Sunday 3 March 2013

FISABILILLAH SYURGA BALASAN-NYA



likes his own status.

  • Wahai Allah yg menguasaie sekian alam.berilah aku kekuatan dan ketenangan.berserta iman yg kukuh.
    dlm mehadapi yg nyata atau yang gaib

    wahai Allah sekiranya kau gerakkan hatiku. sesunguhnya kau lah yg Maha pengasih dan lagi maha penyayang
    maka kabulkan lah doa ku Ya Allah......!

    Ya Fardun Ya Samad.313.x
    Amin Ya.Allah halhamdulilah Ya Robal Alamin.
    Unlike ·  ·  · February 21 at 7:30am via mobile · 
    • You, Pangeran Raden Johari Mansor and 62 others like this.
    • Yatie Rahzen Amin terima kasih sudah mengingat kan
    • Pengiran Haji Hussin Aamiiiin ya mujibha sahilin
    • Surpina Bidin ya Allah Engkau yang menjadikan 7 lapis langit dan 7 lapis bumi...diantara keduanya Jibrail dan Mikail...penoh dengan keindahan..diatas kecukupan dan kesempurnaanMu ...kabulkanlah doa kepada hambaMu yang sedang berdoa mendapat kekuatan..ketenangan..iman yang kukuh dalam menghadapi yang nyata atau yang ghaib....mudah mudahan..
    • Ratu Rimba Niagara SAMA-SAMA MENDAPAT NUR HIDAYAH KASEH ILAHI

      Kita serupa ....
      Tapi kita berbeda....
      Kamu lelaki

      Aku wanita
      Tapi matlamat tetap sama memperjuangkan
      Agar kau dan aku berada di Syurga
      Kau bergelar bidadara
      Aku bergelar bidadari
      Tak akan kita biarkan masa di dunia ini
      Berlalu pergi begitu saja?
      Dengan asyik memburu 
      Harta dunia
      Pangkat
      Cinta duniawi
      Tak akan habis-habis sampai penghujung tiada noktah
      Lagi dicari lagi tak mencukupi
      Pangkat dah ada dah...paling tinggi tu...
      Darjat pun dah ada dah...bergelar sultan tu...
      Harta pun dah bertimbun dah....tujuh keturunan tak habis tu...
      Isteri...suami...dah ada dah....tak akan tak cukup cinta lagi...
      Habis tu nak apa lagi....?????
      Apa yang nak dicari lagi....
      Apa lagi fikirkan akhiratlah....

      Ketahuilah kamu jika mereka yang di alam barzah itu diizinkan
      Allah hidup nescaya mereka mahu bersedekah setiap hari 
      Menginfakkan hartanya ke jalan Allah 
      Karna tahu ganjarannya di Sisi Allah amat berharga
      Alam dan seisinya...
      Karna harta yang disedekahkan ke jalan Allah 
      Itulah yang kita punya milik kekal abadi di alam sana...
      Yang tiada siapa dapat menolong kecuali bekalan yang dibawa

      Bukan aku kata dunia itu tidak penting
      Dunia itu memang penting
      Karna selagi kita berhidup 
      Kita perlukan uang untuk meneruskan kehidupan
      Tapi tidaklah sampai kehidupan melalaikan kita
      Sampai kita terlupa akan ada kehidupan setelah mati nanti
      Yang kekal abadi 
      Negeri pembalasan ...

