Monday 31 August 2015

NUSANTARA SEHATI SEJIWA (59) TIADA ALASAN MEMBELA ISLAM DAN RASULULLAH


NUSANTARA SEHATI SEJIWA (59) TIADA ALASAN MEMBELA ISLAM DAN RASULULLAH

23 hrs · 
Enjoy some fresh Apples like emoticon
.
More at --> http://goo.gl/sSyLO4

       Jika semua melayu yang mengaku Islam masih berdiam diri membiarkan bermaharajalela menghina Islam menghina orang melayu ...kemudian melayu diam membatu...tunggulah si kafir buddha laknatullah akan melakukan kezaliman di Malaysia sepertimana yang dilakukan pada umat islam rohingya. Nauzubillahminzalik! Ya Allah selamatkanlah ummat Islam di Malaysia, di nusantara dan di seluruh dunia daripada buddha kafir laknatullah. Aamiin.
      Like   Comment   

      News Feed

      Tidak ada pelaut ulung yang dilahirkan dari lautan yang tenang, tapi ia akan dilahirkan dari lautan yang penuh terpaan badai, gelombang dan taufan.
      Like   Comment   
      • 15 people like this.
      • 3 shares
      • Ratu Rimba Niagara Jika datuk faiz pencinta Islam,
        Jika yang baca ini semua pengikut ummat Nabi Muhammad yang inginkan syaafat nabi Muhammad SAW kenapa diam membatu bisu tidak menjawab pun si kafir buddha laknatullah menghina Islam menghina Nabi Muhammad saw???
        Siapa yang mengaku Ummat Nabi Muhammad saw jawablah apa yang dilemparkan oleh si bangsat Alvin Tan kafir buddha laknatullah!
        Tak baca ke bagaimana ummat islam rohingya dibakar hidup2 disembelih dipancung dan peristiwa berdarah 13 mei di Malaysia. Jika semua melayu yang mengaku Islam masih berdiam diri membiarkan bermaharajalela menghina Islam menghina orang melayu ...kemudian melayu diam membatu...tunggulah si kafir buddha laknatullah akan melakukan kezaliman di Malaysia sepertimana yang dilakukan pada umat islam rohingya. Nauzubillahminzalik! Ya Allah selamatkanlah ummat Islam di Malaysia, di nusantara dan di seluruh dunia daripada buddha kafir laknatullah. Aamiin.
        Like · Reply · 58 mins
      Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari berbagai alasan.
      Like   Comment   

      Rabeah Binti Mohd Ali shared a photo to Datuk Faiz's Timeline.
      2 hrs ·
      SEHATI SEJIWALAH MELAYU MENYELAMATKAN TANAH MELAYU

      Selama 446 tahun Tanah Melayu dijajah
      sudah banyak nyawa yang terkorban...
      Continue Reading
      SEJARAH YG MAKIN DILUPAKAN
      Sekarang, hujan emas negeri orang. Hujan batu negeri sendiri.
      Maka ambiklah batu dan rejamlah diri sendiri....
      Like   Comment   
      SELAMAT HARI KEBANGSAAN 2015, 'MALAYSIA SEHATI SEJIWA,' DARIPADA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA

      Your Notifications
      ...Continue Reading


      Merdeka ! Merdeka ! Merdeka ! ( Sehati Sejiwa ) .... bersyukurlah Malaysia telah merdeka ....sama samalah kita menghargai erti kemerdekaan dan keamanan yang kita kecapi selama ini ...hargailah pengorbanan pejuang pejuang kemerdekaan yang telah terkorban demi sebuah kemerdekaan !...jangan sampai kita dijajah kembali kerana perpecahan !!!


      Dataran Merdeka Kuala Lumpur
      Local Business · Klang
       · 3.3 
      2,061 were here
      Like   Comment   

      News Feed

      ( Erti Kemerdekaan Yang Sebenar ) : Dalam meraikan sambutan berkenaan, sejauh manakah rata-rata kita sebagai rakyat Malaysia menghayati roh kemerdekaan dalam erti kata yang sebenar? Adakah pengisian program sambutan kemerdekaan yang dilaksanakan sejak lebih lima dekad yang lampau benar-benar mampu menzahirkan sebuah kerangka masyarakat yang bukan sahaja negaranya merdeka, bahkan juga merdeka dari pelbagai aspek seperti ekonomi, politik, sosial dan paling utama merdeka dari se...
      Continue Reading
      Like   Comment   
Tiada alasan untuk membela Islam dan Nabi Muhammad saw jika benar kita mengaku hamba Allah.
Like   Comment   
Tiada alasan untuk membela Islam dan Nabi Muhammad saw jika benar kita mengaku hamba Allah.

Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari berbagai alasan.
Like   Comment   
  • Rabeah Binti Mohd Ali
FROM NOTIFICATIONS
Jika datuk faiz pencinta Islam,
Jika yang baca ini semua pengikut ummat Nabi Muhammad yang inginkan syaafat nabi Muhammad SAW kenapa diam membatu bisu tidak menjawab pun si kafir buddha laknatullah menghina Islam menghina Nabi Muhammad saw???
Siapa yang mengaku Ummat Nabi Muhammad saw jawablah apa yang dilemparkan oleh si bangsat Alvin Tan kafir buddha laknatullah!
Tak baca ke bagaimana ummat islam rohingya dibakar hidup2 disembelih dipancung dan peristiwa berdarah 13 mei di Malaysia. Jika semua melayu yang mengaku Islam masih berdiam diri membiarkan bermaharajalela menghina Islam menghina orang melayu ...kemudian melayu diam membatu...tunggulah si kafir buddha laknatullah akan melakukan kezaliman di Malaysia sepertimana yang dilakukan pada umat islam rohingya. Nauzubillahminzalik! Ya Allah selamatkanlah ummat Islam di Malaysia, di nusantara dan di seluruh dunia daripada buddha kafir laknatullah. Aamiin.


PERUTUSAN HARI KEBANGSAAN KE-58
YB TAN SRI DATO’ HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN
TIMBALAN PRESIDEN UMNO
30 OGOS 2015
Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamu’alaikum warahmatullahi wa barakatuh, salam sejahtera dan salam 1Malaysia.
Negara kita telah merdeka selama 58 tahun. Telah banyak kemajuan yang dicapai oleh negara kita selama ini dan Malaysia berdiri megah sebagai sebuah negara yang berdaulat, bermaruah dan dihormati di persada dunia.
Asas yang membina kemerdekaan dan kemajuan negara kita ialah kepercayaan. Sebelum merdeka dahulu, penduduk negara ini yang berbilang kaum dan agama mempunyai rasa sangsi antara satu sama lain. Namun, berkat kebijaksanaan pemimpin kita yang terdahulu, mereka telah berjaya memupuk kepercayaan masyarakat majmuk di negara ini bahawa Malaysia adalah milik semua warganegara tanpa mengira kaum dan agama. Semua warganegara mempunyai hak yang dijamin oleh Perlembagaan dan semua mereka bertanggugjawab untuk memelihara keamanan, keselamatan dan keharmonian negara dengan memupuk perasaan saling mempercayai dan menghormati antara satu sama lain.
Kepercayaan juga terbentuk antara pemimpin pelbagai kaum. Pemimpin Melayu, Cina, India, Iban, Kadazan, Dusun, Murut dan lain-lain boleh duduk semeja untuk berbincang mengenai kepentingan semua kaum dan merancang kemajuan negara kerana mereka mempercayai antara satu sama lain. Memang sepanjang negara ini ditadbir oleh Barisan Nasional, terdapat beberapa masalah yang wujud antara masyarakat pelbagai kaum, tetapi semua masalah ini dapat diatasi kerana pemimpin Barisan Nasional percaya bahawa perundingan dan kerjasama adalah jalan terbaik untuk mencari penyelesaian yang menguntungkan semua pihak.
Rakyat juga mempercayai kerajaan yang memerintah. Mereka percaya bahawa kerajaan bertanggungjawab untuk memerintah secara adil dan saksama, melaksanakan pembangunan demi kesejahteraan rakyat, memacu kemajuan ekonomi, menyediakan pendidikan yang berkualiti, mewujudkan peluang-peluang pekerjaan dan meningkatkan taraf hidup rakyat. Kerana itu, selama 58 tahun merdeka, rakyat di negara kita tidak pernah bertindak melampau untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih secara demokratik menerusi pilihanraya yang bebas dan adil.
Para pelabur dan komuniti perniagaan juga selama ini mempunyai kepercayaan yang tinggi terhadap negara kita. Mereka yakin bahawa dengan kestabilan politik, keharmonian kaum dan kecekapan kerajaan mengurus negara, pelaburan dan perniagaan mereka di negara kita adalah terjamin. Dengan keyakinan ini, Malaysia merupakan antara penerima pelaburan langsung asing yang tertinggi di rantau ini dan saban tahun mencatatkan pertumbuhan ekonomi yang positif.
Sekiranya kita dapat mengekalkan, malah memperkukuhkan kepercayaan antara sesama pemimpin, antara sesama rakyat, antara rakyat dan pemimpin, antara kerajaan dan rakyat, antara pelabur, komuniti perniagaan dan institusi ekonomi negara, maka saya yakin negara kita akan terus berada pada landasan yang betul dan bersedia untuk mencipta lebih banyak kejayaan pada masa hadapan.
