Thursday 3 April 2014


MAWAR KUNING DIRAJA DIKIRIMKAN DI ANGIN LALU KEPADA SEMUA PEMBACA SASTRA ALAMMAYA RATU RIMBA NIAGARA
TANDA KUSAYANG SEMUA KARENA ALLAH TAALA.
Like ·  · 
❥─❥⊱♡✿⊱╮♡☆♪ ░L░o░V░e░❥─❥⊱♡✿⊱╮♡☆♪
SUBHANALLAH INDAH-NYA CIPTAAN-MU TUHAN!
MAKIN KAU PERLIHATKAN KEINDAHAN KEBIJAKSANAAN-MU MENCIPTA ALAM SEBEGINI INDAH MAKIN AKU TERASA
BETAPA KERDILNYA AKU DI SISI-MU
MEMANG HANYA ENGKAU SAHAJA YANG LAYAK MEMAKAI PAKAIAN KESOMBONGAN.
ALLAHU AKBAR
♥♥♥Beautiful flowers& roz ♥♥♥
بسیار زیبا وجالب است
Like ·  · 
JANGANLAH KAMU BIMBANG UNTUK BERSEDEKAH KE JALAN-NYA
SATU YANG KAMU SEDEKAHKAN AKAN DITAMBAHKAN BERGANDA-GANDA BANYAK-NYA TANPA HAD, BAIK DI DUNIA MAHUPUN DI AKHIRAT. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR. MOGA KITA TERPILIH DI KALANGAN HAMBA-NYA YANG SUKA INFAKKAN HARTA, TENAGA DAN JIWA KE JALAN-NYA. AAMIIN YA RABAL A'LAMIIN.
Join Us > Lovely Roses
SUBHANALLAH INDAH-NYA BUNGA-BUNGA SASTERA YANG KAU BERIKAN PADAKU YA ALLAH. ALLAHU AKBAR!
www.freefbpictures.com "More great pictures!" — —
Like ·  · 
YA ALLAH KIRANYA ADA PAHALA HASIL KARYA YANG KUTULIS KAU SAMPAIKAN PAHALANYA KEPADA AYAHKU YANG BERADA DI ALAM BARZAH DAN IBUKU BERADA DALAM RAHMAT KASIH-MU, KAU PANJANGKAN USIA IBUKU AGAR AKU DAPAT MENUMPANG KASIH SAYANGNYA LAGI, TEMUKANLAH KAMI SEKELUARGA DI JANNAH DAN TEMUKAN JUGA SEMUA SAHABAT ALAMMAYA YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT DI JANNAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
SahabatQ,sempatkan tulis "Aamiin"agar doa ini termasuk doa anda juga semoga diijabah.
Aamiin ya Rabbal'alamiin
Like ·  · 
KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRAKU KUKIRIMI DI ANGIN LALU KEPADA SEMUA RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT NUSANTARA TERCINTA! MOGA ALLAH SWT MERAHMATI KITA SEMUA. AAMIIN.
KUNTUMAN-KUNTUMAN BUNGA-BUNGA SASTRAKU KUKIRIMI DI ANGIN LALU KEPADA SEMUA RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT NUSANTARA TERCINTA! MOGA ALLAH SWT MERAHMATI KITA SEMUA. AAMIIN.
T

YANG TELAH GUGUR ATAU YANG MASIH HIDUP
DI SETIAP PERJUANGANMU ADALAH PERJUANGANKU JUA
MOGA SUKSES MEMBELA RAKYAT DAN NEGARA AAMIIN.
Salam Indonesia Raya......
~ Jalan yang mulus dan lurus tidak akan pernah menghasilkan PENGEMUDI yang hebat
~ Laut yang tenang tidak akan menghasilkan PELAUT yang tangguh
~ Langit yang cerah tidak akan menhasilkan PILOT yang handal
~ Hidup yang tidak ada masalah tidak akan menjadikan ORANG menjadi kuat
Karena itu,
Jadilah orang yang HANDAL dan TAHAN UJI dalam menerima berbagai tantangan hidupmu...
Like ·  · 
PANTUN RAJA BRUNEI PENYAYANG RAKYAT SEJAHTERA
Daulat Tuanku! Ampun Tuanku,
Izinkan patik menyiarkan puisi;
Ingin berbakti pada negara Tuanku,
Gurindam syair pantun puisi.
