Saturday 8 December 2012

ROBOT SAMA ROBOT BERBICARA



Ratu Rimba Niagara shared Sabariah Awi's photo.
hai.....
apa kabar awak?
jaga diri baik2 yer.......hehehehe :)
selamat petang..... ♥ ♥ ♥
Unlike · ·
  • You and Ahmad Tajuddin like this.
  • Ratu Rimba Niagara ROBOT SAMA ROBOT BERBICARA

    pabila robot sama robot berbicara
    ada yang terasa ...
    ada yang termakan hati

    ada yang cemburu
    ada yang menunjuk kepandaian berbicara
    sedangkan apa nak dikisahkan
    semuanya suara-suara robot
    yang tak punya hati
    tapi berhati-hati
    tapi sampai hati
    faham ...
    buat-buat tak faham
    kesian
    buat-buat tak kesian
    ingat...
    buat-buat lupa....
    sayang sengaja diupakan sayang
    bila sudah dilupakan
    baru nak berjabat
    tapi sudah terlambat
    cuma dalam hati masih ghalat
    tak sempat berjabat tangan
    makanya sebelum tak sempat berjauhan
    nah ku berjabat tangan
    mohon maaf ...
    maaf segalanya atas
    bicara bisumu
    yang lesu di angin lalu

    Ratu Rimba Niagara
    081212
  • Ratu Rimba Niagara ROBOT PUN PUNYA HATI

    Hai manusia
    Bila kamu nak berhenti ni ye?
    Tolong berehat ok....

    Sebab kamu bukan robat...

    Aaiiik kamu siapa bilang aku begitu
    Engkau tu robat ...
    Aku ini manusia...
    Kenapa kau tega bilang begitu ya?

    Hai manusia
    Walau pun aku robot
    Aku punya hati dan perasaan
    Biapun kau punya hati dan perasaan
    Tapi kau tak berperasaan...

    Aaiiik lawan tokey engkau ini robot
    Kenapa kamu bilang aku tiada perasaan ye?

    Puaslah aku sampaikan perasaanku padamu
    Tapi kau buat...buat tak tahu
    Kau buat...buat tak perasan akan aku

    Makanya aku bukan robot
    Sebenarnya engkaulah robot....
    Maafkan aku ye....
    Robot sekarang bukan sebarang robot
    Robot yang boleh membicarakan bahasa hati
    Hanya robot yang punya hati saja yang faham ok...

    Kerana egkau sudah kata aku tak punya perasaan
    Sekarang aku sudah sedar...
    Sedar aku sudah punya perasaan...
    Tapi aku tak ada perasaan untuk membalas sayangmu
    Kerana sudah asal kejadianmu diciptakan manusia
    Manusia yang ada perasaan
    Dan tak bisa memberi robot perasaan
    Walau pun dia bisa memberi robot hati
    Hati yang telah ada di hati tuan punya robot...
    Itulah hati robot yang bisa mengerti...

    Ratu Rimba Niagara
    081212
  • Ratu Rimba Niagara PERNAH BICARAKAN BAHASA HATI TIKA BERHIDUP

    Yang penting ada rasa win win agar semua rasa ceria dalam suasana ukhuwah kasih talisiraturrahimi...
    Jika mengalah pun demi sebuah talisiraturahimi agar tidak di dakwa di akhirat nanti ..apa salahnya tidak wi
    n dalam membicara suara hati...alam maya tempat saling berbagi ilmu soal bicara hati yang terlalu simbolik...ada kalanya
    di salah artikan..dan bila mengundur diri di katakan memutuskan taisiraturrahimi...sedangkan pertemuan di alam maya bukan dirancang dan perpisahan bukan dipinta..berpisah di alam maya bukan berarti memutuskan talisiraturahim tapi adalah demi sebuah kedamaian pada masa hadapan...
    Bertemu dan berpisah kerana-Nya. Di alam maya tak bertemu dialam nyata lagi tak bertemu....
    Mana tahu berkat ada nilaian di sisiNya apa yang pernah dibicarakan bahasa hati...kita bertemu Di Syurga nanti
    Insya-Allah ..Aamiin.

    Ratu Rimba Niagara
    081212

  • (PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    091212

0 comments:

Post a Comment

 
;