Wednesday 23 October 2013

MEDIA KONFRENSI DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA (5)


MEDIA KONFRENSI DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA (5)


  • KITA DILAHIRKAN MISKIN MATIPUN MISKIN

    Anaknda PuteraRaja Bongsu
    f u born poor,
    it's nop ur mistake,
    but f u die poor,
    it's ur mistake. . .

    KEMISKINAN BUKAN SATU KESILAPAN

    Biar miskin harta,
    Jangan miskin budi;
    Kaya harta buat hati jadi buta,
    Kaya budi dibawa mati.

    Miskin dipandang hina,
    Kaya disanjung-sanjung;
    Berkawan bukan kerana kaya,
    Budi bahasamu juga yang kusanjung.

    Kaya dan darjat milikmu,
    Itu semua cuma pinjaman.
    Akan dipertanggungjawab padamu.
    Ke mana kekayaan kau manfaatkan.

    Jangan pandang rendah pada si miskin,
    Muhasabah lah diri kita lahirpun miskin,
    Dilahirkan dalam keadaan miskin,
    Matipun dalam keadaan miskin.

    Tika lahir tanpa harta,
    Mati pun tanpa harta,
    Walaupun hidup berharta,
    Mati tinggalkan harta.

    Nak tahu kita kaya atau tidak,
    Tunggu kita di alam barzah,
    Ditanya soalan kubur,
    Kalau lulus soalan kubur,
    Itulah kekayaan kita yang abadi.

    Jika setelah mendengar luahanku,
    Kau masih lagi memandang miskin satu penghinaan,
    Izinkan ku pergi darimu ,
    Kerana aku tak layak menjadi sahabatmu,
    Aku di antara si miskin yang kau hinakan itu....

    Biarlah aku miskin berkawan dengan orang miskin juga,
    Aku tak setarafmu,
    Hidupku gelandangan di jalanan,
    Meminta ehsan,
    Dari mereka yang berhati mulia,
    Membantuku untuk meneruskan kehidupan ini.

    Moga kau terus bahagia dengan kekayaan dan darjatmu,
    Izinkan aku berlalu pergi darimu,
    Duhai si kaya raya ,
    Ku tak mahu satu kesilapan bagimu menjadi kawanku,
    Ku redha perpisahan ini,
    Kerana aku sadar siapalah aku di bandingkan mu yang kaya raya...

    Karya Ratu Rimba Niagara
    3 September 2013
  • HAKIKAT BAHAGIA DATANG DARI KEMAHUAN SENDIRI MENUJU JALAN PULANG KE PANGKUAN ILAHI (1)

    SEMUA JASAD BAKAL DIMAKAN CACING DAN ULAT

    Secantik dan setampan apa-pun wajah kita. sesexi dan segagah apa-pun tubuh kita. Sekaya dan setinggi apa-pun jabatan kita. Jangan-lah terlalu berlebih-lebihan membanggakan diri dengan KESOMBONGAN..!!! Sesungguhnya semua itu akan HANCUR kelak termakan CACING dan ULAT...!!!

    (PETIKAN DARIPADA SUARA AKHIRAT)
    16 Jun 2012

    ULAT ROH

    Semua orang pasti mati
    tak tahu bila masanya
    akan mati
    mahu tak mahu pasti tempuhi juga
    muda atau tua
    pasti mati
    aku tak terkecuali
    pasti mati
    adakah aku takut?
    Ya ...aku takut
    kalau matinya aku
    tanpa bekalan
    kalau aku yakin ada bekalan
    tapi aku tetap takut
    takut bekalan yang kubawa
    tidak diterimaNya
    lalu aku dicampakkan ke Neraka
    itulah yang kutakuti
    bukan aku takut mati
    aku takut...aku takut bekalanku tak diterima-Nya nanti.

    Apabila mati...
    Jasadku tentu membusuk
    dimakan jutaan ulat
    jika itu hukum alam
    aku redha
    tapi jika amalanku
    dimakan ulat-ulat rohku
    macam mana?
    Allahu Akbar
    merana rohku
    merana yang tak tertebus!
    Nak menangis pun tak berguna
    jasad dah hancur dimakan ulat
    tangisan roh percuma saja.

    Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
    tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
    tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
    izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
    agar ianya menjadi
    bekalan yang Kau terima
    dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
    Amin Ya Rabbal A'Lamin.

    Karya: Putri Rimba Niagara
    16 Jun 2012

    KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

    Engkau ni keturunan puteri ke?
    Engkau suka berlagak kan?
    Meluat aku...
    Weeii kau cermin sikit muka kau tu
    Harap mekap je lebih
    Buang mekap
    Tengok...
    Hodoh....
    Maka dari itu cermin sikit
    Engkau tu siapa...

    Aku sentiasa sedar diri
    Aku siapa
    Yang tak secantikmu
    Yang tak semudamu
    Aku memang tak setandingmu

    Ha sedar pun
    Habis tu kenapa
    Kau berlagak macam
    Seorang puteri raja
    Tak malu ke
    Perasan?

    Salah ke aku
    Menghargai kecantikan
    Kurniaan dari Allah
    Kalau kau nak tahu
    Jika aku tak bermekap
    Wajahku hodoh
    Kalau ditarik lapisan kulit
    Wajahku ini lagi hodoh
    Seperti tengkorak berjalan
    Termasuk juga wajah
    Engkau tanpa kulit di wajah
    Engkau boleh bayangkan
    Jadi apa nak dikesahkan
    Pada kecantikan yang
    Sementara ini...

    Habis tu kenapa kau
    Berwatak seperti puteri diRaja
    Kau perasan nak jadi puteri ke
    Putera mana yang hendak
    Kau pikat dan
    Putera mana yang akan terpikat
    Denganmu
    Lainlah aku cantik dan masih muda
    Tak perlu mekap pun dah cantik
    Sekali aku senyum 10 yang terpikat
    Tapi aku tak semudah itu terpikat
    Selagi dia itu bukan bergelar bangsawan atau kerabat diRaja

    Yelah kau cantik dan muda
    Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

    Tak perlu kau doakan sudah ada pun
    Cinta gila-gila dengan aku
    Kerana kecantikan aku
    Aku pun anak orang bangsawan
    Makanya kenalah setaraf denganku

    Syukur Alhamdulillah
    Moga kau bahagia sahabatku

    Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
    Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
    Yang diimpikan oleh semua orang....

    Habis yang kau berlagak macam puteri tu
    Tak pesona dunia ke tu...

    Teman...aku ini cuma
    Menghayati watakku
    Sebagai seorang puteri rimba
    Yang tinggal bersama dengan
    Penghuni rimba niagara
    Takkanlah memegang watak
    Sebagai puteri rimba pun
    Nak cemburu....
    Lainlah puteri untuk manusia
    Bolehlah kau cemburu

    Nasib baik puteri rimba
    Kalau puteri istana memang aku cemburu
    Dengan haiwan apa nak dicemburukan
    Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
    Tak nak aku....

    Tahu tak apa...
    Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
    Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
    Dunia sastraku agar aku dapat berpena
    Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
    Keikhlasan sokonganmu dalam karya
    SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    16 Jun 2012
    Yesterday at 12:50pm · Like

    JANGAN BERBANGGA APA YANG DIMILIK KERANA MATI PASTI MENJEMPUT KITA

    Kesultananan Indrapura:

    "Jangan bangga berkulit putih karena kulit terakhir kita adalah tanah liat!
    "jangan bangga dengan rumah bagus dan besar karena rumah terakhir kita adalah kuburan 2x1meter!
    "Jangan bangga dengan baju bagus karena baju Terakhir kita adalah kain kafan!
    "Jangan bangga dgn Mobil & Motor bagus ,karena kendaraan kita yang Terakhir adalh keranda?"

    You, Kesultanan Indrapura and 16 others like this.

    Adi Jaya Kesuma:

    Dan berbanggalah kita karna menjadi Umat Muhammad SAW....

    Tengku Zulaikha betul tu 
    yang di dunia hanya titipan/sementara sedangkan yang di akhirat yang kekal abadi ..

