Thursday 9 August 2012

SAYANGKU SAYANGMU (385) - AKU SAYANG KAMU AKU SUKA KARYAMU


  • PUTRI RIMBA NIAGARA shared Zah Zaza's photo.

    Assalaamu alaikum wa rahmatullaahi wa barkaatuhu..
Sahabat2 ku yg tersayang....slmt tenghari ceria2 sepanjang ramadhan dgn pernuh keyakinan diri dlm melakukan tugasan harian......



    Assalaamu alaikum wa rahmatullaahi wa barkaatuhu..
    Kepada Semua Pembaca Karya-Karyaku Terima kasih kerana sudi membaca dan memberi sokongan kepada dunia sastera yang saya minatii ini...tanpa sokongan anda siapalah saya....
    Selamat membaca
    Salam Syawal
    Maaf kepada pembaca semua
    Jika sepanjang saya berkarya
    Ada yang melukakan hati anda
    Tiada niat begitu percayalah...
    Maafkan saya atas kelemahan
    Saya berbahasa.....
    Maafkan saya...

    DUNIA SASTERA DUNIA KU,
    KUMENULIS TANPA JEMU;
    HINGGA TERLUPA KELEMAHANKU,
    MAAFKAN ATAS KEKHILAFANKU.

    SALAM KEMAAFAN
    SALAM KASIH SAYANG
    DARIKU UNTUK PEMBACA SEKALIAN
    PEMBACA ADALAH MELEBIHI KEPENTINGANKU...
    TANPA PEMBACA KARYAKU
    PASTI JADI BISU LESU KAKU
    JUSTRU KUSAYANG DAN
    HARGAI SEMUA PEMBACA KARYAKU
    SAYANG PEMBACA KERANA-NYA

    MOGA JALINAN UKHUWAH KASIH
    KARYAKU BISA MENGIKAT KASIHKU
    DENGAN PEMBACA KE
    JALAN SYURGA-NYA
    DAN TERPATRI KASIH KITA
    HINGGA KE SYURGAWI
    INSYA-ALLAH AAMIIN

    INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA :

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    ISTANA RIMBA NIAGARA
    MALAYSIA/INDONESIA
    8 Ogos 2012
    19 Ramadan 1433H

    .
     ·  ·  · 4 hours ago · 
TERIMA KASIH KERANA SUDI LIKE KARYAKU!

WALAUPUN KU TAK PERNAH BISA SETERANG MENTARI........
TAPI SLALU KUCOBA TUK MENYINARIMU.........


CINTA NEGARAKU! CINTA NEGARAMU!

MERDEKA NEGARAMU! MERDEKA NEGARAKU!

Terima kasih Rakyat Indonesia/Malaysia kerana sudi memberi dukungan/sokongan kepada Dunia Sastra/Sastera Putri Rimba Niagara...
Moga Allah SWT sajalah yang dapat membalas segala kebaikan semua. Aamiin.
SALAM RAMADAN
SALAM SYAWAL
SALAM KEMAAFAN
SALAM UKHUWAH KASIH ANTARA DUA BENUA
SALAM KEMERDEKAAN BUAT SEMUA RAKYAT INDONESIA/MALAYSIATERCINTA
MOGA INDONESIA DAN MALAYSIA SENTIASA SENADA SEIRAMA DALAM MEMARTABATKAN KHAZANAH WARISAN BANGSA RUMPUN MELAYU NUSANTARA SEBAGAI HADIAH KITA UNTUK GENERASI MASA HADAPAN!
MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA...
MERDEKA NEGARAMU! MERDEKA NEGARAKU!
DALAM RAHMAT KASIH NUR ILAHI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA:

PUTRI RIMBA NIAGARA
ISTANA RIMBA NIAGARA
MALAYSIA/INDONESIA
5 Ogos 2012
15 Ramadan 1433H
(PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA
PADA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012)
Like · · See Friendship · 21 hours ago ·
Ahmad Tajuddin Khai Noor Garjito Gondokusumo and Enie Tirta Anggripura like this.

NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG!

Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Mataram
Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Indonesia
Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan bangsa Indonesia
Moga cinta kerana-Nya ini bisa menjadikan Malaysia dan Indonesia
dua negara berjiran
sehati sejiwa
senada seirama
berpadu kasihkan negara
negaramu kukasih
negaraku kau sayang
bila kasih sudah terpatri
tak akan ada
benci membenci
dengki mendengki
dendam mendendam
jatuh menjatuh
yang ada
saling mempertahan cinta bernegara
kau pertahan negaraku
aku pertahankan negaramu
saling mempertahankan
itulah lambang cinta sejati
antara dua negara
bila cinta sejati terpatri
di kalbu setiap rakyat
negaramu negaraku
kebudayaan negaramu disanjung
kebudayaan negaraku dijunjung

Apa saja perjuangan untuk memartabatkan :

Institusi diRaja Melayu
Kepahlawanan Melayu
Bangsa Melayu

Kita sama bersumpah setia untuk saling menyokong/dukungan
tanpa mengenal samada dia raja atau rakyat yang penting
bersemangat juang seperti kita...
karena dialah rakan seperjuangan kita sampai kapan pun!

Karya Putri Rimba Niagara
11 Mac 2012

Masyarakat Adat Mataram Ungkapan hati anda saya sosialisasikan di beberapa forum di Jogja, semoga keluarga besar kami membacanya.
20 minutes ago · Like

Putri Rimba Niagara:

Terima kasih kerana sudi menghargai suara hati saya yang sungguh-sungguh menyayangi negaramu negaraku kerana-Nya.

(PETIKAN DARIPADA MASYARAKAT ADAT MATARAM)
11 Mac 2012
PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA
PADA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012
8 Ogos 2012
19 Ramadan 1433H
 ·  ·

  •  like this.
    • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku cinta padamu dan pada negaramu karena kamu dan negaramu adalah salah satu hal terindah dalam hidupku....aku berterima kasih karena karyamu sungguh indah sekali....
      Wednesday at 10:23pm · 

      WADUH ! CINTA DUA BENUA TU.....!!! HEHEHE
      Wednesday at 10:34pm · 

      Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku cinta pada kamu dan pada bangsamu...
      Wednesday at 10:35pm ·

