Saturday 4 August 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (349) - DUNIA SASTERA PUTRI RIMBA NIAGARA



  • SEMARAKLAH BUNGA-BUNGA CINTA IBU PERTIWI NEGARAKU NEGARAMU!

    Senyumlah
    Andai kau terbaca coretan ini dari permulaannya
    Aku benar-benar harap matamu tetap setia merenung coretan ini
    Ianya bukan hanya rekaan semata-mata
    Tapi tanda kusayang negaraku negaramu
    Indonesia & Malaysia
    Dua negara berjiran yang akrab
    Abadi jalinan ukhuwah kasih kerana-Nya

    INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA:

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    ISTANA RIMBA NIAGARA
    MALAYSIA/INDONESIA
    2 OGOS 2012
    13 Ramadan 1433H
    (PUISI-PUISI KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA BERTEMAKAN PATRIOTIK MALAYSIA/INDONESIA SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN
    INDONESIA PADA 17 AGUSTUS 2012 & MALAYSIA 31 OGOS 2012)
    MOGA DENGAN TERSIARNYA PUISI-PUISI PUTRI RIMBA NIAGARA DAPAT MENYATUKAN JALINAN UKHUWAH KASIH TALISIRATURRAHIMI ANTARA MALAYSIA DAN INDONESIA DUA NEGARA BERJIRAN YANG SALING BEKERJASAMA SENADA SEIRAMA ABADI SELAMANYA DEMI SEBUAH SENYUMAN ANAK CUCU RUMPUN MELAYU NUSANTARA)
    2 Ogos 2012
    13 Ramadan 1433H

    KARYA-KARYA YANG DISIARKAN OLEH PUTRI RIMBA NIAGARA

    KARYA PUISI-PUISI PUTRI RIMBA NIAGARA DISIARKAN DI SEMUA GRUP YANG DISERTAI OLEH PUTRI RIMBA NIAGARA:

    1) BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA MALAYSIA BRUNEI
    2) MELAYU DALAM CERPEN ASIA TENGGARA
    3) DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO
    4) MEMBACA KARYA PN
    5) PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA
    6) MASYARAKAT ADAT MATARAM
    7) KOMUNTIAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA BUDAYA
    8) KOMUNITAS ADAT KERATON INDONESIA
    9) LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG
    10) MELA AYU RADIO ONLINE
    11) OMBAK RINDU
    12) OMBAK RINDU2
    13) CERIA ZFM
    14) SSLfm
    15) RAHSIA KOTA CINTA
    16) PUISI LOVERS

    SEMUA RAJA-RAJA DI MALAYSIA
    SEMUA RAJA-RAJA DI INDONESIA
    SEMUA PEMIMPIN MALAYSIA
    SEMUA PEMERINTAH INDONESIA
    SEMUA RAKYAT MALAYSIA
    SEMUA RAKYAT INDONESIA

    SEMUA TEMAN FB YANG DIKASIHI NADI SASTERAKU
    SEMUA PENCINTA SASTERA MELAYU DI MALAYSIA
    SEMUA PENCINTA SASTRA MELAYU DI INDONESIA
    SEMUA PENCINTA SASTERA MELAYU DI SELURUH DUNIA
    PEMBACA SETIA SASTERAKU DUNIAKU

    SEKALUNG BUDI KEPADA YANG SUDI MEMBACA KARYA HAMBA DAN SUDI
    MEMBERI SOKONGAN/DUKUNGAN KEPADA KARYA HAMBA TANPA JEMU
    HANYA ALLAH SWT SAJA YANG DAPAT MEMBALAS-NYA. DOAKAN MOGA
    HAMBA DAPAT MENULIS SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA.

