Sunday 28 June 2015

MARHABAN YA RAMADAN (113) MELAYU BUKAN BANGSA YANG LEMAH



MARHABAN YA RAMADAN (113) MELAYU BUKAN BANGSA YANG LEMAH

DEMI ISLAM DAN MELAYU RAKYAT MAHU UMNO BERGABUNG DENGAN PAS
Ke arah perpaduan Umno Pas
---Anak kepada arwah Tuan Guru Nik Aziz iaitu Ketua Pemuda Pas Yb Nik Abduh bersama Ahli Majlis tertinggi UMNO Dr Asyraf dalam forum perpaduan
UMNO BERGABUNG DENGAN PAS PASTI DAP KALAH MELAYU MENANG BILAMANA MELAYU MENANG ISLAM PUN MENANG BILA MELAYU KALAH DAP MENANG BUDDHA MENANG JADILAH MELAYU SENASIB DENGAN ROHINGYA DIZALIMI BUDDHA SEHINGGA TERPAKSA MELARIKAN DIRI DARI TANAH AIR SENDIRI. SEBAB ITU KITA DI GRUP MESTI KUAT PERTAHANKAN MELAYU SEBELUM MELAYU DIUSIR DARI NEGARA SENDIRI....!!!
Ada hikmahnya DAP tolak PAS , kalau dulunya PAS boleh bergabung dengan DAP untuk menumbangkan UMNO tapi kenapa tak boleh begabung dengan UMNO untuk menunbangkan DAP. Pasti boleh. Insya-Allah.
Jika UMNO dan PAS masih keras hati tak mahu bergabung keranakepentingan sendiri sehingga DAP menang. Yang pertama sekali naik tongkang adalah puak-puak BN dan sekutunya kedua puak-puak PAS yang keras kepala jadilah seperti pendatang cina yang datang ke tanah melayu untuk cari makan selepas itu merampas kuasa melayu....negara mana ya nak terima tongkang BN dan PAS??? Segala aset pemimpin BN dan PAS dibekukan menjadi hak rakyat untuk menebus kembali tanah air daripada kuasa DAP. Rakyat yang tinggal berjuang bersama-sama dengan raja-raja melayu dan pahlawan melayu. Biar kita berfikir dari sekarang daripada nasi sudah menjadi bubur....!!! sejujurnya rakyat tak mahu kehilangan negara ....kehilangan pemimpin boleh dicari ganti kehilangan negara nak cari kat mana????
Olive Myangel Mohamed Orang melayu islam mesti bersatu demi islam......buanglah bab parti, itu cuma alat untuk Yahudi pecah belahkan melayu sbb tu British bawa masuk Cina dan India untuk pecah belahkan melayu.....
Zie Bechik Perpaduan tu yg di harapkan dari kedua2 parti. Samoga berjaya penyatuan ni.
izam Zainal Diharapkn begitulah.
Rabeah Binti Mohd Ali Moga Allah swt melembutkan hati pemimpin PAS dan UMNO untuk bergabung demi kemenangan Islam dan melayu nusantara. Aamiin.
PETIKAN GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI (NUSANTARA), MELAYU BANI JAWI & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
11 RAMADAN 1436H
28 JUN 2015
Sudut rak Al-Quran di Masjid Kampung Baru. Semoga Allah SWT lindungi dan berkati hamba-hambaNya yang berserah.

PINNED POST

News Feed

ASAL USUL MELAYU
Video dokumentari 20 minit yang menceritakan kepada kita sejarah paling awal bangsa Melayu itu sendiri. Siapakah Melayu... dan bagaimana orang Melayu boleh berada di nusantara ini? Semuanya akan terbongkar dalam sebuah dokumentari.
KLIK SHARE DAN LIKE agar semua bangsa Melayu di luar sana kenal asal usul mereka.
YOUTUBE.COM
RECENT ACTIVITY
Siapa pemilik Giant?
Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary.
Perkara ayam xsembelih sebelum ini......
Perkara kuih ada giletin kebelakangan ini. ..
akn merosakan perniagaan orang Islam.
Kenapa bukan di Tesco...
Kenapa bukan di Carfour. ..?
Kenapa bukan dipasaraya2 lain...?
