Monday 17 November 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (141) "DAN ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA ISI HATI" (AT-TAGHABUN 64:4)


KENAL DIRI KENAL TUHAN (141) "DAN ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA ISI HATI"  (AT-TAGHABUN 64:4)
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
Nothing is impossible for ALLAH.. keep praying, don't give up.
UnlikeUnlike ·  · 
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
"Verily ALLAH sends blessings upon the prophet, and his angels ask Allah to bless him. Oh you who have believed ask Allah to send blessings upon him and greet him with peace"
Certes, Allah est Ses Anges prient sur le Prophète; ô vous qui croyez priez sur lui et adresses [lui] vos salutations.
Sesungguhnya Allah dan malaikatNya berselawat (memberi segala penghormatan dan kebaikan) kepada Nabi (Muhammad s.a.w); wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu kepadanya serta ucapkanlah salam sejahtera dengan penghormatan yang sepenuhnya
(Qur'an Al-Ahzab .33:56)
LikeLike ·  · 
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
“The most beautiful names belong to Allah: so call on Him by them.”
C'est à ALLAH qu'appartiennent les noms les plus beaux. Invoquez-Le par ces noms et laissez ceux qui profanent Ses noms : ils seront rétribués pour ce qu'ils ont fait.
Dan ALLAH mempunyai nama-nama yang baik (yang mulia), maka serulah (dan berdoalah) kepadaNya dengan menyebut nama-nama itu, dan pulaukanlah orang-orang yang berpaling dari kebenaran dalam masa menggunakan nama-namaNya. Mereka akan mendapat balasan mengenai apa yang mereka telah kerjakan.
(Quran, 7:180)
UnlikeUnlike ·  · 
  • You like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali YA ALLAH NAMA-NAMA-MU INDAH SESEMPURNA DENGAN SIFAT-SIFAT-MU JADIKANLAH AKU HAMBA-MU MENGINGATI-MU DI SEBILANG MASA DAN KETIKA SEHINGGA KE AKHIR HAYATKU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
Once RASULALLAH (Sallallahu alaihi wasallam) said to him: "O my beloved son! If it is possible that you could commence the day or night in such a condition that your heart is free of malice for anyone, then do so!” (i.e. you should definitely try to acquire this). Thereafter RASULALLAH (sallallahu alaihi wasallam) said: "This (keeping the heart clean of any malice) is from my Sunnah. The one who loves my Sunnah has indeed loved me. The one who loves me will be with me in Jannah."
LikeLike ·  · 
  • Rabeah Binti Mohd Ali Ya Rasulullah kekasih Allah berilah syafaatmu padaku, seluruh keluargaku dan sahabat handaiku di hari Akhirat nanti. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Apakah mungkin dengan banyak sedekah membuat kita menjadi rugi atau bangkrut??
SMSTAUHIID.COM
LikeLike ·  ·  · 14,020488370
Tentang Maqam Ibrahim.
Maqam Ibrahim artinya tempat Nabi Ibrahim berdiri ketika membangun Ka’bah. Di Maqam Ibrahim ini kita bisa melihat jejak kaki Beliau.
Setiap selesai melaksanakan Thawaf maka jemaah melanjutkan dengan shalat sunah di belakang Maqam Ibrahim ini.
Semoga kita diberi kesempatan untuk bisa Shalat di sini. Aamiin Ya Allah
LikeLike ·  · 


Suggested Post

لقطة رائعة لبحيرة موراين في ألبرتا - كندا
UnlikeUnlike ·  · 
Craving for Hong Kong treats? Design a fun trip for a chance to land yourself here!
WINTER-MYHKG-CAMPAIGN.DISCOVERHONGKONG.COM
Tengan un lindo descanso amigos SAH, hasta mañana.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
UnlikeUnlike ·  · 
Arte topiario
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
UnlikeUnlike ·  · 
UnlikeUnlike ·  · 
Relax
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
UnlikeUnlike ·  · 
UnlikeUnlike ·  · 
UnlikeUnlike ·  · 
سور الصين العظيم
يستحق أن يكون من عجائب الدنيا السبع 
UnlikeUnlike ·  · 
  • You like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali JALAN MENUJU KE KOTA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA NAN INDAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    1 min · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...

بوسة دي ولا كلمة سر ؟ 
UnlikeUnlike ·  · 
  • You like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Jika haiwan suka mengumpat beginilah wajah kita apabila suka mengumpat sehingga senget gigi ketawakan orang...hehehe
    di dunia boleh ketawa di akhirat nanti jadi orang yang muflis kerana segala pahala diberikan kepada orang yang diumpat dan difitnah...
    moga kita dijauhkan dari sifat suka mengumpat dan menfitnah orang. Aamiin.

