Monday 2 September 2013

WIRA TAK DIDENDANG




Betul ke ni? huhu

Nk yg lebih menarik? Like --> Abby & Farhan
1Unlike ·  · Promote · 
  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara WIRA BUKAN UNTUK DIPERTONTONKAN
    UNTUK TATAPAN UMUM
    TAPI DIINGATI JASANYA SETELAH MATI ITU SUDAH MEMADAI
    ITULAH WIRA DI HATI PENGHUNI BUMI
    TIDAK DIKENALI SEMASA HIDUP
    DIKENALI JASANYA SESUDAH MATI
    ITULAH ERTI PERJUANGAN SEORANG WIRA
    BERJUANG BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA TAPI TANDA KASIH SAYANG 
    PADA YANG HIDUP TANDA PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI.
WIRA BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA
    • 1 niat, + 10 tekat, + 100 usaha + 1000 doa = tercapai cita cita ...................... — with Rubianto Tanoto and 96 others.
      1Unlike ·  · Unfollow Post · 
      • You, Purwodhoho Kediri and 38 others like this.
      • Mohammad Taufik Mudah2 an
        9 hours ago · Unlike · 4
      • Wawan Kediri selanjutnya...berkah..tak.terhingga.......amin
        9 hours ago · Like · 2
      • 8 hours ago via mobile · Unlike · 4
      • Wawan Kediri Sabar..dan..ikhlas..pondasi..nya...

        Jujur...istiqomah....asih...sapodo podo...

        Gedungnya...wes...mantep.tenan.......
        8 hours ago · Unlike · 3
      • Harry Abady New Bagus, rajah tangan aksoro jowo. Niat, rekad, usaha, doa, normatif itu terus dapat gelar,, sukses,berhasil lulus apa yg dicita citakan.ada faktor x, juga menentukan itu adalah lucky, bejo. Orang bejo harus banyak minum obat doa,, hehehehe
        6 hours ago · Unlike · 3
      • Bu Anna Nana Suryana Aamiin......ya Allah...nu kagungan ...kun fa yakun
        2 hours ago · Unlike · 3
      • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA TANGAN UKIRAN CITA-CITA MENUJU CINTA ILAHI

        1 niat, + 10 tekat, + 100 usaha + 1000 doa = tercapai cita cita 

        Semua bermula dengan niat

        tanpa niat 
        tidak akan ada tekad
        tak akan ada usaha
        niat penting dalam apa jua cita-cita yang hendak digapai
        jika niat sudah disebatikan dalam jiwa
        sebelum berniat mesti karena Allah
        jika selalin daripada itu cita-cita akan menjadi hambar
        jika berjaya sekadar berjaya di dunia 
        mendapat sanjungan, pangkat, harta 
        duniawi dalam genggaman
        kita tanya pada diri 
        mahu ke mana dibawa duniawi genggaman ku ini?
        ke Syurga atau ke neraka

        Jika usaha kita dari awal diniatkan kerana Allah 
        keikhlasan hamba-Nya, Allah yang nilaikan 
        In Shaa Allah Syurga lah tempatnya
        jika dari awal niatnya bukan kerana Allah
        duniawi yang diusahakan hanyalah untuk kepentingan sendiri
        yang pastinya hidup matinya hanya duniawi
        hidup dan mati kerana duniawi makanya matilah dalam duniawi
        Negeri Akhirat di alami dengan segala sengsara mengazabkan
        nerakalah tempatnya nauzubullah...

        Jika niat cita-cita karena Allah Azzawajallah 
        pastilah usaha dan tekad berganda-ganda 
        buang segala kegoaan
        jangan dihiraukan apa orang lain kata
        jika hiraukan apa orang kata pasti akan menggagalkan segala 
        niat cita-cita dan usaha
        yang kita kisahkan 
        bila aku sudah berniat kerana Allah
        aku tak akan kisahkan apa orang kata
        yang aku kisahkan 
        aku mesti tekad
        aku mesti usaha berganda-ganda
        selagi tak mencapai cita 
        aku tak akan berputus asa
        aku akan usaha...usaha..usaha...
        aku doa....doa...doa....
        aku tawakal
        aku pasrah
        aku redha
        kerana aku tahu segala 
        cita...usahaku jika diniatkan kerana Allah
        semuanya menjadi ibadat
        jika ditakdirkan mati dikira 
        dalam perjuangan fisabilillah
        In Shaa Allah Aamiin