Namun, pada masa ini ramai pihak berpandangan bahawa negara kita sedang menghadapi masalah defisit kepercayaan (trust deficit) yang parah. Kepercayaan rakyat kepada kerajaan sudah semakin longgar. Kepercayaan pelabur dan komuniti perniagaan kepada ekonomi negara juga sudah luntur.
Ringgit kita kian merudum terutamanya berbanding Dollar Amerika dengan nilainya sekarang yang paling rendah dalam tempoh 17 tahun. Pasaran saham jatuh, rizab negara merosot dan sentimen pengguna adalah paling rendah dalam tempoh 7 tahun.
Benar, faktor luaran seperti kejatuhan harga komoditi mempengaruhi pasaran kewangan dan ekonomi, tetapi prestasi kita antara yang paling rendah dalam kalangan negara-negara serantau. Inilah realiti yang harus kita terima dan mesti diatasi dengan segera.
Saya menyambut baik kenyataan Gabenor Bank Negara bahawa asas ekonomi negara kita kukuh. Ini adalah satu perkembagan yang amat baik untuk kita membina semula kepercayaan masyarakat dunia terhadap ekonomi dan politik negara kita. Yang perlu kita atasi ialah sentimen rakyat, pelabur dan masyarakat antarabangsa terhadap negara kita yang agak negatif disebabkan oleh beberapa isu politik yang sedang melingkari kita hari ini.
Rakyat semakin resah apabila hari demi hari prinsip integriti dan akauntabiliti kelihatan semakin terhakis dalam pentadbiran negara. Pegawai-pegawai kerajaan yang dedikasi dalam melaksanakan tugas ditamatkan perkhidmatan, ditukar, diugut dan diambil tindakan.
Kebebasan institusi-institusi penting negara seperti Jabatan Peguam Negara, Polis DiRaja Malaysia, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan Bank Negara Malaysia seolahnya semakin disekat.
Tidak dapat dibayangkan dalam sejarah perkhidmatan awam negara kita, terdapat pegawai-pegawai kanan kerajaan yang berdedikasi sanggup bersuara lantang menentang pihak atasan yang cuba mencabuli prinsip perkhidmatan awam yang adil, tegas dan berkecuali.
Ada juga sesetengah pemimpin politik yang mengugut untuk menyekat kebebasan rakyat daripada menyuarakan pandangan terutamanya di media sosial kerana tidak sanggup lagi mendengar kritikan dan teguran rakyat yang semakin hari semakin lantang.
Selain itu, mereka yang menegur tindak tanduk pemimpin digelar sebagai pengkhianat dan dituduh hendak menggulingkan kerajaan. Mereka ini jelas tidak dapat membezakan antara menegur pemimpin dengan menggulingkan kerajaan adalah dua perkara yang berlainan. Betapa ramai pemimpin negara sebelum ini yang menerima teguran, tetapi kerajaan terus kekal, malah bertambah kukuh.
Atas segalanya, kredibiliti pemimpin semakin dipersoalkan. Institusi demokrasi yang ada dilihat sudah tidak dapat lagi berfungsi dengan baik untuk melakukan perubahan kerana ditekan dan dikawal dengan ketat oleh mereka yang berkuasa.
Saya bimbang selagi kemelut besar kepimpinan ini tidak dapat diselesaikan, maka selagi itulah negara dan kerajaan akan terus dibebani dengan masalah defisit kepercayaan yang semakin parah.
Bagi saya, isu kepercayaan ini akan dapat diselesaikan jika negara kita kembali dipimpin berlandaskan prinsip integriti, akauntabiliti dan penanggungjawaban kepada rakyat. Prinsip ini jugalah yang dituntut oleh Islam ke atas setiap pemimpin sebagaimana hadis Rasululullah s.a.w:
Kullukum ra’in wa kullu ra’in mas’ulun ‘an ra’iyyatih
Yang bermaksud:
“Setiap daripada kamu adalah pemimpin dan setiap pemimpin bertanggungjawab ke atas orang yang dipimpinnya”.
Sesuai dengan tema sambutan Hari Kebangsaan tahun ini, iaitu “Sehati Sejiwa”, marilah kita bersama-sama membentuk kesatuan hati atau “wahdatul qulb” untuk membina semula kepercayaan terhadap negara kita dengan mengembalikan kepimpinan yang berintegriti, berakauntabiliti dan bertanggungjawab.
Yakinlah bahawa Malaysia adalah tanah air kita yang berdaulat dan bermaruah, dan kita sebagai rakyat bertanggungjawab untuk terus memelihara kedaulatan dan maruah negara kita. Saya berdoa agar negara kita terus kekal aman, maju dan berdaulat.
Selamat menyambut Hari Kebangsaan ke-58.
Merdeka! Merdeka! Merdeka!
YB TAN SRI DATO’ HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN
Timbalan Presiden UMNO
Like   Comment   

