Wednesday 7 January 2015

DI TEMPAT KENDURI KITA BERBAGI BERKAT


DI TEMPAT KENDURI KITA BERBAGI BERKAT

Rabeah Binti Mohd Ali shared a photo to Pradita Fia's timeline.
1 hr · 
KASIH DI ANTARA DUA DARJAT
Sahabat...
kenapa ya ketika sama-sama miskin
kamu bilang
kasihkan aku
rindukan aku
sayangkan aku
kasih sekasihnya
rindu serindunya
sayang sesungguh sayang
tapikan...
bilamana kamu sudah kaya raya...
kamu sisihkan aku
kamu terus berubah
dari kasih dan sayang menjadi benci
benci sebencinya dengan aku
aku jadi galau
aku jadi tak keharuan
apabila sekelip mata
kau berubah hati
adakah kerana kekayaan yang kau miliki kini
telah menyekat kasih sayang kita
adakah kerana kemiskinan aku kau terus membenciku
Sahabat...
tahukah kau ...
betapa aku sayang dan kasih akan dikau
melebihi daripada diriku sendiri
kau masih ingat tak semasa kau susah dulu
kau meminta pertolongan dariku
sedangkan aku memerlukan daripadamu
tapi aku lupakan kepentinganku
kuberikan kepadamu
dan kau menitis air mata terharu
kau mengaku
akulah sahabat dunia akhiratmu
Tapi kenapa...kenapa...kenapa...
setelah kau kaya raya
kau berubah hati ...
kau benci aku
aku telefon kamu
kamu tak angkat
aku hantar mesej kamu tak balas
kenapa kau takut ke aku meminta ehsan darimu
menumpang teduh di atas kekayaanmu itu
Sahabat...
segala budi yang kuberikan kepadamu
bukanlah minta kau balas atau kenang
sekaya macam mana pun engkau
aku tak perlukan kau membalas budiku
tapi sahabat cukuplah
sekadar izinkan kasihku berteduh di hatimu
itu sudah lebih berharga daripada kekayaanmu
Sahabat...
bilamama kau sisihkan aku begini...
aku terseksa yang amat sangat
bertambah sedih bilamana berselisih bahu
pandang aku pun kau tak mahu
seakan jijiknya aku di matamu
aku sedar siapa aku di matamu di hatimu
taraf orang miskin manakan sama dengan orang kaya raya
pandangan mata pada orang kaya pada si miskin sepertiku
seperti sampah yang perlu dihanyutkan!
begitulah kau hayutkan hatiku di hatimu
Sahabat...
walaupun kau perlakukan aku sedemikian rupa...
aku tetap bersabar
berdoa kepada Tuhan
agar melembutkan hatimu
menerimaku kembali sebagai sahabatmu
sahabat dunia akhiratmu
yang bukan berasaskan harta dan kekayaan
yang membuatkan kasih berubah benci
kasih tersisih
kerana kekayaan kasih seperti di antara dua darjat...
hati manusia dalam genggaman Allah...
Ya Allah lembutkanlah hati sahabatku
menerima aku kembali sebagai sahabat dunia akhiratnya
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Sahabatmu yang setia denganmu walaupun hatiku kau hancur leburkan,