        Ketika kita mati 
        bukan duniawi yang dibawa pergi
        sebab di alam kubur, duniawi tidak lagi menjadi keperluan 
        kita yang sudah bergelar mayat yang bakal mereput 
        dimakan ulat-ulat 
        segala ulat menghurungi jasad 
        yang tinggal tengkorak
        jika ada tertinggal gigi
        tersenyumlah tengkorak
        tapi senyuman tengkorak
        sudah tidak dikira pahala lagi
        alangkah ruginya masa hidup kita 
        kedekut/pelit dengan senyuman 
        karena terlalu ego dengan duniawi yang dimiliki
        wal hal senyuman semasa hidup diberi pahala
        ini dah jadi tengkorak baru nak senyum
        sudah terlambat

        Makanya semasa hidup ini 
        kita tekad untuk sentiasa bermurah hati
        menginfakkan harta
        membagi/kongsi ilmu yang di ketahui walaupun sebaris ayat
        saling mahu bekerjasama dalam silaturahim yang tiada 
        sebesar zarah pun keegoan walaupun berdarjat, berkuasa, berpelajaran tinggi, berharta semuanya sama taraf di Sisi Allah Taala...berbuat baik bukanlah karena inginkan keuntungan sendiri , mendapat sanjungan daripada manusia melainkan mahu di pandang di Sisi Allah Taala sebagai bekalan di akhirat nanti...agar bukan tengkorak kita yang senyum tapi roh kita yang senyum merasakan betapa bersyukurnya aku di kala hidup Allah memilih aku hidup dan mati dalam berniatkan untuk mencapai cita-cita semua-Nya Kerana Allah Taala.....jika aku berniatkan karena manusia pasti tengkorak yang senyum alangkah ruginya jika begitu. 

        Makanya mulai detik ini ...dan saat ini...aku akan berazam bertekat mencapai cita-citaku ...aku bertekad untuk berusaha berganda-ganda tanpa mempedulikan apa orang lain kata...yang aku fokuskan aku mesti berjaya dalam cita-citaku menggapai bintang untuk kuhadiahkan bintang itu kepada semua anak cucu nusantaraku tercinta .... In Shaa Allah bila kumati anak cucuku mendoakan rohku agar sejahtera di Syurgawi ...In Shaa Allah Aamiin moga dimakbulkan doa anak cucu Nusantaraku untukku dan untuk para kesemua kesatria sastra yang bersamaku atas perjuangan yang niatnya karena Allah Taala.

        "JIKA KITA TAK BAHAGIA MANA BISA MUNGKIN KITA BAHAGIAKAN ORANG....
        ORANG YANG TAK BAHAGIA MERASAKAN DIRINYA SEMUA SEMPURNA SEBAB ITU DIA RASA BAHAGIA UNTUK DIRINYA SENDIRI DAN HANYA ORANG PILIHANNYA SAJA ...
        MAKANYA HAKIKAT BAHAGIA 
        BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
        MAKANYA AKU INGIN HIDUP BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
        ITULAH KETENANGANKU KEPADA SEMUA ANAK BANGSA NUSANTARAKU...AKU BAHAGIA MEMBERI SEGALA BAKTIKU PADA MEREKA DAN LEBIH MEMBAHAGIAKAN AKU JIKA CITA-CITA KU MENGGAPAI BINTANG BERJAYA KUGAPAI DAN KUHADIAHKAN KEPADA SEMUA ANAK CUCU NUSANTARAKU
        ITULAH SAAT YANG KUNANTIKAN BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
        ANDAINYA AKU MATI BARULAH AKU BISA SENYUM DAN MEREKA PASTI MEREDHOI PEMERGIANKU DIIRINGI DOA RESTU 
        SYUKUR ALHAMDULILLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        27 Syawal 1434H
        3 September 2013M
        (TERIMA KASIH KEPADA SAHABAT KESATRIAKU PURWODHOHO KEDIRI ATAS CETUSAN MINDA, 'CRITICAL THINKING' MOGA ALLAH SWT MERAHMATIMU DAN SEMUA YANG MENDUKUNG/SOKONGAN USAHA UNTUK MENCETUSKAN KARYA BERMESEJKAN , 'PEMIKIRAN KRITIKAL' MOGA KARYA CRITICAL THINKING MEMBERI MANFAAT BUAT KITA SEMUA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
        51 minutes ago · Edited · Like · 2
      • Purwodhoho Kediri aamiin, terimakasih sahabat baik, Ym.Ratu Rimba Niagara ........... Salam sastra budhaya nusantara, salam nusantara agung
      • Bunda Aisyah Ling Amin......
        47 minutes ago · Like · 1
      • Ratu Rimba Niagara (TERIMA KASIH KEPADA SAHABAT KESATRIAKU PURWODHOHO KEDIRI ATAS CETUSAN MINDA, 'CRITICAL THINKING' MOGA ALLAH SWT MERAHMATIMU DAN SEMUA YANG MENDUKUNG/SOKONGAN USAHA UNTUK MENCETUSKAN KARYA BERMESEJKAN , 'PEMIKIRAN KRITIKAL' MOGA KARYA CRITICAL THINKING MEMBERI MANFAAT BUAT KITA SEMUA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
        43 minutes ago · Like · 1
      • Ratu Rimba Niagara WIRA BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA

        WIRA BUKAN UNTUK DIPERTONTONKAN
        UNTUK TATAPAN UMUM
        TAPI DIINGATI JASANYA SETELAH MATI ITU SUDAH MEMADAI
        ITULAH WIRA DI HATI PENGHUNI BUMI
        TIDAK DIKENALI SEMASA HIDUP
        DIKENALI JASANYA SESUDAH MATI
        ITULAH ARTI PERJUANGAN SEORANG WIRA
        BERJUANG BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA TAPI TANDA KASEH SAYANG 
        PADA YANG HIDUP TANDA PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI.

        RATU RIMBA NIAGARA
        27 Syawal 1434H
        3 September 2013M
        10 minutes ago · Edited · Like · 1

Tuai padi antara masa... esok jangan layu layuan....

Intai kami antara masa... esok jangan rindu rinduan...

* Lagu klasik yang sangat menarik... jika di fahami 
1Unlike ·  · Unfollow Post · 
  • You, Kumbang Segak and 56 others like this.
  • Alias Angah lagu ni juga selalu nanyi d majlis kahwin.pacik macik suka pu3....
    10 hours ago · Like · 1
  • Ayahanda Panglima Pangeran Aduka Oh yeker Ayah Alias Angah... hehe sama lah... sy suka lagu ni... sbb sgt menarik hehe :))
    10 hours ago · Like · 1
  • 10 hours ago via mobile · Like · 1
  • Aira Penang Alahai trsntuh rsa hati...
    7 hours ago via mobile · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara Dah intai tapi tak nampak
    Kerana terlindung di balik hati
    Tanya sama hati apa asal sayang
    Nanti jawab hati ku rindu si dia selalu
    (hehehehe)
    2 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA TANGAN UKIRAN CITA-CITA MENUJU CINTA ILAHI

    1 niat, + 10 tekat, + 100 usaha + 1000 doa = tercapai cita cita 

    Semua bermula dengan niat
    tanpa niat 
    tidak akan ada tekad
    tak akan ada usaha
    niat penting dalam apa jua cita-cita yang hendak digapai
    jika niat sudah disebatikan dalam jiwa
    sebelum berniat mesti karena Allah
    jika selalin daripada itu cita-cita akan menjadi hambar
    jika berjaya sekadar berjaya di dunia 
    mendapat sanjungan, pangkat, harta 
    duniawi dalam genggaman
    kita tanya pada diri 
    mahu ke mana dibawa duniawi genggaman ku ini?
    ke Syurga atau ke neraka

    Jika usaha kita dari awal diniatkan kerana Allah 
    keikhlasan hamba-Nya, Allah yang nilaikan 
    In Shaa Allah Syurga lah tempatnya
    jika dari awal niatnya bukan kerana Allah
    duniawi yang diusahakan hanyalah untuk kepentingan sendiri
    yang pastinya hidup matinya hanya duniawi
    hidup dan mati kerana duniawi makanya matilah dalam duniawi
    Negeri Akhirat di alami dengan segala sengsara mengazabkan
    nerakalah tempatnya nauzubullah...

