Saturday 7 September 2013

AKU REDHO MENJADI PEWARIS KESATRIA DIRAJA NUSANTARA


Apa yang anda nampak ?

Lihat sepenuhnya di -> Izzue Islam
KERANA-MU ALLAH AKU BERSASTERA MOGA KAU REDHAI PERJUANGANKU
MOGA SASTERAKU MEMBERI MANFAAT BUAT DIRIKU DAN SEMUA YANG MEMBACA
KARYA-KARYAKU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
1Like ·  · 

BERSAMA REALITIKAN CITA MOYANG HULUBALANG KITA

Duhai hulubalangku...
Sudah lama ku nantikan kedatanganmu
Allah telah memakbulkan doaku
Mengirimkan rakan seperjuangan
Untuk susah senang bersama

Duhai hulubalangku
Adakah kau ingat sumpah setia
Moyang hulubalangmu moyang hulubalangku
Agar jangan sesekali aku dan kau menjadi
Pendekar derhaka kepada Raja Bugis
Tidak akan izinkan mana-mana rakyat
Menjadi rakyat derhaka yang pasti membawa padah
Makanya jangan sesekali kau mahu berpaling tadah
Dalam perjuangan yang penuh berliku ini

Duhai hulubalangku
Jangan kau herankan perjuanganku
Aku sudah terbiasa berjuang kesendiriaan
Mencapaikan hasrat nenek moyangku yang tak tercapai
Tapi andainya kau sanggup
Melupakan kepentinganmu demi merealitikan
Hasrat dan cita-cita moyang hulubalangmu
Sudilah bersamaku
Susah senang kita bersama
Andainya aku gugur dulu sebelummu
Kau teruskanlah perjuangan ini
Aku sentiasa bersamamu
Kerana setiap langkah perjuanganmu
Adalah bayanganku
Roh perjuanganku telah bersemadi di jiwamu
Bersemadi juga di jiwa anak bangsa....
Kerana kau dan aku telah ditakdirkan
Untuk mencapaikan hasrat moyang hulubalang kita...

Rakan seperjuanganmu,
PUTRI RIMBA NIAGARA
AKULAH SANG PUTERI YANG DIKATAKAN HILANG ITU
AYUH BERSAMAKU TERUSKAN PERJUANGAN....

4 September 2013
28 Syawal 1434H
7Like ·  · 

JAMBANGAN UCAPAN JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA KESATRIA SEMUA. 

TERIMA KASIH DUHAI KESATRIA DIRAJA NUSANTARAKU,
SOKONGANMU MEMANG KUNANTIKAN,
KERANA KAU PENIUP OBOR API PERJUANGANKU,
TANPA SOKONGANMU SASTRAKU DI PINGGIRAN.

KETULUSAN HATIMU AMAT KUHARAPKAN,
CINTA IBU PERTIWI BUKAN GURAUAN,
KUBERBAKTI BUKAN HARAP BALASAN,
HANYA SEGUGUS DOA TANDA INGATAN.

DI TUGU INGATAN CINTA KITA BERSEMI,
JURAIAN AIR MATA BERGUGURAN,
DIIRINGI DOA RESTU TANDA MENCINTAI,
PADA KESATRIA YANG GUGUR DALAM PERJUANGAN.

HIDUP ADALAH SATU PERJUANGAN,
TAKKAN BERHENTI SELAGI NYAWA ADA,
KEPADA SEMUA JASAMU DALAM KENANGAN,
KULIPAT KEMAS DIHATI SELAGI HAYAT KU ADA.

(PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
28 Syawal 1434H
4 September 2013M
1Like ·  · 

DUNIA KARYA DI ALAM PESONA DUNIA MAYA (1)

Kedaton Kraton Wahyu Utama aku yakin sebentar lgi nenek jadi bidadri remaja yang paling cantik diantara anak cucu cucu apa lagi sair sair cintanya semakin indah agung penuh semangat aku dari jogja setia mensuportmu selalu agar cipta dalam sair sairmu ta pernah kunjung padam.....seiring kasihku padamu dalam kehidupan dunia karya dialam pesona dunia maya.... aku sangat yakin pasti kita pada suatu saat pasti kan jumpa sampaikan salam kasih sayangku penuh kedamaian kepad anak anak cucu cucmu wahai bidadariku

Kedaton Kraton Wahyu Utama ayoh .berkarya..