      • Negaramu kukasih
        Negaraku kau sayang
        Kau ku kasih
        Aku kau sayang
        Kau istana hatiku
        Aku istana hatimu
        Mewangi dalam taman hati
        Cinta antara dua benua
        Sehati sejiwa
        Senada seirama
        Terpatri kasih
        Hingga ke Syurgawi
        Aamiini
        Yesterday at 12:04am ·  · 1
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali dalamnya lautan tak memisahkan, tingginya gunung tak menghalang serta walau beribu-ribu batu kau tetap dihatiku sahabatku sayang...
        Yesterday at 12:06am ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Fatma bilamana kita berjaya sampai di puncak gunung nanti...
        Kau dan aku sama-sama memacakkan bendera
        Kau memacakkan bendera negaraku
        Aku memacakkan bendera negaramu
        Lepas tu kita laungkan bersama
        Dengan laungan sehabis suara
        Maka bergemalah suara kita berdua
        MERDEKA INDONESIAKU.....!!!!!
        MERDEKA MALAYSIAKU.......!!!!!
        Ahhh bahagia kita berdua di kala itu fatma...
        Yesterday at 12:12am ·  · 1
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali akan kulafaskan
        Merdeka Malaysiaku.....!!!!!
        Merdeka Indonesiaku....!!!!
        aku cinta pada dua negara serumpun ini
        yang membuat aku bangga tiada terhingga.....
        Yesterday at 12:18am ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Tiada apa yang dapat dilafazkan melainkan
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        Doaku dimakbulkan Doamu dimakbulkan-Nya
        CINTA DUA BENUA
        DALAM RESTU ILAHI
        MOGA MEMBAWA KEBERKATAN SELAMA-NYA AAMIIN
        PASTI ANAK CUCU DUA NEGARA SERUMPUN BERASA BANGGA!
        Yesterday at 12:22am ·  · 1
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali dengan siapakah hatimu tertambat ? dengan siapakah cintamu terkatakan....? (maksudku adakah cintamu pada laki-laki dari Indonesia...?)
      • Rabeah Mohd Ali Napa itu yang di tanya fatma...sudah lari tajuk dong...hehehe
        Yesterday at 12:26am ·  · 1
      • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku jadi penasaran siapakah cintamu saat ini...? (ini diluar tajuk kita tapi ini membuat saya bertanya....)
        Yesterday at 12:28am ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Fatma...diriku kepunyaan Allah...makanya bila mana aku sudah serahkan hidup matiku pada-Nya...hanya DIA sajalah yang layak mengaturkan siapakah hamba-NYa untukku. Siapa yang ditentukan Allah Itulah calun pilihanku. Kamu gimana pula fatma..katanya cinta setengah mati...??hehehe
        •  aku cinta pada seorang laki-laki yang sudah beristri....dia hanya igauanku di kala aku perlukan perhatian....dia membuat aku bahagia dan bangga....tapi sayang dia tidak cinta padaku....itulah nasibku....
        • Rabeah Mohd Ali Sabarlah fatma...
          Kenapa harus dibazirkan masa menyi ntai orang yang tidak menyintai kita...
          Cinta lah yang yang mencintai dirimu...agak-agak ada ak orang yang sukakanmu Fatma? pasti ada...makanya terimalah cintanya...jangan bazirkan masamu fatma...kerana masa tiak akan bisa kau kutip kembali...
          Yesterday at 12:39am ·


            • aku cinta padanya karena dia Perwira Tentara di kantor tempat aku bekerja....dia baik sekali dan teramat ok sekali....
            • Rabeah Mohd Ali Adakah dia tahu kau suka samanya?
              Yesterday at 12:42am ·  · 1
            • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku yakin dia tahu aku suka padanya....karena itulah aku ingin cinta ini abadi dihatiku....
            • Rabeah Mohd Ali Fatma dengar nasihatku Fatma...
              Kalau ada yang lain teruskan saja
              Atau pun kau terus terang
              Mana tahu dia pun suka sama kamu
              Belum cuba belum tahu hehehe
              Yesterday at 12:46am ·  · 1
            • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku tak berani mengatakan siapa dia dan tak berani katakan cinta padanya...takut dia marah dan memecat aku karena cintaku....hahahaha
              Yesterday at 1:04am ·  · 1
            • Rabeah Mohd Ali SEMUA ORANG BERHAK UNTUK JATUH CINTA PADA SIAPA YANG DIA SUKA. SEBAB INI SOAL HATI .CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI . KALAU ITU SUDAH JODOHMU PASTI DUNIA KAU YANG PUNYA KALAU BUKAN JANGAN HUKUM DIRIMU UNTUK TIDAK DIMILIKI CINTA PADA YANG LAIN. KUMBANG BUKAN SEEKOR MAKANYA CINTA YANG KAU DAMBAKAN MENYEKSAKAN JIWAMU CARILAH CINTA YANG BOLEH BUAT KAU TERSENYUM DUNIA AKHIRAT!
              Yesterday at 5:03am ·  · 1
            • Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....aku akan tersenyumRabeah Mohd Ali walau cintaku bertepuk sebelah tangan saja.....percayalah...
              Yesterday at 6:19am ·  · 1
            • Rabeah Mohd Ali Aku percaya katamu fatma..kalu kau malu biarlah aku wakilkan suara hatimu itu padanya...mana tahu dia balas cintamu yang terpendam itu fatma...hehehe
              Yesterday at 8:06am ·  · 1
            • Fatma Wati dia seorang PERWIRA Rabeah Mohd Ali takkan kudapatkan....
              20 hours ago ·  · 1
            • Rabeah Mohd Ali Moga kau dapat tak dia orang lain janji perwira ya kan?....hehehe
              6 minutes ago · 

