Friday 26 January 2018

HIJRAH (285) TULISAN BERAMAL DALAM KEBAJIKAN



HIJRAH  (285) TULISAN BERAMAL DALAM KEBAJIKAN

YA ALLAH AJARKAN AKU ERTI REDHA
Tulisan sahabat...ada kebajikan...tak mahu ke beramal dalam kebajikan? Sedangkan di akhirat nanti walaupun sebesar zarah ada nilaianNya...rugi jika semasa hidup mengabaikan kebajikan walaupun sebesar zarah.
sahabat mengajar arti tanggungjawab seorang hamba Allah, tulisan sahabat seperti mutiara...yang berharga insya-Allah berharga dunia akhirat. Tulisan sahabat adalah perjuangan seorang hamba kepada PerciptaNya teruskan perjuangan sahabat sehingga hujung nyawa, maka tak perlu tutup fb.

Suapan Berita

Apabila ada perkataan saya yang pernah menyakiti atau menyinggung kalian, tolong maafkan saya. Last 4 days to close facebook
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Nurlina Alzanzany Ya udh saya maafin ,,sama sama saya jg minta maaf
Urus
BalasanLihat Terjemahan10h
Ida Mahulauw Selamat tinggal,,,,saya juga minta maaf kalau ada kata" ku yg pernah menyinggung kamu😊😊😊
Urus
BalasanLihat Terjemahan9h
Indri Widia Latif saya pasti merasakan sangat kehilangan,,jika anda menutup facebook anda
Urus
BalasanLihat Terjemahan9h
Maryam Ajni Ajri Same to you my brother. 
May Allah bless you always and your family.. Amiin
Urus
BalasanLihat Terjemahan9h
Umi Mizi Maafkan saya juga
Urus
Balasan9h
St Khadijah Why must close fb ... so sad i reading it
Urus
BalasanLihat Terjemahan7h
Balasan7h
Hesty Rufina Dewy Astry Thank you very much for all your advice, I will greatly lose you. May Allah bless you and your family..
Urus
BalasanLihat Terjemahan7h
Balasan6h
Dfthhu Rtyy Kamipun minta maaf mungkin secara tdk sengaja,balasan pena kami tlah menoreh luka dihatimu,sekali lagi km mta maaf
Urus
BalasanLihat Terjemahan4h
Tinie Part Sama sama,saya juga minta maaf bila ada kata kata yg kurang sopan
Lanjutkan cita dan cintamu sahabatku...smoga sukses selalu
Urus
BalasanLihat Terjemahan1h
Ain Aisya same bro..saya pun mohon maaf if I've done wrong..whatever kepergian mu dari laman fbook akan menjadi kehilangan bagi kmi shbt2 mu 😭..jika ada peluang sesekali datang lah menjenguk kami ya..may Allah bless you..us all..aamiinn..
Urus
Balasan21juta
Ratu Rimba Niagara sahabat mengajar arti tanggungjawab seorang hamba Allah, tulisan sahabat seperti mutiara...yang berharga insya-Allah berharga dunia akhirat. Tulisan sahabat adalah perjuangan seorang hamba kepada PerciptaNya teruskan perjuangan sahabat sehingga hujung nyawa, maka tak perlu tutup fb.
Urus
Balasan6juta
Ratu Rimba Niagara Tulisan sahabat...ada kebajikan...tak mahu ke beramal dalam kebajikan?
Sedangkan di akhirat nanti walaupun sebesar zarah ada nilaianNya...rugi jika semasa hidup mengabaikan kebajikan walaupun sebesar zarah.



2 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
ALLAH MAHA BERKUASA ATAS SETIAP SESUATU DARIPADA TIADA KEPADA ADA ADALAH MUDAH BAGI-NYA UNTUK MENCIPTA, HANYA BERKATA KUN FAYAKUN MAKA JADILAH ATAS KEHENDAK-NYA ALLAHU AKBAR
ALLAH MAHA BERKUASA ATAS SETIAP SESUATU DARIPADA TIADA KEPADA ADA ADALAH MUDAH BAGI-NYA UNTUK MENCIPTA, HANYA BERKATA KUN FAYAKUN MAKA JADILAH ATAS KEHENDAK-NYA ALLAHU AKBAR
Noorulamin Mukhtasar sedang bersama Mona Liza Ahmad dan 7 yang lain.
SUBHAN ALLAH.
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan.
JANGAN ABAIKAN FOTO INI TANPA MENGETIK SUBHAN ALLAH..
#like n share..
ALLAH MAHA PENCIPTA YANG BIJAKSANA ALLAHU AKBAR.
ALAM CIPTAAN-MU MENGAJAR AKU BERBAHASA INDAH
GUBAHAN BUNGA-BUNGA SASTERAKU UNTUKMU PENGHUNI ALAMMAYA...
BUNGA-BUNGA SASTERAKU KUTERBANGKAN DI SUDUT HATIMU....
Teruskan Membaca
Sabariah Araur ke Puisi Cinta
BERSAMA CAMAR PETANG
Bersama camar yang riang
Mendongak langit memuji kebesaran
Terasa kurniaan llahi Maha Penyayang...


YA ALLAH AJARKAN AKU ERTI REDHA
Sahabat...
Redhalah Pada Ketentuan-Nya...
Insya ALLAH...aku redha
semoga kita sentiasa redha dgn apa ketentuanNya 
MOGA ALLAH SWT MEREDHAI HIDUP MATIMU USTAZ
Redha perlu dicari
Bukan dinanti
Inilah kisah yang ingin kukongsikan bersama pembaca alam maya
Sebagaimana yang diceritakan oleh salah seorang ustaz kepadaku
Ceritanya bermula begini.
Ini pengalaman ustaz itu sendiri yang kerjayanya sebagai pendakwah mahu menyebarkan agama Allah Azzawajallah...apa yang dilakukan hanyalah mahu memcari Redha Allah SWT di kala dia hidup dan mati.
Pengalamannya bersama Mat Rempit.
Ustaz rela dirinya dipukul
Disepak terajang dengan besi
Hingga berdarah-darah
Bengkak-bengkak urat sarafnya
Semata ingin menjalankan tugasnya sebagai khalifah Allah SWT
Berkat kesabaran ustaz
Mat rempit itu diberi Allah SWT
Nur Hidayah Kasih-Nya
Mat rempit tersebut kini menjadi
Seorang Hafiz Al-Quran
Atas bimbingan ustaz
Pengalamannya bersama
Ketua Babi Hutan
Ustaz bersama dua tiga orang
Ingin pergi berdakwah
Disebuah perkampungan orang asli
Yang semuanya bukan menganuti agama Islam
Dalam perjalanan ke sana
Di petengahan jalan
Kenderaan mereka dihadang oleh
Sekumpulan babi hutan
Ustaz keluar dari kenderaan
Bertemu dengan ketua babi hutan
Kerana dia sudah letakkan
Hanya Allah sahaja yang ditakuti
Dengan berani dia
Berkata dengan ketua babi hutan itu
Mata bertentangan mata
Ketua babi hutan merenung mata ustaz
"Duhai babi hutan sungguh pun engkau babi
Tapi kau redha dengan asal kejadianmu
Menjadi haiwan yang dilarang dimakan dan disentuh
Oleh Pencipta-Mu...mulianya kamu biarpun kamu
Bergelar babi...sifat redhamu amat tinggi...aku salut padamu babi..."
Ketua babi hutan itu menganggukkan kepalany tanda bersyukurnya
Dia pada Penciptanya yang mentakdirkan dia menjadi babi dan dia redha. Tergenang air mata ustaz penuh mengharu birukan jiwanya di kala itu.
"Babi...kau redha dengan hidupmu yang selamanya haram
Aku mahu ke seberang sana...untuk mencari redha Allah maka berilah
aku laluan agar aku dapat menyebarkan agama Allah..."
Ketua babi hutan menganggukkan kepalanya dan memberikan isyarat kepada semua sekumpulan babi hutan yang mengerumuni kenderaan
ustaz ..agar pergi dari situ.
Ustaz selamat pergi ke perkampungan orang asli dan berjaya mengislamkan sekampung orang asil tersebut.
Syukur Alhamdulillah kepada Allah sebanyak-banyak-Nya
Kepada ustaz pendakwah yang hidupmu penuh fisabilillah
Kami doakan moga Allah SWT meredhai hidup dan matimu nanti
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
30 Jun 2012