Ratu Rimba Niagara Terima kasih putera kayanganku kerana sudi selamatkan aku dan sudi mensuportku dan sudi menghargai karya kasih sayangku pada anak cucu cicittku di seluruh dunia ini...dunia maya bawa ke dunia realiti....moga Allah SWT saja yang dapat membalas budi baikmu itu. Syukur pada Allah SWT kerana menghadirkan Putera Kayangan yang baik budi yang minat syair-syair cinta yang aku hasilkkan untuk kutinggalkan pada anak cucu cicitku....tidaklah lagi senyumku ditutupi awan kelabu....Syukur Ya Allah.

SYAIR-SYAIR CINTA UNTUK ANAK CUCU CICITKU

Werdy Kalbary salam takzimku tuanku ratu...
May 12, 2012 at 4:08pm · 

Unlike ·  · Unfollow Post · 
  • You, Badar Al-ahmadiKesatria Kemuliaan and 2 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara DAULAT TUANKU
    TUANKU LAH RAJA BERJIWA HAMBA ALLAH 
    RAJA BERJIWA RAKYAT
    RAJA BERJIWA PATRIOTIK
    MOGA TUANKU DIRAHMATI RAHMAT KASIH ILAHI AAMMIIN.
  • Badar Al-ahmadi Ratu Rimba Niagara...hamba x layak memakai gelaran Raja...walaupun hamba dri kerabat raja...
  • Ratu Rimba Niagara Tuanku layak ..patik yang tak layak..
    Sebab itu patik menggelarkan diri patik Ratu...
    Mengarangkan kisah-kisah DiRaja Melayu Nusantara
    Agar Raja-Raja Melayu Nusantara suatu masa nanti di Martabatkan Kedaulatannya..Aamiin.
    Patik ditakdirkan menjadi KARYAWAN PUJANGGA SASTERA DIRAJA NUSANTARA
    Harap sudi memberi sokongan kepada patik Tuanku.
  • Badar Al-ahmadi hamba tetap memberi sokongan karya-karya Ratu Rimba Niagara dlm Pujangga Sastera Diraja Nusantara...
  • Ratu Rimba Niagara PATIK REHDA APA YANG DITAKDIRKAN KE ATAS PATIK! 

    Jika tuanku mahu sokonga karya-karya Sastra DiRaja Nusantara yang patik karangkan .
    mulai detik ini Tuanku...jangan segan untuk meletakkan gelaran Tuanku sebagai Tuanku DiRaja..
    dan sudilah tuanku cerit
    ...See More
w
Takdir kau menjadi rakan fbku ...ku redho
Takdir kau jauh hati dariku tanpa sebab aku kaget
Tapi apa pun takdir yang ditakdirkan itulah takdir kau dan aku
Yang telah DIA Tentukan
Makanya hendaklah kau redho
Aku redha
Takdirnya aku pergi dulu sebelummu
Kaulah yang ditakdirkan untuk meneruskan perjuanganku ini...
Itulah hikmah disebalik pertemuan ini ...wallahualam.
Like ·  · 
LAKSAMANA MAS KENAPA AKU PILIH KAMU SEBAGAI RAKAN FBKU

Aku pengen jadi kawan yang setia
Tapi kawanku tak setia
Gimana aku mahu setia

Mula-mula semasa ingin menjadi kawanku
Dia bilang mahu akan setia menjadi kawanku
Setia sampai kapan pun
Setia sampai mati

dia bilang ....
dia akan faham aku
dia akan sokong aku
dia akan beri seratus pratus dukungan pada cita-citaku
dia akan memberi kerjasama denganku
dia akan membaca semua karya-karya yang kutulis
dia akan memberi pendapatnya yang bernas pada karyaku
agar aku terus semangat menulis dan menulis sehingga terhenti nafas

kerana janji-janjinya itu
aku terimanya sebagai teman fbku
yang akan menyokongku dalam keadaan apa pun...
dan aku hanya perlu kawan-kawan fb yang setulus ikhlas
menerima aku apa adanya tapi menerima karyaku lebih adanya
sekarang ni karya-karyaku disepikan oleh mereka

Hai kawan...
Setelah aku terimamu sebagai rakan fbmu
Kau lupa segala janji-janjimu padaku
Terlalu sibuk sangat ke hidupmu sampai
Melupakan janjimu padaku?