Itulah strategi pesaing bukan Islam utk bg rosak ekonomi dan perniagaan orang2 Islam.
Semua pengurusan dlm Giant diperingkat halal haram terdiri dari orang2 Islam.Sanggupkah mereka menanggung dosa beribu msnusia Islam yg memakannya jika ianya haram?.
Tan Sri Syed Mokhtar
adalah satu2nya jutawan Islam selain Yayasan Saad,Jutawan MK Land dln2 yg paling banyak mengingfak harta,zakat dlln setiap bulan dlm plbagai fisabilillah ekonomi,pendidikan dan sosial dlm dan luar negara.
Hentikan copy paste keseluruh group.
Jgn biar diri kita jd pekerja kafir tanpa gaji.
Jgn biar kita menjd kader sukarela bg menghancurkan ekonomi orang2 Islam.
nauzubillah
wallahuaklam
PERSATUAN PENIAGA ISLAM MALAYSIA.
  • You and 13 others like this.
  • Matt Taher Cadbury pun TanSri Syed Mokhtar juga yang punya kan?
    47 mins · Like · 1
  • Bajang Laut yup,jutawan melayu yg sentiasa merendah diri.
    46 mins · Like · 2
  • Matt Taher Begitu juga brand roti gardenia.... pasal isu babi cadbury tu ada spekulasi ke agaknye?
  • Bajang Laut dna babi pada cadbury tu hanya dijumpai di kertas salut pembungkus jer,kemungkinan besar perpindahan dna terjadi semasa di dalam proses pemindahan ke premis/di dalam premis jualan tersebut,bermakna dari pihak ketiga/luar.
    39 mins · Edited · Like · 2
  • Bajang Laut roti gardenia juga pernah diserang dengan pelbagai cerita.
    40 mins · Like · 1
  • Matt Taher Saya tau. Pernah dgr gak tu tuan...
  • Matt Taher Tapi pasal cabury tu tak sanggup rasanya nak makan lagi skg...
  • Matt Taher Certa lagi tuan....
  • Bajang Laut isu penjualan/konsesi IPP antara 1mdb dgn Malakoff juga pernah disensasikan,milik jutawan yg sama.
    34 mins · Like · 1
  • Matt Taher Maksudnya ini bukan suatu kebetulan?
  • Bajang Laut berapa ramai jutawan melayu yang mampu menolong orang Islam/melayu dalam memperkasakan ekonomi? tuduh la dia kroni atau apa saja,hakikatnya beribu orang melayu yang bergantung hidup kepadanya samada secara langsung/tidak. setakat ini hanya dia yang mampu memecah dominasi kaum cina di dalam bidang ekonomi.
    27 mins · Edited · Like · 1
  • Lang Sambar Kominis2 ni mula menyerang usahawan melayu.yg bangsat nya melayu la sokong kominis2 ni.bila la gendang perang nak berbunyi ni.dah tak tahan dgn perangai2 kominis dan melayu pengkianat ni
  • Rabeah Binti Mohd Ali Bukan saja bangsa asing untuk menjatuhkan usahawan melayu, melayu sama melayu juga dengki khianat sesama melayu.
    1 min · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
Apa cara dap buat sama dengan cara lee kuan yew di Singapore
Lee kuan yew sanggup masuk masjid di Singapore duduk belakang orang tengah solat untuk jumpa mereka - bila mereka dapat kuasa
1- hampir semua perkampungan Melayu hilang di peta tanah Melayu Singapore
2- tiada orang Melayu berpangkat pegawai kolonel ke atas di Singapore
3- tiada lagi presiden Melayu di Singapore
4- tiada lagi pergi masuk masjid di Singapore selepas Lee kuan yew dapat kuasa
5- hanya 1 menteri dilantik dikalangan orang Melayu itupun jawatan menteri tiada kuasa tidak penting


OLDER
PENTING ! ambillah masa untuk membacanya, admin telah ringkaskan sebaik munkin supaya tidak terlalu panjang.
