Monday 12 February 2018

HIJRAH (342) INDAHMU BULAN


HIJRAH (342) INDAHMU BULAN




MAHA SEMPURNA INDAH KANVAS CIPTAAN-MU TUHAN

Foto Scienze Fanpage.
INDAHNYA CIPTAAN-MU INDAHNYA CINTAMU TUHAN
SYURGA BUKAN FATAMORGANA
Firman Allah dalam hadist qudsi: AKU adalah perbendaharaan yang tersembunyi, AKU ingin dikenal maka AKU ciptakan “mahkluk”, agar supaya “MENGENAL” KU..,
HADIS QUDSI
"Ilmu batin adalah rahsia dari rahsia-Ku. Aku wujudkan di dalam kalbu hamba-Ku dan tidak ada yang bisa memberikan pemahaman tentang nya kecuali Aku."
Tika kau hidup kau anggap Syurga hanyalah fatamorgana
bila sudah mati Syurga yang kau anggap fatamorgana adalah realiti kewujudanNya, penyesalanmu atas tipudaya duniawi yang menipu.
MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
الله الله الله يا الله
لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل
لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ
سُبْحَانَ اللَّهِ ♤  الْحَمْدُ للَّهِ ♤  لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤  اللَّهُ أَكْبَرُ♤ 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد
أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله
~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّ
YA ALLAH
LURUSKAN NIATKU
LURUSKAN JALANKU
JALAN-JALAN MENUJU KE JANNAH
JADIKAN AL-QURAN DAN HADIS PEGANGANKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
MAHA SEMPURNA INDAH KANVAS CIPTAAN-MU TUHAN
DARIPADA PEMBERITAHUAN
LADANG BUNGA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA NAN INDAH ANUGERAH ILAHI YANG DISYUKURI SEPANJANG HAYAT HIDUPKU
LAUTAN SASTRAMU
mereka bilang
ratu pujanggaku
jangan gundah gulana...
Teruskan Membaca
    Beginilah kondisi negara yang dialami hingga saat ini. Semoga kedepan mencoba melepaskan ja...
    Continue Reading
    Menjadi sahabatmu seindah pelangi di malam hari!
    -0:55
    LikeShow more reactions
    Comment
    Comments
    Samsudin Mdderus slmt mlm...ratu rimba......
    Manage
    LikeShow more reactions
    Reply6d
    Dinda Seroja Slmt pg ratu
    Manage
    LikeShow more reactions
    Reply5d
    Samsudin Mdderus Slmt ptg ratu rimba chtik...
    Manage
    LikeShow more reactions
    Reply4d
    JANJI ALLAH PASTI
INDAHMU BULAN
Sejujurnya aku terharu denganmu bulan
kau terlalu setia denganku
biarpun kau tanpa suara
cuma suara bisu
tapi kau selalu memberi sumber inspirasiku berkarya
Aku sedih kau gembirakan aku
aku gembira kau bahagia
susah senang kita bersama
Dari dulu hingga sekarang
aku tak punya kawan
hidupku kesendirian
bila pergi ke pantai cinta ombak rindu
kulihatmu tersorok di balik awan
kau melambaikan tanganmu
sambail berkata...
"Duhai hamba Allah janganlah bersedih....
biarlah semua orang tak suka berkawan denganmu
asalkan Allah suka dengan kamu....
apalah ada dengan cinta manusia
Cinta Allah adalah lebih bermakna...
tak apalah mereka tak mahu kawan denganmu
aku sudi menjadi kawanmu
kawan sampai mati....
tapi kau harus ingat aku tak mati
selagi dunia belum kiamat
Itulah perjanjianku dengan Tuhan yang menciptakan aku
aku menjadi kawanmu sampai akhir hayatmu
setelah kau menjadi roh...
aku sedia menjadi cermin wajahmu
agar wajahmu dapat ku sinarkan pada penghuni bumi
yang rindu sama kamu
Mengapa penghuni bumi hendak rindu sama aku ya...
sedangkan semasa aku hidup mereka tak sudi berkawan dengan aku
Semasa engkau hidup Allah mahu duga kamu kawan...
kamu menulis karena Allah atau manusia
ternyata kamu menulis karena Allah
bukan mahukan habuan duniawi
makanya mereka yang benar-benar menghayati karya-karya kamu
mereka faham kenapa kamu menulis
semuanya ada yang tersirat dan tersurat...
kamu telah menunjukkan hasil kerja kamu
pada penghuni bumi dan langit
betapa kamu sayangkan semua makhluk Tuhan tanpa terkecuali
tiada dendam sedikit pun di hatimu
makanya aku pancarkan wajahmu kepada semua penghuni bumi
yang rindukan kamu duhai ratu pujangga penghuni bumi dan langit
Duhai bulan aku tak terfikir sampai ke situ kamu fikir
yang aku fikir kaulah sahabat dunia akhiratku
sanggup susah senang bersamaku hingga aku mati
yang membuatkan aku terharu sekali
apabila aku berada dalam gelombang lautan asid bergelora
kau masih sudi selamatkan aku daripada mereka yang tak sudi berkawan denganku
terima kasih bulan atas kebaikanmu
Syukur Ya Allah kau kurniakan bulan ciptaan-MU
untuk menjadi teman dunia akhiratku...
