Tuesday 28 August 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (491) - CINTA SESETIA ADAM & HAWA




BERLABUH DIDERMAGA CINTA

Ku berlayar di tengah badai,
akankah sampai waktuku
berlabuh didermaga cinta. Kukayuh
biduk sederhana tanpa dayung.
Akankah tiba masaku menggapai
pelabuhan hati. Malam berganti
siang, rembulan dan matahari
berkejaran tak henti menjaga.
Takkan perih kubawa letih kearah
tuju hingga sampai diujung
samudramu yang terus bergelora.
Aku tahu hidup baru menunggu,
sebuah bilik hangat di tanah
harapan. Dan karena kumau maka
ku sanggup wujudkan mimpiku.

By : Tunteja Teja

Ku berlayar di tengah badai,
akankah sampai waktuku
berlabuh didermaga cinta. Kukayuh
biduk sederhana tanpa dayung.
Akankah tiba masaku menggapai
pelabuhan hati. Malam berganti
siang, rembulan dan matahari
berkejaran tak henti menjaga.
Takkan perih kubawa letih kearah
tuju hingga sampai diujung
samudramu yang terus bergelora.
Aku tahu hidup baru menunggu,
sebuah bilik hangat di tanah
harapan. Dan karena kumau maka
ku sanggup wujudkan mimpiku. ....
 ·  · 



  • like this.
    • Ahmad Tajuddin ‎~ sweet dreams dear..emm..
      39 minutes ago ·  · 1
    • Angel Lee Semoga mimpinya kakak terwujud nyata, hingga terlaksana dgn segala ijin-Nya, dan kakak bertemu jua dgn masa bahagia. Aamiin. Terimakasih kak.
      30 minutes ago ·  · 1
    • Angel Lee Ouh ya kak, kupu rama, angel sangat suka, sentiasa dia hibur ht angelnya.
      29 minutes ago · 
    • Sari Dewi Amiin..
      29 minutes ago · 
    •  SEINDAH CINTA ADAM & HAWA

      Duhai mimpi
      hadirlah dalam mimpiku
      mimpi indah
      mimpi tentang bidadara Syurga
      mimpi tentang Adam yang setia menantiku

      duhai Adam hadirlah dalam mimpiku
      kesetiaanmu pada Hawa amat kukagumi
      kau mencintai Hawa bermula di Syurga
      kerana kesepianmu Allah kurniakan Hawa untukmu
      dan kau Syukuri
      dalam leka menjalinkan cinta
      kerana terlalu cintakan Hawa
      kalian makan buah larangan di Syurga
      kerana termakan hasutan iblis
      yang tak senang dengan percintaan Adam dan Hawa
      lantaran itu Adam dan Hawa dikeluarkan dari Syurga
      dan terpisah di dunia
      Adam mencari Hawa
      Hawa menanti kedatangan Adam
      Adam merindui Hawa
      Hawa merindui Adam
      mereka saling cinta dalam rindu yang membara
      berkat kesabaran dalam pencarian Adam
      dan berkat kesabaran penantian Hawa
      Allah temukan Adam dan Hawa di Jabbar Rahmah
      Di Jabbar Rahmah pertemuan Adam & Hawa
      menjadi saksi kesetiaan cinta yang setulus ikhlas kerana-Nya

      Hawa diciptakan untuk Adam
      Adam mencintai Hawa sepenuh iman
      Cinta Adam dan Hawa menjadi idola cinta
      Bagi mereka yang memahami arti hakikat
      Cinta kerana-Nya...

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      28 Ogos 2012
      11 minutes ago · 

