Monday 30 June 2014

PERMATA DI ATAS TAHTA (349) MAJLIS BERBUKA PUASA DI VILLA DATO' SRI JAMHURI



PERMATA DI ATAS TAHTA (349) MAJLIS BERBUKA PUASA DI VILLA DATO' SRI JAMHURI
Tak perasan pulak den alamat dah ado..kita pakat-pakat sewa bas gi berbuka puasa di villa dato' sri jamhuri ...asyik dia je dijemput berbuka puasa...kita ni bila lagi...kita bukan anak yatim dah tak ada ayah....ya....hehehe
Alhamdulillah,Bulan Ramadhan ni saya byk terima surat email dan sms jemputan majlis berbuka puasa bersama anak2 Yatim rumah org2 tua dn fakir2 miskin Inshaa'allah,semua majlis ini saya akan hadir.
LikeLike ·  · 
  • Datuk Jem likes this.
  • Datuk Jem Hehehehe...Dtg lah jgn lupa bawa makanan dan air ya..
    4 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara ya kok ye pun jangan kedekut bin bakhil mana ada tetamu datang membawa makanan...tak mahu pahala puasa ke....maka tak jadi datanglah sebab kena bawa makanan sendiri...hehehe
Selamat Petang Semua...
LikeLike ·  · 

LikeLike ·  · 

Inilah villa dato' sri jamhuri
bila nak jemput berbuka puasa ya
kalau jemput... tetamu kena bawa makanan sendiri
macam tak suka jer dapat pahala berganda-ganda...
hehehe
Africa Elephants √ ©
LikeLike ·  · 
En La fotografía: Aloe polyphylla, o aloe espiral, es una especie de planta suculenta perteneciente a la familia Xanthorrhoeaceae. Es originaria de el Reino de Lesoto ( país del sur de África, geográfica y políticamente enclavado dentro de Sudáfrica)
Fuente: Wikipedia
Sociedad Argentina de Horticultura
  1. Selamat Petang Semua...
    LikeLike ·  · 
  2. Selamat Bersahur & Selamat Menjalani Ibadah Puasa.
    • You and 184 others like this.
    • Ommi Kalthom Slmt bersahur Datuk Jem
      15 hours ago · Like · 1
    • Aloyah Hj Jairi Kawin je DATO, makan n pakai ada org yg uruskan!,...
    • Janah Jo ...selamat bersahur Datuk Jem..dan menjalani ibadah puasa dengan sabar ....''tak der apa-apa ''..itulah rahsia hati...
    • Aza Mie Salam..selamat brsahur..!!..
    • Puteri Salju Itu sebaik2 tempat kita mengadu...jika tk sgup mengadu tmpt yg lain...

    • Sheema Isabella Heema Macam cereta aku dgn you x siapa tahu,hihi slmt. Pagi dan slmt bersahur,
    • Rahmawati Ismail Sangat setuju dato..

    • Amy Persona Xder apa2 Dato'  hihi
    • Puteri Salju Sabar la dk..selagi kita hidup tak terlepas drpd segala ujian Allah...
    • Kelapa Kembar Ya betul kata Datuk Jem...kamik semua setuju sangat....
    • Freeda Hanum Selamat berpuasa dan solat Subuh Dato'
    • Ratu Rimba Niagara HIDUP BUKAN UNTUK DISANDIWARAKAN

      KEPERITAN YANG KURASA APABILA TEMANKU YANG BERSUMPAH SETIA PADAKU

      BERUBAH HATI LALU MEMBENCIKU SENGAJA MEMBIARKAN KASIHKU
      DILARUTKAN DALAM LAUTAN ASID BERGELORA...MOGA KAU TAK BEGITU TEMANKU
      ANDAI KAU BEGITU MEMBUATKANKU LUKA DALAM DIAM...IZINKAN AKU PERGI DARIMU KERANA AKU TAK MAHU BERTEMANKAN PURA-PURA KASIH, RINDU DAN SAYANG SEBELUM KASIH MELAYANG DILARUTKAN DI LAUTAN ASID BERGELORA BIARLAH AKU PERGI....

