Saturday 15 November 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (124) SEMUA YANG TERJADI ATAS KEHENDAK ALLAH ,'KUN FAYAKUN,'


KENAL DIRI KENAL TUHAN (124) SEMUA YANG TERJADI ATAS KEHENDAK ALLAH ,'KUN FAYAKUN,'


Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
ALLAH is MOST MERCIFUL.
LikeLike ·  ·  · 254115
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
On the authority of Abu Hurayrah (Radiallahu anhu):
I heard the Messenger of ALLAH (ﷺ) say, “What I have forbidden for you, avoid. What I have ordered you [to do], do as much of it as you can. For verily, it was only the excessive questioning and their disagreeing with their Prophets that destroyed [the nations] who were before you.” [Bukhari & Muslim]
LikeLike ·  ·  · 1,1831771
هذا خلق الله فأروني ماذا خلق الذين من دونه ..
UnlikeUnlike ·  ·  · 8,335338508

الطاووس الأبيض .. تبارك الخالق

Para saintis 'non- Muslim' dari Amerika Syarikat sekali lagi terkejut apabila mereka mendapati sejak akhir-akhir ini telah banyak tumbuh hutan di bawah tanah di Arab Saudi (barat Alsaman)... Ramai pengkaji yg telah memeluk agama islam, Alhamdulillah...
Namun, salah satu tanda Kiamat adalah bahawa "tanah orang Arab" sekali lagi menjadi padang rumput dan sungai-sungai selepas menjadi padang pasir untuk sekian lama masa ....
Telah diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.A.W pernah bersabda : "Kiamat tidak akan bermula sehingga tanah Arab sekali lagi akan menjadi padang rumput dan sungai. "
[Diriwayatkan oleh Muslim (157)]
UnlikeUnlike ·  · 

TAK AKAN PUPUS MELAYU DI PETA DUNIA IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


Ratu Rimba Niagara shared The Patriots's photo.

"Tuan hamba menurutmu adakah perjuangan kita memartabatkan Institusi diRaja
Nusantara dan Pahlawan Laksamana Hang Tuah mendapat sokongan/dukungan daripada bangsa serumpun melayu nusantara?"


