Wednesday 24 January 2018

HIJRAH (281) ILHAM-NYA KUSYUKURI


HIJRAH (281) ILHAM-NYA KUSYUKURI


ALLAH AJARKAN AKU ERTI REDHA (Bhg 1)
I Love Allah
ALLAHU AKBAR
MEMANDANG NAMA-MU SAJA
BUAT HATI TERUS JATUH CINTA...
Teruskan Membaca
MAKA TERBALASLAH CINTA ANTARA HAMBA DENGAN PENCIPTANYA!
Bila kau sudah mencintaiNya
Apa yang didengar dan dilihat adalah Dia
Dia ada di mana-mana
Di seluruh penjuru kalbumu
Lalu Kau memujiNya tanpa henti
Kau terlalu rindu padaNya
Hinggakan titisan air mata terasa syahdu
Tanda cinta menyatu
Hanya Dia Layak kau cinta
Hanya Dia Layak kau puja
Kerna Hanya Dia yang amat memahami cintamu
Maka terbalaslah cinta antara hamba dengan PenciptaNya!
Rha NS
25 Januari 2012

aku akan kembali lagi setelah perihku hilang
matlamatnya satu mahukan berbagi ilmu dalam redhanya
untuk bekalan negeri pasti yang tak ada peluang lagi untuk kembali!

AKU TIDAK PUNYAI MASA LAGI
setiap detik amat berharga
masa datang dan meninggalkan usia
usia makin mendekat
bekalanku kosong
kusangka penuh tetap kosong
kerana egoku melampau ilmu diberi cuma setitis
kurasa ujub akulah yang bijak wal hal dunguku tipudaya yang memperdaya dan aku tertanya-tanya napa aku begitu...
Tuhan tunjukkan aku jalan yang lurus
agar dapat ku celikkan mata hati
jangan terpedaya dengan masa yang menipu
kerana aku tidak punyai masa lagi
untuk kupersiakan masa dan usia
yang berbaki entah banyak mana
entahkan esok atau lusa atau sedetik lagi
aku pergi meninggalkan masa yang takkan berulang lagi
untuk aku menebus masa yang dibiarkan percuma
ah...!!! ruginya aku
sesalnya aku tak tertebus!
Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012
Aamiin Ya Rabbal A' Lamiin,
Berbagi ilmu amat kusuka;
Lagi dibaca lagi keterujaan,
Puisi Ilahi tetap kupuja.
AKU MENCARI DIRI
aku mencari diri
tiada jawapan siapa aku
aku tercari-cari di mana aku?
masih kabur
tak pasti ke mana aku selepas matiku
aku alpa kerana aku rasakan aku tak akan mati
aku hidup seribu tahun lagi
tanpa tahu siapa aku dan siapa Pencipta aku?
moga Tuhan membuka pintu Hidayah KasihNya
agar aku bisa mengenal Tuhanku
makanya tahulah aku kenapa aku berhidup di muka bumi ini!
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012

BALASLAH CINTAKU YANG TAK BERTEPI PADAMU ALLAH
hadirlah cintaMu di kalbuku hambaMu yang hina ini
yang selalu lalai dengan pesona duniawi
yang lupa akan segala janjiku telah terpatri sejak azali
sejak rohku ditiupkan dalam kandungan bondaku
Tuhan...Dengan EhsanMu Tanpa Batas
Dengan Sifat PenyayangMu tanpa had
sebelum aku dijemput olehMu
berilah aku peluang
menikmati
manisnya iman
lazatNya mencintaiMu
di hati ini tiada yang lain
hanya Kau Yang Tertahta Di hati
MemujiMu di setiap waktu
tanda kurinduMu teramat sangat
balaslah rinduku
balaslah cintaku yang tak bertepi padaMu Allah
kerana cintaMu bertahta di hatiku di setiap penjuru kalbu...
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012

KEINDAHAN PURNAMA CIPTAANMU TUHAN BUAT AKU TERPESONA!
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akhbar,
Terpakuku melihat keindahan bulan purnama
Tenang syahdu sambil kulafazkan Allahu Akhbar,
Aku terpesona PenciptaanMu Yang Amat Sempurna.
Awan membiru di malam penuh syahdu,
Bebayang bulan terpancar di air nan tenang;
Seisi alam berzikir memujiMu tanpa jemu,
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akhbar jiwa pun tenang.
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012