Pantun diRaja Brunei patik karangkan,
Menulis itu kegemaran patik;
Institusi diRaja mahu dimartabatkan,
Moga Tuanku sudi menyokong patik.
Keadilan Tuanku memerintah Brunei patik kagumi,
Bertuah sungguh rakyat Brunei;
Punyai Raja berjiwa rakyat dikasihi,
Moga Raja dan rakyat Brunei DiRahmati.
Brunei negara aman damai,
Rakyat hidup dikasihi Raja;
Bertuah semuanya rakyat Brunei,
Bersyukur sebanyak-Nya kebaikan Raja.
Dari dulu hingga kini Brunei sejahtera,
Brunei dijadikan negara idola;
Negara jiran disambut mesra,
Persahabatan bernegara sentiasa dijaga.
Setiap tetamu adalah permata,
Dihargai kerabat diRaja sepanjang masa;
Yang ada di hati ikhlas semata,
Menyambungkan ukhuwah setiap masa.
Kerabat diRaja Brunei dahulukan rakyat,
Segala masalah rakyat diutamakan;
Kerabat diRaja berkorban demi rakyat,
Pentingkan rakyat dan negara demi keamanan.
Kecemerlangan rakyat menjadi agenda,
Rakyat cemerlang negara terbilang;
Brunei maju sukacitanya Kerabat diRaja,
Punyai rakyat sentiasa gemilang.
Pendidikan rakyat dititikberatkan,
Diberi galakan sampai ke mercu;
Kejayaan rakyat tanda balasan,
Meraih kejayaan tanpa jemu.
Rakyat berpendidikan itu dikehendaki,
Saling sayang menyayangi;
Warga tua dihormati,
Generasi muda disayangi.
Raja dan rakyat bersatu hati,
Senada seirama sehati sejiwa;
Kerabat diRaja disayangi dihormati,
Disayangi kerana-Nya sepenuh jiwa.
Raja dan rakyat sentiasa sehati,
Di mana berada rakyat tetap di hati;
Raja didaulatkan kerana Kurniaan Ilahi,
Moga raja dan rakyat Allah berkati.
Segala takdir telah tercatat sejak Azali,
Darjat kerabat diRaja Allah yang beri;
Makanya hargailah tanda syukuri,
Menjalankan tanggunggungjawab yang Diberi.
Berdarah diRaja tanda syukuri,
Namun jiwa tetap seorang hamba;
Hamba Allah yang ingin kembali,
Pada-Nya jua sandaran seorang hamba.
Bukan darjat diRaja menjadi kebanggaan,
Itu bukan ukuran darjat seorang hamba;
Ketakwaan juga yang menjadi ukuran,
Moga Allah menaikkan darjat seorang hamba.
Ketakwaan menjadi dambaan seseorang hamba,
Nur hidayah kasih dari Ilahi itu diharapkan;
Moga sudi bertandang di jiwa seorang hamba,
Itulah yang didambakan pada-Mu Tuhan.
Karya Ratu Rimba Niagara
11 Muharram 1434H
25 November 2012M
(PANTUN DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH & KERABAT DIRAJA BRUNEI & RAKYAT BRUNEI TERCINTA)
(PETIKAN DARIPADA WALL H.H. HAJI HASSANAL BOLKIAH)
11 Muharram 1434H
25 November 2012M
(PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
30 JAMADILAWAL 1435H
1 APRIL 2014
Different events, banquets, celebrations, births and foreign travel
Like ·  · 
BRUNEI DARUSSALAM NEGARA YANG BERKAT LAGI DIRAHMATI ALLAH SWT KERANA PUNYAI RAJA YANG ADIL PADA RAKYAT DAN BERTAKWA KEPADA TUHAN. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR. MOGA ALLAH MERAHMATI HIDUP DAN MANGKAT BAGINDA RAJA ATAS KEBAIKAN KEPADA SELURUH RAKYAT BRUNEI DARUSSALAM DAN SENUSANTARA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Monday, March 31, 2014
HIS Majesty the Sultan and Yang Di-Pertuan of Brunei Darussalam proclaimed the late Sultan Haji Omar ‘Ali Saifuddien as a pre-eminent figure in customs and traditions during the launch of Ceremonial Customs Day or Adat Istiadat Day at the International Convention Centre on the morning of March 31,2014.
Also attending the event was Her Majesty Raja Isteri Pengiran Anak Hjh Saleha and other members of the royal entourage.