      BERCINTA DI SYURGA
      TERPATRI DI SYURGA

      Kadang2 aku tertanya-tanya?
      Adakah kekasih sesetiamu?
      Adakah kekasih sejujurmu?
      Adakah kekasih mencintaimu kerana-Nya?
      Adakah kau idola cinta Hawa dan Adam?
      Makanya kudoakan moga kau
      DiKurniakan cinta sesuci Adam & Hawa...
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
      Diciptakan Hawa untuk Adam...
      Untuk Adam cintai
      Untuk Hawa syukuri
      DiKurniakan cinta Adam...
      Saling cinta mencintai
      Ditemukan bukan untuk berpisah
      Tapi menyatukan hati
      Hingga ke hujung nyawa
      Dari Syurga Adam dan Hawa bercinta
      Hingga ke Syurga Adam dan Hawa ..
      Mematrikan cinta
      Sungguh suci cinta Adam & Hawa...
      Sungguh indah....indah...indah...
      Mungkin ini skrip Adam kepada Hawa...
      "Hawa kau bidadariku...
      Untuk aku cintai seumur hidupku"
      "Adam kau bidadaraku...
      Untuk aku syukuri pada-Nya seumur hidupku,"
      SUBHANALLAH
      Indah....indah...indah...
      Cinta Adam & Hawa ...
      Cinta Idola....
      Bagi semua pasangan
      Yang bercinta kerana-Nya
      Bercinta di Syurga
      Berakhir di Syurga
      Cinta abadi selamanya

      Istimewa kukarang madah cinta ini untukmu 
      Si pemburu cinta Adam & Hawa
      Inilah madah cinta

      Inilah puisi cinta
      Inilah cerpen cinta
      Yang dinanti-nanti abad ini
      Moga memberi manfaat
      Dunia akhirat untuk semua
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      28  Ogos 2012


      Assalamualaikum Cinta
      by: D'ya Kesuma

      ~Assalamualaikum cinta
      dirimu selalu dalam ingatanku
      sudah tentu bayanganmu mendamaikanku
      kerana kita disimpulkan sebuah rasa yang serupa
      assalamualaikum cinta
      genggamlah hatiku
      hingga ku tak berpaling jauh darimu
      kerana ku ingin selalu bersamamu
      bahagia bersama keindahanmu
      seolah-olah apa saja yang menimpa kita
      tidak pernah mencuit cinta kita...~
       —

      By: D'ya Kesuma
        •  
          CINTA KITA TULUS IKHLAS KERANA-NYA

          Waalaikummussalam cinta...
          Terima kasih kerana sudi mencintaiku
          Percayalah dengan takdir ketentuan-Nya
          Kau ditemukan denganku
          Bukan tidak disengajakan
          Tapi disengajakan oleh-Nya
          Percayalah kau ditemukan denganku
          Bukan untuk berpisah
          Tapi untuk mematrikan cinta hingga ke Syurga-Nya

          Jika kau faham dengan takdir apa itu cinta kerana-Nya
          Cinta kita akan terus mewangi
          Wangiannya dari dunia
          Terpatri hingga ke Syurga
          Moga kau yakin dengan cinta kita ini...
          Cinta kita setulus ikhlas kerana-Nya
          Itulah makna cinta sayang
          Maka hargailah cintaku padamu sayangku...

          KARYA RATU RIMBA NIAGARA
          28 Ogos 2012
          5 hours ago · 


          ikes a link.

          • sesedap rasa...
            sesedap manis...
            harga dia cinta kamu ?
            ‎~sayangku hanya untukmu,
            untuk selamanya,
            betapa aku amat menyanyangi dirimu lebih dari diriku,
            aku amat-amat menyanyangi dirimu,
            hanya Allah saje yang menget...
             · about an hour ago · 
            • Ahmad Tajuddin and 6 others like this.
            • 1 share
              • Foziah Yot Manis madu
                about an hour ago

                ~sayangku hanya untukmu,
                untuk selamanya,
                betapa aku amat menyanyangi dirimu lebih dari diriku,
                aku amat-amat menyanyangi dirimu,
                hanya Allah saje yang mengetahui bahawa aku amat-amat menyanyangi dirimu,
                kaulah nyawa ku,
                kaulah semngatku,
                walaupun dikau melihatku sebegitu tapi aku sebenarnya amat-amat menyanyangi diri,
                sepenuh hati ku,
                aku sanggup lakukan apa saja untuk dirimu,
                ketahuilah aku amat-amat menyanyagi dirimu.