           · 
         
        Bukan aku tak suka padamu
        Bukan aku tak pernah menghubungimu
        Tapi aku terluka karena kata-katamu
        Aku terkilan dengan semua hinaanmu pada diriku.....
         ·  ·

        •  like this.
          • Rabeah Mohd Ali Kau kata dia baik
            Tapi takkan orang baik suka membuat penghinaan
            Makanya kau jangan sedih dan jangan cintakannya lagi
            Tinggalkan saja dia ...
            Di luar saja masih ada yang sudi sayang sama mu
            Percayalah...
            Yesterday at 8:09am ·

            •  aku terkilan Rabeah....aku kira dia baik padaku ternyata tidak...entah besok dia baik lagi....
              20 hours ago ·  · 1
            • Rabeah Mohd Ali Dalam hati kamu cuma ada dia saja ke yang kau cinta fatma...
              Jadi galau hatiku ini mengenangkan sahabatku kecewa cintanya separuh gila dikecewakan...teganya dia gitu...l
              about a minute ago ·


              seindah hari ini bagiku
              Ada yang membuat aku takut
              Sekiranya aku diserang orang
              Karena bencinya padaku....
               ·  ·

              •  and 5 others like this.
                • Rabeah Mohd Ali Biarlah satu bumi ini membenci mu fatma asalkan Allah menyukaimu Fatma...aku sayang padamu sebagaimana kau sayang padaku...
                  August 6 at 10:32pm ·

                    • aku cinta padamu dan teramat cinta padamu.....
                      Wednesday at 10:14pm ·  · 1
                    • Fatma Wati aku cinta padamu Rabeah Mohd Ali....teramat cinta padamu....aku ingin kita bertemu suatu hari nanti....
                      Wednesday at 10:24pm ·  · 1
                    • Rabeah Mohd Ali Insya-Allah Fatma...Jika kau kasihkan aku demi-Nya...Insya-Allah
                      kita kan ketemu bila-bila masa saja ...dong...sekarang pejamkan mata mu...sebentarlah Garuda DiRaja Istana Rimba Niagara menjemputmu Fatma...tapi pastikan pakai baju serba kuning ye....hehehehe
                      Wednesday at 10:32pm ·  · 1
                    • Fatma Wati sungguh rindu aku padamu Rabeah Mohd Ali....teramat rindukan kamu....kamulah sahabatku yang paling pandai.....
                      Wednesday at 10:36pm ·  · 1
                    • Rabeah Mohd Ali Aku jua rindu padamu...jikalah kita berdekatan...pasti kita sering ketemu dan kita seperti belangkas...ke mana pergi bersama...bercanda di sulami dengan gelak ketawa. semakin hari semakin sayang...susahmu susahku bahagiamu bahagiaku...ahh ! Bahagia...Insya-Allah kita akan alami saat itu jika dengan izin-Nya.Aamiin.
                      Yesterday at 5:10am ·  · 1
                    • Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....aku tunggu pertemuan itu sahabatku yang saling mengisi dan memberi tanpa hinaan dan cacian, meskipun aku tak seperti yang kamu bayangkan....hehehe
                      Yesterday at 6:16am ·  · 1
                    • Fatma Wati Aku rindu Rabeah Mohd Ali....
                      Yesterday at 6:16am ·  · 1
                    • Rabeah Mohd Ali Jika kubayangkan yang baik-baik Insya-Allah penghujungnya baik kok...hehehe
                      Yesterday at 8:01am ·  · 1


                  DUNIA SASTERA DUNIAKU!

