Wednesday 1 July 2015

MARHABAN YA RAMADAN (155) AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA


MARHABAN YA RAMADAN (155) AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA


MARHABAN YA RAMADAN (150) RYTME TULISANNYA MERENDAH TETAPI MENGETUK HATI

OLDER
Ya Allah izinkan sampai nafas terakhir aku mencintai-Mu. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
Like   Comment   



  • ALLAHU AKBAR
    MEMANDANG NAMA-MU SAJA
    BUAT HATI TERUS JATUH CINTA

    CINTA SEJAK AZALI HINGGA KE SYURGAWI
    MEMANDANG WAJAH-MU BERSAMA KEKASIH-MU
    NABI MUHAMMAD SAW DAN UMMATNYA YANG DICINTAI LAGI DIKASIHI AAMMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    I Love Allah.
  • Rabeah Binti Mohd Ali INDAHNYA KATA -KATA DI BULAN RAMADAN INDAHNYA IMAN

    KH. Abdullah Gymnastiar


    Hidup di dunia adalah perjuangan agar selamat di akherat kelak.. dunia hanya mampir sebentar.. akheratlah kehidupan sebenarnya..

    السلام عليكم...ان شاء الله ،

    ✔ 1 hari lagi NAFAS menjadi TASBIH.
    ✔ 1 hari lagi TIDUR menjadi IBADAH.
    ✔ 1 hari lagi DOA di IJABAH.
    ✔ 1 hari lagi PAHALA di lipat gandakan.
    Tapi, Itu semua tak akan terjadi tanpa maaf tulus dlm keikhlasan dari hati.
    Izinkan kedua telapak tangan bertangkup memohon maaf utk;
    ✔ Lisan yg terlanjur.
    ✔ Janji yg terabaikan.
    ✔ Hati yg berprasangka. dan
    ✔ Semua sikap yg menyakitkan...
    Tegur saya jika mulai sombong.
    Tegur saya jika mulai angkuh.
    Tegur saya jika salah.
    Krn saya masih memerlukan saudara sperti Anda hari ini, esok dan selamanya.
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا
    كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

    Marhaban ya Ramadhan...

    Ratu Rimba Niagara shared Prince Abdul Malik's phototo the group: SASTERA IMAGINASI ANIMASI NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.

    MARHABAN YA RAMADHAN
    BERMAAFAN MENYATUKAN IMAN

    Marhaban Ya Ramadhan
    Bermaafan menyatukan iman
    Datanglah cahaya iman
    Cahaya iman Nur-Nya Tuhan
    Maafkanku duhai teman
    Aku insan tak sempurnaan
    Makanya maafkan segala kekhilafan
    Agar matiku dalam ketenangan
    Itulah lambang kesempurnaan iman
    Marhaban Ya Ramadhan
    Selamat menunaikan ibadah puasa
    Moga amalan ibadat ditingkatkan
    Segala pintu Syurga dibuka seluas-luas-Nya
    Segala pintu neraka ditutup serapat-rapat-Nya
    Semua perbuatan yang baik digandakan pahalanya
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Indahnya iman
    Indahnya Syurga
    Indahnya beramal soleh
    Semuanya atas dasar ikhlas karena-Nya
    Moga kita dipilih menjadi hamba-Nya yang ikhlas
    Dalam setiap amalan yang dilakukan
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    RATU RIMBA NIAGARA
    3 Ramadan 1436H
    20 Jun 2015

    YA ALLAH MATIKAN AKU DALAM KALIMAH SYURGAMU

    YA ALLAH MATIKAN AKU DALAM KALIMAH SYURGAMU
    LAAILLAAHAILLAALLAHMUHAMMADARRASULLAH
    by Rabeah Mohd Ali on Thursday, August 25, 2011 at 10:02pm