MENYAMBUNG WARISAN YANG DITINGGALKAN
JIKA KITA TIDAK PERTAHANKAN KEMERDEKAAN SIAPA LAGI???
Kemerdekaan hanya datang sekali. Kerana itu, ia harus dijaga, dipupuk dan dipelihara sebaik-baiknya. https://www.najibrazak.com/…/b…/amanat-hari-kebangsaan-2015/
ULAMAK YANG MENETAPKAN TARIKH KEMERDEKAAN MALAYA
Beliau adalah Tuan Guru Haji Abdullah bin Haji Ibrahim bin Haji Thahir. Lebih di kenali disini dengan nama Syaikh 'Abdullah Fahim. Dilahirkan di Syi’ib ‘Ali, Mekah pada pada tahun 1286H/1869M, dan wafat pada tanggal 12 Dhulqaedah 1380H/ 27 April 1961M di Seberang Perai, Pulau Pinang. Tuan Guru Haji ‘Abdullah berguru kepada ulama yang masyhur, di dalam pelbagai displin ilmu.
Di antara guru-guru beliau ialah:
1 - Syaikh Abu Bakar Syatha ad-Dimyathi (murid Sidi Ahmad Zaini Dahlan dan pengarang kitab I`aanathuth -Tholibin yang masyhur. Jelas bahawa terdapat hubungan sanad keilmuan antara beliau dengan Sidi Ahmad Zaini.;
2 - Syaikh Muhammad Sa`id BabShil (Mufti Mazhab Syafie);
3 - Syaikh Muhammad Sulaiman Hasbullah al-Makki;
4 - Syaikh Sayyid Muhammad Amin ar-Rdhwan, Madinah;
5 - Syaikh Muhammad bin Ismail Daud al-Fathani (pengarang kitab Mathla’ al-Badrain);
6 - Syaikh Wan 'Ali Kutan al-Kalantani (pengarang kitab al-Jauhar al-Mauhub dan Lum’ah al-Aurad);
7 - Syaikh Wan Ahmad Muhammad Zain al-Fathani (pengasas pengkaderan ulama dunia Melayu di Mekah. Beliau dikatakan mahir di dalam sekurang-kurangnya 47 disiplin ilmu).
Beliau mahir di dalam pelbagai displin ilmu, terutamanya di dalam ilmu falak dan kesusteraan arab. Dengan kedudukan ilmu beliau ini, Haji Abdullah telah diterima sebagai salah seorang guru di Masjidil Haram sehingga 1921.
Beliau telah turun ke Tanah Melayu pada 1921 kerana semangatnya untuk memperjuangkan pembebasan tanahair dan bangsanya dari belenggu penjajah. Selepas pulang ke Tanah Melayu, beliau dijemput oleh Syaikhul Islam Kedah, Syaikh Wan Sulaiman Wan Sidiq untuk mengajar di Pondok Wan Sulaiman atau Madrasah Limbongan Kapal (kini Maahad Mahmud) selama empat tahun.
Pada 1926, beliau kembali ke Kepala Batas dengan tujuan menubuhkan sebuah institusi pendidikan bagi melahirkan anak bangsa yang boleh memperjuangkan kemerdekaan negara. Beliau menamakan pusat pengajiannya sebagai “Madrasah ad-Daeratul Maarif al-Wathaniyah”.
Pada 1930, Sheikh Abdullah Fahim dijemput oleh Sultan Perak untuk menjadi Mudir Madrasah Idrisiyah, Bukit Chandan. Beliau berkhidmat sebagai Mudir Madrasah Idrisiyah sehingga 1946. Pada 1951, Haji Abdullah Fahim telah dilantik sebagai Mufti Pulau Pinang yang pertama dan beliau berkhidmat selama lima tahun. Selepas itu, beliau hanya menumpukan kepada kegiatan keilmuan di Kepala Batas dengan menjadi guru agama di sana.
Ketika hendak mengisytiharkan tarikh kemerdekaan Tanah Melayu dari penjajah Inggeris, Tunku 'Abdurrahman Puta al-Haj menemui beliau untuk mendapatkan tarikh yang sesuai. Dan beliau telah mencadangkan tarikh 31 Ogos 1957. (insyaAllah akan ditulis sedikit tentang ini nanti ...)
Beliau juga adalah seorang yang tegas, terutama dalam menghadapi anasir yang membuatkan masyarakat Melayu Islam berpecah belah ketika itu. Ini dapat dilihat pada pesanan beliau:
