Tuesday 23 February 2021

BERTABURAN BUNGA-BUNGA SYURGA (312) CINTA DAN RINDU HANYA UNTUK-MU

BERTABURAN BUNGA-BUNGA SYURGA (312) CINTA DAN RINDU HANYA UNTUK-MU


YA ALLAH LURUSKAN NIATKU
Jika Allah menolongmu tiada siapa yang dapat menghalangNya
Mungkin imej ‎satu orang atau lebih dan ‎teks yang berkata '‎لله JIKA... Melibatkan Allah dalam segala urusan kita, maka Allah akan melibatkan segala kekuasaan-Nya untuk menolong kita. @ph"‎'‎‎

13j 
Kita Ingat ALLAH,
ALLAH ingat kita.



SAW
Tiada penerangan foto disediakan.

20j 
SELAMAT MENUNAIKAN
SOLAT ASAR...
اعوذ بالله من الشيطان الرجيـم.
بســــــم الله الرحمن الرحيــــــم.
DENGAN BELAS EHSANMU BALASLAH CINTAKU INI
Bila mana hati sudah terpana dengan Dzat CintaMu Tuhan...
Segala dipandang didengar adalah zikirku padaMu Tuhan
KehadiranMu terasa menyelubungi kalbu
Rasa jantungku berhenti berdegup bila lupakanMu
Berilah kekuatan padaku yang tidak pernah sempurna
Tapi kucuba melakukan kesempurnaan cintaku padaMu
Dengan belas EhsanMu balaslah cintaku ini.
Karya Ratu Rimba Niagara
17 Februari 2012




KENAL DIRI KENAL TUHAN
BIAR ALLAH YANG TAHU SIAPA KITA TANPA MEMPEDULIKAN TANGGAPAN ORANG KEPADA KITA...
TERUSLAH BERBUAT BAIK
BERKATA YANG BAIK
AGAR MATI DALAM KEBAIKAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
AKU REDHA ALLAH TUHANKU
AKU REDHA ISLAM AGAMAKU
AKU REDHA MUHAMMAD NABI DAN RASULKU
ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Tiada penerangan foto disediakan.
MasyaAllah, subhanallah alhamdulillah Allahuakbar
Alhommasolliala saidina Muhammad saw Aamiin 🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲 Insha'Allah, Insha'Allah, Insha'Allah Aamiin




 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Kongsi


23 Februari 2020 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan




23 Februari 2020 
Dikongsi dengan Rakan-rakan anda
Rakan
Michanel Az

JALAN PULANG YANG TAK AKAN KEMBALI LAGI!
Beningkan jiwa ini Ya Rab
Ssebening Ruh yang Kau titipkan
Aku nggak bisa jika ruh dan jasadku
Berlainan fahaman dan pendapat
Dalam melayari pengembaraan hidup ini
Yang kumahu ruh dan jasadku selari
Menuju jalan pulang
Untuk mengisi bekalan yang kosong
Agar bererti pabila sampai nanti
Ke negeri pasti
Yang pasti semua yang hidup akan tempuhi...
Jalan pulang yang tak akan kembali lagi
Rha NS
23212


SYUKUR AKU YA RAB
Ya Rab
Kupanjatkan syukur selagi nafasku ada...
Tiada lagi bermakna di dunia ini
Melainkan kau temukan aku dengan para hambaMu
Mencari jalan-jalan pulang
Ke negeri abadi yang pasti
Menanti dan menunggu memanggil-manggil sebanyak 70 kali sehari semalaman
Bukan aku takut pergi ke negeri pasti
Tapi berilah aku peluang
Membawa bekalan sebanyaknya
Yang Kau terima
Agar dapat Kau terima roh dan jasadku
Moga itulah yang kumiliki
Bahagialah aku hidup menumpang di bumiMu ini...
Karya Rha NS
23 Februari 2012


cinta kekasih untuk meraih cintaNya
cintaNya mengatasi segalaNya
barulah tenang roh dan jasadmu
1


