Thursday 2 July 2015

MARHABAN YA RAMADAN (162) NAMA, PANGKAT, HARTA & KUASA ADALAH BONUS UNTUK DIJADIKAN SAHAM AKHIRAT





MARHABAN YA RAMADAN (162) NAMA, PANGKAT, HARTA & KUASA ADALAH BONUS UNTUK DIJADIKAN SAHAM AKHIRAT

HAKIKAT CINTA KEPADA ALLAH
Hakikat Cinta Kepada Allah ذَٲلِكَ ٱلَّذِى يُبَشِّرُ ٱللَّهُ عِبَادَهُ ٱلَّذِينَ ءَ...
SMSTAUHIID.COM


HAKIKAT CINTA KEPADA ALLAH

Like   Comment   

News Feed

HAKIKAT CINTA KEPADA ALLAH
Hakikat Cinta Kepada Allah ذَٲلِكَ ٱلَّذِى يُبَشِّرُ ٱللَّهُ عِبَادَهُ ٱلَّذِينَ ءَ...
SMSTAUHIID.COM
Like   Comment   
Sedutan video Adik Lukman call Ustaz Don
Adik Lukman (10 tahun) menelefon ustaz untuk disemak bacaannya. Masya Allah. Hebat. Tapi permintaannya di akhir perbualan itu meruntun hati setiap yang mendengar, setiap yg melihat. Allahu Rabbi. Lindungilah anak ini. Rahmati kedua ibu bapanya, amin.

 
Semakin kita mengejar nama , pangkat , harta & kuasa...semakin hampir ajal dengan kita !
Like   Comment   
Like   Comment   
  • You, Datuk Faiz and 52 others like this.
  • Mon Man semakin maju teknologi
    semakin jahil manusia
    Like · Reply · 1 · 21 hrs
  • Shahrulnizam Sidek Saya tdk ada pangkat pun tok...
    Like · Reply · 1 · 20 hrs
  • Rina Lulu akan ramailah manusia yg akan lupa dari mana asal mereka....
    Like · Reply · 1 · 19 hrs
  • Rabeah Binti Mohd Ali Moga datuk faiz tak jahil walaupun semakin maju teknologi
    moga datuk juga tak lupa asal usul datuk... 
    makin ada pangkat , harta dan kuasa makin menunduk kepada Allah swt Aamiin.


    Nama, pangkat, harta & kuasa adalah bonus untuk dijadikan saham akhirat. Insya-Allah berjaya dan bahagia dunia akhirat . Aamiin.
    Like · Reply · 1 · 51 mins
  • Datuk Faiz Amin ya robbal a'lamin
    Unlike · Reply · 1 · 40 mins
    • Rabeah Binti Mohd Ali
      Write a reply...
  • Ratu Rimba Niagara AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA

    aku bukan ratu

    aku bukan ratu bangsawan diRaja

    habis tu mengapa
    mengaku ratu jika bukan ratu
    mengapa mengaku bangsawan jika bukan bangsawan diRaja
    cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bansawan diRaja sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan

    adakah gelaran ratu dan bangsawan diRaja
    telah membuatkan hatimu tersakiti

    iya memang aku sakit hati
    jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan diRaja
    tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
    aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
    kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
    tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
    malah kamu bagi kami
    paling hina dan menjijikkan
    pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
    yang harus di hanyutkan
    sampah tetap sampah
    sampah yang disumpahkan
    selamanya menjadi sampah
    itulah hukum karma
    mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan diRaja
    agar dihormati dan disanjungi manusia
    kelas bawahan tetap kelas bawahan
    manakah sama dengan kelas bangsawan diRaja
    walaupun kau laungkan seluruh benua
    kau adalah ratu golongan bangsawan diRaja
    itu cuma angananmu yang tak akan jadi kenyataan...

    duhai ratu golongan bangsawan
    aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
    tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
    adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
    sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan diRaja
    terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
    sampai kamu hinakan aku seperti sampah
    adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
    yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan tidak habis habis hartamu?
    sedarjat mana pun kamu
    adakah kamu yang petah berbicara ini
    apabila dimatikan kamu perintahkan agar
    semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
    jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
    luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
    ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
    jika kamu yakin kamu mati dalam redha Allah
    aku redha kamu hina aku
    hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
    biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan diRaja kerana aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali harta bertimbun seperti golongan bangsawan
    aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
    aku malu pada diriku sendiri
    mengaku ratu golongan bangsawan diRaja
    dengan pengakuanku itu
    aku terhegeh-hegeh
    bercampur gaul dengan golongan bangsawan
    mereka hormatiku dan sanjungi aku
    kerana mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka dengan memanggilku Yang Mulia Ratu kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu tapi tahukah kamu ratu bangsawan
    betapa aku terpaksa memecahkan tembok
    jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan, aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
    rasakan mereka tiada jurang perbezaan status
    berdiri sama tinggi
    duduk sama rendah
    golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
    tiada rasa saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
    golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka, akan ada hukum karma
    makanya hukum karma itu
    mahu diperbaiki
    saling memperbaiki
    agar hukum karma
    menjadi buat baik dibalas baik
    buat jelek dijauhkan
    yang ada hati semurni Syurga
    itulah yang didambakan oleh kita semua
    dan kerana itu juga
    RATU RIMBA NIAGARA berkarya
    ratu sebagai watak dalam karya saja
    bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
    makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
    ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
    aku bukan ratu memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
    sayang dunia akhirat
    agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    15 Ramadan 1436H
    2 Julai 2015