    'AKU BUKANLAH SIAPA-SIAPA YANG PANDAI UNTUK MENULIS PUISI
    TAPI DENGAN IZIN-NYA AKU MENULIS PUISI TENTANG KASIH SAYANG
    PADA SEMUA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI DEMI-NYA'

    SEKALUNG JUTAAN TERIMA KASIH DARIPADA:

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    ISTANA RIMBA NIAGARA
    MALAYSIA/ INDONESIA
    2 Ogos 2012
    13 Ramadhan 1433H
    (PUISI-PUISI BERTEMAKAN PATRIOTIK DI SIARKAN BERSEMPENA MERAIKAN SAMBUTAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA PADA 17 AGUSTUS 2012 & MALAYSIA 31 OGOS 2012)

    • OLDER POSTS

    • MARILAH KITA BERSAMA MEMARTABATKAN KHAZANAH WARISAN BANGSA RUMPUN MELAYU NUSANTARA

      Kebudayaan negara saya sendiri pun tak terkira banyaknya...
      Ini pasti ada salah faham ye pak...
      Salah ke kebudayaan negara bapak kami promosikan agar negara
      Bapak dikenali oleh negara saya dan kitakan saling berjiran sejak lama dulu...dan rakyat Indonesia sudah lama bertapak di negara saya...kebudayaan mereka dibawa sekali kerana mereka sudah jadi warga negara Malaysia... kerana mereka cintai kebudayaan Indonesia walaupun sudah menjadi warga negara Malaysia makanya negara saya menjadi bahan fitnah negara bapak? Adil ke ...madu yang diberi racun yang dibalas? Dan adil ke sanjungan yang negara kami beri ...ini balasannya?

      Kita fikirkan secara positiflah jika kita fikirkan negatif makanya hingga ke anak cucu masalah ini tak akan selesai..bapak rasa negara bapaklah yang kaya dengan kebudayaan...negara kami tidak...silap tu...bapak...cuba datang ke negara kami...betapa negara kami penuh dengan kebudayaan seni melayu...ye mengenangkan kita adalah rumpun melayu makanya kita saling memartabatkan pusaka moyang kita ...salah ke bapak? Jika salah saya pun tak mahu berkongsi segala karya saya dengan negara bapak...

      Bukan saya nak ego akan karya saya...kerana saya sayangkan negara bapak....sayang memerah segala kodrat pemikiran saya untuk berpuisi mengenai pahlawan-pahlawan yang telah berjasa kepada negara bapak...sedangkan itu di luar kemampuan pemikiran saya...kerana terlalu sayang pada dunia rumpun melayu...Allah SWT berikan saya kekuatan itu untuk berkarya...dan karya-karya saya itu diterimapakai oleh rakyat negara bapak..dan mereka berminat mengambil karya saya sebagai bahan-bahan sejarah dan jikalah karya-karya saya mereka akui itulah adalah khazanah seni nusantara dan tidak mengaitkan nama saya...saya sudah relakan...kerana saya berkarya tanda saya sayangkan negara bapak....

      Di bulan yang maha berkat ini marilah kita satukan barisan berdamai dengan slogan NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG SAMPAI KAPANPUN!

      Salam kemaafan bagi pihak negara saya Malaysia
      Salam damai selamanya untuk Indonesia
      Salam maaf dari saya juga hamba-Nya yang kerdil

      PERDAMAIAN INI ADALAH PERDAMAIAN ANAK CUCU
      KERANA SELAGI TIDAK MAHU BERDAMAI IMPIAN
      SELURUH ANAK CUCU RUMPUN MELAYU NUSANTARA
      AKAN TERLARUT DI OMBAK RINDU
      MAKANYA JADILAH SI PUNGGUK BERLAGU RINDUKAN BULAN!
      MENDAYU-DAYU SAYU TAPI MASIH DISEPIKAN ...

      Janganlah jadi begitu bapak...
      Kasihanilah anak cucu Rumpun Melayu Nusantara kerana
      Mereka tidak salah dalam hal ini
      Yang salah adalah kedegilan moyang mereka yang
      Tidak mahu berdamai walaupun sudah zaman berzaman

      Marilah kita sama-sama memartabatkan
      KEBUDAYAAN WARISAN BANGSA RUMPUN MELAYU NUSANTARA
      AGAR DI KENALI DUNIA
      BARULAH SUMPAH KERAMAT LAKSAMANA HANG TUAH JADI
      KENYATAAN, 'TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA!'

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      2 Ogos 2012
      13 Ramadan 1433H


      • NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG!

        Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Indonesia
        kerana-Nya aku jatuh cinta dengan bangsa Indonesia
        moga cinta kerana-Nya ini boleh menjadikan Malaysia dan Indonesia
        dua negara berjiran
        sehati sejiwa
        senada seirama
        berpadu kasihkan negara
        negaramu kukasih
        negaraku kau sayang
        bila kasih sudah terpatri
        tak akan ada
        benci membenci
        dengki mendengki
        dendam mendendam
        jatuh menjatuh
        yang ada
        saling mempertahan cinta bernegara
        kau pertahan negaraku
        aku pertahankan negaramu
        saling mempertahankan
        itulah lambang cinta sejati
        antara dua negara
        bila cinta sejati terpatri
        di kalbu setiap rakyat
        negaramu negaraku
        kebudayaan negaramu disanjung
        kebudayaan negaraku dijunjung

        Apa saja perjuangan untuk memartabatkan :

        Institusi diRaja Melayu
        Kepahlawanan Melayu
        Bangsa Melayu

        Kita sama bersumpah setia untuk saling sokong menyokong/dukungan
        tanpa mengenal samada raja atau rakyat biasa yang penting ada semangat
        juang seperti kita kerana dialah rakan seperjuangan kita sampai kapan pun!

        Karya Putri Rimba Niagara
        19 Julai 2012
        Like · · Unfollow Post · July 11 at 5:01pm
        DG Kumarsana Kum likes this.
        (PETIKAN DARIPADA GROUP BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI & GROUP MELAYU DALAM CERPEN ASIA TENGGARA & WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
        2 Ogos 2012
        13 Ramadhan 1433H
        Like · · 41 minutes ago ·
        Ahmad Tajuddin likes this.
        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
        2 Ogos 2012
        13 Ramadan 1433H


        • KITA SAMA-SAMA INSAN KERDIL DI SISI-NYA

          Kita sama-sama insan kerdil di Sisi-Nya
          Kerana terasa kerdillah kita menjadi hamba-Nya
          Yang rela berkorban apa saja demi-Nya
          Yang ada di hati kita gimana alam barzah kita nanti?
          Adakah roh kita di terima-Nya
          Jika roh diterima jasad kitapun diterima-Nya Insya-Allah Aamiin
          Moga persahabatan dan perjuangan kita kerana-Nya ini
          Membuatkan kita tersenyum di Akhirat nanti.Insya-Allah Aamiin.

          PUTRI RIMBA NIAGARA
          2 Ogos 2012
          13 Ramadan 1413H


          • SEKALUNG TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PAHLAWAN PUTRI RIMBA NIAGARA

            Terima kasih kepada 9 pahlawan yang hamba sanjungi...

            1) YM Kedaton Kraton Wahyu Utama
            2) YM Sultan Brotowijoyo Yosodipuro
            3) YM Prabu Sri Narayana Kusuma
            4) YM Adel Fadel
            5) Laksamana Mas
            6) Garjito Gondokusumo
            7) Naga Akhir
            8) Tuan Ahmad Tajuddin
            9) Datuk Jem
            10) Khai Noor

            Kalian semua tak jemu memberi sokongan/dukungan pada hamba untuk terus-terusan berkarya dan hamba amat hargai...dan hamba tauliahkan di antara pahlawan-pahlwan Rimba Niagara dan segala idea, cadangan, kritikan, pandangan bernas dan segala bentuk kerjasama amatlah hamba alu-alukan. Moga ketulusan untuk memberikerjasama kepada Putri Rimba Niagara untuk berkarya amatlah hamba hargai dan sanjungi. Moga Allah Azzawajallah saja yang dapat membalas-Nya. Aamiin

            UCAPAN TULUS IKHLAS DARIPADA:

            PUTRI RIMBA NIAGARA
            2 Ogos 2012
            13 Ramadhan 1433H
            Like · · about an hour ago ·
            Ahmad Tajuddin likes this.