KERANA DIA MAHA TAHU SEJAK AZALI LAGI!
Betapa ahli Syurga menunggu kedatangan para sahabatnya
Bersama menikmati nikmatNya Syurga
Keindahan Syurga di luar kotak pemikiran biasa atau luar biasa
Lulus segala ujian dugaan dariNya untukmu sahabat
Maka terbukalah segala pintu Syurga
Menantimu dengan girang
Memang benarlah kau sahabat dunia akhiratku
Telah terpatri cintamu cintaku CintaNya bawa ke SyurgaNya
PadaNya kuserah segala
Kerana Dia Maha Tahu Segala Yang Ghaib Sejak Azali Lagi !
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012


MENCINTAI-NYA SETULUS HATI
Dia mendengar desir hatimu
Meng-AgungkanNya MemujiNya
Biarpun mereka tidak tahu
Tak semestinya diberitahu
Di war-warkan yang kau cintakanNya
Cukuplah Dia Maha Tahu yang kau cintakanNya
Cuma bezanya kau dan mereka...
Kau ingin bersama mereka MencintaiNya setulus hati!
Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012


MAKA TERBALASLAH CINTA ANTARA HAMBA DENGAN PENCIPTANYA!
Bila kau sudah mencintaiNya
Apa yang didengar dan dilihat adalah Dia
Dia ada di mana-mana
Di seluruh penjuru kalbumu
Lalu Kau memujiNya tanpa henti
Kau terlalu rindu padaNya
Hinggakan titisan air mata terasa syahdu
Tanda cinta menyatu
Hanya Dia Layak kau cinta
Hanya Dia Layak kau puja
Kerana Hanya Dia yang amat memahami cintamu
Maka terbalaslah cinta antara hamba dengan PenciptaNya!
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012


KURNIAAN ILHAM-NYA TANPA HAD
Kadang kala aku nangis...
betapa PemurahNya Allah
aku fikirkan hendak membuat cuma tiga baris ayat
tapi Dia Berikan berbaris-baris ayat
bukan itu saja hinggakan dikelilingku semuanya ilham
itu yang membuatku nangis ...
setelah dapat Kurniaan Ilham dariNya aku nangis...
selagi kudrat pemikiran aku ada ...
Insya-Allah kan kukongsi segala ilham yang kudapat
kepada mereka yang sudi membaca karyaku...
cuma satu yang kuharap pada pembaca
terimalah karyaku Selayak BagiNya
kerana kita sama mencari redhaNya Menggemis CintaNya!
Karya Ratu Rimba Niagara
26 Rabiul Akhir 1438H
25 Januari 2017