                apa yang kau mahu untuk aku buktikan bahawa aku benar-benar menyanyangimu,
                aku tidak mahu sesiapapun yang dekat denganmu,
                aku tidak mahu berkongsi kasih dengan orang lain selaIN
                sayangku,
                ketahuila bahawa aku benar-banar menyayangi dirimu sepenuh hati ini.~
                 — with Noors AmiraEcah Miecah and Mahadi Dc.
          Jika namaku terlintas di fikiranmu
          berarti cintaku ada untuk kamu
          berarti akulah cinta untuk kau miliki ...
          makanya tunggulah aku dalam mimpimu
          ku hadir menyatakan aku cinta dan rindukanmu sayang
          bukan kerana kejelitaanmu
          bukan kerana darjatmu
          tapi kerana kau sudah ditakdirkan untuk aku miliki
          dan kuberjanji untuk mencintaimu seumur hidupku...
          was tagged in Zah Zaza's photo. — with Zarina Hasanand 17 others.
          Ada kah diri mu seperti ni..:
           ·  · 4 minutes ago · 



          ~sayangku hanya untukmu,
          untuk selamanya,
          betapa aku amat menyanyangi dirimu lebih dari diriku,
          aku amat-amat menyanyangi dirimu,
          hanya Allah saje yang mengetahui bahawa aku amat-amat menyanyangi dirimu,
          kaulah nyawa ku,
          kaulah semngatku,
          walaupun dikau melihatku sebegitu tapi aku sebenarnya amat-amat menyanyangi diri,
          sepenuh hati ku,
          aku sanggup lakukan apa saja untuk dirimu,
          ketahuilah aku amat-amat menyanyagi dirimu.

          apa yang kau mahu untuk aku buktikan bahawa aku benar-benar menyanyangimu,
          aku tidak mahu sesiapapun yang dekat denganmu,
          aku tidak mahu berkongsi kasih dengan orang lain selaIN
          sayangku,
          ketahuila bahawa aku benar-banar menyayangi dirimu sepenuh hati ini.~
           ·  ·  · 
            • Rabeah Mohd Ali IZINKAN CINTAMU BERTAHTA DI HATIKU

              jangan sekali kau persalahkan dirimu
              aku yang bersalah
              meninggalkanmu tanpa ucapkan selamat tinggal
              bukan sengaja aku mahu tinggalkanmu yang setia
              terlalu banyak onak dan duri yang harus kutempuhi
              untuk meraih cintamu
              demi kebahagiaanmu
              aku lepaskan cinta
              dan kudoakan kau bahagia tuk selamanya
              biarpun tanpa aku di sisimu
              terimalah dengan redha
              aku yakin kau yang setia cinta
              tidak sepertiku yang tak setia padamu
              akan Allah hadirkan cinta suci murni untukmu
              maafkan aku
              bukan sengajaku jadi begini
              melupakanmu adalah mustahil
              berpisah denganmu amat memedihkan hati
              berpisah dalam terpaksa
              berpisah tanpa relamu tanpa relaku
              pedih memedihkan
              hatimu hatiku terlara dalam sepi menyepikan
              maafkan aku kerana begini
              moga Allah menyembuhkan segala yang duka
              dukamu dukaku
              kebahagiaanmu sentiasa kudoakan
              kerana kebahagiaanmu adalah kebahagiaanku...
              izinkan aku pergi dari hatimu...
              izinkan cintamu bertahta di hatiku
              biarpun kita sudah berpisah kasih
              tanda kau masih kucinta dan sayang...
              cinta tak semestinya memiliki
              kerana takdir cinta adalah Ketentuan-Nya
              kau dan aku harus terima dalam kepasrahan...

              KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
              28 Ogos 2012
              ·
 .
Everyone wants what they can't have..But if you begin to love what you have, you won't need anything else :)))
 ·  · 
    • Rabeah Mohd Ali 
      CINTA KITA TULUS IKHLAS KERANA-NYA

      Waalaikummussalam cinta...
      Terima kasih kerana sudi mencintaiku
      Percayalah dengan takdir ketentuan-Nya
      Kau ditemukan denganku
      Bukan tidak disengajakan
      Tapi disengajakan oleh-Nya
      Percayalah kau ditemukan denganku
      Bukan untuk berpisah
      Tapi untuk mematrikan cinta hingga ke Syurga-Nya

      Jika kau faham dengan takdir apa itu cinta kerana-Nya
      Cinta kita akan terus mewangi
      Wangiannya dari dunia
      Terpatri hingga ke Syurga
      Moga kau yakin dengan cinta kita ini...
      Cinta kita setulus ikhlas kerana-Nya
      Itulah makna cinta sayang
      Maka hargailah cintaku padamu sayangku...