Ratu Rimba Niagara,
16 Rabiulawal 1436H
7 Januari 2015
Like ·  · 
  • Pradita Fia Bunda Rabeah tercinta .. Tak ada satupun hati yang ingin melukai hati putihmu .. Senyummu begitu menyejukan .. Kata aksaramu membuat tentram .. Hanya terkadang waktu dan kondisi jadi penghalang .. Apalah artinya kekayaan dan kemasyuharan dibandingkan sahabat dunia akhirat .. Yang mendoakan dan menyambut di yaumil mazhar dengan doa dan hati ikhlasnya .. Sungguh tak sebanding bundaku sayang ... Bunda tak usah kau sedih dan pilu .. Tak ada satupun yang ingin melupakanmu .. Sesungguhnya semua bahagia ketika kau sapa dengan kata indahmu .. Tersenyumlah sayang .. Dalam bahagia maupun sedihku selalu ada hati indahmu .. Telah tertanam menjadi mutiara yang indah .. "Nanda yg selalu merindukan bunda" ..
    39 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
    nandaku sayang...
    tika air mata ini mengalir deras di pipi
    meratapi perubahan hati seorang sahabat yang dikasihi
    terasa kehilangan yang amat sangat
    kehilangan kasih sayang setulus hati
    kehilangan rindu yang tak dibalas rindu
    tapi kasihmu rindumu
    selalu membebat luka di hatiku
    terima kasih nandaku sayang...
    kehadiranmu selalu memujuk hatiku yang gundah gulana
    pada-Nya kupanjatkan kesyukuran...
    bahasa kasih sayang dan Rahmat Kasih-Nya...
    selalu ada pada hamba-Nya...
    yang tidak meletakkan kebendaan sebagai matlamat hidup...
    Allahu Akbar...
    nandaku kaulah sahabat dunia akhirat yang kudambakan 
    hadir di dunia nyataku untuk membebat luka di hati...
    Aaamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    1 min · Like

Rabeah Binti Mohd Ali shared a post to Pradita Fia's timeline.
10 hrs · 
KATA MENGUNDANG SYURGA ATAU MENGUNDANG BALA
Tutup mulut jika kata-katamu mengundang bala di akhirat
Berkatalah semahumu jika kata-katamu mengundang Syurga
Pilihan ada di hatimu
Tepuk dada tanyalah iman sendiri
Maka kumuhasabah buat diriku sendiri
Untuk dikongsikan bersama dengan peminat sasteraku
Pujangga Alammayamu,
Ratu Rimba Niagara
16 Rabiulawal 1436H
7 Januari 2015
Flor del Beso (Psychotria Elata)
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  · 
  • Pradita Fia Wahai diri yang bernama diri .. Ketika angin berhembus adakah kau rasakan zatku .. Ketika kesibukan dunia membelenggu kehidupan yang fana adakah kau rasakan ruhku pada nafasmu .. Ketika makhluk tak henti-hentinya meminta akan semua permohonan adakah kau rasakan bagian Ku pada permintaan .. Ketika semua kata adalah kebisuan hanya qalby yang menyebut pada keheningan .. Hanya suara malam jadi saksi tanpa sanjung tanpa puji .. Sesungguhnya hanyalah Kesejukan Kema'afan- Mu dan manisnya munajat Kepada Mu Wahai Rab .. Yang kurindu .. melebihi rinduku pada diriku.. pada jasadku .. dan semua yang menyenangkan hatiku .. 'Jadikan dahaga ini penguat ketika kami lemah, penyejuk ketika kami lelah, pengingat ketika kami bahagia.. Menuju Ridha Mu" .... #salamsejahtera bunda Rabeah dari lembah sunyiku#
    9 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali HIDUP BERMANFAAT AGAR MENDAPAT MANFAAT DI AKHIRAT

    "Jika kuman dan cendawan ada manfaatnya

    apalagi kita sebagai manusia..."

    "Manusia jiwanya kosong tidak mampu memberi pendapat yang bernas seperti pokok yang berdaun lebat tapi tidak berbuah..."

    "Seribu orang bodoh jika berazam hendak jadi pandai akan jadi pandai seorang yang mengaku pandai tapi bodoh tak mahu belajar sampai bilapun tak jadi pandai,"

    "Dengan adanya sebutir pasir sempurnalah pantai yang indah
    dengan setitis air jadilah sebuah tasik yang sempurna indah
    begitulah kita saling menyempurnakan kerana tiada seorang pun di dunia ini tiada manfaat kepada yang lain dan manfaat kita itu menjadi saham akhirat kita
    In Shaa Allah AAmiin."

    "Jadilah kita seperti pohon yang menjulang tinggi untuk melindungi pohon yang rendah jangan jadi seperti rumput sewenangnya dipijak orang."

