Wednesday 2 April 2014

GARUDAKU GARUDAMU (47) KAU DITAKDIRKAN MENJADI RAKAN SEPERJUANGANKU!


YA ALLAH KIRANYA ADA PAHALA HASIL KARYA YANG KUTULIS KAU SAMPAIKAN PAHALANYA KEPADA AYAHKU YANG ADA DI ALAM BARZAH DAN IBUKU BERADA DALAM RAHMAT KASIH-MU, KAU PANJANGKAN USIA IBUKU AGAR DIA BERSYUKUR MELAHIRKAN AKU KE DUNIA INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like ·  · 
MOGA AKU RATUMU KAU KOLONIKU
Moga aku ratumu dan kau koloniku agar bisa kau wariskan aset sastra warisan nusantara ini kepada generasi kini dan akan datang , dari zaman ke zaman hingga akhir zaman.
Sepertimana yang pernah diberitahu Nabi Muhammad saw kepada para sahabatnya bahawa ummatnya yang pertama sekali masuk Syurga bersama Rasulullah adalah ummatnya di akhir zaman kerana walaupun tidak pernah melihat wajah Rasulullah tetapi yakin dengan apa yang disampai Rasulullah kepada ummatnya.
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Moga kita terpilih menjadi ummat Nabi Muhammad di Akhir zaman untuk menyebar luaskan dakwah Rasulullah ke serata benua alam
In Shaa Allah AAmiiin
Tiada Daya Upayaku Melainkan Dengan Izin Allah Jua
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
RATU RIMBA NIAGARA
2 JAMADILAKHIR 1435H
2 MAC 2014
Like ·  · 

AKU BUKAN RATU
bila aku mengaku aku bukan ratu
bukan berdarah diraja
ratu cuma nama pena
ratu cuma menghayati watak raja dalam berkarya
mereka semua melarikan diri dariku
mereka hilang hormat bila bicara denganku
lantas aku tahu di mana kawan sejatiku
kawan sejatiku
berdarah raja
tapi tidak mengaku berdarah diraja
kerana mahu menghayati kehidupan rakyat jelata
dia jujur dan ikhlas berkawan denganku
dia tiada kepentingan berkawan denganku
walaupun aku dan dia berlainan takdir
tapi sudah ditakdirkan aku bersahabat dengannya
kerana matlamatnya sama
mahu mencari jalan-jalan pulang ke Pangkuan Ilahi
dialah kawan dunia akhiratku
syukurku kepada Tuhan
DiKurniakan kawan sejati
susah senang bersama
Semoga persahabatan aku dengannya
atas dasar kerana Allah Taala
disimpulkan dalam
Tali Allah
jalan-jalan fisabilillah
moga ikatan ukhuwah kasih ini
tersimpul mati sampai ke Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
"AKU CUMA HAMBA ALLAH YANG TAK PUNYA APA-APA DATANG DENGAN KOSONG
PULANG JUGA DENGAN KOSONG CUMA AMALAN SEBAGAI BEKALAN MOGA BEKALAN
YANG KUBAWA PULANG KE NEGERI AKHIRAT DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"

Terima Kasih Sahabat Dunia Akhiratku Kerana Sudi Bersahabat Denganku,
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Sahabat Seperjuanganmu,
RATU RIMBA NIAGARA
2 Jamadilakhir 1435H
2 April 2014
Assalam,
Satu perkongsian di petang hari. Saya doakan rakan-rakan fb semua diberikan kelapangan, luas rezeki dan dirahmati Allah.
Dr. Hj. Tengku Asmadi T. Mohamad
www.tengkuasmadi.com
Like ·  · 
  • Ratu Rimba Niagara
AKU BUKAN RATU
bila aku mengaku aku bukan ratu
bukan berdarah diraja
ratu cuma nama pena
ratu cuma menghayati watak raja dalam berkarya
mereka semua melarikan diri dariku
mereka hilang hormat bila bicara denganku
lantas aku tahu di mana kawan sejatiku
kawan sejatiku
berdarah raja
tapi tidak mengaku berdarah diraja
kerana mahu menghayati kehidupan rakyat jelata
dia jujur dan ikhlas berkawan denganku
dia tiada kepentingan berkawan denganku
walaupun aku dan dia berlainan takdir
tapi sudah ditakdirkan aku bersahabat dengannya
kerana matlamatnya sama
mahu mencari jalan-jalan pulang ke Pangkuan Ilahi
dialah kawan dunia akhiratku
syukurku kepada Tuhan
DiKurniakan kawan sejati
susah senang bersama
Semoga persahabatan aku dengannya
atas dasar kerana Allah Taala
disimpulkan dalam
Tali Allah
jalan-jalan fisabilillah
moga ikatan ukhuwah kasih ini
tersimpul mati sampai ke Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
"AKU CUMA HAMBA ALLAH YANG TAK PUNYA APA-APA DATANG DENGAN KOSONG
PULANG JUGA DENGAN KOSONG CUMA AMALAN SEBAGAI BEKALAN MOGA BEKALAN
YANG KUBAWA PULANG KE NEGERI AKHIRAT DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"
Terima Kasih Sahabat Dunia Akhiratku Kerana Sudi Bersahabat Denganku,
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Sahabat Seperjuanganmu,
RATU RIMBA NIAGARA
2 Jamadilakhir 1435H
2 April 2014
Like ·  · 