Kenapa sebelum mahu menjadi rakan fbku...
Kau tak fikir banyak...banyak kali
Setelah kuterimamu dengan seikhlasnya
Kau sepikan aku dan karyaku
Aku ini seolah tak wujud sebagai rakan fbmu di alam maya
Sudahlah alam maya ini tak nampak
Kelibat dan suaramu...

Jika kau masih lagi dengan duniamu
Izinkan aku pulang semula ke duniaku
Bersama dengan penghuni-penghuni rimba
Yang sentiasa setia dengan duniaku dunia karyaku

Maafkan aku teman karna berterus terang
Biarpun pahit untuk diterima
Tapi percayalah yang pahit itu ada hikmahnya

Berjauhan memanglah kita berjauhan
Kita seolah hidup dalam semuanya berjauhan
Berjauhan hati....
Kita yang menjauhkan hati kita sendiri
Di dunia alam maya ini....

Sedangkan kita tak rancang pun untuk
Menjadi kawan fb
Tapi setelah Allah Kurniakan
Kenapa kita harus abaikan?
Makanyanya maafkan aku jika
Aku terpaksa undurkan diri dari kalian
Yang terus-terusan sepi dari teman fbku....
Maafkan aku...maafkan aku....maafkan aku...
Bukan kehendakku begini...

SEPI KEBAHAGIAANMU
SEPI ITU DERITAKU
KARYAKU ADA DI SETIAP DETAK JANTUNGMU
DI SITULAH BERMULANYA KARYAKU MENULIS RIWAYAT HIDUPMU KARNA SETIAP RAKAN FBKU ADALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA
MOGA KAU MENGERTI KENAPA AKU MEMILIHMU MENJADI RAKAN FBKU BUKAN MAHU BERBUAL KOSONG....
BUKAN MAHU BERCANDA
TAPI SERIUS BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH
BERMATI-MATIAN MENCARI JALAN-JALAN PULANG
SEBAGAI BEKALAN KE NEGERI ABADI
YANG KEKAL SAMPAI BILA-BILA TANPA NOKHTAH!

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
10 Mei 2012

Laksamana Mas likes this.

Laksamana Mas:

Injih,..trimakasih,..kau tlah mengingatkan ku,..tapi ketahuilah bahwa saat ini hati kurang tentram, karena tugas kami di sudah sampai pada puncaknya,..ibarat bagaimana menyelamatkan telur di ujung tanduk,..karenanya aku tidak berani memberi komen pada karya yang ditulis dngan kesungguhan hati,..tiada lain aku takut kata2 ku tidak berkenan, makanya aku memilih diam, dan menuliskan keadaan kami pada wall ku sendiri,...aku mohon maaf yang sebesar-besarnya,...bukan janji yang tidak bisa ditepati tetapi, pengabdian ini menuntut lebih berhati-berhati,..nuwun,..

semoga kebahagian selalu bersama mu,.....amin,.

Putri Rimba Niagara:

Aamiin. Ku bisa memahami kok...buatlah yang terbaik untuk negaramu dan bangsamu...
Jika ada kelapangan dan sudah selamat telur di ujung tanduk....
Kiranya ok lah ye baru bisa sambung semula sebagai rakan fbku ye ....

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & LAKSAMANA MAS
27 Mei 2012
May 27 at 11:48am ·

PETIKAN DARIPADA GALERI SASTRA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
7 Syawal 1434H
14 Agustus 2013M
Like ·  · 


(PUISI DISIARKAN BAGI MENYEMARAKKAN ROH SEMANGAT JUANG ANAK BANGSA DAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA MENGHARGAI KEMERDEKAAN DAN MENCINTAI MALAYSIA MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI AGAR MALAYSIA INI AMAN SEJAHTERA DAN KESEJAHTERAAN INI DAPAT DIHADIAHKAN KEPADA GENERASI AKAN DATANG IN SHAA ALLAH AAMIIN)
(PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
22 Syawal 1434H
29 Ogos 2013M
19Like ·  · 
  • Iwan Tirta Amin Allahuma Amin.
    August 30 at 1:34am via mobile · Like · 2
  • Datuak Daeng Sematkan lencana dipundakmu
    Angkat tinggi tinggi telapak tanganmu
    Tempelkan dikeningmu,
    Dongkakkan dagumu Keats,
    Tengadahlah... tatap bendera malayamu...!!