Check out this video by Rudolf Portillo on highlights of the event, including a titah by His Majesty who praised the late Sultan’s leadership.
The Brunei Times
***
Like ·  · 

SATU MATLAMAT BERJUANG FISABILILLAH
DENGAN SEGALA KODRAT DAN DAYA YANG ADA
DIPERJUANGKAN HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR
BUKAN UNTUK BERBANGGA PADA MANUSIA
TAPI ADALAH UNTUK DIBANGGAKAN OLEH ALLAH SWT
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
 & bukan pula cari suara.melainkan memimpin Transformasi bangsa.membawa indonesia ke tmpat yg sepantasnya ditmpati bangsa indonesia.negara keempat trbesar di dunia & ekonomi ketjuh didunia.Rakyat indonesia yg sejahtera.makmur.adil.trhormat.brdaulat.berdiri diatas kaki sendiri & tdak meminta minta ke bangsa lain.tdk diejek bangsa lain.tdk mau didikte.disuruh suruh & diinjak injak bangsa lain.
"PERJUANGAN kita besar.semua unsur hrus brsatu.sekali lg saya mhn truslah brgabung brsama saya & PARTAI GERINDRA,Kita akan susun upaya & kiat untuk mengorganisir kekuatan kita.Upaya" dr kaum Komprador & Koruptor untuk mengakal akali rakyat indonesia.saya percya bisa kita kalahkan dgn kekuatan RAKYAT...
Like ·  · 
Dunia Koe Dunia Moe added a new photo.
22 hrs · 
BUAHAN DIRIMBA NIAGARA UNTUKMU SOBATKU AGAR DAPAT MENYEGARKAN MINDAMU YANG UDAH CAPEK MEMBACA KARYA SASTRAKU....hehehe
www.freefbpictures.com "More great pictures!" — —
Like ·  · 
KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA PELANGI CINTA UNTUKMU PEJUANG SASTRAKU YANG DIKASIHI DUNIA AKHIRAT!
Good Morning my Friends
HAVE A WONDERFUL WEDNESDAY
Like ·  · 
KENAL DIRI KENAL TUHAN
بِسْــــــــــــــــــــــمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
السَّلاَمُ عَلَيْكُم وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
See More
Like ·  · 
WARKAH PUISI UNTUK SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT
WARKAH PUISI UNTUK SEMUA SAHABAT ALAMMAYAKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh
Kepada semua ahli Persatuan Ahli Majlis Dato-Dato
diiucapkan terima kasih tak terhingga kepada YM Tg Pengeran Assyariff
kerana sudi menyertakan nama hamba di Group Yang Mulia ini
mogalah memberi kebaikan dunia akhirat dengan ikatan ukhuwah yang terjalin ini.
Sudi semua ahli membaca karya hamba setiap kali bersiaran
hamba menulis bukanlah menunjukkan hamba seorang yang bijaksana tahu segalanya...tidak sama sekali....hamba menulis adalah demiNya demi anak bangsa rumpun Melayu yang bakal ditinggalkan sebagai khazanah warisan bangsa setelah hamba tiada di dunia ini, sokongan daripada semua ahli yang tersanjung di hati...amat-amatlah hamba
hargai sepenuh hati dan jiwa.
Sekiranya tiada yang berkenan di hati terus terang saja pada hamba
bolehlah hamba perbaiki mutu penyampaiannya agar lebih sempurna
tanpa ada mana-mana hati disakiti atau terluka
Ketahuilah tiada niat di hati hamba menulis sekadar suka-suka atau menghina mana-mana pihak melainkan semuanya untuk membangunkan roh dan jasad hamba sendiri dan mereka yang sudi membaca karya hamba...
Sebelum mengundurkan diri hamba menghulurkan salam kemaafan dan salam ukhuwah berpanjangan selagi hayat di kandung badan.
Hamba Allah,
.....................................................
4 April 2012
SEBELUM BERANGKAT PULANG KE SYURGA REALITI
Melayu penuh sopan santun beradat
Berkata seolah mahu mati esoknya
Berbudi seolah mahu hidup seribu tahun lagi
Generasi disayangi
Kerabat dikasihi
Serumpun Senusantara
Indahnya sebuah kehidupan
Tanpa hasad dan iri di hati
Semuanya mencari jalan-jalan pulang
Ke negeri abadi
Yang sentiasa menanti
Berjumpa Tuhan dengan hati yang tenang
Berkat tika hidup bersangka baik denganNya
Redha akan KetentuanNya
Sentiasa mahukan hidup di dunia bagaikan Syurga
Sebelum berangkat pulang ke Syurga realiti
Insya-Allah Aamin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Ratu Rimba Niagara
3 April 2012
PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI
Tidurku lena yang panjang;
Terkeduku bila terjaga dari lena;
Aku menyesal memanjang,
Alam barzah menantiku dari lena.
Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
Air mata penyesalan sudah tiada erti;
Lenaku di dunia membawaku ke sini,
Alam barzah yang sedia menanti.
Datang ke sini tanpa bekalan,
Aku menyesal terlepas peluang;
Peluang yang diberiNya kubiarkan,
Matilah aku dalam bekalan yang kosong.
Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
Mahuku berbuat segala amalan;
Berbuat baik pada Allah jua manusia,
Agar dapat kutebus segala penyesalan.
Tapi apakan daya nasibku malang,
Aku yang menempah nasibku begini;
Bukan Allah tidak memberiku peluang,
Ketika hidup aku orang yang rugi.
Menyesal aku sendiri,
Merana aku sendiri;
Kini aku menyendiri,
Alam barzah meranaku sendiri.
Oh! Tuhan di pagi yang mulia dan penuh berkat ini
Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
Amin Ya Rabbal ALamin.
Karya Ratu Rimba Niagara
30 Disember 2011
CERIA DAN DUKA DIGABUNGKAN MENJADI PELANGI CINTA
Duhai Kerabat diRaja...
Duhai Laksamana diRaja ...
Duhai anak bangsa Rumpun Melayu
Berpisah dengan kalian aku ngak tega
Kalian adalah sebahagian daripada hidupku
Ceriamu cerialah aku
Dukamu dukalah aku
Adakalanya ceria menjadi penawar
Setelah adanya duka
Ceria...ceria...ceria...bak pelangi hati
Duka...duka...duka.. bak gerhana hati
Ceria dan duka digabungkan menjadi pelangi cinta
Cinta demi negaraku negaramu dan
Demi senyuman anak cucu Rumpun Melayu
Karya: Ratu Rimba Niagara
4 April 2012
AKU MENULIS SELAGI MANA ALLAH SWT IZINKAN
Aku memang suka berkarya...
tak kira pagi petang siang malam
aku berkarya...berkarya...berkarya...
tanpa jemu tanpa penat
sebagai manusia biasa aku tak boleh memaksa diriku
untuk tak berehat
aku akur itu...bila dah tak mampu meneruskan baru aku berehat...
Dalam sesuatu topik yang hendak ditulis bukan mudah kerana bidang itu
bukanlah aku arif untuk menulis...
Allah tak pernah mengecewakan aku
Ide datang di pemikiran
aku syukur...syukur sangat....sangat....
Syukur Ya Allah Kau tak pernah biarkan aku tanpa ilham...
kerana terlalu bersyukur padaNya aku menangis setelah habis aku berkarya, mana tidaknya tanpaNya sebaris ayat aku tidak dapat menulis
tanpaNya satu ilhamku pun tak akan bertandang di pemikiranku
kalau difikirkan secara lojik aku bukan pandai seperti orang bijak pandai
tapi bagi Allah SWT jika DIA izinkan tidak perlu aku pertikaikan dan aku syukur kerana terlalu bersyukur aku berkarya...berkarya...
dunia karya yang amat mengujakan!
Jika tak berkarya jiwaku mati rasanya nafasku seakan sesak...
apa saja yang bahan kubaca ...kudengar....kupandang...
semuanya sumber inspirasi dunia karyaku...
aku cukup tak suka jika yang aku baca itu berbaurkan menghina...
mengeji...membangga diri....
aku suka ilmu yang mendidik dan bukan mengajar....
jika mendidik ilmu terus lekat di hati....
jika mengajar mereka terlebih tahu segala ilmu
makanya ilmu yang ingin disampaikan pastinya akan disepikan...
kerana terlalu taksub dengan duniaku aku hanya terima rakan-rakan fbku
yang sentiasa memberi kerjasama sokongan dengan duniaku...
kalau dia membisu dan hanya sekadar teman fb tanpa memberi inspirasi dan menyepikan karyaku dan dia dengan dunianya seolah aku tiada wujud sebagai
rakan fbnya ...makanya aku terpaksa undur diri....
tapi bukanlah bermakna aku memutuskan talisiraturrahimi
mereka semua sentiasa di hatiku...lagi pula sebelum persahabatan di alam maya aku sudahpun berterus terang kenapa aku begini taksub dengan duniaku makanya setiap rakan fbku amat berharga lebih berharga daripada permata berharga...indahnya seperti indahnya pelangi di malam hari sebagaimana mereka terima karyaku apa adanya dan aku akan
terimanya lebih adanya.
selagi mana Allah SWT izinkan aku menulis
aku akan terus menulis ....sehingga terhenti nafas terhentilah pena.