    RazaliBawi Bawi Terima kasih ratu rimba.. walau pun kau ratu rimba tapi kata2 mu penuh makna. Tulisan mu. Mendatangkan kesedaran di hati pembaca seperti saya. Amin... semoga terus berkarya.. amiin..

    Ratu Rimba Niagara Semua-Nya dengan izin-Nya dapat berkarya. Moga memberi hidayah buat kita semua. Insya-Allah. AAmiin.

    RazaliBawi Bawi Aamiin..

    Laboratorium Tempur Melodi sukses selalu bunda

    Ratu Rimba Niagara Aamiin.

    PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    15 RAMADAN 1436H
    2 JULAI 2015.
    Like · Reply · 1 · 40 mins
  • Rabeah Binti Mohd Ali

NAMA, PANGKAT, HARTA & KUASA ADALAH BONUS UNTUK DIJADIKAN SAHAM
AKHIRAT


Datuk Faiz
Semakin kita mengejar nama , pangkat , harta & kuasa...semakin hampir ajal dengan kita !

You, Datuk Faiz and 52 others like this.

Mon Man semakin maju teknologi
semakin jahil manusia

Shahrulnizam Sidek Saya tdk ada pangkat pun tok...

Rina Lulu akan ramailah manusia yg akan lupa dari mana asal mereka....

Moga datuk faiz tak jahil walaupun semakin maju teknologi
moga datuk juga tak lupa asal usul datuk...
makin ada pangkat , harta dan kuasa makin menunduk kepada Allah swt Aamiin.

Nama, pangkat, harta & kuasa adalah bonus untuk dijadikan saham akhirat. Insya-Allah berjaya dan bahagia dunia akhirat . Aamiin.

Datuk Faiz Amin ya robbal a'lamin


AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA

aku bukan ratu
aku bukan ratu bangsawan diRaja

habis tu mengapa
mengaku ratu jika bukan ratu
mengapa mengaku bangsawan jika bukan bangsawan diRaja
cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bansawan diRaja sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan

adakah gelaran ratu dan bangsawan diRaja
telah membuatkan hatimu tersakiti

iya memang aku sakit hati
jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan diRaja
tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
malah kamu bagi kami
paling hina dan menjijikkan
pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
yang harus di hanyutkan
sampah tetap sampah
sampah yang disumpahkan
selamanya menjadi sampah
itulah hukum karma
mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan diRaja
agar dihormati dan disanjungi manusia
kelas bawahan tetap kelas bawahan
manakah sama dengan kelas bangsawan diRaja
walaupun kau laungkan seluruh benua
kau adalah ratu golongan bangsawan diRaja
itu cuma angananmu yang tak akan jadi kenyataan...

duhai ratu golongan bangsawan
aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan diRaja
terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
sampai kamu hinakan aku seperti sampah
adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan tidak habis habis hartamu?
sedarjat mana pun kamu
adakah kamu yang petah berbicara ini
apabila dimatikan kamu perintahkan agar
semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
jika kamu yakin kamu mati dalam redha Allah
aku redha kamu hina aku
hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan diRaja kerana aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali harta bertimbun seperti golongan bangsawan
aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
aku malu pada diriku sendiri
mengaku ratu golongan bangsawan diRaja
dengan pengakuanku itu
aku terhegeh-hegeh
bercampur gaul dengan golongan bangsawan
mereka hormatiku dan sanjungi aku
kerana mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka dengan memanggilku Yang Mulia Ratu kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu tapi tahukah kamu ratu bangsawan
betapa aku terpaksa memecahkan tembok
jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan, aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
rasakan mereka tiada jurang perbezaan status
berdiri sama tinggi
duduk sama rendah
golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
tiada rasa saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka, akan ada hukum karma
makanya hukum karma itu
mahu diperbaiki
saling memperbaiki
agar hukum karma
menjadi buat baik dibalas baik
buat jelek dijauhkan
yang ada hati semurni Syurga
itulah yang didambakan oleh kita semua
dan kerana itu juga
RATU RIMBA NIAGARA berkarya
ratu sebagai watak dalam karya saja
bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
aku bukan ratu memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
sayang dunia akhirat
agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

Karya Ratu Rimba Niagara
15 Ramadan 1436H
2 Julai 2015

RazaliBawi Bawi Terima kasih ratu rimba.. walau pun kau ratu rimba tapi kata2 mu penuh makna. Tulisan mu. Mendatangkan kesedaran di hati pembaca seperti saya. Amin... semoga terus berkarya.. amiin..

