Monday 20 May 2013

MI'RAJ CINTA Part (22) .'SALAM SENJA SALAM SAMPAI KE BINTANG'



  • SALAM SENJA SALAM SAMPAI KE BINTANG

    Di senja ini
    kutunggu bulan purnama
    sudi menyapa rinduku
    selalunya purnama malam setia
    membalas senyumku
    menyapa rinduku

    sapaannya penuh kasih sayang
    ikhlas tanpa prasangka
    aku teruja untuk setia menunggu sapaan purnama malam

    kutunggu...kutunggu penuh pengharapan
    tapi purnama malam hanya nampak di bayang-bayang
    ditutupi oleh kerumunnya bintang-bintang bergemerlapan...

    karna aku tak setanding bintang-bintang bergemerlapan itu
    yang sentiasa menemani purnama malam
    hinggakan purnama lupakan aku
    tak sudi menyapaku lagi
    maka aku tinggalkannya
    tak ingin aku mengingatinya lagi
    biarlah dia bersama dengan bintang-bintang
    dan tak akan kutunggu-tunggunya lagi
    aku redha
    purnama malam bukan milikku lagi

    biarlah purnama berkasih bersama bintang
    biarlah purnama bercinta dengan bintang
    tak akan kucemburu
    karna itu adalah terbaik untuk purnama
    aku doakan moga purnama bahagia bersama bintang
    mencintai bintang sampai ke Syurga

    tak akan kutunggu sapaan purnama lagi
    segala rindu kasih dan sayang pada purnama
    yang pernah bertandang di hatiku ini
    akan kuhanyutkan di ombak rindu
    biarlah diheret ke tengah lautan
    dalam bara gelombang ombak rindu lalu dihempaskan
    ke pantai yang tak pernah memahami arti cinta kasih dan rindu....

    andai satu saat nanti aku menjadi bintang
    aku berada bersama bintang-bintang yang kau puja itu
    aggaplah kau tidak pernah mengenali aku
    dan aku tidak mengenali kau
    duhai purnama malam
    karna antara kau dan aku
    ditakdirkan bercinta berkasih sayang
    tapi bukan untuk merealitikannya
    hanya sekadar saling melukai
    dan berpisah akhirnya
    maka maafkan aku di kala pertemuan itu
    yang tiada memberi apa-apa arti lagi.....

    tiada dendam di hati ini
    aku tetap tersenyum
    walaupun aku tidak menjadi ratumu duhai purnama
    tapi aku berjaya menjadi bintang
    setanding dengan bintang-bintang pujaanmu
    kejayaanku menggapai bintang
    aku berjaya menjadi ratu di hati semua
    yang setia meminati karya-karya sastra nusantara
    yang kukarangkan tanda cinta kasih sayang abadi
    pada semua demi-Nya.
    In Shaa Allah Aamiiin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    20 Mei 2013
    Like ·  ·  · Promote · 7 minutes ago · 


  • KELASI KAPAL WIRA BERSAUDARA

    Kelasi kapal wira bersaudara
    rela sehidup semati
    semangat setiakawan yang tinggi
    cinta kasih sayang yang tidak berbelah bahagi
    demi agama bangsa dan negara
    rela mati bersama di medan perjuangan
    di samudera lautan terbentang luas

    Sanggup lupakan kepentingan sendiri
    rela berpisah dengan keluarga tercinta
    demi menyahut semboyan ibu pertiwi
    berjuang hingga ke titisan darah terakhir
    di lautan terbentang luas
    medan perjuangan
    mempastikan musuh durjana
    tidak berani datang menceroboh
    negara tercinta...

    Kapal selam KD Hang Tuah
    gagah perkasa
    bagaikan Laksamana Hang Tuah
    keperkasaannya tiada tandingan
    semua kelasi kapal
    adalah perwira negara
    yang bersaudara
    berikrar
    bersumpah setia
    sehidup semati
    susah senang sentiasa bersama

    Semangat setiakawan yang tinggi
    wira negara bersaudara
    sentiasa bersama
    mempastikan Kapal Selam Hang Tuah
    sentiasa gagah...perkasa
    mempertahankan negara tercinta...

