Thursday 7 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA Part(31) SUKSES SELALU DENGAN KARYA-KARYA YANG INDAH



Thursday, 7 March 2013 0 comments

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA Part (30) KARYA YANG INDAH ITU MILIK SIAPA?

AKU MAHU MENJADI SAHABAT YANG SEMPURNA DI IMANMU

Sahabat yang tersanjung di hati....
aku mahu menjadi sahabatmu yang sempurna di imanmu
tapi adakalanya aku jadi serba tak kena
lagi aku jaga hatimu
lagi kau membisu seribu bahasa
aku tak tahu apa lagi bahasa yang hendak kuungkapkan padamu
agar kau sudi meluahkan kenapa kau membuatku begini....

Sahabat yang tersanjung di hati...
dulu kau kata akulah sahabat setiamu
kamu akan sentiasa memberi sokongan pada dunia sastraku
sehari dua hari tiga hari empat hari dan masuk sebulan
kamu terus sepikan karyaku
hatiku jadi remuk redam...
kenapa jadi begitu....
adakah karya-karya yang aku siarkan
membuatkan hatimu jadi membenciku

Sahabat yang tersanjung di hati...
puas kurayu...
agar kau nyatakan sebabnya kenapa jadi begitu
namun kau terus biarkan sepi karya-karyaku
bilamana kau biarkan sepi karya-karya ku
bererti kamu sengaja menyeksa jiwa sastraku
lalu aku terlara dalam sepi...

Sahabat yang tersanjung di hati....
kenapa jadi begini
boleh tak kamu tanya diri kamu sendiiri
bagaimana hatimu terbuka hati untuk
memilihku sebagai sahabatmu...
kau jawab aku memilihmu apabila
aku terbaca suatu karyamu yang sungguh
menyentuh jiwaku....
dan bila kudengar pengakuan ikhlasmu
aku terus terima kau sebagai sahabatku
bagiku kaulah sahabat yang kunanti-nantikan
agar sentiasa memberi kekuatan kepada dunia sastraku...
setiap kali menerima sahabat aku bersyukur
dalam aku mengharapkan sebuah persahabatan
yang suci murni semata ikhlas kerana-Nya
kau hadir untuk menjadi sahabatku nan setia...

Sahabat yang tersanjung di hati....
Kusangkakan panas sampai ke petang
Setiap hari aku semakin bersemangat untuk
Terus dan terus berkarya tanpa jemu
Dengan sokonganmu yang tak pernah jemu...
Tiba-tiba kau terus membisu seribu bahasa...
Kau terus sepikan aku seolah aku tak wujud di hatimu
Aku tak tahu kenapa kamu berubah sikap...
Apa salahku pun aku tak tahu
Jika kamu sudah benci...benar benci padaku
Atas apa alasan yang aku tak tahu....
Kenapa engkau tak mahu tinggalkan aku saja?
Aku benar-benar terdera...terlara ...terkecewa denganmu
Mahu rasanya aku removekan saja kamu dari menjadi rakanku
Tapi masih rasa tak sampai hati....
Makanya aku rela makan hati berulam jantung demi
Menjaga hatimu yang membuatkan rasa bersalah seumur hidupku

Sahabat yang tersanjung di hati...
Adakah kita diperkenalkan
Untuk saling menyakiti
Untuk saling kecewa
Untuk saling bisu membisu?
Bahasa apa yang aku mahu gunakan
Agar kau sudi berbicara denganku sahabat
Jika kamu seorang yang bisu
Boleh aku berikan bahasa isyarat
Agar kau faham apa maksudku
Tapi di alam maya gimana bahasa yang hendak kuungkapkan
Agar kau dan aku faham...

Sahabat yang tersanjung di hati...
Sudahlah kita cuma kenal di alam maya
Itu pun jika kamu gunakan gambarmu yang asli
Jika kamu gunakan lambang gunung,bunga,bukit...
Pastinya aku tidak mengenali kamu....
Adil ke sahabat aku sahaja yang terhegeh kasih
Tapi kamu masih sepikan biarkan larakan hatiku
Hingga hatiku remuk redam oleh diammu yang kaku seribu bahasa...

Sahabat yang tersanjung di hati..
Cuba kamu pejamkan matamu sebentar...
Kamu tinggal di kelilingi ramai penghuni rumah
Tapi dalam penghuni rumah itu
Menganggap kamu tidak wujud
Biarpun kamu terhegeh-hegeh menegur mereka
Tapi mereka buat tak tahu saja...
Anggap kamu ini roh
Kamu nampak dia ...dia tak nampak kamu...
Kamu pun berkatalah seorang-orang...
Ditakdirkan kamu mati...
Pasti penghuni rumah tersebut tidak menghiraukan kamu juga kan?
Sebab masa kamu hiduppun mereka tidak pedulikan
Inikan kamu sudah mati?
Adakah ini yang kamu mahukan sahabat?