      ANDAI BENARLAH KAMU SUDAH TIDAK SUKAKAN AKU LAGI...
      HATIKU SUDAH KAU CURI
      PULANGKAN SEMULA CARA BAIK 
      SAMA-SAMA TAK TERLUKA DALAM DIAM PERGI TANPA BICARA
      ITU BARULAH LELAKI SEJATI 
      BERTERUS TERANG DALAM APA JUA KEADAAN
      TIDAK DALAM TEKA TEKI TANPA JAWAPAN PASTI
      KERANA HIDUP KITA BUKAN UNTUK DISANDIWARAKAN
      KITA BUKAN PELAKON
      KITA BUKAN ANAK WAYANG YANG HEBAT
      KITA ADALAH HAMBA ALLAH
      YANG REDHA AKAN SEGALA TAKDIR YANG DITAKDIRKAN ATAS KITA

      RATU RIMBA NIAGARA
      2 RAMADHAN 1435H
      30 JUN 2014
      12 hours ago · Like · 1
    • Salmah Samad Betul Dato' kita xde ape2... Tapi kita punya Allah punya keluarga punya kwn2... Yg bolih membahagiakan kita...
    • Bayu Merdeka Betul tu Datuk Jem..hanya Allah sahaja ya maha mengetahui
    • Mamy Puteri Asalam Datuk samoga dalm hari kita beribdah ini dapat kita teruskan luahan di hati kita pada dia yg satu2 dapt terima yg ada di hati kita yg harus dapat jawapan baik dari nya. Amin.
  3. Alhamdulillah,Bulan Ramadhan ni saya byk terima surat email dan sms jemputan majlis berbuka puasa bersama anak2 Yatim rumah org2 tua dn fakir2 miskin Inshaa'allah,semua majlis ini saya akan hadir.
    • You and 132 others like this.
    • Aryu Farisa Nnt ramai yg dtg umah ni,ada adress 
      17 hours ago · Like · 1
    • Janah Jo ..alhamdulilah...itu tandanya mereka ingat akan pada Datuk Jem..
      15 hours ago · Like · 1
    • Aloyah Hj Jairi Stukur klu ada mrs kan best! leh gi ngan mrs,..
      14 hours ago · Like · 1
    • Aloyah Hj Jairi Klu (pembetulan) bukan stukur, SYUKUR,..
      14 hours ago · Like · 1
    • Asmah Ibrahim Alhamdulillah syukur mereka masih ingatkan Dato Jem
      12 hours ago · Like · 1
    • Nor Nasir Syukran. .amin
      10 hours ago · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara hadir berbuka puasa je ke atau sambil berbuka memberi sumbangan? hehehe
      5 hours ago · Like · 1
    • 5 hours ago · Like · 1
    • Datin Naz Anjang Aki Jommmm!!!!.... kita ramai2 berbuka puasa d rumah Dato Jem pulak...alamat dah ada tu....Ha!!!ha!!!.....maaf Dato petang2 ni kena buat lawak lah.....aduh!!!!.....bnyk keja org pepuan ptg2 ni....
      3 hours ago · Unlike · 2

    • Tengku NurinaHakim Azman Ooooo Dato di SG buloh... mmmmm jemput le ke bukit damansara
    • Ratu Rimba Niagara Tak perasan pulak den alamat dah ado..kita pakat-pakat sewa bas gi berbuka puasa di villa dato' sri jamhuri ...asyik dia je dijemput berbuka puasa...kita ni bila lagi...kita bukan anak yatim dah tak ada ayah....ya....hehehe

    • Siti Hadzirah Mustapha syukur alhamdulillah..
      2 minutes ago · Like



      SELAMAT BERPUASA RATU RIMBA NIAGARA
      sampai kapan pun aku hamba-Nya,
      2 Ramadhan 1435H
      30 Jun 2014
      LikeLike ·  · 
      UnlikeUnlike ·  · 
      • You like this.
      • Ratu Rimba Niagara SALAM RAMADHAN UNTUK TEMAN DUNIA AKHIRATKU

        Salam ramadhan untuk teman tapi mesra
        terima kasih atas ucapan selamat berpuasa
        selamat berpuasa untukmu jua
        moga puasamu puasaku diterima-Nya Aamiin