TAHUKAH ANDA kisah seorang banduan wanita bernombor 650 di Guantanamo bay ? dia adalah Dr. Aafia Siddiqui, berasal dari Pakistan, seorang PhD. mempunyai 144 Honorary Degrees & Certificates didalam Neurology daripada pelbagai pusat pengajian di seluruh dunia, malah satu-satunya Neurologist di dunia yang mempunyai Honorary Ph.d daripada Universiti Harvard. Apa berlaku kepada beliau ? beliau telah dipenjarakan kerana dituduh mempunyai kaitan dengan rangkaian Al-Qaeda, di tangkap oleh FBI di Pakistan secara senyap, dipenjarakan bersama lelaki, diseksa fizikal, mental dan sexsual. Beliau hilang ingatan dalam beberapa tempoh akibat penyiksaan ini.
Tahukah ANDA Wanita-wanita di Syria diculik dan dibawa ke tempat yang tidak diketahui. Wanita-wanita ini telah dirogol di hadapan abang, ayah, anak-anak dan ahli keluarga mereka. Sebelum dirogol, mereka di ikat terlebih dahulu. Inilah yang berlaku di Syria akibat kekejaman rejim Basyar Al Asad. Diketahui ramai Syria melahirkan ramai Graduan Pelajar wanita, para hafizah dan Intelek Islam.
Dalam salah 1 kes di Syria seorang wanita bernama Zainab Al-Husni dari Hims, Beliau telah ditangkap dan cuba diperkosa oleh tentera yang menangkapnya. Tetapi beliau melawan. Akibatnya beliau dibunuh dan telah dipotong 4 KERAT. Anggota badan yang dikerat itu dimasukkan ke dalam plastik, lalu dicampakkan ke hadapan keluarga beliau. Ramai menjadi mangsa di penjara, dan ada yang menjadi pelarian di sempadan-sempadan negara arab. Ulama Syria Dr Ali As-Sobuni dan Ulama Sedunia telah berfatwa kepada rakyat Syria agar mempertahankan rumah mereka daripada keganasan tentera walaupun dengan menggunakan pisau
Tahukah anda ? Mesir - Mengerikan ! Hampir 100 wanita menjadi korban pemerkosaan yang bermaharajalela, selama empat hari ketika demo anti pemerintah ?. Hal tersebut disampaikan organisasi HAM, Human Rights Watch (HRW) New York, AFP, serangan seksual melibatkan 91 wanita hasil laporan HRW.
HRW menyebutkan angka tersebut diperoleh dari Egyptian Operation Anti-Sexual Harassment/Assault. Dilaporkan pada 30 Jun lalu 46 kes pemerkosaan, 17 kes pada 1 Julai dan 23 kes serupa pada 2 Julai waktu setempat.
TAHUKAH ANDA ? video seorang warga Amerika bernama Nick Berg, Philadelphia yang sedang dipancung sebagai balas dendam atas perbuatannya melakukan serangan sexsual dan penderaan keatas tahanan Abu Ghraib.
Tahukah anda kisah seorang muslimah Iraq berpindidikan bernama Nadia, dipenjara di Abu Gharib, menurut hasil Lahaonline/arrahmah.com/muslimahzone & LiveLeak.comNadia telah dituduh menjual senjata api, laporan kes membuktikan dia tidak bersalah, namun terus ditahan di sel tanpa sebab, dia menyatakan pernah dirogol sehingga 10 kali sehari oleh tentera amerika semasa dalam tahanan, akhirnya setelah 4 bulan hilang dia telah dicampakkan di satu kawasan Iraq kemudian diberi 10.000 dinar Iraq.
Banyak lagi kes-kes kezaliman yang tidak dapat admin kongsikan disini...
Tahukah ANDA ? antara 10 sebab kebangkitan Islam ? dan yang ke 10 iaitu muslimah/wanita yang solehah, tetapi akhir zaman kita umat Islam akan diratah "ibarat daging yang lazat", golongan kuffar meratah wanita-wanita hebat kita, sedangkan kita di pertanggung jawabkan untuk menjaga maruah mereka, tetapi kita berkubu dirumah dan mahligai mewah kita, berapa kali kita cuba untuk membantu apatah lagi berfikir atau berdoa tentang saudara-saudara seislam kita yang lain, kita tidak dapat lagi bela maruah kita, kita lemah rapuh, "ibarat buih-buih dilautan"...
