Tuesday 18 September 2018

BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (387) ALLAH KAU RAJA KAMI



BUDI DISEMAI BAKTI DITUAI (387) ALLAH KAU RAJA KAMI

Lisa Amat ke Doa, Info, Video, Petua, Tips, Resepi, Hiburan, Madah Dan Banyak Lagi ☑️
Ya Tuhanku, aku memujiMu dengan segala pujian yang tidak layak bagi selainMu menerimanya Wahai Tuhanku hanya Engkaulah tempat bergantung semua makhluk

Lisa Amat ke Doa, Info, Video, Petua, Tips, Resepi, Hiburan, Madah Dan Banyak Lagi ☑️
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT MAGHRIB...
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم.
بســـــم الله الرحمن الرحيـــــم.
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT MAGHRIB...
Sesungguhnya aku berlindung kepada allah dari hasutan syaitan.
Dengan nama allah.


Hussaini Sani ke Doa, Info, Video, Petua, Tips, Resepi, Hiburan, Madah Dan Banyak Lagi ☑️
Aamiin Ya Allah..
Semoga di berkati Allah dan di kabulkan impian kita..InshaaAllah.. Mudah2an..Aamiin.. T.ksh







































 ke Doa, Info, Video, Petua, Tips, Resepi, Hiburan, Madah Dan Banyak Lagi ☑️
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT ASAR...
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم. 

4 jam
Hussaini Sani ke Doa, Info, Video, Petua, Tips, Resepi, Hiburan, Madah Dan Banyak Lagi ☑️
Assalamualaikum..
Bismillah..
Semoga kehidupan kita di berkati dan di rahmati Allah SWT
Aamiin. T.ksh
Baca 7 Kali Surah ini Selesai Solat, Dijamin Allah Melepaskan Kesusahanmu Dan Melancarkan Rezekimu
MYINFOMAYA.COM
Mungkin ada yang salah dalam hidupmu, ada yang kurang yang belum kamu lakukan, sudahkah selalu membacakan surah yang dapat membantumu melepaskan kesusahan dan akan melancarkan rezekimu? hanya 7 kali dibaca setiap setelah sholat tapi masih kamu tidak mampu melakukannya. أَلَمْ نَشْرَحْ ...