Karya Ratu Rimba Niagara,
Rejab 1434H
11 Mei 2013
SINARANKU DENGAN KEIZINAN-NYA
itu bulan ke?
ya ini bulan
indahmu bulan
biarpun malam berlalu pergi
kau masih indah di situ
di balik awan
di simbahi cahaya mentari pagi
keindahan mu di malam hari
sampai ke pagi masih terbias di siang hari
indah...terlalu indah bulan
biar pun kau di balik awan sana
tembusan sinar cahayamu
terbias di kalbu hatiku
yang berjerubu dek awan kelabu
sekelabu awan kelabu yang ingin menghalangmu
untuk kulihat kelibatmu dengan jelas
di mana pun kau berada
tak kira di waktu
malam pagi petang siang dan malam
sinar purnamamu terlalu indah
jika ada yang cuba menghalang
kau menyinarkan sinarmu
berusahalah sedaya upaya
terus berjuang untuk
menyinarkan sinarmu bulan
kami di bumi amat menantikan
sinar indahmu itu
kerana kami tahu
kau bersinar seindah itu
atas kehendak Tuhanmu
Tuhanmu
Tuhanku jua
Tuhanmu menciptakanmu
Tuhanku menciptakanku
kau dan aku
Tuhan yang sama
Pencipta yang sama
dengan izinNya
kau dapat bersinar
tak kira
malam siang pagi petang siang dan malam
kau terus bersinar...dan terus bersinar...
katamu aku bersinar
tanda menghargai Kurniaan Tuhanku
indah hidupmu bulan
setiap hari bersinar...sinar...
kau tidak sedikitpun tamak akan sinarmu
kau berbagi sinarmu dengan semua yang sudi
katamu apa hendak dikisahkan yang tak sudi
kau akan terus bersinar...dan bersinar
biarpun setiap kali kau bersinar
ada yang cuba menghalangi
tapi kau tabah dalam sendu
sendumu
dirasai seluruh penghuni bumi
yang menyayangimu bulan
penghuni langit sendu juga bulan
kerana sendumu mendayu-dayu
merayu-rayu kepada Tuhanmu Tuhanku
hingga bumi menangis langit pun menangis
bila bumi menangis langit menangis
tiada apa yang dilafazkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
sendumu bulan
Allah Azzawajallah balas segala kebaikanmu
di kala kau hidup dan di kala kau mati
dan kami pun mahu besama-samamu
hidup dan mati hanya untuk Allah Azzawajallah
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
14 Disember 2012
AMBILKAN BULAN
Karya Ratu Rimba Niagara & Laksamana Mas
Ratu Rimba Niagara shared Laksamana Mas's status update.
Laksamana Mas
" Ambilkan Bulan "
Ambilkan bulan bu,
Ambilkan bulan Bu
yang selalu bersinar dilangit
Dilangit bulan benderang
Cahyanya sampai ke bintang
Ambilkan bulan Bu
untuk menerangi,
tidurku yang lelap
Dimalam gelap
Beningnya suara mu menggetarkan seluruh tubuh ku,.....
"Dewi Arum Ayu Laksimi Laksitarukmi Kusumoningrat "
- Dewi Sekar Tanjung -
kebahagiaan selalu ada bersama mu,.
AamiinYa Rabbal A'Lamiin.
SERI BULAN INDAH HADIAH UNTUKMU
DEWI SEKAR TANJUNG
Dewi Sekar Tanjung Tersayang
Ini seri bulan indah tuk mu sayang
Dengan keringat air mata darah
Bu usahakan sampai berjaya
Demi kebahagian dunia akhiratmu sayang
Bu pertaruhkan nyawa
Di setiap penjuru waktu
Demi menggapainya
Hingga berjaya sayang
Dari segi lojik
Dalam usia selewat begini
Mana bisa mampu
Bu menggapainya sayang
Tapi demi kekuatan cinta
Yang tak pernah padam padamu sayang
Bu usahakan sehingga berjaya
Biarpun hati bu remuk redam
Luka parah membarah
Pedih perih
Jerih memerihkan
Sakit menyakitkan
Bu teruskan jua perjuangan ini
Demi mu sayang...
Tak apalah
Apalah ada kebahagiaan di dunia ini
Yang coma sementara saja
Jika dibandingkan dengan
Kebahagiaan hakiki
Di negeri abadi sayang...
Makanya jagalah
Hadiah seri purnama malam
Tulus ikhlas daripada bu sayang
Bu memberi hadiah yang
Paling berharga padamu sayang
Tiada niat tuk mengharap
Balasan apa-apa darimu sayang
Coma cukuplah sekadar
Menjaga kemerdekaan ibu pertiwimu
Agar tidak pernah jatuh
Ke tangan musuh durjana
Jagailah sampai kapanpun!
Selagi ada bulan dan matahari!
Jangan lupa di setiap kali
Purnama malam mengambang
Jika rindu pada bu
Tataplah senyuman bu di sana
Pasti hilang rindumu sayang...
Bu yang menyayangimu dunia akhirat
Dewi Sekar Tanjung
Tulus Ikhlas Daripada Bunda Permaisuri Rimba Niagara
Istana Rimba Niagara
MALAYSIA
14 Jun 2012
BAYANGAN BLOK-BLOK AIS MENGAMBANG
bayangan balok2 es mengambang dan di dasar laut, dalam air yang sangat tenang da..
bayangan balok2 es mengambang dan di dasar laut, dalam air yang sangat tenang dan tidak ada gelombang.
Kutub Utara.
By: Kar Yus
BAYANGAN BLOK-BLOK AIS MENGAMBANG
SUBHANALLAH
Keindahan yang mengagumkan
Terpesona mata memandang
Kepingan-kepingan blok ais di Kutub Utara
Tak terjangkau di fikiran betapa keindahan panorama
Kepingan-kepingan blok air seperti berada
Di dunia fantasi tapi realiti
Bayangan blok-blok ais mengambang
Di dasar laut airnya sangat tenang...
Tiada apa yang dapat dilafazkan melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya Putri Rimba Niagara
13 Jun 2012
May Angkar Dee Yaah sbenarnya kembali kpd muslimah, dr awal mqenal aksara sasramu, apa yg sy respon "ini bhs sufi"; inilah slh satunya "srti ungkapan" mencermati limpahan sastra mu terus meqalir sy trbatas untuk menangkapnya hanya berdoa untuk dpt petunjuk; nah itu setitik dr yg kemarin "tersembunyi" pasti jwbnya maaf ya
May Angkar Dee Karya tulisan spt air laut naik ke awan menetes kebumi meqalir kesungai kembali ke laut tdk henti-2, klw diukur panjang sudah brp lilitan keliling bumi
Ratu Rimba Niagara Ilmu Allah swt jika lautan dijadikan tinta masih lagi tidak mencukupi untuk ditulis lagi ditulis lagi banyak sebanya-Nya...Masha Allah hebat-Nya Maha Agung-Nya Allah di sebilang masa dan ketika. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR.