TERIMALAH KARYAKU SELAYAK BAGINYA
Teman...
terimalah aku apa adanya
Teman...
terimalah karyaku seadanya
Teman...
jika kau tak sudi terimaku
tak sudi membaca karyaku
tak mengapa teman
aku tak akan marah
tak akan kecewa
tak akan kecil hati
kerna aku sentiasa sedar
aku cumalah insan yang tidak pernah sempurna!
Teman...
cuma satu pintaanku
tolonglah...!tolonglah...!tolonglah!
Tolonglah terima karyaku
apabila aku
Meng-AgungkanNya
Memuji KebesaranNya
Mensyukuri nikmat yang diberikan tanpa batas
Mengemis dan Meraih CintaNya
Memohon Hidayah KasihNya
Terimalah karyaku itu selayak bagiNya teman...
kerana ku amat percaya setiap yang baik datang dariNya
kukarang lahir dari rasa syukurku menjadi hambaNya
tiada langsung untuk rasa ujub biar pun sebesar zarah!
Karya Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012
ALLAH MAHA PENGASIH
Salam cahaya kasih,
Kasih tak tersisih;
Saling kasih mengasih,
Kerana Allah Maha Pengasih.
SALAM CAHAYA KASIH
Assalamualaikum
Salam cahaya kasih
Cahaya di segenap penjuru cahaya
Cahaya Nur Ilahi
Moga maju jaya apa yang diusahakan
Juga mendapat keberkatan sepanjang masa
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Ratu Rimba Niagara,
13 Rabiulawwal 1434H
25 Januari 2013M
CINTAMU TANPA PENGHUJUNG WAKTU
ayuh kita ke Syurga bersama
di sana Syurga menanti
di sana alunan merdu Syurga kedengaran
memujiNya
memujaNya
merdu...merdu...merdu...syahdu
terharu syahdu rindu
rindu serindu rindu padaNya
tanpa penghujungNya
Tuhan Kaulah segalaNya
Kau harapanku
Kau sandaranku
Kau kekasih awal
Kau kekasih akhir
Kau kurindu
Kau kucinta
Tanpa penghujungNya
di mana-mana Kau kucinta
Allah Allah Allah
Kau di hatiku
Kau di qalbu
kuukir namaMu
di awan rindu
kuseru bulan
bulan tersenyum syahdu
mengiyakan aku sedang merinduiMu
kuseru ombak
ombak menderu
mengatakan
semua di langit
semua di bumi
memujiMu
memujaMu
tanpa henti
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
indahNya mengenaliMu
indahNya bercinta denganMu
syahduku
di perdu rindu
syahduku di sejadah cintaMu
kualunkan munajatku padaMu
dengan tangisan syahdu merinduiMu
menangis hiba sehiba-hiba
Entah mengapa
menyebut NamaMu Yang Maha Agung hatiku rindu
rindukanMu
terasa betapa kerdilnya aku berhadapan denganMu
terus kumenangis dalam esakan tanpa henti
berderai airmataku terlalu syahdu cintaMu
suci sesuci embunan Syurga
hanya Kau saja yang memahami
betapa aku rindukanMu
betapa aku cintakanMu
pasti akan dapat dirasai oleh mereka
yang mengalami cinta-Mu tanpa penghujung waktu
Moga Kau balas cintaku Ya Tuhanku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara ,
14 Rabiulawwal 1434H
26 Januari 2013M
KHASAF MAKRIFAT
Hanya jauhari mengenal manikam,
Jauhari mengikut resmi padi;
Makin berilmu tidak berdendam,
Itulah khashaf makrifat dipelajari.
Karya Ratu Rimba Niagara
13 Rabiulawwal 1434H
25 Januari 2013
LEZAIHASRA LM PUJANGGA IDOLAKU!
Terima kasih pujangga idolaku
Biarpun tanpa suara
Bait puisi-puisimu
Selalu kubaca
Kuhayati
Dalam
Rasa
Syahdu...
Kurindu...
Setiap
Bait
Puisi
Puitis
Digapai
Hasrat tak sampai
Kerana terlalulah puitis
Kufikirin sedalam-dalam masih samar
Lagi kufikir ...kufikir...kufikir ...penuh hati
Buntu untuk memahami puisi puitis karyamu Lezaihasra!
Karya Ratu Rimba Niagara .
13 Rabiulawwal 1434H
25 Januari 2013





BERGANDINGAN BERKARYA BERSAMANYA UNTUKMU
Lagi kubaca puisimu ...
Lagi jiwaku sayu
Sesak nafasku terkedu
Kata yang menusuk kalbu
Pandanganku kelabu
Jiwaku tertunduk malu
Betapa kerdilnya aku
Menumpang di bumiMu
Tanpa ada syukurku
PadaMu
Duhai Allah Tuhanku
Aku hambaMu
Terimalah aku
Terimalah sahabatku
Semua tintanya dan tintaku
Bergandingan berkarya bersamanya untukMu
Berkarya terus berkarya tanpa pernah jemu
Mohon redhaMu cintaMu
Duhai Tuhanku Yang Maha Tahu Isi Hati HambaMu...
Ratu Rimba Niagara
25 Januari 2012


Waduh! Pandai kamu menjawab ...seperti profesor gitu... justeru kerana kamu pandai, kalau ada karya bunda rajin-rajinlah beri pandanganmu ye profesor Wildant Ahmad...agar dapat kita kongsi ilmu bersama ...jangan sekali jadikan otakmu beku dan penamu kaku ...rajin-rajinlah berbagi ilmu kerana kau akan dapat ilmu yang makin bertambah Insya-Allah...