RAHSIA BUSANA MELAYU YANG PERLU BANGSA MELAYU TAHU


1. Pemakaian Baju Melayu telah di ‘ kuat-kuasa ’ kan sewaktu pemerintahan Sultan Muhammad Syah (1424-1444) – Sultan ketiga dari empayar Kesultanan Melayu Melaka.. Beliau telah mengeluarkan satu bentuk titah yang melarang orang-orang Melayu memakai cara Atas Angin (Arab, India & Eropah) serta cara Bawah Angin (China & Khmer).. Pada hari Jumaat juga semua lelaki Melayu di kehendaki pergi ke Masjid dengan memakai sepersalinan bersih dan cantik lengkap bertanjak dengan wangian kasturi.. Pemakaian serban Arab bagi lelaki Melayu hanya dibenarkan di dalam masjid sahaja..
2. Asal baju Melayu & baju sikap / layang adalah berlengan pendek (3 suku). Ada juga baju Melayu yang di buat tidak berlengan.. Asal seluar Melayu juga adalah pendek separas betis kaki.. Pada zaman Bendahara Paduka Raja Abdul Jalil diangkat menjadi Sultan Johor setelah mangkatnya Sultan Mahmud II (Mangkat dijulang ) pada tahun 1699, beliau telah mengubah pemakaian baju dan seluar dengan memanjangkan kain sehingga ke pangkal lengan (baju) dan ke pangkal buku lali (seluar).. Semua buatan baju Melayu dan seluar adalah berkekek dan berpesak..
3. Baju sikap / baju layang pula hanya boleh dipakai oleh golongan Bangsawan yang berdarah Raja dan juga orang-orang yang di anugerahi gelaran seperti Datuk, Tun dan sebagainya.. Jadinya bukan semua orang boleh memakai baju sikap ini..
4. Pemakaian tanjak / destar / ikat kepala juga telah ditetapkan mengikut darjat dan pangkat masing-masing dari jenis kain yang digunakan sehingga cara ikatan dan lipatan.. puncak tanjak yang dipanggil ‘Daun’ pula dihalakan ke sebelah kiri bagi rakyat biasa dan ke sebelah kanan (atau duduk) di tengah-tengah bagi golongan bangsawan dan Di Raja.. Manakala ekor tanjak yang disebut ‘pucuk’ pula perlu disimpan ke dalam bagi semua lapisan rakyat jelata melainkan 2 golongan sahaja iaitu Raja (termasuk ahli keluarga) dan Laksamana.. Pucuk ini adalah lambang kuasa yang ada pada seseorang.. Begitu juga dengan lapisan ‘ tingkat ’ lipatan.. makin besar darjat dan pangkat seseorang, makin tinggi lipatan tanjaknya..
5. Baju Melayu asalnya semua dicipta dengan gaya leher ‘ teluk belanga ’.. Baju cekak musang hanya boleh dipakai oleh Raja atau Sultan sahaja..
6. Bagi jenis-jenis seluar pula, terdapat pelbagai rekaan dalam alam Melayu.. golongan panglima, pahlawan dan sebagainya gemar mengenakan seluar dari gaya ‘Gunting Aceh’ yang mempunyai buatan kekek yang amat besar (kelihatan seperti kain sarung), manakala bagi orang-orang lain termasuk Sultan, mereka hanya mengenakan seluar biasa dari gaya ‘Gunting Cina’..
7. Pemakaian sampin pula adalah wajib bagi semua golongan di dalam istana.. di luar istana pula adalah ‘optional’.. Bagi penduduk asal kawasan-kawasan tertentu, kebanyakkan mereka mengenakan sampin dengan cara ‘Berdagang Dalam’ (kain sampin dipakai di bawah baju Melayu macam style Orang Johor sekarang – Baju di luar) manakala bagi golongan pedagang yang bukan berasal dari situ pula mengenakan sampin cara ‘Berdagang Luar’ (kain sampin dipakai di atas baju Melayu – Baju di selit ke dalam kain).. Dengan cara ini orang-orang Melayu dahulu kala dengan mudah mengenali siapa pedagang luar dan siapa penduduk asal sesuatu tempat.. Cara mengikat sampin juga dibahagikan dalam 3 cara mengikut pangkat dan darjat iaitu:
a. Ikatan pancung (Raja, Sultan dan Kerabat sahaja)
b. Ikatan kembung (Pembesar dan orang-orang bergelar)
c. Ikatan lingkup (orang kebanyakkan)
Begitulah unik dan indahnya kod-kod dan etika pemakaian Melayu bilamana kita terus dapat mengenali status seseorang, asal usulnya dengan hanya melihat cara ia berpakaian.
-Hangpcdua Malaya-
LikeLike ·  · Share
Sri Pemangku Adat likes this.


KERIA PUSAKA EMAS ARUNG PALAKA

Sri Pemangku Adat shared Raja Tiworo's photo.

Salam Hormat "PUSAKA EMAS ARUNG PALAKA", amin ya allah.
Rante Mas dan Keris Pusaka Emas ARU PALAKA (La Tenritatta Arung Pakka Petta Malampe'E Gemme'na Daeng Serang Datu Marioriwawo). Kembaran Keris Pusaka ini diberikan juga oleh Aru Palaka kepada Sultan Buton ke 9 SULTAN QAIMUDDIN MALIK SIRULLAH KHALIFATUL KHAMIS, yang menerima suaka suaka politik Aru Palaka di Buton bersama Istrinya Imangkawani Daeng Talele bersama teman-temannya Arung Bila, Arung Apanang, Arung Belo, Arung Pattojo dan Arung Kaju pada bulan Oktober 1660.

Raja Tiworo‎Sri Pemangku Adat

You, Indra Utama Nasution, Sri Pemangku Adat and 12 others like this.

Ratu Rimba Niagara Keris Pusaka Emas ARU PALAKA
lambang kekuasaan dan kepahlawan diRaja Nusantara
rakyat Nusantara taat setia kepada raja anugerah Allah swt
yang paling berharga kerana raja berjiwa hamba Allah dan lebih
utamakan rakyat daripada kepentingan sendiri.
Moga Allah swt merahmati semua kerabat diRaja Nusantara.
Allahu Akbar AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.


