Tuesday 25 March 2014

YA ALLAH IZINKAN KAMI SYAHID KE JALAN-MU AAMIIN


Mohamad Syahmi AL-Malayzia added a video from March 25to his timeline — with Puput Novel and 11 others.
Yesterday ·

Subhanallah.. Tekan Like jika nampak sesuatu
 · 
Masha Allah TabarakAllah SWT .... dengar yer  Di baca Oleh Ahmad Saud
Like ·  · 
Kerajaan China meminta Malaysia menyerahkan kepadanya semua analisis data satelit yang berkaitan dengan kehilangan pesawat MH370.
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 1,92110373
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Aksi Pasukan VAT 69 Komando bagi gimik penyampaian Pangkat Secara Medan
Like ·  ·  · 6,00074110


Ada berapa banyak muka kat sini...
Like ·  ·  · 135481
Kalau memang tak salah, tak perlu emosi ketika disalahkan. ini ujian kesabaran, akan ada saatnya ditampakkan kebenarannya
Like ·  ·  · 10,3682851,253
Dalam sidang media semalam, Perdana Menteri mengumumkan penerbangan pesawat MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi.
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 342143
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Babak menarik dalam gimik yang dilakukan oleh anggota Pasukan Petugas Khas Jenayah Terancang (STAFOC).
Like ·  ·  · 4,4293676
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Insp Mohd Nasrullah bin Rosli dari UTK mengetuai detachment wira-wira negara yang terlibat dalam Op Daulat
Like ·  ·  · 5,0596482
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Ucapan Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato’ Sri Khalid Abu Bakar sempena Sambutan Hari Polis ke-207.
Like ·  ·  · 2,5631740
Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) hari ini memaklumkan bahawa tiada serpihan milik...
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 2,538282246
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Detachment Jabatan Logistik yang diketuai oleh ASP Md Hafiz Md Yasin
Like ·  ·  · 3,2722147
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Jet Ski yang digunakan bagi mengawal perairan negara
Like ·  ·  · 4,1663570

10 hrs · 
Like ·  ·  · 13,5621453,269
Dapatkan telekung lycra murah hanya di http://on.fb.me/1ru9MYU
Like ·  ·  · 1,5154113
The Star menerbitkan muka depannya dengan memaparkan nama kesemua 239 orang yang menaiki pesawat malang itu dengan tajuk besar "MH370 R.I.P"
ASTROAWANI.COM
Like ·  ·  · 992144
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Armoured Personnel Carrier (APC), Typhoon. Digunakan sebagai kenderaan perisai oleh Unit Tindak Khas ketika menghampiri kawasan musuh.
Like ·  ·  · 3,2753165
STING BANTERAS NARKOTIK SKALA BESAR: Baru lima bulan penubuhannya, kejayaan demi kejayaan yang dicapai Pasukan Khas Taktikal dan Risikan Narkotik (STING) jelas menunjukkan pasukan itu adalah jawapan tepat bagi misi Polis Diraja Malaysia (PDRM) membongkar kegiatan sindiket pengedaran dadah khususnya yang berskala besar di negara ini.
Penubuhan pasukan elit itu dilihat relevan dengan trend kegiatan pengedaran serta penyeludupan dadah ke dalam negara yang sentiasa berubah dari semasa ke semasa.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN), Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, kejayaan STING terbukti apabila melumpuhkan beberapa sindiket serta rangkaian dadah antarabangsa yang aktif di negara ini.
Berdasarkan statistik lima bulan penumbuhannya, STING merampas kira-kira 2,422 kilogram dadah pelbagai jenis bernilai RM118.27 juta. Kejayaan itu pastinya meningkatkan lagi reputasi STING sebagai pasukan elit dalam membanteras jenayah narkotik.
Sumber: Utusan Malaysia.
Like ·  ·  · 5221515
Assalam,
Salah satu cara untuk mencapai impian ialah bangkit dari tidur yang panjang. Ramai orang masih dibalut anga-angan, diulit mimpi dan tidak sedar hari ini adalah kenyataan.
Bagaimana caranya?
...See More
Like ·  ·  · 58513267
‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎Polis207‬: Bas Pameran PDRM. Kegunaan bagi kempen bergerak dalam mendidik dan memberi penerangan tentang pencegahan jenayah kepada masyarakat.
Like ·  ·  · 3,2711442
Subhanallah.. Tekan Like jika nampak sesuatu
Discussing issues relating to the families of Passengers and Crew of‪#‎MH370‬ with TS Ong Ka Ting.
Like ·  ·  · 6593012
MH370: Sultan Johor titah bendera negeri dikibar separuh tiang
Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menitahkan semua bangunan kerajaan negeri di Johor mengibarkan bendera negeri separuh tiang bagi menghormati semua penumpang dan anak kapal pesawat MH370.
Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Obet Tawil, berkata semua bangunan kerajaan negeri akan mengibarkan bendera separuh tiang sepanjang hari ini
Like ·  ·  · 6,348341947
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengadakan Sidang Media Terkini Misi Mencari MH 370, pd jam 10mlm ini. Ikuti secara langsung menerusi TV3, 8TV, NTV7 dan TV9.
Like ·  ·  · 2,4085674
Saf Wan S S was tagged in a post.