May Angkar Dee selamat berkarya, insha allah bermanfaat bagi umat, sy mw takziah dulu
Ratu Rimba Niagara Makasih muslimin Aamiin.
CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI
Kasih yang terkasih
Aku tak tahu gimana hendak kuluahkan hatiku ini
Sejujurnya kukatakan aku amat mencintaimu
Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang
Layak bertahta di hatimu ...
Begitu lama aku menanti jawapanmu itu
Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
Aku cemburu pada pantai
Aku cemburu pada ombak
Biarpun ombak mendera pantai
Tapi pantai masih setia pada ombak
Pantai bilang...
Duhai ombak...
Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
Percayalah aku tetap setia padamu....
Selagi kau mendera aku
Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
Aku tahu kau membalas cintaku
Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
Biarpun kita terpisah kasih
Namun deruan rindumu rinduku
Tak akan terpisah selamanya
Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..
Justru duhai kasih
Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
Seperti setianya ombak pada pantai...
Ke mana kau pergi bawalah rinduku bersamamu
Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
Kenang daku dalam doamu.
Karya Ratu Rimba Niagara
12 Muharram 1434H
DEMI KASIH DAN SAYANG
Dulu...aku tak pernah menghargai diriku
Yang kutahu berkorban untuk demi sebuah kehidupan
Demi kasih dan sayang
Tapi apa yang kukorbankan tak ada yang sudi hargai
Hatiku dilanda duka
Cermin bisulah menjadi sahabat setiaku
Ada kalanya terdetik hatiku
Agar Allah ambil saje nyawaku
Kerana kasih yang kuberi
Tersisih disisih
Namun kuterus bersabar bertahun lamanya
Seakan berabad lamanya
Demi sebuah kebahagian yang dicarinya
Kuundur diri
Lalu ku menyendiri
Bermuhasabah diri
Bermunajat pada Tuhanku
Redha atas takdirNya
Aku yakin Allah sentiasa bersamaku
Walaupun hidupku
Tidak dipenuhi kasih dan sayang
Allah Maha berkuasa
Mengilhamkan padaku
Untuk menyemai benih-benih
Kasih sayang
Di hati-hati yang kudus kasih sayang
Melalui karyaku...
Aku mencurahkan kasih sayang
Melalaui karyaku...
Yang dibaca mereka menerima kasih sayang
Kasih sayang yang kesemai
Hidup merimbun di serata pelosok dunia
Itulah impianku
Itulah kepuasanku
Kasih sayang yang kupupuk:
Kasih sayang sesama insan
Kasihkan haiwan
Kasihkan alam
Kasihkan Allah dengan sentiasa muhasabah diri sendiri
Kini barulah aku hargai diri sendiri
Syukurku dalam sujudku.
DEMI KASIH DAN SAYANG II
Itulah dugaan kehidupanku...
Itulah harapanku
Demi meraih
Cinta Allah
Kasih sayang manusia seluruhnya
Moga apa yang dikarang dari dalam kalbuku ini
Boleh membuatkan sahabatku
Menyayangi dirimu
Dirimu amat berharga!
Sayangilah ia
Kerana kita akan tempuh
Alam di Sana yang kekal abadi
Bidadari Syurga menunggumu di Sana Insya-Allah
Dan bilamana kau memiliki Cinta Allah berkat kesabaranmu
Tentu kau bersyukur dengan ujian yang diberikan kepadamu
Duhai sahabatku!
Kita saling muhasabah diri ...
Kerana kita sentiasa tidak sempurna
Dalam menuju ke jalanNya
Yang penting ikhlas apa yang dilakukan
Bukan mahu pandangan manusia
Tapi mahukan pandangan Allah
Moga berkat keyakinan kita kepadaNya
Allah membalas CintaNya untuk kita
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara.
13 Ramadhan 1432H
13 Ogos 2011
INDAHNYA PURNAMA MALAM
Kekasihku yang bernama purnama malam
Indahmu menawan kalbu
Aku terpesona keindahanmu
Dari dulu aku memujimu
Aku jatuh cinta padamu
Sejak kau senyum padaku
Senyummu menikam tangkai jantung hatiku
Selagi aku menatap wajah serimu
Selagi itu jantungku berdetak kencang
Biarpun kau tanpa suara
Tapi bicaramu yang indah itu
Selalu mengundang rinduku padamu
Sehari kau tak menjelma
Seakan seribu tahun aku kehilanganmu
Makanyanya menjelmakan dikau
Sepanjang malam...
Sepanjang malam itulah aku
Setia menanti kemunculanmu penuh sabar
Agar dapat kudengar bicaramu
Nan indah-indah
SUHBANALLAH
Melihat keindahanmu bercahaya-cahaya
Terus aku memuji Tuhan betapa Tuhan
Menjadikanmu begini indah!
Dan aku bersyukur kepada Tuhan
Kurniakan aku cinta untuk aku
Terus menerus mencintaimu
Seumur hidupku
Di kala aku sepi begini
Memandang wajahmu
Sudah cukup membahagiakan
Hilang segala sepi dan rindu
Biarpun kau jauh di langit sana
Tapi biasmu di tasik cinta rindu ini
Boleh aku capai dengan tanganku
Dan bila kucapai dengan tanganku
Bias cahaya serimu rasa kau membalas cinta suciku...