MAHKOTA RAJA GOWA DAN RAJA-RAJA BUGIS

Ratu Rimba Niagara shared Raja Tiworo's photo.

Mahkota Raja Gowa dan Raja-Raja Bugis, dan serupa pula dengan Mahkota Raja Buton sebelum era Kesultanan yang mirip Mahkota Raja Majapahit. Mahkota ini terbuat dari emas yang hanya dipakai pada pelantikan Raja Gowa dan Raja-Raja Bugis terdahulu. Ketika terjadi perang besar dan kekuasaan Kerajaan terancam Mahkota ini bersama peralatan adat lainnya lebih dahulu diselamatkan.


Ratu Rimba Niagara Mahkota ini cantik dan unik. Sekarang ini mahkota tersebut diletakkan di mana ya. Adakah milik Raja Gowa dan Raja-Raja Bugis atau di simpan di muzium untuk tatapan rakyat nusantara . Jika ada di muzium mana ya.


MAHKOTA YM KEDATON KRATON WAHYU UTAMA

Kedaton Kraton Wahyu Utama

Kedaton Kraton Wahyu Utama's photo.

Ratu Rimba Niagar YM Kedaton Kraton Wahyu Utama bisa ceritakan sejarah mahkota yang dipakai, karena cantik dan unik sekali.



BERKUMPULNYA KERABAT DIRAJA NUSANTARA DI MELAKA NEGERI KESULTANAN MELAKA PAHLAWAN LAKSAMANA HANG TUAH

Maharaja Kutai Mulawarman shared Nordin Abd Jalil's photo.
·
MALAKA IS THE BEST

Maharaja Kutai Mulawarman was tagged in a photo.

Sri Raja Prasetyawan with Maharaja Kutai Mulawarman and 7 others

Kebersamaan.. Malaka malaysia 14 Nov 2014


You, Dato Azami and 28 others like this.

Don Guillermo Ferrándiz Hal ini adalah sebuah kehormatan untuk melihat mereka dekat...'' Salam. Keluarga.''

Sri Raja Prasetyawan We are family.. in peace and harmony.. thank you Don Guillermo Ferrándiz


Raja Azman Petra Ramlan Ouh Ramlan

Nordin Abd Jalil Terima kasih atas kunjungan tuanku sultan2 Nusantara ka majlis pekasa naning. Dari saya ORANG KAYA SERI MAHA RAJA DATO' NANING KA 21. ( DATO' NORDIN BIN ABD JALIL )

Sri Raja Prasetyawan Alhamdulillah.. puji syukur kepada Alloh semata. Karena Alloh kita semua ada dan bisa bertemu. Semoga semakin terkalin ikatan silaturahmi yang kuat. Dalam kedamaian dan harmoni. Salam tuanku..

Tabut Sakinah Sama-sama Junjung Kasih YAM ORANG KAYA SERI MAHA RAJA DATO' NANING KE 21, daripada saya DATO' SERI PADUKA BAGINDA RAJA MD LUTFI BIN YUSOF dari Kerajaan Kutai Mulawarman.

Terima kasih atas undangan ke Majlis Memperkasakan Dato Naning 21 yang sangat gilang gemilang dan juga di atas kurniaan DATO KEHORMAT NANING.

Amin. JAZAKUMULLAH.


Ratu Rimba Niagara TAK AKAN PUPUS MELAYU DI PETA DUNIA IN SHAA ALLAH AAMIIN.


Sri Raja Prasetyawan Aamiin..



H.H Haji Hassanal Bolkiah added 17 new photos to the album Princess Masnah — in Bandar Seri Begawan, Brunei.