bahwasanya diri ini adalah hamba dan Tuhan adalah pencipta semesta alam.
Like ·  · 
Presiden SBY memimpin rapat terbatas di Kantor Presiden untuk membahas tindak lanjut pengembangan dan peningkatan kapasitas Bandar Udara Semarang, serta peningkatan daya listrik untuk Provinsi Sumatera Utara, Rabu (2/4).
“Saya tahu beberapa saat terhenti karena tidak ada kesesuaian diantara pihak-pihak terkait, termasuk antara pemerintah pusat dan pemerintah daerah. Namun, saya senang setelah saya keluarkan instruksi pada tanggal 14 Maret yang lalu, sudah dilakukan pembahasan intensif dan kemudian sudah ada solusi,” ucap Presiden SBY mengawali rapat terbatas. Presiden SBY meminta agar solusi tersebut segera dilaksanakan, agar peningkatan kapasitas bandara dapat segera dilakukan.
Selain itu, berkaitan dengan peningkatan daya listrik bagi Provinsi Sumatera Utara, Presiden SBY telah meninjau langsung keadaan saat berada di Medan. “Saya bicara dengan Gubernur Sumatera Utara dan Menteri terkait, Dirut PLN waktu itu saya telepon dan sudah ada solusinya,” ungkap Presiden SBY.
Saat ini, Sumatera Utara kekurangan sekitar 200 MW listrik. Dari total kebutuhan 1800 MW listrik, hingga saat ini kebutuhan yang baru dapat dipenuhi adalah 1600 MW.
Peningkatan industri komersial dan juga rumah tangga yang cukup tajam merupakan faktor dominan dalam meningkatnya kebutuhan listrik di Sumatera Utara.
Like ·  ·  · 2,81021730
PELESTARIAN BUDAYA ADILUHUNG YANG BERKEMBANG DIMASYARAKAT SAAT INI
1. Budaya Adiluhung sebagai pakem atau ajaran tradisi leluhur yang ada didalam Karaton dan Kesultanan tradisi ini sudah berabat-abat lamanya.
Budaya Adiluhung yang masih memiliki Karaton dan Kesultanan tetap mengajarkan nilai-nilai luhur dan masih memiliki Istana , Raja atau Sultan dan perangkap lajimnya sebuah Kerajaan , antara lain Keprajuritan, Keputrian, abdi dalem dan Santana dalem yang mempunyai tugas dan peranan masing- masing sesuai dengan kepangkatan atau Gelarnya yang diberikan Raja atau Sultan.karaton,
2. Budaya Adiluhung berasal dari KARATON PUSAKA .
Artinya Tidak menjalankan ritual -ritual dalam ISTANA karena Istananya sudah hilang, hancur yang ada adalah peninggalan berupa puing bangunan, arca atau tanda-tanda bekas Kerajaan atau Kesultanan.
Kita masih bersyukur , ajaran-ajaran para leluhur masih terpelihara dan masih berkembang dimasyarat karena pewaris-pewarisnya anak cucunya Kerajaan atau Kesultanan masih peduli dan melanjutkan ajaran nilai-nilai leluhurnya.
3. Budaya adiluhung melalui PEMANGKU ADAT adalah bentuk pelestarian dari ajaran peninggalan Leluhur dari Kerajaan dan Kesultanan, yang masih berkembang dimasyarakat melalui Peguyuban, Pedepokan ataupun Yayasan.
iKelompok peguyuban, pedepokan, yayasan berkembang cukup pesat dimasyarakat bahkan menyatakan diri sebagai penerus ajaran Adiluhung yang berasal dari Karaton dan Kesultanan.
Tidak jarang mereka meng atas namakan Trah atau penerus Sriwijaya, majapahit, Pejajaran dan sebagainya bahkan mereka dapat memberi GELAR bagi pengikut-pengikutnya.
Like · 
Bambang Sugeng Haryanto commented on this.
Gempa...pusatnya dimana ya...
Like ·  · 

KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA PELANGI CINTA UNTUKMU PEJUANG SASTRAKU YANG DIKASIHI DUNIA AKHIRAT!
Good Morning my Friends
HAVE A WONDERFUL WEDNESDAY
Like ·  · 


MANUSIA BERBEDA DENGAN HAIWAN KARENA MANUSIA DIBERI AKAL HAIWAL TIDAK ...FIKIRLAH SENDIRI...DI AKHIRAT NANTI MASING-MASING DENGAN URUSAN MASING-MASING APA YANG DIBAWA TIKA HIDUP DI DUNIA DULU MAKANYA KITA HENDAK MEMBAWA BEKALAN YANG BAIK ATAU JELEK . KITA YANG AKAN TAHU SENDIRI JAWAPANNYA , TUHAN KURNIAKAN KITA KELUARGA, SAUDARA MARA, SAHABAT HANDAI ADALAH UNTUK MENAMBAHKAN AMALAN SOLEH KITA...MOGA APA YANG DIKURNIAKAN ALLAH PADA KITA MENAMBAHKAN AMALAN SOLEH KITA. IN SHAA ALLAH AAMIIN.
Like ·  · 
  • Secangkir GreenApple Qies Maka nya jadi manusia yang diberikan akal itulah harus bersyukur dan beruntung,kerana manusia diberikan akal oleh Maha Agung untuk menjadi khalifah dan mentadbir bumi ini,boleh membedakan sesuatu yang buruk dan baik,jika tidak diberikan akal seperti hewan,jadinya tingkahlaku seperti hewan lah,hanya tahu makan,tidur sahaja tanpa berfikir sesuatu kebajikan..Semoga akal yang diberikan kepada kita ini,haruslah digunakan sebaik-baiknya ya..agar dapat membimbing pemikiran yang berkualiti,kreatif,dan mantap pada agama,bangsa dan negara..AMIN YA RABBAL A'LAMIN..DENGAN REDHANYA DAN KASEH SYGNYA
  • Dunia Koe Dunia Moe Tanam Timun jadinya Timun.... Tanam Cabe jadinya Cabe.... Tanam Kebaikan Insyaallah Jadinya Baik... amin ya rabb...
    5 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    2 secs · Like

BUAHAN DIRIMBA NIAGARA UNTUKMU SOBATKU AGAR DAPAT MENYEGARKAN MINDAMU YANG UDAH CAPEK MEMBACA KARYA SASTRAKU....hehehe
www.freefbpictures.com "More great pictures!" — —
Like ·  · 

AKU BUKAN RATU
bila aku mengaku aku bukan ratu
bukan berdarah diraja
ratu cuma nama pena
ratu cuma menghayati watak raja dalam berkarya
mereka semua melarikan diri dariku
mereka hilang hormat bila bicara denganku
lantas aku tahu di mana kawan sejatiku
kawan sejatiku
berdarah raja
tapi tidak mengaku berdarah diraja
kerana mahu menghayati kehidupan rakyat jelata
dia jujur dan ikhlas berkawan denganku
dia tiada kepentingan berkawan denganku
walaupun aku dan dia berlainan takdir
tapi sudah ditakdirkan aku bersahabat dengannya
kerana matlamatnya sama
mahu mencari jalan-jalan pulang ke Pangkuan Ilahi
dialah kawan dunia akhiratku
syukurku kepada Tuhan
DiKurniakan kawan sejati
susah senang bersama
Semoga persahabatan aku dengannya
atas dasar kerana Allah Taala
disimpulkan dalam
Tali Allah
jalan-jalan fisabilillah
moga ikatan ukhuwah kasih ini
tersimpul mati sampai ke Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
"AKU CUMA HAMBA ALLAH YANG TAK PUNYA APA-APA DATANG DENGAN KOSONG
PULANG JUGA DENGAN KOSONG CUMA AMALAN SEBAGAI BEKALAN MOGA BEKALAN
YANG KUBAWA PULANG KE NEGERI AKHIRAT DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"
Terima Kasih Sahabat Dunia Akhiratku Kerana Sudi Bersahabat Denganku,
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Sahabat Seperjuanganmu,
RATU RIMBA NIAGARA
2 Jamadilakhir 1435H
2 April 2014
Like ·  · 
  • Dunia Koe Dunia Moe and 2 others like this.
  • Dunia Koe Dunia Moe Semuanya termasuk Diri kita Sendiri adalah Milik Allah swt... Allah hanya minta pada kita (Hamba-Nya) Menuruti/menikuti PerintahNya.... Yaitu Berbuat Kebaikan & Perbanyak Amal Ibadah..... Insyaallah....
    6 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Moga kau sahabat dunia akhiratku
    dapat menjadi rakan seperjuanganku sekalipun aku bukan ratu
    dan tidak capek untuk mendukung perjuanganku
    dengan karya puisimu yang ada Nilaian di Sisi-Nya.
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.