    Kebaikanku bukan untuk mendapat pandangan manusia
    tapi redha Allah yang kuharapkan.
    Ketidaksempurnaanku dalam apa jua perbuatan dan
    tutur kata kumohon pada semua manusia agar maafkan
    aku dan mohon Allah ampunkan aku segala kesalahanku
    sepanjang aku hidup di dunia ini.
    Moga manusia maafkan aku dan Allah ampunkan aku
    kerana aku mahu mati tanpa ada permusuhan dengan manusia
    dan dimurkai Allah selama aku berhidup di muka bumi ini.
    Ya Allah jika kuberhidup di muka bumiMu ini hanya untuk
    menyakitkan hati manusia dan berniat jahat pada mereka ...
    kau ambillah nyawaku ...
    Ya Allah telah kuserahkan segala jiwa ragaku padaMu...
    hidup matiku hanyalah untukMu.
    Kupasrah segala takdir yang telah Kau tentukan padaku.
    Ya Allah ....hanya Kau Yang Maha Tahu siapa aku...
    cuma yang ku mohon padaMu sebelum Kau menjemputku...
    matikan aku dalam kebaikan dan dapat mengucap kalimah SyurgaMu
    LaaillahaillaAllahMumaddarRasullullah.
    Amin Ya Rabbal A'Lamin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    25 Ramadhan 1432H
    25 Ogos 2011
    Like · Reply · 6 hours 

TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA' Karya Ratu Rimba Niagara & Teungku Sayyid Deqy
TUAN PUTRI BELAJARLAH RATIB CINTA
Bercerminlah dengan hati agar serunai jiwamu benderang,...
Continue Reading
Like   Comment   
Clematis fremontii
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad

Saudaraku, ketika kita melihat seekor kucing yang kurus, mengeong-ngeong nampak kehausan atau kelaparan, maka berikanlah sebagian kecil saja dari makanan kita, yang bisa mencukupi rasa lapar dan hausnya. Atau ketika melihat tanaman yang layu dan mengering di sebuah pot, bersegeralah ambil segayung air, lalu siramilah tanaman itu.
Demi Alloh, sesungguhnya Alloh melihat perbuatan kita. Kucing dan tanaman tadi adalah makhluk Alloh, sama seperti kita. Dan, menyayangi, merawat, menjaga, makhluk Alloh berarti mencintai Pencipta-nya. Kita berbuat baik pada kucing itu bukan karena kucing itu bagus. Kita juga berbuat baik pada tanaman itu bukan karena tanaman itu mahal. Tapi karena kita yakin bahwa semua makhluk adalah ciptaan Alloh, dan kita yakin bahwa tak ada amal yang sia-sia di hadapan Alloh Swt.
Alloh Swt. berfirman, Alloh Swt. berfirman, “Sesungguhnya Alloh mengetahui yang tersembunyi di langit dan di bumi. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui segala isi hati.” (QS. Faathir [35] : 38).
http://www.smstauhiid.com/peka-pada-ladang-amal/
TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'RATU RIMBA NIAGARA,' Karya Ratu Rimba Niagara



MAHKOTA PUTRI RIMBA NIAGARA DIBELI DENGAN UKIRAN DAUNAN KASIH

Tuan Putri semasa Tuan Putri ditabalkan menjadi Ratu Rimba Niagara kami penghuni rimba telah bermuzakarah untuk melantik Tuan Putri sebagai Ratu yang memerintah seluruh Rimba Niagara ini.

Kami ingin membuat sendiri mahkota tuan putri yang tiada tandingannya dengan buatan manusia tapi memandangkan asal usul tuan putri manusia makanya kami hormat tuan putri agar kami juga mahu menyokong institusi diRaja yang akan dihidupkan semula oleh mereka yang faham betapa pentingnya
Institusi diRaja pada rakyat sekalian....seperti kami ...biarpun kami haiwan dan boleh melantik di kalangan haiwan....tapi kerana semangat kami untuk menghidupkan institusi diRaja di kalangan manusia makanya kami lantik Tuan Putri.

Putri Rimba Niagara shared her own photo.