    Pakoe Jagad Djawa Dwipa:

    Leres/ Betul sekali. Beruntunglah kita semua yang masih memunyai Tuhan Yang Baik, walaupun agama kita berbeda semua tapi Tuhan masih memberi makan, rizqi bagi yang mensyukurinya, serta tidak memilih/ membedakan mana yang umat-Nya dan mana yang bukan Umat-Nya. Tetapi celakalah bagi orang2 yang Ingkar, kufur, sombong dengan Nikmat dan Berkah-Nya kelak di kemudian hari nanti. Terlebih kita terlahir dari Titisan Keturunan Darah Pewaris Raja, yang tidak bisa di pesan terlebih dahulu kepada Sang Khalik Mempunyai Agama yang lurus dijalan-Nya serta Nabi Muhammad yang menjadi panutan serta contoh di seluruh Umat Islam serta penutup dari seluruh Nabi dan Rasul Utusan-Nya.

    Ratu Rimba Niagara:

    Makanya sentiasalah menjadi hamba-Nya yang sentiasa bersyukur atas apa yang dimiliki dan sentiasa mencari jalan-jalan redho Ilahi untuk bekalan kita di hari mati.

    (PETIKAN DARIPADA WALL KESULTANAN INDRAPURA)
    1 Jun 2012

    UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA

    Daunan kasih lambang kasih sayang sejati
    Penghuni Rimba Niagara hidup berkasih sayang
    Saling mempertahankan kasih sayang
    Selagi nyawa di kandung badan
    Kerana kasih setulus hati nan ikhlas kerana-Nya
    Penting kerana kasih tak tersisih
    Kasih bawa ke Syurga

    Kasih dan cinta
    Bukan berlandaskan
    Kepentingan sendiri

    Tak akan ada cemburu
    Sakit hati
    Luka dilukai

    Yang ada kasih sejati
    Berkorban jiwa
    Demi kasih setulus ikhlas kerana-Nya

    Jadinya
    Seluruh penghuni Rimba Niagara
    Pentingkan kasih dan sayang demi-Nya

    Moga Allah SWT pelihara
    Seluruh penghuni rimba niagara
    Daripada mereka-mereka
    Yang ada niat untuk
    Memusnahkan kasih sejati kerana-Nya

    Hidup ini cumalah setetes cuma
    Apalah ada pada kami penghuni rimba ini lagi
    Melainkan kami mahu kedamaian dan
    Ketenangan jiwa yang abadi
    Sebelum dijemput pulang ke pangkuan Ilahi

    Ya Allah moga kedamaian seluruh penghuni
    Rimba Niagara ini dapat bertumpang teduh
    Di bumi-Mu dengan dengan aman dan bahagia
    Tenang indah seperti hidup di alam Syurga-Mu

    Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    12 Jun 2012

    WAHAI JIWA YANG TENANG...

    surat Ar-Rad : 28:

    “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”

    (wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

    BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH

    Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
    (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

    DUNIA YANG HINA

    Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
    (Riwayat al-Tirmizi)

    UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
    16 Jun 2012

    MOGA ALLAH SWT MEREDHAI HIDUP MATIMU USTAZ

    Redha perlu dicari
    Bukan dinanti

    Inilah kisah yang ingin kukongsikan bersama pembaca alam maya
    Sebagaimana yang diceritakan oleh salah seorang ustaz kepadaku

    Ceritanya bermula begini.

    Ini pengalaman ustaz itu sendiri yang kerjayanya sebagai pendakwah mahu menyebarkan agama Allah Azzawajallah...apa yang dilakukan hanyalah mahu memcari Redha Allah SWT di kala dia hidup dan mati.