  • Sempatkan tulis "Aamiin" jika do'a ini termasuk do'a Anda juga..!!
    Aamiin Ya Rabbal'alamiin..
    Unlike ·  ·  · 1,07218785
    • You and 1,071 others like this.
    • Ilham Banjari Aamiin
    • Marya Aja Amin
    • Ratu Rimba Niagara AKU BUKAN RATU

      bila aku mengaku aku bukan ratu
      bukan berdarah diraja
      ratu cuma nama pena
      ratu cuma menghayati watak raja dalam berkarya
      mereka semua melarikan diri dariku
      mereka hilang hormat bila bicara denganku
      lantas aku tahu di mana kawan sejatiku
      kawan sejatiku
      berdarah raja
      tapi tidak mengaku berdarah diraja
      kerana mahu menghayati kehidupan rakyat jelata
      dia jujur dan ikhlas berkawan denganku
      dia tiada kepentingan berkawan denganku
      walaupun aku dan dia berlainan takdir
      tapi sudah ditakdirkan aku bersahabat dengannya
      kerana matlamatnya sama
      mahu mencari jalan-jalan pulang ke Pangkuan Ilahi
      dialah kawan dunia akhiratku
      syukurku kepada Tuhan
      DiKurniakan kawan sejati
      susah senang bersama
      Semoga persahabatan aku dengannya
      atas dasar kerana Allah Taala
      disimpulkan dalam 
      Tali Allah 
      jalan-jalan fisabilillah
      moga ikatan ukhuwah kasih ini
      tersimpul mati sampai ke Syurga
      AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

      "AKU CUMA HAMBA ALLAH YANG TAK PUNYA APA-APA DATANG DENGAN KOSONG PULANG JUGA DENGAN KOSONG CUMA AMALAN SEBAGAI BEKALAN MOGA BEKALAN YANG KUBAWA PULANG KE NEGERI AKHIRAT DITERIMA-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"

      Terima Kasih Sahabat Dunia Akhiratku Kerana Sudi Bersahabat Denganku,

      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Sahabat Seperjuanganmu,
      RATU RIMBA NIAGARA
      2 Jamadilakhir 1435H
      2 April 2014
      6 mins · Like