    Jika niat cita-cita karena Allah Azzawajallah 
    pastilah usaha dan tekad berganda-ganda 
    buang segala kegoaan
    jangan dihiraukan apa orang lain kata
    jika hiraukan apa orang kata pasti akan menggagalkan segala 
    niat cita-cita dan usaha
    yang kita kisahkan 
    bila aku sudah berniat kerana Allah
    aku tak akan kisahkan apa orang kata
    yang aku kisahkan 
    aku mesti tekad
    aku mesti usaha berganda-ganda
    selagi tak mencapai cita 
    aku tak akan berputus asa
    aku akan usaha...usaha..usaha...
    aku doa....doa...doa....
    aku tawakal
    aku pasrah
    aku redha
    kerana aku tahu segala 
    cita...usahaku jika diniatkan kerana Allah
    semuanya menjadi ibadat
    jika ditakdirkan mati dikira 
    dalam perjuangan fisabilillah
    In Shaa Allah Aamiin

    Ketika kita mati 
    bukan duniawi yang dibawa pergi
    sebab di alam kubur, duniawi tidak lagi menjadi keperluan 
    kita yang sudah bergelar mayat yang bakal mereput 
    dimakan ulat-ulat 
    segala ulat menghurungi jasad 
    yang tinggal tengkorak
    jika ada tertinggal gigi
    tersenyumlah tengkorak
    tapi senyuman tengkorak
    sudah tidak dikira pahala lagi
    alangkah ruginya masa hidup kita 
    kedekut/pelit dengan senyuman 
    karena terlalu ego dengan duniawi yang dimiliki
    wal hal senyuman semasa hidup diberi pahala
    ini dah jadi tengkorak baru nak senyum
    sudah terlambat

    Makanya semasa hidup ini 
    kita tekad untuk sentiasa bermurah hati
    menginfakkan harta
    membagi/kongsi ilmu yang di ketahui walaupun sebaris ayat
    saling mahu bekerjasama dalam silaturahim yang tiada 
    sebesar zarah pun keegoan walaupun berdarjat, berkuasa, berpelajaran tinggi, berharta semuanya sama taraf di Sisi Allah Taala...berbuat baik bukanlah karena inginkan keuntungan sendiri , mendapat sanjungan daripada manusia melainkan mahu di pandang di Sisi Allah Taala sebagai bekalan di akhirat nanti...agar bukan tengkorak kita yang senyum tapi roh kita yang senyum merasakan betapa bersyukurnya aku di kala hidup Allah memilih aku hidup dan mati dalam berniatkan untuk mencapai cita-cita semua-Nya Kerana Allah Taala.....jika aku berniatkan karena manusia pasti tengkorak yang senyum alangkah ruginya jika begitu. 

    Makanya mulai detik ini ...dan saat ini...aku akan berazam bertekat mencapai cita-citaku ...aku bertekad untuk berusaha berganda-ganda tanpa mempedulikan apa orang lain kata...yang aku fokuskan aku mesti berjaya dalam cita-citaku menggapai bintang untuk kuhadiahkan bintang itu kepada semua anak cucu nusantaraku tercinta .... In Shaa Allah bila kumati anak cucuku mendoakan rohku agar sejahtera di Syurgawi ...In Shaa Allah Aamiin moga dimakbulkan doa anak cucu Nusantaraku untukku dan untuk para kesemua kesatria sastra yang bersamaku atas perjuangan yang niatnya karena Allah Taala.

