Sunday 5 June 2016

HAMBA-MU (165) BULAN RAMADHAN PINTU SYURGA DIBUKA SELUAS-LUAS-NYA PINTU NERAKA DITUTUP SERAPAT-RAPAT-NYA


HAMBA-MU (165) BULAN RAMADHAN PINTU SYURGA DIBUKA SELUAS-LUAS-NYA PINTU NERAKA DITUTUP SERAPAT-RAPAT-NYA
KAMI SEMUA MENUJU JALAN PULANG MOGA KEPULANGAN KAMI DITERIMA-NYA DALAM JIWA YANG TENANG LAGI DIREDHAI-NYA AAMIIN.
Sebagaimana kita dapat melihat bulan dengan jelas begitulah kita dapat melihat Wajah Allah Azzawajallah Yang Maha Indah di Syurgawi moga terpilih menjadi ahli SyurgaNya.Aamiin.
'Beramal bukan kerana Syurga tapi kerana Allah Taala
jika kerana Syurga kita tidak layak menghuni Syurga sedangkan Syurga Allah yang ciptakan.
Beramal kerana Allah Pintu Syurga di langit ke tujuh terbuka luas untuk hambaNya yang beramal kerana Allah Taala Insya-Allah Aamiin.

Rabeah Binti Mohd Ali mengirim di 5 grup.
  • BULAN RAMADHAN PINTU SYURGA DIBUKA SELUAS-LUAS-NYA
    PINTU NERAKA DITUTUP SERAPAT-RAPAT-NYA
    ALLAH MENGAMPUNKAN DOSA HAMBA-NYA YANG MEMOHON
    MOGA KITA BERLUMBA-LUMBA MEMBAWA BEKALAN PULANG KE NEGERI ABADI DAN SEGALA DOSA KITA DIAMPUNKAN-NYA MATI SEPERTI BAYI YANG BARU DILAHIRKAN SEPUTIH KAIN KAFAN PUTIH SUCI BERSIH DARIPADA DOSA DAN DIMASUKKAN KE SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN.
    ...


Suka
Komentari
Komentar
Suri Siantan Slmt menuju jln pulng
Sapineh Lugiman Selamat berjuang aamiin.
Batal SukaBalas122 jam
Batal SukaBalas14 jam
Norain Norain Aamiin...
Batal SukaBalas14 jam
Rabeah Binti Mohd Ali
PETIKAN WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
29 Sya'ban 1437H
5 Jun 2016
Mohd Rais ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Assalamualaikum
Shbt semua
Suka


Sebab itu kita ada kawan fb tak sampai 15 org walaupun sudah hampir 6 tahun ada fb...bukan tak nak terima yg nak jadi rakan fb tapi yang ada 15 orang pun tak ada sudi yang nak like, berkarya pagi petang siang malam tapi mereka buat macam tak wujud jer kita nie...kasihan kita kan3 kita saja yang sayangkan kawan kita tapi kawan kita buat tak tahu jer...sebab tu dari dulu hingga sekarang kawan fb kita tak ramai selalunya silih berganti...tapi kita dah awal-awal lagi minta maaf banyak-banyak sekiranya kita undur diri dari berteman fb...bukan putuskan silaturrahim tapi dia orang tak sudi nak bertegur sapa nak buat macam mana...terpaksalah bersastera sendirian...mujurlah ada rakan grup yang baik hati ..hatinya selembut salju terima kasih ye kawan2 grupku sayang...jasa baik kalian takkan kulupa hanya Allah SWT yang dapat membalasNya. Like dan komentarmu membuatkan kutersenyum kerana sama-sama kongsi pahala Insya-Allah AAmiin.
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
Komentari
Komentar
Manda Conai Adik ku orang tak menyapa.akak selalu.menbaca wall adik dari bentuk sastera akak paling setia menbaca terkesan dihati.tak jemu menbaca
Batal SukaBalas117 menit
Rabeah Binti Mohd Ali Tapikan kakakku kalau kakak setia membaca napa kakak tak like setidak-tidaknya ada seorang dua rakan fb yang setia ...hehehe apapun tq kakakku manda peminat setiaku dalam diam-diam..hehehe
SukaBalasBaru saja

KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN SASTERAKU WALAUPUN KESENDIRIAN KERANA KU YAKIN JANJI ALLAH ITU PASTI!
Adakalanya aku malu untuk menyiarkan apa yang tersirat di hati dikhuatiri yang membacanya menganggap akulah yang paling baik paling alim ahli Syurga segala yang baik-baik akulah ...sejujurnya aku malu dikhuatiri juga jatuh riak ...baik ke aku alim ke aku riak ke aku tertanya-tanya pada diriku sendiri...biar apapun anggapan aku terhadap diriku sendiri apa lagi anggapan orang ke aku...ku pendamkan sendiri asalkan aku sentiasa mahu muhasabah diriku sendiri untuk menjadi hamba-Nya yang baik di Sisi-Nya dan memberi manfaat kepada sahabat hatiku yang lain walaupun cuma di alammaya.
Adalah lebih baik berkata yang baik-baik atau lebih baik diam jika kata-kata sengaja atau tidak sengaja untuk menyakitkan hati orang.
Selagi baik pada pandangan Allah selagi itulah aku ingin terus menerus muhasabah diri melalui dunia sasteraku...manalah tahu berkat kesabaranku meneruskan tinta perjuangan sasteraku demiNya kubersastera Allah kasihankan aku memberi aku kekuatan walaupun aku terasa lelah...kerana aku yakin janji Allah itu pasti kuteruskan juga walaupun banyak rintangannya.
'TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA'
BERTEMU DAN BERPISAH KERANA ALLAH
BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE SYURGA-NYA AAMIIN
Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju Jalan Ke Syurga-Nya
RAMADHAN DINANTI BERKUNJUNG LAGI
MAAF ZAHIR BATHIN ATAS KEKHILAFAN
MOGA PERSAHABATAN SEHARUM SETANGGI
SAMPAI SYURGA SENTIASA DIINGATAN
'Sahabat kau Anugerah-Nya yang terindah
seindah pelangi di malam hari
bersahabat denganmu seperti aku bersahabat berhatikan Syurga
saling memberi sokongan untuk menjadi kekasih-Nya
bersama kita menempah tiket ke Syurga-Nya
Insya-Allah Aamiin.'
Persahabatan nan indah bilamana ada gurauan sesama sahabat tidak akan ada sama sekali kata-kata yang mengguriskan hati semuanya menceriakan hati, jika ada gurauan yang melukakan hati dikuatiri sahabat kita terasa hati sehingga dibawa ke mati , jika tidak dimaafi dikuatiri dibawa hingga ke hari akhirat nanti . Allahu Akbar moga kita sesama sahabat dapat menjaga setiap tutur kata agar hati sahabat kita sentiasa tenang bersahabat dengan kita . Bersahabat dengannya seperti kita dikurniakan sahabat berhatikan Syurga. Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju Jalan Ke Syurga-Nya. Insya-Allah Aamiin.
"BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE SYURGA-NYA AAMIIN"
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Sahabat Grupmu Yang Suka Bermadah Pujangga Seindah Syurga.
Ratu Rimba Niagara Nama Penaku Dalam Berkarya,
29 Syaaban 1437H
5 Jun 2016.
Manda Conai Aslm wbt Ahlan wa sahlan YaRamadan ya Qarim.teristimewa buat sahabat hati.ku biar tak bersua namum. Didlm hati ini.tetap terpahat.bahasa sastera terkesan di hati akak
Manda Conai Adiku akak mohon share di fb akak
Rabeah Binti Mohd Ali Wsalam kak manda sahabat yang baik dunia akhirat setiap kata-katanya seakan ada magnet saling tertarik untuk sama muhasabah diri agar lebih dekat kepada Allah swt itulah sahabat yang Allah temukan sejak azali lagi ketika kita berada di alam roh-roh ketika itu kita belum lagi dilahirkan ke dunia wallahualam.
Jika sahabat hendak share apa juga karya yang sahabat berkenan di hati silakan dengan senang hati.
Manda Conai Alhamdulillah syukur terima kasih adik ku syg
Rabeah Binti Mohd Ali Moga hanya kematian yang memisahkan kita bertemu kerana Allah berpisah juga kerana Allah Insya-Allah Allah pertemukan kita semula di Syurgawi yang tak akan terpisah selamanya indah saling bahagia membahagiakan dengan bahasa nan indah-indah di Syurgawi. Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar Aamiin.
PETIKAN WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
29 Sya'ban 1437H
5 Jun 2016
Mohd Rais ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Assalamualaikum
Shbt semua
Suka
Komentari
Komentar
Sham Hassan Hrmmm ahli sastera.... suka baca teruskan perjuangan anda shbtku....
Batal SukaBalas154 menit
Rabeah Binti Mohd Ali Alhamdulillah terima kasih sahabatku...moga Allah SWT membalas kebaikanmu padaku. Aamiin.
SukaBalas1 menit

