Monday 4 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA Part(3)



  • CINTAKU DIHERET DALAM BARA GELOMBANG OMBAK MENGGANAS!

    PEKENALAN DENGANMU MEMBAHAGIAKAN INDAH SEKALI SEPERTI PELANGI DI MALAM HARI BERPISAH DENGANMU AKU TERDERA RINDUKANMU DAN RINDU ITU DIHERET OMBAK RINDU...MALANGNYA AKU CINTAKU BERBUNGA-BUNGA DI MUSIM TENGKUJUH
    LALU CINTAKU DIHERET DALAM BARA GELOMBANG OMBAK MENGGANAS...LALU CINTAKU TERBAKAR HANGUS DIHEMPAS SAMPAI KE TEPIAN PANTAI...MAKANYA SEBELUM CINTAKU TERBAKAR HANGUS OLEHMU... BERPISAH ADALAH LEBIH BAIK...DARIPADA DERITA CINTA GARA-GARA MAHU DICINTAI KARYA DUNIA SASTRAKU....

    Ratu Rimba Niagara
    4 Mac 2013
    Like ·  ·  · Promote · 3 minutes ago · 
  • CINTAKU BERBUNGA-BUNGA DI MUSIM TENGKUJUH

    Teman fb...maafkan aku ye...terima kasih karna sudi memahami dunia sastraku...
    Percayalah sampai kapanpun aku tetap menyayangimu...andai kata jika diizinkan Allah kasih kita difb bertaut kembali bisakah kamu sudi memahami duniaku ...dan tak ulangi lagi sepimu bisumu karna komentar darimu amat kuharapkan bukan berarti menyuruhmu memuji hasil karyaku...tapi berilah komentar yang menurut hati kalbu imanmu...andainya kamu sibuk ...masukan ke inboxku katakan maafkanku ratu ...ku sibuk selama sebulan tak ada difb...baru kufaham kamu benar-benar sibuk...itu sudah memadai bagiku sebagai rakan fbmu...untuk pengetahuanmu aku adalah rakan fbmu yang memahami apa juga keadaan kamu asalkan kamu berterus terang. Sebab itu aku katakan rakan fbku adalah terlalu istimewa untuku...ku anggap mereka seperti permata Syurga kiriman dari-Nya dan indahnya persahabatan fbku seperti indah-Nya pelangi di malam hari...santun bahasan...See More
    Like ·  ·  · Promote · 5 minutes ago · 
  • Ahmad Tajuddin .























    REDHA
MAAF SAMPAI KAPANPUN!

Maafkan aku sekali lagi...
Aku tetap hargainya sampai kapanpun...
Kerana aku tahu kelemahanku ini
Setiap yang mahu berteman denganku...
Aku sepikan kerana bukan nggak mahu terima pertemanan fb
Daripada saling menyakiti
Saling terluka
Lebih baiklah mengenali sekadar apa adanya pemahaman sendiri
Asalkan dua-dua faham dengan dunia sendiri
Apa mahunya kita saling mahu berteman fb
Apa matlamat kita berteman fb...
Dan aku cukup takut jika kita berteman fb
Saling sakit menyakiti
Saling melukai dalam diam
Lebih baiklah diam terus... diam dalam memohon sejuta kemaafan
Agar kelukaan dua-dua hati terluka tidak dibawa sampai ke akhirat nanti...
Maafkan aku sekali lagi maaf sampai kapan pun...