Ratu Rimba Niagara Semua-Nya dengan izin-Nya dapat berkarya. Moga memberi hidayah buat kita semua. Insya-Allah. AAmiin.

RazaliBawi Bawi Aamiin..

Laboratorium Tempur Melodi sukses selalu bunda

Ratu Rimba Niagara Aamiin.

PETIKAN WALL DATUK FAIZ , GRUP MELAYU BANI JAWI & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
16 RAMADAN 1436H
3 JULAI 2015.


(PUISI DIILHAMKAN SEMPENA MERAIKAN JALINAN TALISIRATURAHMI NASIONAL RAJA SULTAN NUSANTARA III JUNI DI KOTA MALANG)
Ratu Rimba shared Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari'sphoto.
Monday baru belajar membela monyet comel ini
Ratu Rimba Niagara INI LAH PENGGANTI SI KUNTA SI KUNTE KU YANG TELAH MATI LEMAS DI OMBAK RINDU TIKA MAHU MENCARI MAHKOTAKU YANG HILANG. ALLAH SWT TELAH MENGGANTIKAN YANG LAIN UNTUK MENYOKONG PERJUANGAN SASTERAKU. APA NAK BUAT NAK HARAPKAN RAKAN FB TAK ADA YANG SUDI NAK MENYOKONG...SEDIH HATIKU BUKAN KEPALANG...TENGAH PIKIR NAK BAGI NAMA APA NICH ...
Ratu Rimba Niagara KU BERI NAMA
SATRIA DIRAJA NUSANTARA ...
Kedaton Kraton Wahyu Utamaposted toRatu Rimba Niagara
March 21
Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara
Hendra Ibrahim Bangsa melayu bukan hanya sekadar menjaga kebudayaan dan adat istiadat Melayu saja, Bangsa Melayu adalah Bangsa yang besar yang dikenal diseluruh dunia dengan semua kemampuan dan potensinya, serta adat istiadat yang sangat santun dan bermartabat, Bangga dan berusahalah membesarkan dan membangkitkan Melayu yg telah pudar dan jangan lemah menghadapi arus zaman, karena melayu tak kan hilang ditelan zaman. Bangsa yang besar ditentukan oleh para satria dan pemimpin2 nya. kalau sudah memegang nama melayu, berjuanglah, jgn bermalas2an. karena melayu itu sangat Agung dan Mulia.
Daulat Tuanku...
Ampun Tuanku beribu ampun,
Mohon patik masuk mengadap
Mohon patik merangkai khilaf
Mohon patik persembah rasa
Tuanku pelindung keluhuran
Tuanku Payung kesejahteraan
(DANA KARYA SASTRA NUSANTARA DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN JALINAN TALISIRATURAHMI NASIONAL RAJA SULTAN NUSANTARA III JUNI DI KOTA MALANG SALAM SUKSES SEMUA YANG HADIR DARIPADA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HAMBA SAYANG SEMUA DEMI-NYA SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN)
23 Juni 2013
INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA DIMARTABATKAN MELALUI KARYA-KARYA TEATER BANGSAWAN DIRAJA KARYA RATU RIMBA NIAGARA IN SHAA ALLAH AAMIIN.
MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
(PETIKAN DARIPADA WALL MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN & RATU RIMBA NIAGARA)
13 Zulhijjah 1434H
18 Oktober 2013M
PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA
PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
1 Rejab 1435H
1 Mei 2014
Humas Partai Gerindra Mataram likes this.
YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU
AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT
ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU
JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU
JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT
YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
7 Rabiulakhir 1435H
7 Februari 2014M
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
14 RAMADAN 1436H
1 JULAI 2015
PINNED POST

News Feed

ASAL USUL MELAYU
Video dokumentari 20 minit yang menceritakan kepada kita sejarah paling awal bangsa Melayu itu sendiri. Siapakah Melayu... dan bagaimana orang Melayu boleh berada di nusantara ini? Semuanya akan terbongkar dalam sebuah dokumentari.
KLIK SHARE DAN LIKE agar semua bangsa Melayu di luar sana kenal asal usul mereka.
YOUTUBE.COM

0 comments:

Post a Comment

 
;