    "JIKA KITA TAK BAHAGIA MANA BISA MUNGKIN KITA BAHAGIAKAN ORANG....
    ORANG YANG TAK BAHAGIA MERASAKAN DIRINYA SEMUA SEMPURNA SEBAB ITU DIA RASA BAHAGIA UNTUK DIRINYA SENDIRI DAN HANYA ORANG PILIHANNYA SAJA ...
    MAKANYA HAKIKAT BAHAGIA 
    BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
    MAKANYA AKU INGIN HIDUP BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
    ITULAH KETENANGANKU KEPADA SEMUA ANAK BANGSA NUSANTARAKU...AKU BAHAGIA MEMBERI SEGALA BAKTIKU PADA MEREKA DAN LEBIH MEMBAHAGIAKAN AKU JIKA CITA-CITA KU MENGGAPAI BINTANG BERJAYA KUGAPAI DAN KUHADIAHKAN KEPADA SEMUA ANAK CUCU NUSANTARAKU
    ITULAH SAAT YANG KUNANTIKAN BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
    ANDAINYA AKU MATI BARULAH AKU BISA SENYUM DAN MEREKA PASTI MEREDHOI PEMERGIANKU DIIRINGI DOA RESTU 
    SYUKUR ALHAMDULILLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M
    (TERIMA KASIH KEPADA SAHABAT KESATRIAKU PURWODHOHO KEDIRI ATAS CETUSAN MINDA, 'CRITICAL THINKING' MOGA ALLAH SWT MERAHMATIMU DAN SEMUA YANG MENDUKUNG/SOKONGAN USAHA UNTUK MENCETUSKAN KARYA BERMESEJKAN , 'PEMIKIRAN KRITIKAL' MOGA KARYA CRITICAL THINKING MEMBERI MANFAAT BUAT KITA SEMUA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)
    51 minutes ago · Edited · Like · 2
  • Ratu Rimba Niagara WIRA BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA

    WIRA BUKAN UNTUK DIPERTONTONKAN
    UNTUK TATAPAN UMUM
    TAPI DIINGATI JASANYA SETELAH MATI ITU SUDAH MEMADAI
    ITULAH WIRA DI HATI PENGHUNI BUMI
    TIDAK DIKENALI SEMASA HIDUP
    DIKENALI JASANYA SESUDAH MATI
    ITULAH ERTI PERJUANGAN SEORANG WIRA
    BERJUANG BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA TAPI TANDA KASIH SAYANG 
    PADA YANG HIDUP TANDA PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI.

    RATU RIMBA NIAGARA
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M

  • Ahmad Tajuddin was tagged in Tun Fatimah's photo. — with Amir Hamzah and 47 others.
    * aku baca sudah *

    puisimu
    getar hatimu
    aku tahu
    aku baca....

    pun aku malu
    maaf

    bintang tetap di atas
    kita masih lihat
    ia ada
    tak dapat capai
    itu juga aku
    kau tahu

    bulan pun senyum
    kita ikut senyum
    entah akal fikir apa
    kita saja tahu
    itu juga aku
    senyum untukmu

    sayang
    terima kasih
    suka aku

    perlu tahu satu
    dia datang dulu

    villa eila
    030913
    5.51 am
    Unlike ·  · 2 hours ago · 
    • You and 87 others like this.
    • Adnan Basid Tun fatimah pahlawan melaka..
      Mudah2an.. Tun fatimah panjang umurnya..
    • Afri Fina gak bleh ea,,, 
      okelah,, met pagi aja
      mohon maaf dan undur diri,, 
    • Ady Putra Alhamdulillah 
    • Putri Chadhar Biru terasa,hati ku terwakil kan olh rangkaian aksara mu kk Tun Fatimah...

      terimaksh tag nya,,,
      selamat pagi...
    • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA TANGAN UKIRAN CITA-CITA MENUJU CINTA ILAHI

      1 niat, + 10 tekat, + 100 usaha + 1000 doa = tercapai cita cita 

      Semua bermula dengan niat
      tanpa niat 
      tidak akan ada tekad
      tak akan ada usaha
      niat penting dalam apa jua cita-cita yang hendak digapai
      jika niat sudah disebatikan dalam jiwa
      sebelum berniat mesti karena Allah
      jika selalin daripada itu cita-cita akan menjadi hambar
      jika berjaya sekadar berjaya di dunia 
      mendapat sanjungan, pangkat, harta 
      duniawi dalam genggaman
      kita tanya pada diri 
      mahu ke mana dibawa duniawi genggaman ku ini?
      ke Syurga atau ke neraka

      Jika usaha kita dari awal diniatkan kerana Allah 
      keikhlasan hamba-Nya, Allah yang nilaikan 
      In Shaa Allah Syurga lah tempatnya
      jika dari awal niatnya bukan kerana Allah
      duniawi yang diusahakan hanyalah untuk kepentingan sendiri
      yang pastinya hidup matinya hanya duniawi
      hidup dan mati kerana duniawi makanya matilah dalam duniawi
      Negeri Akhirat di alami dengan segala sengsara mengazabkan
      nerakalah tempatnya nauzubullah...