Sham Hassan Aminnnn YaRabbala'lamin...
Batal SukaBalas1Baru saja



BULAN RAMADHAN PINTU SYURGA DIBUKA SELUAS-LUAS-NYA
PINTU NERAKA DITUTUP SERAPAT-RAPAT-NYA
ALLAH MENGAMPUNKAN DOSA HAMBA-NYA YANG MEMOHON
MOGA KITA BERLUMBA-LUMBA MEMBAWA BEKALAN PULANG KE NEGERI ABADI DAN SEGALA DOSA KITA DIAMPUNKAN-NYA MATI SEPERTI BAYI YANG BARU DILAHIRKAN SEPUTIH KAIN KAFAN PUTIH SUCI BERSIH DARIPADA DOSA DAN DIMASUKKAN KE SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN.
SELAMA MENYAMBUT RAMADHAN BUAT SEMUA RAKAN FB & RAKAN GRUP MAAF ZAHIR BATHIN JIKA TERDAPAT KEKHILAFAN DALAM BERBAHASA SASTERA.
TERIMA KASIH ATAS SETIAP GAMBAR,LIKE DAN KOMENTARMU MENJADI SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA.
Pemberitahuan Anda
Sham Hassan menyukai komentar Anda: "Alhamdulillah terima kasih..."
7 menit yang lalu
Oblay Yayan, Abdul Hai, dan 29 lainnya menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).: "INDAH SILATURRAHIM ATAS TALI ALLAH..."
7 menit yang lalu
Azizul Hakim, Ieyda Wan, dan 203 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "SUBHANALLAH HEBAT-NYA ALLAH".
7 menit yang lalu
Sham Hassan juga membalas komentarnya di SAHABAT HATI BERBICARA.
8 menit yang lalu
Paktam Urut Paktam Urut, Fiz Hafiza Jaffar, dan 179 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "BILAMANA ALLAH SWT MEMBERIKAN NUR..."
9 menit yang lalu
Sachamaghfirah Sacha, Rozi Yaucob dan Rosnani Abdul Rahman menyukai kiriman Anda di Jom berubah kerana allah: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
11 menit yang lalu
Azwan Nordin dan 4 lainnya menanggapi kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT: "SUBHANALLAH ISTANA SYURGA-MU NAN INDAH..."
12 menit yang lalu
Ahmad Nawawi M Zin, Trisya Maira, dan 235 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "SUBHANALLAH ISTANA SYURGA-MU NAN INDAH..."
13 menit yang lalu
Heart Suharta, Mencari RedahNya Setulus Hati, dan 4 lainnya menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
14 menit yang lalu
Heart Suharta, Nak Rantaw Malasya, dan 113 lainnya menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).: "ALLAH MULIAKAN KUCING KERANA KUCING..."
14 menit yang lalu
Heart Suharta, Nak Rantaw Malasya, dan 68 lainnya menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).: "Sebagaimana kita dapat melihat bulan..."
14 menit yang lalu
Heart Suharta, Nak Rantaw Malasya, dan 13 lainnya menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).: "KAMI SEMUA MENUJU JALAN PULANG MOGA..."
15 menit yang lalu
Heart Suharta menanggapi kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu): "INDAH SILATURRAHIM ATAS TALI ALLAH..."
18 menit yang lalu
Razdan Baharudin, Sarina Matsari, dan 6 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "INDAH PERSAHABATAN KITA ATAS TALI ALLAH..."
18 menit yang lalu
Aufa Azkia menyukai kiriman Anda di Awaluddin Ma'rifatullah: "SETIAP YANG BAIK DATANG DARI ALLAH ,..."
20 menit yang lalu
Saniah Abu, Razdan Baharudin, dan 54 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "INDAH SILATURRAHIM ATAS TALI ALLAH..."
20 menit yang lalu
Rohani Saad, Linda Baka, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
23 menit yang lalu
Aufa Azkia dan Sanip Yusuf menyukai kiriman Anda di Awaluddin Ma'rifatullah: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
26 menit yang lalu
Usman Ibrahim, Sham Hassan, dan 7 lainnya menyukai kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
26 menit yang lalu
Melor Ismail, Zara Armel, dan 23 lainnya membagikan kiriman Anda.
27 menit yang lalu
Lin Lindazul, Norlela Hamzah, dan 5 lainnya juga mengomentari kiriman di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.
28 menit yang lalu
Nuraisyah Noraisyah, Sidek Mohd Mokhlas, dan 50 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "KAMI SEMUA MENUJU JALAN PULANG MOGA..."
28 menit yang lalu
Omey May dan Bagia Rock menyukai kiriman Anda di Makrifat Cinta: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
30 menit yang lalu
Azliza Iza, Amir Amiro, dan 4 lainnya menyukai kiriman Anda di AKU SUKE..: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
31 menit yang lalu
Omey May dan Aris Abd Jamil menyukai kiriman Anda di Makrifat Cinta: "KAMI REDHA TAKDIR KAMI MATI DIBAKAR..."
31 menit yang lalu
Manda Conai mengomentari kiriman Anda.
36 menit yang lalu
Rubiah Lakimpah, Jamalluddin Jamalluddin Hussein, dan 7 lainnya menyukai kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
38 menit yang lalu
Syam N Roses dan 3 lainnya menanggapi kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT: "INDAH SILATURRAHIM ATAS TALI ALLAH..."
38 menit yang lalu
Iwan Wan menyukai kiriman Anda di Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..: "KAMI MAHU MELIHAT WAJAH-MU DI SYURGA YA..."
42 menit yang lalu
Rosniza Ibrahim, Siti Shariff, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di *SAHABAT KAU ANUGERAH TERINDAH *.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
46 menit yang lalu
Azmir Akram, Pearl Ismail, dan 15 lainnya menyukai kiriman Anda di kita tetap sejiwa.: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
49 menit yang lalu
Usman Ibrahim, Roslan Lan, dan 6 lainnya menyukai kiriman Anda di «Berjaya Dunia & Akhirat».: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
50 menit yang lalu
Joe John dan Zailan Apek Kuyu menyukai kiriman Anda di Keindahan Inti Persahabatan: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
51 menit yang lalu
Jieha Mahzam, Maz Jey, dan 22 lainnya menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat).: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
54 menit yang lalu
Nur Zaina, Mohd Atim, dan 3 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
54 menit yang lalu
Nik Norhayati, Gua La Nie, dan 15 lainnya membagikan kiriman Anda.
56 menit yang lalu
Man Chaah, Haslira Hassan, dan 13 lainnya menyukai kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA.: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
57 menit yang lalu
Man Chaah, Rosniza Ibrahim, dan 5 lainnya menyukai kiriman Anda di *SAHABAT KAU ANUGERAH TERINDAH *.: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
57 menit yang lalu
Junizan Jun mengomentari kiriman Anda di AKU HAMBAH ALLAH.
57 menit yang lalu
Junizan Jun dan Rohana Annhana menyukai kiriman Anda di AKU HAMBAH ALLAH: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
58 menit yang lalu
Aween Zul, Jamaliah Amey, dan 9 lainnya menyukai kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.: "INDAH PERSAHABATAN KITA ATAS TALI ALLAH..."
59 menit yang lalu
Mohamad Shafirul Azmi, Norain Norain, dan 5 lainnya mengomentari
kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.
sekitar satu jam yang lalu
Anilah Nordin, Chikmas Mona, dan 10 lainnya menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
sekitar satu jam yang lalu
Eanty Iha Eanty, Zulkarnain Nasution, dan 5 lainnya menyukai kiriman Anda di >>BERIKAN HIDAYAHMU<<.: "BILAMANA ALLAH SWT MEMBERIKAN NUR..."
sekitar satu jam yang lalu
Sham Hassan mengomentari kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA.
sekitar satu jam yang lalu
Lee Chang, Arbok Arbok Arbok, dan 17 lainnya menyukai kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA.: "INDAH SILATURRAHIM ATAS TALI ALLAH..."
sekitar satu jam yang lalu
Manda Conai membalas komentar Anda pada fotonya.
sekitar satu jam yang lalu
Penantian Terakhir mengomentari kiriman Anda di Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah...
sekitar satu jam yang lalu
Aryanie Seman dan Pokcik Bambino menyukai kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
sekitar satu jam yang lalu
Muhd Sukri Sukri dan Shuhada Akma menyukai kiriman Anda di *SAHABAT KAU ANUGERAH TERINDAH *: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
sekitar satu jam yang lalu
NurJannah Jane, Roslan Lan, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di >>BERIKAN HIDAYAHMU<<.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
sekitar satu jam yang lalu
Mariayati Yusuf dan Adeel Anwar Jutt menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu): "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
sekitar satu jam yang lalu
Mariayati Yusuf dan Adeel Anwar Jutt menyukai kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu): "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
sekitar satu jam yang lalu
Aidah Othman dan Suppian Ahmad menyukai kiriman Anda di Syurga Di Hati Kita: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
sekitar satu jam yang lalu
Aidah Othman, Ghani Mat dan Suppian Ahmad menyukai kiriman Anda di Syurga Di Hati Kita: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
sekitar satu jam yang lalu
Hasiah Ismail menyukai komentar Anda: "Selamat petang kembali sahabatku.".