Sahabat yang tersanjung di hati...
Kerana aku tidak mahu terus terusan memakan hati berulam jantung
Maafkan aku sahabat aku nggak dapat mempertahankan
Persahabatan yang bisu seribu bahasa...
Yang nggak ada ehsan sedikitpun dengan dunia sastraku
Makanya izinkan aku sendiriaan tanpa mu lagi...
Maafkan aku bukan aku sengaja mahu jadi begini...
Barangkali aku ditakdirkan untuk
Bersahabat dengan alam dan haiwan
Yang sentiasa sudi menjadi sahabat setiaku...

Sahabat yang tersanjung di hati...
Andainya karya-karyaku yang kalian sepikan selama ini
Tidak muncul di skrinmu
Berarti karyaku bukan milikmu lagi
Izinkan karyaku berlalu pergi di hatimu sahabat...
Moga dengan tiada karya-karyaku lagi tenang jiwamu....
Salam kemaafan dariku sahabatku....
Percayalah aku bukan seperti pantai...
Sekali ombak menghempas pantai...pantai berubah...
Hatiku tak akan berubah masih menganggap kamu sahabatku
Sekalipun kita telah terpisah di alam maya....

Luahan Rasa Sahabat FBmu....
RATU RIMBA NIAGARA
6 Febuari 2013
Like ·  · 
  • PERWIRA INDONESIAKU

    PERWIRA INDONESIAKU
    KAMU GAGAH
    KAMU BERANI
    KAMU GANTENG
    KAMU PERKASA
    KAMU TAK TAKUT MATI
    DEMI MEMBELA IBU PERTIWIMU

    KAMU TAK AKAN HIRAUKAN
    SIAPA KAMU
    KAMU SEDANG BAHAGIA KEK
    KAMU SEDANG DERITA KEK
    SEMUANYA KAMU AKAN LUPAKAN

    YANG PENTING NEGARA KAMU
    JANGAN SIAPA BERANI
    MAHU MENCEROBOH
    KAMU AKAN TENTANG
    HABIS HABISAN
    NYAWA KAMU JADI TARUHAN
    MATI PUN NGGAK APA
    ASALKAN NEGARA KAMU
    DAN RAKYAT NEGARA KAMU
    AMAN DAMAI SEJAHTERA SELAMANYA
    MENGECAPI KEMERDEKAAN INDONESIA

    AKU SALUT SAMA KAMU
    KEPERWIRAANMU
    MENGHARUM MEWANGI DI HATI RAKYAT INDONESIA
    MEREKA KAGUM DENGAN KAMU
    TANPA KAMU SIAPALAH KAMI
    OH! PERWIRA INDONESIAKU
    AKU CINTA SAMA KAMU
    KARENA KAMU CINTA SAMA RAKYAT INDONESIA
    RAKYAT INDONESIA PASTI BERSYUKUR
    KARENA MILIKI PERWIRA YANG BERSEMANGAT
    BERANI MATI DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA

    PEJUANG-PEJUANG TERDAHULU
    YANG RELA MATI DEMI KEMERDEKAAN INDONESIA
    PASTI BANGGA DENGAN KAMU
    KARENA KAMULAH
    MEWARISI DARAH KEPERWIRAAN MEREKA
    YANG RELA MATI DEMI SEBUAH KEMERDEKAAN
    UNTUK DIHADIAHKAN KEPADA RAKYAT INDONESIA...

    MERAH PUTIH BERKIBAR MEGAH GAGAH GAH
    TANPA ADA PENDUSTAAN CINTA PADA NEGARA SENDIRI
    JIKA ADA BERARTI
    MERAH PUTIH BILA-BILA MASA AKAN DITURUNKAN
    OLEH MUSUH DURJANA
    MAKA DARI ITU SENTIASALAH BERSIAP SIAGA
    DUHAI PERWIRA INDONESIAKU
    PASTIKAN MERAH PUTIH SELAMAT BERKIBAR
    TERUS BERKIBAR DENGAN AMAN BAHAGIA SEJAHTERA

    SEKALUNG BUNGA PERTIWI KUKIRIMKAN KEPADAMU
    DUHAI PERWIRA INDONESIAKU YANG TERCINTA....