    RATU RIMBA NIAGARA
    16 Rabiulawal 1436H
    7 Januari 2015
    6 hrs · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali




  • News Feed

    RECENT ACTIVITY
    KASIH DI ANTARA DUA DARJAT
    Sahabat...
    kenapa ya ketika sama-sama miskin
    kamu bilang 
    kasihkan aku
    rindukan aku
    sayangkan aku
    kasih sekasihnya
    rindu serindunya
    sayang sesungguh sayang
    tapikan...
    bilamana kamu sudah kaya raya...
    kamu sisihkan aku
    kamu terus berubah
    dari kasih dan sayang menjadi benci
    benci sebencinya dengan aku
    aku jadi galau
    aku jadi tak keharuan
    apabila sekelip mata
    kau berubah hati
    adakah kerana kekayaan yang kau miliki kini
    telah menyekat kasih sayang kita
    adakah kerana kemiskinan aku kau terus membenciku
    Sahabat...
    tahukah kau ...
    betapa aku sayang dan kasih akan dikau
    melebihi daripada diriku sendiri
    kau masih ingat tak semasa kau susah dulu
    kau meminta pertolongan dariku
    sedangkan aku memerlukan daripadamu
    tapi aku lupakan kepentinganku
    kuberikan kepadamu
    dan kau menitis air mata terharu
    kau mengaku
    akulah sahabat dunia akhiratmu
    Tapi kenapa...kenapa...kenapa...
    setelah kau kaya raya
    kau berubah hati ...
    kau benci aku
    aku telefon kamu
    kamu tak angkat
    aku hantar mesej kamu tak balas
    kenapa kau takut ke aku meminta ehsan darimu
    menumpang teduh di atas kekayaanmu itu
    Sahabat...
    segala budi yang kuberikan kepadamu
    bukanlah minta kau balas atau kenang
    sekaya macam mana pun engkau
    aku tak perlukan kau membalas budiku
    tapi sahabat cukuplah
    sekadar izinkan kasihku berteduh di hatimu
    itu sudah lebih berharga daripada kekayaanmu
    Sahabat...
    bilamama kau sisihkan aku begini...
    aku terseksa yang amat sangat
    bertambah sedih bilamana berselisih bahu
    pandang aku pun kau tak mahu
    seakan jijiknya aku di matamu
    aku sedar siapa aku di matamu di hatimu
    taraf orang miskin manakan sama dengan orang kaya raya
    pandangan mata pada orang kaya pada si miskin sepertiku
    seperti sampah yang perlu dihanyutkan!
    begitulah kau hayutkan hatiku di hatimu
    Sahabat...
    walaupun kau perlakukan aku sedemikian rupa...
    aku tetap bersabar
    berdoa kepada Tuhan
    agar melembutkan hatimu
    menerimaku kembali sebagai sahabatmu
    sahabat dunia akhiratmu
    yang bukan berasaskan harta dan kekayaan
    yang membuatkan kasih berubah benci
    kasih tersisih
    kerana kekayaan kasih seperti di antara dua darjat...
    hati manusia dalam genggaman Allah...
    Ya Allah lembutkanlah hati sahabatku
    menerima aku kembali sebagai sahabat dunia akhiratnya
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Sahabatmu yang setia denganmu walaupun hatiku kau hancur leburkan,
    Ratu Rimba Niagara,
    16 Rabiulawal 1436H