YTM PADUKA SERI PAP MASNA BERKENAN BERANGKAT KE PROGRAM INDONESIAN CULTURAL PERFORMANCE CULITARY DAN PHOTO EXHIBITION


H.H Haji Hassanal Bolkiah added 2 new photos to the album Prince 'Abdul Wakeel and Princess Ameerah — in Brunei.

more kids children of the sultan


Today
Alan Cnc, Audi Abraham Coendha and 2 others like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "DIKIRIMKAN GUGUSAN JAMBU YANG LEBAT INI...". 9:50am
Benkbenk Toet, Abilchasan Alfadlili and 13 others also commented on a photo in *~PENCARI SAHABAT STIA~*. 9:17am
Sabariah Awang Abdullah (friends with Eva Anggraini Puspanegara) also commented on Indra Utama Nasution's photo. 8:59am
Azlee Aluwi likes your post in Sri Pemangku Adat: "Keris Pusaka Emas ARU PALAKA lambang...". 8:52am
Azlee Aluwi and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: ""Tuan hamba menurutmu adakah perjuangan...". 8:52am
Azlee Aluwi likes your post in Sri Pemangku Adat: "Memang layaklah YM Sri Pamangku Adat...". 8:49am
Rai Matul Algifari likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "Memang layaklah YM Sri Pamangku Adat...". 8:17am
Budjang Budiman likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Memang layaklah YM Sri Pamangku Adat...". 7:59am
Aunur Rofiq likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "SUBHANALLAH CIPTAAN-MU YANG SEMPURNA...". 7:37am
Sustriani A Tahir and Adi Fa like your comment: "DIKIRIMKAN GUGUSAN JAMBU YANG LEBAT INI...". 7:29am
Dudung W S, Dedek Pesek Pendek Kecik and 2 others like your post in BERSATU untuk KETAPANG: "DIKIRIMKAN GUGUSAN JAMBU YANG LEBAT INI...". 6:46am
Dudung W S, Rai Matul Algifari and 3 others like your post in BERSATU untuk KETAPANG: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 6:37am
Bonda Luvnie's likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 4:11am
Kedaton Kraton Wahyu Utama commented on a status you shared. 2:24am
Azlee Aluwi and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "DIKIRIMKAN GUGUSAN JAMBU YANG LEBAT INI...". 12:43am
Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 12:40am
Rachsammy Gozali likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "Dikirimi bunga pahlawan rimba niagara...". 12:25am
Rachsammy Gozali and Sandra Andha Sondakh like your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "SELAMAT HARI PAHLAWAN 10 NOVEMBER 2014...". 12:24am
Rachsammy Gozali likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "SELAMAT HARI PAHLAWAN 10 NOVEMBER 2014...". 12:24am
Rachsammy Gozali and Sandra Andha Sondakh like your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "INDONESIA AKAN BERJAYA JIKA SELURUH...". 12:24am
Shareel Shaputra and Andry Yanto like your post in INDONESIA TERGUGAT: "DIKIRIMKAN GUGUSAN JAMBU YANG LEBAT INI...". 12:00am
Yesterday
Rescue Barvo and Rai Matul Algifari commented on your post in BERSATU untuk KETAPANG. 11:41pm
Lovenia Grace and Rambu Erlin Marumata like your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "DIKIRIMKAN GUGUSAN JAMBU YANG LEBAT INI...". 11:37pm
Arman Dub and Rescue Barvo commented on your post in BERSATU untuk KETAPANG. 10:35pm
Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 10:27pm
Merah Putih Harga Mati posted in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA. 10:04pm
Sri Pemangku Adat and Wardah Siti like your post in Sri Pemangku Adat: "SUBHANALLAH CIPTAAN-MU YANG SEMPURNA...". 9:24pm
Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 9:24pm
Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "Bahtera Ratu Rimba Niagara Anugerah...". 9:24pm
Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 9:07pm
Sri Pemangku Adat likes your photo on his timeline: "DEMIMU MELAYU demimu melayu kita akan...". 9:02pm
Sri Pemangku Adat and Nur Balkis like your post in Sri Pemangku Adat: "INDONESIA MERDEKA KARENA PEMIMPIN DAN...". 8:58pm
Sri Pemangku Adat and Wardah Siti like your post in Sri Pemangku Adat: "Bahtera Nabi Nuh As ketika berlakunya...". 8:54pm
Dewi Maharani likes your post in KESULTANAN MATARAM: "Bahtera Nabi Nuh As ketika berlakunya...". 8:46pm