    TULUS IKHLAS DARIPADAKU YANG MENYANJUNGIMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    7 Mac 2013
    (PUISI DIKARANGKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PERWIRA INDONESIA YANG SEDANG BERBAKTI KEPADA IBU PERTIWI DEMI MENGEKALKAN KEMERDEKAAN INDONESIA)
    Like ·  ·  · 5 hours ago
  • SEMUA ORANG PANDAI BERPIDATO MENGALAHKAN PROFESOR AMERIKA

    saya anak anak desa dan dusun di pedalaman aceh klek klok sekolahpun tak tamat . dan saya lebih sok tau masalah politik . padahal saya termakan propaganda pencipta konflik . sungguh saya sok tau dan terlalu bodoh . dan sayang nya saya lebih pintar daripada sarjana soslpol dan ilmu hukum .. sehingga saya sok tau dan masuk ke forum forum diskusi dan memberi pencerahan politik kepada alumni alumni politik sekolahan . untuk apa lagi ada profesor ? ck ck ck CC Teuku Irwan Djohan Pang Goi
    By: M Abul Ala Elmaududy

    1Unlike · · Unfollow Post · Share
    You and Ghufran Iy like this.

    Pang Goi Saya pun begitu juga....
    Pada masa itu waktu saya masih SD, guru tidak pernah memperhatikan saya, sebab saya anak miskin dan kotor bagi si ibu kuru...!
    Padahal saya datang kesekolah selalu terlalu pagi, sekolah aja belum di buka.
    Tapi dengan kesabaran dan kekuatan hati saya, hinggasaat ini saya labih tau dan dapat mengenal mana yg baik dan yg buruk, ini sangat luarbiasa bagi saya...!
    Dari pada mereka2 yg suka makan riba.
    2 hours ago via mobile · Unlike · 3

    Khaly D'sara jaman sekarang tamatan SD bisa jadi bupati..sarjana 'gak perlu..asal ada sarjani..hehehehe...
    2 hours ago via mobile · Unlike · 3

    Ratu Rimba Niagara saya pun begitu...saya bukan sekolah tinggi..tapi saya suka sangat berpidato seorang-seorang seolah saya sedang bercakap dengan jutaan rakyat seluruh dunia...rakyat melopong mendengar apa yang saya katakan...saya katakan bukan cerita dongengan semuanya tentang kemanusiaan, kekejaman peperangan, politik tanpa rasuah, pemimpin yang didambakan rakyat...raja yang mementingkan rakyat daripada kepentingan sendiri...semua tajuk saya pidatokan...saya katakan sesuatu tajuk semuanya bernas bukan omongan kosong...berkata ilham dari Allah... ada yang terharu ...ada yang mengucapkan tahniah...ada mendoakan agar Allah membalas jasa bakti saya...saya jawab syukur Alhamdulillah ini semua dengan izin-Nya tanpa izin-Nya saya tak dapat berbagi ilmu walaupun sebaris ayat...TANPA-NYA SIAPALAH SAYA
    2 hours ago · Like · 1

    Khaly D'sara Profesor tamatan SD ya..hahahahahaha.,
    about an hour ago via mobile · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara hehehe profesor perasan sendiri...angkat bakul sendiri hehehe
    about an hour ago · Like

    Khaly D'sara Habisnya semua orang pandai berpidato mengalahkan profesor sekolah diamerika,hehehe,
    about an hour ago via mobile · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara inilah dia dunia maya...yang tak pandai pidato pun jadi pandai pidato...asalkan kita serlahkan bakat yang terpendam..siapa yang hendak dengar dengar...siapa yang tak nak dengar tutup dengan kapas..atau delete saja ...hehehehe
    about an hour ago · Like · 1

    Ratu Rimba Niagara Profesor Abul...kita ke mana ini...barangkali dia sedang sediakan teks ucapannya untuk dibentangkan kepada semua profesor2 di sini...hehehe
    about an hour ago · Like · 1

    Khaly D'sara hehehehehe.,,
    about an hour ago via mobile · Unlike · 1

    Pang Goi Lanjutkan....
    Hehe....
    about an hour ago via mobile · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara AKU MAHU KARYA-KARYA PUISIKU MENSEJAHTERAKAN
    5 BENUA BERJIRAN BAIK SELAMANYA SELAGI ADA BULAN
    & MATAHARI! IN SHAA ALLAH AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN

    YANA SASTRA OH! YANA SASTRA TUJUAN APA KAMU BERSASTRA?
    NEGARAMU KUJUNJUNG KUSANJUNG INIKAH BALASANMU KE AKU?
    TEGA KAMU KATA NEGARAKU MALING SIA...
    TEGA KAMU BILANG RATU SILUMAN MALAYSIA
    KETAHUILAH DIKAU NEGARAKU BUKAN MALING
    NEGARAKU SELALU MENGAMALKAN BUDAYA SALING MENYANJUNGI
    DAN AKU BUKAN RATU SILUMAN MALAYSIA
    AKU ADALAH PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND
    AKU PENGEN KARYA-KARYA PUISIKU DAPAT MENYATUPADUKAN
    5 BENUA BERSATU HATI
    SEIA SEKATA
    SEHATI SEJIWA
    MEREALISASIKAN SEMUA HASRAT SUCI MURNI
    MAHU SALING BEKERJASAMA
    SALING BANTU MEMBANTU
    DALAM SUASANA HARMONIS
    SALING MENGHORMATI BUDAYA ADAT RESAM AGAMA MASING-MASING
    TANPA
    CEMBURU
    SAKIT HATI
    MENFITNAH
    TIKAM MENIKAM
    MEMBUAT ONAR SESUKA HATI
    BERKATA JELEK
    SOMBONG ANGKUH
    MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

    AYUH YANA SASTRA
    SENTIASA BERPIKIRAN POSITIF LAH TIKA KAMU BERSASTRA
    JIKA KAMU TAK MAHU UBAH JUGA
    PEMIKIRAN KAMU
    SEBAGAI YANG BERGELAR PENULIS UNTUK RAKYAT NUSANTARA
    KAMU SENGAJA MELEDAKKAN API KEMARAHAN
    DI HATI-HATI YANG TENANG
    DAN JANGAN KAMU SANGKA
    DI AIR TENANG TIADA NAGA
    BILA NANTI HILANG KESABARAN NAGA INI
    BILAKALA DIA MENGAMUK ATAS KECELUPARAN KATA-KATAMU ITU
    AKAN BERLAKULAH PERTUMPAHAN DARAH DI BUMI NUSANTARA INI?
    ADAKAH KAMU TEGA BERLAKU BEGITU YANA SASTRA?
    JIKA KAMU TEGA ....SILAKAN...
    PANTANG KAMI ANAK MELAYU MALAYSIA DICABAR?
    KAMI AKAN SAHUT CABARAN?
    SILAKAN...SILAKAN...TURUN KE GELANGGANG
    PERTUMPAHAN DARAH...
    KAMI TAK TAKUT MATI...
    KAMI RELA MATI BERMARUAH
    DARIPADA MATI TAK BERMARUAH
    SEJAK DARI DULU LAGI KAMI BERSABAR
    TAK SUDAH-SUDAH KAMU MEMBUAT ONAR
    NEGARA KAMI MALING...
    BENDERA KAMI KAMU INJAK SESUKA HATI....

    CUBA KAMU PEJAMKAN MATA YANA SASTRA
    JIKA PERTUMPAHAN DARAH BERLAKU
    GARA-GARA SASTRAMU YANG TAK HENTI MEMBUAT ONAR
    NEGARA JIRAN YANG BAIK
    BERPERANG
    PERTUMPAHAN DARAH BERLAKU
    KESEJAHTERAAN BERNEGARA SUDAH TIADA LAGI
    MANA HENDAK KAMU LETAKKAN KEMERDEKAAN NEGARAMU
    RAKYAT YANG SUSAH BERTAMBAH DERITA....
    INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA YANG KAMU PERLEKEHKAN
    TIADA UNTUK MEMBELA
    SEDANGKAN DARAH PAHLAWAN DIRAJA NUSANTARALAH YANG
    GUGUR KE BUMI UNTUK MEMERDEKAKAN NEGARA KAMU
    TAPI KAMU LANGSUNG TIDAK MAHU HARGAINYA
    MEMANG BENARLAH KAMU MANUSIA YANG TAK TAHU BERSYUKUR ILAHI
    MENGURNIAKAN SEBUAH NIKMAT KEMERDEKAAN NEGARAMU NEGARAKU!

    Karya Ratu Rimba Niagara
    18 Febuari 2013

    YANA SASTRA SUKA BERSASTRA ONAR AGAR DUA NEGARA BERPERANG!

    Nyai Ageng Gagak Pertala Kabar palembang kebanjiran kang ....desa sekeliling nyai banjir antara 30 meter sampai 2 meter lbh. Namun air tak berani menyentuh desa nyai pdhl kami tepat di pinggir sungai musi yg sedang meluap parah.... Kan air nya nyai pindahin ke sarolangun jambi desa kelahiran ratu siluman ular dari malaysia itu kang xixixixixii.....
    2 hours ago · Like · 1