        Hampir empat tahun kita berkenalan di alammaya
        tanpa bersua wajah tapi bersuara ada wajah hati
        hampir empat tahun kita saling mengenali hati budi
        kita juga pernah dua kali terputus kasih
        dan kau pasti tahu kenapa sebabnya iya kan? hehehe
        sebab itu kau tak marah...
        dan bukan prinsipmu untuk marah...marah...
        jiwamu yang sempoy
        kelakar dan sentiasa merendah diri walaupun berada di puncak jaya
        tidak pernah membuatkan kamu lupa asal usulmu
        itu yang membuatkan aku
        suka berkawan denganmu
        aku akan pujuk hatiku
        jika kamu sengaja larutkan kasih dan rinduku di lautan asid bergelora
        andai itu boleh membahagiakan hatimu
        kamu hendak sepikan karyaku ke
        sepikan kasihku ke
        aku sudah tak kisah
        asalkan kita tidak terpisah kasih lagi di alammaya
        biarlah alammaya ini bisu tanpa bicaramu
        tapi kasih silaturrahimmu sentiasa ada 
        itu sudah memadai untukku....
        yang penting kamu jujur dan setia 
        menerima persahabatan kita dengan redha
        kau dan aku ditemukan Allah swt di alammaya ini bukan
        tidak disengajakan tapi disengajakan-Nya...
        agar sama mengambil hikmah atas pertemuan ini
        yang ku percaya setiap yang Allah temukan aku di alammaya ini
        adalah untuk bersama saling menyokong perjuangan masing-masing
        sebagai Khalifah-Nya sebelum maut menjemput itulah hikmah-Nya...

        Sebab itu setiap mereka yang kuterima sebagai rakan fbku bukanlah sekadar wujud tapi tak wujud...jika tidak memberi impak pada dunia cita-cita sastraku...aku terpaksa undur diri...dan jika mereka undur diri aku tidak terasa hati...kerana kita hidup atas matlamat sendiri ...apa mahunya kita hidup sebelum mati....

        KITA BUKAN BONEKA
        KENAPA KITA MAHU JADI BONEKA
        MAKANYA AKU TAK MAHU JADI BONEKA
        DAN AKU TAK MAHU BERKAWAN DENGAN BONEKA
        DI ALAMMAYA INI AKU BERKAWAN DENGAN MANUSIA YANG PUNYA 
        HATI...HATI BUKAN SEBARANG HATI...BILA BERKATA SEIRING HATI...BILA BERJANJI DITEPATI BUKAN MANIS DI BIBIR DI HATI LAIN BICARA...SEKALIPUN MEREKA BILANG JUJUR SETIA IKHLAS BERKAWAN DENGANKU AKHIRNYA ALLAH AKAN PISAHKAN AKU DAN DIA BEGITU HEBAT-NYA ALLAH DALAM SOAL HATI HANYA DIA YANG TAHU AKU TAK TAHU MENAHU....MAKA AKU TAK KISAH BILAMANA AKU 
        BERTEMU DENGAN SIAPAPUN KARENA KEJUJURAN DAN KEIKHLASAN MENYATUKAN HATIKU HATINYA

        Terima kasih sahabatku Datuk Jem....
        sudi terima aku menjadi sahabat dunia akhiratmu
        sejujurnya ingin kupatrikan kasihmu kasihku sampai Syurga
        tapi siapalah aku di hatimu yang bercelaru dalam membuat keputusan...hehehe 
        moga hari-hari puasamu ceria selalu dirahmati Allah swt Aamiin 

        "AKU HANYA BERKAWAN DENGAN HATIMU BUKAN WAJAHMU"

        Sahabat Alammayamu Yang Ingin Setia Sampai Jannah Aamiin,

        Ratu Rimba Niagara
        2 Ramadan 1435H
        30 Jun 2014
        22 mins · Like


        1. UnlikeUnlike ·  · 
          • You and 81 others like this.
          • Ratu Rimba Niagara SALAM RAMADHAN UNTUK TEMAN DUNIA AKHIRATKU

            Salam ramadhan untuk teman tapi mesra
            terima kasih atas ucapan selamat berpuasa
            selamat berpuasa untukmu jua
            moga puasamu puasaku diterima-Nya Aamiin

