Tuesday 3 September 2013

KITA TETAP SAUDARA SEISLAM DOAKAN KU WALAUPUN DARI KEJAUHAN INI




AZAB MENINGGALKAN SHOLAT 5 WAKTU

Berikut ini adalah Beberapa Azab yang akan di timpakan bagi orang yang meninggalkan sholat 5 waktu :

5 AZAB YANG DITIMPAKAN DI DUNIA

1. Akan dicabut keberkahan umurnya
2. Ciri-ciri ke shalehannya akan di cabut dari wajahnya
3. Setiap amal yang dilakukannya tidak akan di beri pahala oleh Allah SWT.
4. Doanya tidak akan diangkat ke langit
5. Tidak mendapat bagian dari do’a-do’anya orang yang shaleh
(Tidak akan dapat bagian dari percikan doa- doanya
para Sholihin).

3 AZAB KETIKA AKAN MATI

1. Ia akan mati dalam keadaan hina (su’ul khotimah)
2. Ia akan mati dalam keadaan lapar
3. Ia akan mati dalam keadaan haus, walaupun di beri air minum tidak akan menghilangkan rasa hausnya (walau dituangkan air tawar laksana lautan ia akan tetap haus.)Nauzubilah minzaliik

3 AZAB DI DALAM KUBUR

1. Kubur akan menjepitnya hingga tulang rusuknya bersilangan
2. Akan dinyalakan api didalam kuburnya, dan ia akan bergulingan diatasnya siang dan malam
3. Allah akan memasukan ular dalam kuburnya. Ular itu yang bernama Sijaul Aqra dan ular itu akan memukulnya sampai hari Qiamat dan setiap pukulan Ular itu, ia akan ditenggelamkan ke dalam kuburnya 70 hasta.

3 AZAB KETIKA HARI KIAMAT

1. Hisabnya sangat keras
2. Allah akan memarahinya
3. Masuk kedalam neraka jahanam

MARI KITA SHOLAT, MARI KITA MENUJU KEMENANGAN..!!
AJAKLAH KELUARGAMU UNTUK MENDIRIKAN SHOLAT BERJAMAAH
“Jagalah diri dan keluargamu dari api neraka”

Ya Allah...
✔ Muliakanlah orang yang membaca status ini
✔ Lapangkanlah hatinya

✔ Bahagiakanlah keluarganya
✔ Luaskan rezekinya seluas lautan

✔ Mudahkan segala urusannya
✔ Kabulkan cita-citanya

✔ Jauhkan dari segala Musibah
✔ Jauhkan dari segala Penyakit, Fitnah, Prasangka Keji, Berkata Kasar, dan Mungkar

✔ Dan dekatkanlah jodohnya untuk orang yang me-LIKE dan membagikan status ini...

Aamiin ya Rabb...

Bismillah.. Gabung Yuk di Fp ini : Kaligrafi untuk membaca : KEMATIAN TRAGIS DI MALAM IDUL FITRI

Insya Allah bermanfaat
3Unlike ·  · Unfollow Post · 
  • You and 22 others like this.
  • Pambudi Copyor's aamin ya rab... Mrinding bund
    2 hours ago via mobile · Unlike · 2
  • Bidadari Nastasya Amin ya rabbal allamin....
    hikz kemarin sudah baca kiriman bunda yg waktu itu masih merasa takut sekarang... ada lagi hikz makin takut
  • Putri Danggan Rejanges Remandung ya mas Pambudi Copyor's n nduk Bidadari Nastasya itu tandanya sdh hubung 
  • Ratu Rimba Niagara Ya Allah berilah hidayah padaku , pada semua hamba-Mu yang sengaja atau tidak sengaja meninggalkan solat dan yang solat sentiasa qanaah dalam beribadat tanpa ada rasa wujud riak atas kesolehan dalam beribadat kerana Engkau Berkuasa Membolak Balikkan Hati Manusia . Engkau bukan mengira bermulanya amalan hamba-Mu tapi Engkau mengira berakhirnya amalan hamba-Mu. Mati dan hidupkanlah kami dalam kebaikan niatnya ikhlas semata kerana-Mu Ya Allah. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