    Yana Sastra OH RATU SILUMAN MALAYSIA / MALING SIA
    2 hours ago · Like

    Nyai Ageng Gagak Pertala Kasihan didesa itu air tiada surut malah semakin bertambah besar dn meluas hampir merendam 3000 rumah warga terutama desa kelahiran ratu selangor itu air mencapai atap rumah, semoga dia segera sadar ya kang .... Daripada sibuk merusak bangsa ini dgn mengangkat sultan sultan abal abal lbh baik uang nya utk membantu nini mamak nd sdr sdr nya yg sedang kelaparan dn kedinginan .... Xixixixixi... Ini baru peringatan kecil saja, 2 minggu air menenggelamkan desanya. Bila msh tetap membandel ... Nyai mau bangkitkan naga purba di sungai batang hari yg sdg bertapa 7000 tahun ..... Gempa dah hahahaha..... Nangis ateuuh...
    2 hours ago · Like

    Yana Sastra BANGKITKAN NYAI "NAGA PURBA" DI SUNGAI BATANG HARI , AGAR MENYEDOT AIR BANJIR MUNTAHKAN PADA YANG BANYAK "VIRUS" IXIXIIX
    2 hours ago · Like

    Nyai Ageng Gagak Pertala Iya Ratu Siluman ular dari Malingasia kang hahahaha...... Selain didanai seorang dato calon PM Malaysia ternyata pembesar di republik ini juga ikut mendanai dgn tujuan agar raja raja ini segera muncul dn koleteral2 milik mrk bisa di kuasai ....... Dana amanah lagi ....xixixixixixi
    2 hours ago · Like

    Yana Sastra xixiix collateral larinya dollllllarrs donk
    2 hours ago · Like

    Nyai Ageng Gagak Pertala Yeee... Kalau dia bangkit gempa besar ateuh sumatra kang .... Dempo meletus krakatau berguncang bahaya ateuuuh xixixixixi... Kalau banjir ma pengendalian air mah tugas Naga Hijau dn Naga Samudra kang. Xixixixixi.... Asal jgn naga bonar yooo....
    2 hours ago · Like

    Yana Sastra jangan ngehayal, harus kerja keras realistis , jadilah SDM di NKRI yg tangguh saingi bangsa Jepang, USA, Germany CRA KERJANNYA CEPAT TEPAT BERKWALITAS
    2 hours ago · Like · 1

    Nyai Ageng Gagak Pertala Kalau di USA kemampuan Nyai seperti ini di namakan apa kang ?? Bisa membangkitkan para naga purba yg sdh bertapa ribuan tahun dn memindahkan atw mendatangkan banjir ???? Meski memakai media jin penghuni laut selatan yg nurut nyai perintah ... Nyai lbh bnyk gunakan kekuatan laduni sendiri xixixixi.... Seneng sech jadi Avatar nyai nya... Main air di tengah gelombang samudra.
    2 hours ago · Like

    Nyai Ageng Gagak Pertala Yana Sastra@ xixixixixixi.... Nd satu lagi kang, jurus lempar panciiiii ... Hahaha... Hati Hati Ratu Siluman Ular dari Sarolangun Jambi itu ingin menguasai Pencak Silat Siliwangi .... ◦°◦"̮♡hϱ♡hϱ♡hϱ♡"̮◦°◦.. Oh ya di sini kami sdh adakan acara gebyar supranatural dn juga atraksi silat nanti nyai tag fotonya ya kang. Lagi rekrut anak murid baru juga buat nurunkan beberapa jurus ilmu al'hikmah ....xixixixixi
    2 hours ago · Like · 2

    Yana Sastra sip JURUSnya di IGELEKN di DUNIA JURUS GEGER BUMI 7 x JEJAK BUMI SEMUA GUNUNG KELUAR LARVA , JURUS MENGELIAT HARIMUA SILIWANGI
    2 hours ago · Like · 1

    Yana Sastra ayo Nyai AJIAN SUPRANATURAL di tambah dari USA HU HI ###X
    2 hours ago · Like

    Uohabdullohbinzainudin Yang Sesat adalah yg tdk pernah bersyukur akan nikmat Allah SWT......
    40 minutes ago · Unlike · 2