RATU RIMBA NIAGARA
4 Mac 2013

 ·
MAAFKAN AKU DUHAI TEMAN FBKU... KU TERPAKSA UNDUR DIRI
KEPADA MEREKA YANG SIBUK SELALU ANGGAP AKU BUKAN TEMAN FBNYA

Maafkan aku...
Bukan aku tak sudi berteman denganmu...
Teman fbku amat terhad
Ku cuma terima mereka yang sudi mendukung dunia sastraku ...
Mana yang sibuk dan tidak memberi pada setiap komentar atau like pada
Karyaku.. kuterpaksa tarik diri..bukan berarti memutuskan talisiraturrahimi..
Coba kamu bayangkan jika kamu sudah anggap rakan fbmu adalah
seperti sahabat sejati sanggup susah senang denganmu..walaupun sekadar teman alam maya...disepikan dibiarin seperti tidak wujud baik di wallmu atau di wallku
setiap rakan fb yang tidak namanya muncul di wallku ..kukira mereka ingin menyeksa persahabatan denganku...mereka saja sakitkan hatiku...daripada hatiku sakit terdera rindu dan sayang pada semua rakan fb tapi masih tidak menghargai pertemanan fb...apa gunanya jadi rakan fbku...lebih baiklah aku tidak disakiti terus menerus...biarlah mereka sibuk dengan urusan mereka dan aku denganku bersama mereka yang sentiasa sudi dan memahami dunia sastraku...harap kamu sudi maafkan aku ye...salam kemaafan dariku ..percayalah aku tetap menghargai kasih sayang mu padaku...sudi doakan ku ye...mungkin di dunia ini kita nggak bisa bersama biarpun di alam maya In-Shaa Allah di Syurga kita jadi teman baik bercanda di Taman Syurga AAmeein." PERSAHABATAN KITA YANG PERNAH TERJALIN SENTIASA MEWANGI DI HATIKU MOGA ALLAH MENGAMPUNKAN AKU DAN MERAHMATI DIRIMU'

RAKAN FBKU YANG ADA

Maafkan aku
Jika aku undur diri dari berteman denganmu
Ku tak tega terseksa dan diseksa
Dulu sebelum kau mahu menjadi teman fbku
Kau akan sokong/dukung dunia sastraku
Tanpa apa jua alasan...
Kau akan like dan komen karya-karyaku
Jika tak dapat sehari sekali karna sibuk
Kau kata akan hadir juga sekadar like

Yang aku pelik
Dari 60 Orang rakan fbku
Cuma 4 orang yang sudi memberi dukungan
Yang lain sunyi sepi bisu
Aku nggak tahu kenapa mereka mahu menjadi rakan fbku
Sudah banyak kali aku katakan
Aku membuka akaun fb bukan untuk canda-canda kosong
Aku membuka akaun fb dan mahu berteman fb denganmu
Mahukan impak yang besar dalam dunia sastra nusantara yang kudambakan
Jika kamu sekadar mahu menjadi bisu kaku ...tolong fahami daku...
Tolong fahami duniaku...
Jangan salahkah aku jika aku tinggalkan kamu
Jangan bilang benci samaku

Siapalah aku di hatimu ...
Andainya sibuk diam sepi itu membahagiakanmu
Aku tak akan mengganggumu lagi
Merayu..rayu padamu...
Talong balas cinta dunia sastra nusantaraku demi-Nya
Aku tak mahu...tak mahu...tak mahu...

Tahukah kau...
Diam dan bisumu itu
Membuatkan dunia sastraku nazak
Dan membuatkan aku benci sama kamu
Mahu bersahabat denganku tapi menyeksakan nadi sastraku
Kau membenci aku dalam diam
Kau membunuh aku dalam sepi
Sedangkan aku menyayangimu dalam terlara sepi dan rindu
Kini nadi sastra nusantaraku benar-benar nazak lantaran sepinya kamu
Aku tak tega dizalimi oleh rakan fbku yang kusanjung dan kujunjung
Pertemanan ini...
Mengenalimu bersahabat denganmu membahagiakan
Kusangkakan panas hingga ke petang
Tapi hujan di tengah hari...
Sejujurnya aku katakan kamu mencuri hatiku kamu mngunci hatiku untukmu
Bilamana hatiku sudah berjaya kau kunci untuk setia padamu menyayangimu...
Sewenangnya kau sengaja menzalimi aku....
Karna telah kupasrahkan pada Allah sejak mula menerimanya sebagai teman fbku...
Kini aku pasrah juga untukmelepaskanmu menjadi rakan fbku...
Maafkan aku ....bukan sengaja aku mahu jadi begini
Inilah dunia sastraku...
Pertemanan fb demi dunia sastraku
Jika kamu boleh terima dunia sastraku berarti kamu boleh terima pertemanan fb ini...
Selamat tinggal...pada mereka yang sengaja mahu meninggalkan dunia sastraku...
"Percayalah hatiku berbunga-bunga rindu dan kasih akan kamu sampai hujung Nyawaku"

"ADAKALA BERTERUS TERANG LEBIH BAIK DARIPADA TERUS TERUSAN MAKAN HATI BERULAM JANTUNG IYAKAN?"