                  BismillahirRahmanirRahim
                  Assalaamu alaikum wa rahmatullaahi wa barkaatuhu..
                  Kepada Semua Pembaca Karya-Karyaku
                  Terima kasih kerana sudi membaca dan
                  Memberi sokongan kepada dunia sastera yang saya minati ini...
                  Tanpa sokongan anda siapalah saya....
                  Selamat membaca
                  Salam Syawal
                  Maaf kepada pembaca semua
                  Jika sepanjang saya berkarya
                  Ada yang melukakan hati anda
                  Tiada niat begitu percayalah...
                  Maafkan saya atas kelemahan
                  Saya berbahasa.....
                  Maafkan saya...

                  DUNIA SASTERA DUNIA KU,
                  KUMENULIS TANPA JEMU;
                  HINGGA TERLUPA KELEMAHANKU,
                  MAAFKAN ATAS KEKHILAFANKU.

                  SALAM KEMAAFAN
                  SALAM KASIH SAYANG
                  DARIKU UNTUK PEMBACA SEKALIAN
                  PEMBACA ADALAH MELEBIHI KEPENTINGANKU...
                  TANPA PEMBACA KARYAKU
                  PASTI JADI BISU LESU KAKU
                  JUSTRU KUSAYANG DAN
                  HARGAI SEMUA PEMBACA KARYAKU
                  SAYANG PEMBACA KERANA-NYA

                  MOGA JALINAN UKHUWAH KASIH
                  KARYAKU BISA MENGIKAT KASIHKU
                  DENGAN PEMBACA KE
                  JALAN SYURGA-NYA
                  DAN TERPATRI KASIH KITA
                  HINGGA KE SYURGAWI
                  INSYA-ALLAH AAMIIN

                  INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA :

                  PUTRI RIMBA NIAGARA
                  ISTANA RIMBA NIAGARA
                  MALAYSIA/INDONESIA
                  8 Ogos 2012
                  19 Ramadan 1433H

                  .
                   ·  ·

                  • like this.
                    • Fatma Wati aku cinta dengan karyamu Rabeah Mohd Ali, aku bangga kenal dengan kamu....aku cinta pada kamu dan karyamu Rabeah....kamu pandai dan teramat pandai....aku cinta padamu.....dan karyamu....
                      Wednesday at 10:19pm · 


                      Fatma...sejujurnya kukatakan padamu....kaulah peminat setia yang sayang dan setia membaca karyaku biarpun kau berada di balik awan sana....senyuman manismu menembusi awan tebal lalu menusuk jantung hatiku fatma...senyumlah kalau itu boleh membahagiakan hatimu dan mengundang rinduku padamu fatma....
                      Wednesday at 10:37pm · 