    Ratu Rimba Niagara DALAM HATI ADA DENGKI HIANAT SAJA SUKA MEMBUAT ONAR MERASAKAN DIRI SENDIRI SEMPURNA BAIK TANPA MEMIKIRKAN KESAN DARIPADA KATA-KATA YANG PENUH ONAR SUKA KETAWAKAN ORANG LAIN SEDANGKAN DIRI SENDIRI LANGSUNG TIADA EHSAN UNTUK MEMBANTU MANUSIA LAIN. LEBIH BAIK JADI KATAK BAWAH TEMPURUNG BERSASTRA SENDIRIAN DENGAN PARAU SUARA SASTRANYA BERGEMA TAPI MENJELEKKAN SEKALI! MALU AKU PUNYA BANGSA NUSANTARA YANG BEGINI. NEGARAMU KU SANJUNG KUJUNJUNG KAU TETAP MEMANDANG RENDAH PADAKU...YANG PENTING ADA RAKYAT NUSANTARAMU MENGHARGAI SASTRA NUSANTARAKU KARNA AKU ADALAH KATAK DALAM CERMIN BILA BERGEMA SASTRAKU RAMAI YANG MENYAHUT MAHU SALING MENYANJUNGI NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG DUA NEGARA BERJIRAN MAHU BERBAIK SANGKA TANPA DENGKI HIANAT DAN SALING BERKERJASAMA DI ANTARA SATU SAMA LAIN DALAM SUASANA YANG SEJAHTERA AGAR DIBERKAT ALLAH SWT.
    KAMU HARUS INGAT JIKA ALLAH BERKATA KUN FAYAKUN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA AKAN MENJADI KENYATAAN KARNA BAGI ALLAH YANG NGGAK BISA AKAN JADI REALITI JIKA DIA KEHENDAKI. KUASA-NYA MENGATASI SEGALA-NYA. INGATLAH ITU DUHAI YANG TAK PERNAH RASA BERSYUKUR AKAN NIKMAT ALLAH SWT.
    about a minute ago · Like

    (PETIKAN DARIPADA WALL YANA SASTRA & RATU RIMBA NIAGARA)
    18 Febuari 2013

    (DUHAI PROFESOR KU YANG BIJAKSANA TOLONG DONG BERI KOMENTAR APA YANG TERCATAT ..PADA YANG KAMU BACA YE...TOLONG BERI IDEMU YANG BENER2 ASLI DARIPADA PEMIKIRAN PROFESOR MU YE...JIKA KAMU DAPAT MEMBERI KOMENTAR YANG BIJAKSANA MAKANYA AKU LANTIK KAMU SEBAGAI RAKAN PROFESOR KU GIMANA MAU NGGAK...hehehe KERANA APA YANG KAMU BENTANGKAN ITU LAGI PANJANG MUKASURATNYA MAKANYA MARKAH PROFESORMU DITINGGIKAN HINGGA MENJADI PROFESOR PALING POPULAR DI KALANGAN PROFESOR2 YANG ADA DI DUNIA INI YE...hehehe)
    13 minutes ago · Like

    (BERSAMBUNG )

    (PETIKAN DARIPADA WALL M ABUL ALA ELMAUDUDY)
    7 Mac 2013
    Like ·  ·  · 11 hours ago


AKU MAHU KARYA-KARYA PUISIKU MENSEJAHTERAKAN
5 BENUA BERJIRAN BAIK SELAMANYA SELAGI ADA BULAN
& MATAHARI! IN SHAA ALLAH AAMEEN YA RABBAL A'LAMEEN

YANA SASTRA OH! YANA SASTRA TUJUAN APA KAMU BERSASTRA?
NEGARAMU KUJUNJUNG KUSANJUNG INIKAH BALASANMU KE AKU?
TEGA KAMU KATA NEGARAKU MALING SIA...
TEGA KAMU BILANG RATU SILUMAN MALAYSIA
KETAHUILAH DIKAU NEGARAKU BUKAN MALING
NEGARAKU SELALU MENGAMALKAN BUDAYA SALING MENYANJUNGI
DAN AKU BUKAN RATU SILUMAN MALAYSIA
AKU ADALAH PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND
AKU PENGEN KARYA-KARYA PUISIKU DAPAT MENYATUPADUKAN
5 BENUA BERSATU HATI
SEIA SEKATA
SEHATI SEJIWA
MEREALISASIKAN SEMUA HASRAT SUCI MURNI
MAHU SALING BEKERJASAMA
SALING BANTU MEMBANTU
DALAM SUASANA HARMONIS
SALING MENGHORMATI BUDAYA ADAT RESAM AGAMA MASING-MASING
TANPA
CEMBURU
SAKIT HATI
MENFITNAH
TIKAM MENIKAM
MEMBUAT ONAR SESUKA HATI
BERKATA JELEK
SOMBONG ANGKUH
MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