Rabeah Binti Mohd Ali berkongsi siaran.
13 jam







ALLAH ENGKAU RAJAKU ALLAH ENGKAU KEKUATANKU
Allah Kau Penciptaku
Allah Kau Rajaku
Raja Yang Menguasai Kerajaan Langit dan Bumi
Raja Yang Menguasai Di Hari Pembalasan Hari Akhirat
kusembah-Mu kerana Kau Tuhanku
kusembah-Mu kerana Kau Rajaku
hanya Engkau saja yang layak disembah
hanya Engkau saja yang layak memakai pakaian kesombongan
kerana segala yang hidup di muka bumi ini Engkaulah yang ciptakan seindah kejadian dan Engkaulah yang berkuasa mematikan yang hidup
sehebat manapun manusia tidak layak disembah kerana manusia
tidak berupaya mencipta walaupun seekor nyamuk
dan manusia akan mati
Segala takdir manusia dalam genggaman-Mu
sebab itu Engkau Pengurus takdir hidup matiku
yang terbaik ...
takdirkan hidup matiku ke jalan yang Kau redhai
agar hidup matiku dalam kebaikan
beramal dalam redha-Mu...
mencurahkan bakti kepada manusia ikhlas hati kerana-Mu...
bukan untuk dibanggakan bukan untuk mendapat pujian manusia...
Allah hanya Engkau tempat aku meminta pertolongan
Allah hanya Engkau tempat aku meminta segala hajat
sebelum aku dijemput-Mu abadi di alam akhirat...
berilah aku kesempatan menjadi hamba-Mu...
sepertimana sumpah setiaku ketika aku berada
di alam rahim ibuku
mengaku Engkau Tuhanku
hanya Engkau saja yang layak disembah
Tiada Tuhan lain kecuali Engkau
apa saja yang Engkau takdirkan padaku aku redha
dengan harapan Engkau redhai hidup matiku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
...................................................................
aku hamba-Mu Allah Engkau Tuhanku Engkau Rajaku
9 Syawal 1435H
5 Ogos 2014
'aku ummatmu yang mencintaimu demi-Nya Ya Rasulullah Kekasih Allah,'
ATAS NAMA CINTA-MU
Duhai Kekasih hati yang Maha Penyayang izinkan kuukir cinta-Mu rindu Rasulullah Kekasih-Mu di hatiku dan di hati semua yang membaca karyaku agar dapat dibawa cinta dan rindu yang Maha Indah sampai di Langit Ke tujuh di saat roh bertemu-Mu Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
ATAS NAMA CINTA-MU
ALLAH KAU KUCINTA
ALLAH KAU KURINDU
CINTA DAN RINDU
SYAHDU DI PERDU RINDU
AKU TERUJA MERAIH CINTA-MU
KU BERJALAN MENDAPATKAN CINTA-MU
KAU BERLARI MEMBALAS CINTAKU
AKU HAMPIRI-MU KAU TELAH ADA DI HATIKU
ALLAHU AKBAR HEBAT-NYA CINTA-MU
KAU TAK PERNAH HAMPAKAN AKU
KAU TAK PERNAH MENOLAK CINTAKU
MALAH KAU LEBIH MEMBALAS CINTAKU
SEDANGKAN AMALANKU TIDAKLAH BANYAK MANA
HANYA SEDIKIT DIBANDINGKAN PARA KEKASIH-MU
SIAPALAH AKU UNTUK MENDAPAT CINTA-MU YANG MAHA AGUNG
TAPI ITU TIDAK MENGHALANG ENGKAU MEMBALAS CINTAKU
ALLAHU AKBAR
MEMANGLAH ENGKAU MAHA PENYAYANG
DARIPADA SEGALA YANG PENYAYANG
MEMANGLAH ENGKAU KEKASIH
TIDAK HAIRANLAHLAH KENAPA
PARA KEKASIH-MU
BERKORBAN APA SAJA DEMI MERAIH CINTA-MU
YANG MAHA AGUNG
MEREKA TERPANA DALAM DZAT CINTA-MU
MEREKA RELA TINGGALKAN PESONA DUNIA DEMI CINTA-MU
SEDANGKAN AKU TIDAK MAMPU BERKORBAN SEHEBAT MEREKA
DENGAN NAMA-MU YA ALLAH
YANG MAHA AGUNG
ATAS NAMA CINTA-MU
YANG MAHA AGUNG
KAU BERILAH AKU
KEKUATAN
UNTUK TERUS MENCINTAI-MU
DALAM KEADAAN APA SEKALIPUN
MAHUKAN HIDUP DAN MATIKU
HANYA ENGKAU MATLAMATKU
APA YANG AKU USAHAKAN
BUKAN UNTUK MENDAPAT
PANDANGAN MANUSIA
HANYA MAHUKAN PANDANGAN-MU
ANDAI APA YANG AKU USAHAKAN
BOLEH MENDEKATKAN DIRIKU PADA-MU
DAN YANG MEMBACA KARYAKU JUGA MENDEKATI-MU
BERILAH KEJAYAAN
KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT
AKU MAHU HIDUP MATIKU
DAN SAUDARA SEISALAMKU JUA
HIDUP DAN MATI
HANYALAH KERANA-MU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Muharram 1435H
18 November 2013M
KUGENGGAM ERAT CINTA-MU ALLAH.
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH
ALLAH KUCINTA MUHAMMAD KUKASIH
MOGA CINTA DAN KASIH INI
MENGUNDANG RINDU MEMBARA
TANPA JEMU TANPA NOKHTAH
HINGGA KE AKHIR HAYATKU MENCINTAI-NYA
DI PADANG MAHSYAR MENDAPAT
SYAFAAT NABI MUHAMMAD SAW
DI SYURGA BERSAMA NABI MUHAMMAD SAW
DAN SELURUH UMMAT RASULULLAH BERSAMA
MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Semasa hidup sebesar zarrah kebaikan tiada apa-apa makna kepada kita tetapi di hari akhirat sebesar zarrah kebaikan didambakan dengan harapan kebaikan itu dapat meringankan azab sengsara di Padang Mahsyar.
Ahli kubur memohon kepada Allah untuk dihidupkan kembali agar dapat membuat kebaikan yang Allah redhai walaupun dengan hanya menyebut SUBHANALLAH .
Menyesal sebelum mati bahagia dunia akhirat
Menyesal sesudah mati merana sendiri menghadapi azab sengsara akhirat
Kehidupan di dunia adalah bayangan kehidupan kita setelah mati
KEHIDUPAN CUMALAH MIMPI
MATI ADALAH REALITI
Jika kita tahu pengakhiran hidup kita di mana
Kita akan membuat persiapan ke Alam Sana