            Ahmad Tajuddin ~ amat ku hargai!..alhamdulilah
            16 minutes ago · Unlike · 1
            (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
            2 Ogos 2012
            13 Ramadan 1433H

            SASTERA ADALAH DUNIA SI PUTRI RIMBA NIAGARA

            Biarpun kita jarang berkomunikasi dan tidak pernah berkomunikasi di FB ...dan hamba tak tahu samada kalian sudi baca atau nggak karya hamba mungkin terlalu panjang dan banyak untuk di like...atau kalian sibuk barangkali...jika terus-terusan menyepi...maafkan hamba ye...kerana setiap rakan fb hamba adalah nadi dunia sastera hamba kerana inilah matlamat hamba mencari rakan fb yang menyokong dunia karya hamba habis-habisan. Percayalah sekali tangan berjabat abadi selamanya cumanya kita tiada peluang untuk meneruskan ikatan yang sepi menyepi ini.
            Kehadiran hamba tidak ada di hati fb kalian sedangkan kalian sentiasa ditunggu-tunggu dengan penuh harapan dalam kerinduan bertegur sapa. Kerana tidak tega untuk menanggung sepi menyepi.....sepi itu penawar bagimu dan derita bagiku...makanya maafkan hamba....jika kalian sudi melihat senyuman hamba...lihat sajalah di bulan purnama ....hamba sedang mengirimkan seny
            uman mohon kemaafan daripada kalian.
            Percayalah hamba tetap sahabat di hati kalian dan abadi selamanya di hati hamba. Sudilah doakan kejayaan dunia sastera yang hamba dambakan ini. Salam sayang teramat sayang salam rindu teramat rindu pada kalian yang amat hamba sanjungi sepenuh hati. Maafkan hamba ye...harap mengerti dengan dunia sastera yang hamba dambakan ini.

            PUTRI RIMBA NIAGARA
            2 Ogos 2012
            13 Ramadan 1433H


            PUISI-PUISI PUTRI RIMBA NIAGARA ISTIMEWA UNTUK RAKYAT
            MALAYSIA/INDONESIA TERCINTA

            Moga puisi-puisi Putri Rimba Niagara menjadi taman-taman cintakan kemerdekaan Malaysia/Indonesia yang tercinta!

            SELAMAT MENYAMBUT HARI PAHLAWAN
            SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA TERCINTA
            SALAM KEMERDEKAAN KE - 55 ( 31 OGOS 1957 - 31 OGOS 2012)
            MOGA MALAYSIA AMAN DAMAI SEJAHTERA DALAM RAHMAT KASIH-NYA ILAHI
            AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

            UCAPAN TULUS IKHLAS DARIPADA:
            RATU RIMBA NIAGARA
            ISTANA RIMBA NIAGARA
            MALAYSIA/INDONESIA
            1 Ogos 2012
            12 Ramadan 1433H

            TERIMA KASIH INDONESIA

            Salam Ksatria dari Malaysia
            Dariku untuk seluruh rakyat Indonesia
            Sudilah terima puisi-puisi yang kuilhamkan
            Istimewa untuk semua rakyat Indonesia
            Tanda kasih setulus hatiku untuk kalian semua demi-Nya

            Terima kasih pada semua ksatria Indonesia
            Kerana sudi menjadikan hamba teman seperjuanganmu
            Biarpun hamba tahu siapalah hamba untuk berbakti kepada negaramu
            Itu semua tidak menjadi penghalang untukmu menerima bakti hamba
            Biarpun hamba tidak punyai harta yang menggunung untuk dicagarkan cinta
            Tapi dengan karya-karya hamba ...inilah cagaran cinta hamba untuk negara kalian
            Makanya sudilah terima puisi-puisi yang hamba ukirkan di daunan kasih
            Rimba Niagara untuk kalian abadikan di kalbu hati agar kalian tahu
            Betapa hamba cintakan negara kalian setulus hati tanpa mengharapkan
            Apa-apa juga balasan cinta hamba pada negara kalian.

            Hamba ditakdirkan menjadi pemuisi untuk berbakti kepada negara hamba , negara kalian dan seluruh penghuni bumi dan langit hamba redho dengan takdir ini
            Tanda hamba bersyukur pada-Nya yang mengurniakan hamba bakat menulis
            Tanpa izin-Nya sebaris ayatpun hamba tidak dapat menulis maka selagi terdaya hamba Akan menulis selagi izin-Nya.

