Wednesday 29 April 2015

SASTRA ANUGERAH ILAH (35) GAMBAR YANG DISIARKAN MEMBUATKAN AKU MEMUJI MEMUJA TUHANKU ALLAHU AKBAR


SASTRA ANUGERAH ILAH (35) GAMBAR YANG DISIARKAN MEMBUATKAN AKU MEMUJI MEMUJA TUHANKU ALLAHU AKBAR

Unlike · Comment ·  · 351
  • You and 34 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali WARKAH ISTIMEWA UNTUK TEMAN ALAMMAYAKU BERNAMA LUCE CHIARA

    Salam sayang untukmu Luce Chiara...
    salam perkenalan untukmu
    salam teristimewa untukmu
    melihat wajahmu
    jiwaku jadi tenang
    senyumanmu mengheret dukaku terus tersenyum
    indahnya senyumanmu seindah hatimu berbunga cinta kasih dan sayang, biarpun kita berlainan bahasa, agama dan budaya
    tapi bahasa alammaya yang bisu dan kaku
    tidak sama sekali memisahkan persahabatan kita
    kita bicara dalam bahasa sepi bisu tapi penuh bermakna
    biarpun sekadar melihat wajahmu ...senyuman manismu
    membuatkan aku rasa tenang dan bahagia....
    kau tak jemu menyiarkan gambar-gambar
    yang menakjubkan yang terindah di dunia ini
    membuat aku tak jemu berinspirasi
    tahap pemikiran aras tinggi (critical thinking)
    kau teruja menyiarkan gambar-gambar nan indah
    aku teruja memuji memuja Kebesaran Tuhanku
    terima kasih Luce Chiara
    rasa sayangku padamu tanda menghargai 
    ketulusanmu menyiarkan gambar-gambar
    yang mana menyempurnakan 
    setiap karya sastera yang aku telah karangkan sejak dulu
    sehingga sekarang.

    Aku berharap persahabatan kita nan indah ini
    sehingga ke akhirnya 
    sejujurnya kukatakan 
    aku senang menjadi kawanmu 
    walaupun tanpa bicara
    tapi gambar-gambar yang kau siarkan
    membuatkan hatiku rasa tenang...
    terima kasih sekali lagi 
    atas kiriman gambar-gambar 
    yang hingga sekarang 

    aku masih tidak puas untuk melihatnya
    terlalu indah dan menenangkan jiwaku...

    Akhir kata kusayang kamu 
    tanda menghargai persahabatan kita nan indah ini.

    Sekian. Sambutlah salam kasih sayang semurni hatiku hatimu....

    Kawan Alammayamu yang menyayangi,
    menyanjungi dan mengagumimu Luce Chiara....

    'SENYUMANMU SEINDAH HATIMU BERBUNGA CINTA KASIH DAN SAYANG'

    Yang Menyayangimu Setulus Hatiku,

    ............................................................
    Rabeah Mohd Ali @ Ratu Rimba Niagara
    Teman Alammayamu Yang Suka Berpujangga,
    Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua,
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 Negara Dunia & Seluruh Dunia,
    10 April 2015
    1 min · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali


0 comments:

Post a Comment

 
;