ATAS NAMA CINTA SASTERAKU SASTRAMU
ANGANMU ANGANKU DI ILUSI MIMPI JADI REALITI DENGAN IZIN-NYA
Kedamaian bermula dengan kasih sayang.
Jadi mari kita semua memberikan cinta sedikit untuk Hari Keamanan Antarabangsa.
PUNGGUK DI ILUSI MIMPI REMBULAN
LENTERA SASTRA NUSANTARA
Atas nama cinta sasteraku sastramu
Sudilah mencintai dunia yang kudambakan
DUNIA SASTRA
YANG KAU MINATI
YANG AKU MINATI
SEJAK AZALI LAGI
TANPA SANGSI LAGI
TANPA CEMBURU LAGI
DEMI-NYA KITA BERSASTRA
MEREALISASIKAN ANGANKU ANGANMU!
"ANGANMU ANGANKU DIREALISASIKAN JADI REALITI!"
'Terima kasih sahabatku...kaulah satu-satunya yang menyuburkan semangatku untuk berkarya dan sokonganmu itu buatkan hatiku terharu dalam Syukur. Moga kau sentiasa berada di puncak jaya seperti bintang di langit! Nanti kuhadiahkan padamu sebuah puisi untuk menyubur semangat juangmu bertajuk, 'Apabila Tapak Sulaiman Menjadi Bintang!"
MARI BERSAMAKU KE PUNCAK JAYA!
"Jangan Bilang Gak Bisa Sebelum Berusaha"
"Jangan Berputus Asa Bila Dah Usaha"
"DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN"
"USAHA TANGGA KEJAYAAN!"
"ANGANKU ANGANMU SEIRING DIREALISASIKAN"
"MARI BERJAYA BERSAMA-SAMA"
"KITA DILAHIRKAN UNTUK BERJAYA"
"MELANGKAH JAUH DARI YANG BIASA"
"MARILAH BERSAMAKU KE PUNCAK JAYA"
Justeru Hargailah Kasih Sayangku Ini!
KEJAYAANMU KEBAHAGIAANKU
Tahniah, kreativiti yang mengagumkan daripada Purwodhowo Kediri. Salut 3 kali Pencetus Pelangi Budaya Nusantara. Nusantara sepi tanpa kreativitimu. Moga terus sukses menggapai bintang untuk seluruh anak bangsa ibu Pertiwi Nusantara. Aamiin.
KITA MASIH ADA ALLAH
Ratu Rimba Niagara:
KANDA BANGGA PUNYAI ADIK BERBAHASA INDAH
MENENANGKAN JIWA
BERHATI MULIA
MENYANJUNGI MENYAYANGI SESAMA SAHABAT
TANPA MENGIRA APA PUN DARJAT DAN KETURUNAN
ITU YANG AMAT KANDA KAGUMI DINDA.
Zetty Endless Love:
terimakaseh kanda.hadapan hanya sementara.
Harta yang ada hanya pinjaman sementara.
biar kaya budibahasa kanda.musuh jangan dicari.
Buat baik berpada pada. Nak cari musuh sekejap kanda.
Tapi nak eratkan talisilatulrahim tu kembali lambat.
Mengalah tidak bereti kalah kanda.
kita maseh ada Allah.terima kaseh semua rakan-rakan.
adik-adik kakak. mama santai.
Terima kaseh banyak ya kerana tidak putus mendoakn zee.
KARYA : RATU RIMBA NIAGARA & ZETTY ENDLESS LOVE
20 Sept 2012