                        • hanya dengan senyuman yang bisa kuberikan...karena aku bukan orang kaya dan bukan orang berpangkat dan tak pandai seperti dirimu....aku hanya orang biasa-biasa saja.....
                          Wednesday at 10:41pm ·  · 1
                        • Rabeah Mohd Ali Fatma aku bukanlah insan yang pandai fatma...tapi kerana hidupku inginkan insan saling menyayangi sesama kerana-Nya...itulah yang membuatkan ku lebih menghargai kehidupan ini agar aku boleh berbakti kepada sesama insan biarpun tidak dihargai kasihku pun tak mengapa asalkan aku bahagia dengan hidupku ini....tak punya harta tapi insya-Allah Allah beriku ide mengarang dan aku Syukur pada-Nya kerana hidupku bahagia dengan ilham yang diberikan padaku. Syukur Ya Allah.
                          Wednesday at 10:53pm ·  · 1
                        • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku suka dengan kepandaianmu dan teramat suka dengan karya-karyamu....karena itulah aku cinta padamu....tapi aku bukan orang kaya....
                          Wednesday at 10:55pm ·  · 1
                        • Rabeah Mohd Ali Fatma kerana kau miskin sama macam aku...makanya kita dipilih untuk menjadi sahabat yang saling memahami apa itu arti kasih tanpa terikat dengan uang atau pangkat...andai kata aku kaya pasti aku tak pandang kau ..dan andai kata kau kaya pasti kau tak pandang aku...lebih baiklah begini kasih kita setulus hati malah lebih berharga dari harta menggunung-gunung fatma...makanya kita haruslah hargai persahabatan ini fatma...
                          Wednesday at 11:29pm ·  · 1
                        • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku hargai pertemanan ini...meskipun aku tahu tak ada yang bisa merusaknya kecuali diri kita saja....aku miskin karena aku tak ada uang....aku tak kaya karena kerjaku bergaji sedikit saja....aku dulu ke Malaysia karena tak laku kerja di negara sendiri....negaraku yang membuat aku jadi begini....karena itulah yang terjadi Rabeah....
                          Yesterday at 12:48am ·  · 1
                        • Rabeah Mohd Ali Sabar lah fatma biarlah kita miskin di dunia...mana tahu kita kaya di akhirat...senyum di dunia bawa ke akhirat. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
                          Yesterday at 5:06am ·  · 1
                        • Fatma Wati Aamiin Ya Rabbal Alamiin....kamu tetap sahabatkuRabeah Mohd Ali....
                          Yesterday at 6:18am ·  · 1
                        • Rabeah Mohd Ali Senyummu senyumku kita simpulmatikan dalam hati agar hati juga turut tersenyum...
                          Yesterday at 7:59am ·  · 1
                      Berguru Padamu Berarti Hidup

                      Aku sahkan hatiku dengan semua yang kau ajarkan
                      Kadang kala aku tak mengerti tapi kau tunjukkan
                      Karena matangmu aku penasaran
                      Dan karena pandaimu aku tertawan

                      Dalam diam kau pertahankan aku
                      Sungguh aku katakan kaulah guruku
                      Yang mengajarkan dikala aku perlu
                      Salahkah bila aku cinta padamu....?
                       ·  ·

                      • and 4 others like this.
                        • Rabeah Mohd Ali Tak salah fatma
                          Cumanya kau salah jatuh cinta pada orang yang tak mahu
                          membalas cintamu ...cinta kan nggak boleh di paksa kan?...
                          Buka hatimu semula agar jatuh cinta pada yang sudi membalas
                          cintamu...hehehe
                      semoga suka ya....
                       ·  ·

                      •  and 3 others like this.
                        • Rabeah Mohd Ali Terima kasih fatma atas kiriman lagumu itu...
                          Kau sumber inspirasiku....berkarya...luv u..
                          August 1 at 3:43pm ·

                          aku cinta pada dirimu dan karyamu Rabeah Mohd Ali....
                          August 1 at 4:43pm ·

                          • Terima kasih kerana udah menyiarkan lagu-lagu yang telah menghiburkan hatiku fatma...
                            August 1 at 7:13pm ·  · 1
                          • Fatma Wati Rabeah Mohd Ali aku cinta padamu....
                            Wednesday at 10:39pm · 


                             Fatma biarkan kita belum pernah ketemu...kata-katamu yang lahir dari hai yang suci murni...membuatkan aku tak sabar ingin ketemu mu...tapi apa kan daya jarak memisahkan kita...tpai percayalah jika Allah izinkan tiada siapa yang dapat menghalangnya. Moga persahabatan kita diredhai Tuhan dan terpatri hingga ke Syurga. Aamiin.

