Thursday 13 November 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (109) YA ALLAH KUATKAN AKIDAH KAMI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN




KENAL DIRI KENAL TUHAN (109) YA ALLAH KUATKAN AKIDAH KAMI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


Wasiat Ketiga dari Rasulullah shallallahu alaihi wasallam kepada Abu Dzar Al Ghifari RA. adalah "Beliau memerintahkan agar aku menyambung silaturahimku meskipun mereka berlaku kasar kepadaku:
Wasiat #3 - Menyambung Tali Silahturahim Silaturahim adalah ibadah yang teramat agung, mulia lagi mudah dan memberikan banyak berkah bagi yang melakukannya. Kita hendaknya tidak melalaikan ibadah y...
SMSTAUHIID.COM
LikeLike ·  ·  · 17,215167684


As an avid user of social media, I enjoy engaging the online community. Recently, I had the opportunity to meet up with several of my online friends.Find out more on my initiative to connect with the rakyat herehttp://najibrazak.com/en/blog/engaging-my-online-friends/

LikeLike ·  ·  · 4,02325381
Paisajes SAH.
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Kemarin pagi saya bertemu dengan Presiden Myanmar U Thein Sein di Myanmar International Convention Center, Nay Pyi Taw, Myanmar. Kami berbincang-bincang mengenai pentingnya untuk kedua negara untuk menjajaki kerjasama di berbagai bidang salah satunya bidang perhubungan.
LikeLike ·  ·  · 63,2971,699266
Pembangunan infrastruktur yang ada di Indonesia sampai dengan akhir tahun 2014 hanya sekitar 2,3%. Padahal, dalam kondisi normal, pengeluaran pembangunan untuk infrastruktur bagi negara berkembang adalah sekitar 5-6 % dari GDP (Gross Domestic Product).
Untuk itu, Wakil Ketua Komisi XI dari Fraksi Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Gus Irawan Pasaribu mengatakan perbaikan perencanaan yang baik melalui komisi XI yang bertanggungjawab terhadap perencanaan anggaran dan perencanaan pembangunan nasional kedepan adalah salah satu program yang akan diperjuangankan kedepan agar ketimpangan antara daerah dengan pusat tak terjadi.
Mari kita berjuang bersama-sama untuk mengawal kinerja pemerintah agar dapat merealisasikan kebijakan yang terbaik untuk seluruh rakyat indonesia kedepannya. Salam Indonesia Raya!
LikeLike ·  ·  · 8,85663691
Buenos dias mundo!
¿Se animan a cruzar?
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

Buenos dias mundo!
¿Se animan a cruzar?
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
LikeLike ·  ·  · 7,9023341,809
Anggota Komisi III DPR dari Fraksi Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) Sufmi Dasco Ahmad mengatakan Pemerintah tidak perlu bersikap reaktif terhadap kritikan masyarakat, terkait dana yang digunakan untuk membiayai ketiga kartu sakti. Secara subtansi tidak ada yang mempermasalahkan peluncuran tersebut, namun penggunaan uang negara adalah hal sangat sensitif yang tak boleh dilakukan sembarangan.
Jika dana program kartu sakti menggunakan dana APBN maka yang dilanggar adalah UU Nomor 17 Tahun 2003 Tentang Keuangan Negara terutama Pasal 11, 12, 15 dan 26. Menurut UU ini, ada 3 hal yang harus dipatuhi dalam penggunaan APBN yaitu harus dirinci dalam APBN menurut organisasi, fungsi dan jenis belanja, harus berpedoman pada rencana kerja pemerintah, dan pelaksanaannya harus dituangkan lebih lanjut dengan keputusan Presiden.
Kita semua harus menyadari bahwa Keuangan Negara dikelola secara tertib, taat pada peraturan perundang-undangan, efisien, ekonomis, efektif, transparan, dan bertanggung jawab dengan memperhatikan rasa keadilan dan kepatutan agar tidak menjadi bumerang di kemudian hari. Salam Indonesia Raya!
LikeLike ·  ·  · 11,936942117