وفي السماء رزقكم وما توعدون ..
LikeLike ·  · 

لوحة فنية رائعة للرسام Ran Ortner تحاكي الحقيقة..
UnlikeUnlike ·  · 




Jose Rizal, siapakah Jose Rizal?
Pada Kurun ke-19, semangat nasionalisme mula berlegar-legar di Kepulauan Filipina. Setelah Pemberontakan Cavite 1872, dan hukuman gantung 3 orang paderi Gomburza, Filipina mula ditiup dengan nasionalisme. Rakyat kolonial Sepanyol ini mula bangkit akibat perkauman yang begitu ketara antara rakyat Sepanyol lahir di Filipina dan Indios. Tenaga Indios dipergunakan sehabisnya untuk mengaut keuntungan. Walhasil, Rakyat Filipina didokong oleh para ilmuwan dan aristokrat tempatan mula memberontak.
Namun, masalah timbul setelah hampir 300 tahun dijajah, krisis identiti/identitas mula timbul. Sedangkan untuk menimbulkan semangat nasionalisme itu memerlukan semangat kebangsaan dan asabiah. [al-Muqaddimah, Ibn Khaldun].
Siapa itu bangsa Filipina? Apakah dengan nama Filipina itu mampu menyatukan semua suku-suku asli Filipina dari Mindanao hinggalah ke Manila? Dicarinya apa yang boleh menyatukan Filipina itu untuk kemerdekaan. Dibongkarkan segala sejarah silam sebelum Kepulauan Filipina itu dijajah oleh puak Sepanyol.
Maka timbullah akan semangat MELAYU. Bersatu dibawah satu nama, satu warisan yang dikongsi bersama sebelum si penjarah dari Sepanyol Magellan dibantu dan dibimbing oleh Enrique the Black yang merupakan bangsa Melayu dari Melaka menjejakkan kaki ke bumi Filipina. Berkongsikan warisan yang telah dilupakan sejak penaklukan oleh puak Sepanyol. Bermulalah dan timbullah semangat Pan-Malayan, atau Melayu-Raya di bumi Filipina ini. Bahkan, pemula dan pencetus semangat nasionalisme di Asia Tenggara ini.
Jose Rizal, sebagai antara pendiri kepada semangat nasionalisme Filipina, mula mengerakkan pergerakan yang berasaskan Melayu. Dihimpunkan seluruh anak ‘Melayu’ dari Filipina, Dutch East Indies, Semenanjung dan Borneo di Paris. Revolusi yang diidamkan itu adalah bermatlamat untuk pembebasan seluruh umat Melayu dari penjajahan dari 3 buah kuasa besar, British, Belanda dan Sepanyol. Revolusi yang diidamkan itu juga hendaklah tamadun yang berpaksikan Melayu, berkongsi budaya yang beridentiti Melayu. [The Filipino Dream of a reunion with a Malay World, Alonto, Jurnal Alam Melayu, 2003]
Atas semangat yang ditiupkan oleh Jose Rizal (yang mana Melayu pertama yang meniupkan semangat nasionalisme dan perpaduan berasaskan keMelayuan), maka semangat Pan-Malayan atau Melayu Raya itu turut menaikkan semangat kepada yang lain, hingga tertubuhlah Perhimpoenan Orang Melayoe dengan moto Malaya Irrendenta oleh Wenceslao Quinto Vinzons. Lebih maju dari pergerakan yang digerakkan oleh Jose Rizal, Perhimpunan ini menggunakan Bahasa Melayu sebagai bahasa penyatu, dan menggunakannya didalam ritual-ritual rahsia Perhimpunan.
Orang Filipina sentiasa menganggap diri sebagai sebahagian dari Melayu. Perjuangan nasionalisme Filipina dimulakan dengan semangat dan roh Melayu, dan usaha tersebut terus dilaungkan sehinggalah penubuhan Maphilindo dan akhirnya ASEAN.
Persoalannya, adakah kita mampu untuk menerima mereka sebagai Melayu? Adakah kita sanggup untuk menerima Melayu yang bukan berugama Islam, sebagai Melayu? Adakah kita sanggup untuk menerima Filipina sebagai Kepulauan Melayu?
Sekadar membuka minda semua tentang definisi Melayu yang lebih besar dan sebelum bergerak ke isu yang lebih besar. - The Patriots
LikeLike ·  · 
  • Rabeah Binti Mohd Ali JOSE RIZAL PATRIOT MELAYU BERJIWA FISABILILLAH MOGA SYURGALA TEMPATNYA ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    4 mins · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
CUBA BAYANGKAN TEKNOLOGI KETIKA ZAMAN NABI NUH ADALAH JAUH LEBIH MAJU DARIPADA HARI INI?