KERNA KITA SAMA MENCARI REDHANYA MENGEMIS CINTANYA!
Kadang kala aku nangis..
Betapa PemurahNya Allah
Aku fikirkan hendak membuat cuma tiga baris
Tapi Dia Berikan berbaris-baris
Bukan itu saja hinggakan dikelilingku semuanya ilham
Itu yang membuat ku nangis teman...
Setelah dapat Kurniaan Ilham dariNya aku nangis...
Selagi kudrat pemikiran aku ada teman...
Insya-Allah kan kukongsi segala ilham yang kudapat
Kepada mereka yang sudi membaca karyaku...
Dan cuma satu yang kuharap pada pembaca
Terimalah karyaku jika itu Selayak BagiNya
Tak terima aku pun tak apa
Terima aku apa adanyanya apa salahnya
Kerana kita sama mencari redhaNya Mengemis CintaNya!
Ratu Rimba Niagara
25112


RAUNGAN SUDAH TIADA MAKNA LAGI!
Renjislah engkau langit
dengan air mawar
agar dapat membasuh lukaku yang pedih dan perih
tapi bila kufikirkan apalah ada luka dan perih di dunia ini
jika di bandingkan di akhirat
yang pedih sepedihnya!
yang azab seazabnya!
tiada tandingan kesakitannya!
raungan sehabis suara meminta tolong!
sudah tiada ertinya lagi!
Rha NS
25112



KERANA DIA MAHA TAHU SEJAK AZALI LAGI!
Betapa ahli Syurga menunggu kedatangan para sahabatnya
Bersama menikmati nikmatNya Syurga
Keindahan Syurga di luar kotak pemikiran biasa atau luar biasa
Lulus segala ujian dugaan dariNya untukmu sahabat
Maka terbukalah segala pintu Syurga
Menantimu dengan girang
Memang benarlah kau sahabat dunia akhiratku
Telah terpatri cintamu cintaku CintaNya bawa ke SyurgaNya
PadaNya kuserah segala
Kerna Dia Maha Tahu Segala Yang Ghaib Sejak Azali Lagi !
Rha NS
25112

Rha NS
24 Januari 2012
Kita ditemukan Allah SWT pasti ada hikmahnya ... inilah hikmahnya saling berbagi ilmu untuk mendapat redhaNya dan balasan cintaNya. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
Biar luka itu bercampur cuka...
Jangan wajahmu mencuka ....
Nanti hilang serinya
Nanti semua takut untuk berteman denganmu teman...
Bawalah ke mana kau hendak membawa diri teman...tapi pastikan jambatan akhirat yang hendak kau tuju .
Teman...aku bukanlah pandai atau baik tapi ingin menajadi insan yang baik ...kalau boleh hari ini adalah lebih baik daripada semalam..kita sama-sama berkongsi ilmu.
Allah SWT tidak memandang dimana bermulanya kamu tapi Allah SWT memandang di penghujung hidup kamu...justeru kita sama-samalah merebut peluang yang ada ini kerana kita tak tahu adakah kita bernafas selepas ini!

INDAHNYA CINTA LIMA BENUA
BAHAGIA BILAMANA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA BERPADU SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SEPERTI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA DI TAMAN SYURGA MEWANGI DI HATIMU DI HATIKU DI HATI DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA MENEROBOS KE ANGKASARAYA MENYATAKAN INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
BERTABURAN PERMATA-MATA SYURGA
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
DI DARAT MENJADI BUNGA-BUNGA SYURGA
DI LAUTAN MENJADI PULAU DAMBAAN HAMBA YANG MENCINTAI-NYA
CINTA- NYA MENJADI BURUAN PENCINTA-NYA
CINTA-NYA MENJADI DAMBAAN PENCINTA-NYA
JIKA SYURGA MENJADI DAMBAAN
MAKA RUGILAH MATLAMAT HIDUP SEBENAR
SYURGA TANDA CINTA YANG DICINTAI DIBALAS-NYA
KERANA ITU PASTI
KERANA JANJI-NYA ADALAH PASTI
TAPI YANG PASTI KITA SALING SAYANG DAN KASIH DEMI-NYA
KITA BERSAMA MENUJU KE JALAN-NYA
DAN KITA SAMA-SAMA DAPAT BERTEMU DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
MERENTANG BUMI MERENTANG LANGIT YANG TERBENTANG LUAS
SELUAS CINTA-NYA SELUAS SYURGA-NYA...
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
KASIHKU KASIH LIMA BENUA
SENTIASA MEWANGI
SEWANGI SETULUS CINTA LIMA BENUA
SEWANGI KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SYURGA
SYUKUR YA ALLAH KAMI MAHU PULANG KEPADA-MU
DALAM HATI YANG SUCI BERSIH
SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-MU
TIADA YANG LAIN DIFIKIRKAN HANYALAH
MAHUKAN RAHMAT DAN NUR KASIH-MU
YANG ABADI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 Okt 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA & WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH & WALL PRINCE ABDUL MALIK)
7 Oktober 2012

