Monday 16 April 2012

MOGA ALLAH SWT MEMBERI SINAR NUR HIDAYAH KASIHNYA PADAKU, PADA SEMUA KELUARGAKU, SAHABATKU DAN PADA SEMUA PEMBACA SETIA KARYAKU HINGGA KE NAFAS TERAKHIR. AAMIN AAMIN AAMIN YA RABBAL A'LAMIN


  • .

  • membuat status ikhlas...memberi komen ikhlas..menerima komen ikhlas...membaca status dan komen ikhlas...tidak merasa menggurui dan digurui ikhlas...mudah2an diberi Allah BerkahNya...Terima kasih Melayu Islam Bersatu..moga Selalu bersinar...
     ·  ·  · 2 hours ago

    • You and 8 others like this.

      • Rabeah Mohd Ali Dalam menuntut ilmu keranaNya
        Masih lagi membagga diri punyai ilmu yang setitis
        Makanya sia-sialah berkongsi ilmu itu
        Makanya sama-samalah kita muhasabah diri...

        2 hours ago ·  ·  3

      • Orange Nieta aminnn
        about an hour ago ·  ·  2

      • Ihyamuddin Ihya ya...Ilmu itu datang dariNya..kita tiada apa-apa..hanya titipan sja..
        about an hour ago ·  ·  3

      • Rabeah Mohd Ali Jika kita rasa diri kita pandai
        Akan ada yang lebih pandai
        Jika orang yang merasakan diri
        mereka terlebih pandai daripada
        segala yang pandai-pandai
        makanya dia telah tersilap...
        Kerna Allah SWT Yang Maha Pandai .
        Kepandaian Allah tiada siapa yang dapat menandingiNya

        Orang yang mengaku dia terpandai
        Tanpa izin dari Allah dia akan menjadi orang yang tak pandai
        Kalau dia nak tahu dia pandai atau tidak....
        Jika lulus soalan kubur
        Pandailah dia membuat keputusan ketika dia berhidup di dunia.

        about an hour ago ·  ·  4

      • Ihyamuddin Ihya Smoga Allah mensuci dan menjaga hati kita agar menuju ke jalan yg lurus....
        about an hour ago ·  ·  2

      • Rabeah Mohd Ali Itulah yang didambakan oleh aku, engkau dan semua hambaNya yang mahu mati dan hidup dalam redhaNya makanya jalan-jalan yang luruslah yang dicari sebelum pergi ke negeri pasti dan pasti....
        about an hour ago ·  ·  1

      • Rabeah Mohd Ali BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH SWT

        Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w. bersabda, "Berfirman Allah Azzawajalla : 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku . Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (berzikir kepada-Ku)"
        (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

        Kiriman Daunan Kasih Daripada: Putri Rimba Untuk Semua Rakan FB
        & Group Yang Tersayang
        12 April 2012


      • Rabeah Mohd Ali SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN

        Sahabat...
        Biarpun nyawamu sudah habis
        Tapi rohmu masih hidup
        Hidup dan terus hidup
        Tika jasadmu hidup...
        Kita tahu wujudnya roh
        Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
        Selama kita hidup
        Pabila kita solat bertemu Tuhan
        Allah nampak kita
        Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
        Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat

        Bila kita sudah bergelar roh
        Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
        Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
        Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
        Bukan manusia lagi yang hidup
        Mereka yang hidup tak nampak kita
        Tapi kita nampak mereka
        Sedang meratapi kematian kita
        Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
        Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
        Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...

        Yang bermakna sekarang...
        Bekalan yang di bawa...
        Ye bekalan...
        Allahu Akhbar ....
        Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
        Yang menciptakan aku...
        Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
        Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
        Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
        Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
        Serasa mahu aku dihidupkan semula
        Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
        Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
        Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
        Masa untukku sudah tamat
        Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
        Berhidup di bumi Tuhan.
        Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
        Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
        Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
        Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
        Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
        Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
        Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