Sepi dan rinduku hilang
Bahagia sepanjang malam
Kau sudi menemani sepiku
Duhai kekasihku purnama malam
Serasa tak mahu berpisah denganmu
Tapi aku harus akur
Kau akan tinggalkan aku
Karna sudah kehendak Tuhan
Kau akan lenyap
Bila sampai waktunya
Aku redho
Esok aku akan tunggu dikau
Di tempat yang sama
Moga kau sudi menjelma lagi
Untuk meneman sepiku
Dan mengubat rinduku
Padamu duhai...purnama malam
SUBHANALLAH indahnya kamu
Terlalu indah dan terus aku
Mencintai-Nya mengatasi segala-Nya
Dan mencintaimu selagi izin-Nya
Dan doakan moga
Allah merestu cinta kita
Duhai purnama malam
Kekasih yang kucinta dan kupuja
Dari dulu hingga kini
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013
DARIPADA PEMBERITAHUAN
WARKAH UNTUK ADMIN GRUP JOM SASTERA
Bismillahiraahmanirahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
Terlebih dahulu saya mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kerana menerima saya menjadi ahli grup JOM SASTERA.
Sastera adalah dunia saya, saya meminati sastera sejak kecil lagi hingga sekarang. Jika di usia
remaja saya tidak menghasilkan karya tapi saya amat suka menghadiri bengkel penulisan yang dianjurkan oleh Persatuan Penulis yang ada di Malaysia.
Jika dulu saya suka menghadiri kursus dan bengkel penulisan selepas dari itu saya suka berkarya...tak boleh nampak pen dan kertas pasti menulis. Ada saja idea yang hendak ditulis.
Dulu saya tulis di kertas kini saya tulis di alam maya. sehingga menjadi galeri dan perpustakaan yang telah berjaya saya kumpulkan.
Di alam maya saya suka kongsikan karya saya dengan teman-teman alammaya. Ada yang boleh terima kebanjiran karya saya , ada juga yang tidak boleh terima tapi itu semua saya tak kisah...
Bila ada di grup Jom Sastera saya rasa terpanggil untuk memberi beberapa cadangan bagi menyemarakkan dan menyuntik semangat kepada rakan-rakan penulis yang ada di grup Jom
Sastera. Antaranya:
1) Bayaran yang dikenakan kepada ahli Jom Sastera amat berpatutan.
2) Jika karya ahli dimuatkan dalam antologi puisi atau cerpen
(disamping membayar modal penerbitan) jika dijual penulis berhak
mendapat royalti 30 % dari hasil jualan dibahagi kepada berapa penulis yang terlibat, 10% untuk yang menjual, 5% grup Jom Sastera dan 10% yang menyelenggara buku hingga siap)
3) Hakcipta karya yang dihasilkan dipegang oleh penulis dan penulis berhak menyiarkan di mana yang mereka suka.
4) Jika sekiranya wang terkumpul di tabung grup Jom Sastera hasil keuntungan daripada hasilan jualan buku...wang tersebut oleh digunakan oleh ahli yang tiada modal agar membolehkan karya mereka dijadikan antologi bersama rakan-rakan penulis yang lain. Jika buku tersebut laku dan penulis mendapat royalti bolelah membayar semula wang yang telah digunakan di grup Jom Sastera.
Ini sekadar cadangan saja. Jika tidak sesuai untuk dilaksanakan tidak mengapa.
Jika diterima cadangan ini tapi perlu diubah dan dibuat penambahan amat dialukan.
Sekian saja cadangan dari saya penulis yang tak ternama.
Tapi minat bersastera dan ingin berjaya bersama rakan-rakan sastera yang lain.
Sekian . Wassalam.
'SASTERAKU SAHAM AKHIRATKU SASTERAMU SAHAM AKHIRATMU'
Yang Benar,
..................................
Ratu Rimba Niagara,
22 Jamadilawal 1439H
8 Februari 2018
KITA BERSAMA MENGGAPAI BUNGA-BUNGA SYURGA-NYA
"Team yang hebat adalah sehati sejiwa untuk menggapai SyurgaNya"

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen

LADANG BUNGA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA NAN INDAH ANUGERAH ILAHI YANG DISYUKURI SEPANJANG HAYAT HIDUPKU
LAUTAN SASTRAMU
mereka bilang
ratu pujanggaku
jangan gundah gulana
tersenyumlah
gembiralah
syukurlah
karena sapaan sastramu
yang kau tunggu-tunggu
sejak puluhan tahun
sudah ada yang sudi menyapa sasteramu
tak perlu kau putus asa
tak perlu kau tunggu 500 tahun akan datang
baru anak cucumu menyapa sastramu
waduh! andai 500 tahun lagi ditunggu
baru datang menyapa sasteramu
berapa generasi yang mahu ditunggu
baru terealiti sastramu
pasti tika itu kau, aku dan beberapa generasi sudah lama bersemadi
pasti bersemadinya kita tidak tenang kerana kita sedang berjawab di alam barzah
makanya atas dasar kesedaran itu...
aku bangkit dengan satu semangat juang untuk merealiti cita sastramu selagi dayaku
Ratu pujanggaku...
tak perlu ditunggu 500 tahun lagi
sekarang aku sudah bersiap sedia menyapa cita sastramu
agar segera direalitikan
Tahukah kau ratu pujanggaku...
sejak aku mula terbaca karya sastera mu di alammaya
aku terhanyut...aku terbuai...aku terbius...aku tenggelam
dalam lautan sastramu yang memukau jiwaku
jiwaku tersentuh karna selama ini aku tidak pernah tahu apa itu
arti kasih sayang sesama manusia jauh sekali
Mencintai Tuhanku Yang Mencipta Alam Semesta Sebegini Hebat!.
Ratu pujanggaku...
kaulah ratu sastra
yang membangkitkan jiwa-jiwa
yang sedang tercari-cari di manakah ingin di bawa dunia yang hampa ini
agar tidak hampa di akhirat nanti
Ratu pujanggaku...
sastramu bagaikan lautan sastera yang memukau
saujana mata memandang
keteduhan syahdu sasteramu
aman...damai...mendamaikan minda
ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
hingga aku terlena dalam bahasa-bahasa
indah yang memukau jiwa kelelahan
seharian menghadapi bebanan kerja yang tiada penghujungnya
Ratu pujanggaku...
lautan sasteramu...
kusangkakan lagi aku pergi jauh ke dasar lautan pasti aku kelemasan
tapi rupanya lautan sastramu
teramatlah indah diindahkan dengan taman karang bunga-bunga sasteramu
semuanya melambai-lambai agar aku sudi memetik mana satu berkenan di hatiku
bunga karang sasteramu bilang ke aku...,"sudilah petik kami untuk dibawa pulang sebanyak mana mahumu kerana sekuntum bunga karang sastera yang kau petik akan berkuntum-kuntum tumbuh banyaknya tak terkata makanya petiklah kami untuk dibawa pulang dan jangan lupa hadiahkan bunga karang sastera Ratu Rimba Niagara kepada teman-temanmu yang lain."