  • Ratu Rimba Niagara 
    • INDAHNYA TANGAN UKIRAN CITA-CITA MENUJU CINTA ILAHI

      1 niat, + 10 tekat, + 100 usaha + 1000 doa = tercapai cita cita 

      Semua bermula dengan niat

      tanpa niat 
      tidak akan ada tekad
      tak akan ada usaha
      niat penting dalam apa jua cita-cita yang hendak digapai
      jika niat sudah disebatikan dalam jiwa
      sebelum berniat mesti karena Allah
      jika selalin daripada itu cita-cita akan menjadi hambar
      jika berjaya sekadar berjaya di dunia 
      mendapat sanjungan, pangkat, harta 
      duniawi dalam genggaman
      kita tanya pada diri 
      mahu ke mana dibawa duniawi genggaman ku ini?
      ke Syurga atau ke neraka

      Jika usaha kita dari awal diniatkan kerana Allah 
      keikhlasan hamba-Nya, Allah yang nilaikan 
      In Shaa Allah Syurga lah tempatnya
      jika dari awal niatnya bukan kerana Allah
      duniawi yang diusahakan hanyalah untuk kepentingan sendiri
      yang pastinya hidup matinya hanya duniawi
      hidup dan mati kerana duniawi makanya matilah dalam duniawi
      Negeri Akhirat di alami dengan segala sengsara mengazabkan
      nerakalah tempatnya nauzubullah...

      Jika niat cita-cita karena Allah Azzawajallah 
      pastilah usaha dan tekad berganda-ganda 
      buang segala kegoaan
      jangan dihiraukan apa orang lain kata
      jika hiraukan apa orang kata pasti akan menggagalkan segala 
      niat cita-cita dan usaha
      yang kita kisahkan 
      bila aku sudah berniat kerana Allah
      aku tak akan kisahkan apa orang kata
      yang aku kisahkan 
      aku mesti tekad
      aku mesti usaha berganda-ganda
      selagi tak mencapai cita 
      aku tak akan berputus asa
      aku akan usaha...usaha..usaha...
      aku doa....doa...doa....
      aku tawakal
      aku pasrah
      aku redha
      kerana aku tahu segala 
      cita...usahaku jika diniatkan kerana Allah
      semuanya menjadi ibadat
      jika ditakdirkan mati dikira 
      dalam perjuangan fisabilillah
      In Shaa Allah Aamiin

      Ketika kita mati 
      bukan duniawi yang dibawa pergi
      sebab di alam kubur, duniawi tidak lagi menjadi keperluan 
      kita yang sudah bergelar mayat yang bakal mereput 
      dimakan ulat-ulat 
      segala ulat menghurungi jasad 
      yang tinggal tengkorak
      jika ada tertinggal gigi
      tersenyumlah tengkorak
      tapi senyuman tengkorak
      sudah tidak dikira pahala lagi
      alangkah ruginya masa hidup kita 
      kedekut/pelit dengan senyuman 
      karena terlalu ego dengan duniawi yang dimiliki
      wal hal senyuman semasa hidup diberi pahala
      ini dah jadi tengkorak baru nak senyum
      sudah terlambat

      Makanya semasa hidup ini 
      kita tekad untuk sentiasa bermurah hati
      menginfakkan harta
      membagi/kongsi ilmu yang di ketahui walaupun sebaris ayat
      saling mahu bekerjasama dalam silaturahim yang tiada 
      sebesar zarah pun keegoan walaupun berdarjat, berkuasa, berpelajaran tinggi, berharta semuanya sama taraf di Sisi Allah Taala...berbuat baik bukanlah karena inginkan keuntungan sendiri , mendapat sanjungan daripada manusia melainkan mahu di pandang di Sisi Allah Taala sebagai bekalan di akhirat nanti...agar bukan tengkorak kita yang senyum tapi roh kita yang senyum merasakan betapa bersyukurnya aku di kala hidup Allah memilih aku hidup dan mati dalam berniatkan untuk mencapai cita-cita semua-Nya Kerana Allah Taala.....jika aku berniatkan karena manusia pasti tengkorak yang senyum alangkah ruginya jika begitu. 