KERNA KU TAHU DIA MENGUJI SEMAMPU DAYAKU!
Duhai....nanda...
Kau sentiasa memahami bunda
Hingga tiada alasan untukku menjauhkan diri darimu
Aku cuma insan biasa
Tak tega dengan kata-kata berbisa
Biarpun kucuba pertahankan
Namun ku lemah tidak berdaya
Untuk pura-pura tersenyum
Dalam ikatan penuh kepalsuan cinta
Bukan itu mahuku
Yang kumahu sejujurnya sayang
Sejujurnya cinta
Bukan di mulut bicara lain
Di hati penuh teka teki
Kesalahanku tak banyak mana
Dibandingkan kekecewaanku luka yang panjang
Nggak bisa dirawat dan diobati lagi
PadaNYa ku pasrah segala
Kerna Dia bisa mengerti!
Tahap mana kesabaranku apabila diuji...
Kerana ku tahu DIA menguji semampu dayaku
JIka aku sabar kejayaan itu milikku
Amin Ya Rabbal A'Lamin
Karya Rha NS
23 Februari 2012



BILA KEBENCIAN BERTAHTA DI HATIMU!
Bila kebencian bertahta di hatimu
Fikiranku tak menentu
Tidur malam ku tak lena
Teringatkan kamu
Hatiku pilu
Aku senyum dalam sendu
Tiada siapa yang tahu
Kebencianmu sungguh menyiksakan aku
Aku tak tahu bilang bagaimana lagi
Agar kau dapat memaafkan aku
Yang tak sempurna ini
Jika hatimu sejuk
Terimalah aku kembali
Menjadi kekasihmu
Tidak di alam realiti
Bertahta di hatimu pun sudah memadai...
Rha NS
23212
1
1 Perkongsian
Kongsi
Bila purnama merindu
buat aku juga turut merindu
entahkan sudi atau pun tidak ku tak tahu
Hanya Dia Yang Maha Tahu
moga cintamu kekasih hatiku
hanya untuk aku
kerna aku mencintai mu seumur hidupku
1


Bila senyummu telah menawan kalbuku
Jadi tak keharuan hatiku
Moga si pungguk yang kau rindukan itu
Bertambah tak keharuan lalu
Melamarmu di bulan purnama
Menyatakan kaulah permaisuri dunia akhiratnya.
1


Kau ni menggoda hatiku
siang malam terbayang wajahmu
hingga terbawa-bawa dalam mimpi
di purnama kulihat wajahmu
kau senyum padaku
dan aku membalas senyumanmu
lalu lenalah aku
bersama senyum ikhlasmu


Sebentar-bentar kau bilang suka
Sebentar-bentar kau bilang benci
Bila kau bilang suka aku suka
Bila kau bilang benci aku tak suka
Apapun yang kau bilang sayang
Aku suka aku suka aku suka...
1


SEUMUR HIDUPKU HANYA MEMBALAS CINTAMU KE AKU!
Di mana ada kamu di situ ada aku
Kau sentiasa di hatiku
Menemani aku di kala kesepian
Cumanya ku hendak kau mengerti
Yang aku menyayangimu sebagaimana kau sayang padaku
Sabarlah kasih cinta hatiku....
Tuhan mahu menguji kita
Menguji cinta kita
Kesabaranmu ...
Kesabaranku...
Moga kita berjaya dalam ujianNya
Lalu hatiku terbuka untukmu
Dan bersumpahlah aku
untuk sehidup semati denganmu
seumur hidupku hanya untuk membalas cintamu ke aku
aku cinta...aku cinta
aku rindu...aku rindu
padamu kasih ....
moga terpatri kasih kita hingga ke Syurgawi
Karya Rha NS
23 Februari 2012
www


