Thursday 27 March 2014

YANG TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT (2)


YANG TERSURAT DI SEBALIK YANG TERSIRAT

    • AMANAT ULAR NAGA ~

      Ini adalah kata2 ular yg disumpah menjadi naga kerana kemurkaan allah telah bertaubat dgn syarat memjaga Bani Adam keturunan nusantara..
      Iaitu Bani Tamim ...
      Hai ..anak cucu Bani Adam,ingatkah aku ,siapa...
      Hai keturunan bani mim,keturunan raja2 nusantara ingat kah aku sapa....
      Hai tamim knal kah daku..
      Muka ku di lambang mahkota mu
      Muka ku di lambang mohor mu
      Muka ku di lambang keris mu
      Nama ku di sebut dlm bicara jampi mu
      Nama ku di agongkan tapi hakikat aku adalah hamba
      Muka ku di pinggang mu
      Muka ku di cop mohor mu
      Lambang panji tamim ..mukaku jua,
      Namaku dlm tahun...
      Aku bangga Allah jadikan aku
      kemulianan ku sebagai Naga ibarat langit dan bumi,
      Kemuliaan ku menjaga keturunan Rasulullah SAW...
      Kemuliaan ku tahun namaku akan lahir imam sebaik imam...
      Aku la penjaga arsy...
      Anak ku betina ada tanah utara atas...pulau ku di lempar...
      Aku di naikkan balik memjaga arsy..
      Anakku jantan memganti tempat ku di pulau...
      Aku bertasbih pada Allah beribu tahun...
      Agar raja itu lahir pada tahun ku memjadi api,
      Panas melebur ibarat api berApi di atas marak x berpadam..
      Ya allah ya rabbi tuhan raja sekalian alam...
      Terima kasih, kerna memakbulkan doaku ini..Amiinnn...
      Salam sejaHtera pada junjungan kami Nabi muhammad SAW..
      Amin ya allah...
       — with Norhayati Saad at Lembah Bujang Kedah. (4 photos)
      Like ·  · 

Tasty
Sebagai hamba Allah SWT,kita sering khilaf..begitu juga diri saya juga..
Maafkan ya,jika saya tersalah langkah,tersilap bicara,daripada tingkahlaku samada sengaja dan tidak disengajakan..Andai saya ada kekhilafaan..maafkan saya dunia dan akhirat ya..wahai sahabat2 alam maya dan realiti..
Tidak salah sering mengucapkan kemaafan,..untuk memperbetulkan apa yang terkurang daripada diri saya..
Kita sebagai manusia tak lari kesilapan.
Bersihkan kesalahan dan kesilapan kita dengan bertaubat. Akui kesilapan dan mohon maaf.
Nampak senang tapi kadang kala ego membuatkan kita semakin jauh dari taubat
Like ·  · 
ღೋღ I しѺ√乇 ㄚѺŲ ღೋღ
Like ·  · 
Majlis Solat Hajat dan Bacaan Doa di Masjid Tengku Tengah Zaharah Kuala Ibai, Kuala Terengganu. ‪#‎DoakanMH370‬
Like ·  ·  · 1,01733

Majlis Solat Hajat dan Bacaan Doa juga turut diadakan di Masjid Tengku Tengah Zaharah di Kuala Terengganu. Dikala kita dilanda kesusahan, ayuhlah kita memanjatkan doa pada Yang Maha Esa tidak kira dimana kita berada. ‪#‎doakanmh370‬
Like ·  ·  · 2,3751914
Mari kita membaca surah Yasin dengan niat semoga operasi SAR dipermudahkan oleh Allah SWT. ‪#‎DoakanMH370‬
AYAM BAKAR TALIWANG
Bahan-bahan/bumbu-bumbu :
1 ekor (700 gram) ayam kampung, dibelah dua tidak putus
1 1/2 sendok teh air jeruk limau
1 sendok teh garam
300 ml santan dari 1/2 butir kelapa
1 sendok teh garam
1 sendok teh gula merah sisir
3 sendok makan minyak untuk menumis
bumbu halus:
10 butir bawang merah
7 siung bawang putih
2 buah cabai merah besar, dibakar
7 buah cabai merah keriting, dibakar
5 butir kemiri, disangrai
1 1/2 sendok teh terasi, disangrai
Cara Pengolahan :
1. Lumuri ayam dengan air jeruk limau dan garam. Diamkan 20 menit. Bakar di atas bara api sambil dibolak-balik sampai setengah matang. Sisihkan.
2. Panaskan minyak. Tumis bumbu halus sampai harum. Masukkan santan, garam, dan gula merah. Aduk rata. Masak sampai mendidih. Masukkan ayam. Masak di atas api kecil sampai meresap dan matang.
3. Bakar ayam sambil dioles sisa bumbu dan dibolak-balik sampai harum.
4. Sajikan bersama nasi panas dan plecing kangkung.
Sumber: sajiansedap
Gambar: theatmojo
Like ·  · 
Seeloknya kita berjemaah dan berdoa atas keselamatan pasukan SAR dan juga kesejahteraan penumpang dan anak kapal ‪#‎mh370‬. Anda semua dijemput hadir.
Like ·  ·  · 4,24329111
Secangkir GreenApple Qies added a life event.
5 mins · 
Secangkir GreenApple Qies Started Working at Kolej Universiti Insaniah
Like · 
Saya sedih, tak der orang LIKE saya 
Like ·  ·  · 1813
25 JAMADILAWAL 1435h
27 MAC 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;