            Doakan moga hamba dapat menulis sehingga terhentil nafas terhentilah pena.
            Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

            INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA:

            RATU RIMBA NIAGARA
            ISTANA RIMBA NIAGARA
            INDONESIA/MALAYSIA
            1 Ogos 2012
            12 Ramadan 1433H


            DIA KAU AKU & SEMUA

            DIA yang kucinta dalam roh dan jasad
            Kau kukasih demi DIA
            Semua kusayang demi DIA

            Aku mahu menjadi kekasih DIA seumur hidupku
            Aku mahu kau mengasihiku demi DIA
            Aku mahu semua menyayangiku demi DIA

            Hidup ini bermakna demi DIA
            Hidup ini berarti adanya kamu
            Hidup ini berpelangi cinta adanya semua

            Sayang menyayangi semua kerana DIA
            Kerana DIA lah Pencipta kita semua
            Yang layak DiCinta dan DiKasih
            Sepenuh jiwa sepanjang hayat
            Selagi jantung berdetak!

            Semoga DIA memilih
            Kau aku dan semua
            Menjadi kekasih DIA
            Memilih kita semua
            Untuk mendiami SYURGA
            Agar kasih kita semua kerana DIA
            Dapat diteruskan hingga ke SYURGAWI
            Aamiin Amiin Ammin Ya Rabal A'Lamin
            SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

            Ya Allah balaslah cinta kami semua demi-Mu
            Hidup kami berarti di dunia dan di akhirat kerana-Mu
            Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

            KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
            10 Ramadan 1433H
            30 Julai 2012M

            PUISIMU SEHARUM SYURGAWI

            Duhai rakan sasteraku ...
            Siapa bilang kau ketandusan ilham
            Nah! Puisimu ini terbukti kau tak kekeringan ilham
            Cumanya kau saja menafikan ilham yang kau miliki
            Jangan dihukum ilhammu seperti daunan kering yang berguguran
            Lalu ditiup angin tak berarti

            Gubahlah ilhammu menjadi puisi nan indah-indah
            Yang bermakna
            Yang membuatkan kau tersenyum
            Di akhirat nanti
            Melihat puisi mu tika di dunia menjadi
            Bunga-bunga Syurga dipetik dihidu seharum Syurgawi
            Insya- Allah Aamin Aamin Aamiin a Rabbal A'Lamin

            KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
            10 Ramadhan 1413H
            30 Julai 2012


            PERSAHABATAN SASTERA

            Duhai Rakan Sasteraku...
            Poul Nanggang Yang Sentiasa Tersanjung Di Hatiku...
            Terima kasih kerana sudi menghargai dunia sasteraku
            Yang kudambakan sejak puluhan tahun dahulu

            Kaulah rakan sasteraku setulusnya ikhlas menghargai karyaku
            Hinggakan aku malu pada diriku sendiri
            Kerana di kala aku dihina dikutuk oleh rakan sastraku yang lain
            Kau sudi tampil merawat dukaku yang ditenggelami gerhana sastra
            Bukan gerhana sastra lagi
            Tsunami sastra
            Serasa mati segala urat saraf mindaku untuk berkarya
            Serasa longlai jemariku untuk memegang pena
            Yang bertintakan darah dan airmataku
            Begitu tega mereka toreh-toreh jiwa sastraku biar mati
            Baru puas hati mereka
            Sudah banyak kali aku merayu pada mereka
            Berilah aku peluang untuk berkarya
            Di grup tersebut
            Tapi mereka tetap berdegil
            Tikam...tikam...tikam..
            Jiwa sastraku biar mati
            Biar aku tidak bersiaran lagi
            Biar aku tinggalkan grup sastra yang kusayangi itu

            Banyak kali aku minta maaf pada mereka
            Tapi mereka menyatakan
            Sekalipun aku menangis airmata darah
            Mereka tidak akan maafkan
            Besar sangat ke kesalahan aku pada mereka?
            Mereka kata aku fitnah mereka?
            Aku terfikir-fikir apakah perkara yang aku fitnahkan
            Setahu aku...aku cuma berkarya
            Berkarya untuk mengundang
            Kasih sayang dari Tuhanku
            Kasih sayang sesama insan demi-Nya
            Salah ke?
            Sampai menghukum aku sebegitu hebat...
            Kerana tak mahu berpanjangan tsunami sastra
            Aku lepaskan grup sastra tersebut biarpun dalam perih
            Aku redho sudah tiada jodoh aku di situ untuk berkarya lagi