CINTA ATAS KETENTUAN-NYA
Cinta yang didambakan
Oleh dua insan untuk
Mematrikan cinta
Dalam redha Ilahi
Membawa tragedi yang menyayat hati
Entah apa dosanya
Mencintai yang dicintai
Saling cinta mencintai
Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya
"Berdosakah aku mencintainya," Itulah
Yang selalu diungkapkan berulang kali
Berkali-kali sambil memandang cincin
Bertahtakan permata dari Syurga dari
Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.
Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
Berkata-kata bak penghuni Syurga
Beribadat bersama-sama
Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
Moga diterima segala amalan itu
Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya
Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
Bidadara yang hidup serba sederhana...
Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
Berdarah....berdarah...darah...
Sampai separuh mati...dikerjakannya....
Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
"Tolonglah fahami keadaan aku...
Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...
LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya
Yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"
Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap bersatu di alam cinta redha Ilahi...I love n miss u forever n ever kanda..."
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
30 Jun 2012
KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?
Engkau ni keturunan puteri ke?
Engkau suka berlagak kan?
Meluat aku...
Weeii kau cermin sikit muka kau tu
Harap mekap je lebih
Buang mekap
Tengok...
Hodoh....
Maka dari itu cermin sikit
Engkau tu siapa...
Aku sentiasa sedar diri
Aku siapa
Yang tak secantikmu
Yang tak semudamu
Aku memang tak setandingmu
Ha sedar pun
Habis tu kenapa
Kau berlagak macam
Seorang puteri raja
Tak malu ke
Perasan?
Salah ke aku
Menghargai kecantikan
Kurniaan dari Allah
Kalau kau nak tahu
Jika aku tak bermekap
Wajahku hodoh
Kalau ditarik lapisan kulit
Wajahku ini lagi hodoh
Seperti tengkorak berjalan
Termasuk juga wajah
Engkau tanpa kulit di wajah
Engkau boleh bayangkan
Jadi apa nak dikesahkan
Pada kecantikan yang
Sementara ini...
Habis tu kenapa kau
Berwatak seperti puteri diRaja
Kau perasan nak jadi puteri ke
Putera mana yang hendak
Kau pikat dan
Putera mana yang akan terpikat
Denganmu
Lainlah aku cantik dan masih muda
Tak perlu mekap pun dah cantik
Sekali aku senyum 10 yang terpikat
Tapi aku tak semudah itu terpikat
Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja
Yelah kau cantik dan muda
Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...
Tak perlu kau doakan sudah ada pun
Cinta gila-gila dengan aku
Kerana kecantikan aku
Aku pun anak orang berada
Makanya kenalah setaraf denganku
Syukur Alhamdulillah
Moga kau bahagia sahabatku
Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
Yang diimpikan oleh semua orang....
Habis yang kau berlagak macam puteri tu
Tak pesona dunia ke tu...
Teman...aku ini cuma
Menghayati watakku
Sebagai seorang puteri rimba
Yang tinggal bersama dengan
Penghuni rimba niagara
Takkanlah memegang watak
Sebagai puteri rimba pun
Nak cemburu....
Lainlah puteri untuk manusia
Bolehlah kau cemburu
Nasib baik puteri rimba
Kalau puteri istana memang aku cemburu
Dengan haiwan apa nak dicemburukan
Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
Tak nak aku....
Tahu tak apa...
Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
dunia sastraku agar aku dapat berpena
Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
Keikhlasan sokonganmu dalam karya
SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
ALLAH AZZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA...
DAN AKU SELALU BERPRANGSA BAIK KEPADA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
'Allah Azzawajallah mengikut prasangka hamba-Nya
Justeru jika kita berperasangka hanya untuk mencipta kejayaan dunia akhirat
Insya-Allah ,'Kun Fayakun' menjadi kenyataan.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KITA BERCITA-CITA UNTUK MENJADI INSAN YANG BAIK
KITA BUKANLAH INSAN YANG SEMPURNA BAIK
TAPI APALAH SALAHNYA KITA BERCITA-CITA
MENJADI BAIK KERANA SYURGA ADALAH
BAGI ORANG YANG BAIK -BAIK. BERSANGKA BAIK
DAN SENTIASA BERKATA YANG BAIK-BAIK
MOGA KITA MENJADI HAMBANYA YANG BAIK
PADA PANDANGAN ALLAH SWT. SEISI BUMI
DAN LANGIT MENDOAKAN KITA AGAR MENJADI
PENGHUNI SYURGA BERKAT KEBAIKAN KITA
PADA ALLAH DAN SEMUA MAKHLUK TUHAN
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
Dengan ingatan tulus ikhlas daripada,
Putri Rimba Niagara
MALAYSIA
30 Jun 2012
KITA INSAN YANG TAK SEMPURNA
Kita memang hamba-Nya yang tak sempurna
Tapi demi cinta kita pada-Nya kita cuba sedaya upaya menjadi
hamba-Nya yang sempurna
Moga Allah membantu kita ke jalan-jalan-Nya sebelum bertemu-Nya
Aamin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA.
30 Jun 2012
KITA SEMUA PASTI AKAN MENINGGALKAN DUNIA INI
Percayalah setiap yang baik itu daripada-Nya
Yang kurang itu daripada saya
Ilmu jika ingin disampaikan jangan seperti kita mengajar mereka
Kalau mengajar mereka lebih tahu daripada segala ilmu...
Tapi kalau mendidik....meresap ke kalbu kerana kita saling merasa diri kita kerdil dan mereka yang membaca menerima dengan rasa rendah hati kerana kita semua pasti akan meninggalkan dunia ini .
JIKA KITA KEJAR DUNIA ...DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA MENGEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA
Karya Putri Rimba.
30 Jun 2012
Aku cuma mahu baca karya mu dan kawanmu dang yang berbaurkan kesufian agar tenang jiwaku...makanya sebelum menulis pastikan berdoa dulu pada Allah SWT agar dikurniakan ilham kesufian untuk menulis. Aamiin.
Tapi kalau sengaja menyakitkan hati pembaca...kamu boleh agak sendirilah...apa mesej yang hendak kamu sampaikan...dan Tuhan sentiasa tahu isi hati kamu itu kerana DIA tak pernah tidur.
TUHAN TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
TAPI TUHAN MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MAKANYA MARILAH SAMA-SAMA KITA MOHON
PADA ALLAH SWT AGAR DAPAT HIDUP BERAKHIR DENGAN
REDHA-NYA ILAHI MAKANYA PENTING KITA MENGAKHIRI KARYA
KITA YANG DITERIMA OLEH-NYA AAMMIN YA RABBAL A'LAMIN.
MAKANYA MULAI DETIK INI DAN SAAT INI MENULISLAH
YANG DAPAT MENGUNDANG NUR HIDAYAH KASIH ILAHI
YANG MENULISNYA TENANG DAN YANG MEMBACANYA PUN TENANG
SETENANG AIR DI KALI SYURGA INSYA-ALLAH AMMIIN
Itulah yang sebaiknya berkarya dalam rasa jiwa seorang hamba-Nya yang terlalu hina dan kerdil...moga kita semua sebagai penulis menulis ke arah kebaikan dalam menuju jalan Ketuhanan dan menjadi bekalan setelah mati nanti..Aamin Ya Rabal A'Lamin...
Putri Melati Putri Rimba i ~ Putri Rimba menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam cik puan. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.
Putri Kemboja Puan tak sedarkah yg apa yg puan tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?
Putri Rimba Niagara:
Jangan risau duhai putri kemboja...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.
MAWAR KUNING DIRAJA MEKARLAH DIKAU
DI TAMAN HATI PUISI SYURGAWI
Lezaihasra Lm was tagged in Lia Luna's photo. —
mawar
mekarmu indah menawan hati yang keresahan
kuncup kudupmu mempesona jiwa yang ketandusan
wangimu mendebarkan hati yang kegersangan
warnamu menghayalkan set
tiap mata yang memandang
bungamu melambangkan cinta pada kekasih hati
setiap warnamu mempunyai rahsia tersendiri
hadirmu di taman mengindahkan lagi suasananya
harum baumu bertebaran dipelusuknya tanpa batasan
adakah kan kekalmu di sana
kekeringan bersama pohon kasihmu
atau dipisahkan sebelum berkembang sepenuhnya
atau bagaimana........
sekadar coretan di tengahari...
Lia Luna
Penang,
1302hrs - 19.11.2012
·
MENZIKIRKAN-NYA DI TAMAN
FIRDAUSI PUISI CINTA-NYA
duhai sobatku mawar kuning...
mekarlah kau di sini
biar wangianmu
dapat memenuhi sepenuh bumi
mawarku kini
tak bermaya
ku coba sedaya upaya
untuk berseri
menyebarkan
wangian sepertimu
tapi setiap kali
aku coba menyebarkan
haruman bauanku...
mawar-mawar yang lain
menghalangnya
baru saja hendak bertunas
baru saja hendak berkudup
sudah dicantas habis
itu belum lagi
aku hendak
menyebarkan
wangian mawarku
yang indah
lagi di tarik setiap kelopak
mawarku agar musnah
wangian mawarku
sesudah itu diinjak-injak
sepuas hati...
ketahuilah sobatku mawar kuning
yang baik hati
yang hatimu sewangi kasturi Syurga
berkembang biaklah kau
bertunas-tunaslah kau
karna kau adalah penyeri taman-taman
hati nan tandus
kehadiranmu untuk
mewangikan taman hati tandus iman
amat di nanti-nantikan
oleh seluruh penghuni bumi
duhai mawar kuning diRaja sobatku
aku bersyukur kepada Tuhan...
diKurniakan-Nya sobat sebaikmu
yang tak lelah dan tak jemu
untuk sudi bersahabat denganku
di kala siapapun tak sudi
berkawan denganku
dan kau sudi menjadi sobat
terbaik untukku...
terima kasih sobatku
mawar kuning diRaja
mekarlah kau di sana
mekar di taman hati
untuk mereka yang sama
mencari jalan-jalan pulang kepada-Nya
aku mengangumimu bukan kerana
kau hebat berpujangga indah
tapi jika aku mengagumimu
sebenarnya aku
Meng-Agungkan Tuhanku
kerana mengurnia
seorang pujangga sepertimu
menulis mengajak para
hamba-Nya untuk
sama-sama menyiapkan
bekalan untuk dibawa pulang
ke negeri abadi
yang mana masing-masing sibuk
dengan urusan akhirat masing-masing
tika itu sebesar zarah pahala dihitung-hitung
dengan harapan bermakna dihitung
dengan harapan selamat dari api neraka
ALLAHU AKBAR
gimana kalau pahala itu ditolak
kerana menjadi rebutan
mereka-mereka tika di dunia
kita menyakitkan hatinya
mengumpat kejinya
mengatakan kitalah yang sempurna iman
karya kita sajalah yang terhebat...
nauzubillah moga dijauhkan
daripada sifat dengki khianat hingga mati...
duhai sobatku mawar diRaja
ketiadaanku nanti
mekar berserilah
dikau di taman-taman puisi
cintakan Pencipta Syurga
mengajak mereka
berpuisi nan indah-indah
saling memuji Allah Azzawajallah
bersahut-sahutan tanpa jemu
hingga terhenti nafas
memujiNya
dengan puisi-puisi nan indah
bak bidadri Syurga
menzikirkanNya
di Taman Firdausi
bergema puisi
cintakanNya
tanpa nokhtah
Karya Ratu Rimba Niagara
5 Muharram 1434H
19 November 2012
Like · · · 22 minutes ago near Kuala Lumpur
PUTRI DARI BENGKULU 
PUTRI FATMAWATI
Seorang Putri Bengkulu
Yang paling manis
Yang paling cantik
Yang paling berprinsip
Menjahit sendiri
Bendera merah putih
Sepenuh jiwa
Sepenuh kasih sayang
Untuk seluruh rakyat
Bumi bertuah Nusantara
Di kala suami tercinta sakit
Dia tampil membaca teks proklamasi
Duhai ibu Negara Nusantara
Kami sayangi kamu
Karena kamulah
Kami bisa tersenyum bangga
Bersama bendera merah putih
Hasil jahitan halus tanganmu
Dijahit sepenuh jiwa rasa kasih sayangmu
Moga Allah Azzawajallah
Merahmati hidup matimu sekeluarga
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
16 Jun 2012
BUNG KARNO PEJUANG KEAMANAN RAKYAT INDONESIA
Duhai Bung Karno...
Kau pejuang rakyat sejati
Kau rela derita demi rakyat Indonesia
Hidupmu adalah perjuangan
Tiada hari tanpa perjuangan
Kau kata...
Berikan aku 1 pemuda
Niscaya akan kuguncangkan dunia!
Kau kata lagi...
Biarpun aku seorang presiden
Rakyat tetap berkuasa menentukan
Siapa pemimpin yang layak untuk mereka naungi
Kau kata lagi...
Jangan pernah malu berbuat kebaikan
Karena kemajuan tidak akan dicapai!
Kau kata lagi...
Bangsa yang besar
Adalah bangsa yang menghormati jasa pahlawannya
Kau kata lagi...
Kau lebih mudah mengusir penjajah
Tapi akan menjadi sulit jika bangsamu sendiri melawan
Jika mahu kekal merdeka
Mesti percaya dengan kekuataan bangsanya sendiri
Kita belum hidup dalam bulan purnama
Karena banyaknya pancaroba
Tapi tetaplah bersemangat elang rajawali
Selama masih ada ratap tangis di gubuk-gubuk pekerjaan kita selesai !
Berjuanglah terus dengan mengucurkan sebanyak-banyak keringat.
Tuhan tidak merobah nasibnya sesuatu bangsa sebelum bangsa itu merobah nasibnya”
Janganlah melihat ke masa depan dengan mata buta!
Tapi pandanglah dengan mata hati demi pada masa akan datang.
Kenapa kita masih tidak mempercayai bangsa sendiri?
Tidak mempercayai satu sama lain!
Pada hal kita adalah berasal
Rakyat Gotong Royong
Putra dan putri Indonesia
Adalah dua sayap Garuda Indonesia
Jika dua sayap sama kuat
Maka terbanglah Garuda
Sampai ke puncak yang setinggi-tingginya
Jika patah satu daripada dua sayap Garuda itu
Maka tidak akan dapatlah terbang Garuda itu sama sekali !
Makanya ...
Demi Indonesia
Putra putri Indonesia
Harus bersemangat waja menerbangkan
