Sunday 2 December 2012

AKU RINDU KAMU

  • Lezaihasra Lm was tagged in Hajira Redha's photo. — with Junaidah June Indah and 24 others.
    Salam rindu dari  @[100003161338852:2048:Lezaihasra Lm]...buat semua rakan muka bukunya...

~Deru Angin Yang Hadir~

Tadi aku berbicara dengan angin
ia hadir ke mari
dalam resah membelai rambutku
lalu kukutip dedaun yang berguguran
dari deru bayu kecilmu
kukumpul dalam genggamku

bicara angin   :
   ia hadir dalam resah
   untuk tiba menjengukku
   di sini aku dalam gelisah
   hadirnya sekadar berlalu

Di senyuman angin itu
ia berkata apalah erti rindu ini
tanpa sepi hadir menghirup pilu
sedangkan 
hembusannya mengisi tiap ruang
lembut dan menyamankan

bicaraku   :
   bagaimana hadirmu merempuhku
   dengan gelora dari beliungmu
   melambung aku entah ke mana
   berkecai bagai debu mungkin
   sedangkan aku
   adalah perantau kerdil

Angin ketawa lagi
mengiring bicara tadi
apakah aku musuhmu
terbang ke sana ke mari
mencari masa tanpa henti
sedangkan aku juga ada hati
membelai mengusap hatimu yang kusam
dalam dakapanku ini...

2 Dis 2012
11 malam
...di beranda sepi...
    Salam rindu dari Lezaihasra Lm...buat semua rakan muka bukunya...

    ~Deru Angin Yang Hadir~

    Tadi aku berbicara dengan angin
    ia hadir ke mari
    dalam resah membelai rambutku
    lalu kukutip dedaun yang berguguran
    dari deru bayu kecilmu
    kukumpul dalam genggamku

    bicara angin :
    ia hadir dalam resah
    untuk tiba menjengukku
    di sini aku dalam gelisah
    hadirnya sekadar berlalu

    Di senyuman angin itu
    ia berkata apalah erti rindu ini
    tanpa sepi hadir menghirup pilu
    sedangkan
    hembusannya mengisi tiap ruang
    lembut dan menyamankan

    bicaraku :
    bagaimana hadirmu merempuhku
    dengan gelora dari beliungmu
    melambung aku entah ke mana
    berkecai bagai debu mungkin
    sedangkan aku
    adalah perantau kerdil

    Angin ketawa lagi
    mengiring bicara tadi
    apakah aku musuhmu
    terbang ke sana ke mari
    mencari masa tanpa henti
    sedangkan aku juga ada hati
    membelai mengusap hatimu yang kusam
    dalam dakapanku ini...

    2 Dis 2012
    11 malam
    ...di beranda sepi...
    Like · · about an hour ago ·

    • 34 people like this.
    • Laila Hanni bicara angin... bisik bayu... adalah lantun hati kita... tq Hajira Redha... :)
    • Chinta Norasya Rindu untukku menatap puisinya..
    • Hajira Redha Buat pengetahuan semua..ini adalah lantunan suara oleh Lezaihasra Lm...hasil nukilannya untuk mengubat rindu para sahabat...
    • Syawal Mohammad Bicara angin hadir lagi....hilang resah gelisah....bicara angin tak akan sepi...mengiringi ku..ke jalan Indah...
    • Ratu Rimba Niagara RINDUKU TAK BISA MEMBALUT LUKA DI HATIMU

      Angin bayumu bilang sama aku
      Kau tak sudi mendengar punggukku berlagu rindu
      Katanya kamu ingin sendirian

      Memerhati panaroma ombak rindu

      Tapi tahu kah kau...
      Sepimu telah membuat hatiku terluka
      Kau tidak lagi seperti dulu
      Sudi menyapa rinduku
      Sudi membalas rinduku

      Aku tak tahu apa salahku
      Kau biarkan aku
      Ternanti-nanti sapaan rindumu

      Engkau lihatlah
      Engkau dengarlah
      Deruan ombak rindu itu
      Mendayu-dayu pilu
      Memanggil-manggilmu
      Menyatakan betapa rinduku padamu

      Setega itu kau sepikan
      Kalau itu mahumu
      Tak apalah
      Bersaksikan ombak rindu yang menderu-deru
      Bersaksikan bayu ombak rindu yang kau kirimkan padaku
      Aku lepaskan rinduku padamu
      Kerna aku tak mahu terdera rindukan mu lagi
      Pergilah sepi...
      Pergilah rindu
      Kerna rinduku
      Tak bisa membalut luka dihatimu
      Yang ditinggalkan oleh dia pujaan rindumu...
      Dan aku tak mahu
      Menjadi si pungguk berlagu pilu lagi
      Memanggil-manggil rindumu
      Agar ehsan membalas rinduku
      Dan tanpa rindumu lagi
      Jadilah aku si pungguk
      Dirundung malang
      Menangis sendirian
      Pilu sepilunya...
      Tanpa kehadiran sapaan puisimu lagi....