Karya Ratu Rimba Niagara
1 April 2012
(PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
2 JAMADILAKHIR 1435H
2 APRIL 2014
Like ·  · 
MOGA AKU RATUMU KAU KOLONIKU
Moga aku ratumu dan kau koloniku agar bisa kau wariskan aset sastra warisan nusantara ini kepada generasi kini dan akan datang , dari zaman ke zaman hingga akhir zaman.
Sepertimana yang pernah diberitahu Nabi Muhammad saw kepada para sahabatnya bahawa ummatnya yang pertama sekali masuk Syurga bersama Rasulullah adalah ummatnya di akhir zaman kerana walaupun tidak pernah melihat wajah Rasulullah tetapi yakin dengan apa yang disampai Rasulullah kepada ummatnya.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Moga kita terpilih menjadi ummat Nabi Muhammad di Akhir zaman untuk menyebar luaskan dakwah Rasulullah ke serata benua alam
In Shaa Allah AAmiiin
Tiada Daya Upayaku Melainkan Dengan Izin Allah Jua
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
RATU RIMBA NIAGARA
2 JAMADILAKHIR 1435H
2 MAC 2014
MOGA ALLAH TERIMA TAWAKALMU TAWAKALKU TAWAKAL SEMUA YANG MAHU BERTAWAKAL KE JALAN-JALAN-NYA AAMIIN.
Assalamu'alaikum sahabatku, Ayoo kita mudahkan urusan jangan dipersulit, dan ceriakan suasana jangan dibuat menegangkan
Like ·  · 
PUISI UNTUKMU BUNG KARNO
PUISI UNTUKMU BUNG KARNO
Andai Bung Karno masih hidup dia suka tak puisi yang kukarangkan ini istimewa untuknya... duhai bangsa Indonesia yang ada di benua sana...
hayati puisi untukmu Bung Karno.
BUNG KARNO PEJUANG KEAMANAN RAKYAT INDONESIA
Duhai Bung Karno...
Kau pejuang rakyat sejati
Kau rela derita demi rakyat Indonesia
Hidupmu adalah perjuangan
Tiada hari tanpa perjuangan
Kau kata...
Berikan aku 1 pemuda
Niscaya akan kuguncangkan dunia!
Kau kata lagi...
Biarpun aku seorang presiden
Rakyat tetap berkuasa menentukan
Siapa pemimpin yang layak untuk mereka naungi
Kau kata lagi...
Jangan pernah malu berbuat kebaikan
Kerna kemajuan tidak akan dicapai!
Kau kata lagi...
Bangsa yang besar
Adalah bangsa yang menghormati jasa pahlawannya
Kau kata lagi...
Kau lebih mudah mengusir penjajah
Tapi akan menjadi sulit jika bangsamu sendiri melawan
Jika mahu kekal merdeka
Mesti percaya dengan kekuataan bangsanya sendiri
Kita belum hidup dalam bulan purnama
Kerana banyaknya pancaroba
Tapi tetaplah bersemangat elang rajawali
Selama masih ada ratap tangis di gubuk-gubuk pekerjaan kita selesai !
Berjuanglah terus dengan mengucurkan sebanyak-banyak keringat.
Tuhan tidak merobah nasibnya sesuatu bangsa sebelum bangsa itu merobah nasibnya”
Janganlah melihat ke masa depan dengan mata buta!
Tapi pandanglah dengan mata hati demi pada masa akan datang.
Kenapa kita masih tidak mempercayai bangsa sendiri?
Tidak mempercayai satu sama lain!
Pada hal kita adalah berasal
Rakyat Gotong Royong
Putra dan putri Indonesia
Adalah dua sayap Garuda Indonesia
Jika dua sayap sama kuat
Maka terbanglah Garuda
Sampai ke puncak yang setinggi-tingginya
Jika patah satu daripada dua sayap Garuda itu
Maka tidak akan dapatlah terbang Garuda itu sama sekali !
