Wednesday 18 December 2013

BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO



BUKAN DARJAT DAMBAAN CINTA

Ratu Rimba Niagara shared a photo.

      • Penulis at Perkhidmatan Minda Kreatif · 261 Followers

        Like ·  · about a minute ago ·
        CINTA RUBY



        cintamu
        cintaku

        bersemadi 
        dalam jiwa
        anak merdeka

        kasihmu
        kasihku
        hidup selamanya
        selagi ada purnama dan mentari

        sayangmu
        sayangku
        sejujur sayang
        lahir dari lubuk hati yang dalam
        sayang selamanya sayang

        rindumu
        rinduku
        sentiasa membara
        walaupun ombak tsunami
        datang membadai

        cinta kasih sayang rindu kita
        tak kan terpisah
        sentiasa hidup
        biarpun zaman berganti zaman
        diwariskan cinta kasih sayang rindu
        sehinga dunia belum qiamat

        hiduplah....hiduplah ...hiduplah
        cinta kasih sayang rindu
        dalam darahmu
        dalam jiwamu
        dalam ingatanmu
        bahawa darahmu darahku darah anak cucu nusantara
        bersemadi di jiwa kita serumpun melayu nusantara
        ALLAHU AKBAR
        indahnya cinta kasih sayang rindu kita
        seindah Permata Ruby gugur dari Syurga
        Kurniaan Ilahi
        yang sama kita syukuri
        Syukur Ya Allah
        Kurniakan kami
        CINTA RUBY
        Semurni Syurga

        Karya Ratu Rimba Niagara
        Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        10 Safar 1435H
        13 Desember 2013M
        (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAJA,, KESATRIA,
        PEMIMPIN DAN RAKYAT NUSANTARA SEMPENA SAMBUTAN
        HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013 ,'SAYANG KALIAN SAMPAI SYURGA')

Ratu Rimba Niagara shared a photo.











BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO
Like ·  ·  · Stop Notifications
  • 3 people like this.
  • Hudi Wantoro · Friends with Bunda Ratu Negari I
    Mantap,, mari kita jaga terus Rasa persaudaraan, Persatuan dan Perdamaian,,, karena sesungguhan kita masyarakat Bumi bersaudara,, lahir dibumi yang sama, menghirup udara yg sama, meminum air yg sama,, dan Matipun di kubur di Bumi yg sama,,
    2 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara 'KARAKTER BANGSA INDONESIA ADALAH BANGSA YANG RAMAH TAMAH, GOTONG ROYONG, TANGGUH DAN SANTUN,' SUSILO BAMBANG YUDHOYONO.
  • Ratu Rimba Niagara BANGSA INDONESIA ADALAH BANGSA PEJUANG , SEMANGAT PERJUANGAN INI HARUS DIWARISKAN KEPADA GENERASI MENDATANG.' SUSILO BAMBANG YUDHOYONO.
  • Ratu Rimba Niagara 'MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA'
  • Ratu Rimba Niagara Alam menjadi guru untuk muhasabah/koreksi diri betapa kerdilnya kita di Sisi Allah Taala .Aamiin.
  • Ratu Rimba Niagara MENGAPA PERLU ADA PERSENGKETAAN SESAMA KITA

    Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari
    Mengapa perlu berlakunya persengketaan sesama kita sedangkan hakikatnya kita tercipta daripada sebuah kemesraan & kasih sayang?

    Ratu Rimba Niagara BERLAKU PERSENGKETAAN SESAMA KITA KERANA SELAGI NAMANYA MANUSIA SELAGI ITU ADA RASA TIDAK PUAS HATI YANG PELIKNYA DI ALAMMAYA YANG BISU KAKU PUN ADA PERSENGKETAAN SEDANGKAN SALING TAK MENGENALI CUMA KENAL GAMBAR BISU SAJA ITUPUN JIKA LETAK GAMBAR JIKA LETAK POKOK, BUKIT ATAU LAMBANG APA SAJA PUN BOLEH ADA PERSENGKETAAN HINGGA TERPUTUSNYA KOMUNIKASI ALAM MAYA...TAPI TIDAK TALISISIRATURRAHIM ....SAMALAH KITA FIKIRKAN SAPA KITA DI ALAMMAYA INI SAMADA UNTUK MENGUJUDKAN PERSENGKETAAN ATAU SAHABAT DUNIA AKHIRAT ...BERSAHABAT DI DUNIA BERSAHABAT DI SYURGA...TEPUK DADA TANYALAH IMAN SENDIRI....

