Saturday 26 October 2013


  1. JIKA TAKDIR CINTA KITA MILIKI

    Putra Rimbaku...
    Sabarlah kasih...
    Kalau ada jodoh tak ke mana
    Cinta kita yang kau dambakan pasti ada
    Jika takdir cinta kita miliki
    Kemana ada kamu di situ ada aku
    Tak perlu lagi kau mengejar bayanganku
    Kerna ku sedia berbakti untuk membalas cintamu kernaNya
    Berdoalah sayang agar takdir cinta itu
    Milik kita berdua...
    Makanya terbinalah istana cinta bahagia
    Kita berdua abadi selamanya
    Hingga ke Syurgawi

    Karya Rha NS
    26 Mac 2012
    216Like ·  · 
  2. PATRIKAN CINTA KAMI HINGGA KE SYURGAWI

    Duhai bakal isteriku...
    Kau kata
    Padaku
    Jika ikatan kita sudah terpatri cincin cinta Syurga
    Setiap hari kau akan menyediakan aku
    Secawan kopi cinta
    Itu adalah lambang cintamu yang takkan pudar padaku
    Semakin hari semakin cinta
    Semakin hari semakin sayang
    Semakin hari semakin rindu
    Tak perlu lagi ditunggu ungkapan
    Cinta sayang dan rindu di ombak rindu
    Tak perlu ditungggu tak perlu dilaungkan lagi
    Setiap kata-katamu membuatkan
    Aku teruja untuk memilikimu
    Menyangimu mencintaimu seumur hidupku

    Andai kata aku tidak memilikimu
    Mahu rasanya kopi cinta itu
    Terbayang-bayang wajahmu
    Terbayang-bayang candamu yang menghiburkan
    Terbayang kata-kata yang memukau kalbu
    Kau mengujakan aku untuk terus memiliki cintamu
    Tapi kau bilang...
    Jika ingin memiliki cintamu...
    Aku haruslah meletakkan cinta Allah Tempat Teratas
    Barulah kau akan terima cintaku
    Kau bilang cinta mu ada ke aku
    Kiranya cintaku pada Allah Yang Pertama
    Tersyahdu aku terkedu aku
    Yang selama ini mengujakan cinta seorang wanita
    Tapi kau mentarbiyahkan aku mencintai Allah
    Mengatasi segalaNya
    Cintamu sekadar apa adanya...
    Dan kau mencintai aku lebih adanya

    Kata-katamu itu menusuk di kalbuku
    Aku muhasabah diriku
    Apakah selama ini
    Aku terlalu taksub dengan pesona cinta dunia?
    Ya Allah aku bersyukur padaMu
    Kau Kurniakan
    CintaMu dengan
    Hadirnya dia
    Untuk kami terus-terusan mencintaiMu
    Mencari jalan-jalan redhoMu
    Hingga ke akhir hayat kami
    Dan patrikan cinta kami
    Hingga ke Syurgawi
    Aamin

    Karya Rha NS
    26 Mac 2012
    2Like ·  · 
  3. Aku ingin bicara jujur tentang karya2 Kanda,..elok nian bisa membawa pembaca seolah masuk ke alam cerita Kanda,..Hmmm, satu hal , mohon di maafkan ye,..Keromantisan yang hidup,......nuwun.
    112Unlike · 
  4. ALLAH akan jawab doa dalam 3 cara :

    1. YA,, Dia berikan yang Kamu Minta

    2. TIDAK,, Dia akan beri yang Lebih baik

    3. TUNGGU, Dia akan beri yang Terbaik.

    Salam Ukhuwah Fillah...___/i\___
    41Like ·  · 
  5. APABILA AKU SUDAH PASRAH KE JALANMU YA ALLAH