Rasulullah saw bersabda : "Kelak, umat-mat lain akan mengerumuni kalian seperti orang-orang yang lapar mengerumuni hidangan mereka". Salah seorang bertanya: "adakah kerana bilangan kita sedikit pada ketika itu". Nabi s.a.w. menjawab: "Tidak, pada ketika itu bilangan kalian ramai, namum kalian seperti buih dilautan. Allah menghilangkan perasaan takut daripada hati musuh kalian dan Allah akan mencampakan "Wahn" ke dalam hati kalian". Salah seorang sahabat bertanya; " Apa itu 'Wahn' wahai rasullullah?" Nabi s.aw. menjawab: : Cintakan kehidupan dunia dan benci kematian". [Riwayat Abu Dawud dan Ahmad]
[by Salman Al Farisy]
Renungkan & fikir-fikirkanlah...
  • You like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Apa yang berlaku di Syria akan berlaku di Malaysia jika melayu tidak pertahankan kemerdekaan negara. Moga melayu Islam di Malaysia rela pertaruhkan nyawa demi agama , bangsa dan negara. Allahu Akbar AAmiin.
    3 mins · Like
Afeeq Bakar shared Pisang's post.
MESEJ DARI PENJARA
Pegawai penjara Pokok Sena Tuan osniezal 65
🔻Kita selalu mendengar tentang hukuman gantung sampai mati di corong² radio & di kaca televisyen. Hukuman ini dijatuhkan kepada pesalah² yang telah melakukan jenayah berat seperti mengedar dadah, membunuh & sebagainya. Bayangkan jika kita sendiri yang menerima hukuman tersebut, pasti kecut perut & kering darah merasai ketakutan membayangkan leher kita bakal dijerut & dibiarkan tergantung sampai mati. Harap² dijauhkan, amin…
Semoga artikel di bawah ini akan menyedarkan dan menginsafkan kita tentang akibat jika kita terlibat dalam jenayah besar & juga kecil, kerana dari yang kecil akan membawa kepada yang lebih besar.
Tali gantung yang diimport diperbuat dari jenis jut yang paling bagus dan dibalut dengan kulit lembut supaya tidak mencederakan kulit banduan yang akan digantung.
🔻Setiap satu berharga di antara RM4,000 satu hingga RM5,000. Tali gantung ini semasa diterima daripada ejen pembekal akan diuji ketahanannya dengan menggantungkan patung seberat lebih 90 kilo selama 72 jam.
Setiap tali gantung ini mempunyai nombor siri & ia diklasifikasikan sebagai senjata & ianya disimpan di dalam peti besi.
Setiap tali gantung yang diterima ada perkiraannya. Ada cara² yang kita kena ikut. Tidak boleh ambil & terus pasang. Ada empat jenis tali & tali tersebut dipilih mengikut berat banduan.
Di antara ciri utama tali gantung ialah tembaga pembunuh yang berfungsi untuk mematahkan tengkuk banduan.
🔻APABILA RAYUAN DITOLAK
Di Penjara Kajang, banduan yang dijatuhi hukuman gantung dikenali sebagai banduan akhir & ditempatkan di Blok Abadi sehingga hukuman dilaksanakan.
Mereka ini menghabiskan hampir 23 jam sehari sendirian di sel mereka & hanya boleh meninggalkan sel atas kelulusan pegawai yang bertugas.
Banduan akhir mungkin terpaksa menunggu bertahun² sehingga habis keseluruhan proses rayuan yang membabitkan Mahkamah Rayuan, Mahkamah Persekutuan & Jemaah Pengampunan Negeri.
Sekiranya rayuan kepada Badan Pengampunan ini juga ditolak, Mahkamah Persekutuan akan mengeluarkan waran untuk melaksanakan hukuman & di dalam waran itu akan disebut nama banduan, nombor kad pengenalannya serta masa hukuman akan dijalankan iaitu di antara 5.30 pagi hingga 6.30 pagi.
Waktu untuk laksanakan hukuman adalah satu jam. Untuk banduan beragama Islam biasanya hukuman gantung akan dijalankan pada hari Jumaat, selepas solat Subuh. Bagi yang bukan Islam pula, waktunya lebih kurang sama, cuma harinya boleh berbeza.
Selepas waran dikeluarkan, banduan akhir akan dibawa berjumpa dengan pengarah penjara yang akan memaklumkan tentang pelaksanaan hukuman gantung selepas segala proses rayuan terakhir ditolak.