Sayap Garuda
Agar bisa terbang setinggi-tingginya
Hingga mencapai bintang
Untuk dihadiahkan kepada rakyat Indonesia
Diwariskan bintang itu
Kepada anak cucu Indonesia
Bergemerlapanlah bintang itu
Selagi ada bulan dan matahari!
Makanya bangunlah bangsa Indonesia ku
Sama-sama memperkokohkan kedua sayap Garuda
Untuk mencapai bintang
Demi sebuah senyuman kehidupan
Seluruh rakyat Indonesia tercinta!
Bangunlah satu dunia!
Di mana semua bangsa hidup
Dalam damai dan persaudaraan!
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 April 2012
(UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PEJUANG RAKYAT INDONESIA YANG TERCINTA)
May 25 at 3:44pm · Like · 1
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
16 Jun 2012
Like · · Unfollow Post · June 16 at 10:46pm
5 people like this.
Fatma Wati terima kasih....saya suka sekali...
June 17 at 2:48pm · Like · 1
Rabeah Mohd Ali Terima kasih kerana suka.....suka nama sama kot.....hehehe
Putri Fatma Wati samakan.....hehehe salam santun dariku untukmu duhai sahabatku dari benua sana....
June 17 at 4:49pm · Like · 1
Fatma Wati Rabeah Mohd Ali @ sahabatku sayang aku suka padamu...
June 21 at 6:56pm · Unlike · 1
Rabeah Mohd Ali Duhai Fatma Wati...
Sejujurnya aku pun suka dan sayang padamu...
Sayang sampai kapan pun Insya-Allah Aamin
Terima kasih Fatma Wati kerana sudi suka padaku
Kau di antara sumber inspirasiku berkarya...
Terima kasih duhai Fatma Wati atas kesudianmu
Sentiasa menyokong karaya-karyaku.
Moga Allah saja yang dapat membalas-Nya Aamiin
Salam sayang dan rinduku padamu selalu di angin lalu...
Sahabatmu dari Rimba Niagara..Rabeah Mohd Ali.
Saturday at 6:48am · Like
Muzayyin Ali Rabeah Mohd Ali...........seluruh karyamu..........mampu mengisprator bagi para pembacanya...........
10 hours ago · Unlike · 1
Rabeah Mohd Ali Duhai Muzayyin Ali...mungkin juga kita ditakdirkan menjadi adik beradik lain ibu lain bapa tapi nama bapa yang sama....hehehehe apapun terima kasih atas kehadiran mu pada karyaku ...yang sepi disepikan...tapi aku sentiasa sanjungi setiap yang hadir pada karyaku setiap kali karyaku bersiaran....
10 hours ago · Like · 1
Muzayyin Ali Rabeah Mohd Ali sekalipun aku hanyalah sosok manusia biasa yg jaub dari seni namun terinspirasi dengan karya-karyamu nan indah itu...terima kasih sudi menganggapku sebagai sahabatmu.............salam persahabatan
Rabeah Mohd Ali Terima kasih juga padamu Muzayyin Ali...moga persahabatan ini membawa kebaikan dunia akhiramu dunia akhiratku. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
(PETIKAN WALL GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG)
25 Jun 2012
PUISI-PUISIMU NILAINYA LEBIH BESAR DARI EMAS PERMATA', ASMIRA SUHADIS
SENYUM
Ku tolak ringgit berjuta
intan dan permata
ku pilih senyum
untuk mengisi ruang hati
kerana sudah sekian lama
senyum hanya terukir dibibir
tidak pernah dihati
asmira suhadis
22.57,16052012
Unlike · · Unfollow Post · Wednesday at 10:59pm near Kuala Lumpur
You and 4 others like this.
SENYUMMU PENGUBAT DI KALA DUKAKU
Duhai asmira...
Mahalnya nilai senyummu asmira
Mahalnya seperti berjuta ringgit
Wow...macam itu mahalnya
Aku tak mampu membeli senyum mu asmira
Kerana aku cuma ada daunan kasih
Sebagai pengganti wang ringgit
Sampai kapan pun aku tak bisa memiliki senyummu
Sedangkan aku ingin sangat kau senyum padaku
Mujurlah gambarmu yang tersenyum manja itu
Pengobat dukaku di kala aku rindu padamu asmira...
Itulah mahalnya senyummu
Senyumanmu ikhlas
Seikhlas hatimu
Mengukirkan senyuman
Senyummu mahal daripada jutaan ringgit
Kerana
Senyum itu satu sedekah
Karya Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
Yesterday at 7:07am · Like
Asmira Suhadis:
Terima kasih sahabat puisiku Rabeah Mohd Ali, tahukah kau sahabat bahawa dedaun kasih mu adalah peneduh, kau menjadi rimbun dan menjadi peneduh mereka yang kepanasan melalaui puisi-puisimu, nilainya lebih besar dari emas permata... dan aku tidak ada lagi yang ku damba melainkan senyuman dihati yang sahingga kini masih belum ku temui. terima kasih duhai sahabat, rimbunmu menyenangkan sekali gus juga satu amal jariah meskipun cuma dialam maya.
Yesterday at 7:15am · Unlike · 1
JALINAN PUISI CINTA BAWA KE SYURGA-NYA
Duhai sahabat yang kusayang dari dulu hingga kini...
Airmatamu airmataku
Kita sama-sama ketawa dalam duka
Kita sama-sama berpuisi
Menyulam kata-kata indah
Ada kalanya kita terluka hati dek tersalah berbicara puisi
Kerana kita insan yang tak sempurna
Makanya maafkan aku
Sepanjang persahabatan kita
Buatkan mu terluka
Aku amat percaya
Luka didunia ini masih bisa dirawat kok
Dengan saling memaafkan
Justru salam damai sampai mati kita damai
Salam rindu yang telah lama terpendam
Salam sayang...
Sayang...sayang...sayang
Padamu...
Pada semua sahabat puisi tersayang
Biar di Grup DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO
Kita berkumpul semula
Berpuisi seperti
Di taman-taman Syurga
Berpuisi seolah esok akan mati
Mana tahu kita bisa senyum
Tika hari mati
Kerana masalah remeh-temeh dunia kita sudah selesaikan
Sebelum mati
Dan Insya-Allah di akhirat nanti
Kita tidak akan ditanya
Segalanya sudah bersih hati tika di dunia
Kerana di Syurga diterima cuma amalan yang bersih
Kirim salam sayang aku pada semua sahabat
Puisi kita di sini yang pernah mengenaliku
Dan sahabat baikmu vra bella
Katakan aku minta maaf pada mereka semua
Kerana aku terdera rindu pada kawan-kawanku
Kawan-kawan puisiku
Mana tahu puisi kita yang lahir dari kalbu nan suci
Ini bisa diterima-Nya sebagai bekalan di Sana nanti
Dan sama-sama berpuisi di Di-Syurga-Nya juga
Alangkah bahagia...kekal abadi bersahabat
Berkat berkasih sayang atas nama jalinan
Puisi Cinta Bawa Ke Syurga-Nya
Allah Maha Pengasih Maha Penyayang
Berkat kasih yang tulus ikhlas... ikhlas kerana-Nya
Kita bersama mematri kasih persahabatan
Hingga ke Syurga-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya: Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
(PETIKAN WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
20 Jun 2012
PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND , 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
13 Rabiulakhir 1435H
13 Februari 2014M
Rabeah Binti Mohd Ali via KH. Abdullah Gymnastiar
June 27 at 5:31am
DI HARI AKHIRAT TERLALU BERHARGANYA SATU KEBAIKAN
TAZKIRAH RAMADAN 10 RAMADAN 1436H
Di padang Mahsyar semua yang pernah berhidup akan berhidup,
terlalu ramainya jika di toleh ke kanan tiada penghujung ditoleh ke kiri tiada penghujungnya termasuk juga haiwan.
Di hari tersebut semuanya diam membisu kerana terlalu takut apabila hendak di hadapkan di hadapan Allah SWT. Setiap orang akan dipanggil namanya dan semuanya ketakutan yang amat sangat sehingga biru kerana membawa dengan sejuta dosa dan kesalahan sekecil apapun.
Apabila berada di hadapan Allah Azzawajallah yang menjadi peguam bela seseorang hamba adalah Al-Quran yang dibaca dan diamalkan. Jika selamat Syurgalah tempatnya.
Hari hari tersebut semua orang menharapkan kebaikan yang pernah dilakukan walaupun sebesar zarrah. Contoh seorang bapa mendapatkan anaknya.
"Duhai anakku ayah ketika di dunia pernah membesarkan kamu mendidikmu boleh ke 1 kebaikanmu berikan kepada ayah?"
"Benar ayah pernah membesarkan dan mendidik saya tapi untuk memberi kebaikan saya walaupun satu tidak samasekali...."
Anak berkata sedemikian ruapa kerana di hadapan ada neraka menanti.
Masya-Allah terlalu berharganya kebaikan walaupun satu.
Di bulan Ramadan setiap satu huruf ayat suci Al-Quran digandakan 10 kebaikan jika banyak kita baca boleh darabkan berapa kebaikan yang Allah berikan kepada hamba-Nya yang membaca Al-Quran itu belum lagi amalan lain dengan solat tarawih, bersedekah dan lain-lain amalan soleh. Allahu Akbar Maha Pemurah-Nya Allah memberi ganjaran pahala yang dilipat gandakan.
Moga kita bersemangat mengambil peluang yang diberikan oleh Allah swt di bulan yang penuh berkat dan mulia ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
YA ALLAH BERILAH KEBAIKAN KEPADAKU DAN KEPADA SEMUA RAKAN ALAMMAYAKU YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK DALAM KARYA YANG DITULISKAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
KH. Abdullah Gymnastiar
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN WALL GRUP MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
7 MUHARRAM 1437H
20 OKTOBER 2015
Rashid Kocai and 5 others like this.
Comments
Manda Conai INDAH NYA MEMILIKI.TEMAN ALAM.MAYA MENYAPA QU TANPA SUARA MENBUAT HATI TERPADAYA DENGAN.KATA INDAH SEKALI DI ALAM SASTERA RUMPUM MELAYU NUSANTARA MEMBUAT QU TERBUAI MENBACA DI ALAM ILMU SASTERA INDAH SEKALI SFPERTI CINDIAKAWAN NEGARA. ZABBA MENINGAL PERNULISAN INDAH SEKALI MUNCUL SAETERAN DIDLAM DIALAM MAYA SAHABAT KU DUNIA AKHIRAT RABEAH DIANTARA PEMINAT SETIA KU APABILA MENBACANYA KU BERADX SUSANA YG INDAH SEKALI SAHABAT MENYAMBUNG WARISAN MELAYI DUNIA SASTERA NUSANTARA RUMPUM MELAYU NEGARA ASIAN WAHAI SAHABAT QU PERJUNGZN DUNIA PERNULISAN QU DIANTARA PEMINAT PENULISAN MU QU MENMINTA MAAF ANDAINYA KATA QU MEMGURIS HATI MU.KU PANDAI BERBICARA HARAP MAAF WAHAI SAHABAT DUNIA AKHIRAT SELSMAT DI AWAL WAKTI QU TYPE SECARA HATI.IKHLAS BILA HATI BERBICARA
Rabeah Binti Mohd Ali Sahabatku Manda...kau di antara peminat setia sasteraku yang berbicara setulus hati...apabila hati berkata-kata tiada akan bercabang seribu tapi kata-katanya terus diilhamkan dari Allah swt...kerana setiap yang baik datang dari Allah swt. Setiap pertemuan hati yang diaturkan oleh Allah SWT amat kusyukuri sepanjang hayatku . Terima kasih sahabatku manda. Moga persahabatan kita diredhai Allah dunia akhirat. Andai ku pergi sebelummu ku tunggumu di pintu Syurga andai kau pergi sebelumku tunggulah aku di pintu Syurga, kita saling menunggu di Syurga itulah hikmah di sebalik pertemuan kita ini, indahkan! Moga Allah makbulkan segala niat sucimu niat suciku . AAmiin .
Manda Conai maaf tulisan byk tersasar selamat pagi diawal waktu
Rabeah Binti Mohd Ali Tersasar dalam tulisan tak apa tapi jangan tersasar dalam bicara hati penulisan...hehehe
Saifuzzaman Mohamad Isa, Nunung Yati and 2 others commented on your post in Video ISLAMIK.
January 25 at 6:10pm
Ibrahim Bakar, Sitisyukur Binti Ahmad and Aam Dot My like your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "INDAHNYA MEMPUNYAI SAHABAT SEPERTIMU..."
6 people like this.
Rusli Saleh puan RABIAH sy rase sdri layak menerima title PHD,dalam dlm bidang sastra mnurut penilaian sy sdri seorang yg keritis dlm bdng sastra
Rabeah Binti Mohd Ali Saudara Rusli Saleh, andai saya dikurniakan title PHD dalam bidang sastra itu adalah sebenarnya untuk generasi kini dan akan datang tanda moyang mereka menulis bahan yang berkualiti untuk mereka mengkaji menghayati . Bahan sastra yang ditinggalkan adalah lambang kasih sayang semua moyang mereka yang telah pergi ke alam Abadi bertemu Ilahi. Moga Allah SWT memberkati usaha ini. Aamiin.
SURAH~> AN-NAHL.
(Ayat 68)
Menjauhi dari orang zalim...
68. Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah: "Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu dan di bangunan-bangunan yang di buat manusia.
Manda Conai Aslm wbt slmt petang sahabat ku Ratu.Rimba sungguh indah kata didlm puisi terpaku qu menbaca hebat pernulisan.subhanallah kurnian Allah bagi pada hamba di bidang sastera
Rabeah Binti Mohd Ali Wsalam wr wb, tiada apa yang hendak kulafazkan sahabatku melainkan SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKABAR.
Jika kamu membaca karya yang kutulis terpaku kerana keindahan kata-kata, aku yang menulis lagilah teruja , bukan kagum dengan diri sendiri tapi aku kagum dengan KEBESARAN TUHAN mengilhamkan padaku kata-kata yang indah-indah setiap hari setiap saat sehingga aku menangis tatkala menulis , setiap kata-kata indahNya bagaikan aku sedang mengutip permata yang berguguran dari Syurga, SUBHANALLAH terlalu banyak sehingga tak terkutip olehku hinggakan aku malu jika aku abaikan walaupun sebutir permata Syurga.
Andailah aku tiada rasa penat dan letih aku mahu menulis tanpa henti selagi ilhamNya datang tapi apakan dayaku aku cuma manusia biasa namun aku masih berharap Allah masih sudi mengurniakan ilham padaku sehingga terhenti nafas terhentilah pena. Aamiin.
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
17 RABI'UL AKHIR 1437H
27 JANUARI 2016
KITA SEHATI SEJIWA DEMI-NYA
"SALAM MAULIDUR RASUL12 RABI'UL AWWAL 1437H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"