    TERIMA KASIH SAHABAT ALAMMAYAKU SEKALIPUN AKU BUKAN RATU BERDARAH DIRAJA KALIAN TETAP MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU. MOGA ALLAH SWT MEMBALAS KEBAIKAN MU.AAMIIN.
    Today
    Dunia Koe Dunia Moe likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin. Moga kau..." 9:23pm
    Dunia Koe Dunia Moe likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin." 9:19pm
    Dunia Koe Dunia Moe, Akhmad Fham and 2 other people like your link: "BUAHAN DIRIMBA NIAGARA UNTUKMU SOBATKU..." 9:16pm
    Dunia Koe Dunia Moe, Akhmad Fham and 2 other people like your status: "YA ALLAH KIRANYA ADA PAHALA HASIL KARYA..." 9:16pm
    Zahir Ali likes your post in Inderapura Sumatera Barat Indonesia: "AKU BUKAN RATU bila aku mengaku aku..." 9:16pm
    Dunia Koe Dunia Moe commented on your status: "Semuanya termasuk Diri kita Sendiri adalah Milik..." 9:16pm
    Rifai R. Rombak likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "AKU BUKAN RATU bila aku mengaku aku..." 9:15pm
    Rifai R. Rombak (friends with Humas Partai Gerindra Mataram) likes your link: "AKU BUKAN RATU bila aku mengaku aku..." 9:15pm
    Dunia Koe Dunia Moe, Secangkir GreenApple Qies and 3 other people like your status: "MOGA AKU RATUMU KAU KOLONIKU Moga aku..." 9:13pm
    Dunia Koe Dunia Moe likes your status: "AKU BUKAN RATU bila aku mengaku aku..." 9:13pm
    Dunia Koe Dunia Moe, Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA..." 9:11pm
    Dunia Koe Dunia Moe and Secangkir GreenApple Qies commented on your status. 9:11pm
    Dunia Koe Dunia Moe, Bambang Sugeng Haryanto and 5 other people like your status: "MANUSIA BERBEDA DENGAN HAIWAN KARENA..." 9:10pm
    Dunia Koe Dunia Moe commented on a photo you shared: "Amin ya robbal alamin" 9:09pm
    Dunia Koe Dunia Moe, Akhmad Fham and 4 other people like your link: "YA ALLAH KIRANYA ADA PAHALA HASIL..." 9:08pm
    Humas Partai Gerindra Mataram likes your link on his timeline: "AKU BUKAN RATU bila aku mengaku aku..." 8:57pm
    Rifai R. Rombak (friends with Humas Partai Gerindra Mataram) likes your comment: "AKU BUKAN RATU bila aku mengaku aku..." 8:53pm
    Sabariah Awang Abdullah likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "AKU BUKAN RATU bila aku mengaku aku..." 8:53pm
    Agus Bhisma Sugianto (friends with Kornas Prabowo Bergerak) likes your comment: "BUNG KARNO PRESIDEN BERJIWA RAKYAT ..." 8:48pm
    Hary De EnZy (friends with Humas Partai Gerindra Mataram) also commented on Humas Partai Gerindra Mataram's status: "kpn pak prabowox bisa dtg ke lombok nih ? usir..." 8:29pm
    Sules Ningrum likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MOGA RAKYAT INDONESIA MEMBUAT PILIHAN..." 8:22pm
    Penaluka Kersani also commented on Zulfahmi Sapari's photo. 8:17pm
    Penaluka Kersani also commented on Majlis Daerah Maran's photo: "Iya Ratu...benar kata2mu itu....he3" 8:16pm
    Penaluka Kersani likes your comment: "DALAM PERJUANGAN TIADA TAMATNYA..." 8:15pm
    Penaluka Kersani also commented on his photo. 8:12pm
    Penaluka Kersani likes your comment: "Alhamdulillah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin." 8:12pm
    Penaluka Kersani also commented on Izamuddin Musalmi's photo. 8:11pm
    Penaluka Kersani likes your comment: "Alhamdulillah kita sama-sama faham ya..." 8:10pm
    YM Tengku Wadinsyah Assegaf, Christ Cros and Suttan Seghayo Dipuncak Nur also commented on a photo in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 7:24pm
    Bambang Sugeng Haryanto likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "GERINDRA PILIHAN YANG TEPAT UNTUK..." 7:21pm
    Christ Cros, KakLong Zirah and Suttan Seghayo Dipuncak Nur like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "TIDUR LENA YA SAYANG... MOGA BANGUNMU..." 7:19pm
    Christ Cros likes your comment: "Love u too nanda Eqhy Ohy moga..." 7:17pm
    Akhmad Fham, Secangkir GreenApple Qies and Muhamad Hamdan Loko like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MOGA DAPAT MENTRANSFORMASIKAN MUZIK KE..." 7:07pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your link: "BEGINILAH SETIAP HARI KUKUTIP..." 7:07pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "RAKYAT MALAYSIA SENTIASA BERSAMA..." 7:07pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your link: "KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA..." 7:06pm