BELAIAN KASIH PERTEMANAN TERHINGGA NILAINYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
akasara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niaga tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Pradita Fia Bundaku sayang / parasmu yang cantik/melambangkan hatimu yang dermawan/kalimatmu yang menyejukan/ untaian kata yang selalu kurindu/ saat kugundah/percikan nadamu/bangkitkan hati yang terluka/ sejukan jiwa yang kerontang/ dan memberikan semangat/ seperti mentari yang tak bosan berkunjung....
MARI BERSAMA KITA KEJAR AKHIRAT
Sahabatku....
Doakan saja agar dia diberi pertunjuk dari-Nya
Lupakan setiap apa yang dilakukan ke atasmu
Hanya yang harus sahabat fikirkan sekarang
Adalah apa yang sahabat mahu dalam hidup ini
Jika semua sudah sempurna dimiliki dengan rasa syukur
Syukurlah sahabat masih lagi diberi kesempatan
Untuk mengumpul sebanyak mungkin
Bekalan untuk dibawa ke alam Abadi
Moga bekalan kita semua ada Nilaian Di Sisi-NYa Aamiin
Dan persahabatan kita yang suci murni ini
Dapat diteruskan hingga ke Syurgawi Aamin Ya Rabbal A'Lamin
"JIKA KITA KEJAR DUNIA... DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
JIKA KITA KEJAR AKHIRAT...DUNIA AKAN MENGIKUTI KITA"
RATU RIMBA NIAGARA
26 Ogos 2012
TUK TEMANKU SEORANG IBU MALAYSIA
By Hendar Cunay
tanpa kata
apalagi suara..
hanya bahasa jiwa
antara engkau dan aku
tak pernah saling bertatap mata. apalagi berjumpa
antara engkau dan aku....
tetapi kita dipertemukan lewat sebuah karya.
karya tentang jiwa kita masing masing..
karya tentang alam dan semua keindahanya..
karya tentang kegelisahan
atau tentang apa saja...
aku tak pernah melihat airmata dan tawamu
begitu juga engkau...
hanya lewat karyalah yang membuat kita memahami jiwa masing masing
tasikmalaya 20 09 12 indonesia
(GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
20 Sept 2012
Surat-Surat Ku Untuk Ratuku Ratu Rimba Niagara
dari Putri Fatma Wati
Aku hanya kuli dalam sebuah bangunan yang megah,
menadah tangan meraup kasih yang tercurah,
aku adalah rasa yang tak pernah pudar seiring tangis aku keluar,
berdepan dengan kesedihan dan kedukaan,
aku cinta padamu jua Ratuku sayang.....
Sebagai seorang Putri dan memang aku masih gadis dan masih perawan,
aku gadis yang tak laku kataku, aku gadis yang tak setanding Erra Fazira
atau Siti Nurhaliza....tapi akulah Fatmawati Binti Akmal yang cinta padamu Ratuku....akulah Putri dari negeri terasing yang di asingkan oleh cinta kusendiri.....
aku cinta padamu.....
Karya Fatma Wati
(GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
pada 21hb September 2012 jam 6.44 ptg ·
Fatma Wati aku cinta padamu Ratu Rimba Niagara...di negeri asing kutadah tangan, meraup kasih bermadah kata, terlerai oleh rinduku sendiri....
Ratu Rimba Niagara jika rindumu terlerai...
pastilah ada rindu yang lain
untuk membalut luka di hatimu fatma...
Fatma Wati Ratu Rimba Niagara aku cinta padanya....?
SURAT SURATKU UNTUK RATU RIMBA NIAGARA
Karya : Temul Amsal
surat (1) Jumat, 21 sept 2012....................
--------------------------------------------------
hari ini udara tak begitu bersahabat
langit mendung dan sedikit bejerebu mengganggu pernapasan.
aku tak tahu pasti...