Maafkan aku rakan fbku...
Ratu Rimba Niagara
4 Mac 2013
KAMULAH RAKAN FBKU MERANGKAP TEMAN AKHIRATKU

duhai teman fbku yang terkasih
terima kasih karna sudi memaafkan aku
terima kasih karna sudi memahami duniaku
biarpun aku tahu kamu berdarjat punya segala pesona dunia
tapi itu semua tidak merendahkan martabatmu
kamu masih sudi dan sudi memaafkan aku
dan memahami duniaku
kamu tak rasa kecil hati
jauh sekali mendendamiku
biarpun kata-kataku tidak menyenangimu hari ini
maafkan aku duhai teman fbku yang terkasih

biarpun kita berkomunikasi sekadar di alam maya bisu kaku
tapi kita saling memahami isi hati
tidak akan ada kecil hati biarpun hati terlara terkeciwa
apalah ada terlara terkecewa di dunia ini
jika hendak dibandingkan di akhirat nanti
pastinya di saat itu kita saling tidak mengenali
walaupun di dunia punyai keluarga yang dicintai separuh mati
masing-masing sibuk dengan amalan masing-masing
terlalu takut ...terlalu gentar
apakah kita akan selamat
ketika meniti titian siratulmustaqim
jika di alam barzah yang tersayangpun tidak menemani kita
inikan pula di pada mahsyar nanti...
ALLAHU AKBAR
memang saat yang menakutkan
bagi kita yang tiada amalan untuk menyelamatkan kita
samada di alam barzah atau di pandang mahsyar...

makanya bilamana
aku duduk sendirian muhasabah diriku
muhasabah diriku adalah sastraku duniaku
dengan harapan hadirlah rakan-rakan fb
yang bukan membiarkan sastraku bersastra sendirian
tapi ada yang sudi bersama-samaku
saling muhasabah diri
aku muhasabah diriku
kamu muhasabah drimu
karna sehebat manamu ilmu agama kita
masih tidak sempurna
dengan kehadiranmu di wallku
dengan kehadiranku di wallmu
kita saling berkomunikasi
dalam apa jua tema yang kukaryakan
yang kamu tuliskan
kita saling berkomentar
kita saling berkongsi ilmu
tanpa rasa rugi sedikitpun
tanpa rasa mahu membangga diri
yang ada mahu pulang ke Pangkuan Ilahi...
dalam roh dan jiwa yang suci murni
Semurni Syurga...
itulah hikmah di sebalik pertemuan kita
biarpun sekadar berteman fb di alam maya

Kematian tak mengenal siapa aku siapa kamu
Kita tak akan dapat tentukan adakah esok kita bernafas lagi?
Kematian milik Allah Taala
Maka kita sentiasa menjaga kesantunan dalam setiap kehidupan yang kita lalui
Mana ada manusia yang sempurna di dunia ini
Karena tidak kesempurnaan itulah
Kita diberi Allah Robbul Idzati peluang
Selagi masih ada nafas
Untuk berubah dan berubah
Menyiapkan amalan yang diredhoi-Nya
Sepenuh ikhlas tanpa paksaan
Percaya akan setiap qada & qadar-Nya
Andai esok nafasku terhenti
Maafkan segala kesalahan atas karya-karya sastra nusantaraku
Yang tak menyenangkan hatimu di kala kamu membacanya...
Andainya esok aku mati
Sudilah kenangkan daku dalam doamu
Tika di alam maya kuharapkan persahabatan kita seindah Syurga
Tika di alam barzah dan di pandang Mahsyar...kaulah yang sudi
Menyelamatkan aku daripada seksaan kubur dan dapat aku bertemumu di Syurga...
In Shaa Allah Aameen Ya Rabbal A'Lameen.

"ALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA MAKANYA AKU MAHU SENTIASA BERPERASANGKA BAIK DENGAN-MU TUHAN"

Rakan fbmu yang pengen menjadi rakan fbmu sampai mati jika kau sudi
Menghargai pertemanan di fb ini... aku cuma mahu rakan fbku hatinya Semurni Syurga...itulah dambaanku dalam berteman di laman muka buku ini...
Biarpun aku bukanlah sebaik mana yang kau harapkan tapi aku mahu menjadi hamba-Nya yang benar-benar baik dunia jua akhirat. Hidup dalam kebaikan dan matipun dalam kebaikan...itulah yang aku perjuangkan dalam Sasteraku duniaku.

Rakan fbmu yang mengharap kamu bisa memahami dunia sastra nusantaraku,
Ratu Rimba Niagara
4 Mac 2013
·

(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
4 Mac 2013 ·  

www

0 comments:

Post a Comment

 
;