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Ratu Pujanggaku...
bunga-bunga karang sasteramu yang kupetik
telah kubagi-bagikan kepada teman-temanku
mereka amat menyukairnya
mereka bilang akan mendukung bersamaku merealitikan cita-cita sastramu
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
11 Zulkaedah 14354H
17 September 2013M
LIHATLAH LADANG KARYAMU SAUJANA MATA MEMANDANG!
Aku suka berladang
ladangku luas
seluas saujana mata memandang
Aku puas dengan hasil usahaku
aku tak gunakan jentera apa-apa
untuk mengusahakan ladang
aku hanya berbekalkan
semangat
cita-cita
dan harapan
Untuk menjayakan ladangku yang luas inilah
kugunakan cangkul
cangkul yang matanya hari-hari kuasah
agar tajam senang aku bercangkul
Nak fikir dari segi logik
emangnya tak logik
tak masuk akal
bagi orang yang berakal
mana bisa hanya berbekalkan cangkul boleh mengusahakan
sebuah ladang yang luas terbentang
bersendirian
kesendiriaan
berhujan
berpanas
dihina
dijelekkan
yang ada kejian dan cacian
hingga kering air mataku
Berhujan kek
berpanas kek
ribut angin topan kek
apa kek lah
sampai tak ada kek lagi
setiap hari aku bercangkul
cangkul...cangkul...cangkul...
cangkul tanpa mengenal arti capek
jemu dan berputus asa
Semuanya bilang aku ini gila
ketawakan aku
segala usahaku tak akan jadi realiti
menjadi bahan ketawa
karena anganku yang tak masuk akal
Lalu ku tanya dunia
duhai ...adakah kau sudi mendukung usahaku
satu dunia geleng kepala
satu dunia tak akan membantumu duhai cangkul
dunia hanya mampu ketawakan bila cangkulmu tumpul
dicangkulkan juga sepenuh daya
pasti tak menjadi usahaku bertanam di ladangku
Lalu ku tanya bumi
duhai bumi
bisakah kamu mendukung perjuanganku
bisa duhai cangkul
aku diutuskan oleh Tuhanku
untuk membantumu
karena kau berusaha sedaya upaya menggunakan cangkul
mengusahakan ladang yang luas
tengok tu ...
ladang karyamu seluas-luasnya
dan ladang karyamu sudah pun berhasil
sudahpun dipetik hasilnya
oleh jutaan pembaca ladang karyamu ...
mereka semua suka
mereka terharu
syahdu
merasai hasil tanaman karyamu
setelah makan hasil tanaman karyamu
lagi dimakan lagi tak jemu
sebagaimana kamu berkarya
lagi berkarya lagi banyak ide
kamu berbagi pada semua
tanpa mengira keuntungan duniawi
maka kau jangan bilang kau
akan tewas atas usahamu menyediakan
ladang karya nan luas ini
biarpun pada pandangan mereka
tiada mendatangkan hasil duniawi untukmu
anggaplah itu kata-kata orang-orang yang mendengki
apabila dia mendengki
dia dengkikan kamu
karena dia nggak bisa
berkarya berbakti pada manusia
sebab Allah tak ijinkan mereka berkarya
Allah ijinkan kamu berkarya
karena kamu bukan pentingkan keuntungan duniawi
yang kamu mahu ladang karya kamu luas dan hasilnya
adalah untuk anak cuu nusantara
Percayalah Allah redho hasil usahamu
janganlah bimbang percayalah yakinlah
Allah sentiasa bersama orang yang suka berbuat kebaikan
cangkul yang kau gunakan
untuk mengusahakan ladang karyamu itu
akan menjadi saksi
di hari kematianmu
mencangkul bumi
dari Allah kau datang
dari Allah kau dikembalikan
Allah yang hidupkan
Allah yang mematikan yang hidup
cangkulmu pasti akan tersenyum,
'Sehingga akhir nafasku aku berbakti denganmu duhai manusia
Sekarang kau kukebumikan
Selamat tidur dalam pelukan bumi
Selamat tidur di Taman Syurga
Selamat tidur Bidadari Syurga
Selamat menikmati suasana Syurga hingga hari Qiamat
kau akan dibangunkan agar dapat melihat wajah Tuhan
yang Menciptakan kamu bersama-sama dengan hamba-hamba
pilihan-Nya'
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
22 Syaaban 1434H
1 Julai 2013
RAKYAT RIMBA NIAGARA MELANTIK TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA SEBAGAI RATU RIMBA NIAGARA BAGI MENYOKONG MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA DALAM TEATER BANGSAWAN DIRAJA,''RATU RIMBA NIAGARA,'Karya Ratu Rimba Niagara. .
Tuan Putri... semasa Tuan Putri ditabalkan sebagai Ratu Rimba Niagara kami rakyat Rimba Niagara telah bermuzakarah untuk melantik Tuan Putri sebagai Ratu yang memerintah seluruh Kerajaan Rimba Niagara ini.
Kami ingin membuat sendiri mahkota Tuan Putri yang tiada tandingan cantiknya dengan buatan manusia tapi memandangkan asal usul Tuan Putri manusia makanya kami hormat Tuan Putri agar kami juga mahu mendukung/menyokong Institusi diRaja Nusantara yang akan dihidupkan semula oleh mereka yang faham betapa pentingnya
Institusi diRaja pada rakyat sekalian,
Biarpun kami haiwan dan boleh melantik di kalangan haiwan tapi karena semangat kami untuk menghidupkan institusi diRaja Nusantara makanya kami lantik Tuan Putri sebagai Ratu agar Tuan Putri terus bersemangat untuk menuliskan kisah-kisah diRaja dan Kesatria diRaja samada realiti atau dongengan.