BILA KEBENCIAN BERTAHTA DI HATIMU!
Bila kebencian bertahta di hatimu
Fikiranku tak menentu
Tidur malam ku tak lena
Teringatkan kamu
Hatiku pilu
Aku senyum dalam sendu
Tiada siapa yang tahu
Kebencianmu sungguh menyiksakan aku
Aku tak tahu bilang bagaimana lagi
Agar kau dapat memaafkan aku
Yang tak sempurna ini
Jika hatimu sejuk
Terimalah aku kembali
Menjadi kekasihmu
Tidak di alam realiti
Bertahta di hatimu pun sudah memadai...
Rha NS
23212
1
1 Perkongsian
Kongsi
Lagi aku patah terkulai...!!! Tanpa dapat bernafas lagi tanpa ada peluang lagi untuk aku menjadi permaisurimu....kempunanlah aku untuk memiliki cinta sucimu...tapi harus di ingat jika takdir menyebelahiku kau milikku...mahu tak mahu kau pasti akur...bukan?
kerna kau tidak boleh menafikan takdir...Kaulah hambaNya yang percaya sepenuhnya erti qada & qadar
Syukur Alhamdulillah
Moga berkat kepercayaanmu ini Allah tidak mengecewakan hajatmu untuk hidup bahagia bersama hambaNya yang kau cinta itu. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
1
9 Komen
Kongsi

Komen


  • Semua atas cintaNya..
    Telah ditetapkan dari tiupan ke dalamnya ketika 4 bulan..
    Digariskan lalu mulai berkembang perlahan..
    Ketika berdiri lalu melangkahkan memahami dan mencari artian..
    Tidak ada yang mudah hanya berusaha..
    Maka berucap,mengamalkan,niatan dengan sunnah..
    Bismillahirrahmaanirrahiim..Tiada Tuhan selainNya dan bagiNya
    pujian yang selaras dengan redhaNya yang sepadan dengan kebesaran
    kebajikanNya..Wahai Yang Maha Pemurah dengan rakhmatMu Ya Arhamar-Rahimin,Wahai
    Yang paling Pengasih dari semua yang mengasihi.
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
    Hidupkanlah kami dengan para hambaMu yang saling berkasih sayang
    demiMu atas redhaMu kerana yang menemukan aku dan para hambaMu atas kehendak dan izinMU jua....Amin Ya Rabbal A'Lamin.
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • AnugerahMu tak terhingga sehingga kelu lidahku menyebutkannya..
    KaruniaMu tak terbilang sehingga lumpuh akalku memahaminya apalagi menentukan luasnya..
    Bagaimana mungkin aku berhasil mensyukuriMu karena rasa syukurku padaMu memerlukan syukur lagi.
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Syukur...syukur...syukur sebanyak-banyakNya atas nikmat kehidupan yang Kau kurniakan kepadaku dan kepada semua sahabat-sahabat yang kukasihi dunia akhirat. Amin Ya Rabal A'Lamin.
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Aamiin..aamiin..aamiin..
    Engkau Maha Pengasih dan Maha Penyayang..
    Maha Baik dan Maha Pemurah yang takkan mengecewakan pencarianNya pendambaNya.



Biarpun senyuman yang ingin diberi terasa kelat di hatimu..
Tapi kerana keikhlasan mengukir senyuman
Kulihat senyumanmu menjadi wajahmu berseri-seri bagaikan bulan purnama...
1
14 Komen
Kongsi

Komen

  • Itulah yg dinamakan Purnama Merindu dendangan CT Nurhaliza.
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Bila purnama merindu
    buat aku juga turut merindu
    entahkan sudi atau pun tidak ku tak tahu
    Hanya Dia Yang Maha Tahu
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Bila senyummu telah menawan kalbuku
    Jadi tak keharuan hatiku
    Moga si pungguk yang kau rindukan itu
    Bertambah tak keharuan lalu
    Melamarmu di bulan purnama
    Menyatakan kaulah permaisuri dunia akhiratnya.
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Patah aku dgn madah2 ni...Aduh!
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Inilah dia ...dunia pujangga jiwang-jiwang....hihihi
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • cinta kekasih untuk meraih cintaNya
    cintaNya mengatasi segalaNya
    barulah tenang roh dan jasadmu
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Andai kau pergi bersamanya ...bagai mana dengan cintaku yang baru hendak bersemi ini terus jadi terkulai layu tak bermaya....teganya dikau....!!! hihihi
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Lagi aku patah terkulai...!!! Tanpa dapat bernafas lagi tanpa ada peluang lagi untuk aku menjadi permaisurimu....kempunanlah aku untuk memiliki cinta sucimu...tapi harus di ingat jika takdir menyebelahiku kau milikiku...mahu tak mahu kau pasti akur...bukan?
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Kaulah hambaNya yang percaya sepenuhnya erti qada & qadar
    Syukur Alhamdulillah
    Moga berkat kepercayaanmu ini Allah tidak mengecewakan hajatmu untuk hidup bahagia bersama hambaNya yang kau cinta itu. Amin Ya Rabbal A'Lamin.



