Sunday 28 June 2015

MARHABAN YA RAMADAN (114) JANGAN BIARKAN MELAYU KALAH



MARHABAN YA RAMADAN (114) JANGAN BIARKAN MELAYU KALAH

News Feed

RECENT ACTIVITY
Undang-Undang Hudud dari Allah menentang Undang-undang Kafir Democracy ciptaan Manusia yakni MakhlukNya yang tiada kuasa langsung.
Bilakah umat Islam akan kembali sedar malah bangkit melawan demi menegakkan Syariat dan Syiar Islam di Akhir Zaman ni.
Adakah mereka itu seperti negara ini yang kononnya ialah sebuah negara Islam tetapi masih menggunapakai Cara/Kaedah (system) yang telah dirangka oleh si Kafir Lors Reid dalam merangka Perlembagaan Negara ini.
Dah la Perlembagaan negara dirangka oleh si kafir dah tu didalam bab pemilihan untuk melantik seseorang Pemimpin dari kalangan orang Islam pun si bukan Islam boleh memilih malah boleh menentukan.
Ish...ish...ishhh !!! Tak kan yang itu pun hangpa semua tak larat nak "pikiaq"..
As-Salamu'Alaikum. Selamat Malam dan Selamat Berpuasa. Allahu Akhbar. Segala Puji hanya bagi Allah.
Tahukah kome yg pernah makan asam ini....bahan utama ialah diperbuat dari lobak putih....di kilangkan di sebuah kilang kecil di IGB..teramat2 kotor dan busuk ke...