Mochammad Al Habsyie and Helga Rusmilin SE like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Bahtera Nabi Nuh As ketika berlakunya...". 7:49pm
Nur Balkis and Indra Utama Nasution like your photo on Indra Utama Nasution's timeline: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 7:46pm
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 7:30pm
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 7:28pm
Indra Utama Nasution likes a photo you shared: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 7:28pm
Randy Madridista, Mochammad Al Habsyie and 3 others like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "Bahtera Ratu Rimba Niagara Anugerah...". 7:15pm
Anni Affiani likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "Bahtera Ratu Rimba Niagara Anugerah...". 7:08pm
Alvina Hae likes your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 7:07pm
Eka Rachmawati likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 6:44pm
Maria Redyfa likes your post in Gerakan Pendukung Prabowo Subiyanto Temanggung: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 6:34pm
Sandra Andha Sondakh, Khairul Affandi and Budi Utomo like your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "PEMIMPIN YANG BERJIWA RAKYAT SAJA YANG...". 6:08pm
Klenonk Bro, Wisnu Bayutirta Singa Mataram and 7 others like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "NYAWA DI HUJUNG TANDUK, TIADA SIAPA...". 6:05pm
Iwan Her likes your post in KESULTANAN MATARAM: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 5:51pm
Mochammad Al Habsyie, Herlino Sunny and Ardianto like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "KUKIRIMI DI ANGIN BAYU MEGA SENJA...". 5:49pm
Arief Al-Bantani likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "YA ALLAH JADIKAN HATIKU SENTIASA...". 4:50pm
Relawan Prabowo Subianto and Erni like your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "SETIA HINGGA AKHIR, 'SELAMAT HARI...". 10:01am
Merah Putih Harga Mati posted in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA. 8:01am
Relawan Prabowo Subianto approved your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 7:03am
Haire Hj Hasan posted a photo in Zetty Endless Loves Fans Club. 6:30am
Ronny Lerrick commented on your post in KALBAR BERSATU MAJU. 5:31am
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 2:52am
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 2:51am
Braja Seta (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) likes your link on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'DI PINGGIR...". 1:48am
Wisnu Bayutirta Singa Mataram and Putra Klana like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "INDONESIA MERDEKA KARENA PEMIMPIN DAN...". 12:57am
Indra Utama Nasution also commented on his photo. 12:32am
November 14
Nurdin Putera Bone (friends with Sri Pemangku Adat) also commented on his post. 11:36pm
Sri Pemangku Adat and Nur Balkis like your comment: "Puteri Nusantara cantik rupawan, Namun...". 8:37pm
Sri Pemangku Adat and Nur Balkis like your comment: "Dari mana hendak ke mana, Dari...". 8:37pm
Sri Pemangku Adat and Nur Balkis like your comment: "PELANGI NAN INDAH ITU MILIK KITA...". 8:37pm
Sri Pemangku Adat and Nur Balkis like your comment: "Terima kasih Sri Pemangku Adat, Admin...". 8:22pm
Rika Tarikah, Bondry Bondry and 10 others also commented on a photo in *~PENCARI SAHABAT STIA~*. 8:16pm
Ulan Tias, Achmad Jazid and Dånøè Såpütrå commented on your post in KALBAR BERSATU MAJU. 6:35pm
Malik Esi Malik Esi and Adie Utomo like your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "SELAMAT HARI PAHLAWAN 10 NOVEMBER 2014...". 4:50pm
Malik Esi Malik Esi and Adie Utomo like your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "INDONESIA AKAN BERJAYA JIKA SELURUH...". 4:50pm
Maharaja Gangga Johan Syah II, Indra Utama Nasution and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "MALAYSIA DAN INDONESIA BAGAIKAN IRAMA...". 4:13pm
