Thursday 30 April 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (41) BUNGA SASTRA NAN INDAH ANUGERAH ILAHI




SASTRA ANUGERAH ILAHI (41) BUNGA SASTRA NAN INDAH ANUGERAH ILAHI

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
11 REJAB 1436H
30 APRIL 2015

Luce Chiara shared NEX1 TV's post.
3 hrs · 
طبیعت و زیبایی
Like · Comment ·  · 

News Feed

RECENT ACTIVITY
pemandangan di rimba niagara nan indah permai
طبیعت و زیبایی
Like · Comment · 
bunga sastra nan indah anugerah-Nya Allahu Akbar indahnya
Like · Comment · 
OLDER
KOLEKSI GUBAHAN BUNGA KARANGAN RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI ALLAHU AKBAR AAMIIN
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' PUTERA DUYUNG' Karya Ratu Rimba Niagara
SYAIR PUTERA DUYUNG
...Continue Reading
Oleh: AaGym
SMSTAUHIID.COM
KOLEKSI GUBAHAN BUNGA KARANGAN RATU RIMBA NIAGARA ANUGERAH ILAHI DISYUKURI ALLAHU AKBAR AAMIIN
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' PUTERA DUYUNG' Karya Ratu Rimba Niagara
SYAIR PUTERA DUYUNG
...Continue Reading
صخره های مرجانی زیبا
صفحه رسمی شبکه نکس وان: https://www.facebook.com/nex1tv
NEX1 TV
Like · Comment · 
Assallammualikum..
Bole hamba tumpang beteduh barang sebentar..
Hamba lihat rumah ini bagus dan serasi..
Adakah insan bermukim di rumah bertuah ini?..
Skali lagi hamba tumpang beteduh tidak sampai ke dalam hanya di teras saja...
Wassallam...
Unlike · Comment · 
  • You, Alam Pren Adni Mpn and 4 others like this.
  • Alam Pren Adni Mpn salam keindahan bersamah
    singgah ajah ini saudara
    bila inda untuk semua

    semua inda,kerenah berdijiwa  muliya bersamah
  • Alam Pren Adni Mpn apakabar......bole singga diruma kami
    apa ada masalah
    bole singga di gubuk kami  sastra ratu rimbah niagara,mengundang semua orang,untuk bersamah  cinta lima benua atas seluru dunia
  • Rabeah Binti Mohd Ali Salammu musafir disambut penuh indah
    singgah bukan kata sebentar sepanjang hayatmu
    menghayati keindahan sastra anugerah-Nya

    pasti hilang pambrihmu sebelum kita di jemput-Nya pulang
    karena siapapun kita, kita adalah musafir di muka bumi ini
    bila sampai masanya akan dijemput pulang ke pangkuan-Nya.
  • Alam Pren Adni Mpn muliya jiwa,atas berkah dan bersama,amin  
  • Khairuddin Nasti Sebab saya pernah di bisikkan musafir bahwa akan banyak musafir di dalam musafir dan sangat banyak pula cinta di dalam cinta yg menaunginya... 
    Kalau sudah ruas bertemu dengan bukuh kokoh la dahan menggantung daun... 
    Salam...
  • Alam Pren Adni Mpn kata katahikmah sastara  
  • Rabeah Binti Mohd Ali Sebenarnya yang membuatkan kita serasi bersama karena kita udah diketemukan di alam ruh lagi sebelum kita dilahirkan ke dunia ini wallahualam.
  • Khairuddin Nasti Ruh itu bersih dan suci.. Dia bermula Tapi tak berakhir... 
    Hanya nafsu yg membawa dia ke lembah nestapa. 
    Itu lah ciptaan agung dari sang pencipta tak kan binasa walau terkena api neraka...
  • Rabeah Binti Mohd Ali Ruh yang telah disucikan-Nya tak akan terkena api neraka. Allahu Akbar moga kita dijauhkan daripada azab api neraka. Aamiin.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Di sini tempat yang aman dengan bahasa yang aman seaman hati menuju Syurga Insya-Allah Aamiin.
  • Rabeah Binti Mohd Ali 
    • TANPA-NYA SIAPALAH AKU.

