Monday 17 November 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (147) AYAH BUNDA YANG ADA DI JAKARTA TOLONG BANTU SAMPAIKAN PESAN KAMI YA.....


KENAL DIRI KENAL TUHAN (147) AYAH BUNDA YANG ADA DI JAKARTA TOLONG BANTU SAMPAIKAN PESAN KAMI YA.....
ALLAH KEKASIH SEMUA YANG MENCINTAI-NYA TIADA PENGHUJUNG-NYA. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
ALLAH is MOST MERCIFUL.
LikeLike · 
INDAHNYA PERJUANGANMU YA RASULULLAH KEKASIH ALLAH
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
On the authority of Abu Hurayrah (Radiallahu anhu):
I heard the Messenger of ALLAH (ﷺ) say, “What I have forbidden for you, avoid. What I have ordered you [to do], do as much of it as you can. For verily, it was only the excessive questioning and their disagreeing with their Prophets that destroyed [the nations] who were before you.” [Bukhari & Muslim]
LikeLike · 
RATU KAKAKTUA YANG BIJAK BERBICARA ANUGERAH ILAHI
BERBICARALAH SELAGI TIDAK MENGGURISKAN HATI MANUSIA
DUHAI SI RATU KAKAKTUA YANG DIKASIHI OLEH SEMUA RAKYAT JELATA...
هذا خلق الله فأروني ماذا خلق الذين من دونه ..
LikeLike · 
CIPTAAN ALLAH MAHA SEMPURNA
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
الطاووس الأبيض .. تبارك الخالق
LikeLike · 
SEMUA YANG TERJADI ATAS KEHENDAK ALLAH, 'KUN FAYAKUN."
Para saintis 'non- Muslim' dari Amerika Syarikat sekali lagi terkejut apabila mereka mendapati sejak akhir-akhir ini telah banyak tumbuh hutan di bawah tanah di Arab Saudi (barat Alsaman)... Ramai pengkaji yg telah memeluk agama islam, Alhamdulillah...
Namun, salah satu tanda Kiamat adalah bahawa "tanah orang Arab" sekali lagi menjadi padang rumput dan sungai-sungai selepas menjadi padang pasir untuk sekian lama masa ....
Telah diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.A.W pernah bersabda : "Kiamat tidak akan bermula sehingga tanah Arab sekali lagi akan menjadi padang rumput dan sungai. "
[Diriwayatkan oleh Muslim (157)]
LikeLike · 
Memang layaklah YM Sri Pamangku Adat diberi gelaran
.A.M. To’ Sri Paduka Maharaja Indera Putra atau Y.A.M. To’ Sri Paduka Raja Indera Putra kerana semua watak api, angin air dan tanah ada. Syukur Alhamdulillah dan tahniah moga Allah swt merahmati dunia akhirat atas segala budi yang telah dibaktikan kepada agama , bangsa dan serumpun nusantara. Aamiin.
Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Mulia Mulia ini, daripada Pentadbir; DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA.
ASAL USUL WANGSA BUGIS MELAYU : Jalur keturunan Wangsa Bugis Melayu adalah daripada keturunan RAJA-RAJA BUGIS yang berkahwin dengan anak-anak BANGSAWAN MELAYU dan mewarisi pusaka ADAT KARAENG.
PENGANUGERAHAN GELAR ADAT KEPADA KETUA-KETUA ADAT BAGI WANGSA BUGIS MELAYU.
Di Malaysia, umumnya penganugerahan gelar adat yang diberikan kepada Ketua Adat adalah berdasarkan watak, sifat dan kebolehan yang ada pada diri seseorang individu. Mereka dipilih secara demokrasi dan permuafakatan oleh kaum kerabat dan kaum keluarga berkenaan. Mereka kemudiannya, dilantik secara adat istiadat pertabalan dan dianugerahkan gelar adat berdasarkan darjat, status dan kelayakan yang ada pada diri seseorang individu berkenaan. Mereka menjadi pemegang jawatan dalam suatu Pertubuhan, Lembaga Adat, Persatuan atau Badan Organisasi yang seumpamanya dan menjadi penyandang pusaka dalam Adat Karaeng. Diantara gelar adat yang dianugerahkan adalah seperti berikut:-
Kaus Yang Teramat Mulia (Y.T.M.) iaitu:
(a) Y.T.M. Tuan Sri Paduka Maharaja
(b) Y.T.M. Tuan Sri Paduka Raja
Contohnya; Y.T.M. Tuan Sri Paduka Maharaja Indera Putra atau Y.T.M. Tuan Sri Paduka Raja Indera Putra.
Kaus Yang Amat Mulia (Y.A.M.) iaitu:
(a) Y.A.M. To’ Sri Paduka Maharaja
(b) Y.A.M. To’ Sri Paduka Raja
Contohnya; Y.A.M. To’ Sri Paduka Maharaja Indera Putra atau Y.A.M. To’ Sri Paduka Raja Indera Putra.
Kaus Yang Mulia (Y.M.) iaitu:
(a) Y.M. To’ Paduka Maharaja
(b) Y.M. To’ Paduka Raja
Contohnya; Y.M. To’ Paduka Maharaja Indera Putra atau Y.M. To’ Paduka Raja Indera Putra.
PERHATIAN : Perkataan watak ‘Indera’ mewakili sifat ‘Api’, perkataan watak ‘Lela’ mewakili sifat ‘Angin’, perkataan watak ‘Amar’ mewakili sifat ‘Air’ dan perkataan watak ‘Andeka’ mewakili sifat ‘Tanah’. Manakala, perkataan ‘Paduka’ mewakili ‘Yang Di-Pertuankan’, perkataan ‘Darjat Maharaja dan Raja’ mewakili ‘Ketua Adat’ dan perkataan ‘Status’ mewakili ‘Kepimpinan’.
Contohnya;
Sebutan yang tersurat iaitu “Y.T.M. Tuan Sri Paduka Maharaja Indera Putra” yang bererti dengan maksudnya iaitu:
“Seorang Yang Teramat Mulia adalah bergelar Tuan Sri sebagai Yang Di-Pertuankan diantara kami, mejadi Ketua Adat untuk semua orang yang percaya dengan semangat Api berhati nurani, yang berjiwa raga Kepimpinan demi martabat bangsanya”… itulah ertinya dan maksudnya yang tersirat.
Gambar2 yang dipamerkan sekadar informasi sahaja.
LikeLike · 