sekitar satu jam yang lalu
Aidah Othman, Jamilah Mastuki dan Syilah Al KadhZam menyukai kiriman Anda di Syurga Di Hati Kita: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
sekitar satu jam yang lalu
Siti Rosilah, Eizz Zah Razaq dan Puan Kalsom menyukai kiriman Anda di ABADIKAN TRAGEDI @ KENANGAN KITA: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
sekitar satu jam yang lalu
Siti Rosilah dan Eizz Zah Razaq menyukai kiriman Anda di ABADIKAN TRAGEDI @ KENANGAN KITA: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
sekitar satu jam yang lalu
Asiah Siah, Hasiah Ismail dan Fareed mengomentari
kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
sekitar satu jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt dan Rohani Ibrahim mengomentari kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
sekitar satu jam yang lalu
Roslan Roslan, Nawawi Ishaq, dan 10 lainnya menyukai kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
sekitar satu jam yang lalu
Azizul Bugis, Sanip Yusuf dan Aby Abdur menyukai kiriman Anda di Awaluddin Ma'rifatullah: "Sebagaimana kita dapat melihat bulan..."
sekitar satu jam yang lalu
Siti Rosilah mengomentari kiriman Anda di ABADIKAN TRAGEDI @ KENANGAN KITA.
sekitar satu jam yang lalu
Siti Rosilah, Md Adnan, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di ABADIKAN TRAGEDI @ KENANGAN KITA.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
sekitar satu jam yang lalu
Susanty Ismail menyukai kiriman Anda di : SAHABAT ALAM MAYA : *Adam Dan Hawa*: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
sekitar satu jam yang lalu
Normawati Md Noh, Khama Kamaruddin, dan 218 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "ADA ROH MANUSIA HIDUP TIADA ROH MANUSIA..."
sekitar satu jam yang lalu
Atin Tullya, Acat Pacat, dan 5 lainnya membagikan kiriman Anda.
2 jam yang lalu
Dealova Love dan Murai Rimba menyukai kiriman Anda di <INDAHNYA NILAI PERSAHABATAN>: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
2 jam yang lalu
Aztez, Jay Wahab, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.: "INDAH SILATURRAHIM ATAS TALI ALLAH..."
2 jam yang lalu
Mila Fairul, Marlyn MK, dan 12 lainnya membagikan kiriman Anda.
2 jam yang lalu
Muhammad Efendi Ritonga menyukai kiriman Anda di tAsAwuf📚 >hAkikAt >mAkrifAt: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
2 jam yang lalu
Jay Wahab, Azizah Sukor, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.: "BILAMANA ALLAH SWT MEMBERIKAN NUR..."
2 jam yang lalu
Jay Wahab, Roslinda Bakerche, dan 4 lainnya menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.: "SUBHANALLAH ISTANA SYURGA-MU NAN INDAH..."
2 jam yang lalu
Norrahaiman Nor Raha dan Nads Marail menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
2 jam yang lalu
Amira Nadia menyukai kiriman Anda di AKU HAMBAH ALLAH: "YA ALLAH ENGKAU RAJA KAMI PENCIPTA KAMI..."
2 jam yang lalu
Maliah Ahmad, Hajjah Norsiah Haron, dan 6 lainnya menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.: "SUBHANALLAH HEBAT-NYA ALLAH".
2 jam yang lalu
Maliah Ahmad, Hajjah Norsiah Haron, dan 5 lainnya menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.: "ALLAH MULIAKAN KUCING KERANA KUCING..."
2 jam yang lalu
Mokhtar Alias menyukai kiriman Anda di AKU SUKE..: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
2 jam yang lalu
Maliah Ahmad, Jay Wahab, dan 5 lainnya menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.: "RAMADHAN DINANTI BERKUNJUNG LAGI
MAAF..."
2 jam yang lalu
Mahadil S. Sanawi dan Unggie Pochong menanggapi kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT: "INDAH PERSAHABATAN KITA ATAS TALI ALLAH..."
2 jam yang lalu
Iema N Ariff, Bonda Nor Ainon Othman, dan 3 lainnya menyukai kiriman Anda di silaturrahim the group.: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
2 jam yang lalu
Jay Wahab menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
2 jam yang lalu
Khama Kamaruddin, Soleha Binti Hashim, dan 88 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "ADA ROH MANUSIA HIDUP TIADA ROH MANUSIA..."
2 jam yang lalu
Aris Abd Jamil dan Roslan Murad menyukai kiriman Anda di Makrifat Cinta: "KAMI REDHA TAKDIR KAMI MATI DIBAKAR..."
2 jam yang lalu
Aris Abd Jamil mengomentari kiriman Anda di Makrifat Cinta.
2 jam yang lalu
Jay Wahab menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
2 jam yang lalu
Jay Wahab menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
2 jam yang lalu
Amore Zai juga mengomentari foto Manda Conai.
2 jam yang lalu
Sham Hassan dan Ieyla Ariesgirls mengomentari kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA.
2 jam yang lalu
Jay Wahab dan Hasnah Hasnah Narawi mengomentari kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.
2 jam yang lalu
Zailan Apek Kuyu dan Agus Putra menyukai kiriman Anda di Keindahan Inti Persahabatan: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
2 jam yang lalu
Jay Wahab, Angah LanLop, dan 4 lainnya menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
2 jam yang lalu
Zailan Apek Kuyu, Eida Raiyan dan Brader Otai menyukai kiriman Anda di Keindahan Inti Persahabatan: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
2 jam yang lalu
Zailan Apek Kuyu menyukai kiriman Anda di Keindahan Inti Persahabatan: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
2 jam yang lalu
Chinta Airizz, Kala Senja dan Puan Kalsom menyukai kiriman Anda di kita tetap sejiwa: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
2 jam yang lalu
Dealova Love, Umair Tirmizi, dan 4 lainnya menyukai kiriman Anda di <INDAHNYA NILAI PERSAHABATAN>.: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
2 jam yang lalu
Rohani Ibrahim dan Adeel Anwar Jutt mengomentari kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
2 jam yang lalu
Taufik Hidayat, Arik Sukisiyowati, dan 4 lainnya menyukai kiriman Anda di FIQH TAUHID & TASAWUF.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
2 jam yang lalu
Muhd Ghazi Imani menyetujui kiriman Anda di AKU HAMBAH ALLAH.
2 jam yang lalu
Unggie Pochong dan Bobong Bala menanggapi kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
2 jam yang lalu
Asiah Siah menyetujui kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
2 jam yang lalu
Hasiah Ismail menyetujui kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
2 jam yang lalu
Rose Mawar menyetujui kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
2 jam yang lalu
Prince Dastan-of Persia menanggapi kiriman Anda di mu-allaf: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
3 jam yang lalu
Hj Mohamad Sulaiman menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
3 jam yang lalu
Chie Cwek Aries dan Yunira Ajah meminta bergabung ke ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA.
3 jam yang lalu
Yusoh Sara dan Nuratikah Fadil menyukai kiriman Anda di Jom berubah kerana allah: "SETIAP YANG BAIK DATANG DARI ALLAH ,..."
3 jam yang lalu
LA Melong Lopa dan 3 lainnya menanggapi kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT: "BILAMANA ALLAH SWT MEMBERIKAN NUR..."
3 jam yang lalu
Roslan Roslan dan Dita Dutax Wahid menyukai kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "SETIAP YANG BAIK DATANG DARI ALLAH ,..."
3 jam yang lalu
Murnimurni Murni menanggapi kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG: "SUBHANALLAH ISTANA SYURGA-MU NAN INDAH..."
3 jam yang lalu
Irfan Rama, ARriana Mohd Ali, dan 9 lainnya menyukai kiriman Anda di >>BERIKAN HIDAYAHMU<<.: "di dunia kami meniti jambatan kezaliman..."
3 jam yang lalu
Fii Dunia Wal Akhrat dan Selipar Jepun menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "AURA CINTA-MU ALLAH MEWANGI SEMESTA..."
3 jam yang lalu
Fareed menyukai komentar Anda: "AAMIIN.".
3 jam yang lalu
Fii Dunia Wal Akhrat menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "Izinkanlah Cintamu dan rindumu Ya..."
3 jam yang lalu
Fii Dunia Wal Akhrat menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat): "Kuntuman-kuntuman bunga-bunga sastera..."
3 jam yang lalu
Hasnah Hasnah Narawi dan Murnimurni Murni mengomentari kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG.
3 jam yang lalu
Loreta Montero dan Sham Sham menyukai kiriman Anda di BERgiNILAh KaU kuKEnaNG SUnyI DaN peNUh CintA@Rashid kocai.: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
3 jam yang lalu
Romy Sastra menyetujui kiriman Anda di Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
3 jam yang lalu
Romy Sastra menyukai kiriman Anda di Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt mengomentari kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Za'in Putra, Nur Farahida dan Normah Othman menyukai kiriman Anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt, Dewi Dian, dan 4 lainnya mengomentari
kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Za'in Putra menyukai kiriman Anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt, Dewi Dian, dan 4 lainnya mengomentari
kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Ahlia Mu Solehah, Zamri Hassan, dan 4 lainnya menyukai kiriman Anda di Ttian ke Jannah.: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt menyukai foto sampul Anda.
3 jam yang lalu
Fareed dan Muhammad Hamzah mengomentari kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt, Muhammad Anuar, dan 4 lainnya mengikuti Anda.
3 jam yang lalu
Ranti O Ranti menyukai kiriman Anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "KERANA-NYA KUTERUSKAN JUA PERJUANGAN..."
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt mengomentari kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt mengomentari kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Adeel Anwar Jutt mengomentari kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Hartie Hartie menyukai kiriman Anda di silaturrahim the group: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
3 jam yang lalu
Ratu Iman menyetujui kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Ratu Iman menyetujui kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Ratu Iman menyetujui kiriman Anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
3 jam yang lalu
Ahoi Rainbowland II, Bayu Timur, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI.: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
3 jam yang lalu
Dendy Dea juga mengomentari kiriman di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat).
3 jam yang lalu
Asmawani Mohammad, Suezainamurni Faiha Zahra Saad, dan 11 lainnya menyukai kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA.: "RAMADHAN DINANTI BERKUNJUNG LAGI
MAAF..."
3 jam yang lalu
Mat Sham menyukai kiriman Anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
3 jam yang lalu
Asiah Siah menyetujui kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
3 jam yang lalu
Mawar Biru menyetujui kiriman Anda di ~••💘Bicara H♡ti Nukilan Jiwa💘••~.
3 jam yang lalu
Asmawani Mohammad, Amir Amiruddin, dan 30 lainnya menyukai kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA.: "ADA ROH MANUSIA HIDUP TIADA ROH MANUSIA..."
4 jam yang lalu
Unie Demo, Azmi Hussin dan Mokhtar Rosnani menyukai kiriman Anda di Kite Kite Sahabat: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
4 jam yang lalu
Hazura Abdul Aziz, Sutera Bidadari, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
4 jam yang lalu
Ana Fhr, Loreta Montero dan Rashid Kocai menyukai kiriman Anda di InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
4 jam yang lalu
Bija Bija Tondekan, Bobong Bala, dan 3 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
4 jam yang lalu
Bobong Bala dan Rashid Kocai menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
4 jam yang lalu
Mad Awiey, Ali Tuwin, dan 3 lainnya menyukai kiriman Anda di AKU HAMBAH ALLAH.: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
4 jam yang lalu
Din Jenun dan Baiduri Merah menyukai kiriman Anda di : SAHABAT ALAM MAYA : *Adam Dan Hawa*: "ANDAINYA INI RAMADHAN TERAKHIRKU KAMI..."
4 jam yang lalu
Saliah Liah, Zulkiffli Wahab, dan 13 lainnya menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat).: "KAMI SEMUA MENUJU JALAN PULANG MOGA..."
4 jam yang lalu
Murnimurni Murni membagikan kiriman Anda.
4 jam yang lalu
Murnimurni Murni menanggapi kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG: "BILAMANA ALLAH SWT MEMBERIKAN NUR..."
4 jam yang lalu
Miera Closet mengirimkan barang untuk dijual di SENARAI PERUNCIT & PEMBORONG: "dewi dokoh kurung".
4 jam yang lalu
Diana Dena, Andi Mario, dan 3 lainnya menyukai kiriman Anda di ABADIKAN TRAGEDI @ KENANGAN KITA.: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
4 jam yang lalu
Smile Zuan menyukai kiriman Anda: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
4 jam yang lalu
Manda Conai mengomentari kiriman Anda.
4 jam yang lalu
Suezainamurni Faiha Zahra Saad, Nuris Solikah, dan 5 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "RAMADHAN DINANTI BERKUNJUNG LAGI
MAAF..."
5 jam yang lalu
محمد الي ال مدرع dan Azawanifaza Azawanifaza menyukai kiriman Anda di AKU SUKE..: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
5 jam yang lalu
Rosli Zabidi Lie juga mengomentari foto di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.
5 jam yang lalu
Sutera Bidadari menyukai komentar Anda: "Samalah kita saling bermaafan
Ramadhan..."
5 jam yang lalu
Helmi Dada, Aboy Holiday, dan 11 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
5 jam yang lalu
Sutera Bidadari mengomentari kiriman Anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W.
5 jam yang lalu
Sukma Mahani, Atirah Tyrah Tyrah Atirah, dan 2 lainnya menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat).: "RAMADHAN DINANTI BERKUNJUNG LAGI
MAAF..."
6 jam yang lalu
Nor Lina menanggapi kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
6 jam yang lalu
Loreta Montero mengomentari kiriman Anda di InDAHnya ISLam MANisNYA IMaN & RASHID KOCAI.
6 jam yang lalu
Yana Aziz, Chut Barca, dan 66 lainnya menyukai kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.: "KAMI SEMUA MENUJU JALAN PULANG MOGA..."
6 jam yang lalu
Cahaya Hidup Ku dan Azmi Hussin menyukai kiriman Anda di Kite Kite Sahabat: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
6 jam yang lalu
Andhyka Arkhan menyukai kiriman Anda di tAsAwuf📚 >hAkikAt >mAkrifAt: "BILA HATI BERBICARA YANG DIINGINKAN..."
6 jam yang lalu
Waka Wm dan Sutera Bidadari menyukai kiriman Anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
6 jam yang lalu
Waka Wm, Sutera Bidadari dan Jamil Mohamad menyukai kiriman Anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
6 jam yang lalu
Waka Wm dan Sutera Bidadari menyukai kiriman Anda di TEAM SUTERA BIDADARI CINTA ALLAH S.W.T DAN RASULULLAH S.A.W: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
6 jam yang lalu
Andhyka Arkhan, Mery Puput Mery, dan 8 lainnya menyukai kiriman Anda di tAsAwuf📚 >hAkikAt >mAkrifAt.: "di dunia kami meniti jambatan kezaliman..."
6 jam yang lalu
Nurchaeriyah Mc dan Summer Rain Nasution menyukai kiriman Anda di >>BERIKAN HIDAYAHMU<<: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
6 jam yang lalu
Mohdhairi Hairi menyetujui kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
6 jam yang lalu
Bob Sylbi menyetujui kiriman Anda di IMAN & TAQWA ~HAQ~DO'A & SHOLAT.
6 jam yang lalu
Suttan Seghayo menyukai kiriman Anda di PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
6 jam yang lalu
Suttan Seghayo menyukai kiriman Anda di PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SETIAP YANG BAIK DATANG DARI ALLAH ,..."
6 jam yang lalu
Suttan Seghayo menambahkan foto di PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
6 jam yang lalu
สิ่งที่มีชีวิต ไม่มีหัวใจ menyukai kiriman Anda di IMAN DAN TAQWA: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
6 jam yang lalu
Manda Conai mengomentari kiriman Anda.
6 jam yang lalu
Nur Farahida menyukai kiriman Anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
6 jam yang lalu
Noraaini Semaat dan Norhaimi Nasir mengomentari kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT.
6 jam yang lalu
Bay Ajolah menyukai kiriman Anda di PENYAIR MALAYSIA, INDONESIA, SINGAPURA, BRUNEI , PATANI DI INTERNET: "KEMBALI KEPADA-NYA Sekalipun kau tak..."
6 jam yang lalu
Rahidah Idah menyukai kiriman Anda di Menuju Jalan PULANG: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
6 jam yang lalu
Maimon Abdul Majid mengomentari kiriman Anda di Pantun..Madah..puisi cinta.
6 jam yang lalu
Maimon Abdul Majid menanggapi kiriman Anda di Pantun..Madah..puisi cinta: "Indah Persahabatan Sehati Sejiwa Menuju..."
6 jam yang lalu
Bob Sylbi menyetujui kiriman Anda di ~••💘Bicara H♡ti Nukilan Jiwa💘••~.
6 jam yang lalu
Puan Kalsom menyukai kiriman Anda di SAHABAT HATI BERBICARA: "DI ALAM MAYA TIADA SIAPA YANG SAKIT HATI".
6 jam yang lalu
Summer Rain Nasution, Noor Fitri, dan 78 lainnya menyukai kiriman Anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat).: "ALLAH MULIAKAN KUCING KERANA KUCING..."
6 jam yang lalu
Syed Mazlan menyukai kiriman Anda di Video ISLAMIK: "KAMI RINDU RAMADHAN YA ALLAH Selamat..."
6 jam yang lalu
Bobong Bala menanggapi kiriman Anda di KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT: "BERSAMA KITA MENEMPAH TIKET KE..."
7 jam yang lalu
Nik Anuar menyetujui kiriman Anda di Syurga Di Hati Kita.
NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
29 SYA'BAN 1437H
5 JUN 2016
"SALAM MENYAMBUT RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