      Jika niat cita-cita karena Allah Azzawajallah 
      pastilah usaha dan tekad berganda-ganda 
      buang segala kegoaan
      jangan dihiraukan apa orang lain kata
      jika hiraukan apa orang kata pasti akan menggagalkan segala 
      niat cita-cita dan usaha
      yang kita kisahkan 
      bila aku sudah berniat kerana Allah
      aku tak akan kisahkan apa orang kata
      yang aku kisahkan 
      aku mesti tekad
      aku mesti usaha berganda-ganda
      selagi tak mencapai cita 
      aku tak akan berputus asa
      aku akan usaha...usaha..usaha...
      aku doa....doa...doa....
      aku tawakal
      aku pasrah
      aku redha
      kerana aku tahu segala 
      cita...usahaku jika diniatkan kerana Allah
      semuanya menjadi ibadat
      jika ditakdirkan mati dikira 
      dalam perjuangan fisabilillah
      In Shaa Allah Aamiin

      Ketika kita mati 
      bukan duniawi yang dibawa pergi
      sebab di alam kubur, duniawi tidak lagi menjadi keperluan 
      kita yang sudah bergelar mayat yang bakal mereput 
      dimakan ulat-ulat 
      segala ulat menghurungi jasad 
      yang tinggal tengkorak
      jika ada tertinggal gigi
      tersenyumlah tengkorak
      tapi senyuman tengkorak
      sudah tidak dikira pahala lagi
      alangkah ruginya masa hidup kita 
      kedekut/pelit dengan senyuman 
      karena terlalu ego dengan duniawi yang dimiliki
      wal hal senyuman semasa hidup diberi pahala
      ini dah jadi tengkorak baru nak senyum
      sudah terlambat

      Makanya semasa hidup ini 
      kita tekad untuk sentiasa bermurah hati
      menginfakkan harta
      membagi/kongsi ilmu yang di ketahui walaupun sebaris ayat
      saling mahu bekerjasama dalam silaturahim yang tiada 
      sebesar zarah pun keegoan walaupun berdarjat, berkuasa, berpelajaran tinggi, berharta semuanya sama taraf di Sisi Allah Taala...berbuat baik bukanlah karena inginkan keuntungan sendiri , mendapat sanjungan daripada manusia melainkan mahu di pandang di Sisi Allah Taala sebagai bekalan di akhirat nanti...agar bukan tengkorak kita yang senyum tapi roh kita yang senyum merasakan betapa bersyukurnya aku di kala hidup Allah memilih aku hidup dan mati dalam berniatkan untuk mencapai cita-cita semua-Nya Kerana Allah Taala.....jika aku berniatkan karena manusia pasti tengkorak yang senyum alangkah ruginya jika begitu. 

      Makanya mulai detik ini ...dan saat ini...aku akan berazam bertekat mencapai cita-citaku ...aku bertekad untuk berusaha berganda-ganda tanpa mempedulikan apa orang lain kata...yang aku fokuskan aku mesti berjaya dalam cita-citaku menggapai bintang untuk kuhadiahkan bintang itu kepada semua anak cucu nusantaraku tercinta .... In Shaa Allah bila kumati anak cucuku mendoakan rohku agar sejahtera di Syurgawi ...In Shaa Allah Aamiin moga dimakbulkan doa anak cucu Nusantaraku untukku dan untuk para kesemua kesatria sastra yang bersamaku atas perjuangan yang niatnya karena Allah Taala.