Kalau tukang tusuk sate menghina presiden..langsung keluar undang2nya..pasal ini pasal itu..ayat ini ayat itu.undang2 ini undang itu..tapi koran autralia menghina presiden..gak ada pasal..gak ada ayat.gak ada undang2.gak ada apa2..wah... betul2 indonesia hebat.!!
DIKIRIMKAN GUGUSAN JAMBU YANG LEBAT INI UNTUK SEMUA SAUDARA SEISLAMKU YANG MEMBACA KARYA SASTRA YANG KUTULIS TANDA UCAPAN TERIMA KASIH YANG TAK TERHINGGA..
LikeLike · 
KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA GUGUSAN ANGGUR PELBAGAI WARNA UNTUK SEMUA YANG SUDI MEMBACA KARYA SASTERAKU SEPANJANG BERSIARAN DI GROUP...TERIMA KASIH ATAS SEGALA SOKONGAN YANG DIBERIKAN....SEBAGAIMANA MANISNYA ANGGUR INI BEGITULAH MANISNYA PERSAUDARAAN KITA DI ALAMMAYA NAN INDAH INI. MOGA ALLAH SWT MERAHMATI KITA SEMUA. AAMIIN.
ما شاء الله كل حبة لون
LikeLike · 
Bahtera Nabi Nuh As ketika berlakunya banjir besar, haiwan dibawa sepasang agar tidak pupus . Anak Nabi Nuh As tidak mahu ikut karena tidak mempercayai kata-kata ayahandanya. Benarlah Kuasa Allah swt mengatasi segala yang ada di langit dan di bumi. Allahu Akbar.
Took me a second...
LikeLike · 
Bahtera Ratu Rimba Niagara Anugerah Ilahi Yang Disykuri.
Atas Izin Allah Belayarlah Bahtera ini. In Shaa Allah Aamiin.
صخرة عجيبة كأنها جزيرة صغيرة تقع الصخرة في بحيرة هورون في ميناء أوستن بولاية ميشيغان الأمريكية.
SUBHANALLAH CIPTAAN-MU YANG SEMPURNA ALLAHU AKBAR
طائر من طيوور الجنة .. تأمل وقل سبحان الله 
LikeLike · 
INDONESIA MERDEKA KARENA PEMIMPIN DAN RAKYATNYA BERJIWA PATRIOTIK. SALUT UNTUK SEMUA YANG BERJIWA PATRIOTIK.
Lagu Wajib Nasional "Hari Merdeka" (17 Agustus) ini download aja pake IDM prend... Hari merdeka, lagu wajib nasional, indonesia
YOUTUBE.COM
LikeLike ·  · 
WESHARESUCCESS.PERFECTINTER.NET
LikeLike ·  · 