Apa cara dap buat sama dengan cara lee kuan yew di Singapore
Lee kuan yew sanggup masuk masjid di Singapore duduk belakang orang tengah solat untuk jumpa mereka - bila mereka dapat kuasa
1- hampir semua perkampungan Melayu hilang di peta tanah Melayu Singapore
2- tiada orang Melayu berpangkat pegawai kolonel ke atas di Singapore
3- tiada lagi presiden Melayu di Singapore
4- tiada lagi pergi masuk masjid di Singapore selepas Lee kuan yew dapat kuasa
5- hanya 1 menteri dilantik dikalangan orang Melayu itupun jawatan menteri tiada kuasa tidak penting
  • 44 people like this.
  • Gjerai Abarra Dajjal dalam perjuangan melayu hanyalh bertujuan menghancurkan bangsa melayu
  • Norazlan Abdul Manap Tu x lupa..sesumpah..
  • Meor Azlan Mna bangsa melayu ingin bangkit atler amuk bangsa melayu..boleh lah bertemu gan sya..
  • Mohd Johan Ahmad LKY menipu dan memperdaya orang orang Melayu... dia dapat Singapura dengan tidak barokah akhirnya dia MATI juga..
  • Mohammad Alinor Abdul Kadir Lalu, adakah Melayu akan bertindak sama seperti Melayu Singapura?
  • Mohd Johan Ahmad Pemimpin Melayu di Negara ini.. ada yang HARAPKAN PAGAR, PAGAR MAKAN PADI.. itulah bangsa ku.. mudah lupa !!!...
  • At'rash Bukhari smpai bila nak ungkit perkara ni, sedangkan punca masalah disembunyikan?
  • Azrin Azira masalahnya bukan sahaja pemimpin spt itu yg buat onar, ada pemimpin melayu pun menjual bangsa dan agamanya. jual tanah pun........
    23 hrs · Like · 3
  • Fauzi Jeet Selepas spore merdeka mana2 kampung melayu atau penempatan majoriti melayu dibangunkan utk pembangunan. Melayu di tempatkan di penempatan yg bercampur kaum lain (seperti diceritakan oleh nenek saudara saya).
    Masjid pun kalau ada tempat parking hanya sesuai utk motorsikal.
    Kg melayu byk hilang selepas itu....
    20 hrs · Edited · Like · 1
  • Sri Perkasa Alam jangan lupa, pelajaran,kekeyaan,ujian pendapatan melayu semua di sekat..
    18 hrs · Like
  • Sri Perkasa Alam UMNO bertanggung jawab..
    18 hrs · Like
  • Jaafar Shariff Kat malaysia melayu yg menjahanam kan melayu
    1 hr · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Semua suku kerabat yang berjenama melayu tidak akan maafkan pemimpin UMNO atau PAS jika malaysia ini jatuh ke tangan DAP.
    Masa itu jangan bilang lantak hanglah rakyat hiduplah bersama cengkaman DAP kerana kami pemimpin UMNO dan PAS sudah tiada di Malaysia hidup bersenang lenang di negeri yang sudah kami rancang mana hendak lari jika Malaysia jatuh ke tangan DAP.Jika inilah yang terjadi...larilah ke hujung dunia sekali pun...hidupmu tak akan aman percayalah....jika sudah tak mampu hendak menyelamatkan negara serahkan saja kepada mereka yang boleh pertahankan negara....baru semuanya selamat.
    4 mins · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
Gempa bumi di Sabah adalah rentetan ujian besar yang menimpa Malaysia dalam tempoh terdekat ini. Misteri kehilangan MH370 belum lagi terungkai. Air mata kesedihan bencana malang MH17 masih mengalir basah. Kemusnahan akibat banjir besar masih belum pulih sepenuhnya. Krisis 1MDB terus meresahkan rakyat. Nilai mata wang negara menurun.Terkini, sebuah kapal pula dilaporkan hilang di lautan.
Apa petanda semua ini? Adakah ini ujian Tuhan buat kita bagi mengangkat darjat? Atau sebuah peringatan Malaysia semakin hilang berkat? Kepada-Nya jua kita menadah tangan memohon rahmat. Agar Malaysia dihindari daripada malapetaka yang berat.
Baca sepenuhnya di
  • You like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali Tatkala bumi di guncangkan di Malaysia itu bermakna semua rakyat Malaysia mestilah mengambil ikhtibar apa yang berlaku di Malaysia .
    1 min · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
DUBSMASH:
Gejala yang tercela lagi celaka. Oleh : Ustaz Fashan
Gejala DUBSMASH dikenali dalam istilah bahasa arab sebagai Al Muhaakah(المحاكاة).Ia bermaksud meniru-niru gerakan atau suara orang lain kebiasaannya bertujuan untuk mengejek,menghina dan merendah-rendahkan orang lain.
Hukumnya haram,dan ia bertambah haram jika ia dilakukan bertujuan untuk mentertawakan orang lain ia termasuk dalam bentuk istihza'(mengejek),sindiran dan ghibah yang diharamkan syarak,bertambah haram apabila ia disertai muzik dan nyanyian.