DARI PEMBERITAHUAN
di dunia kami meniti jambatan kezaliman manusia kami redha kami yakin jika kami jatuh Syurga menanti atas kesabaran apabila diuji Allah, di akhirat giliran kamu meniti titian sirad yang lebih tajam dari pedang lebih halus drp rambut jika jatuh lautan api neraka sedang menunggu sebagai balasan dari-Nya pada kamu yg tiada ehsan untuk membantu menyelamatkan kami...
İsmail Can ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
As a refugee you live every day on a razors edge ‪#‎syria‬
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
 
Komentari
Komentar
Dewi Kendra Wow. Macam kah itu
Sayyidah Nuha ngilu rasanya
Pian Habib Pian Itu kiasan yg dapat digambarkan..Akan tetapi didunia inilah kenyataanya yang telah kita meniti titian sirat yg diumpamakan halus spt mata pedang.

ADA ROH MANUSIA HIDUP TIADA ROH MANUSIA MATI
'Hidup cuma sementara kerana kita akan pulang ke Negeri Akhirat
tika hidup di dunia ambil sekadar keperluan, yang hendak dibawa
bekalan ke negeri akhirat sebab itu setiap kebaikan jangan ditangguh kerana kita tak tahu adakah esok kita masih berhidup lagi.
Moga bekalan (Amal Soleh) kita ke negeri Akhirat ada nilaian di sisiNya AAmiin.'
Ke Mana Roh Kita Pergi Saat Kita Sedang Tidur? Inilah Jawabannya
Sudah menjadi kodratnya jika tidur adalah cara efektif untuk mengistirahatkan semua organ tubuh, termasuk otak setelah beraktivitas seharian penuh.…
7AF7199110A7.DENVERHOTELDISCOUNTS.COM
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
 
Komentari
Komentar
Bang Anif Mohon share Ceghu!#.
Batal SukaBalas13 jam
Rabeah Binti Mohd Ali Silakan sahabatku moga kita bersama mendapat hidayah dari-Nya. Aamiin.
SukaBalasBaru saja



Fareed Wa'alaikumsalam wrbt..
Subhanallah..


Foto Fareed.
Batal SukaBalas11 menit
Rabeah Binti Mohd Ali Moga doa sahabat dimakbulkan-Nya Aamiin.
SukaBalas1Baru saja

Rabeah Binti Mohd Ali Moga doa sahabat dimakbulkan-Nya Aamiin.
SukaBalas1Baru saja
Batal SukaBalas1Baru saja
Rabeah Binti Mohd Ali Moga sahabat mendapat Rahmat Kasih-Nya Allah dunia dan Akhirat. Aamiin.
SukaBalasBaru saja

Rabeah Binti Mohd Ali Moga sahabat mendapat Rahmat Kasih-Nya Allah dunia dan Akhirat. Aamiin.
SukaBalas18 menit
Fareed Aamiinn3 yrba..
Terima kasih shbtku Rabeah Binti Mohd Ali...semuga Allah limpahkan kurnia atas mu shbt..


