Saturday 11 May 2013

SALAM YA SALAM DUHAI KEKASIH ALLAH TIADA KERAGUAN AKAN PERTOLONGAN MU YA ROBB


Saturday, 11 May 2013 0 comments

KOLEKSI MADAH PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA ,'MIKRAJ CINTA' (PART 1, 2 & 3)




  • Ratu Rimba Niagaras shared Pelangi Indah's photo.

    ~~pesanku~~.


    dari hatiku yang tulus
    dari jiwaku yang tenang
    dari lubuk hati ku yang paling dalam
    ku ingin berkata padamu
    duhai insan...mengertilah

    andai hari ini
    hari terakhirku bersama disini
    aku ingin dan kau fahamilah
    aku bukan membawa diri
    aku bukan kesal pada perpisahan
    aku kesal aku kembali padamu dulu
    aku kesal mengapa aku terima cintamu
    buat kali kedua...

    andai hari ini
    aku tidak lagi hadir bersamamu
    bukan aku benci padamu
    tiada setitik rasa untuk membenci dirimu
    tiada nafas untukku padam semua itu
    itu diluar kemampuanku..

    andai namamu terpadam lagi
    dari hatiku ..maafkan aku..
    aku insan biasa
    aku juga ada jiwa dan raga
    untuk ku bersiapkan dihari mendatang

    andai kau masih bernafas cinta
    ku harap kau letaklah cintamu
    ditempat yang sesuai dengan kehendakmu..
    yang harus dijaga dan dibajai selalu
    aku mungkin tak mengerti erti cinta
    aku mungkin tidak faham cintamu
    kerna aku juga insan kekurangan
    dalam cinta...

    selamat pagi cinta
    selamat tinggal cinta
    andai hari ini kau bahagia
    itu doa restuku
    andai hari ini aku berduka
    itulah tanda hatiku terluka..

    salam cinta terakhir dariku...


    Pelangi Indah...
    @@8.34am@@12.5.2013@@
    Unlike ·  ·  · about an hour ago · 
    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara CINTA TERHALANG DI BALIK MEGA SENJA

      Duhai cinta yang terbiar sepi
      Yang zalimnya aku tega membiarin kamu kesepian
      Tanpa kepedulian cintaku

      Ampunkan aku maaf berjuta kali maaf
      Melukakan hatimu tanpa pintaku
      Aku terbelenggu dalam keadaan
      Samada memilihmu atau hajat ibuku
      Yang tidak merestui cinta kita

      Setiap malam aku bertahjud
      Berdoa dengan Tuhan
      "Tuhan aku cinta dia...
      tapi ibuku tak merestui...
      dia kucinta karnaMu
      ibuku lambang Syurga
      aku tak mahu menjadi seperti Al-Qamah
      hingga terpaksa dibakar jenazahnya
      karna tak taat kepada ibunya...
      aku tak mahu menjadi anak derhaka
      gara-gara cinta seorang wanita..."

      Duhai cinta yang terbiar sepi...
      Itulah pergolakkan 
      Yang aku hadapi selama permisahan kita

      Siapalah di dunia ini yang tak suka
      Apabila dapat sehidup semati dengan orang yang dicintai
      Tapi bukan cinta manusia menjadi dambaan cintaku...
      Moga kau boleh faham apa 
      Yang tersurat dan tersirat

      Biarpun cinta kita terhalang...
      di balik mega senja 
      aku selalu mendoakanmu
      ketemu seorang bidadara Syurga
      mencintaimu ikhlas semata meraih keredhoan-Nya
      percayalah tentang takdir cinta
      kau seorang wanita soleha
      pastinya lelaki soleh yang kau miliki percayalah
      itulah doaku untukmu ...
      moga Allah makbulkan 
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      2 Rejab 1434H
      12 Mei 2013M
  • CINTA TERHALANG DI BALIK MEGA SENJA

    Duhai cinta yang terbiar sepi
    Yang zalimnya aku tega membiarin kamu kesepian
    Tanpa kepedulian cintaku
    Ampunkan aku maaf berjuta kali maaf
    Melukakan hatimu tanpa pintaku
    Aku terbelenggu dalam keadaan
    Samada memilihmu atau hajat ibuku
    Yang tidak merestui cinta kita

    Setiap malam aku bertahjud
    Berdoa dengan Tuhan
    "Tuhan aku cinta dia...
    tapi ibuku tak merestui...
    dia kucinta karnaMu
    ibuku lambang Syurga
    aku tak mahu menjadi seperti Al-Qamah
    hingga terpaksa dibakar jenazahnya
    karna tak taat kepada ibunya...
    aku tak mahu menjadi anak derhaka
    gara-gara cinta seorang wanita..."

    Duhai cinta yang terbiar sepi...
    Itulah pergolakkan
    Yang aku hadapi selama permisahan kita

    Siapalah di dunia ini yang tak suka
    Apabila dapat sehidup semati dengan orang yang dicintai
    Tapi bukan cinta manusia menjadi dambaan cintaku...
    Moga kau boleh faham apa
    Yang tersurat dan tersirat

    Biarpun cinta kita terhalang...
    di balik mega senja
    aku selalu mendoakanmu
    ketemu seorang bidadara Syurga
    mencintaimu ikhlas semata meraih keredhoan-Nya
    percayalah tentang takdir cinta
    kau seorang wanita soleha
    pastinya lelaki soleh yang kau miliki percayalah
    itulah doaku untukmu ...
    moga Allah makbulkan
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    2 Rejab 1434H
    12 Mei 2013M
    Like ·  ·  · about an hour ago · 
  • Ratu Rimba Niagara shared Pangeran Maulana's status update.
    Siapa yang menemukan jati dirinya...pada suatuh hari akan hakekat sejati...maka sulit baginya memaki dan mencaci orang orang yang disekitar diri,juga yang disana sini
    Like ·  ·  · about an hour ago · 