    7 Januari 2015
    Like ·  · 
    Lembut bicaramu selembut warna mawar nan indah ini
    andai bicaramu pedih seperti tajamnya pedang bagaikan
    seluruh kelopak bunga mawar ini terlerai dari tampuk kuntuman...
    Like ·  · 
    HIDUP BERMANFAAT AGAR BERMANFAAT DI AKHIRAT
    "Jika kuman dan cendawan ada manfaatnya
    apalagi kita sebagai manusia..."
    "Manusia jiwanya kosong tidak mampu memberi pendapat yang bernas seperti pokok yang berdaun lebat tapi tidak berbuah..."
    "Seribu orang bodoh jika berazam hendak jadi pandai akan jadi pandai
    seorang yang mengaku pandai tapi bodoh tak mahu belajar sampai bilapun
    tak jadi pandai,"
    "Dengan adanya sebutir pasir sempurnalah pantai yang indah
    dengan setitis air jadilah sebuah tasik yang sempurna indah
    begitulah kita saling menyempurnakan kerana tiada seorang pun di dunia ini tiada manfaat kepada yang lain dan manfaat kita itu menjadi saham akhirat kita
    In Shaa Allah AAmiin."
    "Jadilah kita seperti pohon yang menjulang tinggi untuk melindungi pohon yang rendah jangan jadi seperti rumput sewenangnya dipijak orang."
    RATU RIMBA NIAGARA
    16 Rabiulawal 1436H
    7 Januari 2015
    Like ·  · 
    Kasih ibu rela nyawa jadi taruhan...
    gunung dan bulan jadi saksi...
    Buenas noches amigos de SAH, esperamos que hayan tenido un lindo día de Reyes!
    Sociedad Argentina de Horticultura
    Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    Like ·  · 
    KATA MENGUNDANG SYURGA ATAU MENGUNDANG BALA
    Tutup mulut jika kata-katamu mengundang bala di akhirat
    Berkatalah semahumu jika kata-katamu mengundang Syurga
    Pilihan ada di hatimu
    Tepuk dada tanyalah iman sendiri
    Maka kumuhasabah buat diriku sendiri
    Untuk dikongsikan bersama dengan peminat sasteraku
    Pujangga Alammayamu,
    Ratu Rimba Niagara
    16 Rabiulawal 1436H
    7 Januari 2015
    Selamat pagi. Jangan sombong. ‪#‎SalamMuslim‬
    Like ·  · 
    KATA MENGUNDANG SYURGA ATAU MENGUNDANG BALA
    Tutup mulut jika kata-katamu mengundang bala di akhirat
    Berkatalah semahumu jika kata-katamu mengundang Syurga
    Pilihan ada di hatimu...
    See More
    Flor del Beso (Psychotria Elata)
    Sociedad Argentina de Horticultura
    Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    Like ·  · 
    Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Mulia Mulia ini, daripada Pentadbir; DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA.
    ALHAMDU LILLAH DAN TAHNIAH KEPADA PARA ANGGOTA LEMBAGA ADAT KARAENG BAGI WANGSA BUGIS MELAYU DALAM MISI MEMBANTU MANGSA BENCANA BANJIR DI NEGERI PAHANG, TERENGGANU DAN KELANTAN.
    Di Malaysia, umumnya mengetahui bahwa bencana banjir yang sedang berlaku di Negeri Pahang, Terengganu dan Kelantan. Sukare...
    See More
    Like ·  · 