entah topan apa yang membawa aku dan kamu ke pantai segersang ini....
selain ombak dan badai, hanya jejak jejak luka yang ku jumpai.
aku kagum padamu...kau habiskan waktu..meniti hari...menulis puisi
aku salut kamu...merenang gelombang tanpa bimbang.
aku tak mampu lakukan itu....
dalam setahun paling menulis dua atau tiga sajak saja
yang kubaca berulang ulang disetiap rantau negeri....
dalam setahun paling melahirkan satu atau dua naskah drama
yang anak anakku pagelarkan di atas pentas depan singasana raja......
namun di dalam karya karyaku takkan kau temui gambaran jiwaku di sana
karena aku selalu ingin menggambarkan semua lekuk liku kehidupan
yang berada di luar sana.....diriku sendiri, tak pernah ku ingat lagi.
kau tak akan mampu mengenal diriku lewat tulisan atau lukisan
karena antara aku dan karyaku sudah berpisah jauh
dan tak pernah lagi bertemu atau saling mendekat
kami adalah dua sosok yang amat berbeda
tapi satu roh dan menghirup satu napas kehidupan
kau tak akan mampu mengenali aku
kalau hanya menatap potretku saja
karena potret itu hanyalah ratusan topeng penutup wajah
yang sengaja ku sesuaikan dengan peran yang ku lakonkan.
itulah aku Ratu Rimba Niagara.....
antara aku dan karyaku bukanlah dibatasi oleh sebuah cermin
tapi dia dan aku berada di dua alam yang berbeda
aku hanya bersemedi disini dan dia mengembara di luar sana.
hanya ini yang dapat ku sampaikan padamu dalam suratku yang pertama
karena keburu ada teman yang datang. tapi percayalah aku akan menyuatimu lagi disetiap ada kesempatan.
selamat sore....semoga kan sentiasa berbahagia...
---------------------------------------
BALASAN SURATKU KEPADA TEMUL AMSAL
Duhai sahabatku yang bernama Temul Amsal...
Biarpun ku tak penah kenal sama kamu
Biarpun kita baru saja kenal
Tapi setiap kata yang kau ukirkan
Bagaikan terjelepuk aku ke dasar hati
Lagi aku selam lagi aku tak mengerti
Lagi aku fikirkan pengorbanan kamu ke aku
Jika dibandingkan dengan hanyalah sapaan
Grup penulis di alam maya apalah artinya
Ya sekadar sapaan
Yang boleh datangnya
Kata mengata
Hina menghina
Aku ingat lagi kata-katamu di grup
Negeri Antah berantah itu...
Kau pun seperti mereka
Menghentam aku kiri kanan
Di setiap penjuru
Hingga aku tersebut
Sabar ajelah
Untuk menenangkan hatiku
Yang bergelora mahu
Mematikan komunikasi denganmu di kala itu
Aku ingat cukuplah sekadar itu saja
Tapi sangkaanku meleset
Hatimu tidak seperti mereka
Di grup negeri antah berantah
Kaulah yang membalut lukaku
Di sana ...kaulah yang memujukku
Inilah dunia sastra
Yang cemburu
Tikam menikam
Agar karya jadi sampah
Dan disampahkan kerana menyampah
Kerana keegoaan mereka padaku
Kerana ehsanmu padaku
Agar aku tak dilukaan jutaan kali
Aku sumpahkan diriku
Menjadi pepatung sastra di sana
Biarlah lah mereka sesama mereka berkarya
Nah ketiadaanku barulah mereka berkarya dengan aman
Dan aku doakan moga karya-karya mereka
Akan mengharumkan nama grup negeri antah berantah
Kerana menghasilkan pujangga yang hebat-hebat
Tidak sepertiku karya sampah karya menyampah
Tapi membuatkan aku kecewa
Yang aku tulis arti kasih sayang demi-Nya
Yang aku tulis semuanya kerana-Nya
Itu yang paling mengecewakan aku
Aku redho dengan karyaku tidak bersiaran lagi