      Makanya mulai detik ini ...dan saat ini...aku akan berazam bertekat mencapai cita-citaku ...aku bertekad untuk berusaha berganda-ganda tanpa mempedulikan apa orang lain kata...yang aku fokuskan aku mesti berjaya dalam cita-citaku menggapai bintang untuk kuhadiahkan bintang itu kepada semua anak cucu nusantaraku tercinta .... In Shaa Allah bila kumati anak cucuku mendoakan rohku agar sejahtera di Syurgawi ...In Shaa Allah Aamiin moga dimakbulkan doa anak cucu Nusantaraku untukku dan untuk para kesemua kesatria sastra yang bersamaku atas perjuangan yang niatnya karena Allah Taala.

      "JIKA KITA TAK BAHAGIA MANA BISA MUNGKIN KITA BAHAGIAKAN ORANG....
      ORANG YANG TAK BAHAGIA MERASAKAN DIRINYA SEMUA SEMPURNA SEBAB ITU DIA RASA BAHAGIA UNTUK DIRINYA SENDIRI DAN HANYA ORANG PILIHANNYA SAJA ...
      MAKANYA HAKIKAT BAHAGIA 
      BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
      MAKANYA AKU INGIN HIDUP BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
      ITULAH KETENANGANKU KEPADA SEMUA ANAK BANGSA NUSANTARAKU...AKU BAHAGIA MEMBERI SEGALA BAKTIKU PADA MEREKA DAN LEBIH MEMBAHAGIAKAN AKU JIKA CITA-CITA KU MENGGAPAI BINTANG BERJAYA KUGAPAI DAN KUHADIAHKAN KEPADA SEMUA ANAK CUCU NUSANTARAKU
      ITULAH SAAT YANG KUNANTIKAN BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
      ANDAINYA AKU MATI BARULAH AKU BISA SENYUM DAN MEREKA PASTI MEREDHOI PEMERGIANKU DIIRINGI DOA RESTU 
      SYUKUR ALHAMDULILLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      27 Syawal 1434H
      3 September 2013M
      (TERIMA KASIH KEPADA SAHABAT KESATRIAKU PURWODHOHO KEDIRI ATAS CETUSAN MINDA, 'CRITICAL THINKING' MOGA ALLAH SWT MERAHMATIMU DAN SEMUA YANG MENDUKUNG/SOKONGAN USAHA UNTUK MENCETUSKAN KARYA BERMESEJKAN , 'PEMIKIRAN KRITIKAL' MOGA KARYA CRITICAL THINKING MEMBERI MANFAAT BUAT KITA SEMUA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)




    INDAHNYA TANGAN UKIRAN CITA-CITA MENUJU CINTA ILAHI

    about an hour ago · Like · 2
  • Ratu Rimba Niagara NAK MARI KITA SOLAT

    nak mari kita solat nak...
    tanda kita cinta Allah nak
    Allah sayangkan kita nak

    kita solat dibalas Syurga nak
    mudah solat nak
    kita solat dapat Syurga nak
    rugi tak solat nak
    kita solat Allah akan sayang sama kita nak
    bila Allah sudah sayang kita
    jiwa kita tenang nak
    kita tak perlu lagi 
    sandarkan pergantungan hidup pada orang lain nak
    memadailah Allah untuk hidup dan mati kita nak
    Allah yang mengatur hidup dan mati kita nak

    nak mari kita solat nak
    selagi kita ada hayat
    kita akan solat nak
    di mana pun kita berada kita akan solat nak
    kita sihat kita solat
    kita sakit kita solat
    kita berada di medan perang pun kita solat nak
    nak jangan tinggal solat nak
    nanti merana hidup kita nak
    betapapun kita kaya
    betapapun kita miskin 
    solat tak boleh ditinggalkan nak tanpa apapun alasan...