TEATER BANGSAWAN DIRAJA .'GEMA SUARA SASTRA JENDRA HAYUNINGRAT PANGRUWATING DIYU,' Karya Ratu Rimba Niagara, Datuak Daeng, Alam Pren Adni Mpn & Azwin Zahar

Datuak Daeng
Ampuunnnnn, apa Indonesia udah tdk ingat pusakanya.......????
UUD'45.... sbuah pusaka yg ditulis dg darah keyakinan, kepercayaan, dan agama masing" hingga bertenggerlah penjaga yg perkasa, GARUDA ..... seekor burung yg siap mencabik cabik pengkianat bangsa, terbang tinggi mengelilingi dunia dg membawa seulas pita..MERAH PUTIH yg diukirkan sastra pinedati BHINEKA TUNGGAL IKA, saudara" yg beriman tau kan arti Dan maknanya?
Duuuhh Gusti kang ngakaryo jagad dumadi.... Allah Swt engkang kgungan 99+1 asma, paduka tunggal kasebat ing SASTRA JENDRA HAYUNINGRAT PANGRUWATING DIYU, ugi wonten DADANIPUN GARUDA SAKTI.....''PANCASILA'' apa orang" beriman tak pernah tau... arti KETUHANAN YANG MAHA ESA, mskipun ALLAH Swt punya 99 nama tp tetapsatu nama Allah, INDONESIA punya bnyak ra s, suku, bahasa, bangsa yg diikrarkan dg SUMPAH, bukan sbuah KUPON ...!!!! In gat... SUMPAH PEMUDA, bukan sumpah dewasa atau sumpah jompo, pemuda yg mpunyai gejolak ketidak stabilan antara pikiran Dan perasaan, arogan, egois Dan .... sopo wani aku... !,,
Alhamdulillah.... puji tuhan,... berkah gusti... itu hanya sbutan.. makanya jgn prnah dprmasalahka, kenapa...? sumpah pemuda kuncinya, trnyata pemuda yg tinggi tensinya itulah yg disuruh BERIKRAR, alhasil.... bs menyatukan jagad nuswantara.
Jd dg kjadian spt ini, DatuakDaeng scr pribadi dan sbg hamba Allah Swt, merasa malu dan berdoa smg Allah sang pengasih dan penyayang ... brkenan membuka hati yg tertutup, mengasihi dan menyayangi HAMBANYA agr mau dan bs bersatu,
pesen daatuakdaeng... OJO DUMEH, OJO KAGET LAN OJO GUMUN, mari bersama sama MANUNGGAL ing GUSTI,
HIDUP PROKLAMASI......!!!!
HIDUP PANCASILA....!!!!
HIDUP UUD'45......!!!!
HIDUP SUMPAH PEMUDA.....!!!!!
DAN..... HIDUP NKRI'
Satukan jiwa, satukan, raga, satukan Indonesia....... MERDEEEEEKKKKKKAAAAAAAA........!!!!!
HIDUP BHINEKA TUNHGAL IKHA
HIDUP
Inilah Lurah Paling Ngetop: Susan Jasmine Zulkifli
sosok.kompasiana.com
Hanya karena beragama kristen protestan, Lurah Lenteng Agung Jakarta Selatan ini langsung ngetop. Belum satu bulan bekerja sudah digoyang oleh aksi penolakan yang dikomandani oleh Mochamad Rusli. Sekitar 1500 KTP
Like · · Share · 22 hours ago ·