Jokowi Umumkan Penaikan Harga BBM Setiba dari Australia
Jakarta – Wakil Presiden Jusuf Kalla (JK) mengatakan, Presiden Joko Widodo (Jokowi) akan mengumumkan penaikan harga bahan bakar minyak (BBM) bersubsidi jenis solar dan premium setibanya dari Canberra, Australia.
Presiden Jokowi dan Ibu Negara Iriana Widodo beserta rombongan, akan kembali ke Tanah Air, pada Minggu (16/11) setelah melawat ke Tiongkok, Myanmar, dan Australia untuk menghadiri serangkaian KTT baik di tingkatAsia Pasifik, ASEAN, maupun G-20.
Dia mengatakan, tertunda-tundanya pengumuman penaikan harga BBM bersubsidi mengakibatkan suasana menjadi tidak kondusif.
“Iya, memang perlu kita lebih cepat. Insya Allah, begitu Pak Jokowi tiba dari Australia, segera akan diumumkan supaya menghilangkan keragu-raguan,” kata JK di Kantor Wakil Presiden, Jakarta, Jumat (14/11).
Dia mengatakan, pemerintah akan menghitung ulang besaran kenaikan harga BBM bersubsidi seiring turunnya harga minyak di pasar internasional, yang menyentuh angka US$ 80 per barel. Di sisi lain, lanjut JK, kurs nilai tukar rupiah mengalami pelemahan sehingga biaya impor juga membengkak.
“Kita harus hitung ulang karena dengan harga minyak US$ 80 per barel, tentu hitungannya jadi lain lagi. Kita akan hitung kombinasinya berapa persen naik dan berapa persen akibat pelemahan nilai tukar rupiah,” katanya.. Penulis: Nov/FMB
Berita EKONOMI: Pemerintah akan menghitung ulang besaran kenaikan harga BBM bersubsidi seiring turunnya harga minyak di pasar internasional
BERITASATU.COM
LikeLike ·  · 

AYAH BUNDA YANG ADA DI JAKARTA TOLONG BANTU SAMPAIKAN PESAN KAMI YA.....
Pesan untuk anggota Dewan Yang Terhormat:
"Tolong berhentilah Bapak-bapak dan Ibu-ibu wakil kami sekalian bertikai memperebutkan kekuasaan, tengoklah nasib kami yang harus menyabung nyawa setiap hari hanya untuk bisa sampai di sekolah tempat kami belajar".
"Tunjukkan dan buktikanlah pada kami jika engkau semua memang benar-benar Cinta Merah Putih dan Ingin Membuat Indonesia ini menjadi Hebat !"
"Kamilah sesungguhnya merah putih masa depan bangsa ini dan kamilah sesungguhnya Indonesia hebat di masa mendatang"
Semoga gambar ini bisa sampai dan dilihat oleh para anggota dewan yang sedang sibuk memperebutkan kursi kekuasaan untuk kepentingan golongan dan kelompoknya.
  • You and 4 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali MOGA AKAN HADIR PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT BAGI MEMBELA NASIB RAKYAT MENDERITA UNTUK MENGHARUNGI KEHIDUPAN. AAMIIN.