    Akhmad Fham, Bambang Sugeng Haryanto and Secangkir GreenApple Qies like your link: "RAKYAT MALAYSIA SENTIASA BERSAMA..." 7:06pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your link: "TIDUR LENA YA SAYANG... MOGA BANGUNMU..." 7:06pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MOGA KAU TERPILIH MENJADI PEJUANG..." 7:06pm
    Akhmad Fham, Secangkir GreenApple Qies and Eva Anggraini Puspanegara like your link: "ALLAHU AKBAR! DI LANGIT DAN DI BUMI..." 7:05pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your link: "MOGA DAPAT MENTRANSFORMASIKAN MUZIK KE..." 7:05pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your status: "HANYA ENGKAU YANG KUCINTA DAN KURINDU ..." 7:05pm
    Akhmad Fham, Bambang Sugeng Haryanto and Secangkir GreenApple Qies like your status: "IZINKAN AKU MENULISKAN PUISI-PUISI..." 7:05pm
    Akhmad Fham, Alif Kukuh Saputra and Secangkir GreenApple Qies like your status: "MOGA DAPAT MENTRANSFORMASIKAN MUZIK KE..." 7:05pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your status: "KAU DIHADIRKAN ALLAH UNTUK BERSAMAKU..." 7:04pm
    Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your status: "JANGAN BIARKAN BAKATMU BERKARAT TERBIAR..." 7:04pm
    Indra Utama Nasution and Secangkir GreenApple Qies like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "INILAH UNIVERSITI PUJANGGA NUSANTARA..." 7:01pm
    Indra Utama Nasution, Secangkir GreenApple Qies and 3 other people like your status: "TERIMA KASIH KEPADA SEMUA HULUBALANG &..." 6:56pm
    Indra Utama Nasution, Eva Anggraini Puspanegara and 2 others like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "CINTA SI NAGA SAKTI DENGAN SI PUTERI..." 6:56pm
    Indra Utama Nasution, Eva Anggraini Puspanegara and 2 other people like your status: "BOLEH KE RATU PROMOSIKAN PRODUK KARYA..." 6:55pm
    Bambang Sugeng Haryanto, Secangkir GreenApple Qies and 2 other people like your link: "BOLEH KE RATU PROMOSIKAN PRODUK KARYA..." 6:55pm
    Secangkir GreenApple Qies commented on your status: "Bersyukurlah pada Maha Agung kita,kerna..." 6:53pm
    Indra Utama Nasution and Secangkir GreenApple Qies like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "BUAHAN DIRIMBA NIAGARA UNTUKMU SOBATKU..." 6:52pm
    Indra Utama Nasution and Secangkir GreenApple Qies like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "BUAHAN DIRIMBA NIAGARA UNTUKMU SOBATKU..." 6:52pm
    Secangkir GreenApple Qies, Akhmad Fham and 3 others like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBHANALLAH INDAH-NYA SUASANA HIJAU..." 6:50pm
    Secangkir GreenApple Qies, Akhmad Fham and Bambang Sugeng Haryanto like your link: "HANYALAH UNTUK-MU ALLAH AAMIIN YA..." 6:49pm
    Secangkir GreenApple Qies, Alif Kukuh Saputra and 2 other people like your link: "SUBHANALLAH INDAH-NYA SUASANA HIJAU..." 6:49pm
    Secangkir GreenApple Qies, Akhmad Fham and Bambang Sugeng Haryanto like your link: "MOGA ALLAH TERIMA TAWAKALMU TAWAKALKU..." 6:47pm
    Secangkir GreenApple Qies and Akhmad Fham like your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'KETURUNAN..." 6:47pm
    KakLong Zirah, Akhmad Syukri Isa and Henny Najwa like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "MOGA AKU RATUMU KAU KOLONIKU Moga aku..." 6:45pm
    KakLong Zirah and Kabul Muhammad like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA..." 6:44pm
    Penaluka Kersani likes your comment: "Alhamdulillah Allah memberimu pertunjuk..." 6:42pm
    Indra Utama Nasution, Eva Anggraini Puspanegara and Bambang Hartono like your link: "MOGA ALLAH TERIMA TAWAKALMU TAWAKALKU..." 6:40pm
    Penaluka Kersani likes your comment: "BELIA YANG BEGINI YANG TERBAIK PUNYA..." 6:33pm
    Eva Anggraini Puspanegara, Secangkir GreenApple Qies and 3 other people like your status: "HANYALAH UNTUK-MU ALLAH AAMIIN YA..." 6:31pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your link on her timeline: "MOGA AKU RATUMU KAU KOLONIKU Moga aku..." 6:26pm
    Eva Anggraini Puspanegara, Akhmad Fham and 3 others like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MAHKOTA SEMPENA PERTABALAN PUTRI RIMBA..." 6:22pm
    Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "Masya Allah. Sehebat mana pun manusia..." 6:19pm
    Penaluka Kersani likes your comment: "MOGA KAU TERPILIH MENJADI PEJUANG..." 6:11pm