AYUH YANA SASTRA
SENTIASA BERPIKIRAN POSITIF LAH TIKA KAMU BERSASTRA
JIKA KAMU TAK MAHU UBAH JUGA
PEMIKIRAN KAMU
SEBAGAI YANG BERGELAR PENULIS UNTUK RAKYAT NUSANTARA
KAMU SENGAJA MELEDAKKAN API KEMARAHAN
DI HATI-HATI YANG TENANG
DAN JANGAN KAMU SANGKA
DI AIR TENANG TIADA NAGA
BILA NANTI HILANG KESABARAN NAGA INI
BILAKALA DIA MENGAMUK ATAS KECELUPARAN KATA-KATAMU ITU
AKAN BERLAKULAH PERTUMPAHAN DARAH DI BUMI NUSANTARA INI?
ADAKAH KAMU TEGA BERLAKU BEGITU YANA SASTRA?
JIKA KAMU TEGA ....SILAKAN...
PANTANG KAMI ANAK MELAYU MALAYSIA DICABAR?
KAMI AKAN SAHUT CABARAN?
SILAKAN...SILAKAN...TURUN KE GELANGGANG
PERTUMPAHAN DARAH...
KAMI TAK TAKUT MATI...
KAMI RELA MATI BERMARUAH
DARIPADA MATI TAK BERMARUAH
SEJAK DARI DULU LAGI KAMI BERSABAR
TAK SUDAH-SUDAH KAMU MEMBUAT ONAR
NEGARA KAMI MALING...
BENDERA KAMI KAMU INJAK SESUKA HATI....

CUBA KAMU PEJAMKAN MATA YANA SASTRA
JIKA PERTUMPAHAN DARAH BERLAKU
GARA-GARA SASTRAMU YANG TAK HENTI MEMBUAT ONAR
NEGARA JIRAN YANG BAIK
BERPERANG
PERTUMPAHAN DARAH BERLAKU
KESEJAHTERAAN BERNEGARA SUDAH TIADA LAGI
MANA HENDAK KAMU LETAKKAN KEMERDEKAAN NEGARAMU
RAKYAT YANG SUSAH BERTAMBAH DERITA....
INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA YANG KAMU PERLEKEHKAN
TIADA UNTUK MEMBELA
SEDANGKAN DARAH PAHLAWAN DIRAJA NUSANTARALAH YANG
GUGUR KE BUMI UNTUK MEMERDEKAKAN NEGARA KAMU
TAPI KAMU LANGSUNG TIDAK MAHU HARGAINYA
MEMANG BENARLAH KAMU MANUSIA YANG TAK TAHU BERSYUKUR ILAHI
MENGURNIAKAN SEBUAH NIKMAT KEMERDEKAAN NEGARAMU NEGARAKU!

Karya Ratu Rimba Niagara
18 Febuari 2013

YANA SASTRA SUKA BERSASTRA ONAR AGAR DUA NEGARA BERPERANG!

Nyai Ageng Gagak Pertala Kabar palembang kebanjiran kang ....desa sekeliling nyai banjir antara 30 meter sampai 2 meter lbh. Namun air tak berani menyentuh desa nyai pdhl kami tepat di pinggir sungai musi yg sedang meluap parah.... Kan air nya nyai pindahin ke sarolangun jambi desa kelahiran ratu siluman ular dari malaysia itu kang xixixixixii.....
2 hours ago · Like · 1

Yana Sastra OH RATU SILUMAN MALAYSIA / MALING SIA
2 hours ago · Like

Nyai Ageng Gagak Pertala Kasihan didesa itu air tiada surut malah semakin bertambah besar dn meluas hampir merendam 3000 rumah warga terutama desa kelahiran ratu selangor itu air mencapai atap rumah, semoga dia segera sadar ya kang .... Daripada sibuk merusak bangsa ini dgn mengangkat sultan sultan abal abal lbh baik uang nya utk membantu nini mamak nd sdr sdr nya yg sedang kelaparan dn kedinginan .... Xixixixixi... Ini baru peringatan kecil saja, 2 minggu air menenggelamkan desanya. Bila msh tetap membandel ... Nyai mau bangkitkan naga purba di sungai batang hari yg sdg bertapa 7000 tahun ..... Gempa dah hahahaha..... Nangis ateuuh...
2 hours ago · Like

Yana Sastra BANGKITKAN NYAI "NAGA PURBA" DI SUNGAI BATANG HARI , AGAR MENYEDOT AIR BANJIR MUNTAHKAN PADA YANG BANYAK "VIRUS" IXIXIIX
2 hours ago · Like

Nyai Ageng Gagak Pertala Iya Ratu Siluman ular dari Malingasia kang hahahaha...... Selain didanai seorang dato calon PM Malaysia ternyata pembesar di republik ini juga ikut mendanai dgn tujuan agar raja raja ini segera muncul dn koleteral2 milik mrk bisa di kuasai ....... Dana amanah lagi ....xixixixixixi
2 hours ago · Like

Yana Sastra xixiix collateral larinya dollllllarrs donk
2 hours ago · Like

Nyai Ageng Gagak Pertala Yeee... Kalau dia bangkit gempa besar ateuh sumatra kang .... Dempo meletus krakatau berguncang bahaya ateuuuh xixixixixi... Kalau banjir ma pengendalian air mah tugas Naga Hijau dn Naga Samudra kang. Xixixixixi.... Asal jgn naga bonar yooo....
2 hours ago · Like