PUTRI RIMBA DENGAN DAYANGNYA SI KUNTA SI KUNTE

Kuperkenalkan diriku untuk perkenalan ini...
Gambar yang kau lihat itu tak dirancang..
Aku memegang watak Ratu Rimba Niagara untuk
Teater Bangsawan diRaja yang aku impikan
Satu masa nanti dipentaskan....
Yang mekapkan aku pun
Si kunta si kunte dayang Istana Rimba
Mereka berdua sebagai penasihat aku juga...
Itu yang jadi macam tu...comot...entah arang
Mana diambilnya...ha itu yang jadi macam tu
Aku pun takut nak tengok muka aku sendiri
Aku malulah dan ingin padam tapi si kunta si kunte marah
Kalau selagi tak ambil gambar untuk disiarkan
Kepada pembaca setia karya-karya aku
Katanya apa nak dimalukan...
Mereka faham puteri rimba apabila dimekapkan oleh haiwan
Hantam ajelah asalkan ada rupa puteri sikit ..
Itulah kisah serba sedikit yang dapat aku beritahumu
Agar kau tak salah faham ye...
Aku kalau tak bermekap...tidaklah rupa macam itu
Seorang yang sudah ditarik kecantikan...
Cuma yang berbaki ini saja yang ingin dihargai...itu saja...
Makanya jangan salah anggap padaku lagi ok...
Nanti bila habis skrip puteri rimba
Kutukar gambar lain...
Moga si kunta si kunte benarkan....
Moga kau gembira mendengar cerita aku ini...
Salam kemaafan untuk kalian berdua...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
10 Julai 2012

BERMULANYA KISAH PUTRI RIMBA NIAGARA

Maka tersebutlah kisahnya
Di mana bermulanya kisah
Putri Rimba Niagara
Disebuah pantai yang terpencil
Sekujur tubuh terdampar
Dibawa arus ombak
Lautan asid bergelora
Seluruh tubuh
Melecur tiada berkulit
Tiada bergerak
Tapi masih bernyawa

Sekumpulan penghuni rimba
Yang ketika itu sedang bernyanyi-nyanyi
Terjumpa si Putri Rimba...
Dibawa ke rimba
Dirawat Putri Rimba
Menggunakan sumber-sumber asli
Yang diperolehi dari rimba
Sudah hampir
Tiga purnama koma
Barulah putri rimba sedar
Dari koma dan pulih seperti sediakala
Seluruh tubuhnya tiada kesan lecur lagi

"Di manakah hamba?"
"Syukur Alhamdulillah Tuanku Putri sudah sedar
Setelah tiga purnama Tuanku Putri koma
Kami adalah penghuni Rimba Niagara
Menjumpai tuanku putri
Terdampar di pantai dengan lecuran
Keseluruhan tubuh
Kami bergotong royong merawat
Dan mengubati Tuanku Putri
Di samping berusaha kami
Membuat sembahyang hajat bermunajat
Kepada Ilahi agar Allah menyembuhkan
Kecederaan Tuanku Putri
Dengan izin Allah
Tuanku Putri sembuh dan sedar dari koma

Mendengar cerita penghuni rimba yang baik budi itu
Putri Rimba menangis hiba
Lama putri rimba menangis
Penghuni rimba juga menangis

"Tuanku Putri hiba benar kami semua
Mendengar tangisan hiba Tuanku Putri
Pasti perjalanan kehidupan tuanku putri
Diselubungi dengan gerhana mendung
Pasti hati tuanku putri luka berdarah....darah...

Di sini gerhana akan bertukar menjadi pelangi cinta
Agar tuanku putri ceria dan bahagia penuh
Kasih dan sayang daripada kami setulus ikhlas

Luka di hati tuanku putri
Kami jahit dengan benang cinta
Agar sesudah ini tuanku putri tidak bersedih lagi
Buat selamanya Insya-Allah Aamin"

Putri rimba menangis hiba
Setelah mendengar pengakuan penghuni rimba
Betapa sayangnya penghuni rimba kepadanya
Hatinya bagaikan disayat-sayat
Seolah tidak percaya
Seolah berada di alam fantasi tapi realiti

"Kami suka melihat tuanku purtri menangis hiba
Tapi kalau tanpa henti sejak tadi kami pun tak tega...
Izinkan kami sapukan air mata tuanku putri dengan
Daunan kasih."

Setelah disapu air mata tuanku putri rimba dengan
Daunan kasih...tuanku putri tidak menangis lagi
Dan senyum meleret

"Ha macam itulah...Syukur Alhamdulillah kali pertama
Melihat senyuman tuanku putri...tenang rasa hati kami....
Istana rimba ini kami bina isimewa untuk tuanku putri
Suka tak?"

"Suka banget...unik dan fantastik!
Hamba amat hargai seumur hidup hamba."