Datuak Daeng likes this.

Datuak Daeng Wahai... para RATU....
Wahai.... PARA raja....
Wahai.... Para BUNDA...
KLUARLAH.....!!!!
Bangkitlah......!!!
Tunjukkan siapa dirimu...!!!!
Suarakan isi hatimu....!!!!
Wahai... manusia beriman...
tunjukkan keimananmu..
Jgn hanya berceloteh, berdendang hingga smua tertidur...
Allahu Akbar.....
Ya Allah.. apabila Paduka memperkenankan, hambamu yg hina ini, yg hanya berteman dg lalat lalat kota, tidur beralas dan berbantal sampah, hingga keringatku bagai minyak kasturi yg disortir para pencerah pencerah jiwa, ingin memohon padamu ya Allah, hamba tdk ingin paduka kabulkan doa hamba, krn hamba hanyalah tukang sampah yg memulung barang barang bekas, yg dicampakkan manusia sok suci.... sok benar.. Dan.. sok.. sokkan. Hamba hanya mengambil yg tercampak kan kubenahi, kutata, dg keikhlasan bathin busuk ini, agr sampah sampah itu berguna dan tdk malu brrdiri do etalase mall, Dan meja para penguasa.
Ya Allah... dg tajalimu.. dengarlah jeritan permohonan hamba, hambamu.. datuak Daeng tdk ingin paduka terima dan paduka kabulkan, hanya.. keinginan hamba... dengarkanlah. Sb tak kuasa hambamu meminta pada paduka, tak layak hambamu memohon paduka kabulkan,.... ampun paduka sang maha ESA, .. am pun.. am pun...__/\___

Datuak Daeng Pemohonanku... buka mata bathin, buka rasa Dan perasaanku, agr q bs mendengat, melihat kedamaian dimana mataku berbinar, dimana telingaku mendengar... ya Allah swt.... dengarlah