    Pengalamannya bersama Mat Rempit.
    Ustaz rela dirinya dipukul
    Disepak terajang dengan besi
    Hingga berdarah-darah
    Bengkak-bengkak urat sarafnya
    Semata ingin menjalankan tugasnya sebagai khalifah Allah SWT
    Berkat kesabaran ustaz
    Mat rempit itu diberi Allah SWT
    Nur Hidayah Kasih-Nya
    Mat rempit tersebut kini menjadi
    Seorang Hafiz Al-Quran
    Atas bimbingan ustaz

    Pengalamannya bersama
    Ketua Babi Hutan

    Ustaz bersama dua tiga orang
    Ingin pergi berdakwah
    Disebuah perkampungan orang asli
    Yang semuanya bukan menganuti agama Islam
    Dalam perjalanan ke sana
    Di petengahan jalan
    Kenderaan mereka dihadang oleh
    Sekumpulan babi hutan
    Ustaz keluar dari kenderaan
    Bertemu dengan ketua babi hutan
    Kerana dia sudah letakkan
    Hanya Allah sahaja yang ditakuti
    Dengan berani dia
    Berkata dengan ketua babi hutan itu

    Mata bertentangan mata
    Ketua babi hutan merenung mata ustaz
    "Duhai babi hutan sungguh pun engkau babi
    Tapi kau redha dengan asal kejadianmu
    Menjadi haiwan yang dilarang dimakan dan disentuh
    Oleh Pencipta-Mu...mulianya kamu biarpun kamu
    Bergelar babi...sifat redhamu amat tinggi...aku salut padamu babi..."
    Ketua babi hutan itu menganggukkan kepalany tanda bersyukurnya
    Dia pada Penciptanya yang mentakdirkan dia menjadi babi dan dia redha. Tergenang air mata ustaz penuh mengharu birukan jiwanya di kala itu.
    "Babi...kau redha dengan hidupmu yang selamanya haram
    Aku mahu ke seberang sana...untuk mencari redha Allah maka berilah
    aku laluan agar aku dapat menyebarkan agama Allah..."

    Ketua babi hutan menganggukkan kepalanya dan memberikan isyarat kepada semua sekumpulan babi hutan yang mengerumuni kenderaan
    ustaz ..agar pergi dari situ.

    Ustaz selamat pergi ke perkampungan orang asli dan berjaya mengislamkan sekampung orang asil tersebut.
    Syukur Alhamdulillah kepada Allah sebanyak-banyak-Nya

    Kepada ustaz pendakwah yang hidupmu penuh fisabilillah
    Kami doakan moga Allah SWT meredhai hidup dan matimu nanti
    Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    25 Mei 2012

    (PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU PUJANGGA CINTA 5 BENUA)
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013
  • Salam Taklim dari Kasultanan Nagari Yogyakarta sebagai Kerajaan Mataram Indonesia
    Like ·  · Follow Post ·  · September 3 at 1:58pm
  • TEATER BANGSAWAN DIRAJA , ' RAJA & RAKYAT JEPUN BERJIWA PATRIOTIK'

    Kesultanan Johor
    "Perhubungan rapat antara kerabat-kerabat diraja Jepun dan Johor telah terjalin sekian lama dan beta tahu negeri Johor sejak dari kanak-kanak lagi. Dan rakyatnya tidak asing bagi negara Jepun."

    Maharaja Akihito (ketika itu Putera Mahkota) dalam lawatan ke Johor pada 27 Februari 1970
    "Perhubungan rapat antara kerabat-kerabat diraja Jepun dan Johor telah terjalin sekian lama dan beta tahu negeri Johor sejak dari kanak-kanak lagi. Dan rakyatnya tidak asing bagi negara Jepun."

    Maharaja Akihito (ketika itu Putera Mahkota) dalam lawatan ke Johor pada 27 Februari 1970
    Unlike · · Share · 8761021 · 12 hours ago ·
    Top Comments
    You and 875 others like this.
    21 shares

    Ratu Rimba Niagara RAKYAT JEPUN BERJIWA PATRIOTIK MENYANJUNGI INSTITUSI DI RAJA JEPUN. TABIK DIRAJA UNTUK RAJA JEPUN & SULTAN JOHOR.DAULAT TUANKU!