      Jika kita tinggalkan dunia ini
      Dengan tanpa bekalan
      Apa akan jadi pada nasib kita di sana
      Allahu Akbar tak dapat hendak aku bayangkan di kala itu
      Adakah aku pasti harta yang aku cari bermati-matian 
      Dapat membantuku
      Isteri/suami/anak yang kucintai separuh nyawa
      Dapat membantuku
      Mana dia kawan-kawan yang bergelak ketawa denganku
      Sema-sama mewah...sama-sama kaya...sama-sama bahagia...
      Nggak ada...nggak ada...nggak ada...
      Yang ada di sini sepi...lesu...bisu...
      Tanpa temen-temen canda
      Tanpa keluarga tercinta....
      Tiada....tiada....tiada....
      Ah malangnya aku tiada bekalan yang kubawa
      Jika aku tahulah 
      Solat itu menyelamatkan aku dari api neraka
      Al-Quran itu peguam bela ku di kubur 
      Sedekah itu menyelamatkan aku seksa kubur
      Talisiraturrahim itu mewangikan kuburku 
      Selawat itu membuatkan aku mendapat Syafaat Rasulullah
      Fisabilillah Syurga balasannya
      Akan aku perjuangkan habis-habisan untuk hidup dalam beramal 
      Soleh agar bekalan yang kubawa ...bekalan yang wanginya 
      Sampai ke Syurga....
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR...
      Moga Allah memberi kekuatan padaku padamu dan 
      Pada semua yang membaca karyaku ini...
      Sama-sama mendapat Nur Hidayah Kaseh Dari-Nya
      Aameen Aameen Aameen Ya Rabbal A'Lameen

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      11 Rabiul Akhir 1434H
      21 Febuari 2013M
    • Yatie Rahzen Karya yg elok
    • Ratu Rimba Niagara RINTIHAN ITA PADA AYAH & IBU TERCINTA 'SYURGA PENGHUNINYA TAHU ARTI SYUKUR'

      Ayah...ibu...
      Ita sayang ayah ibu...

      Sayang sesungguh sayang
      Ita anak manja ayah ibu
      Ita anak kesayangan ayah ibu
      Pada ayah ibu ita bermanja
      Hari...hari ita panggil ayah ibu sayang...
      Sayang...sayang...sayang...
      Sayang pada ayah ibu
      Sehari tak cium ayah ibu
      Rasa tak sempurna dunia ini
      Bahagianya ita punya keluarga begini
      Syukur ita pada Allah...
      Karna kurniakan ita keluarga bahagia
      Ayah ibu yang penyayang
      Syukur....syukur...syukur...
      Suka...suka...suka...
      Sayang...sayang...sayang...

      Hari-hari ita bahagia
      Senda gurau dengan ayah
      Bercanda dengan ibu
      Ketawa...ketawa...ketawa...
      Ita cium ayah ibu
      Jika ita ada buat salah
      Segera ita ambil tangan ayah minta maaf
      Segera ita ambil tangan ibu minta ampun
      Bilamana ayah ibu tak mahu ampun kan ita
      Ita berulang kali lafazkan maaf pada ayah ibu
      Hingga ita sanggup duduk bersimpuh di kaki ayah ibu
      Karna Tuhan kata Syurga di bawah tapak kaki ayah ibu
      Makanya ita tak mahu dosa ita tak terampun
      Ampunkan ita ye ayah ibu
      Janganlah disimpan dendam ayah ibu pada ita lama-lama
      Itakan anak ayah ibu
      Yang ibu kasih dan sayang
      Karna ibu dan ayah saling mencintailah
      Makanya lahirnya ita ke dunia ini
      Dengan izin Allah...
      Lahirnya ita ke dunia ini
      Adalah lambang kasih sayang ayah dan ibu iyakan?
      Makanya ita mesti
      Syukur pada Tuhan dengan izinnya ita lahir ke dunia
      Syukur pada Tuhan mengurniakan ayah dan ibu yang penyayang

