Tuesday 2 October 2012

KANDA SAYANG KAMU ADINDA PUTRI FATMA WATI




duhai fatma apa kabarmu
adakah ok ke hari ini
atau dah lupa samaku
atau sudah hilang rindumu padaku

By: Ratu Rimba Niagara
2 Okt 2012
Unlike ·  ·  · 27 minutes ago
  • You and Fatma Wati like this.
  • Ratu Rimba Niagara kalau rindumu sudah hilang
    aku akan pergi darimu
    kerana kau dah tak sayang
    biarlah kubawa laraku tanpamu
    26 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara dulu bilang cinta dan sayang
    sekarang sudah tiada lagi
    tak apalah dah tak sayang
    izinkan aku pergi
    25 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara izinkan aku pergi
    bawa rindumu
    biar sentiasa mewangi
    dihatiku
    24 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara maafkan aku 
    tiada lagi kutertunggu-tunggu
    kasihmu itu
    di ombak rindu
    jadilah si pungguk berlagu rindukanmu
    23 minutes ago · Like · 1
  • Fatma Wati Ratu Rimba Niagara aku selalu ada untukmu....aku juga ada masalah....di mana aku mencari rezeki di situ aku dikucilkan.....
  • Ratu Rimba Niagara si pungguk berlagu dirindu
    tak terbalas rindu
    hingga jemu
    kumenantimu
    ku tahu kau sudah tak sayang padaku

    biarlah cinta yang lain bertahta di hatimu
    aku rela begitu
    21 minutes ago · Like · 1
  • Fatma Wati Ratu Rimba Niagara aku sedang difitnah orang....makanya aku sepi tanpa berita.....sememangnya kamu tak tahu deritaku.....
  • Ratu Rimba Niagara dulu di mana aku aku
    di situ ada kamu
    sekarang tidak lagi begitu
    kau biarkan aku sepi tanpa rindumu
    jangan ditanya kenapa cinta berlalu 

    dan ku tak mahu ingatmu 
    sedih pilu hatiku tanpa cintamu
  • Ratu Rimba Niagara Dulu kau tak macam ni
    Selalu bilang sayang bilang cinta
    Sekarang bilang benci
    Aku tak suka
    Biarlah aku pergi

    Tak akan kembali lagi
    Kerna kehadiranku tak kau pedulikan aku hingga kini
  • Ratu Rimba Niagara 
    Maafkan aku kasih
    Jika aku yang bersalah
    Aku sudah cuma membahagiakanmu
    Aku sudah cuba memahamimu
    Tapi apakah daya 

    Kau sudah tidak percaya pada kulagi
    Maka kau pergi tinggalkan aku
    Dan kuterima perpisahan ini
    Dan tak akan kuingat mu lagi
    Biarlah aku sendiri
    Sendiraan begini....
    Moga kau bahagia 
    Di samping dia yang kau cintai...


  • Ratu Rimba Niagara KANDA SAYANG KAMU ADINDA PUTRI FATMA WATI

    Dikuncil itu apa fatma
    Sejujurnya aku tak mahu 
    Senyumanmu yang ayu itu
    Dibiarkan diheret ke dalam bara gelombang ombak mengganas...!
    Biarkan mereka begitu fatma
    Jika kau benar Tuhan sentiasa ada bersamamu fatma
    Jika kau mengalah gara-gara mereka
    Rugilah kau fatma
    Mereka akan tepuk tangan
    Di atas kekalahanmu fatma

    Percayalah ini semua dugaan untukmu fatma
    Tuhan mendugamu sesuai dengan kemampuanmu fatma
    Makanay bersabar ye
    Mari ke mari bersamaku
    Ku hiburkanmu sebuah puisi
    Tentang Kasih Sayang Tuhan
    Melebihi Kasih Sayang seorang ibu kepada anaknya
    Dengar dengan teliti jika aku siarkan...
    Moga kau tenang dan bisa senyum kembali
    Aku tak suka kau sedih dan berair mata
    Hidup sudahlah terlalu singkat
    Kenapa mahu dipenuhi dengan kesedihan
    Yang tak memberi apa-apa makna pada akhirat kita
    Jika kita menangis memberi impak pada akhirat kita
    Menangislah sampai buta pun tak apa fatma
    Kerana setitik air mata kita boleh memadamkan
    Api neraka Insya-Allah Aamiin
    Moga kita bisa menangis hanya untuk Allah 
    Bukan kerana manusia yang sia-sia....

    Percayalah aku sayang kamu demi-Nya...
    Sayangku padamu di dunia ini moga
    Terpatri hingga ke Syurgawi AAmiiin.

    Dari sahabatmu yang ingin setia padamu,
    Kanda Ratu Rimba Niagara kepada adinda
    Putri Fatma Wati yang disayangi dunia akhirat...
    2 Okt 2012
  • Ratu Rimba Niagara KENAPA KITA DIHANTAR KE DUNIA?

