Friday 24 May 2013

IZINKAN AKU BERLALU PERGI

Thursday, 23 May 2013 0 comments

SAHABAT SAYANGI SIAPA SAJA
DUNIA HANYA PINJAMAN MATI TAK BERTEMAN



SAHABAT SUDILAH MENJADI SAHABAT SETIAKAWANKU

sahabatku yang dikasihi dunia akhirat...
kehadiranmu indahnya bagaikan pelangi di malam hari
harga persahabatan ini seperti permata dari Syurga
sesungguhnya kaulah Kurniaan dari Ilahi
kusyukuri dalam iman penuh syahdu
di kala karyaku disepikan
kaulah yang hadir menyapa di angin lalu
menyuburkan semangat karyaku yang lesu
mereka bisukan mereka kakukan mereka sepikan karya-karyaku
mereka hina karyaku penuh prasangka
kaulah yang sudi membelanya
aku terkedu
aku terharu
darjat tak pernah mengaburi pesona duniamu
biarpun kau berdarjat kelas atasan
kau masih sudi berkawan denganku
berkata-kata penuh santun
tak sepatah perkataanpun membuat hatiku terluka
hingga kupandang mentari
mentari senyum padaku
ku yakin persahabatan kita lahir dari hati suci nan ikhlas kerna-NYa
DIA yang mengaturkan pertemuan kita
pasti ada hikmah di sebalik semuanya ini
ku yakin dengan seyakin-yakin-Nya

sahabatku
berjanjilah padaku
menjadikan persahabatan ini seperti ahli Syurga
semakin hari semakin sayang semakin rindu semakin terpadu kasih
kasih sekasihnya ...kasih karena Ilahi
bukan kasih kerana darjat
bukan kasih kerana pesona duniawi
kita ditemukan untuk saling menyokong/mendukung misi dan visi kita
sebagai khalifah di bumi-Nya ini
manalah tahu berkat persahabatan kita yang suci murni ini
kita berjaya menjadi khalifah Allah selari dengan kehendak-Nya Aamiin.

sahabatku...
pengalamanku mencari sahabat sejati di alam maya ini amatlah sukar
pada mulanya berikrar setia
setelah mengenaliku
mereka terus membenciku
menyepikan aku
kata-katanya yang indah tidak seperti dulu lagi
hingga aku sedih dan buntu untuk memahaminya
kenapa sampai jadi begitu....
aku tak salahkan mereka
barangkali aku tak tahu menjaga hati mereka
sepi mereka tanpa bicara sepatah ayat pun
memang memedihkan hatiku
seolah aku tak wujud antara persahabatan ini...
karena aku tak tega
menjadi sahabat
yang cuma bisu membisu
sepi menyepi
makanya aku lepaskan persahabatan itu
bila kulepaskan
adalah sesuatu yang amat melukakan hatiku
tapi sejujurnya aku tak mahu hidup penuh dengan tanda tanya
'KENAPA DIA MAHU BERKAWAN DENGAN AKU
KENAPA DIA DULU BERBICARA DENGAN AKU SEKARANG SEPIKAN AKU
KENAPA....KENAPA...KENAPA....
ADAKAH YANG MELUKAKAN HATINYA?"

kerana tidak mahu tandatanya seumur hidup
makanya izinkan aku berlalu pergi darimu

dan aku terus mencari dan mengharap akan hadir
rakan setiakawan yang saling menghargai persahabatan kerana-Nya
In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

'AKU BUKANLAH BAIK TAPI AKU BERCITA-CITA MENJADI BAIK
BAIK PADA MANUSIA BAIK PADA TUHAN...
CUMA YANG AKU MAHUKAN PADA SETIAP RAKAN FBKU
JIKA SUKA BERKAWAN DENGANKU TOLONG FAHAMI DUNIAKU
JIKA SIBUK DAN TAK SUKA ...TOLONG MAAFKAN AKU...
KERANA AKU TAK TEGA DERITA BILA DISEPIKAN OLEHMU
JIKA AKU BERLALU PERGI DARIMU BUKAN BERARTI AKU
MEMUTUSKAN TALISIRATURRAHIM TAPI AKU MAHU MEMFOKUSKAN
DUNIA SASTRAKU KEPADA MEREKA YANG SUDI MEMBERI IDE DAN KOMENTAR
SETIAP KALI KARYA AKU BERSIARAN DI FB. KERANA TIDAK MAHU MENYUSAHKAN
KALIAN MAKA IZINKAN AKU BERLALU PERGI....'