Foto Fareed.
Rabeah Binti Mohd Ali Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
SukaBalasBaru saja
Rabeah Binti Mohd Ali
Rabeah Binti Mohd Ali
 membagikan foto Katsumi Suzika.
Senyummu sampai ke Syurga
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN

Foto Katsumi Suzika.
Katsumi Suzika ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Lelaki pejuang Palestin ini meninggal dunia ketika mempertahankan ibunya dari tembakan rejim Yahudi Zionis... Allahuakhbar....... Berapa share utk pengorbanan beliau terhadap ibunya? 
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
       Komentari


KARYA ABU SUFFIAN & PUTRI RIMBA NIAGARA
30 Mei 2012

Foto Rabeah Binti Mohd Ali.
Rabeah Binti Mohd Ali
CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK MENGHEMPAS PANTAI!
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
                Komentari
Komentar


Kabar Berita

AKTIVITAS TERBARU
Kayu jati buluh perindu
Buaya garang dalam perahu
@@@@@@@@@@@@@@@
                  ...Lihat Selengkapnya

Foto Zainulabidin Zainul.
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
                  Komentari
Manda Conai Subhanallah sahabat syurgaku
Batal SukaBalas125 menit
Rabeah Binti Mohd Ali Moga persahabatan atas dasar kerana Allah membawa kita ke Syurga-Nya. Aamiin.
SALAM RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
Suka
                     Komentari
Komentar
Manda Conai Subhanallah
Batal SukaBalas18 menit
  • Jika Tenku memahami rencanaNya Allah kenapa Tenku terlibat di grup pasti tidak akan meninggalkan grup tanpa apapun alasan selagi nadi berdenyut jantung berdegup...
    Teruslah berbuat amal kebajikan walaupun sebesar zarah kerana kita tidak tahu amalan yang mana satu membawa kita ke Syurga-Nya.
    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
    Sahabat Seperjuanganmu Yang Meminati Hasil Senimu
    "CINTA ALLAH KASIH RASULULLAH'
    Ratu Rimba Niagara,
    22 Sya'ban 1437H
    29 Mei 2016
    Tenku Iskandar ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
    8 jam
    Assalamualaikum & Salam Sejahtera
    Disini saya memohon maaf..diatas pic2 sy..kalau tersilap..kepada semua saudara2...Sy keluar pada group ini bila bulan Ramdhan...tiba...semoga berjuanglah kpda jlnnya..kita semua milik Allah..Amiin.
    SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
                           Komentari
    Komentar

Ya Allah jl jlạlh aku tahu ini rencanamu hanya membantu saya melalui itu

 · 
GUGUSAN BUNGA SASTRA BUAT SEMUA PEJUANG YANG CINTAKAN KEDAMAIAN DI BUMI ALLAH SWT YANG TERCINTA INI.
DI MANA ADA LAUNGAN AZAN DI SITU TANAHAIRKU TAKBIR....'ALLAHU AKBAR'
Suara Rakyat's photo....
Lanjutkan Membaca

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.

Foto Sociedad Argentina de Horticultura.
Sociedad Argentina de Horticultura menambahkan 2 foto baru — bersama Ales Mendiola Gonzalez dan 60 lainnya.
Echeveria
Son populares como planta ornamental de jardín, son resistentes a la sequía, pero se desarrollan mejor con riegos frecuentes y fertilizantes

Assalamualaikum

Foto Tenku Iskandar.
Suka
Ruby Mutiara
صلى الله عليه و اله و سلم
Lihat Terjemahan
SukaBalas1 jam
Rabeah Binti Mohd Ali YA RASULULLAH HATIMU BERBUNGA IMAN.




PERJUANGAN TAK MENGENAL WAKTU
perjuangan tak mengenal waktu
andai aku sepertimu aku pun begitu
waktu ini perjuanganku sastraku bermati-matian
andai perjuangan sastraku menjadi realiti
perjuangan lain sedia menanti
fb ku sebagai laman juangku
akan sepi sesepinya
masa itu baru kau tahu
betapa perihnya sebuah penantian
walau hanya dengan sepatah perkataan
barulah kau faham aku
aku faham kau
masa memang mencemburui kita
yang penting faham memahami
bila dah faham
kita tidak akan salah menyalah
andai perpisahan terjadi juga...
namun persaudaraan tetap tak terurai
diikat kemas ...untuk dikenangi di tugu pertiwi....
RATU RIMBA NIAGARA
3 September 2013
·
Like · Comment · Promote · Share
Kumbang Segak, Rusdal Fajr St Inayatsyah, Tuan Suhaimi and 4 others like this.
Iwan Tirta Sabarlah dan tenangkan hatimu Yang Mulia Ratu masih ada bagimu para Kesatria Rimba Niagara yang selalu akan menemani dan mendampingimu... Dalam bersyair pujangga . Amin Allahuma Amin.
about an hour ago via mobile · Like · 1
Ratu Rimba Niagara Terima kasih kerana sudi memahami dunia sasteraku.
Bukan sengaja aku mahu jadi begini
Kerana aku sudah ditakdirkan menjadi SENOPATI PEREMPUAN UNTUK MENCINTAI IBU PERTIWI DI LIMA BENUA. AKU REDHA TERIMA TAKDIR INI DALAM NIKMAT KESYUKURAN DILIMPAHI CINTA DAN KASIH SAYANG UNTUK SEMUA RAKYAT JELATA DI LIMA BENUA TERMASUK DI SELURUH DUNIA INI. SYUKUR SANGAT SEBANYAK-BANYAK-NYA. TAN[A LIMPAHAN KASIH SAYANG-NYA KE AKU..JADILAH AKU JIWA YANG TANDUS DENGAN KASIH DAN SAYANG ...PASTI HIDUPKU TIDAK BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN.

Takdir kau menjadi rakan fbku ...ku redho
Takdir kau jauh hati dariku tanpa sebab aku kaget
Tapi apa pun takdir yang ditakdirkan itulah takdir kau dan aku
Yang telah DIA Tentukan
Makanya hendaklah kau redho
Aku redha
Takdirnya aku pergi dulu sebelummu
Kaulah yang ditakdirkan untuk meneruskan perjuanganku ini...
Itulah hikmah disebalik pertemuan ini ...wallahualam.

Foto Rabeah Binti Mohd Ali.
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan
Komentar
Ratu Rimba Niagara


TUHAN MENJADIKAN SEGALANYA INDAH PADA WAKTUNYA TIADA YANG DIFIKIRKAN LAGI MELAINKAN KEBESARAN KEKUASAAN-NYA MENGATASI SEGALA-NYA KERANA DIALAH YANG MAHA MENENTUKAN SEGALA QADA & QADAR SETIAP HAMBA-NYA.