Nabi Nuh boleh membina kapal yang teramat besar hanya berbekal pengikut yang tidak sampai 100 orang? FIKIRKANLAH.100 orang itupun ada yang wanita dan kanak-kanak jadi jumlah pekerja untuk membina bahtera nabi Nuh teramatlah sedikit.Malahan pula para pengikut nabi Nuh terdiri dari orang miskin yang lemah dan melarat sahaja.Nabi Nuh juga membina kapalnya dalam jangka masa yang terhad (sesetengah pendapat mengatakan dalam beberapa minggu sahaja dan dibantu oleh para malaikat).
Misteri ini benar-benar memeningkan pengkaji malah ada pengkaji Barat mengatakan Bahtera Nabi Nuh dibina oleh makhluk asing…..siot! Sebenarnya kita tidak akan hairan dengan kemampuan Nabi Nuh ketika itu jika kita membayangkan kemajuan manusia sebelum Banjir Besar adalah seperti kemajuan pada masa kini sekurang-kurangnya.
Kita boleh membayangkan yang Nabi Nuh membina bahtera di dalam hangar kapal yang besar berserta peralatan dan mesin-mesin yang canggih dibantu sistem perkomputeran yang termaju dengan petunjuk dari Allah yang maha kuasa.
Tidakkah anda semua percaya kepada kuasa Allah? Jika Allah mengkehendakinya maka segalanya akan terjadi dan tidak mustahil pada zaman Nabi Nuh teknologi secanggih computer telah wujud. Jika anda merasakan ianya tidak mungkin berlaku maka anda seolah-olah tidak yakin dengan kuasa allah…adakah begitu? Anda perlu ingat bahawa ilmu Allah itu lebih luas dan dalam daripada 7 lautan dan ilmu manusia hanya setitis daripadanya. BANYAK PERKARA DI DUNIA INI DIRAHSIAKAN OLEH ALLAH DAN MENGAPA IA DIRAHSIAKAN…HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI.
Dalam memberi suatu teori mengenai hal yang melibatkan keagamaan dan benda ghaib kita tidak boleh bergantung pada bukti fizikal semata-mata kerana alam ghaib itu bukan fizikal dan jika kita mahu membuktikan segalanya dengan bukti berbentuk fizikal maka tidak layaklah kita di gelar sebagai orang islam kerana islam mewajibkan umatnya mempercayai hal yang ghaib seperti syaitan, malaikat syurga dan neraka walaupun tiada bukti fizikal yang pernah dijumpai saintis mengenai kewujudan perkara ini. SUBHANALLAH!
MASIH TIDAK PERCAYA?Kalau kita lihat kronologi kemajuan manusia pun kita dapat melihat logik atau tidak kenyataan ini.Biar kita ambil jangkamasa dari lahirnya Nabi Isa mengikut kalendar Masehi iaitu 1 Masehi hingga 2009 Masehi.Bagaimana kehidupan manusia di zaman Nabi Isa hidup.Bagaimana kemajuan manusia selepas 2000 tahun selepas kelahiran Nabi Isa?
Berapakah jangkamasa Adam manusia pertama sehingga peristiwa Banjir Besar di zaman Nabi Nuh.Katakanlah lebih kurang 2000 tahun (ini anggaran yang amat minimum memandangkan jangkamasa dari manusia pertama turun ke Bumi sehingga Banjir Besar boleh memakan masa beribu-ribu tahun),maka logiklah kemajuan manusia mencapai tahap terhebat dan maju ketika Banjir Besar.
Maka jika berfikir seperti ini,kita tidak akan terkejut dengan kisah-kisah seperti Atlantis dan Lemuria serta Kerajaan Rama yang mempunyai pesawat-pesawat terbang seperti UFO.Peperangan pun melibatkan senjata yang seakan-akan kuasa nuklear seperti kesan-kesan yang ditemui di Mohenjo-Daro dan Harappa.TETAPI ADAKAH SEMUA KEMAJUAN ITU BERGUNA APABILA TIBA BALA BENCANA?Semua kemajuan itu habis tenggelam bersama-sama orang musyrik yang mengingkari perintah Allah s.w.t setelah hanyut dalam arus kemajuan material dan kecanggihan teknologi yang mengkhayalkan.
Manusia ketika itu semakin rakus dengan kebendaan dan berbuat maksiat secara terang-terangan.Tidak hairan jika terdapat parti bogel di sana-sini.Pesta-pesta mandi acapkali diadakan di festival-festival besar.Konsert-konsert muzik yang mengkhayalkan seringkali diakhiri dengan pesta seks yang menghairahkan dihadapan sembahan-sembahan berhala yang mereka pertuhankan.Dakwah Nabi Nuh dikesampingkan begitu sahaja.
