Wednesday 29 April 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (33) SEMOGA KARYA-KARYA ANDA MENAMBAH RASA CINTA TERHADAP BANGSA DAN NEGARA KITA



Oleh: KH. Abdullah Gymnastiar
SMSTAUHIID.COM


KITALAH PEWARIS BANI JAWI MOGA PERTEMUAN WIRA & WIRAWATI PEWARIS MELAYU BANI JAWI SEHATI SEJIWA SENTIASA DILINDUNGI ALLAH SWT DI GRUP MELAYU BANI JAWI AAMIIN
الله الله الله يا الله
لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل
لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ
سُبْحَانَ اللَّهِ ♤ الْحَمْدُ للَّهِ ♤ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤ اللَّهُ أَكْبَرُ♤...
Continue Reading
Rocce arcobaleno al Fly Ranch Geyser, Nevada.
Dove la natura e l'opera dell'uomo si incontrano.
Like · Comment · 

News Feed

RECENT ACTIVITY
TEATER BANSAWAN DIRAJA, 'CINTA ATAS DASAR KARENA-NYA' Karya
Ratu Rimba Niagara, YM Kedaton Kraton Wahyu Utama, Garijito Gondokusumo, Fia Pradita, Nizman Ahmad & Masyarakat Adat Mataram
AKU INGIN MENGOLAH SEJARAH JADIKAN PUISI SYAIR PANTUN GURINDAM CARA BARU MEMPOPULARKAN SEJARAH DI JIWA ANAK CUCU RUMPUN MELAYU NUSANTARA
Aku bukan ahli sejarah
tapi aku peminat sejarah...
Continue Reading
Like · Comment · 


PINNED POST

News Feed

SEBELUM AKTIF DALAM GROUP NI, SEMUA AHLI WAJIB BACA PINNED POST.
Group ini ditubuhkan utk perbincangan ilmiah di antara sesama ahli. Sama seperti group lain, group ini juga ada peraturan demi menjaga keselesaan ahli2 dan keharmonian dalam group.
Ahli-ahli DILARANG :
- Post/komen yg berunsur politik
- Post/komen yg berbaur lucah
- Promote iklan/perniagaan online
- Promote group wechat/whatsapp
- Provoke sesama ahli yg blh menimbulkan pergaduhan atau perpecahan
- Menghina atau menggunakan kata2 kesat
Jika ingin membangkang post/pendapat org lain, diharap bangkanglah secara ilmiah dengan mengutarakan pendapat atau fakta, bukan dgn kata2 kesat atau sindiran.
Barisan admin layak kick & ban ahli sekiranya ahli melanggar peraturan group.
Unlike · Comment ·  · 41
  • You, Alam Pren Adni Mpn and 2 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih kerana terima saya sebagai ahli di grup KEBANGKITAN BANI JAWI (NUSANTARA) . Jika ada di antara karya saya tidak sesuai bolehlah dipadamkan dan sekiranya saya dikeluarkan daripada grup ini pun saya boleh terima tanpa ada kecil hati kerana saya sentiasa sedar siapa saya di grup ini yang tak punya ilmu sebanding dengan ahli grup lain.
    Just now · Edited · Like

News Feed

RECENT ACTIVITY
Melela Lok 3
Unlike · Comment · 
FROM NOTIFICATIONS
Salam, terima kasih jemput saya dan jadikan admin. Tak perlu diangkat jadi admin pun tak apa.
Selepas ini sila panggil nama saya sahaja, Radzi. Tak perlu bertuan-tuan atau bersaudara dengan saya.
Berketurunan Banjar, dari jalur Pengeran Antasari. Ayah dan datuk meninggalkan Sumatera ketika diburu Belanda, waktu itu Beliau (bahasa Sabah merujuk ayah/ibu) berusia 9 tahun.
Saya belajar aliran sains sampai tamat universiti, dan di universiti selama 4 tahun itu saya bertalaqi dengan para asatizah (ustaz).
Kemudian setelah tamat belajar di Universiti, saya belajar dengan Prof Emeritus Abdullah Hasan dan isterinya Pn Ainon dalam beberapa bidang:
- Bahasa Melayu aras tinggi
- Budaya
- Psikologi
- Kaedah Berfikir
- Perniagaan
- Penulisan
Setelah itu baharulah saya melibatkan diri dalam bidang sejarah. Alhamdulillah beberapa kertas-kerja saya telah berjaya di bentang di universiti tempatan dan Nusantara.
Saya bukan siapa-siapa, saya adalah seorang murid yang hauskan ilmu. Dan darah Pagustian dalam diri saya membuat saya cinta pada bangsa Jawi saya khususnya Banjar.
Unlike · Comment · 
  • You and 7 others like this.
  • 11 hrs · Unlike · 2
  • Ahmed Tirmidzi Elbasyasyah Salam kenal dari saya, Radzi. Assalamualaikum...
    11 hrs · Unlike · 3
  • 11 hrs · Unlike · 3
  • Ahmed Tirmidzi Elbasyasyah Saudara Radzi, saya berharap anda sebagai ahli sejarah dari Malaysia dan ditambah anda masih memiliki darah keturunan Kesultanan Banjar (Kalsel, Indonesia), memberikan pemahaman bermanfaat tentang sejarah melayu dan nusantara. Sehingga kita dapat mengambil manfaat dari itu.
    11 hrs · Unlike · 3
  • Abu Amru Radzi Othman Saya bukan ahli sejarah Malaysia. Saya murid yang baru belajar sejarah.

    Insyaallah jika ada penemuan yang saya peroleh, saya akan kongsi.


    Tapi kita harus bersedia untuk terima kisah suka dan kisah duka bangsa kita. Baharulah kita boleh berubah.

    Allah takdirkan kita dahulu menguasai dunia sampai menjarah Amerika. Sebelum candi Borobudur dibina kita telah mengalahkan Raja Mesoamerika.

    Tapi Allah menurunkan kita sehingga menjadi hamba sahaya.
    11 hrs · Unlike · 3
  • Dewata Majnun Selamat dtg! 
    11 hrs · Unlike · 2
  • Rabeah Binti Mohd Ali Saudara Abu Amru Radzi Othman memang layak menjadi Admin grup KEBANGKITAN BANI JAWI (NUSANTARA) kerana berpengetahuan luas. Moga berjaya dunia akhirat. Aamiin.
    42 mins · Unlike · 3
  • Rabeah Binti Mohd Ali

News Fee

  • Siti Hafsah Alangkah indahnya hanya menjadi manusia penuh akal penuh iman
    Penuh ibadah menuh rasa
    Alangkah indahnya hanya menjadi manusia....penuh cinta oenuh kasih.
    Alangkah indahnya menajdi manusia
    Langkah .gegap dan santai.........
    1 hr · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Sastraku indah dengan adanya sapaan kamu nan indah Siti Hafsah. Terima kasih ya....sayang kamu....!!!!
    1 hr · Like

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;