ALLAH TUNJUKKANLAH KAMI JALAN KE SYURGA-MU
Comments
Zairi Erie Kobarkan api sastra dalam dirimu
Walaupun ianya dipadamkan angin
Namun tetap masih menyala
Menerangi orang lain.
Syabas ......

Rabeah Binti Mohd Ali Duhai zairie erie ...aku bahagia punyai rakan fb sepertimu
Insya-Allah rakan fb sebeginilah yang kuperlukan ....
Di kala aku tersungkur
Dialah datang menyambutku dengan doa restu
Moga Allah membalas segala kebaikanmu padaku
Aaamin Ya Rabbal A'Lamin

"SALAM SYABAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Manda Conai's photo.
Manda Conai to Jom Berbagi Ilmu manfaat sesama.
Assalamualaikumwbt Dunia Allah
MA SHAA ALLAH BAYI BARU LAHIR DI KEPALA KALIMAH ALLAH
SUBHANALLAH
KEBESARAN MU YA ALLAH
Ya Allah pautkan hatiku mendengar zikir munajat memuja memujiMu
dan bahasa Engkau redhai Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Manda Conai's photo.
Manda Conai to Jom Berbagi Ilmu manfaat sesama.
Assalsmualaikum wbt Dunia Allah Hit Like And Like Type MA SHAA ALLAH SUBHANALLAH ALLAH HU AKBAR YA RABB TELIGA BAYI BERBENTUK KALIMAH ALLAH
TENKU ISKANDAR ENGKAU ADALAH PERMATA SYURGA ANUGERAH ILAHI UNTUK KAMI SYUKURI ATAS SEGALA PENGORBANANMU MENYUBUR SUBURKAN IMAN KAMI MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN PENCIPTA SEMESTA ALAM MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU DENGAN SYURGA FIRDAUSI BERKAT PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA BERSAMA BERKUMPUL DI FIRDAUSI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MAHA INDAH ITULAH YANG DINANTIKAN OLEH SEMUA AHLI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Tenku Iskandar's photo.

Rabeah Binti Mohd Ali Ar Roofi` الرافع = Yang Maha Meninggikan (makhluknya).

TENKU ISKANDAR ENGKAU ADALAH PERMATA SYURGA ANUGERAH ILAHI UNTUK KAMI SYUKURI ATAS SEGALA PENGORBANANMU MENYUBUR SUBURKAN IMAN KAMI MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN PENCIPTA SEMESTA ALAM MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKANMU DENGAN SYURGA FIRDAUSI BERKAT PERTEMUAN KITA DI ALAMMAYA BERSAMA BERKUMPUL DI FIRDAUSI BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH YANG MAHA INDAH ITULAH YANG DINANTIKAN OLEH SEMUA AHLI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

LikeShow more reactions
                                                                                                              Comment
Comments
Tenku Iskandar Alhamdulilah tqqvm.ameenn syukur kpd Allah
UnlikeReply1May 6 at 11:19am
Rabeah Binti Mohd Ali SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR moga Allah swt merahmati dan memakbulkan usahasama kita untuk menyebarluaskan KE-AGUNGAN CINTA-NYA DAN KASIH RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Manda Conai Aslm wbt selamat tegahari salam zohor sahabat hati qu
UnlikeReply1May 6 at 12:19pm
Rabeah Binti Mohd Ali Wsalam wr wb terima kasih atas sapaan indahmu sahabat dunia akhiratku.
LikeReplyJust now

Rabeah Binti Mohd Ali shared Tenku Iskandar's post.
YA ALLAH KURNIAKAN KAMI RAHMAT KASIH-MU DUNIA AKHIRAT AAMIIN
DIKELILINGI DENGAN PUJANGGA-PUJANGGA HEBAT SEPERTI KAMU
Werdys Kalbary assalamualaikum,:
Rabeah Mohd Ali, sesungguhnya aku belum layak utk menilai puisimu, tapi karena mu memintaku untuk berikan pendapat, maka inilah pendapatku : puisimu sudah bagus dan sangat kuat terasa ekspresinya , karena Sebuah puisi merupakan ungkapan perasaan atau pikiran penyairnya dalam satu bentuk ciptaan yang utuh dan menyatu. Secara garis besar, sebuah puisi terdiri atas 7 unsur, yaitu: tema, suasana, imajinasi, amanat, nada, suasana, dan perasaan. Sedangkan prinsip dasar sebuah puisi adalah berkata sedikit mungkin, tetapi mempunyai arti sebanyak mungkin.. saudariku, demikianlah pendapatku, semoga berkenan, keep spirits, keep writes , assalamualaikum smile emoticon
about an hour ago · Unlike · 1
Rabeah Mohd Ali :
Waalaikummussalam wr wb
Werdys Kalbary rakan pujangga sastra yang disanjungi
Terima kasih atas segala pandanganmu itu...
Sejujurnya aku bukanlah pandai sangat berpuisi
Tapi kerana dikelilingi dengan rakan-rakan di kalangan pujangga-pujangga hebat seperti kamu...terpiasnya dapatlah padaku 
Kerana duniaku hari-hari puisi
Makanya berpuisilah aku
Tak tahu itu adalah puisi atau kata-kata
Tapi rakan puisiku kata adalah puisi makanya puisilah agaknya 
Kadang-kadang hingga terbawa-bawa di dalam mimpi
Rasanya dalam tidur tu aku mahu tulis saja agar tak lupa
Tapi malangnya itu adalah puisi dalam mimpi
Mana bisa aku mengingati apa yang aku tulis di dalam mimpi
Lucu...lucu...bila hidup berpuisi...berimajinasi...dan berperasaan...
Teruja dengan dunia puisi sendiri...teruja juga dengan dunia puisi rakan-rakan...hari-hari rasa ceria seceria senyuman pelangi...
(PETIKAN JARINGAN SASTRA INDONESIA (JAS INDONESIA) KALBAR)
7 Mei 2012
NILAIANNYA SAMPAI KE ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman

TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH

"HIKMAH"

Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.

JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .


ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !


SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'

MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH

'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'

As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)

WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
29 SYA'BAN 1437H
5 JUN  2016

"SALAM MENYAMBUT RAMADHAN 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"

Ida Din Semoga dipermudahkan segalanya aamiin Ya Rabb
LikeReply43 mins


0 comments:

Post a Comment

 
;