Makanya ...
Demi Indonesia
Putra putri Indonesia
Harus bersemangat waja menerbangkan
Sayap Garuda
Agar bisa terbang setinggi-tingginya
Hingga mencapai bintang
Untuk dihadiahkan kepada rakyat Indonesia
Dan diwariskan bintang itu
Kepada anak cucu Indonesia
Dan bergemerlapanlah bintang itu
Selagi ada bulan dan matahari!
Makanya bangunlah bangsa Indonesia ku
Sama-sama memperkokohkan kedua sayap Garuda
Untuk mencapai bintang
Demi sebuah senyuman kehidupan
Seluruh rakyat Indonesia tercinta!
Bangunlah satu dunia!
Di mana semua bangsa hidup
Dalam damai dan persaudaraan!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 April 2012
(UKIRAN DAUNAN KASIH RATU RIMBA INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA PEJUANG RAKYAT INDONESIA YANG TERCINTA)
PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA PUJANGGGA NUSANTARA
RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
2 JAMADILAKHIR 1435H
2 APRIL 2014
Like ·  · 
AKU BERJUANG DI LUAR GELANGGANG!
Tika aku terlantar parah begini...
mana pergi anak-anak muridku...
yang mengaku akan menuntut
darahku yang jatuh ke bumi
walaupun setetes!
Ini bukan setetes...
tubuhku dipenuhi darah....
sesuka hati mereka
menetak ...menghentak
memukul ...menyepak terajangku
bukan aku tidak boleh melawan mereka
mereka terlalu ramai
30 orang tu...
kalau benar mereka anak jantan
kenapa tak satu lawan satu?
biarpun begitu pantang
anak jantan lari di medan juang
biarpun mereka ramai
aku seorang
aku kerahkan segala tenaga jantanku
hingga tak kuhiraukan
darahku merenjis sana sini
lagi kuat hayunan parangnya
lagi kuat hayunan
sepak terajangku
karena mereka bersenjatakan parang tukul dan besi
aku tidak bersenjata
aku bukan dicabar di tengah gelanggang
aku diserang hendap tika di luar gelanggang
karena aku percaya
Tuhan Mahu Mengujiku
itu adalah suratan takdirku
aku terima dengan redho
coma jika aku dipanggil llahi
adakah anak-anak jantan melayu
di luar sana masih membisu dan kaku
aku tidak minta ditebus kematianku
tapi jagalah bangsa melayuku
agar tidak menerima nasib sepertiku
diserang hendap tanpa dugaku
dan pantang aku
bangsa aku ditindas dan tertindas
tanpa sebab musabab....
apa hina sangat ke jadi bangsa melayu?
makanya bangsaku
kalo melayu tak sokong melayu
siapa lagi?
Pahlawanku yang teraniaya...
sabarlah...
Tuhan bersamamu tika ini
andai kau sembuh ...sembuhmu pasti merawat duka...
andai kau dijemput llahi...
Syurga menantimu
Insya-Allah Aamin
Karya Ratu Rimba Niagara
2 Jamadilakhir 1435H
2 April 2014M
Demo Perisai Diri UNPAD awal 2000
Like ·  · 
MASYA-ALLAH CANTIKNYA BURUNG CIPTAAN-NYA ALLAHU AKBAR!
www.freefbpictures.com "More great pictures!" — —
Like ·  · 
INILAH UNIVERSITI PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA
SUDAH HABIS BELAJAR AKAN DIJAMU DENGAN HIDANGAN MAKANAN LAUT YANG DIMASAK OLEH DAYANG-DAYANG RATU RIMBA NIAGARA.
DIBINA DI DASAR LAUTAN CINTA OMBAK RINDU...hehehe
BAYARAN UNTUK MASUK KE UNIVERSITAS PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CUMA KEIKHLASAN KETULUSAN HATI DEMI MERAIH CINTA DAN REDHO-NYA.
Ithaa Undersea Restaurant
Rangali Island, Maldives
Situated more than 16 feet below sea level in the Indian Ocean, this glass-enclosed spot cost about $5 million USD to construct. Patrons can scope 180-degree views of coral reefs and a wide variety of fish, as well as manta rays, sharks, and other aquatic inhabitants.