    WALAUPUN JEPUN PERNAH MENINGGALKAN SEJARAH LUKA DI HATI RAKYAT MALAYSIA. ITU ADALAH KISAH KESILAPAN SEJARAH NENEK MOYANG JEPUN . SEJARAH KEKHILAFAN ITU TELAH DIPERBETULKAN OLEH GENERASI KINI JEPUN. GENERASI JEPUN KINI PENUH ADAT KETIMURAN BERBUDAYA SANTUN YANG AMAT TINGGI SEKALI YANG PALING DIKAGUMI RAKYAT MEREKA BERJIWA PATRIOTIK TAPI SENTIASA CEMERLANG DALAM APA PUN USAHA YANG DIUSAHAKAN . INSTITUSI DIRAJA TETAP DIPANDANG TINGGI DAN DIHORMATI TIADA SEORANG RAKYATPUN YANG DERHAKA KERANA RAJANYA BERJIWA SAYANGKAN RAKYAT UTAMAKAN RAKYAT MELEBIHI KEPENTINGAN SENDIRI. TABIK DIRAJA KEPADA RAJA JEPUN DAN KESULTANAN JOHOR. MOGA KEAKRABAN DI ANTARA KERABAT DIRAJA JOHOR DAN JEPUN SENTIASA BERJABAT ERAT SAMPAI KE ANAK CUCU . IN SHA ALLAH AAMIIN.

    RATU RIMBA NIAGARA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M

    KESATRIA DIRAJA NUSANTARA IVAN TANIPUTERA

    Salut dengan usahamu Ivan Taniputera
    Peta yang tertera hasil pencarian mu bagaikan keris Taming Sari...
    Kaulah pahlawan Kesatria DiRaja Nusantara yang dinantikan di abad ke -21 ini..
    Jika kau sudi kulantikmu sebagai KESATRIA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
    Sekarang kesatriaku ada ratusan yang sedia berbakti pada perjuanganku barangkali kau salah seorang daripada mereka.

    Ratu Rimba Niagara
    2 September 2013
    Like · · Share · Promote · 25 minutes ago ·
    Kiddzharai Seven Fold and Iwan Tirta like this.

    Iwan Tirta Amin Allahuma Amin, Kami Para Kesatria Ratu Rimba Cinta 5 Benua Siap Menerima Saudara Pahlawan Kesatria Ratu Rimba Niagara Untuk Dilantik Oleh Yang Mulia Ratu Rimba Niagara Amin Amin Allahuma Amin Yaa Robbal A'lamiiin.
    19 minutes ago via mobile · Unlike · 2

    Ratu Rimba Niagara Moga hati Ivan Taniputera terbuka untuk menerima pelawaan ini untuk dinobatkan sebagai KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.

    KERANA DALAM PERJUANGAN INI TIADA PAKSAAN SEMUANYA SECARA SUKARELA UNTUK BERBAKTI PADA ANAK BANGSA NUSANTARA .
    13 minutes ago · Edited · Like · 1

    PETA KERIS TAMING SARI

    PERHATIKAN PETA YANG DILAKARKAN BERBENTUK KERIS TAMING SARI. SEJARAH MEMBUKTIKAN YANG HAK TETAP HAK. MAKANYA SETIAP RAJA DIBUMI NUSANTARA INI BERHAK DIMARTABATKAN OLEH SEMUA RAKYAT NUSANTARA DAN TANGGUNGJAWAB KESATRIA DIRAJALAH UNTUK BERJUANG HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA. AYUH KITA BUKTIKAN KATA-KATA KERAMAT LAKSAMANA HANG TUAH, 'TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA MENJADI KENYATAAN,' IN SHAA ALLAH SEMUANYA DENGAN IZINNYA JUA.'

    RATU RIMBA NIAGARA
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M

    (PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTERA/SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA.THAILAND

    Ratu Rimba Niagara INDAHNYA TANGAN UKIRAN CITA-CITA MENUJU CINTA ILAHI

    1 niat, + 10 tekat, + 100 usaha + 1000 doa = tercapai cita cita

    Semua bermula dengan niat
    tanpa niat
    tidak akan ada tekad
    tak akan ada usaha
    niat penting dalam apa jua cita-cita yang hendak digapai
    jika niat sudah disebatikan dalam jiwa
    sebelum berniat mesti karena Allah
    jika selalin daripada itu cita-cita akan menjadi hambar
    jika berjaya sekadar berjaya di dunia
    mendapat sanjungan, pangkat, harta
    duniawi dalam genggaman
    kita tanya pada diri
    mahu ke mana dibawa duniawi genggaman ku ini?
    ke Syurga atau ke neraka