Moga berkat amalanmu
Allah balas cintanya untukmu
Dan Cinta Allah untuk kau dan dia
Amin Ya Rabbal A'Lamin
1



PASTI HATIMU AKAN PASRAH APA YANG DITAKDIRKAN UNTUKMU!
Duhai teman kesayanganku...
Apalah ada dengan kekecewaan di dunia ini sayang....
Jika hendak di bandingkan dengan kekecewaan di akhirat
Kekecewaan di dunia masih boleh ditebus mohon pengampunan padaNya dan mulakan hidup baru seperti bayi baru dilahirkan...
Insya-Allah akan tenang jiwa kita ...setenang air di kali
Tapi...yang menjadi sesal tak tertebus
Pabila kekecewaan di akhirat
Yang takkan dapat ditebus dengan segala kekayaan yang ada
Atau apa saja yang boleh dijadikan cagaran untuk menebus kekecewaan itu...semuanya sudah terlambat ....
Justru bandingkanlah!
Engkau hendak kekecewaan di dunia
Atau kekecewaan di akhirat
Pastinya
Mahu bahagia dunia akhirat bukan?
Jadi percayalah dengan setiap Ketentuan Allah SWT
Hati setiap hambaNya adalah dalam genggamanNya
Jika takdir di Lauh Mahfuz
Kau dengannya
Biarpun dihalang semua penghuni bumi
Dia tetap milikmu
Tapi jika dia bukan milikmu
Jangan katakan sejuta kali kau lafazakan cinta
Dia bukan milikmu
Justeru ayuh ...
Bukakan minda baru mu
Mencari jalan-jalan
RestuNya RedhaNya
Tak kira di mana kau berada
Pasti hatimu akan pasrah
apa yang ditakdirkan untukmu!
Karya Rha NS
23 Februari 2012
1
1 Perkongsian
Kongsi

ALAM DAN AKU SALING MENGERTI
Tengok lah cuaca di luar sana...
Kalau ceria semua alam
Aku pun ceria
Seceria senyummu menawan kalbu
Jika alam menangis
Aku turut menangis
Kerna
Alam dan aku
Saling mengerti
Isi hatinya
Isi hatiku
Semuanya
Atas
IzinNya
Syukur Alhamdulillah
Karya Rha NS
23 Febuari 2012
1
10 Komen
1 Perkongsian
Kongsi

Komen

  • Kini mendung namun tak berarti hujan..
    Tapi gelap dan awan seakan kelam menyelimuti..
    Aku hanya berharap melewati hari dengan senyuman..
    Walaupun terasa sulit namun akan kuhadapi...!
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Biarpun senyuman yang ingin diberi terasa kelat di hatimu..
    Tapi kerana keikhlasan mengukir senyuman
    Kulihat senyumanmu menjadi wajahmu berseri-seri bagaikan bulan purnama... hihihi
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Hee5x..kan jadi penuh senyuman...!
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Kan3 dah agak dah....keceriaan hati nanda tanpa gerhana ...pastinya membuatkan senyuman menjadi penuh tak separuh lagi....hihihihi
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Iya bunda..tapi aku merasakan lemas karena rasa lapar ini hee5x...!
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  •  Kalau lapar mana bisa senyum tu deh... katakan terus terang sama bunda mahu rehat pergi makan.....hihihi bunda amat ngerti itu bahasa perutmu yang lapar itu yang bikin kau jadi lemas...! hihihi
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Hee5x..bunda tau aja seeh,iya bunda benar hii5x...!
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Selamat menjamu selera...moga hilang lemas perutmu itu nanda...kirimkan apa yang dimakan itu untuk bunda di angin lalu....hihihi
    1
    • Suka
    • Balas
    • 9t
  • Iya bunda..pasti dan terimakasih hee5x...!
    1
    • Suka