    RATU RIMBA NIAGARA & DATUK MOHD FAIZ ABDULLAH BOKHARI
    12 Safar 1435H
    15 Disember 2013
  • Ratu Rimba Niagara KEJAYAAN SEORANG ITU ADALAH DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR. MOGA KITA SEMUA DAPAT MENJAWAB SOALAN DIKUBUR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
  • Ratu Rimba Niagara MOGA KITA SEMUA DAPAT MENJAWAB SOALAN KUBUR DENGAN LANCAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    ALLAH AZZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA

    KITA SANGKAKAN YANG BAIK-BAIK PADA TAKDIR YANG DITAKDIRKAN KEPADA KITA. DIA UJI KITA TANDA DIA SAYANG KITA. KITA TABAH SABAR MENGHADAPI SEGALA UJIAN DENGAN REDHA. ALLAH SWT MENGUJI MENGIKUT KEMAMPUAN HAMBA-NYA.

    TANDA KEJAYAAN SEMUA HAMBA-NYA YANG ADA DI DUNIA INI BAIK MISKIN KAYA, TUA MUDA ADALAH BILAMANA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR.

    ALLAHU AKBAR MOGA BERKAT BERBAGI ILMU DI DUNIA MAYA INI KITA DAPAT BERAMAL DENGAN IKHLAS DAN IN SHA ALLAH MATI NANTI DAPAT MELAFAZKAN KALIMAH SYURGA DAN DAPAT MENJAWAB KE LIMA SOALAN DI KUBUR BILA TIBA SAMPAI SAATNYA NANTI PASTI MENANTI PASTI DAN AKAN DITEMPUHI OLEH SEMUA HAMBA-NYA YANG PERNAH BERHIDUP DI MUKA BUMI INI. SETIAP YANG HIDUP PASTI AKAN MERASAI MATI.

    YAKINLAH SETIAP YANG BAIK ITU ADALAH DARI ALLAH SWT SELAGI ADA PELUANG KITA SAMA-SAMA BEREBUT MEMBUAT KEBAJIKAN IKHLAS SEMATA KERANA-NYA

    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    "DI KESEMPATAN INI SEMENTARA SAYA ADA PELUANG MELAFAZKAN ...SAYA BERHARAP SEMUA YANG MENGENALI KARYA-KARYA SASTERA SAYA SUDILAH MEMAAFKAN JIKA TERDAPAT BAHASA YANG SAYA KARANGKAN TIDAK BERKENAN DI HATI SEMUA..SAYA INSAN YANG TAK SEMPURNA SUDILAH MAAFKAN SAYA KERANA SELAGI TIDAK MENDAPAT KEMAAFAN DARI SAHABAT ALAMMAYA SEMUA, JIWA SAYA TIDAK AKAN TENANG...TUJUAN SAYA BERKARYA UNTUK MENDAPAT KETENANGAN DI KALA HIDUP DAN MATI...HARAP SEMUA DAPAT MEMAAFKAN SAYA DAN MEMAHAMI DUNIA SAYA.."

    SEKIAN. WASSALAM

    RAKAN ALAMMAYAMU MOGA DI SYURGA KITA BISA MENYAMBUNG PERSAHABATAN DI DUNIA MAYA INI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    RATU RIMBA NIAGARA
    SAHABAT DUNIA MAYAMU YANG MENGASIHIMU DUNIA AKHIRAT,
    15 Safar 1435H
    18 Disember 2013M
  • Ratu Rimba Niagara MOGA BERKAT KITA BERBAGI ILMU DUNIA AKHIRAT DALAM IKATAN SILATURAHIM DEMI-NYA KITA BISA MENJAWAB SOALAN DI KUBUR DENGAN TENANG DAN LANCAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
  • Ratu Rimba Niagara AKU MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REHDA ILAHI

    SAHABAT DUNIA AKHIRATKU...