Mungkin anda berasa lucu dengan senario yang dipaparkan di sini.Ini kerana anda memikirkan Nabi Nuh hidup seperti orang gua,bercucuk tanam dan mengembala kambing sahaja.TIDAK SAMA SEKALI.Lihatlah lukisan-lukisan misteri di dinding kuil-kuil Firaun yang menceritakan satu mitos purba tentang penghasilan tenaga elektrik siap dengan lukisan kabel bawah tanah dan filemen elektrik walaupun ada sesetengah saintis barat cuba untuk menutup bukti ini engan mengatakan bahawa ia hanyalah sebuah hieroglyph yang tersalah pahat oleh pemahat yang tidak mahir.
PERCAYAKAH ANDA DENGAN KENYATAAN INI.Penemuan bateri purba di Iraq dan cakera padat purba Dropa (sehingga kini tidak diketahui sama ada ia berbentuk CD,CD-RW,DVD,DVD-RW atau sebagainya) di China.Dan yang paling menggemparkan adalah penemuan loji nuklear berusia lebih 2 juta tahun di Afrika.
Apa maksud semua ini? Berapa umur Bumi sebenarnya? Berapa umur umat manusia sebenarnya?Kita tidak boleh menganggarkannya berdasarkan kajian Barat yang dipengaruhi oleh The Hidden Hand seperti Illuminati dan Freemason.Mereka ada sebab untuk mengelirukan manusia.Segala kenyataan sebenarnya amat jauh dari apa yang kita dapat bayangkan.Maka setelah Banjir Besar,para pengikut Nabi Nuh pun bertebaranlah di muka bumi sehelai sepinggang setelah meninggalkan kehidupan moden dan canggih mereka ditelan banjir.
Mereka kembali menjadi orang gua dan mula berburu,bercucuk tanam dan mengail ikan.Di waktu-waktu malam mungkin mereka berkumpul di tepi unggun api sambil mendengar cerita orang-orang tua dikalangan mereka tentang kehidupan moden dan canggih mereka suatu ketika dahulu seperti menaiki bas dan komuter (kebanyakan pengikut Nabi Nuh adalah miskin) dan ada juga yang pernah menaiki kereta.
Mereka juga menceritakan bangunan-bangunan tinggi dan komputer.Sudah tentu cucu-cicit mereka tercengang bangang mendengar 'dongeng-dongeng' ini dikala kehidupan mereka sekarang ditahap zaman Paleolitik.Maka keluarlah pelbagai mitos mengenai 'keajaiban' cerita-cerita ini.
Dan tidak hairan jika ada di antara mereka yang 'nakal' mula berangan-rangan tentang dewa-dewi yang menaiki kenderaan terbang dan berperang menggunakan SENJATA NUKLEAR SEPERTI YANG KITA DAPATI DARI KITAB HINDU MAHABRATA.Malah tidak keterlaluan jika ada pengkaji yang merumuskan dewa-dewi orang Hindu diambil dari anak-anak raja kerajaan Rama,Atlantis dan Lemuria yang tenggelam di dasar lautan.Cuba perhatikan patung-patung sembahan Hindu.Dewa-dewi yang termasyhur semuanya berkulit cerah dan segak-segak seperti raja-raja purba.
Apakah yang dikatakan oleh orang-orang asli di sebuah tempat terpencil di Papua New Guine apabila bertemu seorang yang kacak turun dari helikopter sambil memegang telefon bimbit?Lelaki tampan tadi akan dianggap sebagi dewa yang berkuasa!!( hal ini adalah berdasarkan kes yang benar-benar berlaku pada era perang dunia ke 2)
Itulah yang terjadi kepada orang-orang Hindu.Mereka sebenarnya menyembah raja-raja purba yang digambarkan melalui kitab-kitab purba mereka seperti Ramayana dan Mahabharata,Veda serta Upanishad.Sudah tentu cucu-cicit keturunan Nabi Nuh yang menurunkan bangsa-bangsa moden selepas itu yang menceritakan kisah-kisah ajaib nenek moyang mereka yang menaiki pesawat terbang,komputer,reaktor nuklear dan lain-lain.FIKIR-FIKIRKAN....tidak rugi kita meluangkan masa sejenak untuk berfikir asal-usul kita.
P.S: Dr Whitcomb, seorang cendekiawan dari barat mengatakan bahawa diangarkan kira-kira 3700 mamalia, 8600 jenis itik ataupun burung, 6300 jenis reptilia, dan 2500 jenis amfibia menaiki bahtera Nabi Nuh. Berat bahtera itu pula dikatakan mencecah 24, 300 Tan.
~ASJ~
UnlikeUnlike ·  · 
  • You like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali TIADA DAYA UPAYA DAN KEKUATAN MELAINKAN DENGAN IZIN ALLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    2 mins · Like
PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN-RAKAN ALAMMAYA ANTARABANGSA
24 MUHARRAM 1436H
17 NOVEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;