      "JIKA KITA TAK BAHAGIA MANA BISA MUNGKIN KITA BAHAGIAKAN ORANG....
      ORANG YANG TAK BAHAGIA MERASAKAN DIRINYA SEMUA SEMPURNA SEBAB ITU DIA RASA BAHAGIA UNTUK DIRINYA SENDIRI DAN HANYA ORANG PILIHANNYA SAJA ...
      MAKANYA HAKIKAT BAHAGIA 
      BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
      MAKANYA AKU INGIN HIDUP BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
      ITULAH KETENANGANKU KEPADA SEMUA ANAK BANGSA NUSANTARAKU...AKU BAHAGIA MEMBERI SEGALA BAKTIKU PADA MEREKA DAN LEBIH MEMBAHAGIAKAN AKU JIKA CITA-CITA KU MENGGAPAI BINTANG BERJAYA KUGAPAI DAN KUHADIAHKAN KEPADA SEMUA ANAK CUCU NUSANTARAKU
      ITULAH SAAT YANG KUNANTIKAN BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
      ANDAINYA AKU MATI BARULAH AKU BISA SENYUM DAN MEREKA PASTI MEREDHOI PEMERGIANKU DIIRINGI DOA RESTU 
      SYUKUR ALHAMDULILLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      27 Syawal 1434H
      3 September 2013M
      (TERIMA KASIH KEPADA SAHABAT KESATRIAKU PURWODHOHO KEDIRI ATAS CETUSAN MINDA, 'CRITICAL THINKING' MOGA ALLAH SWT MERAHMATIMU DAN SEMUA YANG MENDUKUNG/SOKONGAN USAHA UNTUK MENCETUSKAN KARYA BERMESEJKAN , 'PEMIKIRAN KRITIKAL' MOGA KARYA CRITICAL THINKING MEMBERI MANFAAT BUAT KITA SEMUA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)

      WIRA BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA

      WIRA BUKAN UNTUK DIPERTONTONKAN
      UNTUK TATAPAN UMUM
      TAPI DIINGATI JASANYA SETELAH MATI ITU SUDAH MEMADAI
      ITULAH WIRA DI HATI PENGHUNI BUMI
      TIDAK DIKENALI SEMASA HIDUP
      DIKENALI JASANYA SESUDAH MATI
      ITULAH ERTI PERJUANGAN SEORANG WIRA
      BERJUANG BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA TAPI TANDA KASIH SAYANG PADA YANG HIDUP TANDA PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI.

      RATU RIMBA NIAGARA
      27 Syawal 1434H
      3 September 2013M
  • Ratu Rimba Niagara shared Ayahanda Panglima Pangeran Aduka'sstatus update.
    Tuai padi antara masa... esok jangan layu layuan....

    Intai kami antara masa... esok jangan rindu rinduan...

    * Lagu klasik yang sangat menarik... jika di fahami 
    Like ·  ·  · Promote · 2 hours ago · 
  • PETA KERAJAAN-KERAJAAN DI SULAWESI BARAT

    Ivan Taniputera
    2 September 2013

    Saya telah lama mencari peta kerajaan-kerajaan yang ada di Tanah Mandar, yang terdiri dari Pitu Baba'na Binanga dan Pitu Ulunna Salu. Meskipun demikian saya tidak kunjung menemukannya. Oleh karenanya, saya lalu memberanikan diri menyusun peta tersebut. Saya sangat mengharapkan kritikan dan saran demi kesempurnaan peta ini. Banyak terima kasih sebelumnya.
    Like ·  · 10 hours ago · 
    • 4 people like this.
    • Khery Aprilia Klo tdk salah sekarang ini yg duduk jd MARADDIYA /Raja tuk mengawal ADAT Di BALANNIPA MANDAR Adl BAU ARIFIN sementara TAPPALANG ANDI FADLY PATAYANGING..
      10 hours ago via mobile · Like · 1
    • Khery Aprilia Antara Balannipa. Tappalang. Pamboang. Masing2 antara mrk yg jd Maraddiya sekarang ini semuax saling Sepupu sekali krn Kakek mrk satu sbg Maraddiya dulunya di wil tsb...
      9 hours ago via mobile · Like · 1
  • Salam pagi yg ceria......Good Morning & Happy Day......
    Like ·  ·  · 3 hours ago · 

WIRA BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA
27 Syawal 1434H
3 September 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;