  • Ratu Rimba Niagara Norman Pangerannorman"RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING"

    Ya Allah

    ✔ Muliakanlah yang membaca pesan ini

    ✔ Lapangkanlah hatinya
    ✔ Bahagiakanlah keluarganya, dan
    ✔ Luaskan rezekinya seluas lautan
    ✔ Mudahkan segala urusannya
    ✔ Kabulkan cita-citanya
    ✔ Jauhkan dari segala Penyakit, Fitnah, Prasangka Keji, Berkata Kasar, dan Mungkar
    ✔ Jauhkan dari segala Musibah 

    ˚°º΅ά♏in..ά♏in..ά♏in΅º
    Unlike · · about an hour ago near Jakarta, Jakarta Raya · 
    You like this.

    Ratu Rimba Niagara AAmmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Ya Allah Kau balaslah Rahmat dan Kasih-Mu kepada hamba-Mu
    yang bermurah hati untuk mendoakan aku dan semua rakan-rakan di group ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Pangeran Maulana Aamiin ya robbal alamin
    about an hour ago via mobile · Unlike · 1

  1. 1Unlike ·  · 
    • You and 8 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara Norman Pangerannorman"RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING"

      Ya Allah

      ✔ Muliakanlah yang membaca pesan ini

      ✔ Lapangkanlah hatinya
      ✔ Bahagiakanlah keluarganya, dan
      ✔ Luaskan rezekinya seluas lautan
      ✔ Mudahkan segala urusannya
      ✔ Kabulkan cita-citanya
      ✔ Jauhkan dari segala Penyakit, Fitnah, Prasangka Keji, Berkata Kasar, dan Mungkar
      ✔ Jauhkan dari segala Musibah 

      ˚°º΅ά♏in..ά♏in..ά♏in΅º
      Unlike · · about an hour ago near Jakarta, Jakarta Raya · 
      You like this.

      Ratu Rimba Niagara AAmmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

      Ya Allah Kau balaslah Rahmat dan Kasih-Mu kepada hamba-Mu
      yang bermurah hati untuk mendoakan aku dan semua rakan-rakan di group ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    • Pangeran Maulana Aamiin ya robbal alamin
      about an hour ago via mobile · Unlike · 1
  2. Like ·  · 
  3. Like ·  · 
  4. Like ·  · 
    • 3 people like this.
    • Ratu Rimba Niagara JIKA CINTA ILAHI MENJADI MATLAMAT HIDUP 
      HARTA DUNIAWI INI HANYALAH KE ARAH MERAIH CINTA-NYA.

  5. Unlike ·  · 
    • You and 8 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara SUNYI DI DUNIA TIDAK SAMA DENGAN SUNYI AKHIRAT YANG MEMBAWA DERITA
      SUNYI DI DUNIA MASIH BOLEH DISELAMATKAN LAGI
      DENGAN AMAL SOLEH AGAR TERHINDAR DARIPADA SUNYI AKHIRAT YANG MEMBAWA DERITA TAK TERTEBUS.
  6. Like ·  · 
    • 3 people like this.
    • Ratu Rimba Niagara MENGUKIR SYAIR CINTA ILAHI DI TAHAJUD MALAM
      SERASA BERADA DI SURGA FIRDAUS JANNATUN NA'IM
      SUBHANALLAH INDAH-NYA TAHAJUD MALAM ..DIMALAM ITU
      KEDENGARAN PEPOHONAN SYURGA MENYERTAI ZIKIR MUNAJAT
      MEMBESARKAN MENG-AGUNGKAN KEAGUNGAN CINTA ILAHI.

  7. Unlike ·  · 
  8. Like ·  · 
  9. Unlike ·  · 
    • You and 7 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara NASIHAT MENASIHATI ADALAH TANDA KITA SALING KASIH PADA KAWAN SEJATI...KAWAN YANG MENGINSAFI BAHAWA DUNIA INI CUMA SEMENTARA
      YANG KEKAL AKHIRAT MENENTUKAN UNTUNG NASIB KITA ...JIKA MENYESAL DI KETIKA ITU SUDAH TAK BERMAKNA LAGI.
  10. Unlike ·  · 
  11. Like ·  · 
  12. Like ·  · 
    • 4 people like this.
    • Ratu Rimba Niagara ITIK DAN BEBEK BERKELAHI UDAH BERDAMAI
      AYAM DAN ANGSA BERTEMAN SAMPAI SYURGA
      MELIHAT KERBAU DITEMANI ANJING YANG SETIA
      SERIGALA BUNGUNG MEMBURU DOMBA TIDAK KESAMPAIAN
      SEBANG KUCING DAN TIKUS BERKELUARGA
      KARNA KITA SEMUA SATU AYAH SATU IBU
      ADAM & HAWA.

  13. Like · 
  14. Like ·  · 
  15. Like ·  · 
  16. Like ·  · 
  17. Like ·  · 
  18. Like ·  · 
  19. 1Like ·  · 
  20. Like ·  · 
  21. Like ·  · 
  22. Like ·  · 
  23. Unlike ·  · 
  24. Unlike ·  · 

  25. Like ·  · 
  26. Unlike ·  · 
    • You and 5 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara SALAM YA SALAM DUHAI KEKASIH ALLAH
      SALAM YA SALAM DUHAI KEKASIH RASULULLAH
      MOGA HIDUP MATIMU DIRAHMATI ALLAH
      DI PADANG MAHSYAR NANTI MENDAPAT SYAFAAT RASULULLAH
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      19 hours ago · Like · 1
  27. Like ·  · 


0 comments:

Post a Comment

 
;