    Apabila aku sudah pasrah ke jalanMu Ya Allah ...
    Aku sudah tidak hiraukan siapa aku di mata manusia
    Yang aku hiraukan pandangan EhsanMu saja
    Agar Kau sentiasa izinkan aku
    Mencapai segala cita-cita ku
    Sebelum aku bertemuMu Ya Allah
    Ya Allah sebagaimananya aku ikhlas ke jalanMu
    Kau Kurniakan juga rakan-rakan seperjuanganku
    Yang ikhlas juga yang sama malamatnya denganku
    Iaitu inginkan redhoMu
    Di kala hidup dan mati
    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    Karya Rha NS
    25 Mac 2012
    2Like ·  · 

















































































































































































  1. Picture Raja Muda Kuno Donald P Tick Of Kupang – Timor in March 2012. — withSharifah Fatimah Syed Zubir and 13 others.
    12Unlike ·  · 
  2. CINTA PANDANG PERTAMA

    Titik temu kita di awan biru
    Cinta pandang pertama
    Tanpa terungkap kata-kata
    Cuma membisu seribu bahasa
    Biarpun membisu
    Dalam hati berkata-kata...
    Aku sudah jatuh cinta pandang pertama
    Makanya aku ingin mengenalimu 
    Jika kau sudi
    Izinkan aku bertahta di hatimu
    Izinkan aku mencintaimu
    Setulus hatiku
    Kerna kaulah kekasih awal dan akhir
    Jika kau terima cintaku
    Syukurku dalam sujudku
    Kerna DIA memakbulkan doaku
    Mengurniakan cinta pandang pertama
    Menjadi kenyataan

    Karya Rha NS
    25 Mac 2012
    238Like ·  · 
  3. SETULUS CINTA ADAM DAN HAWA

    Rindumu rinduku
    Selalu membara
    Dalam mimpimu mimpiku
    Terima kasih ombak rindu
    Cinta kita bersatu dalam restu
    Hanya dia Yang Maha Tahu
    Di mana tahapnya cintaku cintamu
    Semuanya atas dasar cinta keranaNya
    Bukan cinta pura-pura
    Atau cinta kura-kura
    Yang hanya manis berkata
    Tapi hati penuh kepalsuan cinta
    Makanya aku cinta kamu
    Dan kamu cinta aku
    Kita saling cinta
    Kita saling kasih
    Semuanya sudah tersurat
    Di Lauhmahfuz
    Syukur Ya Allah
    Mengurniakan aku cinta
    Setulus cinta Adam dan Hawa

    Karya Rha NS
    24 Mac 2012
    22Like ·  · 
  4. DENGAN TAKDIRNYA KITA SALING CINTA

    Kekasih hatiku
    Kutahu kau terdera kini
    Zalimnya aku membiarkan
    Bara cintamu dilambung-lambung ombak rindu
    Kau menangis sendirian
    Kau merana sendirian
    Jiwamu terseksa derita cinta
    Makan seperti tidak makan
    Lena seperti tidak lena
    Hidupmu merana sendiri
    Menangis mu sendiri
    Bayanganku sentiasa mengekorimu
    Tapi itu lagi menyeksakan dirimu
    Memakan hati memakan diri
    Kau pujuk dirimu agar berhenti
    Mencintai aku
    Tapi lagi kau ingin melupaiku
    Lagi cintamu membara-bara
    Kau rela lepaskan cinta
    Demi kebahagiaanku
    Itu sudah cukup membahagiakan cintamu
    Sebab itu kau tak yakin dengan cintamu padaku
    Bila kukatakan padamu
    Usahkan kau bimbang kasihku
    Jika aku sudah letakkan Allah cinta teratas
    Aku sudah tidak fikirkan kebahagiaan aku
    Tapi aku percaya cinta dan balas cinta keranaNYa
    Pasti bahagia...
    Justru kasihku terimalah aku apa adanya
    Dan aku terimamu lebih adanya
    Bersyukurlah kita
    Dengan takdirNya
    Menyatukan cinta kita
    Demi perjuangan suci kita
    Moga terpatri cinta kita
    Hingga ke Syurgawi

    Karya Rha NS
    24 Mac 2012






































































































































(PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
21 Zulhijjah 1434H
26 Oktober 2013M



0 comments:

Post a Comment

 
;