SAHABAT ALAMMAYAMU @ MERANGKAP SAHABAT DUNIA AKHRIATMU
RATU RIMBA NIAGARA
24 Mei 2013
Like · · · 6 hours ago
  • 2 people like this.
  • Heri Muis maafkan kami bunda Ratu..kami adalah orang yang "kurang" begitu memahami arti dan makna..bukan berarti kami tak mau memberi komentar di setiap karya bunda..tapi kami takut salah...kami sangat menghargai karya-karya bunda, kamipun ingin seperti itu,tapi kami tak mampu..seperti karya di atas: Sahabat Sudilah menjadi Sahabat Setiakawanku: saya merasa terhanyut membacanya. betapa pedihnya hati jika dianggap sahabat namun ternyata tidak memiliki kesetiaan..karena sahabat adalah melebihi sebagai teman biasa:sahabat adalah tempat kita mencurahkan segala isi hati baik suka maupun duka,dan bunda jangan berlalu..masih ada yang setia menerima karya-karya bunda.salam hormat buat bunda dan Tuhan melindungi selalu...amin...
  • Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamin. Makasih nanda Heri Muis...karena sudi memahami isi hati bunda. Entah kenapa setiap kali bunda menulis ...apa yang terdetik di hati di luahkan karna apa yang diluahkan itulah hasil karya bunda...mereka bilang bunda ini terlalu emosi...tapi bunda suka karya yang lahir dari emosi bunda...setidak-tidaknya bunda tidak rasa bersalah pada diri sendiri ...bila bunda luahkan tiadalah mereka akan salahkan bunda ...pabila bunda berlalu pergi...dengan harapan mereka faham kenapa bunda pergi....tidaklah nanti mereka bilang bunda kawan yang suka memutuskan talisiraturrahim yang mana dibenci oleh Allah Taala. Sebab itu juga nanda setiap kali mahu menerima rakan fb akan wujud rasa bersalah pada diri bunda...tak terima salah...terima pun salah...serba salah dirasakan...ada tu mula-mula terima sebagai rakan fb mula-mula suka untuk memberi komentar ....kemudian terus sepikan bunda...dan ada itu terus sepikan bunda seakan tak wujud bunda sebagai rakan fb....bunda membuka akaun fb semata mahu mencari rakan fb yang sanggup menjadi setiakawan menjadi rakan seperjuangan. Apa yang bunda perjuangankan dia dukung dan apa yang dia perjuangankan bunda dukung sama-sama memberi kerjasama. BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING. Amat sukar mendapat rakan fb yang saling faham memahami. Rakan fb bunda bukanlah ramai sangat tak sampai lima puluh orang...bukan tak mahu ambil ramai...karna dikuatiri tidak dapat memberi tumpuan kepada karya-karya yang ingin diilhamkan...sebab semua rakan fb bunda adalah sumber inspirasi bunda berkarya sastra.Kalau seribu yang aktif...bunda akan rasa rasa bersalah pada rakan yang aktif tidak termampu untuk melayani mereka semua dan bunda tidak dapat memfokuskan apa yang hendak ditulis semuanya pasti bunda suka.Makanya buat pada masa ini bunda cuma dapat hadkan cuma 50 orang sahaja...50 orang ini adalah aset bunda untuk berkarya sastra. Jika hanya 10 orang sahaja yang aktif akaunnya dan selalu memberi komentar ...barangkali dia akan dikekalkan sebagai pejuang sastra karya bunda...mana yang tak mahu memberi komentar bunda terpaksa menggantikan orang lain...tiada niat dihati bunda untuk memutuskan talisiraturrahim....karena itu dibenci oleh Allah...moga Allah ampunkan bunda dan rakan fb maafkan bunda jika bunda berundur daripada mereka. Biarpun rakan fb cuma 50 orang...tapi di grup melebihi ratusan ribu...bunda rasa bahagia punya rakan yang seramai itu...mereka semua Kurniaan dari Allah yang bunda syukuri. Biarpun bunda tak kenal mereka...tapi di hati ini rasa dekat dan persahabatan dengan mereka biarpun cuma di alam maya tapi kewangian persahabatan ini sentiasa mewangi di hati ini biarpun jauh tapi dekat...harap selepas apa yang dicoretkan ini rakan-rakan alammayaku samaada pernah menajdi rakan fbku dan bakal menjadi rakan fbku dapat memahami dunia sastraku dan sentiasa sudi memaafkan aku...percayalah tiada pernah wujud dendam di hati ini melainkan bertambah sayang dan rindu biarpun terpisah kasih...moga sudi mendoakan aku dan maafkan aku....

    Sekian coretan daripada bunda untuk nanda dan semua rakan alammayaku yang dikasihi dunia hingga akhirat.

    "KITA DITEMUKAN DI ALAMMAYA BUKAN UNTUK SALING MELUKAI
    DAN BERPISAH AKHIRNYA...TAPI BIARPUN BERPISAH KARNA KASIH TERSISIH...NAMUN KASIH YANG PERNAH KITA BINA AKAN TERUS BERSEMADI DI HATI INI HINGGA ABADI DI SYURGA NANTI IN SHAA ALLAH AAMIIIN"

    Coretan luahan hati bunda,
    RATU RIMA NIAGARA
    24 Mei 2013


(PETIKAN DARIPADA WALL GROUP KOMUNITAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA
BUDAYA)
24 Mei 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;