    ORANG YANG TAKUT KEMATIAN KERANA BERANGGAPAN DIA TAK AKAN MATI TAPI BILA NYAWA SUDAH SAMPAI DI KERONGKONG BARU PERCAYA DIA AKAN MATI , BILA SUDAH SAMPAI SAAT KEMATIAN TIDAK DICEPATKAN ATAU DILAMBATKAN WALAUPUN SESAAT.
    Like ·  · 
    KITA AKAN BAHAGIA JIKA KITA BERSYUKUR
    Syukurlah Islam agama yang kita anuti
    syukurlah kita punyai keluarga
    syukurlah punyai bapa
    syukurlah punyai ibu
    syukurlah punyai suami
    syukurlah punyai isteri
    syukurlah punyai anak
    syukurlah punyai kekayaan
    syukurlah walaupun miskin
    syukurlah punyai pangkat
    syukurlah punyai iman walau ditimpa apapun ujian dari-Nya,
    bukan namanya manusia jika tidak diuji-Nya
    Banyak hikmah disebalik ujian-Nya
    banjir salah satu ujian yang terbesar dari-Nya
    diturunkan bencana atas perbuatan manusia itu sendiri
    tidak menghargai anugerah dari-Nya untuk memelihara bumi
    dengan sewajarnya
    Akar pohonan jati yang mencengkam bumi dimusnahkan
    demi kepentingan duniawi
    maka jangan salahkan TUHAN
    andai bumi tak mampu bertahan lagi
    berlaku limpahan banjir lumpur
    runtuhan tanah
    kampung dan bandar ditenggelami air
    hingga ada yang terkorban akibat banjir
    harta benda tiada dapat diselamatkan lagi
    dibawa arus deras banjir
    rasaksa banjir datang tanpa diduga
    amat luar biasa sekali!!!
    rumah kediaman musnah
    tiada lagi tempat berlindung
    kebuluran
    kemiskinan
    derita
    sengsara
    datang melanda
    bertubi-tubi
    menjadi gelandangan di tanah air sendiri
    Mujurlah punyai kerajaan
    para pemimpin dan rakyat prihatin
    datang membantu
    tidak kira waktu
    sepanjang masa
    bertungkus lumus
    membantu semua mangsa banjir
    seikhlas hati setulus hati
    demi kerana kewajipan sebagai pemimpin
    yang bertanggungjawab kepada semua rakyatnya
    tanpa mengira parti, bangsa dan agama
    semuanya dibantu
    sudah menjadi kewajiban sebagai saudara seislam
    membantu saudaranya di kala musibah datang melanda
    Musibah banjir yang menimpa negara
    banyak hikmah di sebaliknya...
    jika dulu pemimpin lupa akan tanggungjawabnya pada rakyat
    membantu sekadar apa adanya
    tapi bila banjir
    membantu keseluruhannya sehingga tiada yang dipinggirkan
    SUBHANALLAH Maha Bijaksana-Nya Allah
    merencanakan sesuatu yang tidak disenangi hamba-Nya tapi memberi kebaikan kepada semua hamba-Nya agar bersatu hati dan saling bekerjasama dalam apa jua keadaan rakyat yang dibawah kepimpinannya tak kira parti tak kira bangsa dan agama. Murninya agama Islam sentiasa prihatin dengan masalah ummat Nabi Muhammad saw..
    Moga dengan musibah banjir yang menimpa negara kita ...menginsafi diri bahawa kita tetap hamba-Nya menerima segala takdir-Nya dalam redha agar di masa akan datang sentiasa bersyukur atas setiap anugerah dari-Nya.
    Allahu Akbar Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Karya Ratu Rimba Niagara
    9 Rabiulawal 1436H
    31 Disember 2015