    Bagiku tiada apa yang lebih membahagiakan ...
    jika sekiranya hidup matiku dalam redha Ilahi...
    jika disuruh beri pilihan samada darjat , kuasa , harta
    atau segala gudang harta duniawi kupilih jalan-jalan redha Ilahi...
    jika boleh setiap masa yang tersisa hendak kupergunakan
    masa yang dalam redha Ilahi....
    berkata yang ada Nilaian Di Sisi-NYa
    hari-hari ...yang difikirkan
    apa yang boleh kubaktikan kepada rohku
    apa yang boleh kubaktikan kepada roh-roh keluargaku dan
    semua yang membaca karya-karyaku
    aku mahu roh ku yang masih ada di jasad ini selalu mengajak jasadku ke arah kebaikan yang ada Nilaian di Sisi-Nya...
    rohku tarbiyahkan jasadku...
    kenapa masih mahu buang masa
    kenapa masih mahu marah-marah
    kenapa masih mahu berdendam
    kenapa masih mahu mengumpat
    kenapa masih mahu menfitnah
    kenapa masih mahu iri hati sakit hati melihat kelebihan orang
    kenapa tak mahu bersyukur dengan nikmat yang Allah swt berikan iaitu masih diberikan nafas masih berhidup sedangkan roh-roh yang telah meninggal dunia merayu-rayu pada Allah swt untuk dipulangkan ke dunia agar digunakan masa untuk berbuat segala amalan yang Allah swt redha kerana mereka telah yakin seyakinnya bahawa alam akhirat ini adalah benar bukan dongengan seperti mana yang mereka faham ketika hidup.Jikalah mereka tahu betapa besarnya nikmat ganjaran orang yang bersedekah ....mahu hari-hari mereka bersedekah jariah...harta mereka yang bertimbun ...geran tanah yang bergulung-gulung banyaknya telah menjadi rebutan pewarisnya. Allahu Akbar menangis air mata darahpun tak berguna lagi. Yakin setelah mati memang tak berguna kerana segala pintu taubat telah ditutup walaupun hanya sekadar mahu menyebut ALLAHU AKBAR.
    Alangkah bahagianya jika diberi peluang masih hidup pasti si roh akan meratap menangis kerana setitis air mata yang mengalir kerana mengingatkan KEBESARAN ALLAH TAALA sudah boleh memadamkan api neraka ALLAHU AKBAR betapa berniainya air mata ketika masih hidup tidak setelah mati walaupun selautan air mata darah pun tidak bermakna lagi...itulah bezanya orang yang hidup dan orang yang sudah mati.
    Orang yang hidup ada peluang berminit-minit...berjam-jam...berbulan-bulan.....bertahun-tahun selagi tak mati boleh beramal soleh sebanyak-banyak-Nya...alangkah beruntungnya jika kita boleh gunakan masa dalam redha Ilahi. Orang yang sudah mati bukan seminit bahkan sesaat pun sudah tiada peluang lagi. Yang ada rugi...rugi...rugi...menyesal...menyesal..menyesal...nasi sudah menjadi bubur...sedangkan masa sehari di dunia adalah seribu tahun di akhirat Allahu Akbar betapa bezanya masa di dunia dan di akhirat bagaikan langit dan bumi. Ketika hidup tak terfikir pun di benak fikiran yang difikirkan duniawi...duniawi...duniawi...segala yang Allah tak suka dibuat yang Allah suka dibenci....malah mencabar Tuhan ...mana ada Tuhan kalau ada Tuhan pasti aku nampak Tuhan tak nampak pun...sehingga sanggup mengaku diri adalah pengikut Syaitan dan Iblis Nauzubillah moga diberi hidayah.

    Masa hidup suka ketawakan orang
    masa hidup suka hina orang
    masa hidup suka hina orang miskin
    sudahlah tak ada ehsan dengan orang miskin
    dikutuk habis-habis macamlah orang miskin hendak kikis hartanya
    ha sekarang dah mati macam mana rasa
    mesti dah rasa sakitnya sakaratulmaut
    pasti masa itu dah tak mampu hendak ketawakan orang
    dah tak mampu nak hina orang
    sakit segala sakit di dunia ini
    adalah sakit sakaratulmaut
    ALLAHU AKBAR
    pasti saat-saat yang paling huru-hara tika itu
    semuanya menakutkan menggerunlkan
    tika hidup akulah pahlawan yang terhandal
    akulah pemidato yang terhebat sekali
    tengok kekuatan aku sebagai pahlawan boleh ke lawan
    malaikat maut ...boleh ke lawan malaikat penyoal kubur...
    tak dapat jawab soalan kubur ...pastinya sekali pukulan hancur jasad dan roh selepas itu dihidupkan kembali untuk terus terusan diseksa kubur sehingga tunggu hari Qiamat dan tika itu di seksa di Hari Akhirat pula....ALLAHU AKBAR semua yang dilalui adalah seksa...seksa...seksa...terseksa roh dan jasad...sebab itu pentingnya tika hidup roh dijasad dijaga betul-betul dibekalkan iman yang kukuh sekukuh seumpama akar tunjang yang boleh menerobos hingga ke tujuh petala bumi dan pohon imannya menerobos ke tujuh petala langit...itulah yang mahu didambakan oleh roh yang masih hidup di jasad.