SALAM PERSAHABATAN TANPA JEMU!
Salam persahabatan buat teman fb ku
Moga kehadiran kalian menceriakan gerhana di hatiku
Bergurau senda dalam suasana harmoni itu mahuku
Saling bertukar ilmu dan pandangan menjadi hobiku
Jika tersalah tutur bicaraku maafkan daku
Jangan sekali kecewakan daku
Kerna ku tak mampu mempertahankan walaupun bukan mahuku
Saling berkomunikasi jika ada masamu
Dan jika ku sepi kemungkinan aku ada sebab tertentu
Tak perlu diberitahu
Jika kau bosan dengan kesepianku
Maafkanlah daku bukan sengaja kubegitu
Namun terputus di alam maya kau tetap di hatiku
Yang mana masih berkekalan jangan jemu bersahabat denganku
Kalian semua terlalu istimewa untukku
Terlalu berharga bagaikan permata di hatiku
Moga berkat persahabatan yang diredhaiNya dari kalian untukku
kita semua bersahabat baik di dunia bersahabat juga di Syurgawi
Insya-Allah bahagia di dunia bahagia di akhirat.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.
Karya Rha NS
23 Februari 2012




Mungkin imej satu orang atau lebih dan teks yang berkata 'BESOK pasti ada tapi BELUM tentu kita MASIH ada Andai ini DOA TERAKHIR kita, mohonlah pada ALLAH like fb Pesan Bonda Moga kita WAFAT dalam HUSNUL KHOTIMAH Aamiin...'
Selamat malam Sahabat ❤️
Anda dan 181 yang lain
107 Komen
Suka
Komen
Komen
Lihat komen terdahulu
Setiap kali ujian datang...senyumlah agar terpadam segala kelukaan di hati.
Mungkin imej 1 orang dan teks yang berkata 'Ss ORANG YANG HEBAT sentiasa ceria walau hati terluka,,, ORANG YANG HEBAT menyapu air matanya dengan senyum tawa,,, ORANG YANG HEBAT selalu redha bahawa dugaan itu adalah KASIH SAYANG ALLAH.'
Assalamualaikum...


Semua orang akan rasa sedih jika lalui cabaran dengan seorang diri, cari orang yang boleh bersama susah dan senang kita
Suka
Komen
Kongsi
6j 
Semua orang akan rasa sedih jika lalui cabaran dengan seorang diri, cari orang yang boleh bersama susah dan senang kita
Mungkin imej makanan dan teks yang berkata 'SOMETIMES WE NEED SOMEONE TO SMALA BE THERE. NOT TO FIX ANYTHING, OR TO DO ANYTHING IN PARTICULAR, BUT UST TO LET US FEEL THAT WE ARE CARED FOR AND SUPPORTED HEALTHYPLACE.COM'
Anda dan 824 yang lain
64 Komen
122 Perkongsian
Suka
Suka
Komen
Kongsi
Komen
Paling Relevan

  • Moga hadir hambaNya yang sejujur ikhlas menyokong perjuanganku. Aamiin.
    • Suka
    • Balas
    • 1m
  • Inshaa Allah ... Allah akan hadirkan seseorang yang boleh menjadi suporter kita jika kita letak Allah dalam hati saat melalui jalan yang sukar ... ❤👍
    8
    • Suka
    • Balas
    • 5j
    Most Relevant is selected, so some replies may have been filtered out.


'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surah Al Fajr
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati.”
Wahai jiwa yang tenang (27), Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas lagi diredhaiNya (28). Maka masuklah ke dalam jemaah hamba-hambaKu (29) dan masuklah ke dalam SyurgaKu (29) - (Al Fajr:27, 28, 29)
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajalla: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Ertinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)

Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....aamiin
Ratu Rimba Niagara Aamin Ya Rabbal A'Lamiin
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA
@ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/
THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
23 Februari 2021

0 comments:

Post a Comment

 
;