BULAN DAN BINTANG HADIAH NENDA RATU PUJANGGA CINTA 5 BENUA ALLAH MAKBULKAN AAMIIN
(Antara puisi, ' Pemikiran Kritikal @ 'Critical Thinking')
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
In Sha Allah Aamiin.
Terima kasih atas sokongan padu daripada Kesatria Sastra diRaja Nusantara Panglima Iwan Tirta...
Sesungguhnya beta amat terharu
di kala hati tak sabar menggapai bintang-bintang yang kian hampir...
beta teruja taksub memiliki bintang kejora
di antara yang terindah daripada bintang-bintang lain
Kejora senyum....
Kejora bersyukur beta kian memilikinya
tapi dalam taksub untuk memilikinya
beta terlupa akan ada yang cuba menggagalkannya
lalu beta jadi kelu
putus asa beta jadinya....
beta terdengar suara-suara anak cucu beta berkata...
"Nenda...Nenda...Nenda Ratu Pujangga Cinta 5 Benua
percaya dengan usaha ....perjuangan nenda untuk kami...harapan dan doa kami sentiasa mengiringi perjuangan nenda
menggapai bintang untuk kami....
kami hargai semua pengorbanan nenda ratu
kami sayangi nenda sebagaimana nenda sayangi kami
nenda sanggup berkorban apa saja untuk kami
rela korbankan segala perasaan, harta dan nyawa untuk kami yang nenda tahu segala cinta kasih dan sayang untuk kami rela sanggup hadapi semuanya
semata-mata mahu menghadiah bulan dan bintang untuk kami ALLAHU AKBAR
nenda ratu...percayalah dengan janji Allah
Allah bersama dengan perjuangan suci nenda
Allah suka mereka yang berkasih sayang , ehsan, perikemanusiaan sesama insan
pasti Allah makbulkan doa-doa semua rakyat Nusantara untuk nenda walaupun kami belum dilahirkan ke dunia menyaksikan perjuangan suci nenda
roh-roh kami telah menyatu di jiwa nenda
sebab itu nenda dapat rasakan semangat kami di jiwa semangat nenda semangat roh kami menyatu pada semangat roh nenda
biarpun seribu tahun nenda telah tiada
kami anak cucu nenda
selalu mendoakan nenda tenang abadi di Syurga
bersama dengan roh-roh para Syuhada
Bidadara bertemu dengan Bidadari...
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Rahsia Allah pada setiap takdir yang ditakdirkan pada hamba-NYa Hanya DIA yang tahu
kami tidak tahu...nenda tidak tahu dan semua hamba-Nya tidak tahu...takdir itu menjadi tidak rahsia
apabila doa dimakbulkan Tuhan itulah takdir terindah
untuk nenda...Para Kesatria Sastera diRaja Nusantara
seluruh Rakyat Nusantara dan seluruh kerabat diRaja Nusantara....yang terindah sekali....kewujudan kami selepas seribu tahun ketiadaan nenda
takdir terindah itu dapat kami nikmati dengan rasa Syukur pada Ilahi kami sayangi nenda sebagaimana nenda sayangi kami...
bulan dan bintang yang nenda hadiahkan untuk kami
kami akan jaga sepenuh jiwa raga kami
kami akan pertahankan semua karya-karya nenda tanpa terkecuali biarpun kami terpaksa berkorban harta dan nyawa tak akan kami izinkan karya nenda dipersendakan dinjak-injak sesuka hati...kerana karya-karya nenda
ADA CINTA ALLAH KEPADA SEMUA HAMBA-NYA TANPA TERKECUALI ADA CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TANPA TERKECUALI
ADA CINTA SESAMA INSAN SEMUANYA KERANA ALLAH
ADA CINTA PERDAMAIAN DUNIA
ADA CINTA RAJA KEPADA RAKYAT
ADA CINTA RAKYAT KEPADA RAJA
ADA CINTA MOYANG KEPADA ANAK CUCU
CINTA....CINTA...CINTA...
sebuah perjuangan cinta yang suci murni semuanya kerana ALLAH TAALA
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
kami bersumpah atas nama ALLAH AZZAWAJALLAH akan meneruskan
PERJUANGAN ANAK BANGSA
sebuah perjuangan yang suci murni agar dapat kami wariskan
Bumi Allah swt ini dalam aman dan sejahtera sehingga bumi ini kiamat moga perjuangan suci murni ini dibalas Allah dengan SYURGA FIRDAUSI
agar kasih semua pejuang-pejuang anak bangsa cintakan IBU PERTIWI dapat bersama kesemuanya berkumpul di Syurga yang seluas langit dan bumi
bersama memandang WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
.........................................................
NENDA RATU RIMBA NIAGARA
Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
Malaysia/Indonesia/Brunei/Singapura/Thailand
23 Syawal 1434H
30 Ogos/Agustus 2013M

Ratu Rimba Niagara Terima kasih atas sokongan padu daripada Kesatria Sastra diRaja Nusantara Panglima Iwan Tirta.....

Iwan Tirta Amin Allahuma Amin , Nah Begitu Barulah Para Kesatria-Kesatria Akan Lebih Bersemangat Dan Kuat Kerana Sang Ratu Akan Tersenyum Indah Menawan .. Air Laut Biru Warnanya Tampak Terlihat Akan Tetapi Belumlah Tentu Adalah Warna Air Sebenarnya.. Bisa saja Fatamorgana.. Tetap Semangat, "JUJUR SUDAH PASTI BENAR NAMUN KEBENARAN ITU BELUMLAH TENTU SEBUAH KEJUJURAN,". "KEBENARAN YANG BERLANDASAN DASAR DARIPADA KEJUJURAN ITU ADALAH SUATU KEHORMATAN YANG TIADA DAPAT DINILAI YANG NILAINYA ADALAH MELAMPAUI SEGALA PANGKAT, KEDUDUKAN, BAHKAN JABATAN DAN ATRIBUT APAPUN YANG ADA DIDUNIA INI.'' Amin Amin Allahuma Amin, Amin Amin Yaa Robbal A'lamiin.

Ratu Rimba Niagara AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

friends posted on Ratu's timeline on her birthday.
August 13
Badar Al-ahmadi wrote on your timeline.
August 13 at 11:09pm

Selamat Ulang Tahun Tuanku Ratu...Teruskan usaha memperjuangkan Sastera-sastera Tuanku...Semoga Sihat & mendpt perlindungan dri Allah s.w.t....Drp patik pacal yg hina Badar Al-ahmadi Kesatria Kemuliaan

Ratu Rimba Niagara Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

SEKALUNG BUNGA CINTA IBU PERTIWI KEPADA SEMUA WIRA NEGARA YANG RELA GUGUR DI MEDAN JUANG...SELAMAT BERJUANG HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR! TANPAMU SIAPALAH KAMI ...PASTI SEMUA RAKYAT NUSANTARA TINGGAL DI BUMI NUSANTARA DALAM KEADAAN TIDAK AMAN MAKA DARI ITU SETITIS KERINGATMU DAN DARAH PERJUANGANMU YANG GUGUR KE BUMI AMAT KAMI HARGAI MOGA SYURGALAH TEMPATMU ATAS SEGALA PENGORBANANMU PADA SEMUA RAKYAT NUSANTARA YANG TERCINTA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA DAN INDONESIA TERCINTA!'
'KUCINTA DAN SAYANGIMU SEHINGGA NAFAS TERAKHIR!
' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND

UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13,
DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013
DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
KUHADIAHKAN BULAN & BINTANG UNTUKMU MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI,SINGAPURA & THAILAND TERCINTA! MOGA SUDI HARGAI KASIH SETULUS HATIKU INI SEMUANYA KERANA ALLAH TAALA MOGA DI SYURGAWI KASIH KITA TERSIMPUL MATI BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERKAT KITA SALING MENJALINKAN TALISIRATURAHIM DALAM SEMANGAT BERGOTONG ROYONG MEREALISASIKAN CITA-CITA ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

RATU RIMBA NIAGARA
Pujangga Ratu Rimba Cinta Benua
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
6 Syawal 1434H
13 Ogos 2013M
(PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
20 Syawal 1434H
27 Ogos 2013M
(PUISI DISIARKAN BAGI MENYEMARAKKAN ROH SEMANGAT JUANG ANAK BANGSA DAN SELURUH RAKYAT NUSANTARA MENGHARGAI KEMERDEKAAN DAN MENCINTAI NUSANTARA MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI AGAR NUSANTARA INI AMAN SEJAHTERA DAN KESEJAHTERAAN INI DAPAT DIHADIAHKAN KEPADA GENERASI AKAN DATANG IN SHAA ALLAH AAMIIN)
(PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
23 Syawal 1434H
30 Ogos/Agustus 2013M
Like · · Share
11 people like this.
15 shares

Sinaga Nelson Satu tulisan yg baik untum dicermati dan dilaksanakan......

Indahnya Islam Subhanallah....