      YANG PILU TANPA MU,
      RATU RIMBA NIAGARA
      3 Disember 2012
    • Syahadah Nur Qalbi Assalamualaikum Hajira Redha dan Lezaihasra Lm..berbisik semilir rindu
      menderu pusaran kasih..

    • Tajuddin was tagged in Haniey Tyank's photo.
      <3<3<3 Camattt petanggg smue my freeennnnnn..hehehhhh.... Q Cynta kamooo..Q Sayang kamooo..kerana Q ingin selalu di samping kamooo..dlm duka n gembira..dlm susah n senang..I LOVE YOU..my love n my freennnnn....ermmmmm <3<3<3
      ♥♥♥ Camattt petanggg smue my freeennnnnn..hehehhhh.... Q Cynta kamooo..Q Sayang kamooo..kerana Q ingin selalu di samping kamooo..dlm duka n gembira..dlm susah n senang..I LOVE YOU..my love n my freennnnn....ermmmmm ♥♥♥
      Unlike · · 27 minutes ago ·
      Bukankah Adam dan Hawa sempat terpisah jarak dan waktu,
      ketika sama-sama diturunkan ke bumi ?
      Hingga nyata'a Allah kembali mempertemukan mereka..
      Maka ku katakan padamu sabar saja. " Akan Indah Pada Waktu'a ".
      See Translation
      Like · · · 7 minutes ago ·
      Lezaihasra Lm was tagged in ~Tinta Aksara Seorang Nizayu Amirdza~'s photo.
      Kepedihan hatiku makin marak menyala
katakan padaku bagaimana bisa ku ukir senyuman
kesakitan ini melelar kesemua damaiku pergi
indahnya peradaban ini namun aku sudah seakan mati.

Longgokkan cinta pun tidak memberi sebarang makna
dunia ini seakan kosong sekosong-kosongnya
renyai hujan berkirim irama syahdu nan suram
dan aku telah puas memuram malamku yang kelam.

Apakah masih lagi aku yang dilukai
masih akukah lagi yang resah mengharung sepi
apakah masih akukah lagi menyaksi hatiku dihancuri
apakah cuma seorang aku harus melalui ini lagi dan lagi ?

Apakah kau tau jika hatiku hancur sudah tidak lagi bersisa
meskipun suasana lembut menyentuh perasaan dijiwa
namun ia hanyalah suara-suara bisu dan sepi semata
aku hina di sini bertemankan alamku sekadar pepohonan cuma.

Cintaku entah kau campak ke mana indahnya kabur
haruskah bahana luka ini ku tanggung sakitnya sendiri
di manakah kasihmu dikala aku ini semakin gugur
ke mana perginya kata-katamu cintamu tiada bertepi ?

Atas nama apa harus ku bayar khilaf percaya
mendambamu...apakah kekhilafan yang paling terindah ?
      Kepedihan hatiku makin marak menyala
      katakan padaku bagaimana bisa ku ukir senyuman
      kesakitan ini melelar kesemua damaiku pergi
      indahnya peradaban ini namun aku
      sudah seakan mati.

      Longgokkan cinta pun tidak memberi sebarang makna
      dunia ini seakan kosong sekosong-kosongnya
      renyai hujan berkirim irama syahdu nan suram
      dan aku telah puas memuram malamku yang kelam.

      Apakah masih lagi aku yang dilukai
      masih akukah lagi yang resah mengharung sepi
      apakah masih akukah lagi menyaksi hatiku dihancuri
      apakah cuma seorang aku harus melalui ini lagi dan lagi ?

      Apakah kau tau jika hatiku hancur sudah tidak lagi bersisa
      meskipun suasana lembut menyentuh perasaan dijiwa
      namun ia hanyalah suara-suara bisu dan sepi semata
      aku hina di sini bertemankan alamku sekadar pepohonan cuma.

      Cintaku entah kau campak ke mana indahnya kabur
      haruskah bahana luka ini ku tanggung sakitnya sendiri
      di manakah kasihmu dikala aku ini semakin gugur
      ke mana perginya kata-katamu cintamu tiada bertepi ?

      Atas nama apa harus ku bayar khilaf percaya
      mendambamu...apakah kekhilafan yang paling terindah ?
      Unlike · · 33 minutes ago ·

0 comments:

Post a Comment

 
;