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      28 Ogos 2012
      3 hours ago · Like · 1
      2 hours ago · 

      1.  · 
      2. shared ILoveAllah's photo.
        10 hours ago
         ·  · 

        1. shared Umijeni Rajwa's photo.
          14 hours ago
          Buka lah mata hati mu
           ·  · 


          '''

          ==


          Diantara ribuan kuntuman bunga..
          ...See More
           ·  · 
          • You like this.
            • Rabeah Mohd Ali 
              INDAH-NYA ALLAH INDAH-NYA SYURGA

              OH! MARIA MARGANI
              Maria...
              Membaca setiap baris bicaramu
              Hatiku pasti jadi sayu syahdu jatuh kasih
              Mahu kukucup tanganmu
              Agar sudi menjadi rakan alam mayaku
              Biar kita jadikan laman taman fb kita
              Seperti taman-taman penghuni Syurga
              Bercanda bergurau senda sambil
              Berkejar-kejaran di kali Syurga
              Tiada rasa penat
              Kita duduk berbual di pohonan Syurga
              Yang rendang ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
              Syurga..SUBHANALLAH...bahagia di kala itu kita dapat berbual mengenai persahabatan kita tika di dunia dulu...sambil bercerita kita memerhatikan permandangan Taman Syurga
              yang indah-Nya tak terjangkau oleh pemikiran kita untuk nak laafazkan melainkan SUBHANALLAH! Rezeki yang Allah beri tak putus-putus kita perolehi. Kita tak perlu susah payah lagi semuanya ada dalam sekelip mata sahaja. tika di dunia dulu umur kita berbeza..di Syurga umur kita sebaya sentiasa cantik dan muda. Setiap kali kita bertemu kau pasti melihatku bertambah cantik dan kau juga bertambah cantik. Segala kenikmatan dunia ada di Syurga. Dan nikmat segala nikmat apabila kita dapat melihat wajah Kekasih kita Allah Azzawajallah SUBHANALLAH! INDAH-NYA ALLAH INDAH-NYA SYURGA!

              Moga Allah kurniakan kita Cinta-Nya
              Moga Allah kurniakan kita Syurga-Nya

              Untuk mendapat Cinta-Nya dan Syurga-Nya
              Kita pasti diuji tanda DIA cintakan kita
              Moga kita tabah dan sabar menghadapi
              Ujian-Nya itu tanda kita membalas Cinta-Nya
              Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

              PUTRI RIMBA NIAGARA
              15 Ramadan 2012
              4 Ogos 1413H
              7 hours ago · Like · 1

              Maria Margani Temanku.. Putri Rimba Niagara..Tiada kata secantik bahasa nak ku ucapkan selain terima kasehku atas warkahmu yang mencuit hatiku..tiap patah perkataan menyentuh sanubariku.. tidak dapat ku balas dengan segala keindahan bicara..hanya hati berkata semuga Allah perkenankan doa kita, agar kita kan jadi teman yang paling akrab walau cuma di alam maya.. Amin3x,
              7 hours ago · Unlike · 1

              MOGA KITA SERING BERTEMU DI SINI

              Aamin Aamin Aamin

              Duhai Maria kusayang
              Kuingin sekali menjadi sahabatmu
              Tapi ku takut dengan bayang-bayangku sendiri
              KU amat takut kehilangan mu
              Kerana sebelum ini rakan-rakan yang kucintai
              Dan kukasihi banyak yang telah kulepaskan
              Berlalu pergi...
              Bukan aku tak mahu setia
              Tapi demi kebahagiaan semua
              Kulepaskan kasih demi-Nya
              Biar hatiku yang terluka
              Biar hatiku remuk redam
              Asalkan rakan yang kulepaskan itu bahagia
              Kerana setiap rakan-rakan fbku
              Mula suka hendak berkawan denganku
              Tapi lama-lama jadi tak suka denganku
              Dia diam...aku diam
              Dia sepi aku sepi...
              Awalnya sayang terus hilang ditelan ombak rindu..
              Biarpun sudah ditelan ombak rindu
              Bayang-bayang bekas rakan-rakan fbku sentiasa ada di hatiku sebab sekali aku berjabat tangan walaupun sekadar di alam maya akan abadi selamanya. Biarpun cuma bayangan
              Biarpun tak pernah ketemu di alam realiti namun hati ini masih mahu berkawan dan berharap akan menjadi sahabatnya di Syurga nanti. Aamiin.