SUBHANALLAH BAGAIKAN MATAHARI MENYINARI BUMI INDAH-NYA
ALLAHU AKBAR
هل سمعت عن فاكهة الهالا أو البوهالا من قبل ؟!!
LikeLike · 
YA ALLAH SINARKAN NUR HIDAYAH KASIH-MU KEPADA KAMI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
El sol se esconde. Llega la hora de descansar.
Buenas noches amigos SAH.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
LikeLike · 
RAHMAT ALLAH SWT TIADA PADA MEREKA YANG PUTUS HARAPAN
SELAGI ADA NYAWA SELAGI ITU ADA HARAPAN UNTUK MENDAPAT
KUNCI PINTU KE SYURGA-NYA IN SHAA ALLAH AAMIIN
LikeLike · 
  • A'yunina likes this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali

    Write a comment...
HIDUP INI CERIA...RUGI KALAU KITA TAK CERIA MAKANYA KITA BERIKAN
SENYUMAN KEPADA SEMUA YANG HATINYA SEDANG GUNDAH GULANA...
hehehe
LikeLike · 

News Feed

RECENT ACTIVITY
ALLAHU AKBAR RAHMAT KASIH-MU TANPA HAD
Today
Dato Azami likes a photo you shared: "YA ALLAH SINARKAN NUR HIDAYAH KASIH-MU...". 5:53am...
Continue Reading
Para saintis 'non- Muslim' dari Amerika Syarikat sekali lagi terkejut apabila mereka mendapati sejak akhir-akhir ini telah banyak tumbuh hutan di bawah tanah di Arab Saudi (barat Alsaman)... Ramai pengkaji yg telah memeluk agama islam, Alhamdulillah...
Namun, salah satu tanda Kiamat adalah bahawa "tanah orang Arab" sekali lagi menjadi padang rumput dan sungai-sungai selepas menjadi padang pasir untuk sekian lama masa ....
Telah diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.A.W pernah bersabda : "Kiamat tidak akan bermula sehingga tanah Arab sekali lagi akan menjadi padang rumput dan sungai. "
[Diriwayatkan oleh Muslim (157)]
LikeLike · 

Harap maklum kawan,knp jokower tdk beraksi apa2 thd kenaikan hrg BBM?Krn aslix mrk idiot mkx di Revolusi mental.
LikeLike · 
PARLEMEN MANDUL???,KIH-KMP Rujuk.tp bebrapa pasal UU MD3 dihapus,hak angket,interpelasi,tanya pd Presiden.
LikeLike · 
UCAPAN TERIMA KASIH KEPADA LEBIH DARI 7000 PEMEGANG SAHAM G-KIR (Group KOMANDO INDONESIA RAYA)
17 November 2014
Managemen G-KIR (Group KOMANDO INDONESIA RAYA) mengucapkan terima kasih atas kehadiran, kepedulian, keikutsertaan, dan keterilbatan aktif lebih dari 7000 pemegang saham G-KIR. 
...Continue Readingment...
Pakar teknologi informasi dari ITB, Deddy Syafwan menyesalkan server basis data KTP elektronik seluruh penduduk Indonesia ternyata ada di luar negeri.
M.INILAH.COM
LikeLike ·  · 