    Jutaan Penghargaan & terima kasih kpd setiap keringat & titik peluh yg dicurahkan oleh semua sukarelawan2 pasca banjir.
    Juga Barisan Hadapan Operasi Banjir Kemaman yg diketuai oleh Pejabat Daerah, MPK, RELA, ATM, Polis, Bomba & Penyelamat, JPAM. Agensi2 JKM, JKR,JPS, Jab Kesihatan, Pendidikan, Belia dan Sukan, Penerangan, kemas, IKBN, TNB, SATU, & ramai yang bertungkus lumus sebelum, semasa & sesudah banjir di Kemaman. Juga rakan2 YB, UMNO dan MCA. Tak ketinggalan warga JKKK semua kampung terlibat.Juga para penderma yg menyumbang pelbagai bentuk sumbangan.‪#‎BanjirKemaman‬
    Sehingga kini seramai 4257 sukarelawan telah menyertai Operasi Pasca Banjir ini, antara organisasi yang terlibat adalah seperti berikut :
    Sukarelawan belia kemaman,
    Sukarelawan atra k.trg,
    Sukarelawan atra kijal,
    Sukarelawan Kementerian Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat,
    Sukarelawan pemuda jertih
    Sukarelawan belia besut,
    Sukarelawan TATIUC,
    Sukarelawan kolej komuniti k.trg,
    Sukarelawan YB Dun Kemasik,
    Sukarelawan Team Neram
    Sukarelawan Atra Air Putih
    Sukarelawan PLKN Cherating,
    Sukarelawan Yayasan Ikhlas Bangi/ KT/ Kemaman.
    Sukarelawan Pemuda Negeri Terengganu (TTB),
    Sukarelawan Team YB Iskandar
    Pemuda Umno Setiu,
    Sukarelawan dun Kijal,
    Sukarelawan guru muda terengganu,
    Sukarelawan YB Kemasik,
    Sukarelawan MSNT & MSN
    Sukarelawan Belia Felda Negeri Terengganu,
    Sukarelawan Rakan kembara malaysia Negeri Sembilan
    Sukarelawan Rakan kembara malaysia Negeri Johor
    Sukarelawan Pemuda UMNO Negeri Sembilan
    Sukarelawan UMNO Bahagian Kangar Perlis
    Sukarelawan MSNT & MSN,
    Sukarelawan Belia Johor,
    Sukarelawan MBD Kemaman,
    Sukarelawan PLKN Cherating,
    Sukarelawan Team Kuala Terengganu
    Sukarelawan ADUN Air Putih/ATM,
    Sukarelawan Belia K.T,
    Sukarelawan Media ITYM
    Sukarelawan Seri Menanti
    Sukarelawan Artis Tempatan,
    Sekiranya berminat untuk menyertai misi sukarelawan di Kemaman anda boleh berhubung dengan Saudara Azizi 0164212621
    *Sila maklumkan sekiranya nama organisasi anda tidak disebutkan
    Like ·  · 

    BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING
    DOA RAKYAT 1MALAYSIA UNTUK PM NAJIB RAZAK TERCINTA MOGA SEGERA SEMBUH AAMIIN
    Najib Razak...
    Continue Reading
    Inilah filosofi kerja Gerakan Peduli Nusantara ( GPN )
    Like ·  · 
    OLDER
    MALAYSIA DIDUGA RAKSASA BANJIR INDONESIA DIDUGA RAKSASA AWAN AGAR SEMUA MUHASABAH DIRI KERANA TIADA SIAPA YANG BOLEH MELAWAN TAKDIR ILAHI
    DOA RAKYAT 1MALAYSIA UNTUK PM NAJIB RAZAK TERCINTA MOGA SEGERA SEMBUH AAMIIN
    Najib Razak...
    Continue Reading
    KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA added 4 new photos.
    KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA akan mengadakan Kempen Derma Darah Khas Untuk Membantu Mangsa Banjir Pantai Timur bagi memastikan bekalan darah yang mencukupi di hospital-hospital yang terjejas akibat banjir seperti ketetapan berikut:
    Tarikh: 7 Januari 2015 (Rabu)
    Masa: 10.00 pagi – 9.00 malam
    Tempat: Centre Court LG, Nu Sentral Mall,
    Jalan Tun Sambanthan, Kuala Lumpur
    "Dermalah Darah : Bantulah Insan Yang Memerlukannya"
    Like ·  · 
    BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING
    Di kala negeri pantai timur dilanda banjir besar
    semua rakyat dan pemimpin Malaysia...
    berpadu bersatu hati bergotong royong...
    Continue Reading
    Air banjir semakin surut namun kerja-kerja pemulihan dan pembersihan masih diperlukan dan giat dilaksanakan. Saya ingin berterima kasih kepada semua pihak yang membantu dalam usaha menyelamat serta membaik pulih kawasan-kawasan yang dilanda musibah banjir. Erti kata “Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing” dapat dilihat dari kesepakatan dan kerjasama pelbagai golongan rakyat Malaysia, dari anggota-anggota keselamatan negara, badan-badan kerajaan, pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan hinggalah kepada orang awam. Jasa dan pengorbanan anda semua tidak akan dilupakan.
    Like ·  · 
    ALLAH MAHA PEMURAH SENTIASA MEMBERIKAN AKU ILHAM UNTUK BERKARYA
    SASTERA. ALLAHU AKBAR AAMIIN
    Aku bersyukur kepada Allah swt sebanyak-banyak-Nya kerana bilamana aku melayari
    laman FBku seperti aku dihujani permata-permata Syurga yang gugur dari langit ke tujuh ... aku teruja mengutip permata Syurga setiap hari sehingga aku tak terkutip-kutip telalulah banyak. Lagi aku bagikan Permata Syurga Kurniaan-Nya kepada penghuni alammaya lagilah banyak tak terkata. Allahu Akbar betapa Allah itu Maha Pemurah kepada semua hamba-Nya tanpa terkecuali.
    Yang membuatkan aku sedih terutama kepada rakan fbku, mereka baca karyaku semahunya tapi rasa terpanggil untuk like jauh sekali untuk komentar apa yang aku tulis. Jika aku tulis memuji diriku sendiri memang patutlah tak di like atau di komentar kerana aku berlagak sombong . Ini yang aku tulis Memuji Memuja Allah swt dan Nabi Muhammad saw pun tak mahu lembut hati nak like.
    Ini adalah punca di antara kenapa rakan fbku silih berganti...kerana aku tidak tega menyimpan rakanku yang keras hatinya.
    Kepada rakan fbku yang telah kuundur diri dan yang bakal kuundurkan diri harap sudi maafka aku...kita tetap silaturrahim cumanya di alammaya ini kamu sendiri tidak pernah izinkan dirimu untuk menjadi rakan setiakawanku . Duniaku sastera jadi aku mahu rakan fbku juga memahami duniaku.
    Harap sudi memaafkan aku. Bilamana ku sudah berterus terang di akhirat nanti tidaklah kamu menyalahkan aku dan aku tidak juga menyalahkan kamu. Kerana dua-dua tak salah yang salah kita saling tak sefahaman itu jer....
    Luahan hati rakan fbmu,
    Ratu Rimba Niagara,
    15 Rabiulawal 1436H
    6 Januari 2015
    Like ·  · 
    Aku hanya perlukan komentar dan like daripada rakan fbku yang telah kuanggap sebagai pejuang sastraku, andai mereka sepikan karyaku bererti mereka tak sudi bersama dengan sasteraku ...sebab itu juga rakan fbku silih berganti..sebelum aku undur diri ku minta maaf tapi bukan bermakna aku memutuskan silaturrahim kerana aku lebih mahu bersikap mandiri dalam berkarya . Andai aku khawatir like dan komentar orang lain pasti sampai sekarang aku tak bersastera. Yang aku tahu aku gembira dan bahagia dengan dunia sasteraku. In Shaa Allah AAmiin.
    Hidup akan menjadi lebih baik saat Anda bersikap lebih mandiri, daripada selalu khawatir tentang komentar orang lain.
    Mario Teguh
    Like ·  · 