        Karya Putri Rimba.
        16 April 2012


      • Rabeah Mohd Ali Hidup adalah belajar
        belajar bersyukur meski kekurangan
        belajar memahami meski tak sehati
        belajar ikhlas meski tak rela
        belajar bersabar meski tak kuat
        belajar introspeksi meski tak salah
        maka dari itu tetaplah belajar untuk tetap berada di jalan yang benar,belajar lebih baik utk menjadi yang terbaik (Habib Saqof al Aydrus /Gus Atho' )

        about an hour ago ·  ·  1

      • Ihyamuddin Ihya Belajar dengan ikhlas...namun belajar ikhlas dengan ikhlas..hm..
        about an hour ago ·  ·  1

      • Rabeah Mohd Ali Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
        about an hour ago ·  ·  1

      • Ihyamuddin Ihya Jika menuntut ilmu dengan ikhlas..yang memberi dengan ikhlas...ya ikhlas-ikhlasan ...
        about an hour ago ·  ·  1

      • Rabeah Mohd Ali Moga ikhlasan semua dibalas Allah SWT dengan balasa Syurga .Aamin.

      • Ihyamuddin Ihya Klau bisa aku ingin berbuat ikhlas sja..harap ridhoNya..klau aku minta syurga berarti pekerjaan ku pamrih...aku mlu apa udah benar pekerjaan ku apa tidak...mlu minta yg besar2...bagi ku klau Allah letakkan keikhlasan didalam Hatiku itu udah besar nikmat driNya...
        57 minutes ago ·  ·  1

      • Ihyamuddin Ihya Ku ingin sekali berbuat apa adanya bukan ada apanya...smoga Allah menyampaikan keinginanku...
        50 minutes ago ·  ·  1

      • Rabeah Mohd Ali Aku tidak akan letih dengan kehidupanku ini malah aku bersyukur kerana Allah SWT masih memberi kusempatan untuk muhasabah diriku...yang paling aku khuatiri pabila Allah SWT sudah membenciku dengan tidak menyinarkan Nur Hidayah KasihNya padaku...moga Allah SWT sentiasa memberi sinar Nur Hidayah KasihNya padaku dan pada semua keluargaku, sahabatku, pembaca setia karyaku hingga ke nafas terakhir. Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
        about a minute ago · 


        • about an hour ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Moga ikhlasan semua dibalas Allah SWT dengan balasa Syurga .Aamin.
        • Ihyamuddin Ihya Klau bisa aku ingin berbuat ikhlas sja..harap ridhoNya..klau aku minta syurga berarti pekerjaan ku pamrih...aku mlu apa udah benar pekerjaan ku apa tidak...mlu minta yg besar2...bagi ku klau Allah letakkan keikhlasan didalam Hatiku itu udah besar nikmat driNya...
          about an hour ago ·  ·  1
        • Ihyamuddin Ihya Ku ingin sekali berbuat apa adanya bukan ada apanya...smoga Allah menyampaikan keinginanku...
          about an hour ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali 
          Aku tidak akan letih dengan kehidupanku ini malah aku bersyukur kerana Allah SWT masih memberi kusempatan untuk muhasabah diriku...yang paling aku khuatiri pabila Allah SWT sudah membenciku dengan tidak menyinarkan Nur Hidayah KasihNya padaku...moga Allah SWT sentiasa memberi sinar Nur Hidayah KasihNya padaku dan pada semua keluargaku, sahabatku, pembaca setia karyaku hingga ke nafas terakhir. Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin
          23 minutes ago ·  ·  1
        • Ihyamuddin Ihya Allah tidak akan membenci hambanya..sangka-sangka hambanya sja..Allah selalu bersama hambanya...hambanya yg selalu menjauh dariNya...
          18 minutes ago · 
        • Rabeah Mohd Ali Makanya aku mahu muhasabah diriku yang tak sempurna ini...sebelum sampai di akhirat rayuanku tidak dipandang Allah SWT biarpun aku menangis air mata darah sepenuh bumi untuk dihidupkan kembali kedunia tak akan diperkenankanNya.
          9 minutes ago · 
        • Ihyamuddin Ihya Mudah2an dgn ketulusan hatiku, hatimu, hati kita semua..mendapatkan keridhoaanNya...
          5 minutes ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.


        (PETIKAN DARIPADA WALL MELAYU ISLAM BERSATU)
        17 April 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;