Nabi Sallallahu'alaihiwasallam pernah menegur Ummul Mukminin Aisyah r.a ketika Aisyah r.a meniru gaya dan gerakan seseorang dalam ucapannya, Nabi Sallallahu'alaihiwasallam bersabda:
ما يسرُّني أني حكيتُ رجلًا وإنَّ لي كذا وكذا "Aku tidak suka meniru-niru(gaya) seseorang walaupun aku diberikan dengan seperti ini dan ini (sesuatu apa pun yang bernilai)" [ HR At-Tirmidzi:hasan shahih ]
Para Ulama menjelaskan perbuatan tersebut adalah perbuatan haram lagi tercela.Imam An-Nawawi rahimahullah mengkategorikan perbuatan Al-Muhaakah ini termasuk dalam perbuatan ghibah(mengumpat)yang diharamkan.
Ia juga termasuk perkara sia-sia, tambahan jika ia dilakukan bertujuan membuat orang ramai ketawa ia termasuk dalam kategori DUSTA yang dilarang dan didoakan kecelakaan bagi pelakunya oleh Nabi kita Sallallahu'alaihiwasallam dalam sabdanya:
ويلٌ لِلَّذِي يُحَدِّثُ بالحدِيثِ لِيُضْحِكَ بِهِ القوْمَ فيَكَذِبُ ويلٌ لَهُ ويلٌ لَهُ "Celakalah orang yang bercakap sesuatu percakapan bertujuan dengannya untuk membuat orang lain ketawa,lantas dia berdusta,celakalah dia,celakalah dia!!." [ HR Abu Daud:hasan ]
.
Sebelum ada yang komen "setakat hiburan tiada masalah" dan ada golongan yang akan mempertahankan. Sebab apa? Sebab dia suka buat. Izinkan saya cakap dulu sikit ya. Nak hiburan bukan dengan cara begitu. Bukan takboleh. Cara tu salah. Dan jangan memalukan diri sendiri. Bila suruh baca quran cakap tiada masa. Kan ada banyak manfaat yang kita boleh buat. Benda yang lagha memang sering saja ada alasan untuk "menghalalkan" caranya.
  • Rabeah Binti Mohd Ali
    Write a comment...
SUBHANALLAH INDAH CIPTAAN-MU TUHAN
Cuevas por el mundo
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
DEMI ISLAM DAN MELAYU RAKYAT MAHU UMNO BERGABUNG DENGAN PAS
Ke arah perpaduan Umno Pas
---Anak kepada arwah Tuan Guru Nik Aziz iaitu Ketua Pemuda Pas Yb Nik Abduh bersama Ahli Majlis tertinggi UMNO Dr Asyraf dalam forum perpaduan
UMNO BERGABUNG DENGAN PAS PASTI DAP KALAH MELAYU MENANG BILAMANA MELAYU MENANG ISLAM PUN MENANG BILA MELAYU KALAH DAP MENANG BUDDHA MENANG JADILAH MELAYU SENASIB DENGAN ROHINGYA DIZALIMI BUDDHA SEHINGGA TERPAKSA MELARIKAN DIRI DARI TANAH AIR SENDIRI. SEBAB ITU KITA DI GRUP MESTI KUAT PERTAHANKAN MELAYU SEBELUM MELAYU DIUSIR DARI NEGARA SENDIRI....!!!
Ada hikmahnya DAP tolak PAS , kalau dulunya PAS boleh bergabung dengan DAP untuk menumbangkan UMNO tapi kenapa tak boleh begabung dengan UMNO untuk menunbangkan DAP. Pasti boleh. Insya-Allah.
Jika UMNO dan PAS masih keras hati tak mahu bergabung keranakepentingan sendiri sehingga DAP menang. Yang pertama sekali naik tongkang adalah puak-puak BN dan sekutunya kedua puak-puak PAS yang keras kepala jadilah seperti pendatang cina yang datang ke tanah melayu untuk cari makan selepas itu merampas kuasa melayu....negara mana ya nak terima tongkang BN dan PAS??? Segala aset pemimpin BN dan PAS dibekukan menjadi hak rakyat untuk menebus kembali tanah air daripada kuasa DAP. Rakyat yang tinggal berjuang bersama-sama dengan raja-raja melayu dan pahlawan melayu. Biar kita berfikir dari sekarang daripada nasi sudah menjadi bubur....!!! sejujurnya rakyat tak mahu kehilangan negara ....kehilangan pemimpin boleh dicari ganti kehilangan negara nak cari kat mana????
Olive Myangel Mohamed Orang melayu islam mesti bersatu demi islam......buanglah bab parti, itu cuma alat untuk Yahudi pecah belahkan melayu sbb tu British bawa masuk Cina dan India untuk pecah belahkan melayu.....
Zie Bechik Perpaduan tu yg di harapkan dari kedua2 parti. Samoga berjaya penyatuan ni.
izam Zainal Diharapkn begitulah.
Rabeah Binti Mohd Ali Moga Allah swt melembutkan hati pemimpin PAS dan UMNO untuk bergabung demi kemenangan Islam dan melayu nusantara. Aamiin.
PETIKAN GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI (NUSANTARA), MELAYU BANI JAWI & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
11 RAMADAN 1436H
28 JUN 2015
Sudut rak Al-Quran di Masjid Kampung Baru. Semoga Allah SWT lindungi dan berkati hamba-hambaNya yang berserah.
PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI
11 RAMADAN 1436H
28 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;