Teruslah menulis Tuan Putri kami akan terus memberi sokongan/dukungan kepada Tuan Putri. Walaupun apa jua halangan dan cabaran Tuan Putri mesti kuat semangat dan jangan mudah berputus asa karena niat suci murni Tuan Putri itu Tuhan sentiasa membantu percayalah.
Maka selepas ini walaupun ada yang menghina Tuan Putri jangan dihiraukan dengan semua kata-kata yang melemahkan semangat Tuan Putri berkarya...sekalipun mereka mengatakan Tuan Putri berada di alam fantasi tak akan menjadi realiti anganan Tuan Putri itu jangan sekali dipedulikan.
Biarlah mereka dengan dunia mereka, Tuan Putri hanya akan melayani mereka yang memahami dunia sastra Tuan Putri saja yang tidak memahami tetap akan mengatakan Tuan Putri berada di dunia Fantasi yang mana kata-kata itu akan melemahkan semangat Tuan Putri untuk bersastra tinggalkan mereka itu Tuan Putri...buat apa bersahabat dengan mereka yang membuatkan hati Tuan Putri terluka kami tak akan izinkan hati Tuan Putri terluka . Berjanjilah kepada kami bahawa Tuan Putri akan buktikan bahawa dunia sastera Tuan Putri bukanlah dunia fantasi tapi adalah bahan sastera yang berkualiti dan bakal menjadi realiti di dunia realiti. Ketika itu yang menghina dan merendah-rendahkan usaha Tuan Putri akan menginsafi diri sendiri dan mengakui Kebesaran Tuhan mengatasi segala yang ada di langit dan di bumi. Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Karya Ratu Rimba Niagara,
24 Dzulhijjah 1435H
19 Oktober 2014
2 hrs · Edited · Like
Ratu Rimba Niagara posted in 15 groups.
Ratu Rimba Niagara shared a photo to the groupKeraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia.
MENGGENGGAM IMPIAN SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI
Semua orang ada impian...
impianku tinggi menggunung
Sudah puluhan tahun aku mendaki
terlalu banyak onak dan duri kulalui
biarpun onak dan duri sudah sebati dalam diriku
adakalanya aku putus asa untuk menggapai impian
ribut petir selalu membunuh anganku menggapai impian
hinggakan aku tak mampu untuk bertahan lagi...
tapi dek kerana misi dan visi ku yang sudah lama kudambakan
aku terus...dan terus...memburu impian ....
biarpun datang berjuta halangan tak kupedulikan lagi
Kerana ku sudah kesuntukan masa untuk berleka memburu impian
impian...oh! Impian....
impianku menjadi bahan lawak
kerana impianku di luar kotak pemikiran
siapalah aku untuk menggapai impian itu
mana mungkin aku seorang untuk merealisaikan impianku itu
hingga kini impian ku tak pernah padam
hingga saat ini ku masih pertahankan impianku biarpun
berseorangan terkial-kial dalam pendakian yang entah bila penghujungnya
biarpun hangus terbakar jemariku...
ku tetap menggenggam impian
hingga sampai penghujungnya
Menggenggam impian seperti, 'Memintal Ilusi Menjadi Realiti.'
mana tahu hadirmu tanpa dugaku...
berganding bersamaku...
berkongsi segala bebanan yang kupikul
bagaikan sinar pelangi yang takkan padam...
mengiringi pendakianku memburu impianku
kerana impianku seiring dengan impianmu
kita punyai minat yang sama
matlamat yang sama
ingin jadikan impian menjadi kenyataan
Terima kasih pelangiku kerana sudi bergandingan bersamaku
moga indah warna-warni pelangimu takkan hilang hingga bila-bila
Selagi nafasku ada...Syukurku pada Alllah
kehadiranmu selalu kunantikan dalam illusiku
tapi kini bukan illusi lagi
berkat keikhlasan hatimu padaku
amat mengharukan aku...
moga kau dan aku seia sekata
senada seirama
sama-sama menggenggam impian
impianku impianmu berpadu menjadi realiti
Biarpun tak menjadi realiti
setidaknya kita telah mempunyai impian yang sama
Ayuh...sama-sama kita jayakan
mana tahu...impian jadi kenyataan!
aku mesti bersangka baik dengan Tuhanku
Dia Maha Berkuasa nntuk menjadikan impianku satu realiti
jika ianya satu realiti kusyukur dalam sujudku
kerana tiada daya upayaku melainkan dengan Izin-Nya
Karya Ratu Rimba Niagara
13 Safar 1434H
26 Disember 2012M
Anugerah Budaya Kesusateraan Kepada Karyawan:
WATIKAH GELAR ADAT.
“DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG, YANG MENGUASAI TUJUH PETALA LANGIT DAN TUJUH PETALA BUMI SERTA SEISI KANDUNGANNYA, SEGALA PUJI-PUJIAN BAGI ALLAH SERU SEKALIAN ALAM, MAKA ATAS KUASA YANG ADA PADA ANDEKA DIPERTURUNKAN GELAR ADAT KEPADA YANG AMAT MULIA Rabeah Binti Mohd Ali, SEBAGAI Toh Puan Ratu Kencana Sari, DENGAN BERKAT DOA-DOA KAMI KEPADA MUHAMMAD S.A.W, ALAM SEMESTA MENJADI SAKSI DAN SEGALA DI DUNIA DAN SEISINYA MEMPERAKUI DENGAN LAFAZ LAILAHAILLAH MUHAMMADUR RASULLULAH”.
Kurnia ini diberi kerana berjasa atas sumbagan dan komitmen yang dibuktikan menerusi penyampian khususnya budaya kesusateran dunia maya Laman Rasmi Deplomatik Sri Pemangku Adat. Dengan ucapan setinggi-tinggi terima kasih daripada DISAKA (Malaysia). Amin Ya Allah.
Sri Pemangku Adat and Andi Baso Pawiloi like this.