      Tika aku menulis tentang-Nya,

      aku suka 
      aku tenang
      dengan harapan ketenangan meresap dalam roh dan jasad

      Walaupun ada yang tidak senang hati
      aku menulis yang baik-baik
      dia bilang
      "ucapan harus sama dengan perbuatan"
      aku diam
      aku tak jawab 
      siapalah aku dibandingkan dia yang baik

      Salah ke aku menulis yang baik-baik
      dengan harapan aku menjadi baik
      walaupun tak sebaik dia yang baik

      Aku tulis yang baik-baik 
      karena mengajar aku arti keindahan hati...
      sentiasa muhasabah diri
      bukan bangga diri
      mengatakan akulah yang sempurna baik
      akulah ahli Syurga
      Masya-Allah malu amalan yang sedikit ini
      yang sama sekali tidak tahu samada diterima Allah atau tidak.

      Kenapa hendak tulis yang baik-baik pun 
      hendak sakit hati
      sedangkan aku bukan kenal pun dia
      baca karya aku dalam senyap
      like pun tidak komentar pun tidak
      sakit hati dengan aku
      sedangkan kalau dia hendak tulis apapun
      aku tak halang 
      lagi suka aku jika dia tulis yang baik-baik
      siapa tak suka berkawan dengan orang berhati baik
      ini kita tulis yang baik-baik pun hendak sakit hati
      moga dijauhkan daripada orang yang sakit hati denganku

      Laman fbku tempat aku bersastra
      apa jua ilham yang datang aku bersastra
      jika ada yang tak senang hati terpulanglah
      moga laman fbku bagaikan berada
      di Taman-Taman Syurga
      bagi mereka yang ingin singgah
      membaca karya sastra yang kutulis silakan dengan senang hati
      jika hendak like dan komentar
      silakan tapi pastikan 
      hati dibersihkan dulu daripada sifat iri hati atau sakit hati
      tulislah yang indah-indah seindah hati Syurga

      Siapalah aku untuk terus berbuat amalan soleh tanpa 
      Rahmat kasih-Nya...
      Moga Allah sentiasa membimbing aku jalan-jalan ke Syurga-Nya.

      Aku ingin pulang dalam jiwa seorang hamba yang tenang lagi diredhai-Nya . Moga Allah perkenankan . Aamiin.

      "ALANGKAH INDAHNYA JIKA KITA SAMA-SAMA MAHU MUHASABAH DIRI KARENA SIAPAPUN KITA TIDAK ADA YANG SEMPURNA KECUALI ALLAH SWT YANG MAHA SEMPURNA,"

      ...................................................................
      aku cuma hamba Allah seperti kamu juga
      9 Rejab 1436H
      28 April 2015

  • Dua Wira Alhamdulillah sebagai penambahan org ini hidupnya yg terzahir dgn mengikuti sunnah2 nabi insyaallah. Tq amin
    4 hrs · Like · 2
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
As'Salam semua.. Atas permintaan majoriti, saya buat pengubahsuaian sedikit pada design baju ni. Tulisan rumi "Bani Jawi" kepada tulisan Jawi. Sekarang sudah mencecah 100 orang yang tempah baju ni.. Ada lagi tak sesiapa yang nak tempah sekali? limited edition. Untuk menempah, tuliskan saiz anda di ruangan komen, saya akan add anda as friends.
Kepada semua yang sudah menempah,
sila semak nama anda di link berikut:
http://goo.gl/OpYFNm
  • Dua Wira Alhamdulillah sebagai penambahan org ini hidupnya yg terzahir dgn mengikuti sunnah2 nabi insyaallah. Tq amin
    4 hrs · Like · 2
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
As'Salam semua.. Atas permintaan majoriti, saya buat pengubahsuaian sedikit pada design baju ni. Tulisan rumi "Bani Jawi" kepada tulisan Jawi. Sekarang sudah mencecah 100 orang yang tempah baju ni.. Ada lagi tak sesiapa yang nak tempah sekali? limited edition. Untuk menempah, tuliskan saiz anda di ruangan komen, saya akan add anda as friends.
Kepada semua yang sudah menempah,
sila semak nama anda di link berikut:
http://goo.gl/OpYFNm
PETIKAN WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
11 REJAB 1435H
30 APRIL 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;