Sociedad Argentina de Horticultura added 5 new photos — with Juan Raul Yenzi and 51 others.
13 hrs · 
SAH por el mundo
Africa
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
LikeLike ·  ·  · 8,871881,789
Khairy Jamaluddin added 2 new photos.
2 hrs · 
Dalam perjumpaan pertama saya dengan Majlis Paralimpik Malaysia selepas dilantik ke KBS tahun lepas, pimpinan sukan OKU telah minta kementerian menganjurkan program pengenalpastian dan pembangunan bakat di peringkat akar umbi.
Hujah mereka tidak cukup kita hanya ada program bagi atlet elit paralimpik. Kalau kementerian betul-betul nak mempromosikan konsep sukan untuk semua, mesti ada program sukan akar umbi untuk golongan OKU.
Atas permintaan itu saya dan rakan-rakan di KBS telah merangka program Inspire iTalent dan iTrain untuk mendedahkan golongan OKU kepada sukan dan mencari bakat muda yang boleh dilatih keperingkat yang lebih tinggi.
Pada hari Selasa saya telah melawat Pusat Kecemerlangan Paralimpik Negara di Kampung Pandan bagi meninjau perjalanan Kem INSPIRE iTrain yang disertai 207 orang kelainan upaya (OKU). Mereka ini dipilih daripada empat ribu lebih peserta dari 109 daerah yang terlibat dalam saringan awal melalui program iTalent.
Kem ini bertujuan mendedahkan para peserta kepada sukan-sukan yang mempunyai prospek pingat dalam kejohanan sukan OKU/paralimpik. Mereka yang berbakat akan dinilai oleh jurulatih paralimpik dan berpeluang diserapkan ke Program Perkhidmatan Latihan Sukan yang lebih tersusun di peringkat daerah nanti.
Saya amat menghormati kecekalan, kesungguhan dan semangat yang ditunjukkan oleh para peserta yang mengambil bahagian dan ingin mengucapkan selamat maju jaya kepada mereka. Semoga anda terpilih dan mampu mengharumkan nama negara kelak. Respect.
(Photo credit: NSTP)
LikeLike ·  ·  · 4,0169437
Program dakwah yang menambat hati jutaan penonton, kali ini lebih mencabar dan lebih sengit. Siapakah yang bakal menyerlah musim ini? Nantikan Mimbar ‪#‎PencetusUmmah‬ jam 9.00 malam ini di Astro Oasis, Astro Maya HD dan Astro Prima.
LikeLike ·  ·  · 956237
Indra Utama Nasution was tagged in a photo.
Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.
  • MALAYSIA DAN INDONESIA BAGAIKAN IRAMA DAN LAGU SENADA SEIRAMA .SEHATI SEJIWA SENTIASA MENYAMBUNG PERSAUDARAAN HINGGA KE GENERASI SETERUSNYA. SALUTE UNTUK MALAYSIA DAN INDONESIA.
    Terima kasih kepada Bapak Imam Nahrawi yang baru sahaja dilantik sebagai Menteri Pemuda dan Olahraga, Republik Indonesia kerana sudi mengunjung saya di Kementerian Belia dan Sukan Malaysia hari ini.
    Bapak Imam dan saya sempat bertukar pendapat tentang hubungan dua hala dan kerjasama jiran serumpun kita dalam bidang sukan dan pembangunan belia.
    Insya'Allah perjumpaan tadi adalah permulaan kepada persahabatan kukuh yang mampu melakar hubungan yang lebih erat dikalangan generasi muda Malaysia dan Indonesia.
    LikeLike ·  · 

Rabeah Binti Mohd Ali posted in 6 groups.
  • NYAWA DI HUJUNG TANDUK, TIADA SIAPA YANG DAPAT MENYELAMATKAN DIRI,
    PERCUTIAAN INDAH MENJADI MIMPI NGERI YANG REALITI BERADA DI AMBANG MAUT... ALLAHU AKBAR KUASA-MU MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. PERANCANGAN MANUSIA MEMANG TIDAK SAMA DENGAN PERANCANGAN-MU, ALLAHU AKBAR BETAPA KERDIL-NYA MANUSIA DI SISI-MU.
    LikeLike · 

Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.
  • 1 hr · 
    DUNIA DI HUJUNG JARI TERIMA KASIH GOOGLE KERANA KHIDMATMU MENYIARKAN KARYA-KARYAKU BERSIARAN SECARA LANGSUNG DI ALAMMAYA...SYUKUR ALHAMDULILLAH KARYAKU DIBACA OLEH PENGHUNI ALAMMAYA DI SERATA DUNIA DITERJEMAHKAN DALAM PELBAGAI BAHASA. CITA-CITAKU MENJADI PENULIS AKHIRNYA TERCAPAI JUGA
    LOVE U GOOGLE hehehe
    LikeLike ·  · 

Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.
Rabeah Binti Mohd Ali posted in 3 groups.

Rabeah Binti Mohd Ali posted in 2 groups.
Rabeah Binti Mohd Ali posted in 8 groups.
PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN-RAKAN ALAMMAYA
20 MUHARRAM 1436H
13 NOVEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;