Sri Pemangku Adat salam hormat, YAM Rabeah Binti Mohd Ali anda layak menerimanya atas sumbangan dan komitmen anda sendiri pada DISAKA dan kami menyempurnakan yang sewajarnya, amin ya allah.
Ratu Rimba Niagara Salam hormat kembali buat YM Sri Pemangku adat dan semua ahli jawatankuasa di SAKA MALAYSIA amatlah tersanjung di hati , segala budi baik akan dikenang sehingga akhir hayat. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
TOH PUAN RATU KENCANA SARI
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Syukur Alhamdulillah dikurniakan Gelaran Toh Puan Ratu Kencana Sari daripada di SAKA MALAYSIA dan YM SRI PEMANGKU ADAT.
Memang tidak pernah diduga akan dianugerahkan gelaran sebegitu tinggi. Sejak menyertai grup Sri Pemangku Adat hampir empat tahun sudah banyak karya yang disiarkan tanpa henti tanpa had. Cuma semenjak tahun lepas YM Sri Pemangku Adat tidak aktif di grup ini atas urusan kerja selama setahun grup ini bagaikan dilanggar burung garuda sunyi sepi , tapi sabar menanti kehadiran YM Sri Pemangku Adat untuk menyerikan grup ini. In Shaa Allah grup ini kembali ceria dengan banyaknya ilmu tentang diRaja dan Hulubalang Nusantara terutama adat dan budaya Wangsa Melayu Bugis Nusantara. Syabas YM dan terima kasih banyak atas sumbangan ilmu yang amat berguna kepada agama , bangsa dan negara untuk tatapan generasi kini dan akan datang. Secara tidak langsung menyemarakkan lagi dunia sastera saya, apabila dianugerahkan gelaran Toh Puan Ratu Kencana Sari,
Nama Kencana Sari seolah telah lama saya dengar dan amat meminati dengan nama itu tak tahu kenapa. Tapi bilamana malam ini saya dengar nama Kencana Sari saya mula teringat apa yang saya bayangkan dahulu di mana dalam karya kisah dongeng diRaja yang saya karang pernah menaruh nama Putri Kencana Sari... benarlah ilmu Pengetahuan Allah mendahului apa yang kita ketahui akan datang. Semua-Nya telah tersurat di sebalik yang tersirat.
Dalam perjalanan hidup saya, semuanya bersangkutan dengan masa silam ke masa kini, dulu saya minat sejarah Mataram tapi kini saya terlibat secara langsung dengan kerajaan Mataram, Moyang saya hulubalang Raja Bugis kini secara langsung saya terlibat dengan Grup Wangsa Bugis Melayu Nusantara...dulu saya minat dengan kisah-kisah diraja saya karangkan kisah dongengan diRaja tapi kini secara langsung saya mengarang kisah diRaja yang realiti...semuanya kait mengait di antara satu sama lain. SUBHANALLAH ALLAHU AKBAR Maha Berkuasa-Nya Allah...saya yakin semua-Nya telah diaturkan oleh Allah swt akan perjalanan hidup mati saya maka saya redha.
Kerana menulis adalah minat saya sedari kecil, maka adalah satu kepuasan bagi saya apabila karya saya diberi komentar oleh pembaca. Dulu sebelum mengenal dunia alammaya untuk mendapat komentar daripada pembaca saya membuat salinan karya dalam kadar yang banyak di sertai dengan borang kajiselidik. Hasil kaji selidik di semua peringkat umur, taraf pendidikan dan pekerjaan memberi komen 99% baik dan di luar jangka sehingga saya yakin saya adalah seorang penulis berbakat ditauliahkan oleh rakyat Malaysia dan ada juga rakyat Indonesia. Sebelum membuat kajiselidik tahap pencapaian penulisan saya , saya masih ragu dan tidak yakin diri. Saya anggap saya adalah penulis perasan sendiri untuk luahan perasaan sendiri tapi tidak rupanya.
Sebab itu bilamana saya berada di dunia maya, saya terlalu pentingkan komentar daripada pembaca , andai rakan grup tidak memberi komentar atau like tak mengapa tapi sebagai rakan fb wajib andai mereka pelit bin kedekut idea saya terpaksa mencari rakan fb yang lain sebagai pengganti , sebab itu rakan fb saya sampai sekarang silih berganti dan tidak ramai boleh dibilang dengan jari bukan tak mahu terima tetapi saya mahu menumpukan dunia penulisan saya. Moga mereka sudi maafkan saya dan memahami dunia sastera saya.
Sekali lagi saya mengucapkan terima kasih yang tak terhingga kepada YM Sri Pemangku Adat dan di SAKA MALAYSIA atas anugerah TOH PUAN RATU KENCANA SARI. Moga dengan gelaran ini bukan bertujuan untuk membangga diri tapi adalah menyuntik semangat untuk saya meneruskan perjuangan sastera saya dan adalah hadiah yang teristimewa untuk anak cucu Nusantara tercinta bahawa moyang sastera mereka berusaha gigih untuk menghasilkan bahan sastra yang bermanfaat dan berkualiti untuk mereka . In Shaa Allah Aamiin.
Sekian. Terima Kasih .Wassalam.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
Ratu Rimba Niagara @ Rabeah Mohd Ali,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujanggga Sribu Jaman
30 Zulkaedah 1435H
25 September 2014
Ratu Rimba Niagara shared Architecture & Design's photo.
1 hr
Diterbangkan santapan diRaja Nusantara untuk semua peminat sastera Ratu Rimba Niagara Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara tanda kasih sayang yang abadi untuk semua kerabat diRaja Nusantara dan seluruh rakyat Nusantara tercinta. Kasih sayangku tiada noktah In Shaa Allah dibawa sampai Syurga Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Architecture & Design's photo.
LikeLike · 
Yohan Hasan likes this.
CITA-CITA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA
Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............