Di negeri antah berantah
Yang penting ...aku sudah ada kamu Temul Amsal
Yang sentiasa sudi meniupkan obor api perjuanganku
Tanpa mengharap apa jua balasan
Syukur aku pada Tuhan
DiKurniakan sahabat seperjuangan sebaikmu semulia hatimu
Bukan wajah yang kupandang
Kerana kita ini adalah topeng-topeng
Kita yang mempertopengkan diri kita sendiri
Apa watak yang mahu kita lakonkan
Tukar saja topeng...itulah wataknya
Tapi hati tak boleh ditukar ganti
Hati akan dibawa hingga ke mati
Hatilah yang akan dinilai nanti
Kerana hatimu hatiku selari
Maka kita ditemukan-Nya
Sejak azali lagi
Begitulah hebatnya hati
Agar kau sentiasa mengerti
Pertemuan kita memang sudah
Dirancang oleh-Nya
Untuk kita meneruskan perjuangan
Sastramu sasteraku hingga
Kepuncak jaya
Insya-Allah Aamiin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
20 Sept 2012
(ADMIN GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
ITULAH LAMBANG CINTAKU PADAMU MARDIAH
Tapi mardiah cinta dan kasih aku sentiasa ada untuk kamu
biarpun kita terpisah alam terpisah komunikasi alam maya
tapi cinta dan kasihmu setulus hati itu sentiasa
wujud di hati ini biarpun cuba kupadamkan dengan
apa jua alasan untuk melupakanmu tapi tak berhasil.
ku sentiasa bayangkan kau berkomunikasi denganku
dan aku dapat merasakan getaran kasih sayangmu itu
biarpun itu cuma ilusi yang tak akan menjadi kenyataan
dan aku tetap menjadi si pungguk rindukan bulan
merayu-rayu padamu agar rinduku kau balas kerana
ku tahu kau sentiasa sudi menghulurkan tanganmu
untuk bersama denganku kembali menjahit luka-luka
di hatiku dengan benang cinta dan kasihmu...
aku tunggu saat itu mardiah di mana tiada siapa lagi
yang dapat memisahkan kasih kita kecuali kematian
itulah lambang cintaku padamu mardiah...
RATU RIMBA NIAGARA
20 Sept 2012
AKULAH JUARA PENYAIR ALAM MAYA
Duhai sahabatku...
Selama ini hidupku
Selalu saja mengalah
Kubiarkan saja mereka memijak
menghenyakku sesuka hati tanpa melawan....
aku rela menangis terlara duka...
Setiap kebaikan yang kubuat pada mereka najis yang dilempar
Adakah adil bagiku untuk menghadapi ini semua sepanjang hayatku...
Makanya demi untuk melangkah jalan yang kutuju
Takkan kubiarkan mereka
Menghina
Menghenyak
Memijakku sesuka hati tanpa ehsan
Aku begini bukan niat
Untuk mendabik dada
Atau membongkakkan diri
Tapi adalah memberi penghargaaan buat diriku sendiri
Agar aku adalah hamba Allah yang dilahirkan di dunia ini
Bukan untuk di pandang sebelah mata
Penuh hina sambil meludahku
Begitu hinanya aku di matanya
Jikalah aku dilahirkan ke dunia ini
Semata untuk membuatkan orang sakit hati
Lantaran aku berkarya
Sepenuh jiwa sepenuh rasa
Elok benar rasanya aku tidak
Menjadi penulis
Kerjaku ditukar
Sebagai pengkritik sastra
Itu lebih baik bagiku
Aku kritik...
Kritik sampai mereka terduduk terlentang
Sampai mereka keluar dari grup
Lepas itu aku puas
Aku gelak
Haa...haa...haa...
Padam dengan muka engkau
engkau ingat engkau hebat sangat
Akulah Juara Penyair Alam Maya!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Sept 2012
KALI TERAKHIR KULIHAT WAJAHMU
Bila kutatap diriku di cermin yang kunampak
gimanakah wajahku di kala aku
berada dalam bungkusan kain kafan?
makanya setiap kehadiran rakan-rakanku