    "Kita dihantar ke dunia ini harus bersedia berjuang di medan perang
    Kita juga harus bersedia jika Tuhan memanggil kita kembali pulang kepada-Nya"

    PETIKAN DARIPADA KATA-KATA MUTIARA USTAZ
    2 Okt 2012

    JIKA KITA DIBERI UJIAN 

    Kenali siapa kita
    kita adalah hamba-Nya
    Apa yang kita faham makna hamba-Nya
    kita kena terima apa saja yang diberi ujian kepada kita
    kasih sayang-Nya melebihi kasih sayang seorang ibu 
    kepada anaknya 
    bila diuji hamba-Nya
    berarti DIA sayangkan kita untuk menguji sejauh mana
    kasih sayang hamba-Nya 
    dan jika kita sabar dalam segala ujian
    itulah kejayaan seseorang hamba
    tepatlah akan janji Allah
    "AKU TIDAK AKAN MEMBERI UJIAN KEPADA HAMBA-KU
    MELAINKAN MENGIKUT KEMAMPUANNYA" 

    Apakh hikmah di sebalik ujian itu
    jika kita tahu hikmahnya kita akan rasa syukur
    ditimpakan ujian kalau tidak ditimpakan ujian
    pasti kita masih tidak berubah...pasti kitia
    tidak kenal Tuhan ...pasti kita masih
    lagi leka dengan pesona dunia yang melalaikan
    pasti kita masih lagi hidup dalam kelekaan
    tanpa sedar kita akan pulang ke Pangkuan-Nya
    rugilah kita bila bertemu-Nya dalam bekalan yang kosong

    "JANGAN KITA CUBA MENGUBAH ARAH TUJU ANGIN
    KERANA KITA TIADA DAYA UNTUK MENGUBAHNYA
    KITA CUMA HANYA BOLEH MENGELAK ...
    KITA UMPAMA NAKHODA YANG BOLEH MENGUBAH PELAYARANNYA UNTUK
    MENUJU KE DESTINASI DAN DESTINASI ITULAH AKHIRAT."

    RATU RIMBA NIAGARA
    2 Oktober 2012
    a few seconds ago ·

    • Fatma Wati Ratu Rimba Niagara aku bahagia dengan perhatianmu....semoga Allah selalu menenangkan hatiku jika aku tahu.......aku ingin tenang dan hilang rasa takutku.....aku ingin tenang.....
    • Ratu Rimba Niagara 
      BERZIKIRLAH PASTI TENANG JIWAMU

      Adindaku...

      Aku tahu hatimu 
      Sedang dilanda kegalauan gara-gara mereka
      Pandanglah bulan yang indah berseri itu
      Pasti hatimu pasti tenang
      Dengarlah gemersik daunan melambai-lambai 
      Ditiup angin sepoi sepoi bahasa di pantai ombak rindu
      Dan kau akan terdengar deruan ombak
      Mereka semua berzikir tanda syukur pada Ilahi
      Pejamkan matamu 
      Bayangkan kau ada di situ
      Bersama deruan ombak 
      Bersama lambaian pepohon kelapa gemersik alunannya
      Berzikir 
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      Dan kau berzikir bersama-sama 
      Pasti tenang jiwamu sayang...
      Insya-Allah Aamiin...


      KANDA RATU RIMBA NIAGARA
      2 Sept 2012


       
      • Fatma Wati Ratu Rimba Niagara aku dalam dilema....karena aku tahu semua fatamorgana, aku terdiam ketika diingatkan apa yang telah aku kerjakan, aku terdiam ketika diamku disalah artikan....aku terdiam seribu bahasa....karena tak tahu apa yang nak dikata....
      • Ratu Rimba Niagara Adindaku putrri fatma...diammu adalah lebih baik bagimu
        jika kau bersuara akan mengundang kekeruhan yang maha dahyat
        dan kau pasti akan kecewa...maka diamlah dikau fatma...diam mu 
        itu bukanlah berarti kau kalah fatma...kau menang kerana Allah sentiasa bersama dengan orang yang benar...jika kau fikirkan itu pasti jiwamu tak galau lagi dan ketenangan itu adalah milikmu ..Insya-Allah Aamiin.
        24 minutes ago · Like · 1
      • Fatma Wati Ratu Rimba Niagara aku akan diam sehingga aku tenang...aku tahu tak guna bersuara dan tak guna berkata-kata.....
      • Ratu Rimba Niagara Itu yang terbaiknya fatma. 
        Aku doakan kemenangan dan ketenangan 
        Milikmu yang abadi fatma
        Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
        about a minute ago 

        (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP LUAHKAN HATIMU  SEHINGGA KAU TENANG)
        2 Okt 2012 

0 comments:

Post a Comment

 
;