Like ·  · 
ISTANA RATU RIMBA NIAGARA YANG DIBINA OLEH RAKYAT RIMBA NIAGARA
DI SINILAH RATU RIMBA NIAGARA BERKARYA PAGI PETANG SIANG DAN MALAM
MENULIS SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA IN SHAA ALLAH AAMIIN
The Rock
Zanzibar, Africa
What began as a fisherman’s post off the coast of Michanvi Pingwe beach has become the location of one of Zanzibar’s most iconic seafood restaurants. During low tide, guests can walk from shore, but during high tide, the eatery provides boat service.
Like ·  · 
INGAT MATI MENGHIDUPKAN HATI
TAKUT MATI MEMATIKAN HATI
AL WAHN “Cinta Dunia dan Takut Mati” membuat kalian seperti buih dilautan “ Banyak tetapi tidak berarti”
Like ·  · 
DUNIA RAKYAT DAN PEJUANG RAKYAT ADALAH SASTERAKU
DUNIA RAKYAT DAN PEJUANG RAKYAT ADALAH SASTERAKU
Today
Bambang Sugeng Haryanto and Secangkir GreenApple Qies like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MOGA CITA-CITAMU CITA-CITAKU ADALAH..." 1:47pm
Bambang Sugeng Haryanto and Secangkir GreenApple Qies like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "MOGA CITA-CITAMU CITA-CITAKU ADALAH..." 1:47pm
Bambang Sugeng Haryanto likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "WARKAH RINDU TIADA PENGHUJUNGNYA" 1:43pm
B
KUASA RAKYAT PENENTU MASA DEPAN NEGARA!
Salam Indonesia Raya.....
sahabat ku...
Sejarah mengajarkan kepada kita: Kualitas kepemimpinan menentukan bangkitnya atau rubuhnya suatu bangsa. Mari kita terus buktikan kepada dunia, bahwa kita bangsa besar. Bangsa kreatif. Bangsa terhormat yang berwibawa. Salam Indonesia Raya**
Like ·  · 
AKU BUKAN RATU
bila aku mengaku aku bukan ratu
bukan berdarah diraja
ratu cuma nama pena
ratu cuma menghayati watak raja dalam berkarya
mereka semua melarikan diri dariku
mereka hilang hormat bila bicara denganku
lantas aku tahu di mana kawan sejatiku
kawan sejatiku
berdarah raja
tapi tidak mengaku berdarah diraja
kerana mahu menghayati kehidupan rakyat jelata
dia jujur dan ikhlas berkawan denganku
dia tiada kepentingan berkawan denganku
walaupun aku dan dia berlainan takdir
tapi sudah ditakdirkan aku bersahabat dengannya
kerana matlamatnya sama
mahu mencari jalan-jalan pulang ke Pangkuan Ilahi
dialah kawan dunia akhiratku
syukurku kepada Tuhan
DiKurniakan kawan sejati
susah senang bersama
Semoga persahabatan aku dengannya
atas dasar kerana Allah Taala
disimpulkan dalam
Tali Allah
jalan-jalan fisabilillah
moga ikatan ukhuwah kasih ini
tersimpul mati sampai ke Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
"AKU CUMA HAMBA ALLAH YANG TAK PUNYA APA-APA DATANG DENGAN KOSONG
PULANG JUGA DENGAN KOSONG CUMA AMALAN SEBAGAI BEKALAN MOGA BEKALAN
YANG KUBAWA PULANG KE NEGERI AKHIRAT DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"
Terima Kasih Sahabat Dunia Akhiratku Kerana Sudi Bersahabat Denganku,
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Sahabat Seperjuanganmu,
RATU RIMBA NIAGARA
2 Jamadilakhir 1435H
2 April 2014
Assalam,
Satu perkongsian di petang hari. Saya doakan rakan-rakan fb semua diberikan kelapangan, luas rezeki dan dirahmati Allah.
Dr. Hj. Tengku Asmadi T. Mohamad
www.tengkuasmadi.com
Like ·  · 

BEGINILAH SETIAP HARI KUKUTIP HURUF-HURUF
LALU KUKUMPUL KUATUR KUSUSUN
MENJADI SEBUAH PUISI
YANG AMAT INDAH
LALU KUTERBANGKAN DI SERATA BENUA
AGAR SAMPAI DI BENUA HATIMU
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH AALLAHU AKBAR
SEMUA-NYA DENGAN IZIN DAN KEHENDAK ALLAH JUA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Please share 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Promosi secret kawaii collagen http://bit.ly/1gDMlDe
Like ·  · 
www

0 comments:

Post a Comment

 
;