    Duhai roh ku yang masih ada di jasadku
    serulah aku
    bersahabat baiklah denganku
    engkau adalah kembarku
    jika kau rajin menyeru aku
    rajinlah aku beramal soleh
    beramal soleh bukan untuk menunjuk pada orang
    akulah yang kuat beribadat
    pasti kebanggaan itu akan membakar segala amalanku
    kerana Allah tidak terima amalan orang yang riak nauzubillah

    Duhai rohku yang masih ada di jasadku
    serulah aku agar aku yakin seyakin-yakinnya
    Allah itu wujud
    sebagaimana aku di jadikan bermula dari roh ditiupkan
    ke benih ayah dan ibuku dari air mani yang hina
    kemudian menjadi segumpal darah dari segumpal darah dijadikan tulang belulang dari tulang belulang dibalutkan dengan daging...ditiupkan roh ketika kandungan berusia empat bulan..ditiupkan roh setelah mengaku TIADA TUHAN LAIN YANG DISEMBAH KECUALI ENGKAU YA ALLAH, AKU DIJADIKAN UNTUK MENJADI KHALIFAH DI BUMI-MU INI."

    Begitu hebat-Nya Allah swt menjadikan manusia dan hinanya manusia sehebat mana pun dia tidak dapat mencipta walaupun seekor nyamuk. Sebab itu segala pakaian kesombongan hanyalah milik Allah Taala. Sebab itu Syurga tiada tempat orang yang sombong. Moga kita tiada tergolong dalam orang-orang yang sombong lagi bongkak.
    Merasakan diri terlalu sempurna sehingga hidup hanyalah untuk menyakiti hati saudara seislam tiada langsung ehsan di hati.

    Duhai rohku yang masih ada di jasad
    serulah aku untuk taat dan patuh kepada Tuhan
    tanpa ada apa alasan pun
    selagi perkara itu memberi keuntungan dunia akhirat
    tak perlu fikir lakukan segera
    jika perkara itu mendatang musibah kepada iman
    jauhi seperti mana kamu benci untuk dimasukkan ke neraka
    ALLAHU AKBAR
    Tiada daya upayaku melakukan segala kebaikan di dunia ini
    tanpa Nur Hidayah Kasih-Mu
    maka belas kasihanlah padaku
    untuk aku menyediakan segala bekalan Akhirat yang Kau Redhai
    kerana aku mahu hidup dan mati dalam Redha-Mu
    Aamiin Aamiin Aaamin Ya Rabbal A'Lamiin.

    .....................................................................
    SAMPAI NAFAS TERAKHIR TETAP BERSTATUS HAMBA-MU
    15 Safar 1435H
    18 Disember 2013M
    (PUISI INI ADALAH UNTUK TARBIYAH DIRIKU SENDIRI DAN TARBIYAH INI INGIN KUKONGSIKAN/BAGIKAN KEPADA SAUDARA SEISLAMKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT MOGA MEMBERI MANFAAT BUAT DIRIKU DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA-KARYAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN).
  • Ratu Rimba Niagara MOGA KUBURKU KUBURMU KUBUR SEMUA YANG TERSAYANG MENJADI TAMAN-TAMAN SYURGAWI AAMIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    DUHAI TEMAN SETIAKU YANG BERNAMA KUBUR


    kuburku
    apa kabarmu di sana
    ku tahu kau sedang menantiku
    penantian mu penuh setia
    penuh debaran
    penuh....penuh ...tanda tanya?
    kau akan tanya
    apakah aku sudah bersiap sedia masuk ke alammu
    yang gelap sunyi sepi pastinya sepi tanpa sesiapa lagi di sisi

    yang aku tahu bila mayatku masuk ke kubur
    betapa
    berdarjatnya aku
    kayanya aku
    miskinnya aku
    perkasanya aku
    cantiknya aku
    mayatku akan mengembung setelah 7 hari ditanam dalam kubur setelah mengembung akan meletup membusuk menjadi ulat-ulat yang mengemik-ngemik dan aku jadilah tengkorak
    itu yang aku tahu dari segi pemikiranku yang lojik ini

    yang aku tahu lagi bila mayatku ditanam di dalam kubur
    setelah tujuh tapak kaki semua keluarga saudara mara sahabat handai pulang ke rumah aku akan disoal oleh malaikat mungkar nakir dengan 5 soalan kubur
    mereka yang masih hidup menggelarkan aku pocong kerana telah menjadi adat manusia mana-mana manusia yang mati digelar pocong macamlah dia tak akan jadi pocong satu hari nanti ye lah ini hari aku masuk ke kubur
    mahu tak mahu giliran kamu akan tiba juga
    walaupun kamu mahu mengelakkan daripada kematian
    tua mati
    muda mati
    kaya mati
    miskin pun mati
    apa yang hendak aku kisahkan