SAHABAT ALAMMAYAMU RATU RIMBA NIAGARA
26 RABI'UL AWAL 1437H
7 Januari 2015
Ratu Rimba Niagara posted 5 updates.
Ratu Rimba Niagara shared Sucikan Hati Dari Penyakit Hati'sphoto.
YA ALLAH.. Tunjukan jalan-Mu,beri aku kemudahan atas semua masalah-masalahku, janganlah KAU biarkanku pergi terlalu jauh dari-Mu, hanya kepada-Mu ku memohon dan bersimpuh berserah meminta jalan untuk ridho-Mu,.
Aamiin ya Rabbal'alamiin..
YA ALLAH TANPA CINTA DAN KASIH-MU
AKU BAGAIKAN BURUNG PATAH SAYAPNYA
AKU KEHILANGAN ARAH TUJUAN HIDUP INI
MAKANYA BANTULAH AKU
MENUJU JALAN-JALAN-MU
AGAR AKU TIDAK SESAT DAN DISESATKAN
OLEH MEREKA YANG DENGKI APABILA MENDENGKI
TIDAK SENANG AKU MENUJU KE JALAN JALAN-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

LikeShow more reactions
Comment



YA ALLAH
LURUSKAN NIATKU
LURUSKAN JALANKU
JALAN-JALAN MENUJU KE JANNAH
JADIKAN AL-QURAN DAN HADIS PEGANGANKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
                 
Ratu Rimba Niagara CITA-CITAKU MEMARTABATKAN SASTRA DIRAJA NUSANTARA SEHINGGA KE PERINGKAT ANTARABANGSA INSYA-ALLAH AAMIIN.
Dewata Majnun Aamiin
DUHAI PEJUANG SASTERAKU DI SELURUH DUNIA NAMAMU KUUKIR INDAH DI DAUNAN KASIH SASTERA RATU RIMBA NIAGARA AGAR DUNIA TAHU KAULAH PEJUANG SASTERAKU!!! DENGAN SOKONGANMU MOGA TEREALITI CITA-CITA SASTERAKU. INSYA-ALLAH AAMIIN.

Foto Scienze Fanpage.
Scienze Fanpage
La luna piena brilla sulle piramidi!

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
3 Muharram 1435H
7 November 2013

Foto Gaza, Aqsa Aku Datang.
Gaza, Aqsa Aku Datang
berbalam-balam, bumi Palestin yang dirampas Israel...
Komen
OMBAK CANTIK MU OMBAK
KAU SEDANG MEMBALAS RINDUMU PADA PANTAI
DENGAN LEMBUT KAU MENYAPA

AKU CINTA PADAMU DUHAI PANTAI
MAKA BALASLAH DENGAN RASA 
SYUKURMU PADA ILAHI 
HATIKU HANYA UNTUK KAMU
AKU CINTA SESUNGGUH CINTA
PADAMU KERANA-NYA...