    nak mari kita solat nak
    jangan tinggal solat ye nak
    solat pendinding kita daripada sebarang kejahatan
    kita tak akan fikir yang jahat-jahat nak
    semuanya kita fikirkan yang baik-baik
    kita mahu kawan pun dengan orang yang baik-baik
    janganlah bila dah mati 
    minta orang doakan roh kita dimasukan di kalangan orang beriman
    sedangkan semasa hidup kita tak pernah solat nak
    adakah Allah hendak memakbulkan doa mereka untuk kita nak
    sedih kan nak jika jadi macam tu ...
    makanya nak sebelum kita mati
    kita solat ye nak ye...
    kita ajak kawan-kawan kita solat
    kita berjemaah di masjid sama-sama
    biar sama-sama masuk Syurga
    pasti bahagia kita ...kan3
    kita punya keluarga, rakan sahabat taulan 
    semuanya ahli solat
    ALLAHU AKBAR bahagia roh kita nak..
    aman roh kita nak
    tenang roh kita nak
    tenang tika berjumpa dengan Allah tika solat di dunia
    tenang juga tika berjumpa Allah semasa roh kita tinggalkan jasad kita nak...
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    itulah ketenangan yang hanya kita dan Pencipta kita yang tahu
    betapa tenangnya kita di kala PERTEMUAN HAMBA DENGAN ALLAH nak...
    kita solat ye nak
    kita sentiasa berdoa pada Allah agar kita menjadi ahli solat seumur hidup kita ye nak
    AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    12 Mac 2013
    (DIILHAMKAN PUISI ,'NAK MARI KITA SOLAT' istimewa mereka yang bergelar anak permata hatiku)

  • Bidadari Nastasya hikz kayak modem saja bunda pake konek segala.....
  • Putri Danggan Rejanges Remandung  syukur alhamdulillah bila masih konek yg sedih kalo sdh baal hatinya nduk Bidadari Nastasya
  • Ratu Rimba Niagara Dinda apa maksud  yang sedih ya?
  • Putri Danggan Rejanges Remandung ndak kanda Ratu Rimba Niagara bukan  yg sedih ,, maksudnya  dg segala lalai maklum manusia tempatnya lalai saat  langsung ingat salah nya pada sang khalik hingga menimbulkan rasa takut dan bertekad memperbaiki  sedih kalo hatinya sudah baal/ kebal jd biasa saja seolah2 sdh tak ada lalai dan dosa lagi dalam dirinya maaf bila dinda ada salah kata kanda
  • Ratu Rimba Niagara oo gitu..sebab di Malaysia ..maksud nya lain...malu dong mahu dibilang apa...hehehe...
  • Putri Danggan Rejanges Remandung wah maksudnya apa ya kanda Ratu Rimba Niagara wkwk kalolah adinda boleh paham sedikit  ngarep com ah
    58 minutes ago · Like · 1
  • 56 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara kalo dinda sedang berbicara dengan orang Malaysia jangan disebut' pastinya dinda akan dicop hemmmmm...hehehehe
    54 minutes ago · Like · 2
  • Redonda Kasih Kuang...kuang...kuang....!!!
    53 minutes ago via mobile · Like · 2
  • Redonda Kasih Eh..eh ..redonda org melaysia ne tapi tak kesah cakap apa yg penting gerti aje...
    52 minutes ago via mobile · Like · 2
  • Putri Danggan Rejanges Remandung wah gitu ya hahaha iya deh kanda Ratu Rimba Niagara  dalam bahasa indonesia adapted dr bahasa inggris connect/connection spt  pada arus listrik ya kanda trims infonya maaf nih kalo salah paham ya
  • Putri Danggan Rejanges Remandung wah jenk Redonda Kasih ape pule kuang2 itu kalo dalam bahasa ibuku/suku saya Rejanges. artinya buang (kuang) 
    49 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara ejaan pun main peranan ya dinda...makanya harus hati-hati..eja saja dalam bahasa inggeris lain kali agar tak tersalah faham sekadar teguran membina untuk dinda di mana akan datang. Kadang kala kita hendak menyampaikan yang baik tapi kerana penyampaian silap udah jadi lain maksudnya...contohnya kata mahu Selamatkan Kalimah Allah tapi dalam gambar poster Kalimah Allah walaupun ditulis dalam huruf rumi diletakkan di tapak kaki...gimana itu...
    45 minutes ago · Like · 1
  • Bidadari Nastasya saya mohon maaf yg sebesar-besarnya jika tulisan saya ada yg salah.. maaf bunda Putri Danggan Rejanges Remandung, kanda Ratu Rimba Niagara, dan mas/ mbak Redonda Kasih.....
  • Redonda Kasih Subahnaallah...
    41 minutes ago via mobile · Unlike · 3
  • Ratu Rimba Niagara DUHAI TEMAN SETIAKU YANG BERNAMA KUBUR