    yang aku kisahkan
    gimana aku di dalam kubur
    selamat kah
    atau tidak selamat
    tanya hati
    tanyalah iman
    mahu apa pada kuburku
    mahu wangikah
    mahu busuk kah
    kita yang menentukan wangi atau busuk itu
    ha itu bergantunglah pada hati kita ketika hidup
    kalau hati kita baik ....baiklah kubur kita
    kalau hati kita jahat...sendirilah jawablah gimana kubur kita

    tika di dunia aku punya rumah bagaikan istana
    itu pun tak cukup lagi nak rumah istana sebanyak mana yang boleh

    tika di dunia aku ada tanah beribu ekar
    itupun tak cukup
    aku nak banyak lagi
    tanah kepunyaan orang yang dah termaktub hak orang
    aku nak juga
    aku panggil juru ukur tanah yang paling hebat
    katakan tanah mereka itu milik aku
    hingga bergaduh-gaduh
    hingga berparang-parang
    hingga berbunuh-bunuhan gara-gara perebutan tanah

    tanah...tanah...tanah...
    luas gimana pun aku punya tanah
    aku tinggalkan juga...
    tanah yang seluas kubur ini saja yang aku punya
    takutnya aku duduk dalam kubur ni
    sempit...lemas aku tika mereka tutup lubang kuburku dengan tanah
    menjerit aku kelemasan minta tolong
    tapi seorang pun tak dengar kecuali haiwan yang melata di muka bumi ini
    haiwan pun tak dapat nak tolong aku
    malah mengejek aku
    "padan dengan muka engkau...masa engkau hidup tamak sangat dengan tanah
    ha sekarang tinggallah engkau dalam tanah tu menunggu azab yang bakal kau
    terima hingga hari qiamat"
    "terkedu aku mendengar ejekkan haiwan itu...masa aku hidup tak pernah pulak aku
    dengar haiwan bercakap-cakap...dah mati baru aku dengar...haiwan itu ketawakan
    aku lagi...masa engkau hidup engkau ambil tanah orang lain sekarang ini tanah kuburmu sendiri akan menghimpit engkau...rasakan azab Tuhan balasan hamba-Nya
    yang mengambil tanah orang lain walaupun seinci...rasakan...rasakan...akibat tak
    bersyukur dan redha tanah yang kau punya....inilah balasannya..."

    duhai kuburku
    ngeri aku dengar ejekkan haiwan
    semuanya menginsafkan aku
    mulai detik ini
    aku nak insaf
    aku mahu sucikan hati dari segala yang boleh membuatkan kuburku menangis
    aku mahu kuburku wangi sewangi hati Syurga...
    In Shaa Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    15 Mac 2013

    KASIH SUARA AKHIRAT

    Kaya macam mana manusia itu
    Dia tetap miskin

    Apa maksudmu?
    Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya

    Kau lahir ke dunia ini kosong...

    Lagi aku tak faham?
    Apa maksud kosong
    Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
    Apa pulak kosong...

    Kau silap...
    Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
    Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
    Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
    Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
    Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
    Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
    Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
    Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
    Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
    Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...

    Apa maksudmu?
    Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
    Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
    Sebab aku ni pencinta harta
    Bagiku harta adalah segala-galanya
    Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
    Inikan hendak bersedekah
    Kirim salamlah
    Kalau nak kaya usaha sendirilah
    Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
    Ramai suka berkawan dengan aku
    Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
    Dan hormat gila-gila dengan aku...
    Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
    Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
    Pelik kan manusia ini..
    Cuba aku papa kedana...
    Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
    Manusia ini sukakan harta
    Sebab itu aku sukakan harta
    Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
    Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
    Dan sanjungi aku ...
    Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
    Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
    Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...

    Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
    Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
    Ha...sebab itulah aku katakan tadi
    Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
    Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
    Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
    Nak di kebumikan juga...
    Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
    Yelah nak ikut wasiat tuannya...
    Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...

    Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
    Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
    Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
    Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
    Dibeli boleh pocong-pocong
    Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
    Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
    Berminat ke nak beli...buntu aku ni...

    Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...

    Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
    Menyesal sebelum aku bergelar pocong

    Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
    Harta kau yang banyak-banyak ni
    Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
    Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
    Biarpun kau sudah berada di alam barzah
    Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
    Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
    Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
    Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
    Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
    Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
    Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
    Kau lafazkan melainkan
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
    Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
    Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
    Ke jalan-jalan Syurga-Nya

    Masya-Allah aku tak terfikir
    Sebagaimana yang kau fikir
    Terima kasih suara akhirat
    Kaulah sahabat dunia akhiratku
    Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
    DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
    Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia

    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    29 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;