                            Janjilah padaku biarpun tsunami datang membadai-badai untuk memisahkan kasih kita...kau tetap sedia dengan kasih yang kau lafazkan padaku...
                            Wednesday at 10:45pm · 

                            Aku sayang padamu Rabeah Mohd Ali tapi aku bukan orang kaya....dan aku tak pandai seperti dirimu....aku bukan orang kaya....
                            Wednesday at 10:52pm · 

                            Fatma ..sebenarnya semua manusia ini miskin fatma...
                            Lahir tiada seurat benang
                            Dan kembali cuma berkain kafan
                            Maknanya semua miskin fatma
                            Jadi apalah nak diherankan dengan kekayaan fatma
                            Kepandaian pun tak perlu diherankan fatma...
                            Nak tahu kita pandai tak pandai
                            Apabila kita boleh menjawab soalan kubur atau tidak
                            Kalau boleh itulah kepandaian yang abadi...fatma
                            Moga kau dan aku lulus pertanyaan di kubur nanti Aamiin
                            Wednesday at 10:59pm · 

                            Aamiin Ya Rabbal Alamiin....aku cinta dengan kamu...aku suka dengan semangat yang kamu berikan...aku suka sekali dengan nasehat kamu....karena kamulah yang terbaik yang pernah aku miliki....
                  Fatma....alangkah bahagianya jika kawan-kawanku semuanya sepertimu fatma...saling hormat menghormati...tanpa ada rasa membangga diri saling menghargai menerima apa adanya kawan..itulah kawan yang kuimpikan fatma....Insya-Allah selagi hayatku ku ada ku cuba menjadi kawan yang terbaik untukmu fatma...moga apa yang kau lahirkan adalah dari hatimu yang suci murni...terima kasih fatma kerana sudi menyayangiku dan menerima aku apa adanya....Syukur Ya Allah aku diKurniakan sahabat sebaik Fatma...berkata dengannya seolah aku sedang bercanda di taman-taman Syurga-Mu. Moga akan menjadi realiti Ya Allah kami terpilih menjadi penghuni Syurga-Mu berkat kami berkasih sayang kerana-Mu. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
                  Wednesday at 11:10pm · Edited ·

                  Aamiin Ya Rabbal Alamiin....aku tahu semua yang kamu katakan memang benar....aku suka sekali...sungguh suka sekali....
                  Yesterday at 12:50am ·

                  Yang aku takutkan ialah ketika kita memberi seseorang uang, barulah dia mengatakan kita ini saudaranya, dan yang lebih aku takutkan ialah : Ketika kita tak memberi dia uang dia mengatakan kita bukan saudaranya.....maka yang lebih aku takutkan ketika dia serang karena tak mampu menjelaskan apa-apa padanya tentang uang yang tak pernah ada pada kita.....tapi uang yang hanya tinggal untuk ongkos Ojek saja.....
                   ·  ·

                  • like this.
                    • Rabeah Mohd Ali Aku tak takut tak punyai uang tapi aku takut kehilangan senyummu fatma kerana senyummu ada kasih sewangi kasturi yang lebih bernilai daripada uang...jangan biarkan senyummu senyumku ditelan ombak rindu...
                      August 6 at 10:30pm ·



                      Yang Kurasakan Saat Ini

                      Alangkah indah bila cinta bisa kulafaskan
                      Sedetik bersama membuat aku terluka
                      Karena cintamu aku merana sampai tua
                      Sehingga tak terfikir untuk mencari pengganti

                      Kaulah cinta terindah yang pernah kumiliki
                      Walaupun kau tak pernah tahu tapi kau ada dihatiku
                      Aku cinta padamu dan ingin bisa bersama
                      Walau itu hanya seketika cuma.....

                      Ya Allah katakanlah padanya
                      Bahwa aku cinta setulus hati dengannya
                      Beri dia keyakinan agar abadi rasa dihatiku ini
                      Aku sungguh cinta setengah mati

                      By: Fatma Wati
                       ·  ·

                      • likes this.
                        • Rabeah Mohd Ali Ya Allah bukakan hatinya untuk membalas cinta sahabatku ini. Aamin.


                          (PETIKAN DARIPADA GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG & WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
                          10 Ogos 2012
                          21 Ramadan 1433H

0 comments:

Post a Comment

 
;