    kuburku
    apa kabarmu di sana
    ku tahu kau sedang menantiku
    penantian mu penuh setia
    penuh debaran
    penuh....penuh ...tanda tanya?
    kau akan tanya 
    apakah aku sudah bersiap sedia masuk ke alammu
    yang gelap sunyi sepi pastinya sepi tanpa sesiapa lagi di sisi

    yang aku tahu bila mayatku masuk ke kubur
    betapa
    berdarjatnya aku
    kayanya aku
    miskinnya aku
    perkasanya aku
    cantiknya aku
    mayatku akan mengembung setelah 7 hari ditanam dalam kubur
    setelah mengembung akan meletup membusuk menjadi ulat-ulat yang mengemik-ngemik
    dan aku jadilah tengkorak
    itu yang aku tahu dari segi pemikiranku yang cetek ini

    yang aku tahu lagi bila mayatku ditanam di dalam kubur
    setelah tujuh tapak kaki semua keluarga saudara mara sahabat handai pulang ke rumah malaikat mungkar nakir
    mereka yang masih hidup pasti menggelarkan aku pocong
    kerana telah menjadi adat manusia 
    mana-mana manusia yang mati digelar pocong
    macamlah dia tak akan jadi pocong satu hari nanti
    ye lah ini hari aku masuk ke kubur
    mahu tak mahu giliran kamu akan tiba juga
    walaupun kamu mahu mengelakkan daripada kematian
    tua mati 
    muda mati
    kaya mati
    miskin pun mati
    apa yang hendak aku kisahkan

    yang aku kisahkan
    gimana aku di dalam kubur
    selamat kah
    atau tidak selamat
    tanya hati
    tanyalah iman
    mahu apa pada kuburku
    mahu wangikah
    mahu busuk kah
    kita yang menentukan wangi atau busuk itu
    ha itu bergantunglah pada hati kita ketika hidup
    kalau hati kita baik ....baiklah kubur kita
    kalau hati kita jahat...sendirilah jawablah gimana kubur kita

    tika di dunia aku punya rumah bagaikan istana
    itu pun tak cukup lagi nak rumah istana sebanyak mana yang boleh

    tika di dunia aku ada tanah beribu ekar
    itupun tak cukup
    aku nak banyak lagi 
    tanah kepunyaan orang yang dah termaktub hak orang
    aku nak juga
    aku panggil juru ukur tanah yang paling hebat
    katakan tanah mereka itu milik aku
    hingga bergaduh-gaduh
    hingga berparang-parang
    hingga berbunuh-bunuhan gara-gara perebutan tanah