Maharaja Gangga Johan Syah II and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "HIDUP ADALAH SATU PENGEMBARAAN DALAM...". 4:13pm
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SESUNGGUH-NYA ALLAH MAHA PENGAMPUN". 11:08am
Indra Utama Nasution liked a comment you are tagged in: "Terima kasih Sahabatku Ratu Rimba...". 10:00am
Indra Utama Nasution mentioned you in a comment. 10:00am
Umi Mardiyah likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "DI DUNIA KITA BERSAMA MENITI JAMBATAN...". 9:44am
Ubbu Lakeda Hawu Umajaga and Ika Chay like your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "YA ALLAH JADIKAN HATIKU SENTIASA...". 9:44am
Ubbu Lakeda Hawu Umajaga likes your post in PRABOWO PRESIDEN INDONESIA - RELAWAN NTT: "BANGKITLAH SAUDARA SEAKIDAHKU UNTUK...". 9:43am
Indra Utama Nasution likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. 9:36am
Indra Utama Nasution and Cardoso Joao also commented on Indra Utama Nasution's photo. 9:26am
Mohd Hasnal Abdul Aziz likes your post on ATM FA Fans Club's timeline: "SYAIR PANTUN GURINDAM PUISI JIWA...". 7:42am
Mohd Hasnal Abdul Aziz likes your post on Najib Razak's timeline: "SYAIR PEMIMPIN DAMBAAN RAKYAT MALAYSIA ...". 7:40am
Muhamad Ezuan likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "SELAMAT HARI KEPUTERAAN BUAT YM KEDATON...". 3:26am
Nur Balkis and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "SESUNGGUH-NYA ALLAH MAHA PENGAMPUN". 2:07am
Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on Sanghyang Sukma Wahyu Abadi's photo. 2:07am
Kedaton Kraton Wahyu Utama also commented on Sanghyang Sukma Wahyu Abadi's photo. 2:07am
Kedaton Kraton Wahyu Utama commented on a status you shared. 2:04am
Nur Balkis, Sri Pemangku Adat and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "NYAWA DI HUJUNG TANDUK, TIADA SIAPA...". 1:39am
Nur Balkis commented on your post in Sri Pemangku Adat. 1:38am
Nur Balkis commented on your post in Sri Pemangku Adat. 1:33am
Nur Balkis and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "SELAMAT HARI KEPUTERAAN BUAT YM KEDATON...". 1:31am
Nur Balkis and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "TAMAN RATU TEDUNG NAN INDAH". 1:31am
Nur Balkis and Sri Pemangku Adat like your post in Sri Pemangku Adat: "DUNIA DI HUJUNG JARI TERIMA KASIH...". 1:30am
Nur Balkis commented on your post in Sri Pemangku Adat. 1:30am
November 13
Rafik Mbhozo likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "NYAWA DI HUJUNG TANDUK, TIADA SIAPA...". 11:46pm
Rafik Mbhozo likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "MALAYSIA DAN INDONESIA BAGAIKAN IRAMA...". 11:46pm
Rafik Mbhozo likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "DI DUNIA KITA BERSAMA MENITI JAMBATAN...". 11:45pm
Rafik Mbhozo likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "HIDUP ADALAH SATU PENGEMBARAAN DALAM...". 11:45pm
Ricko Jober Jober commented on your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 11:31pm
Surya Hadjar likes your post in PAPUA MENGGUGAT: "INDONESIA AKAN BERJAYA JIKA SELURUH...". 11:26pm


PETIKAN PAGE KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH & RATU RIMBA NIAGARA
18 MUHARRAM 1436H
11 NOVEMBER 2014

PUISI DISIARKAN DI PAGE KDYMM SULTAN MUHAMMAD 5 TUANKU FARIS PETRA, TENGKU MAHKOTA KELANTAN. KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, PRINCE ABDUL MALIK, PRINCESS AMEERAH WARDATUL BOLKIAH, KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN, PM NAJIB RAZAK, JENDRAL PRABOWO SUBIANTO & DATO AZAMI
14 Muharram 1436H
7 November 2014

DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,

RATU RIMBA NIAGARA @ TOH PUAN RATU KENCANA SARI
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
PUJANGGA SRIBU JAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA
CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
& 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 MUHARRAM 1436H
7 NOVEMBER 2014

SALAM  MUHARRAM 1436H MAAF ZAHIR & BATHIN'

PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
23 MUHARRAM 1436H
16 NOVEMBER 2014



0 comments:

Post a Comment

 
;