Biasanya banduan akhir ini akan tahu dia akan digantung bila mana dia dibawa keluar dengan tangan bergari & kawalan ketat.
Semasa banduan akhir berada di bilik pengarah ini, kaum keluarganya yang biasanya sudah dimaklumkan seminggu lebih awal sudah menunggu di luar penjara untuk ‘perjumpaan terakhir.’
Lazimnya suasana dan pilu akan menyelubungi setiap perjumpaan terakhir ini.
Banduan juga diberi pilihan untuk ‘hidangan terakhir’ bernilai RM7.50.
🔻HARI PENGGANTUNGAN
Kebanyakan banduan akhir yang menjalani hukuman gantung dangan rela setelah menunggu begitu lama untuk hukuman dilaksanakan.
Mereka yang rajin solat, tak kira agama, menunggu dengan tenang & sudah bersedia. Ada beberapa orang sahaja yang menjadi agresif sehingga ke saat² terakhir.
Menurut seorang petugas penjara yang bernama Samsul, ‘Ada sesetengah banduan puas hati & beritahu saya nasib mereka lebih baik dari saya kerana mereka tahu bila mereka akan mati. Bila kita buka pintu untuk bawa mereka keluar ke bilik gantung, ada yang salam dengan kita dan ucap terima kasih. Mereka kata mereka dah tak tahan lagi menunggu,’ katanya.
Di hari mereka diberitahu hukuman gantung akan dijalankan, mereka akan meminta pena dan kertas untuk nota terakhir.
‘Jangan ikut tabiat buruk ayah’. Itu antara kata² terakhir seorang banduan untuk anak²nya, yang masih Samsul ingat.
Banduan juga boleh memilih pakaian apa yang hendak dipakainya pada hari hukuman.
‘Ada banduan beragama Islam hanya mahu pakai T-shirt putih & seluar solatnya. Ada yang memilih kot & tali leher. Ada yang pakai kasut kulit berharga RM300. Mati penuh bergaya, kata banduan itu dengan jenaka,’ cerita Samsul.
Hukuman gantung pula hanya dijalankan selepas semua pihak termasuk pengarah & doktor berpuas hati dengan keadaan banduan pada hari hukuman akan dilaksanakan.
🔻BILA PINTU PERANGKAP RENGGANG
Pintu perangkap di bilik gantung di mana banduan akhir berdiri akan secara automatik renggang sepenuhnya bila ‘gear’ ditarik.
Di bawah lantai pintu perangkap ada ruang kosong dengan ketinggian 5.18 meter.
Bunyi pintu perangkap yang terbuka dengan kuatnya memecah kesunyian suasana penjara.
Menurut Samsul, proses menggantung dari masa banduan dibawa keluar dari bilik menanti ke bilik gantung dan pengarah memberi isyarat kepada tukang gantung untuk menarik ‘gear’ yang akan antaranya membuka pintu perangkap hanya mengambil masa kira² 15 saat.
Semuanya perlu dibuat dengan lancar dan menurut Samsul, kematian berlaku dalam masa di antara 30 saat hingga satu minit & banduan akan diturunkan & diletak di atas troli selepas setengah jam dibiar tergantung.
‘Saya sering ingatkan pembantu² saya supaya menghormati jenazah kerana dia sudah menjalani hukuman. Kalau kita hormat pada dia, semuanya tak ada masalah.
‘Bagi saya pula, kebiasaannya saya akan pandang muka jenazah ini dan letakkan tangan saya di atas dadanya. Ini petua yang diberi oleh ketua saya dahulu,’ kata Samsul.
Menjalankan tugas khas ini memberikan banyak keinsafan kepada Samsul. Beliau menasihatkan ibu bapa supaya memupuk nilai² murni kepada anak² mereka untuk mengelak mereka terjerumus melakukan jenayah.
‘Segala²nya bermula dari keluarga. Kalau keluarga tak kawal, lingkup. Dadah, umpamanya, kalau seorang dalam keluarga jadi penagih, satu keluarga akan terjejas,’ katanya sambil menjelaskan bahawa kebanyakan kes hukuman gantung adalah
berkaitan dengan dadah.
🔻Kongsilah sbb ini penting untuk mendidik anak² kita ..
PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI
11 RAMADAN 1436H
28 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;