Yana Sastra jangan ngehayal, harus kerja keras realistis , jadilah SDM di NKRI yg tangguh saingi bangsa Jepang, USA, Germany CRA KERJANNYA CEPAT TEPAT BERKWALITAS
2 hours ago · Like · 1

Nyai Ageng Gagak Pertala Kalau di USA kemampuan Nyai seperti ini di namakan apa kang ?? Bisa membangkitkan para naga purba yg sdh bertapa ribuan tahun dn memindahkan atw mendatangkan banjir ???? Meski memakai media jin penghuni laut selatan yg nurut nyai perintah ... Nyai lbh bnyk gunakan kekuatan laduni sendiri xixixixi.... Seneng sech jadi Avatar nyai nya... Main air di tengah gelombang samudra.
2 hours ago · Like

Nyai Ageng Gagak Pertala Yana Sastra@ xixixixixixi.... Nd satu lagi kang, jurus lempar panciiiii ... Hahaha... Hati Hati Ratu Siluman Ular dari Sarolangun Jambi itu ingin menguasai Pencak Silat Siliwangi .... ◦°◦"̮♡hϱ♡hϱ♡hϱ♡"̮◦°◦.. Oh ya di sini kami sdh adakan acara gebyar supranatural dn juga atraksi silat nanti nyai tag fotonya ya kang. Lagi rekrut anak murid baru juga buat nurunkan beberapa jurus ilmu al'hikmah ....xixixixixi
2 hours ago · Like · 2

Yana Sastra sip JURUSnya di IGELEKN di DUNIA JURUS GEGER BUMI 7 x JEJAK BUMI SEMUA GUNUNG KELUAR LARVA , JURUS MENGELIAT HARIMUA SILIWANGI
2 hours ago · Like · 1

Yana Sastra ayo Nyai AJIAN SUPRANATURAL di tambah dari USA HU HI ###X
2 hours ago · Like

Uohabdullohbinzainudin Yang Sesat adalah yg tdk pernah bersyukur akan nikmat Allah SWT......
40 minutes ago · Unlike · 2

Ratu Rimba Niagara DALAM HATI ADA DENGKI HIANAT SAJA SUKA MEMBUAT ONAR MERASAKAN DIRI SENDIRI SEMPURNA BAIK TANPA MEMIKIRKAN KESAN DARIPADA KATA-KATA YANG PENUH ONAR SUKA KETAWAKAN ORANG LAIN SEDANGKAN DIRI SENDIRI LANGSUNG TIADA EHSAN UNTUK MEMBANTU MANUSIA LAIN. LEBIH BAIK JADI KATAK BAWAH TEMPURUNG BERSASTRA SENDIRIAN DENGAN PARAU SUARA SASTRANYA BERGEMA TAPI MENJELEKKAN SEKALI! MALU AKU PUNYA BANGSA NUSANTARA YANG BEGINI. NEGARAMU KU SANJUNG KUJUNJUNG KAU TETAP MEMANDANG RENDAH PADAKU...YANG PENTING ADA RAKYAT NUSANTARAMU MENGHARGAI SASTRA NUSANTARAKU KARNA AKU ADALAH KATAK DALAM CERMIN BILA BERGEMA SASTRAKU RAMAI YANG MENYAHUT MAHU SALING MENYANJUNGI NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG DUA NEGARA BERJIRAN MAHU BERBAIK SANGKA TANPA DENGKI HIANAT DAN SALING BERKERJASAMA DI ANTARA SATU SAMA LAIN DALAM SUASANA YANG SEJAHTERA AGAR DIBERKAT ALLAH SWT.
KAMU HARUS INGAT JIKA ALLAH BERKATA KUN FAYAKUN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA AKAN MENJADI KENYATAAN KARNA BAGI ALLAH YANG NGGAK BISA AKAN JADI REALITI JIKA DIA KEHENDAKI. KUASA-NYA MENGATASI SEGALA-NYA. INGATLAH ITU DUHAI YANG TAK PERNAH RASA BERSYUKUR AKAN NIKMAT ALLAH SWT.
about a minute ago · Like

(PETIKAN DARIPADA WALL YANA SASTRA & RATU RIMBA NIAGARA)
18 Febuari 2013
Like ·  ·  · 18 hours ago

(PETIKAN DARIPADA  GRUP KOMUNITAS KEDATUN  KEAGUNGAN CINTA BUDAYA)
8 Mac 2013


0 comments:

Post a Comment

 
;