biarpun cuma di alam maya adalah permata Syurga ...
hatinya sewangi Syurga
bahasanya seperti ahli Syurga
moga dapat bertemu di Syurga
moga sebelum kain kafan menutup wajahku
itulah kali terakhir kulihat wajahmu
yang senyum padaku
dalam bicara bisu
di alam maya
tapi bicara bisumu itu
buat aku senyum
tika melafazkan
kalimah Syurga
LAILLAAHAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALAHU AKBAR
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
11 November 2012
YA ALLAH AKHIRKAN AKU DALAM KEINDAHAN
Allah Engkau Maha Mendengar...
segala isi hatiku
aku mahu hidup dalam keindahan
aku mahu mati dalam keindahan
keindahan dalam berbahasa
keindahan hati berbunga iman
kerana mahu hidupku
berakhir dalam keindahan
aku rela merendah diri kepada semua manusia
menyebarluaskan Rahmat Kasih-Mu yang tiada
had kepada semua hamba-Mu tanpa terkecuali
selagi hidup selagi itu
Kau memberi peluang kepada semua hamba-Mu
menempah tiket ke Syurga...
Syurga sebagai balasan hamba-Mu
yang beramal soleh kerana-Mu...
bukan kerana habuan duniawi
Syurga rahsia-Mu...
tidak seorang pun tahu
adakah dia layak masuk ke Syurga
walaupun pahalanya setinggi gunung
masih belum memberi jaminan masuk ke Syurga
Engkau memberikan Syurga
bukan kerana banyaknya pahala hamba-Mu...
dengan Rahmat Kasih-Mu diberikan Syurga...
dengan Pengampunan-Mu diberikan Syurga
dengan Syafaat kekasih-Mu Nabi Muhammad saw diberikan Syurga...
Allahu Akbar begitu Rahmat Kasih-Mu tanpa had
Syurga tempat yang terindah yang menjadi cita-cita semua hamba-Mu,
Andai Syurga itu milikku
pastilah aku hamba-Mu yang paling bertuah di dunia ini
beramal cuma sedikit dibalas Syurga...
tapi aku masih malu memiliki Syurga
kerana aku sudah salah iktikad
aku beramal kerana Syurga
bukan kerana-Mu...
jika itulah aku
aku yakin pasti Syurga bukan tempatku
kerana aku tidak ikhlas dapat beribadat...
beramal kerana Syurga pasti nerakalah tempatku...
kerana Rahmat Kasih-Mu tidak akan ada
pada mereka yang beramal selain daripada-Mu...
semua-Nya kerana-Mu...
Betapa baiknya manusia itu
dia sama sekali tidak tahu berakhirnya dia
berakhir dalam keindahan atau kejelekkan
Betapa jahatnya manusia itu
dia sama sekali tidak tahu berakhirnya dia
berakhir dalam kejelekkan atau kebaikan
Sebab itu sesama manusia tidak layak
menghukum
Syurga tempatku Neraka tempatmu...
dia bukan Tuhan untuk menghukum
sebab itu Allah tidak mengira bermulanya kamu
Allah mengira berakhirnya kamu
Ya Allah...aku mahu berakhir dalam kebaikan yang Kau Redhoi
berakhirnya sebuah kehidupan yang penuh ujian hidup dengan keindahan
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
.....................................................................
sampai kapan pun aku hamba-Mu
yang mahu pulang ke Pangkuan-Mu...
dalam Rahmat Kasih-Mu,
dalam Pengampunan-Mu,
mendapat Syafaat Nabi-Mu Muhammad saw
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
1 Muharram 1440H
11 September 2018
BELAIAN KASIH PERTEMANAN TERHINGGA NILAINYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
"SALAM MAAL HIJRAH 1440H BUAT SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN 
YA RABBAL A'LAMIIN,"

9 Muharram 1440H
19 September 2018

0 comments:

Post a Comment

 
;