1
Urus



PELUANG FISABILILLLAH SEBELUM MATI
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Yang Berkasihan Belas Kepada Semua Hamba-Nya Tanpa Terkecuali
Menguji hamba-Nya tanda Dia cinta
Menguji mengikut kemampuan hamba-Nya
Kerana Dia Maha Tahu hamba-Nya boleh lalui segala ujian
Gaza diuji dari segenap sudut
Kiri kanan
Depan belakang
Tapi mereka tetap tabah
Harta benda mereka ranap sekelip mata redha
Keluarga mereka mati di hadapan mata redha
Jasad mereka cacat akibat keganasan yahudi redha
Redha ....redha...redha...
Mereka masih tersenyum
Biarpun tak punya
Kaki...tangan....buta...
Sekali pun badan hancur
Sedang nyawa-nyawa ikan
Masih redha...masih redha...masih redha...
Allahu Akbar ....
Betapa tinggi darjat redhamu rakyat Gaza
Duhai rakyat Gaza...
Malu kami pada Tuhan...
Kerana kami tak seredha kalian
Memang patutlah Syurga tempat kamu
Kamu redha dengan Tuhan....
Tuhan pun redha dengan kamu
Redha meredhai
Tauhidmu begitu kukuh
Hingga kau bawa ke nafas terakhirmu
Tapi cuma satu kau tak redha
Negaramu dizalimi
Yahudi laknatullah
Tanpa ehsan
Biarpun sebesar zarah
Mahu dihancurkan negaramu
Dan berazam akan menghancurkan
Seluruh negara Islam
Yang ada dimuka bumi ini
Bilamana negara islam hancur
Akan hancurlah Islam ..
Itu matlamat
Yahudi Laknatullah
Dan ini sudah termaktub
Dalam Al-Quran ...
Duhai saudara Islam
Di luar sana
Hari ini
Kami diuji kami redha
Kerana kami tahu Allah cintakan kami
Maka kami diuji mengikut kemampuan kami
Tapi tahukah kamu
Apakah ujian kamu pula
Ujian kamu
Adakah kamu membiarkan saja
Negara kami hancur
Tanpa pembelaan
Daripada saudara seislam
Kamu boleh makan seenaknya
Kamu boleh tidur seamannya
Kamu miliki keluarga bahagia sesempurnanya
Kamu miliki harta setinggi gunung
Kamu miliki negara yang aman sentosa
Hidup kamu bahagia...
Hidup kamu sentosa...
Hidup kamu cuma
Canda...canda...canda...
Ketawa...ketawa..ketawa...
Makan...makan...makan...
Tidur...tidur...tidur...
Hiburan..hiburan...hiburan...
Tapi tahukah kamu jika
Apa yang kamu miliki itu
Direntap sekelip mata gimana?
Pasti kamu akan tergamam...
Menyesal pun tak berguna
Kerana kamu tak menghargai
Rebutlah lima perkara
Sebelum datang lima perkara
Sebelum kamu miskin
Bantulah kami dengan seikhlasmu
Kerana kami amat memerlukan
Untuk membangunkan semula negara
Kami yang hancur ini sehancur hati kami
Akibat kekejaman yahudi laknatullah
Sebelum kamu mati
Tanpa status hamba Allah fisabilillah
Rugilah kamu kerana tahukah kamu
Jika kamu mati fisabilillah
Syurga tempat kamu
Biarpun mereka sangka kamu mati
Sebenarnya kamu tak mati
Kamu hidup bahagia di Syurga
Dengan rezeki yang tak putus-putus
Segala nikmat Syurga kamu dapat
Kerana mendapat rezeki yang tak putus-putus
Hingga setiap saat kamu akan rasakan
Inilah Syurga yang Allah telah janjikan pada
Kami yang syahid ke jalan-Nya
Janji Allah pasti dikotakan
Allah Maha Menepati Janji
Kerana kami terlalu bersyukur pada-Nya
Kami mohon pada-Nya
"Ya Allah hidupkan kami semula
Kami mahu fisabilillah lagi Ya Allah...
kerana kami mahu membantu
saudara seislam kami ...kami
tahu Kau pasti tak perkenankan
kerana setiap hamba-Mu diberi peluang
tika waktu masa hidup saja...
jika sudah mati habis segala peluang..."
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya: Ratu Rimba Niagara
7 Safar 1434H
21 Disember 2012M
(DILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKYAT GAZA & SELURUH UMAT ISLAM SEDUNIA)

YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015
YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015

Foto Norhaza Manda Conai.
Norhaza Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIDUP HANYA SEKALI MATI PASTI DATANG HANYA GAMBAR BERBICARA

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
8 Jamadilawal 1439H
25 Januari 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;