PERTEMUAN KITA INDAH KARENA TELAH DIATURKAN OLEH ALLAH SWT . ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


SEJARAH TIDAK AKAN HILANG
By Alam Pren Adni Mpn


tua tua dahulu-sejara dulu dulu-nusantara tua dulu dulu-muka lama mukah baru--NUSANTAR a----

JAWA BATAk ACEH MINANG DAN SEMUANYA-ADALAH MEMELAYUAN DUNIANYA -NUSANTARA - ---- pangeran alam-menantikan ratu makota nusantara
pangeran-sejagat
pujangga ramat
disini berdijiwa-disitu putri makota nusantara-alam jiwa indanya putra putri nusantara
wanitadan pemudanya---(JATI DIRI MU)---SEJARA TIDAK KAN HILANG-bila menggali selincar angin tembus udara-tembus lintas-imajinasi solusi bergetah....
kebersamaan dunia ---salam sukses semuanya---
kehilangan ilmu sastera pantun puisi dan derama
siapa yang engerti itu
kehilang imbang berpantun-dedikasi dan edukasi
siap -yang berani--maju---------------------------pantun melayu
---dunia
kembang ditebas
jangan kan kembang
rimau pun melayang lepas landas-imajinasi tanggua maju--bergeloball lah hai nusantara ku.--imajinasi-solusi-prstasi nusantara modernnisasi beriman-memelayuan dunia----penguwasahan diri mendunianya alam-gaib alam nyata meyatakan maya maya indah nya-siap yang berani-majulah-seseindahnya sastera-berani siap-disini lawannya-salam sukses semuanya memelayuan dunianya nusantara -----------

Arman Dub and Alam Pren Adni Mpn like this.

Alam Pren Adni Mpn


Alam Pren Adni Mpn apakabar bunda

Ratu Rimba Niagar Alhamdulillah baik, moga sudi komentar karya yang bunda siarkan mengikut tema ...jika mahu kekal menjadi pejuang sastera bunda ya...hehehe


Alam Pren Adni Mpn iya bunda-saya lagi kurang pit ne-jadi cemanapun-karya bunda tetap ok selalunya kren dan inda dan semuanya-memang mantap benar bunda -dijempul in ne (y)


Alam Pren Adni Mpn


Ratu Rimba Niagara Semuanya dengan ijin Allah jua bunda bisa bersastera. Apapun bunda ucapkan jutaan terima kasih buat nanda yang sudi menghargai karya bunda dengan memasukkan nama bunda di grup -grup yang semuanya bunda suka untuk berbagi karya. In Shaa Allah bunda coba siarkan karya bunda selagi termampu ya.

Alam Pren Adni Mpn amin-ea ea bunda-salam sukses bersastera-salam selamnya sukses bunda Ratu Rimba Niagara.

Ratu Rimba Niagara Aamiin. Makasih ya nanda karena nanda adalah sebahagiaan daripada nadi sastera bunda untuk terus berjuang dalam sastera nusantara. In Shaa Allah Aamiin.

Alam Pren Adni Mpn amin


GAPAILAH IMPIAN MU YANG SUDAH TERTUNDA LAMA

"Kita kan serumpun daripada akar tunjang
yang sama biarpun dari berlainan pokoknya!" ...

Azwin ZaharPEMBARA ALAM "Pemuda dan Masyarakat Batubara Beralamat Medan"

ISENK DOANK........
SURAT KU UNTUK ANAK MUDA YANG PUNYA IMPIAN
JANGANLAH KAU KENAL KATA MENYERAH, APA LAGI KAU SEBUT . SELALULAH OPTIMIS MESKI KAU SEDANG BERPUTUS ASA .SELALULAH KAMU MEMBANGUN MOTIVASI UNTUK DIRIMU SENDIRI,DAN ORANG YANG KAU SAYANGI,.DAN JANGAN LAH KAMU DIAM DAN TIDAK MELAKUKAN SESUATU KARNA SESUNGGUH NYA AIR YANG TIDAK MENGALIR AKAN MENGANDUNG WABAH PENYAKIT.MAKA SELALULH KAMU B
BERKERJA DAN JANGAN MANJAKAN BADANMU KARNA ORANG BIJAK BERPENDAPAT “JIKA KAMU LUNAK TERHADAP HIDUP MU, MAKA KEHIDUPAN AKAN KERAS KEPADAMU, DAN JIKA KAMU KERAS TERHADAP HIDUPMU MAKA KEHIDUPAN AKAN LUNAK KEPADA MU .TERUSLAH BERUSAHA SEOPTIMAL MUNGKIN DAN GUNAKAN PIKIRAN MU YANG TELAH DI BERI TUHAN. DAN JANGAN LAH KAMU MERASA MARAH DAN MENYERAH JIKA KAMU DI CACI ATAU DI HINA ORANG LAIN. JADIKANLAH CACIAN DAN HINAAN ORANG ITU SEBAGAI MOTIVASIMU UNTUK SUKSES. JADILAH KAMU SEPERTI LAYANG-LAYANG YANG SEMAKIN KUAT HEMBUSAN ANGIN YANG MENIUP NYA AKAN SEMAKIN TINGGI IA TERBANG. TERUSLAH BERKARYA SELAGI KAMU MASI MUDA DAN PUNYA SEMANGAT UNTUK HIDUP. COREHKAN PRESTASI MU HINGGA KE MANCA NEGARA JANGAN LAH KAMU MAU TERUS-TERUSAN MENJADI ORANG YANG DI SEPELEKAN DAN DI PANDANG DENGAN SEBELAH MATA BUKTIKAN BAHWA BUMI INI BULAT DAN BERPUTAR .ADA SAAT NYA KITA DI BAWAH DAN ADA KALA NYA KITA DI ATAS . JANAGN SELAMA NYA KAMU MAU MENJADI GEMBEL YANG LUTANG-LATUNG DI JALAN DAN GAG TENTU ARAH KARNA YANG SEPERTI ITU HANYALAH KUMPULAN ORANG YANG GAG PUNYA AKAL SEHAT. GAG ADA YANG TIDAK MUNGKIN DI DUNIA INI. SEMUA ANGAN DAN CITA-CITA MU PASTI BISA TERWUJUD TETAPI TIADAK MUDAH KAWAN . GAPAI LA SEGERA IMPIAN MU YANG SUDAH TERTUNDA LAMA TUNJUKKAN API YANG SEDANG MEMBARA PADA DIRIMU..
DAN JANGAN LUPA UNTUK SENANTIASA MEMINTA PETUNJUK KEPADA TUHAN ………..
“”:”GAG ADA YANGGAG MUNGKIN DI DUNIA INI.. LAUTTT AJA BISA DI BELAH KAWAN”””

KUNTA KUNTE PENCETUS INSPIRASIKU BERKARYA

kelincahan kunta kunte ketika bayi
kunta kunte
dialah pengarang jantungku
dialah wiraku
dialah pejuang sasteraku
dialah pencentus inspirasiku berkarya
karya yang bertema tentangnya,

TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'PUTRI RIMBA NIAGARA,'
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' PENGANTIN RAJA RIMBA,'
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'PUTRA SANG KURIANG,'
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'PAHLAWAN RIMBA,'
TEATER BANSAWAN DIRAJA,',MONYET TERBANG,'

Ratu Rimba Niagara,
6 Rabiulakhir 1436H
27 Januari 2015

YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTRAKU SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA...SENTIASA MENGALIR TERUS MENGALIR SEHINGGA MENYATU DI SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

BISMILLAAHI TAWAKKALTU ALLALLAAH; WA LAA HAULA WA LAA QUWWATA ILLA BILLAAH;

"Dengan nama Allah aku bertawakal kepada Allah; Dan tidak ada daya upaya dan tidak ada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah."

TANPA IZIN ALLAH AKU TAK BISA BERKARYA WALAUPUN SEBARIS AYAT SEMUANYA DENGAN IZIN ALLAH JUA. MAKA AKU BERSYUKUR.ALLAHU AKBAR AAMIINSYUKUR YA ALLAH KERANA IZINKAN AKU BERKARYA SASTERA TANPA-MU AKU TIDAK DAPAT BERSASTERA WALAUPUN SEBARIS AYAT. TERIMA KASIH DUHAI HAMBA ALLAH KARENA SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA YANG DISIARKAN SEPANJANG TAHUN 2014.MAAF ZAHIR & BATHIN ATAS SEGALA KEKHILAFAN TUTUR BICARA DALAM BERKARYA. SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2015 MOGA SEMUANYA TERUS BAHAGIA DAN BERJAYA DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.'

Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA & KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH
6 Rabiulakhir 1436H


27 Januari 2015


INDAHNYA CINTA LIMA BENUA
BAHAGIA BILAMANA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA BERPADU SEHATI SEJIWA SENADA SEIRAMA SEPERTI KUNTUMAN BUNGA-BUNGA DI TAMAN SYURGA MEWANGI DI HATIMU DI HATIKU DI HATI DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA MENEROBOS KE ANGKASARAYA MENYATAKAN INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
BERTABURAN PERMATA-MATA SYURGA
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
DI DARAT MENJADI BUNGA-BUNGA SYURGA
DI LAUTAN MENJADI PULAU DAMBAAN HAMBA YANG MENCINTAI-NYA
CINTA- NYA MENJADI BURUAN PENCINTA-NYA
CINTA-NYA MENJADI DAMBAAN PENCINTA-NYA
JIKA SYURGA MENJADI DAMBAAN
MAKA RUGILAH MATLAMAT HIDUP SEBENAR
SYURGA TANDA CINTA YANG DICINTAI DIBALAS-NYA
KERANA ITU PASTI
KERANA JANJI-NYA ADALAH PASTI
TAPI YANG PASTI KITA SALING SAYANG DAN KASIH DEMI-NYA
KITA BERSAMA MENUJU KE JALAN-NYA
DAN KITA SAMA-SAMA DAPAT BERTEMU DI SYURGA-NYA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
INDAHNYA CINTA LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
MERENTANG BUMI MERENTANG LANGIT YANG TERBENTANG LUAS
SELUAS CINTA-NYA SELUAS SYURGA-NYA...
DI LIMA BENUA LIMA SAMUDRA
KASIHKU KASIH LIMA BENUA
SENTIASA MEWANGI
SEWANGI SETULUS CINTA LIMA BENUA
SEWANGI KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SYURGA
SYUKUR YA ALLAH KAMI MAHU PULANG KEPADA-MU
DALAM HATI YANG SUCI BERSIH
SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-MU
TIADA YANG LAIN DIFIKIRKAN HANYALAH
MAHUKAN RAHMAT DAN NUR KASIH-MU
YANG ABADI HINGGA KE NAFAS TERAKHIR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
4 Okt 2012
(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA & WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH & WALL PRINCE ABDUL MALIK)
7 Oktober 2012

SAHABAT ALAMMAYAMU RATU RIMBA NIAGARA
26 RABI'UL AWAL 1437H
7 Januari 2015
Ratu Rimba Niagara posted 5 updates.
Ratu Rimba Niagara shared Sucikan Hati Dari Penyakit Hati'sphoto.
YA ALLAH.. Tunjukan jalan-Mu,beri aku kemudahan atas semua masalah-masalahku, janganlah KAU biarkanku pergi terlalu jauh dari-Mu, hanya kepada-Mu ku memohon dan bersimpuh berserah meminta jalan untuk ridho-Mu,.
Aamiin ya Rabbal'alamiin..
YA ALLAH TANPA CINTA DAN KASIH-MU
AKU BAGAIKAN BURUNG PATAH SAYAPNYA
AKU KEHILANGAN ARAH TUJUAN HIDUP INI
MAKANYA BANTULAH AKU
MENUJU JALAN-JALAN-MU
AGAR AKU TIDAK SESAT DAN DISESATKAN
OLEH MEREKA YANG DENGKI APABILA MENDENGKI
TIDAK SENANG AKU MENUJU KE JALAN JALAN-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

LikeShow more reactions
Comment



YA ALLAH
LURUSKAN NIATKU
LURUSKAN JALANKU
JALAN-JALAN MENUJU KE JANNAH
JADIKAN AL-QURAN DAN HADIS PEGANGANKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
                    
Ratu Rimba Niagara CITA-CITAKU MEMARTABATKAN SASTRA DIRAJA NUSANTARA SEHINGGA KE PERINGKAT ANTARABANGSA INSYA-ALLAH AAMIIN.
Dewata Majnun Aamiin
DUHAI PEJUANG SASTERAKU DI SELURUH DUNIA NAMAMU KUUKIR INDAH DI DAUNAN KASIH SASTERA RATU RIMBA NIAGARA AGAR DUNIA TAHU KAULAH PEJUANG SASTERAKU!!! DENGAN SOKONGANMU MOGA TEREALITI CITA-CITA SASTERAKU. INSYA-ALLAH AAMIIN.

Foto Scienze Fanpage.
Scienze Fanpage
La luna piena brilla sulle piramidi!

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
3 Muharram 1435H
7 November 2013

Foto Gaza, Aqsa Aku Datang.
Gaza, Aqsa Aku Datang
berbalam-balam, bumi Palestin yang dirampas Israel...
Komen
OMBAK CANTIK MU OMBAK
KAU SEDANG MEMBALAS RINDUMU PADA PANTAI
DENGAN LEMBUT KAU MENYAPA

AKU CINTA PADAMU DUHAI PANTAI
MAKA BALASLAH DENGAN RASA 
SYUKURMU PADA ILAHI 
HATIKU HANYA UNTUK KAMU
AKU CINTA SESUNGGUH CINTA
PADAMU KERANA-NYA...


1
Urus



PELUANG FISABILILLLAH SEBELUM MATI
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Yang Berkasihan Belas Kepada Semua Hamba-Nya Tanpa Terkecuali
Menguji hamba-Nya tanda Dia cinta
Menguji mengikut kemampuan hamba-Nya
Kerana Dia Maha Tahu hamba-Nya boleh lalui segala ujian
Gaza diuji dari segenap sudut
Kiri kanan
Depan belakang
Tapi mereka tetap tabah
Harta benda mereka ranap sekelip mata redha
Keluarga mereka mati di hadapan mata redha
Jasad mereka cacat akibat keganasan yahudi redha
Redha ....redha...redha...
Mereka masih tersenyum
Biarpun tak punya
Kaki...tangan....buta...
Sekali pun badan hancur
Sedang nyawa-nyawa ikan
Masih redha...masih redha...masih redha...
Allahu Akbar ....
Betapa tinggi darjat redhamu rakyat Gaza
Duhai rakyat Gaza...
Malu kami pada Tuhan...
Kerana kami tak seredha kalian
Memang patutlah Syurga tempat kamu
Kamu redha dengan Tuhan....
Tuhan pun redha dengan kamu
Redha meredhai
Tauhidmu begitu kukuh
Hingga kau bawa ke nafas terakhirmu
Tapi cuma satu kau tak redha
Negaramu dizalimi
Yahudi laknatullah
Tanpa ehsan
Biarpun sebesar zarah
Mahu dihancurkan negaramu
Dan berazam akan menghancurkan
Seluruh negara Islam
Yang ada dimuka bumi ini
Bilamana negara islam hancur
Akan hancurlah Islam ..
Itu matlamat
Yahudi Laknatullah
Dan ini sudah termaktub
Dalam Al-Quran ...
Duhai saudara Islam
Di luar sana
Hari ini
Kami diuji kami redha
Kerana kami tahu Allah cintakan kami
Maka kami diuji mengikut kemampuan kami
Tapi tahukah kamu
Apakah ujian kamu pula
Ujian kamu
Adakah kamu membiarkan saja
Negara kami hancur
Tanpa pembelaan
Daripada saudara seislam
Kamu boleh makan seenaknya
Kamu boleh tidur seamannya
Kamu miliki keluarga bahagia sesempurnanya
Kamu miliki harta setinggi gunung
Kamu miliki negara yang aman sentosa
Hidup kamu bahagia...
Hidup kamu sentosa...
Hidup kamu cuma
Canda...canda...canda...
Ketawa...ketawa..ketawa...
Makan...makan...makan...
Tidur...tidur...tidur...
Hiburan..hiburan...hiburan...
Tapi tahukah kamu jika
Apa yang kamu miliki itu
Direntap sekelip mata gimana?
Pasti kamu akan tergamam...
Menyesal pun tak berguna
Kerana kamu tak menghargai
Rebutlah lima perkara
Sebelum datang lima perkara
Sebelum kamu miskin
Bantulah kami dengan seikhlasmu
Kerana kami amat memerlukan
Untuk membangunkan semula negara
Kami yang hancur ini sehancur hati kami
Akibat kekejaman yahudi laknatullah
Sebelum kamu mati
Tanpa status hamba Allah fisabilillah
Rugilah kamu kerana tahukah kamu
Jika kamu mati fisabilillah
Syurga tempat kamu
Biarpun mereka sangka kamu mati
Sebenarnya kamu tak mati
Kamu hidup bahagia di Syurga
Dengan rezeki yang tak putus-putus
Segala nikmat Syurga kamu dapat
Kerana mendapat rezeki yang tak putus-putus
Hingga setiap saat kamu akan rasakan
Inilah Syurga yang Allah telah janjikan pada
Kami yang syahid ke jalan-Nya
Janji Allah pasti dikotakan
Allah Maha Menepati Janji
Kerana kami terlalu bersyukur pada-Nya
Kami mohon pada-Nya
"Ya Allah hidupkan kami semula
Kami mahu fisabilillah lagi Ya Allah...
kerana kami mahu membantu
saudara seislam kami ...kami
tahu Kau pasti tak perkenankan
kerana setiap hamba-Mu diberi peluang
tika waktu masa hidup saja...
jika sudah mati habis segala peluang..."
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya: Ratu Rimba Niagara
7 Safar 1434H
21 Disember 2012M
(DILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKYAT GAZA & SELURUH UMAT ISLAM SEDUNIA)

YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015
YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015

Foto Norhaza Manda Conai.
Norhaza Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIDUP HANYA SEKALI MATI PASTI DATANG HANYA GAMBAR BERBICARA

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
10 Jamadilawal 1439H
27 Januari 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;