              Mungkin ini adalah dugaan bagiku
              Maria....kerana ku tak mahu kehilangan kasihmu
              Harap kau sudi memahami keadaan sengsara jiwaku dan sudi memaafkan aku bila mana aku ada menguriskan hatimu...kerana biarpun di sini kita berkenalan...aku tak kehilangan kasihmu...
              moga Allah selalu ketemukan kita di sini...
              Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

              'KU SAYANG KAMU DEMI-NYA'

              PUTRI RIMBA NIAGARA
              4 Ogos 2012
              15 Ramadan 1413H
              6 hours ago · Like · 1

              Maria Margani http://youtu.be/WdNSM0bIS28 khas buatmu temanku RABEAH MOHD ALI Dengarkan lah...

              Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
              www.youtube.com
              Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
              6 hours ago · Edited · Unlike

              Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
              www.youtube.com
              Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
              3 hours ago ·

              Putri Rimba Niagara:

              Maria...kusayang kamu
              Biarpun ku tinggal di rimba jauh dari hiruk pikuk kota
              Kau masih sudi berkawan denganku...
              Terima kasih maria...
              Terharu aku...Terujaku pada keluhuruan hatimu
              Moga Allah SWT membalas kebaikanmu padaku. Aamiin.
              6 hours ago · Like · 1

              Maria Margani :

              Putri Rimba Niagara..
              Aku hanya insan biasa sejenismu..
              punya hati walau sering terluka..
              punya perasaan walau sering terguris..
              punya senyuman walau terkadang hambar..
              namun ku tak punya kekuatan..
              aku sering tergoda kata manis..
              aku sering terpedaya olih kata cinta..
              aku tiada berdaya menolak asmara...
              terima kasehku andai ada kesudianmu..
              menjadikan aku sahabatmu..temanmu..
              harapanku agar tiada sengketa antara kita..
              kerana bagiku didunia ini ku tak punya sapa..
              melainkan teman2ku dialam maya mahupun nyata..
              Semuga persahabatan ini kan berkekalan...
              hingga akhir nanti.. biarlah kau dan aku maseh bersahabat,
              Amin Ya Rabbal Alamin...
              aku tak pandai berbicara sepertimu..
              bahasaku mungkin tak seindah bahasamu...
              andai mengguris hatimu..maafkan aku sahabatku... ♥
              6 hours ago · Unlike · 2

              Putri Rimba Niagara:

              Duhai maria...
              Aku tak terdaya menolak kata cinta dan asmaramu
              hehehe kerana kata asmaramu tidak memperdayakan aku untuk jatuh cinta padamu tapi membuatkan aku percaya kaulah sebaik teman yang sudi susah senang bersamaku yang sentiasa sudi membalut lukaku dengan benang cintamu dan sentiasa sudi menyapu air mataku di kala aku menangis pilu dan sudi menyokong dunia sastera yang kudambakan seperti sikunta si kunte rakan baikku yang telah mati ditelan ombak rindu demi membahagiakan aku mereka rela pertaruhkan nyawa untukku. Semenjak ketiadaan mereka yang selalu menghiburkan aku di kala duka ...aku menjadi seorang pemurung dalam derita sepi yang mencengkam jiwa...aku amat sengsara Maria...jika kau sudi mengambil tempat si kunta si kunte ku Insya-Allah kita boleh teruskan persahabatan ini..sudi ke dikau Maria...kerana yang kudambakan kawan-kawan seperti si Kunta si Kunte...maafkan aku jika kataku ini ada yang membuat hatimu terguris...
              5 hours ago · Like · 1

              Maria Margani:

              Terima kaseh sahabatku Putri Rimba Niagara..
              Semuga persahabatan antara kita kan berpanjangan...
              4 hours ago · Unlike · 1

              (PETIKAN DARIPADA WALL MARIA MARGANI & PUTRI RIMBA NIAGARA)
              4 Ogos 2012
              15 Ramadan 1433H
              www.youtube.com
              Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)


           · 

0 comments:

Post a Comment

 
;