"بسم الله الرحمن الرحيم. الحمدلله والصلاة والسلام على سيدنا محمد وعلى آله واصحابه . اما بعد
Tuan-tuan sedia maklum, beratus-ratus tahun bahawa orang bangsa Melayu se Malaya ini dari peringkat ke bawah hingga peringkat ke atas, awam-awam, qadhi-qadhi, ulama-ulama, menteri-menteri, hingga raja-raja, sekalian mereka itu bermazhab dengan Mazhab al-Imam asy-Syafie ijma'an. Tiada seorangpun yang bermazhab lain daripada mazhab Syafie (يحرم خرق الاجماع). – [diharamkan merobek ijma’]
Ambil mereka itu hukum-hukum feqah Syafie daripada kitab Tuhfah, dan kitab Nihayah hingga kitab al-Umm dan mukhtasharatnya dan terjemahnya kepada bahasa Melayu seperti Sabil al-Muhtadin, Bughyah al-Tullab, dan Matla’ al-Badrain dan lainnya. Usuluddin atas perjalanan Abi al-Hasan al-Asy'ari. Diambil dari syuruh dan hawasyi Umm al-Barahin, dan Jauharah dan sebagainya daripada kitab-kitab Melayu. Ilmu tasawuf atas perjalanan al-Imam al-Ghazali diambilkan daripada Minhaj al-Abidin, Ihya' Ulumiddin dan terjemahnya kepada bahasa Melayu, seperti Siyarus Salikin.
Maka ini kitab-kitab dan seumpamanya, segala hukum dalamnya kesemuanya mengistinbat daripada al-Quran dan hadits yang dihalusi dan ditapis oleh ulama-ulama ajilla', diamal dengan dia sudah lebih daripada seribu tahun dan diterjemah kepada bahasa Melayu beratus-ratus tahun.'
[Dirumikan dari tulisan tangan Tuan Guru Hj Abdullah Fahim yang disiarkan di dalam buku Tokoh-tokoh Ulama’ Semenanjung Melayu (2); Terbitan Majlis Ugama Islam Dan Adat Istiadat Melayu Kelantan; Cetakan Tahun 1996; Halaman 39]
Antara pesanan al-Marhum Tuan Guru lagi:
“(Nasihat) supaya jangan berpecah belah oleh bangsa Melayu sendiri. Sekarang sudah ada timbul di Malaya mazhab Khawarij yakni mazhab yang keluar dari mazhab empat mazhab ahli al-Sunnah wal Jamaah [yang beliau maksudkan adalah golongan kaum muda @ Wahabi][1]. Maksud mereka itu hendak mengelirukan faham awam yang sebati dan hendak merobohkan pakatan bangsa Melayu yang sejati. Dan menyalahkan kebanyakan bangsa Melayu……. hukum-hukum mereka itu diambil dari kitab Huda al-Rasul yang mukhasar daripada kitab Huda al-‘Ibad dikarang akan dia oleh Ibnu Qayyim al-Khariji, maka Ibnu al-Qayyim dan segala kitabnya ditolak oleh ulama' Ahl as-Sunnah wa al-Jamaah."
"Tuan-tuan bangsa Melayu jangan tertipu daya hasutan mereka itu dikeluar hukum-hukum yang tiada terpakai dalam mazhab Syafie, dan fatwa mereka itu masalah yang buruk-buruk, sudah terdengar kepada awam, harapan bangsa Melayu jangan berpecah belah sesama bangsa sendiri …… "
Bahkan pesanan beliau lebih keras lagi: “Siapa yang datang kepada kamu dan menyuruh kamu semua supaya taat kepada seorang lelaki tertentu tujuannya untuk memecahkan persatuan kamu dan menghancurkan kesatuan kamu, maka bunuhlah akan dia (takwil admin kata 'bunuh' dengan 'bunuh dengan hujjah ilmiyyah' hehehe .... )
Kredit: Kami Sayang Ulamak.
-HE-
OLDER
SELAMAT HARI KEBANGSAAN 2015, 'MALAYSIA SEHATI SEJIWA,' DARIPADA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
Your Notifications
Blarek Sineret likes your post in Sri Pemangku Adat: "SYAIR BAPA KEMERDEKAAN MALAYSIA TUNKU..."
 ...Continue Reading