    Kapal selam Hang Tuah
    kelasi kapal wira bersaudara
    dilambung ombak tsunami musuh durjana tak akan gentar
    akan disahut cabaran kerana sentiasa bersiap siaga
    sentiasa bersedia melawan
    tak akan undur biarpun setapak
    nyawa kelasi kapal wira bersaudara
    rela dipertaruhkan
    demi menjaga keselamatan negara tercinta
    agar tiada berani musuh negara datang menjajah

    Andaikata kelasi kapal wira bersaudara
    gugur di medan juang
    tidak timbul dan terus tenggelam
    di dasar samudera
    doakan pemergiaan kami
    bersama kalungan bunga ibu pertiwi
    dihanyutkan ke samudera
    tanda cinta kasih sayang kepada kami
    Kelasi Kapal Wira Bersaudara

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    20 Mei 2013
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA ANGGOTA TENTERA LAUT
    DIRAJA MALAYSIA (TLDM) MOGA BERJAYA & BAHAGIA DUNIA AKHIRAT AAMIIN)

  • Ratu Rimba Niagara shared Harmiera Adnan's photo.
    Salam senja..
    Unlike ·  ·  · Promote · about an hour ago · 

    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara SALAM SENJA SALAM SAMPAI KE BINTANG

      Di senja ini
      kutunggu bulan purnama 
      sudi menyapa rinduku

      selalunya purnama malam setia
      membalas senyumku
      menyapa rinduku

      sapaannya penuh kasih sayang
      ikhlas tanpa prasangka
      aku teruja untuk setia menunggu sapaan purnama malam

      kutunggu...kutunggu penuh pengharapan
      tapi purnama malam hanya nampak di bayang-bayang 
      ditutupi oleh kerumunnya bintang-bintang bergemerlapan...

      karna aku tak setanding bintang-bintang bergemerlapan itu
      yang sentiasa menemani purnama malam
      hinggakan purnama lupakan aku
      tak sudi menyapaku lagi
      maka aku tinggalkannya
      tak ingin aku mengingatinya lagi
      biarlah dia bersama dengan bintang-bintang
      dan tak akan kutunggu-tunggunya lagi
      aku redha
      purnama malam bukan milikku lagi

      biarlah purnama berkasih bersama bintang
      biarlah purnama bercinta dengan bintang
      tak akan kucemburu
      karna itu adalah terbaik untuk purnama
      aku doakan moga purnama bahagia bersama bintang
      mencintai bintang sampai ke Syurga

      tak akan kutunggu sapaan purnama lagi
      segala rindu kasih dan sayang pada purnama
      yang pernah bertandang di hatiku ini
      akan kuhanyutkan di ombak rindu
      biarlah diheret ke tengah lautan 
      dalam bara gelombang ombak rindu lalu dihempaskan 
      ke pantai yang tak pernah memahami arti cinta kasih dan rindu....

      andai satu saat nanti aku menjadi bintang
      aku berada bersama bintang-bintang yang kau puja itu
      aggaplah kau tidak pernah mengenali aku
      dan aku tidak mengenali kau 
      duhai purnama malam 
      karna antara kau dan aku
      ditakdirkan bercinta berkasih sayang
      tapi bukan untuk merealitikannya
      hanya sekadar saling melukai 
      dan berpisah akhirnya
      maka maafkan aku di kala pertemuan itu
      yang tiada memberi apa-apa arti lagi.....

      tiada dendam di hati ini
      aku tetap tersenyum
      walaupun aku tidak menjadi ratumu duhai purnama
      tapi aku berjaya menjadi bintang
      setanding dengan bintang-bintang pujaanmu
      kejayaanku menggapai bintang
      aku berjaya menjadi ratu di hati semua
      yang setia meminati karya-karya sastra nusantara
      yang kukarangkan tanda cinta kasih sayang abadi 
      pada semua demi-Nya.
      In Shaa Allah Aamiiin.

      Karya Ratu Rimba Niagara
      20 Mei 2013
    • ISTANA CINTA KITA

      Kasih...
      Masihkah kau ingat
      Pabila pertama kali kau melafazkan cinta padaku
      Kau bilang
      Kau tak punya harta untuk melamar cintaku
      Kau cuma ada sebuah istana kecil
      Yang keluasannya hanya cukup kita berdua
      Tiada apa-apa perihiasan yang menyerikan istana kita
      Yang ada pakaian solat sejadah tasbih Al-Quran
      Kita akan beramal bersama-sama
      Meng-Agungkan cinta Ilahi
      Tanpa jemu