    Jika usaha kita dari awal diniatkan kerana Allah
    keikhlasan hamba-Nya, Allah yang nilaikan
    In Shaa Allah Syurga lah tempatnya
    jika dari awal niatnya bukan kerana Allah
    duniawi yang diusahakan hanyalah untuk kepentingan sendiri
    yang pastinya hidup matinya hanya duniawi
    hidup dan mati kerana duniawi makanya matilah dalam duniawi
    Negeri Akhirat di alami dengan segala sengsara mengazabkan
    nerakalah tempatnya nauzubullah...

    Jika niat cita-cita karena Allah Azzawajallah
    pastilah usaha dan tekad berganda-ganda
    buang segala kegoaan
    jangan dihiraukan apa orang lain kata
    jika hiraukan apa orang kata pasti akan menggagalkan segala
    niat cita-cita dan usaha
    yang kita kisahkan
    bila aku sudah berniat kerana Allah
    aku tak akan kisahkan apa orang kata
    yang aku kisahkan
    aku mesti tekad
    aku mesti usaha berganda-ganda
    selagi tak mencapai cita
    aku tak akan berputus asa
    aku akan usaha...usaha..usaha...
    aku doa....doa...doa....
    aku tawakal
    aku pasrah
    aku redha
    kerana aku tahu segala
    cita...usahaku jika diniatkan kerana Allah
    semuanya menjadi ibadat
    jika ditakdirkan mati dikira
    dalam perjuangan fisabilillah
    In Shaa Allah Aamiin

    Ketika kita mati
    bukan duniawi yang dibawa pergi
    sebab di alam kubur, duniawi tidak lagi menjadi keperluan
    kita yang sudah bergelar mayat yang bakal mereput
    dimakan ulat-ulat
    segala ulat menghurungi jasad
    yang tinggal tengkorak
    jika ada tertinggal gigi
    tersenyumlah tengkorak
    tapi senyuman tengkorak
    sudah tidak dikira pahala lagi
    alangkah ruginya masa hidup kita
    kedekut/pelit dengan senyuman
    karena terlalu ego dengan duniawi yang dimiliki
    wal hal senyuman semasa hidup diberi pahala
    ini dah jadi tengkorak baru nak senyum
    sudah terlambat

    Makanya semasa hidup ini
    kita tekad untuk sentiasa bermurah hati
    menginfakkan harta
    membagi/kongsi ilmu yang di ketahui walaupun sebaris ayat
    saling mahu bekerjasama dalam silaturahim yang tiada
    sebesar zarah pun keegoan walaupun berdarjat, berkuasa, berpelajaran tinggi, berharta semuanya sama taraf di Sisi Allah Taala...berbuat baik bukanlah karena inginkan keuntungan sendiri , mendapat sanjungan daripada manusia melainkan mahu di pandang di Sisi Allah Taala sebagai bekalan di akhirat nanti...agar bukan tengkorak kita yang senyum tapi roh kita yang senyum merasakan betapa bersyukurnya aku di kala hidup Allah memilih aku hidup dan mati dalam berniatkan untuk mencapai cita-cita semua-Nya Kerana Allah Taala.....jika aku berniatkan karena manusia pasti tengkorak yang senyum alangkah ruginya jika begitu.

    Makanya mulai detik ini ...dan saat ini...aku akan berazam bertekat mencapai cita-citaku ...aku bertekad untuk berusaha berganda-ganda tanpa mempedulikan apa orang lain kata...yang aku fokuskan aku mesti berjaya dalam cita-citaku menggapai bintang untuk kuhadiahkan bintang itu kepada semua anak cucu nusantaraku tercinta .... In Shaa Allah bila kumati anak cucuku mendoakan rohku agar sejahtera di Syurgawi ...In Shaa Allah Aamiin moga dimakbulkan doa anak cucu Nusantaraku untukku dan untuk para kesemua kesatria sastra yang bersamaku atas perjuangan yang niatnya karena Allah Taala.