    Bambang Sugeng Haryanto likes your link on his timeline: "KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA..." 6:07pm
    Bambang Sugeng Haryanto and Akhmad Fham like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MOGA BERJAYA DALAM UJIAN DI DUNIA INI..." 6:07pm
    Indra Utama Nasution also commented on his photo: "Paksi Pak [ 4 bersaudara anak anak Raja ]...dari..." 6:07pm
    Bambang Sugeng Haryanto, Akhmad Fham and Secangkir GreenApple Qies like your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'KETURUNAN..." 6:07pm
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur and Akhmad Syukri Isa like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "HANYALAH UNTUK-MU ALLAH AAMIIN YA..." 6:04pm
    Indra Utama Nasution commented on your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "Paksi Pak [ 4 bersaudara anak anak Raja ]....dari..." 5:41pm
    Secangkir GreenApple Qies and Eva Anggraini Puspanegara like your link: "BUNGA-BUNGA CINTA SASTRA UNTUKMU..." 5:04pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your link on her timeline: "KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA..." 5:03pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your link on her timeline: "TIDUR LENA YA SAYANG... MOGA BANGUNMU..." 5:03pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your link on her timeline: "BUNGA-BUNGA CINTA SASTRA UNTUKMU..." 5:03pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "AKU BERJUANG DI LUAR GELANGGANG! Tika..." 5:02pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "PUISI UNTUKMU BUNG KARNO" 5:02pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "TIDUR LENA YA SAYANG... MOGA BANGUNMU..." 5:02pm
    Secangkir GreenApple Qies commented on a photo you shared: "insya Allah,Amin Ya rabbal a'lamin...dengan..." 5:00pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "KUKIRIMI BUNGA-BUNGA MAWAR SASTERA..." 4:58pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "BEGINILAH SETIAP HARI KUKUTIP..." 4:58pm
    Secangkir GreenApple Qies commented on a photo you shared: "insya Allah,Amin Ya rabbal a'lamin...dengan..." 4:58pm
    Secangkir GreenApple Qies likes your link on her timeline: "BEGINILAH SETIAP HARI KUKUTIP..." 4:58pm
    Bunda Linda also commented on Warheni's photo: "Betul setuju banget tuh,,,," 4:45pm
    Indra Utama Nasution likes your comment: "AAmiin Ya Rabal A'Lamiin. Moga Allah..." 4:17pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "YA ALLAH YA RASULULLAH ALLAH KU CINTA..." 4:16pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "NECH KUKIRIMI BUAHAN RIMBA UNTUK SEMUA..." 4:15pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "KASIH DAN RINDU-NYA TAK KAN HILANG ..." 4:13pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "DI DUNIA KITA MEMAYUNGI PENGHUNI BUMI..." 4:06pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "YA ALLAH TANPA-MU SIAPALAH AKU YA..." 4:05pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "KEK KESYUKURAN KASIH SAYANG UNTUK SEMUA..." 4:05pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "DAMAI HATIKU DAMAI HATIMU DAMAI HATI..." 4:05pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "KENANGAN INDAH SEKUNTUM MAWAR MERAH ..." 4:03pm
    Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "ISTANA INI MAHAL HARGANYA KERANA ADA..." 4:03pm
    Indra Utama Nasution and Sabariah Awang Abdullah like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "TIDUR LENA YA SAYANG... MOGA BANGUNMU..." 4:01pm
    (PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    2 JAMADILAKHIR 1435H
    2 APRIL 2014
    YA ALLAH KAU BERIKAN PAHALA KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT DALAM MENJAYAKAN SASTERAKU DUNIAKU INI KERANA KEGIGIHAN MEREKA BERBAGI ILMU UNTUK MENDEKATKAN DIRI KEPADA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    2 JAMADILAKHIR 1435H
    2 APRIL 2014

    (PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    2 JAMADILAKHIR 1435H
    2 APRIL 2014

    YA ALLAH KAU BERIKAN PAHALA KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT DALAM MENJAYAKAN BLOG SASTERAKU DUNIAKU INI  KERANA KEGIGIHAN MEREKA BERBAGI ILMU UNTUK MENDEKATKAN DIRI KEPADA-MU  AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN



    2 JAMADILAKHIR 1435H
    2 APRIL 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;