Hari-hari yang dilalui bersama dengan penghuni rimba
Amat membahagiakan...
Saling menyayangi
Saling menghormati
Saling memahami
Saling berkorban
Berkata-kata dalam bahasa nan indah-indah
Tiada rasa disakiti dan menyakiti hati
Tiada rasa sedikitpun cemburu
Cuma yang ada
Sayang....sayang...sayang...
Kasih...kasih...kasih....
Kasih demi-Nya

Inilah dunia yang diimpikan putri rimba
Tuhan memakbulkan doa putri rimba
Tinggal bahagia selamanya bersama penghuni rimba yang penyayang
Karena telalu bersyukurnya putri rimba kepada Tuhan Yang Maha Esa
Setiap kata-kata yang diluahkan adalah
Suara-suara hati semurni kasih
Bicaranya adalah bait-bait syair ,puisi, gurindam dan pantun

Setiap kali putri rimba berkarya
Penghuni rimba akan terharu
Mereka sama-sama menangis hiba
Bersama Putri Rimba ....

Putri Rimba menulis menggunakan
Bulu burung garuda diRaja
Tinta pula adalah campuran
Darah penghuni rimba dengan Putri Rimba
Setiap kali berkarya
Putri Rimba menulis dengan
Sepenuh jiwa sepenuh kasih sayang
Menulis diiringi dengan tangisan hiba

Ukiran karya-karya Putri Rimba di daunan kasih
Setelah dibaca penghuni rimba
Disimpan rapi serapinya
Agar satupun tidak terbuang dalam simpanan
Khazanah Rimba Niagara

Begitulah bermulanya kisah asal usul hamba
Bergelar Putri Rimba Niagara

PUTRI RIMBA NIAGARA
MALAYSIA
11 Mei 2012

RAKYAT RIMBA NIAGARA MENGUCAPKAN TAHNIAH!
SEMPENA MENDAPAT GELARAN RATU DUNIA SANG PUJANGGA!

Apa yang semerbak mewangi ini kunta kunte...
Entah... Tuan Putri nanti hamba pergi tengok

SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Rakyat jelata sedang menanti untuk mengucapkan
tahniah kepada Tuan Putri dengan membawa jambangan bunga-
bungaan yang cantik sekali...

Tuan putri terasa terharu yang amat sangat
kerana tanpa duganya begitu cepat sekali
seluruh penghuni rimba datang mengucapkan tahniah
dan mereka menyatakan akan melantik tuan putri rimba
sebagai Ratu Istana Rimba Niagara yang memerintah
Rimba Niagara.

Si kunta si kunte di amanahkan untuk mendapatkan mahkota di hari pertabalan Ratu Rimba Niagara nanti.

Kerana kepercayaan seluruh penghuni rimba kepadanya Tuan Putri
Rimba terima dengan rela hati dan ingin mencurahkan bakti pada seluruh penghuni rimba dan seluruh penghuni bumi.

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
2 Julai 2012

AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA

aku bukan ratu
aku bukan ratu bangsawan diRaja

habis tu mengapa
mengaku ratu jika bukan ratu
mengapa mengaku bangsawan jika bukan bangsawan diRaja
cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bansawan diRaja sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan

adakah gelaran ratu dan bangsawan diRaja
telah membuatkan hatimu tersakiti

iya memang aku sakit hati
jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan diRaja
tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
malah kamu bagi kami
paling hina dan menjijikkan
pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
yang harus di hanyutkan
sampah tetap sampah
sampah yang disumpahkan
selamanya menjadi sampah
itulah hukum karma
mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan diRaja
agar dihormati dan disanjungi manusia
kelas bawahan tetap kelas bawahan
manakah sama dengan kelas bangsawan diRaja
walaupun kau laungkan seluruh benua
kau adalah ratu golongan bangsawan diRaja
itu cuma anganan mu yang tak akan jadi kenyataan...

duhai ratu golongan bangsawan
aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan diRaja
terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
sampai kamu hinakan aku seperti sampah
adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan tidak
habis habis hartamu?
sedarjat mana pun kamu
adakah kamu yang petah berbicara ini
apabila dimatikan kamu perintahkan agar
semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
jika kamu yakin kamu mati dalam redho Allah
aku redha kamu hina aku
hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan diRaja karena aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali harta bertimbun seperti golongan bangsawan
aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
aku malu pada diriku sendiri
mengaku ratu golongan bangsawan diRaja
dengan pengakuanku itu
aku terhegeh-hegeh
bercampur gaul dengan golongan bangsawan
mereka hormatiku dan sanjungi aku
karena mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka dengan memanggilku Yang Mulia Ratu kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu tapi tahukah kamu ratu bangsawan
betapa aku terpaksa memecahkan tembok
jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan
aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
rasakan mereka tiada jurang perbedaan status
berdiri sama tinggi
duduk sama rendah
golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
tiada rasa untuk saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan
tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka
akan ada hukum karma
makanya hukum karma itu
mahu diperbaiki
saling memperbaiki
agar hukum karma
menjadi buat baik dibalas baik
buat jelek dijauhkan
yang ada hati semurni Syurga
itulah yang didambakan oleh kita semua
dan karena itu juga
RATU RIMBA NIAGARA berkarya
ratu sebagai watak dalam karya saja
bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
aku bukan ratu memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
sayang dunia akhirat
agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