Mohamad Syahmi AL-Malayzia added a video from March 25to his timeline — with Puput Novel and 11 others.
Yesterday ·
 · 
Masha Allah TabarakAllah SWT ..
SAMBUTAN PERINGATAN HARI POLIS KE_207: Tema Mari Polis untuk sambutan ke-207 'Komuniti Sejahtera Komitmen Kami' dikekalkan sebagai aku janji kami untuk terus memberikan khidmat terbaik kepada masyarakat. Malah PDRM juga akan terus memfokuskan usaha berlandaskan tiga aspek utama iaitu, ketenteraman awam, jenayah dan integriti.
Dalam mengekalkan trend penurunan kadar jenayah, PDRM komited untuk meneruskan program sedia ada termasuklah Op Cantas Khas yang bertujuan mengekang jenayah kongsi gelap dan gangsterism. Tahun ini juga PDRM akan menonjolkan pelbagai elemen baharu termasukiah penubuhan sebuah jabatan baharu iaitu itu Jabatan Integriti Pematuhan Standard (JIPS) yang bertujuan meningkatkan disiplin dan imej PDRM. Selain itu, kita akan melancarkan Kempen Tolak Rasuah.
TAN SRI KHALID ABU BAKAR
Ketua Polis Negara
Sumber: Utusan Malaysia
Like ·  ·  · 1,0191460

kisah sebenar tentang Kaedah satelit Inmarsat kesan pesawat. MH370
Temubual wartawan Gaddafi Musli bersama Prof Madya Dr Aduwati Sali dari Fakulti Kejuruteraan UPM
cun prof ni..

Like ·  ·  · 98359


‪#‎PDRMLive‬ ‪#‎POLIS207‬ Nissan Navara. Digunakan sebagai kenderaan peronda MPV di Sabah, Sarawak dan sebahagian Semenanjung.
Like ·  ·  · 2,6562050
Ahmad Jauhari Yahaya berkata soal mengenai peletakan
jawatannya hanya akan dilihat selepas ini kerana pencarian penerbangan MH370 masih diteruskan.
full news
...See More
Like ·  ·  · 55232
Luahan sedih isteri kepada pramugara pesawat MH370
Salah seorang ahli keluarga yang amat terkesan dengan tragedi itu ialah Intan Maizura, isteri kepada salah seorang pramugara pesawat MH370. Mari baca screenshot luahan panjang lebar beliau menerusi akaun Twitternya.
Like ·  ·  · 3453046
We've just been informed that the Prime Minister Najib Razak has called for a press conference tonight at 10pm. This could be it.
Stay tuned as we cover it live at http://bit.ly/MH370liveupdates
Please share.
Like ·  ·  · 66149484
Secangkir GreenApple Qies commented on this.
cahaya di luar tingkap..
bunyi guruh di luar..
tandanya nak hujan..
Assalamualaikum..jom tidur suma ya..
Like ·  · 
PDRM JALIN KERJASAMA DENGAN PELBAGAI PIHAK BAGI MEMERANGI JENAYAH: Polis Diraja Malaysia (PDRM) merancang beberapa cadangan bagi menangani masalah berkaitan 'kecelaruan sosial' sempena sambutan Hari Polis Ke-207 hari ini, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, bagi mencapai matlamat itu PDRM merancang untuk menjalin kerjasama dengan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat bagi mengenal pasti masalah berkenaan.
Bcberapa kajian yang dilakukan di luar negara, mendapati masalah kecelaruan sosial boleh membentuk persepsi negatif kepada masyarakat, sekiranya gangguan sebegini tidak ditangani dengan pantas. PDRM juga akan sentiasa mengutamakan kesejahteraan dan keselamatan rakyat, di samping meningkatkan keyakinan, kepercayaan dan perasaan hormat orang ramai.
Sumber: Kosmo
Like ·  ·  · 26493
5 Alam yang akan ditempuhi kita ialah : Alam Roh -> Alam Rahim -> Alam Dunia -> Alam Barzakh -> Alam Akhirat . Sesungguhnya ketahuilah setiap yang hidup pasti akan mati dan orang yang bijak ialah orang yang sentiasa mempersiapkan dirinya untuk menempuhi alam alam selepas kematian..dunia ini hanya suatu persinggahan yang bersifat sementara..persiapkan persiapan diri yang mencukupi untuk kita menempuhi 2 alam lagi selepas kematian kita kelak.
Like ·  ·  · 41
Sempatkan tulis "Aamiin" jika do'a termasuk do'a Anda juga..!!
Aamiin Ya Rabbal'alamiin..
Like ·  ·  · 2,606461298
Beri saya satu agama di dunia, yang di mana menggariskan kepada pengganutnya, andai perang satu-satunya cara untuk selamatkan agama dan kelompok kalian, maka berperanglah tetapi dengan syarat-syarat:
1. Jangan membunuh kaum perempuan.
2. Jangan membunuh anak kecil.
3. Jangan membunuh orang tua.
4. Jangan membunuh orang cacat.
5. Jangan membunuh paderi-paderi, sami-sami serta seumpama dengannya.
6. Jangan membunuh golongan kafir zimmi (mereka yang bukan Islam yang tidak memusuhi Islam).
7. Jangan merosakkan alam sekitar seperti hutan.
8. Jangan sesekali membakar banggunan-banggunan dan rumah ibadah agama lain.
9. Jangan sesekali mengaibkan orang yang telah kalah seperti memacakkan kepala mayat, mencincang tubuh-tubuh yang telah mati dan seumpama dengannya.
Tapi inilah yang diajarkan oleh agama yang sering dilabel sebagai AGAMA PENGGANAS!
Ya, ini agama pengganas yang dalam peperangan sekalipun, KAU DILARANG UNTUK MEMBUNUH!!!
Good Moorning Friends

0 comments:

Post a Comment

 
;