            Hampir empat tahun kita berkenalan di alammaya
            tanpa bersua wajah tapi bersuara ada wajah hati
            hampir empat tahun kita saling mengenali hati budi
            kita juga pernah dua kali terputus kasih
            dan kau pasti tahu kenapa sebabnya iya kan? hehehe
            sebab itu kau tak marah...
            dan bukan prinsipmu untuk marah...marah...
            jiwamu yang sempoy
            kelakar dan sentiasa merendah diri walaupun berada di puncak jaya
            tidak pernah membuatkan kamu lupa asal usulmu
            itu yang membuatkan aku
            suka berkawan denganmu
            aku akan pujuk hatiku
            jika kamu sengaja larutkan kasih dan rinduku di lautan asid bergelora
            andai itu boleh membahagiakan hatimu
            kamu hendak sepikan karyaku ke
            sepikan kasihku ke
            aku sudah tak kisah
            asalkan kita tidak terpisah kasih lagi di alammaya
            biarlah alammaya ini bisu tanpa bicaramu
            tapi kasih silaturrahimmu sentiasa ada 
            itu sudah memadai untukku....
            yang penting kamu jujur dan setia 
            menerima persahabatan kita dengan redha
            kau dan aku ditemukan Allah swt di alammaya ini bukan
            tidak disengajakan tapi disengajakan-Nya...
            agar sama mengambil hikmah atas pertemuan ini
            yang ku percaya setiap yang Allah temukan aku di alammaya ini
            adalah untuk bersama saling menyokong perjuangan masing-masing
            sebagai Khalifah-Nya sebelum maut menjemput itulah hikmah-Nya...

            Sebab itu setiap mereka yang kuterima sebagai rakan fbku bukanlah sekadar wujud tapi tak wujud...jika tidak memberi impak pada dunia cita-cita sastraku...aku terpaksa undur diri...dan jika mereka undur diri aku tidak terasa hati...kerana kita hidup atas matlamat sendiri ...apa mahunya kita hidup sebelum mati....

            KITA BUKAN BONEKA
            KENAPA KITA MAHU JADI BONEKA
            MAKANYA AKU TAK MAHU JADI BONEKA
            DAN AKU TAK MAHU BERKAWAN DENGAN BONEKA
            DI ALAMMAYA INI AKU BERKAWAN DENGAN MANUSIA YANG PUNYA 
            HATI...HATI BUKAN SEBARANG HATI...BILA BERKATA SEIRING HATI...BILA BERJANJI DITEPATI BUKAN MANIS DI BIBIR DI HATI LAIN BICARA...SEKALIPUN MEREKA BILANG JUJUR SETIA IKHLAS BERKAWAN DENGANKU AKHIRNYA ALLAH AKAN PISAHKAN AKU DAN DIA BEGITU HEBAT-NYA ALLAH DALAM SOAL HATI HANYA DIA YANG TAHU AKU TAK TAHU MENAHU....MAKA AKU TAK KISAH BILAMANA AKU 
            BERTEMU DENGAN SIAPAPUN KARENA KEJUJURAN DAN KEIKHLASAN MENYATUKAN HATIKU HATINYA

            Terima kasih sahabatku Datuk Jem....
            sudi terima aku menjadi sahabat dunia akhiratmu
            sejujurnya ingin kupatrikan kasihmu kasihku sampai Syurga
            tapi siapalah aku di hatimu yang bercelaru dalam membuat keputusan...hehehe 
            moga hari-hari puasamu ceria selalu dirahmati Allah swt Aamiin 

            "AKU HANYA BERKAWAN DENGAN HATIMU BUKAN WAJAHMU"

            Sahabat Alammayamu Yang Ingin Setia Sampai Jannah Aamiin,

            Ratu Rimba Niagara
            2 Ramadan 1435H
            30 Jun 2014
          • Ratu Rimba Niagara DOAKU MOGA GREATCOOL MAJU JAYA HINGGA KE PERINGKAT ANTARABANGSA AGAR MAJIKANNYA JADI JUTAWAN DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
        2. LikeLike ·  · 
        3. Salam Ramadhan

          Hati saya sgt sedih bila melihat bangsa asing boleh sepakat menikmati serta mencari keuntungan bersama dlm perniagaan.Tetapi bangsa saya melayu sebalik nya.malah mencari keuntungan tindas menindas sesama bangsa dan seagama.Maju nya ekonomi melayu dtg nya dari bangsa kita juga..


        PETIKAN WALL DATUK JEM & RATU RIMBA NIAGARA
        2 RAMADAN 1435H
        30 jUN 2014


0 comments:

Post a Comment

 
;