Sunday 2 December 2012

AKU BISA TANPAMU AKU NGGAK BISA TANPAMU


  • RINDUMU RINDUKU SUDAH TIADA ARTI LAGI

    KEPADA RAKAN FB YANG TAK AKTIF AKAUANNYA
    MAAFKAN AKU...AKU NGGAK BISA MENUNGGU
    KERANA AKU MAHU MEMBERI LALUAN KEPADA
    RAKAN FB YANG SEDIA UNTUK MEMBERI
    SOKONGAN DALAM DUNIA KARYAKU...HARAP
    MAAFKANKU..DI ANGIN BAYU MEGA SENJA
    KUKIRIMKAN LAGU OMBAK RINDU PADAMU...
    AGAR SAMA-SAMA TEROBAT RINDUKU RINDUMU
    YANG SUDAH TIADA ARTI LAGI...

    RAKAN FBMU YANG KAU SEPIKAN,

    RATU RIMBA NIAGARA,
    2 Disember 2012

    Like
    · · · Promote ·
    14 minutes ago ·
  • aku bisa tanpamu
    Unlike · · · 25 minutes ago via mobile ·

    • You and Ocha Nurhorisa Cii Bacabacaa like this.
    • Ratu Rimba Niagara aku nggak bisa tanpamu...
      jika kau bisa tanpaku
      nggak apa-apalah gitu
      makanya lepaskan aku
      aku nggak kisah...
      karena kesibukkanmu
      kau selalu sepikan aku
      kamu tiada singgah di wall aku
      sekadar like karyaku atau memberi komen pada karyaku
      tapi di wall mu aku selalu menyapa kamu
      ini nggak adil bagiku
      inikah yang dikatakan kawan fb yang prihatin pada rakan nya?
      tak apalah aku rela tanpamu lagi...
      dengan berat hati kulepaskan kau di angin bayu mega senja...sepi...
    • Ratu Rimba Niagara TALISIRATURRAHIMI DI ALAM MAYA

      Sebut pasal negara
      Kita sebenarnya dua-dua terluka melukai
      Kerana kita sama-sama cintakan negara kita
      Yang penting sekarang
      Kita saling bekerjasama
      Bagi mengembalikan
      Keyakinan rakyat
      Antara dua negara
      Agar saling ikhlas
      Bagi menjaga talisiraturrahimi
      Tanpa wujud rasa
      Iri hati
      Atau saling menyakiti
      Itu maksud saya sebenarnya...

      Maka dari itu
      tujuan saya berfb
      bukanlah semudah itu
      mahu meremove
      rakan fb....
      saya cuma mahu
      rakan fb yang ada masa
      untuk menyokong perjuangan sastera saya
      jika kesibukan masa
      lalu jadi sepi menyepi
      sejujurnya saya
      terpaksa mengambil rakan yang lain
      yang sentiasa sudi memberi
      ide dan pandangan bernas
      bagi memantapkan karya-karya saya
      harap pak wan naga boleh
      memahami saya
      maafkan saya
      bukan tujuan saya
      mahu memutuskan talisiraturrahimi

      cuba pak naga fikir
      katalah kita ini mahu
      menjaga talisiraturahimi dengan sempurna
      tak tegur sapa 3 hari pun sudah dikira memutuskan talisiraturrahimi
      ini jika berhari-hari ...
      berbulan-bulan
      tak tegur sapa di alam maya gimana?
      kata rakan fb
      tapi diam membisu
      tak mahu bertegur sapa...
      gimana tu...

      kalau begitu sibukpun
      kenapa kita harus buka akaun fb
      tumpu sajakanlah pada kesibukan kita
      uruskan hal-hal dunia
      ataupun kita berkawan sajalah
      dengan yang sibuk macam kita
      sama-sama fb kita
      jadi sepi seolah berada di pulau sepi
      dihanyut gelombang kesibukan entah ke mana...

      setelah saya luahkan ini
      jika pak naga
      masih juga mahu menyepikan saya...
      harap janganlah pak naga berkecil hati
      bukan niat saya untuk memutuskan talisiraturrahimi
      tapi hanya mahu menumpukan mereka
      yang tak sibuk tapi ada masa untuk
      memberi ide dan pendapat pada karya saya

      tak tanya tentang
      kabar saya pun tak apa
      sekadar like pun tak apa
      sekadar sepatah perkataan pun tak apa
      itu sudah memadai bagi saya
      untuk menyambung sebuah talisiraturrahimi di alam maya ini...

      Sahabatmu yang disepikan rakan fb...

      Ratu Rimba Niagara
      18 Muharram 1434H
      2 Disember 2012M

0 comments:

Post a Comment

 
;