    Jangan paduka ratu smpai merunduk
    Buktikan kebanggaanmu pada Malaya
    Namun......
    Tundukkan hatimu.. tatap dalam dalam mutiara bathinmu.
    Tundukkan jiwamu... jangan tengadah...
    Buktikan pengabdianmu Dan kepatuhanmu pada Malaya jaya.
    Sampaikan salam satu darah dariku dan keluargaku.
    Jdikan samudra jembatan ukhuwah
    Salam salam salam...
  • Ratu Rimba Niagara AKU DILAHIRKAN UNTUK MENCINTAI SEBUAH KEDAMAIAN DI BUMI ALLAH YANG TERCINTA
    MAKANYA SEMUA PENGHUNI BUMI ALLAH INI AKU CINTA TANPA TERKECUALI 
    WALAUPUN KARYA AKU DISEPIKAN MEMBUKTIKAN TANDA CINTAKU PADA PENGHUNI BUMI
    TIDAK MENGAPA KERANA AKU MENULIS BUK
    AN UNTUK MENCIPTA NAMA
    YANG PENTING KARYAKU KUSEMAT DI HATIKU DI HATIMU DI HATI SEMUA YANG MENGERTI
    ARTI KASIH DAN SAYANG
    SESUNGGUH SAYANG
    SELAUTAN SAMUDRA KASIH SAYANG
    SEBAGAI JAMBATAN UKHUWAH KASIH
    KASIH DIBAWA HINGGA KE MATI HINGGA KE SYURGA
    IN SHAA ALLAH AAMIIN.
  • Iwan Tirta AMIN ALLAHUMA AMIN AMIN AMIN YAA ROBBAL A'LAMIIIN.
    August 31 at 5:34am via mobile · Like · 1

(PUISI DISIARKAN BAGI MENYEMARAKKAN ROH SEMANGAT JUANG ANAK BANGSA DAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA MENGHARGAI KEMERDEKAAN DAN MENCINTAI MALAYSIA MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI AGAR MALAYSIA INI AMAN SEJAHTERA DAN KESEJAHTERAAN INI DAPAT DIHADIAHKAN KEPADA GENERASI AKAN DATANG IN SHAA ALLAH AAMIIN)
(PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
22 Syawal 1434H
29 Ogos 2013M
19Like ·  · 
  • Iwan Tirta Amin Allahuma Amin.
    August 30 at 1:34am via mobile · Like · 2
  • Datuak Daeng Sematkan lencana dipundakmu
    Angkat tinggi tinggi telapak tanganmu
    Tempelkan dikeningmu,
    Dongkakkan dagumu Keats,
    Tengadahlah... tatap bendera malayamu...!!

    Jangan paduka ratu smpai merunduk
    Buktikan kebanggaanmu pada Malaya
    Namun......
    Tundukkan hatimu.. tatap dalam dalam mutiara bathinmu.
    Tundukkan jiwamu... jangan tengadah...
    Buktikan pengabdianmu Dan kepatuhanmu pada Malaya jaya.
    Sampaikan salam satu darah dariku dan keluargaku.
    Jdikan samudra jembatan ukhuwah
    Salam salam salam...
  • Ratu Rimba Niagara AKU DILAHIRKAN UNTUK MENCINTAI SEBUAH KEDAMAIAN DI BUMI ALLAH YANG TERCINTA
    MAKANYA SEMUA PENGHUNI BUMI ALLAH INI AKU CINTA TANPA TERKECUALI 
    WALAUPUN KARYA AKU DISEPIKAN MEMBUKTIKAN TANDA CINTAKU PADA PENGHUNI BUMI
    TIDAK MENGAPA KERANA AKU MENULIS BUK
    AN UNTUK MENCIPTA NAMA
    YANG PENTING KARYAKU KUSEMAT DI HATIKU DI HATIMU DI HATI SEMUA YANG MENGERTI
    ARTI KASIH DAN SAYANG
    SESUNGGUH SAYANG
    SELAUTAN SAMUDRA KASIH SAYANG
    SEBAGAI JAMBATAN UKHUWAH KASIH
    KASIH DIBAWA HINGGA KE MATI HINGGA KE SYURGA
    IN SHAA ALLAH AAMIIN.
  • Iwan Tirta AMIN ALLAHUMA AMIN AMIN AMIN YAA ROBBAL A'LAMIIIN.
    August 31 at 5:34am via mobile · Like · 1
ww

0 comments:

Post a Comment

 
;