Monday 5 January 2015

MOGA ALLAH SWT MAKBULKAN NIATKU SEBELUM DIJEMPUT PULANG ALLAHU AKBAR AAMIIN


MOGA ALLAH SWT MAKBULKAN NIATKU SEBELUM DIJEMPUT PULANG ALLAHU AKBAR AAMIIN



Seberat apapun peristiwa yang menimpa kita, jika kita meyakini sepenuh hati bahwasanya Allah Swt Dzat Yang Maha Memiliki dan Dia-lah Yang Maha Menghendaki, niscaya kita akan bisa menghadapinya dengan baik. Seandainya seluruh jin dan manusia bersekutu untuk mencelakai kita, jika Allah Swt tidak menghendakinya, maka tidak akan terjadi apa-apa terhadap diri kita.
Tidak jarang kita temui orang yang telah melakukan usaha sedemikian rupa, namun sayangnya ia malah percaya kepada jimat atau mantra yang diberikan ‘orang pintar’ kepadanya. Jika demikian yang terjadi, maka sungguh sia-sialah segala apa yang telah diupayakannya. Sia-sialah pula keimanan yang telah dinyatakannya karena ia terjerumus pada kemusyrikan.
Like ·  ·  · 48,5631,2383,301
Seorang yang gemar mendermakan hartanya, namun bukan penilaian Allloh yang ia harapkan, maka ia telah tersesat dalam niatnya. Apa yang ia harapkan adalah kekaguman orang lain yang memandangnya sebagai seorang dermawan. Apa yang ia harapkan adalah sorotan dan jepretan kamera wartawan yang akan memberitakan perihal kegiatannya membagi-bagi sebagian dari hartanya.
http://www.smstauhiid.com/pentingnya-niat-dalam-amal/

Mari kita ajukan sebuah pertanyaan, ‘’Apakah yang menjadi penyebab amal ibadah kita tidak diterima Alloh Swt?’’ Jawaban yang paling mendasar adalah karena
SMSTAUHIID.COM
Unlike ·  ·  · 28,5874071,531
SUBHANALLAH BEGINILAH INDAHNYA ANDAI CITA-CITA, 'KOTA SASTERA RATU RIMBA NIAGARA,' YANG KUANGANKAN MENJADI REALITI. ALLAHU AKBAR AAMIIN

Prince armaan added 3 new photos.
Like ·  ·  · 15492
بيشتري دجاجة قيمتها عشرة ملايين ريال !! عايز اشتم بس الشتيمة حرام !
ردوا أنتو بقى 

News Feed

RECENT ACTIVITY
WARKAH UNTUK MANTAN PRESIDEN INDONESIA BAPAK SUSILO BAMBANG YUDHOYONO
Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wr wb
...Continue Reading

Cahaya Islam
Karya: Susilo Bambang Yudhoyono
Kukabarkan kepadamu wahai semua insan
Islam, penabur rahmat bagi semesta alam
Dalam salam dan kedamaian
Dalam tutur dan kebenaran
Dalam teguh dan keadilan
Merangkai hidup, membangun persaudaraan
Islam yang difirmankan Tuhan
Bukanlah seikat simbol yang kering hakiki
Tetapi nilai, pancaran tuntunan sejati
Yang tak patut disiasati
Apalagi untuk kepentingan pribadi
Cahaya Islam, engkaulah cahaya keagungan
Cahaya Islam, engkaulah peneduh kehidupan
Tidakkah kau lengkapkan jalan menuju kebijakan
Dalam keindahan firmanMu ya Tuhan
Dalam kesejukan sabdamu ya Rasul
Dalam cahaya,
Sinar suci yang penuh kemuliaan
Jakarta, 1 Februari 2004
(Diambil dari buku dua kumpulan puisi, “Membasuh Hati di Taman Kehidupan” karya Susilo Bambang Yudhoyono)
Like ·  · 
MOGA ADA CATATAN DARIPADA MALAIKAT RAQIB YANG MENULIS KEBAIKAN. BAGI YANG MENULIS, YANG LIKE DAN MEMBERI KOMENTAR DAN ADA NILAIAN DI SISI ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
TIADA RASA KESYUKURAN
By Karaton Nusantara
...Continue Reading
Assalamualaikum WMHWRKT & Salam Hormat Salam Sejahtera kepada rakan2 grup sekalian Yang Mulia Mulia ini, daripada Pentadbir; DEWAN ISTIADAT SAORAJA ADAT KARAENG (DISAKA) MALAYSIA.
Saya bertanyakan kepada Y.T.M. Sri Pemangku Adat , KENAPA BENCANA ALAM SEPERTI BANJIR, RIBUT SERINGKALI TERJADI AKHIR2 INI?.. beliau menjawab "TELALU BANYAK YANG HAQ DIKETEPIKAN, YANG BATIL DI UTAMAKAN, YANG BENAR LEBIH DIANGGAP PALSU, MANAKALA YANG PALSU MENJADI BERTAMBAH BENAR, KEKAYAAN, KEMEWAAN, KENAMAAN DAN SEBAGAINYA MENJADI KEEGOAAN SECARA TERANG2 TANPA RASA MALU PADA SESAMA MANUSIA DIHINA-HINA KEPADA MAHA PENCIPTA (ALLAH S.W.T.) TIADA RASA KESYUKURAN", itulah jawapannya..
Like ·  · 

ILMU DIAJAR CARA MENDIDIK SAMA-SAMA MUHASABAH DIRI
‪#‎Repost‬ @astrogempak・・・... Dakwah ada pelbagai cara, salah satunya berdakwah dengan cara yang menghiburkan (melawak) kalau cara itu dapat tarik orang dengan Islam.
Jangan lupa saksikan Mimbar Akhir ‪#‎PencetusUmmah‬ pada Khamis ini jam 9 Malam di Astro Oasis, Astro Prima & Astro Maya HD.‪#‎SeruDenganHikmah‬
...Continue Reading
Like ·  · 
"Moga rakan fbku berani memperjuangkanku kerana mereka adalah hero sastraku andai mereka penakut maka kuucapkan selamat tinggal dengan sedihnya.... "
PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA & RAKAN-RAKAN ALAMMAYA
14 RABIULAWAL 1436H
5 JANUARI 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;