    "JIKA KITA TAK BAHAGIA MANA BISA MUNGKIN KITA BAHAGIAKAN ORANG....
    ORANG YANG TAK BAHAGIA MERASAKAN DIRINYA SEMUA SEMPURNA SEBAB ITU DIA RASA BAHAGIA UNTUK DIRINYA SENDIRI DAN HANYA ORANG PILIHANNYA SAJA ...
    MAKANYA HAKIKAT BAHAGIA
    BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
    MAKANYA AKU INGIN HIDUP BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
    ITULAH KETENANGANKU KEPADA SEMUA ANAK BANGSA NUSANTARAKU...AKU BAHAGIA MEMBERI SEGALA BAKTIKU PADA MEREKA DAN LEBIH MEMBAHAGIAKAN AKU JIKA CITA-CITA KU MENGGAPAI BINTANG BERJAYA KUGAPAI DAN KUHADIAHKAN KEPADA SEMUA ANAK CUCU NUSANTARAKU
    ITULAH SAAT YANG KUNANTIKAN BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN
    ANDAINYA AKU MATI BARULAH AKU BISA SENYUM DAN MEREKA PASTI MEREDHOI PEMERGIANKU DIIRINGI DOA RESTU
    SYUKUR ALHAMDULILLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN."

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M
    (TERIMA KASIH KEPADA SAHABAT KESATRIAKU PURWODHOHO KEDIRI ATAS CETUSAN MINDA, 'CRITICAL THINKING' MOGA ALLAH SWT MERAHMATIMU DAN SEMUA YANG MENDUKUNG/SOKONGAN USAHA UNTUK MENCETUSKAN KARYA BERMESEJKAN , 'PEMIKIRAN KRITIKAL' MOGA KARYA CRITICAL THINKING MEMBERI MANFAAT BUAT KITA SEMUA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN)

    WIRA BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA

    WIRA BUKAN UNTUK DIPERTONTONKAN
    UNTUK TATAPAN UMUM
    TAPI DIINGATI JASANYA SETELAH MATI ITU SUDAH MEMADAI
    ITULAH WIRA DI HATI PENGHUNI BUMI
    TIDAK DIKENALI SEMASA HIDUP
    DIKENALI JASANYA SESUDAH MATI
    ITULAH ERTI PERJUANGAN SEORANG WIRA
    BERJUANG BUKAN UNTUK MENCIPTA NAMA TAPI TANDA KASIH SAYANG
    PADA YANG HIDUP TANDA PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI.

    RATU RIMBA NIAGARA
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M

    YM Ungku Aril Emieyshah Tpi xrapat dgn kerabat2 yg lain..ramai yg rase terpinggir..

    Didi Onew HIM Emperor Akihito of Japan....

    Ariffin ZeFronk dari segi teknikalnya, semua negeri negeri di Malaysia tidak pernah dijajah oleh jepun.
    Jepun, pada perang dunia kedua hanya 'menduduki' negeri negeri di Tanah Melayu, kerana itu adalah sebahagian dari rancangan mereka untuk mara ke utara dan terus ke india (ingat pembinaan jalan keretapi maut?).
    malah, jepun telah menjanjikan sokongan untuk pengistiharan kemerdekan bagi Indonesia dan Tanah Melayu.
    Malangnya, jepun telah dibom beberapa bulan sebelum peristiharan kemerdekaan kedua dua negara dibuat.

    Noraslin Md Rasef Aslinza Ye betul..penah baca artekel tu..
    Like · Reply · 1 · 2 hours ago

    Joe Herry kerabat johor rapat dgn kerabat england

    (PETIKAN DARIPADA WALL KESULTANAN JOHOR & GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU PUJANGGA CINTA 5 BENUA)
    27 Syawal 1434H
    3 September 2013M


(PETIKAN GROUP MEDIA KONFRENSI DUTA DUTA BUDAYA PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
24 Oktober 2013
19 Zulhijjah 1434H

0 comments:

Post a Comment

 
;