Tuesday 1 July 2014

ANTARA CINTA DAN CITA-CITA




ANTARA CINTA & CITA-CITA
jika ditanya cinta atau cita-cita
aku akan jawab cita-cita
ada cita-cita baru ada cinta
bukan cinta tak penting
cinta emangnya terlalu penting
tanpa cinta hidup jadi hambar
punya istana indahpun tanpa cinta
akan jadi hambar
lebih baik rumah pondok tapi ada cinta
begitu hebatnya cinta
tapi tidak dengan aku
selama ini pun aku tiada cinta
tapi hidupku bahagia
karena aku punyai banyak cita-cita
dalam cita-citaku
dipenuhi dengan cinta sesama insan
di seluruh dunia
itulah kebahagiaan
yang tak ternilai harganya
yang Allah swt kurniakan padaku
ditakdirkan aku punyai cinta
tapi tidak merestui cita-citaku
pastilah awal-awal lagi aku tolak
tak ada cinta pun tak apalah
asalkan cita-citaku tak tergugat
aku akan terima cinta
sekiranya dia terima cita-citaku
sebab cita-citaku adalah lambang cinta
antara hamba dengan Tuhan
antara sesama makhluk Tuhan
bukan tiada yang hadir untuk mencintaiku
soalan yang aku tanya
sebelum menerima cintaku
adakah terima cita-citaku
semua yang jawab
terima cita-citaku terima cintaku
bila dia tahu cita-citaku
terlalu tinggi melangit
dia terus tinggalkan aku
tanpa pesanan
walaupun telah bersumpah setia
untuk mematrikan cinta dan cita-citaku
karena aku bukan si pendamba cinta
aku bersyukur ditinggalkan cinta tanpa pesanan
perginya cinta
atas kemahuannya
walaupun hatiku dilukai tanpa ehsan
aku tetap bersyukur
bahawa dia bukan
yang ditentukan Tuhan
untuk aku cintai
dia cumalah hadir untuk
menyatakan cintanya itu satu dusta
bukan cinta sejati yang telah diakui sendiri
andai dia merayu kembali
untuk menyambung percintaan yang telah diputuskan sendiri
sejujurnya aku tak tega
kepercayaan aku padanya telah hilang
ditelan kabus malam tanpa purnama
yang berlalu biarlah berlalu
aku hanya percaya
cinta atas ketentuan Ilahi
andai aku tidak dimiliki cinta
sehingga akhir hayat aku redha
asalkan aku ada cita-cita
yang takkan terpadam
karena dalam cita-citaku
itulah makna cinta
CINTA KEPADA TUHAN CINTA KEPADA SESAMA INSAN
IN SHAA ALLAH CINTAKU TERPATRI SAMPAI SYURGA AAMIIN
Karya Ratu Rimba Niagara
4 Ramadhan 1435H
2 Julai 2014
LikeLike ·  · 


  1. Bertapa bahagiaNya Makcik dn Pakcik ini...
  2. Pada akaun fbook Ahmad Ramli tolong delete beberapa gambar rumah ini dari akaun fb anda.
    UnlikeUnlike ·  · 

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;