      Tapikan ayah..ibu...
      Napa ye...bilamana ita nyatakan
      Kesyukuran ita
      Ingin membuktikan betapa ita
      Hargai kasih sayang ita pada ayah dan ibu
      Di lukisan yang ita ukirkan di mobil ayah
      Yang baru ayah beli...ayah macam tak suka ...
      Cuba ayah perhatikan ...penuh teliti ...penuh penghayatan...
      Cantik ayah lukisan itu
      Indah sangat
      Seperti kita sekeluarga berada di Syurga
      Kita sekeluarga menikmati permandangan di Syurga
      Ayah memandu mobil sambil berzikir ...
      Menyebut-nyebut nama Allah tanda syukur
      Dikurniakan sebuah mobil untuk membawa
      Kita sekeluarga ke Syurga...
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      Indah...indah...indah....
      Bahagianya kita sekeluarga hanya Allah saja yang tahu
      Perasaan kita sekeluarga di kala itu ayah ibu...
      Tapikan ayah ibu
      Ita tersentak dari lamunan
      Rupanya ita bermimpi
      Yang kita sekeluarga berada di Syurga bersama mobil
      Yang baru ayah beli...

      Tega ayah memukul tangan ita
      Melukiskan suasana tika kita sekeluarga di Syurga
      Kenapa ayah?
      Ita tak tahu itu satu kesalahan bagi ayah ibu
      Ita sangkakan rasa syukur ita itu
      Ayah dan ibu suka
      Tapi tidak rupanya
      Ita ayah pukul bagaikan
      Ita ini seorang anak yang paling jahat di dunia ini
      Allahu Akbar.....
      Adakah ini dugaan bagiku Ya Allah...
      Kasih setulus hati kuberikan pada ayah ibu
      Azab sengsara dibalas...
      Aku mahu wujudkan dunia ini Syurga pada ayah ibu
      Tapi ayah ibu balas dengan kebencian
      Gara-gara aku ukirkan kasih sayangku di mobil ayah
      Jika aku tahulah
      Ayah ibu lebih mementingkan mobil
      Daripada cinta Syurga dariku
      Aku tak tega menjadi
      Anak kepada ibu dan ayahku

      Oh! Tuhan....
      Yang aku agungkan setiap hari
      Adalah kasih sayang
      Aku bahagia hidup bersama
      Hamba-Mu yang Kau kurniakan padaku
      Ayah dan ibu
      Aku sayangkan mereka berdua
      Tapi Tuhan mereka lebih
      Mementingkan harta dunia
      Daripada aku sebagai anaknya
      Aku redho aku tak punya kedua tangan Tuhan
      Atas kekhilafanku melahirkan kasih sayangku di mobil ayah
      Tapi Tuhan aku tak redho aku diperlakukan
      Seperti haiwan yang tak punya hati dan perasaan...
      Makanya Ya Tuhan
      Aku tak mahu hidup memandang wajah ayah dan ibuku lagi
      Karna bagi mereka aku anak yang jahat
      Aku anak yang tak berguna
      Aku anak yang tak tahu menghargai kedua orang tuanya
      Makanya Ya Allah
      Aku malu berhidup lagi di dunia ini
      Tanpa redho-Mu
      Tanpa redho kedua orang tuaku
      Makanya Ya Allah
      Kau ambil nyawaku
      Agar puas hati ayah dan ibuku Tuhan....
      Yang penting Kau tahu siapa aku Tuhan
      Biarlah aku ke Syurga
      Mendiami Syurga
      Karna di Syurga
      Penghuninya terdiri daripada hamba-Mu
      Yang tahu arti nikmat Syurkur

      Karya Ratu Rimba Niagara
      11 Rabiulakhir 1434H
      21 Febuari 2012M
      (KARYA INI DIILHAMKAN UNTUK YANG MENGHARGAI ARTI NIKMAT SYUKUR APABILA DIBERI ANAK YANG SOLEH/SOLEHA KARNA MEREKA ADALAH KURNIAAAN ALLAH YANG PATUT DISYUKURI SEHINGGA NAFAS TERAKHIR & ANAK ADALAH SAHAM AKHIRAT)
      ·
    • Mohd Saleh Rahmat YA ALLAH MOHON DIKABULKAN HAJAT NYA. AAAMIINN

(PETIKAN DARIPADA WALL RADEN JOHARI MANSOR & RATU RIMBA NIAGARA)
4 Mac 2013


0 comments:

Post a Comment

 
;