      Kasih ...
      karna itu cagaran cintamu ke aku
      aku terimamu tanpa memikirkan menimbangkan
      karna inilah yang aku tunggu-tunggu
      lamaran dari seorang bidadara Syurga
      berhati tulus menyintaiku karna Ilahi
      dan sentiasa sudi menghadiahkan aku kunci Pintu Syurga
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      Tersungkur aku di sejadah cinta-Nya
      Mengurniakan aku cinta sesungguhnya cinta
      Seikhlas hati sejujur Hati Syurgawi

      Kasih...
      biarpun istana cinta kita
      hanyalah merupakan sebuah pondok beratapkan rumbia
      bagiku itu adalah istana cinta sampai ke Syurga kita bercinta
      karna janjimu membawa aku ke mahligai bahagia
      aku bagaikan berada di dunia
      yang aku dambakan dalam mimpi-mimpi indah
      mimpi yang ingin direalitikan kita bersama....

      Kasih...
      anda istana cinta kita
      dilanda tsunami
      lalu dihanyutkan di tengah lautan
      kita akan tabah menghadapi bersama
      agar kita tak terpisah biarpun berada
      di samudra lautan istana cinta kita itu...
      karna kita ditakdirkan
      untuk bersama selagi hayat di kandung badan...
      terima kasih... kasih karna sudi
      mencintaiku dan menjadikan
      aku bidadarimu
      menghadiahkan aku sebuah istana cinta
      agar aku meraih kunci pintu Syurga
      yang akan kau berikan dengan seikhlas hatimu
      karna itulah aku setia denganmu
      aku cinta kamu sehingga akhir hayatku mencintaimu kasih...
      Syukurku pada-MU ... Tuhan...
      KAU Kurniakan aku hamba-Mu
      mengajar aku apa itu arti cinta kasih dan sayang karna-MU

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      20 Mei 2013
      Like ·  ·  · Promote · a few seconds ago · 


    • Ratu Rimba Niagara shared Serikandi Ubit Serikandi II's photo.
      " HOME SWEET HOME ~ <3
      " HOME SWEET HOME ~ ♥
      Unlike ·  ·  · Promote · 28 minutes ago · 

      • You like this.
      • Ratu Rimba Niagara ISTANA CINTA KITA

        Kasih...
        Masihkah kau ingat
        Pabila pertama kali kau melafazkan cinta padaku
        Kau bilang
        Kau tak punya harta untuk melamar cintaku
        Kau cuma ada sebuah istana kecil
        Yang keluasannya hanya cukup kita berdua
        Tiada apa-apa perihiasan yang menyerikan istana kita
        Yang ada pakaian solat sejadah tasbih Al-Quran
        Kita akan beramal bersama-sama
        Meng-Agungkan cinta Ilahi
        Tanpa jemu 

        Kasih ...
        karna itu cagaran cintamu ke aku
        aku terimamu tanpa memikirkan menimbangkan
        karna inilah yang aku tunggu-tunggu
        lamaran dari seorang bidadara Syurga
        berhati tulus menyintaiku karna Ilahi
        dan sentiasa sudi menghadiahkan aku kunci Pintu Syurga
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        Tersungkur aku di sejadah cinta-Nya
        Mengurniakan aku cinta sesungguhnya cinta
        Seikhlas hati sejujur Hati Syurgawi

        Kasih...
        biarpun istana cinta kita 
        hanyalah merupakan sebuah pondok beratapkan rumbia
        bagiku itu adalah istana cinta sampai ke Syurga kita bercinta
        karna janjimu membawa aku ke mahligai bahagia
        aku bagaikan berada di dunia 
        yang aku dambakan dalam mimpi-mimpi indah
        mimpi yang ingin direalitikan kita bersama....

        Kasih...
        anda istana cinta kita 
        dilanda tsunami
        lalu dihanyutkan di tengah lautan
        kita akan tabah menghadapi bersama
        agar kita tak terpisah biarpun berada
        di samudra lautan istana cinta kita itu...
        karna kita ditakdirkan 
        untuk bersama selagi hayat di kandung badan...
        terima kasih... kasih karna sudi
        mencintaiku dan menjadikan
        aku bidadarimu
        menghadiahkan aku sebuah istana cinta 
        agar aku meraih kunci pintu Syurga 
        yang akan kau berikan dengan seikhlas hatimu
        karna itulah aku setia denganmu
        aku cinta kamu sehingga akhir hayatku mencintaimu kasih...
        Syukurku pada-MU ... Tuhan...
        KAU Kurniakan aku hamba-Mu 
        mengajar aku apa itu arti cinta kasih dan sayang karna-MU

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        20 Mei 2013

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;