Karya Ratu Rimba Niagara
15 Ramadan 1436H
2 Julai 2015


AKU TAK MAHU KEHILANGAN DAKWAT

Jangan jadi penyair
jika tak tahu bermetafora dan berrhima
kerana aku pandai bermetafora dan berrhima
justeru aku ternama sampai sekarang.

Renyukkankan ajelah
hasil penulisanmu itu
biarkan kubalingkan ke sungai
agar dakwatnya hilang
diresapi derasan sungai.

Kamu tak boleh jadi penyair
tulisanmu kaku
tak bermetafora
tak berrhima
kerana karya penyair
mesti seperti aku
penyair ternama
sudah mencipta nama.

Kamu tak layak
menjadi penyair
kamu penulis
jalanan
di bahu jalan
di tepi longkang!

Maka sedarlah dirimu siapa?
Aku sedar diriku siapa...


Tulisanku tak setandingmu
tulisanku kaku
tapi takkan kurenyukkan
takkan kubalingkan ke sungai
kerana aku tak mahu kehilangan dakwatnya
biarpun tak bermetafora dan berrhima
asalkan aku bahagia dengan caraku bekarya
aku yakin pembaca di alam maya
sudi membaca karyaku
yang datang dari
sanubariku
dengan kasih dan sayang!

Mana tahu setelah membaca
meresap ke jantung hati !
Itulah balasan cinta yang kuperolehi
dari pembaca kerana kuhadiah sejambak bunga kasih
berjambak-jambak memenuhi dewan hati
mewangikan hati-hati yang inginkan
hidayah kasih dariNya
itulah hadiahku untuk mereka
dan hadiah yang kuterima dari mereka
berkat hati yang berkasih sayang
dalam redhaNya.


Karya: Ratu Rimba Niagara
20 Jun 2011


MOGA KARYAKU KARYAMU ADA NILAIAN DI SISINYA


Sahabatku dunia akhirat yang kusayangi ...
ku nggak bisa tulis walaupun sebaris ayat kecuali dengan izinNya...
justeru kubersyukur dengan KurniaanNya ini ...
dan tanggungjawabku untuk berkongsi apa yang diKurniakan semampu boleh selagi hayat ada dikandung badan...


Ya Allah Kau Maha Pemurah Kau Maha Pemberi Kau Kurniakan Ilham yang ada nilaian di sisi-Mu kepada sahabatku Mahabbah El-ahMead agar dapat menjadi saham akhirat yang tidak putus-putus ...yang mana sebezar zarahpun akan dinilaiMu seadilNya.

Sinarkan Nur Hidayah KasihMU padaku dan semua sahabat seperjuanganku dan yang membaca karya-karyaku karya-karya sahabat-sahabatku yang kukasihi seumur hidupku.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.


Karya: Ratu Rimba Niagara
21 Ramadhan 1432H
21 Ogos 2011



YA ALLAH BERILAH KU KEKUATAN BILAMANA AKU TAK MAMPU LAGI UNTUK BERSASTERA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

MOGA KITA TERPILIH DIKURNIAKAN ALLAH SWT ILMU BERDASARKAN AL-QURAN DAN HADIS AAMIIN

Marna Doeb Rytme tulisannya merendah tetapi mengetuk hati,


Humas Partai Gerindra Mataram likes this.

YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU


AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU
AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT
ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA


YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU
JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHO ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA


YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU
JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI

RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT
YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA

RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.


NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,


MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


KARYA RATU RIMBA NIAGARA
7 Rabiulakhir 1435H
7 Februari 2014M
KH. Abdullah Gymnastiar
·

Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita



PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
15 RAMADAN 1436H
2 JULAI 2015



0 comments:

Post a Comment

 
;