a kecapi selama ini ...hargailah pengorbanan pejuang pejuang kemerdekaan yang telah terkorban demi sebuah kemerdekaan !...jangan sampai kita dijajah kembali kerana perpecahan !!!



Dataran Merdeka Kuala Lumpur
Local Business · Klang
  · 3.5 
1,988 were here
Sempena Hari Kebangsaan ini, aku nak share lirik lagu PANTUN BUDI yang telah ku gubah pda versi merdeka ~ jom layan beb
Sejarah kita,
sejarah kita pusaka silam,
Tanah nusantara aduhai sayang
Tanah NUSANTARA tanah berdaulat.
Wahai pejuang
Wahai pejuang janganlah leka ,
Disini lahirnya sebuah cinta
Disini bermula sebuah CINTA.
Duhai pemuda
Duhai pemuda gagah berjuang
Timur dan barat utara selatan
Menyambung WARISAN yang ditinggalkan.
Selamat Menyambut Hari Kebangsaan 2015 || ‪#‎Arrumi‬ || ‪#‎Sehatisejiwa‬ ||‪#‎IniMalaysiaKita‬ || ‪#‎Merdeka58‬ || ‪#‎HariKebangsaan‬ || ‪#‎Merdeka318‬ ||‪#‎KhairolArrumi‬ || photo by fanpage @arrumi
Rakyat Malaysia berbangga semangat patriotik di jiwa Datuk Faiz.
Tabik Hormat 3 kali untuk Datuk Faiz.

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka ! ( Sehati Sejiwa )



Dataran Merdeka Kuala Lumpur
Local Business · Klang
  · 3.5 
1,988 were here
Kemerdekaan hanya datang sekali. Kerana itu, ia harus dijaga, dipupuk dan dipelihara sebaik-baiknya. https://www.najibrazak.com/…/b…/amanat-hari-kebangsaan-2015/


Datuk Faiz shared a page.
15 hrs · Edited ·
Jemput semua yang mengenali diri saya untuk " Like " page rasmi saya di sini
Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari's photo.


Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari

30,260 Likes
12 talking about this
Like   Comment   
Datuk Faiz shared a page.
15 hrs · Edited ·
Jemput semua yang mengenali diri saya untuk " Like " page rasmi saya di sini
Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari's photo.


Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari

30,265 Likes
12 talking about this
Like   Comment   


  • SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA TERCINTA!'
    'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI HUJUNG NYAWA!
    ' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
    'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA,

    UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN HARI KEPUTERAAN KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KE 69 , HARI KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O15, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2015 DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2015'

    KH. Abdullah Gymnastiar
    ·
    Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terima kasih atas sebesar apapun amal kita

    PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
    TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    16 ZULKAEDAH 1436H
    31 OGOS 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;