JOKOWI MERUSAK TATANAN-SOSIAL.BUDAYA.AGAMA.MARTABAT DAN POLITIK BANGSA DAN NEGARA.!.MAKA SIAPA YG BISA DAN MAMPU MELENGSERKANNYA..BERPAHALA BESAR BAGI BANGSA DAN NEGARA..
LikeLike · 
perubahan : 1] STAATSBLAD thn 1941 no.31 jo no. 98 prihal perubahan peraturan penuntutan terhadap orang2 yg bkn bangsa eropa..
2] STAATSBLAD thn 1941 no.32 jo no.98 pembaharuan peraturan tentang pemeriksaan perkara kriminal terhadap orang2 indonesia n timur asia...
3] STAATSBLAD thn 1941 no.44 "INLANDSCH REGLEMENT" [IR] yg tlh d perbaharui d sebut "HERZIENE INLANDSCH REGLEMEN" [HIR] dlm bahasa indonesia "REGLEMENT" yg d singkat [RIB] suatu perbedaan yg penting antara IR n RIB d adakannya "OPENBAR MINISTERIE" atau kejaksaan yg merupakan penuntut umum.
sedang kitab undang2 hukum acara pidana [KUHAP] bersumber dari naskah garis2 besar haluan negara MPR-RI NO.IV/MPR/1978 BAB IV BIDANG HUKUM. hukum indonesia d dasari atas landasan tata tertib hukum yg terkandung dlm pancasila n undang2 dasar 1945.
pembaharuan kondifikasi serta unifikasi hukum d bidang2 tertentu dgn jalan memperhatikan kesadaran hukum dlm masarakat.
dgn d awali pidato PRESIDEN SUHARTO surat no.06/pu/xx/79 pd tgl 12 september 1979 pemerintah menyerahkan konsep rencana undang2 hukum acara pidana kemudian d ikuti oleh keterangan pemerintah d depan sidang paripurna DPR pd tgl 9 oktober 1979 yg d sampaikan menteri kehakiman MUJONO SH.
DPR-RI pd bulan november 1979 membentuk komisi gabungan [sigab] yg kemudian bekerja sama dgn pemerintah membahas RUU-HAP dgn hasil baik dpt d akhiri pd bulan desember 1980, kemudian d selesaikan d tingkat praksi2 DPR-RI n oleh sidang paripurna DPR-RI pd tgl 29 september 1981 rencana undang2 hukum acara pidana d sahkan menjadi : kitab undang2 hukum acara pidana [KUHAP]
itulah sejarah ringkas cikal bakal terciptanya hukum pemerintah belanda HIR/RIB sedang hukum yg d bentuk pemerintah indonesia KITAB UNDANG-UNDANG HUKUM ACARA PIDANA [KUHAP] nnti d dlm tulisan sy kedepan sy mengajak tunas2 bangsa untuk memasuki alam pemikiran yg lbh tinggi, apa itu hukum HIR/RIB n apa itu hukum [KUHAP] dgn perbedaannya untuk mencapai k tingkat pemahaman... [bersambung]
JAYA PERKASA INDONESIA...
JAYA PERKASA INDONESIA...
JAYA PERKASA INDONESIA...
Foto Sri Wahyuningsih.
LikeLike · 
SEPANJANG HAYAT IBU MAHU ANAKNYA BERJAYA DUNIA AKHIRAT AAMIIN
أمك.. ثم أمك.. ثم أمك
LikeLike · 
MOGA KITA TIDAK TERSALAH NIAT AAMIIN
SMSTAUHIID.COM
LikeLike ·  · 
HAIWAN DAN MANUSIA TAK DAPAT DIPISAHKAN
ASALKAN JANGAN MANUSIA BERHATIKAN HAIWAN
HAIWAN BERHATIKAN MANUSIA...
YANG PENTING MENGHARGAI KURNIAAN ALLAH SWT
KENAPA MENCIPTAKAN HAIWAN UNTUK MANUSIA.
الاحتفال بعيد الفيل فى تايلاند عمل بوفيه مفتوح للفيلة في هذا اليوم 
LikeLike · 
  • Rabeah Binti Mohd Ali



PETIKAN PAGE JOKO WIDODO , GROUP BERSATU UNTUK KETAPANG ,
RATU RIMBANIAGARA & RAKAN ALAMMAYA ANTARABANGSA
25 MUHARRAM 1436H
18 NOVEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;