Monday 1 October 2012

DI LANGKAH INI KARYA LEZAIHASRA LM & RATU RIMBA NIAGARA


    • ‎~~Di Langkah ini...~~

      Biar berderu
      awan dan ombak
      memegang angin
      memecah jendela hati
      di sebalik namamu kuseru..

      Biar gegar geger memecah kata
      gunung sipu tetap tersenyum
      terpacak dalam buai mimpi
      coretlah kicau puisi di daerah hati
      biar gunung langkah termati...dalam kata-kata


      Lezaihasra Lm..
      besut, t'ganu.
      1hb sept. 2012
       — with Norasya Chinta and 14 others.
      Unlike ·  ·  · about an hour ago · 
      • You, Ahmad Tajuddin and 20 others like this.
      • Roshairane Ira Aku hadir segera..pabila namaku kau seru..namun di manakah dikau berada?...aku kelu tanpa bicara...
      • Norasya Chinta Lezaihasra Lm...Bertuahnya, pemilik nama yang kau seru...
      • Lezaihasra Lm kuseru angin dan taufan..
        biar guntur memecah hati
        di situlah sepi bersama rindu
        hadir menjenguk bicara...
      • Norasya Chinta Rindu.. sepi... hadirnya seiring..tanpa keduanya, tak ada maknanya...
      • Lezaihasra Lm aku pengutip duka, musafir dalam kabus, mencari cahaya dalam mentari terang.. mencari pilu untuk mimpi...sepi dan rindu adalah jiwanya...
      • Roshairane Ira sepi dan rindu...tetap ada di jiwamu..cungkil semula segala pilu..rasakan setiap derita dan air mata..pasti pilu dapat kau serap personanya...
      • Lezaihasra Lm itulah aku... penyair suram tanpa redup, hadir dengan roh yang kelabu.. mimpi ngeri adalah istana, pilu adalah telaga rindu
      • Roshairane Ira begitu kelamnya dirimu..derita dan resah menjadi nadimu..pilu dan lara menjadi nafasmu,,merindu pada sesuatu yang dijauhi oleh insan lain..
      • Zainap Rauf Bila pilu menjadi mimpi, berkelanalah rindu dlm sendu mu .. oh kesian nya :(
      • Hananurkasih Muslimah puisimu selalu indah dibaca..temanLezaihasra Lm terima kasih..
      • Lezaihasra Lm aku bukan pengemis kasih, jua bukan mencari hati.. hadirku musafir hitam, membangkit resah yang hilang, menerangi senja yang malap, .. mengait awan yang beradu, mengotor langit yang suram..
      • Lezaihasra Lm puisiku untuk hati yang damai agar kembali pada yang hak..TQ Iman..( DrIman Hakim )
        53 minutes ago · Edited · Like · 1
      • Roshairane Ira Aku kenal siapa dirimu..dan akan kuselusuri setiap denai yang kau lalui agar semakin dekat denganmu lalu bisa aku menelan setiap galau dalam kamar hatimu..
        53 minutes ago · Like · 2
      • Ratu Rimba Niagara TAMATLAH SEGALA SERU

        Namaku tak kau seru
        Nama melati putih kau seru
        Makanya aku terlara dalam sepi tanpa seru
        Dan aku berseru namamu tanpa kau menjawab seru
        Dan aku takkan berseru
        Selagi kau tak jawab seru
        Seru menyeru
        Tak berbalas seru
        Makanya biarlah namamu kuseru 
        Bersama ombak menderu-deru
        Tiada di hatimu menyeru namaku
        Hinggalah aku putus asa untuk menyeru
        Itu maknanya sudah berakhirnya untuk menyeru
        Aku telah dijemput pulang kerana DIA menyeru
        Sudah sampai waktu pulang ke Pangkuan-Nya tamatlah segala seru 

        RATU RIMBA NIAGARA
        1 Okt 2012

        (PETIKAN DARIPADA WALL LEZAIHASRA LM )
        1 Okt 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;