            Aku ingatkan selepas dari itu amanlah aku berkarya
            Tapi tak habis juga tsunami sastra di grup sastra lain pula
            Berlaku lagi tsunami sastra
            Kali ini lebih parah
            Berdarah...berdarah...ditoreh hatiku hingga hancai
            Bersepai...sepai...sepai....
            Lalu dilambung ombak rindu
            Hingga tulang belulang sastraku terbenam ke dasar ombak rindu

            Puncanya macam tak masuk akal
            Dia menegur aku ubahkan nama watak sebenar
            Dalam karyaku...
            Sukahati akulah karya aku
            Nak bubuh nama apapun...
            Itu sekadar karya
            Bukan ada apapun...
            Itulah puncanya
            Hingga berlakulah tsunami sastra
            Paling dahsyat dalam sejarah aku berkarya
            Hinggakan aku sudah nekad
            Untuk aku tinggalkan grup sastra tersebut

            Dia ungkitkan ramai ahli di grup terbut kujadikan musuh
            Lojik ke katanya itu...
            Aku kenal pun tidak ahli grup tersebut
            Berjumpa pun tak pernah ...apatah lagi bercakap di telefon
            Tapi sekadar aku tak lagi menjadi rakan fb mereka
            Tak akanlah mereka hendak berdendam?
            Lagipun aku sudah banyak kali kata
            Rakan fbku terhad
            Mereka yang menyokong dunia karyaku
            Seperti si Kunta si Kunte saja yang kuambil sebagai rakan fb
            Mereka yang tak memberi impak kepada dunia sasteraku
            Terpaksa aku undur diri
            Tak kiralah mereka itu
            Raja ke
            Menteri ke
            Datuk ke atau sapa-sapa saja
            Rakan fbku cuma ada boleh dibilang dengan jari
            Tak kan itupun jadi permusuhan pada bekas rakan fbku?
            Aku sudah minta maaf banyak kali
            Walaupun sudah tidak menjadi rakan fb
            Kasih kita tetap abadi
            Karya kita tetap bersatu di alammaya
            Dan kita saling berkarya bersama dan saling sokong menyokong

            Yang aku malunya padamu duhai
            Sahabatku Poul Nanggang dan Jaya Ramba Wulan
            Biarpun kalian juga bekas rakan fbku
            Tiada langsung mahu berdendam hati
            Masih sudi memaafkan aku kerana kau faham
            Apa kehendakku ...
            Dan kau tak jemu mahu dan sentiasa sudi menjadi
            Rakan fbku semula
            Aku tahu kalian mahu menyokong dunia karyaku
            Tapi sejujurnya aku malu pada diriku sendiri
            Hatimu sesejuk salju
            Sesuci embun di waktu pagi

            Allahu Akhbar
            Biarpun kalian berdua bukan orang Islam
            Tapi amat memahami ku
            Kalian sama dengan Tuan Brad Stevens
            Memberi sokongan padaku dengan sejujurnya ikhlas

            Yang aku pelik bin ajaib
            Karyaku dalam Bahasa Melayu
            Bertemakan KeTuhanan
            Mengenai alam roh
            Dia seolah faham
            Itu yang aku pelik sangat-sangat

            Dia bukan orang sastra
            Bukan orang Islam
            Tapi faham apa mesej yang
            Ingin kusampaikan
            Allahu Akhbar
            Entahlah dunia ini penuh
            Dengan tanda tanya
            Siapakah kita sebenarnya

            Moga kebaikan kalian bertiga menyokong dunia sasteraku
            Poul Nanggang, Jaya Ramba Wulan dan Brad Stevens
            Diberi Nur Hidayah Kasih-Nya
            Mana tahu persahabatan sastra kita yang tulus ikhlas ini
            Dapat diteruskan hingga ke Syurgawi nanti
            Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

            KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
            9 Ramadhan 1413H
            29 Julai 2012M


0 comments:

Post a Comment

 
;