    Tolong dishare kawan-kawan biar diusut
    Like ·  · 

    AKU BAHAGIA DIKELILINGI RAKYAT RIMBAKU YANG MENYAYANGIKU KERANA ALLAH TAALA SENTIASA MENYOKONG DAN MEMELIHARA KARYA SASTERA YANG KUTULIS SEPENUH JIWA RAGA. SYUKUR ALLAH TERIMA KASIH RAKYAT RIMBAKU. MOGA RAKAN FB DAN GROUPKU JUGA MENYAYANGIKU KERANA ALLAH TAALA. AKU SAUDARA SEISLAMMU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Rabeah Binti Mohd Ali's photo.
    Like ·  · 

    SUSAHMU SUSAHKU SENANGMU BAHAGIAKU




    DI TEMPAT KENDURI KITA BERBAGI BERKAT

    Today
  • Yesterday
  • January 5


BILAMANA ORANG MENGUMPAT KITA UCAPKAN TERIMA KASIH

TERIMA KASIH ATAS PERSAHABATAN DALAM PERSAUDARAAN MOGA SAMPAI SYURGA KITA BERSAUDARA AAMIIN

Waqt News's photo.
Unlike ·  · 
  • You, Indra Utama Nasution and 2 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali JIKA ORANG BALING KITA DENGAN BATU SAKIT TERLUKA SEKEJAP SAJA TAPI JIKA KITA BALAS DENGAN BUAH, HATINYA BERUBAH BERBUNGA IMAN TERKESAN HINGGA KE AKHIRAT ALLAHU AKBAR MANISNYA IMAN. MOGA IMANKU IMANMU SEMANIS ITU. AAMIIN.


KATA MENGUNDANG SYURGA ATAU MENGUNDANG BALA
Tutup mulut jika kata-katamu mengundang bala di akhirat
Berkatalah semahumu jika kata-katamu mengundang Syurga
Pilihan ada di hatimu
Tepuk dada tanyalah iman sendiri
Maka kumuhasabah buat diriku sendiri
Untuk dikongsikan bersama dengan peminat sasteraku
Pujangga Alammayamu,
Ratu Rimba Niagara
16 Rabiulawal 1436H
7 Januari 2015
Flor del Beso (Psychotria Elata)
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  · 
  • Arman Dub Teriqat tidur dan duduk di suraumendeqar aki (datuk) berujar
    berbicaralah yang bermanfaat
    jangan biasakan mengumpat

    menegur dengan kata yang bijak
    jangan ditempat kenduri berbagi berkat
    2 hrs · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Bilamana orang mengumpat kita 
    ucapkan terima kasih
    karena seorang yang pemurah pahala

    sanggup memberikan pahalanya pada kita
    jika ramai yang diumpatnya
    semua mendapat pahalanya
    lalu dia jadi muflis akhirat
    bila muflis akhirat
    tempatnya di neraka nauzubilah
    maka jangan diherankan orang mengumpat kita
    ucapkan saja terimakan duhai si pengumpat ...
    umpatlah aku semahumu
    kerana kau tak tahu pahalamu pergi ke aku
    walaupun aku tak banyak pahala sepertimu
    berkat aku sabar tika kau mengumpat aku
    aku mendapat balasan pahala di akhirat yang sedang menungguku
    jadi aku tak kisah kau umpat aku
    jika kau kisah akan pahalamu diberikan padaku
    lebih baik kau jahit mulutmu daripada mengumpat...
    diam adalah lebih baik daripada berkata-kata
    pastikan bila hendak berkata 
    memberi saham kepada akhiratmu
    bila kujawab memberi saham akhiratku jua...
    14 mins · Like · 1
  • Arman Dub 4 baris lawan barisan skampung mana lawan
    3 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Jika di dunia tempat berlawan itu berarti si perkasa yang sombong sebab bilamana udah nazak tak mampu nak lawan malaikat maut apalagi malaikat yang menyoal di kubur.


”SYUKUR YA ALLAH KERANA IZINKAN AKU BERKARYA SASTERA TANPA-MU AKU TIDAK DAPAT BERSASTERA WALAUPUN SEBARIS AYAT. TERIMA KASIH DUHAI HAMBA ALLAH KARENA SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA YANG DISIARKAN SEPANJANG TAHUN 2014.

MAAF ZAHIR & BATHIN ATAS SEGALA KEKHILAFAN TUTUR BICARA DALAM BERKARYA. SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2015 MOGA SEMUANYA TERUS BAHAGIA DAN BERJAYA DUNIA AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.'SIAPAPUN KAMU TAK KIRA DI MANA KAMU BERADA KAMU TETAP SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT, DI DUNIA NYATA KITA TAK BERTEMU IN SHAA ALLAH DI SYURGA KITA BERTEMU BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

'SALAM CINTA KASIH DAN SAYANG UNTUK PERDAMAIAN SELURUH
DUNIA.

'Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,

Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman,
Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
16 Rabiulawal 1436H
7 Januari 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;