    tanah...tanah...tanah...
    luas gimana pun aku punya tanah
    aku tinggalkan juga...
    tanah yang seluas kubur ini saja yang aku punya
    takutnya aku duduk dalam kubur ni
    sempit...lemas aku tika mereka tutup lubang kuburku
    menjerit aku kelemasan minta tolong
    tapi seorang pun tak dengar kecuali haiwan yang melata di muka bumi ini
    haiwan pun tak dapat nak tolong aku
    malah mengejek aku
    "padan dengan muka engkau...masa engkau hidup tamak sangat dengan tanah
    ha sekarang tinggallah engkau dalam tanah tu menunggu azab yang bakal kau 
    terima hingga hari qiamat"
    "terkedu aku mendengar ejekkan haiwan itu...masa aku hidup tak pernah pulak aku
    dengar haiwan bercakap-cakap...dah mati baru aku dengar...haiwan itu ketawakan
    aku lagi...masa engkau hidup engkau ambil tanah orang lain sekarang ini tanah
    kuburmu sendiri akan menghimpit engkau...rasakan azab Tuhan balasa hamba-Nya
    yang mengambil tanah orang lain walaupun seinci...rasakan...rasakan...akibat tak
    bersyukur dan redha tanah yang kau punya....inilah balasannya..."

    duhai kuburku
    ngeri aku dengar ejekkan haiwan
    semuanya menginsafkan aku
    mulai detik ini
    aku nak insaf
    aku mahu sucikan hati dari segala yang boleh membuatkan kuburku menangis
    aku mahu kuburku wangi sewangi hati Syurga...
    In Shaa Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    15 Mac 2013

    (PETIKAN DARIPADA GALERI SASTRA RATU PUJANGGA CINTA 5 BENUA)
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M
    22 minutes ago · Like · 1
  • Redonda Kasih Yg penting sekarang asal mengerti dan tak ada yg patut kita persoalkan...so kita sama sama belajar bahasa budaya masing2 kalau bersatu kita jadi maju.....
    19 minutes ago via mobile · Like · 2
  • Bidadari Nastasya setuju mas/ mbak Redonda...  hihihi keep smileeee ala caesar... hihihi
    18 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara Masalahnya sekarang di sini cuma ratu rimba saja orang Malaysia...makanyanya sudah paham andainya putri daggang rejangges berada di kelumpok warga Malaysia...harusnya hati-hati dalam penggunaan bahasa...itu baru namanya saling menghormati bahasa dan budaya dua negara. Hehehehe.
    14 minutes ago · Like · 2
  • Bidadari Nastasya hihihihihi maaf bundaku Putri Danggan Rejanges Remandung habis ndak tau dan bingung jadi manggilnya mas/mbak bunda.. hehehe maaf njeh mbak Ayu Redonda Kasih.......
    14 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara Biar kita sama-sama maju dalam berbahasa..dan kita dapat berdakwah dalam bahasa-bahasa yang sama-sama memahami apa mesej yang hendak disampaikan itu yang pentingkan. Sebab setiap yang tercatat di wall saya memberi komentar akan disiarkan untuk dibagi/dikongsi sama dengan rakan-rakan alam maya lain. Memandangkan Putri Danggan Rejanges Remandung rakan fb saya...saya memberi perhatian apa yang ditulis tapi masalahnya sekarang putri rejanges remandung tidak berapa aktif di wall fb saya untuk memberi komentar karya-karya saya...sedih dech udah itu saya tak boleh share karya saya dengannya...lagi sedih...jika terusan begini ...sudahlah rakan fb saya cuma 40 orang terpilih daripada ribuan orang yang menunggu menjadi rakan fb saya tapi disepikan dong...bukan saya tak nak terima mereka yang add saya sebagai rakan fb memandangkan ruang laman sastra saya terlalu terhad. Cuma 40 orang ini saya sudah anggap seperti pejuang sastra saya. Jika masih tidak memberi kerjasama kepada saya...sejujurnya saya minta maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki...saya tidak mahu digelar kerana sastra saya memutuskan silaturrahim...moga harap paham dinda putri akan prjuangan kanda ya...andainya kita terpisah kerana tak sanggup menanti sapaan dari dinda lagi...dinda sudilah maafkan kanda...berilah kanda peluang berkarya tanpa menunggu sapaan komentar dari dinda lagi. Percayalah kanda tetap saudara seislammu cumanya tolong doakan kanda walaupun dari kejauhan ini. Luv u forever dinda.....


27 Syawal 1434H
3 September 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;