By Kdymm Maharaja Kutai Mulawarman
SASTERAKU BAGAIKAN MENGUTIP PERMATA SYURGA-NYA LALU MENJADI BUKIT SASTERA PERMATA SYURGA ALLAHU AKBAR AAMIIN

PELUANG FISABILILLLAH SEBELUM MATI
Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Yang Berkasihan Belas Kepada Semua Hamba-Nya Tanpa Terkecuali
Menguji hamba-Nya tanda Dia cinta
Menguji mengikut kemampuan hamba-Nya
Kerana Dia Maha Tahu hamba-Nya boleh lalui segala ujian
Gaza diuji dari segenap sudut
Kiri kanan
Depan belakang
Tapi mereka tetap tabah
Harta benda mereka ranap sekelip mata redha
Keluarga mereka mati di hadapan mata redha
Jasad mereka cacat akibat keganasan yahudi redha
Redha ....redha...redha...
Mereka masih tersenyum
Biarpun tak punya
Kaki...tangan....buta...
Sekali pun badan hancur
Sedang nyawa-nyawa ikan
Masih redha...masih redha...masih redha...
Allahu Akbar ....
Betapa tinggi darjat redhamu rakyat Gaza
Duhai rakyat Gaza...
Malu kami pada Tuhan...
Kerana kami tak seredha kalian
Memang patutlah Syurga tempat kamu
Kamu redha dengan Tuhan....
Tuhan pun redha dengan kamu
Redha meredhai
Tauhidmu begitu kukuh
Hingga kau bawa ke nafas terakhirmu
Tapi cuma satu kau tak redha
Negaramu dizalimi
Yahudi laknatullah
Tanpa ehsan
Biarpun sebesar zarah
Mahu dihancurkan negaramu
Dan berazam akan menghancurkan
Seluruh negara Islam
Yang ada dimuka bumi ini
Bilamana negara islam hancur
Akan hancurlah Islam ..
Itu matlamat
Yahudi Laknatullah
Dan ini sudah termaktub
Dalam Al-Quran ...
Duhai saudara Islam
Di luar sana
Hari ini
Kami diuji kami redha
Kerana kami tahu Allah cintakan kami
Maka kami diuji mengikut kemampuan kami
Tapi tahukah kamu
Apakah ujian kamu pula
Ujian kamu
Adakah kamu membiarkan saja
Negara kami hancur
Tanpa pembelaan
Daripada saudara seislam
Kamu boleh makan seenaknya
Kamu boleh tidur seamannya
Kamu miliki keluarga bahagia sesempurnanya
Kamu miliki harta setinggi gunung
Kamu miliki negara yang aman sentosa
Hidup kamu bahagia...
Hidup kamu sentosa...
Hidup kamu cuma
Canda...canda...canda...
Ketawa...ketawa..ketawa...
Makan...makan...makan...
Tidur...tidur...tidur...
Hiburan..hiburan...hiburan...
Tapi tahukah kamu jika
Apa yang kamu miliki itu
Direntap sekelip mata gimana?
Pasti kamu akan tergamam...
Menyesal pun tak berguna
Kerana kamu tak menghargai
Rebutlah lima perkara
Sebelum datang lima perkara
Sebelum kamu miskin
Bantulah kami dengan seikhlasmu
Kerana kami amat memerlukan
Untuk membangunkan semula negara
Kami yang hancur ini sehancur hati kami
Akibat kekejaman yahudi laknatullah
Sebelum kamu mati
Tanpa status hamba Allah fisabilillah
Rugilah kamu kerana tahukah kamu
Jika kamu mati fisabilillah
Syurga tempat kamu
Biarpun mereka sangka kamu mati
Sebenarnya kamu tak mati
Kamu hidup bahagia di Syurga
Dengan rezeki yang tak putus-putus
Segala nikmat Syurga kamu dapat
Kerana mendapat rezeki yang tak putus-putus
Hingga setiap saat kamu akan rasakan
Inilah Syurga yang Allah telah janjikan pada
Kami yang syahid ke jalan-Nya
Janji Allah pasti dikotakan
Allah Maha Menepati Janji
Kerana kami terlalu bersyukur pada-Nya
Kami mohon pada-Nya
"Ya Allah hidupkan kami semula
Kami mahu fisabilillah lagi Ya Allah...
kerana kami mahu membantu
saudara seislam kami ...kami
tahu Kau pasti tak perkenankan
kerana setiap hamba-Mu diberi peluang
tika waktu masa hidup saja...
jika sudah mati habis segala peluang..."
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Karya: Ratu Rimba Niagara
7 Safar 1434H
21 Disember 2012M
(DILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAKYAT GAZA & SELURUH UMAT ISLAM SEDUNIA)

YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015
YA ALLAH YA RASULULLAH BETAPA INDAHNYA BILAMANA KALAMULLAH-MU DI HAYATI DI JIWA DIRESAPI DI KALBU DICINTAI DI SETIAP SAAT DAN WAKTU...ALLAHU AKBAR betapa indahnya kehidupan sebegini pasti berada bagaikan di Taman-Taman Syurgawi....
Moga Syurgalah tempatmu nenek
kepada bidadari kecil sungguh aku terkesima dengan kesungguhanmu
mengajar nenekmu penuh kasih sayang dengan kelunakkan suaramu yang memukau segenap jiwa yang mendengar lantunan suaramu membaca Al-Quran ...sesungguhnya engkaulah bidadari kecil yang dipinjamkan-Nya di bumi ini...
ALLAHU AKBAR sungguh aku terkesima syahdu hingga saat ini....
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS,
PUJANGGA ALAMMAYA NUSANTARA & DUNIA
RATU RIMBA NIAGARA
SAUDARA SEISLAMMU YANG MENYAYANGIMU DUNIA AKHIRAT
29 MUHARRAM 1437H
11 NOVEMBER 2015

Foto Norhaza Manda Conai.
Norhaza Manda Conai ke Izinkan Aku ke Surga Mu ya Allah..
ASSALAMUALAIKUM WBT DUNIA ALLAH
HIDUP HANYA SEKALI MATI PASTI DATANG HANYA GAMBAR BERBICARA

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
27 Jamadilawal 1439H
13 Februari 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;