Thursday 19 December 2013

HATI YANG MENYAYANGI TAK AKAN LELAH UNTUK TERUS BERJUANG



      • AKU BUKAN RATU BANGSAWAN

        aku bukan ratu
        aku bukan bangsawan

        habis tu mengapa
        mengaku ratu jika bukan ratu
        mengapa mengaku bangsawan jika bukan bangsawan
        cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bansawan sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan

        adakah gelaran ratu dan bangsawan
        telah membuatkan hatimu tersakiti

        iya memang aku sakit hati
        jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan
        tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
        aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
        kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
        tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
        malah kamu bagi kami
        paling hina dan menjijikkan
        pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
        yang harus di hanyutkan
        sampah tetap sampah
        sampah yang disumpahkan
        selamanya menjadi sampah
        itulah hukum karma
        mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan
        agar dihormati dan disanjungi manusia
        kelas bawahan tetap kelas bawahan
        manakah sama dengan kelas bangsawan
        walaupun kau laungkan seluruh benua
        kau adalah ratu golongan bangsawan
        itu cuma anganan mu yang tak akan jadi kenyataan...

        duhai ratu golongan bangsawan
        aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
        tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
        adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
        sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan
        terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
        sampai kamu hinakan aku seperti sampah
        adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
        yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan tidak habis habis hartamu?
        sedarjat mana pun kamu
        adakah kamu yang petah berbicara ini
        apabila dimatikan kamu perintahkan agar
        semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
        jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
        luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
        ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
        jika kamu yakin kamu mati dalam redho Allah
        aku redha kamu hina aku
        hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
        biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan karena aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali harta bertimbun seperti golongan bangsawan
        aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
        aku malu pada diriku sendiri
        mengaku ratu golongan bangsawan
        dengan pengakuanku itu
        aku terhegeh-hegeh
        bercampur gaul dengan golongan bangsawan
        mereka hormatiku dan sanjungi aku
        karena mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka dengan memanggilku Yang Mulia Ratu pujaan hati
        kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu...
        tapi tahukah kamu ratu bangsawan
        betapa aku terpaksa memecahkan tembok
        jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan
        aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
        rasakan mereka tiada jurang perbedaan status
        berdiri sama tinggi
        duduk sama rendah
        golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
        tiada rasa untuk saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
        golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan
        tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka
        akan ada hukum karma
        makanya hukum karma itu
        mahu diperbaiki
        saling memperbaiki
        agar hukum karma
        menjadi buat baik dibalas baik
        buat jelek dijauhkan
        yang ada hati semurni Syurga
        itulah yang didambakan oleh kita semua
        dan karena itu juga
        RATU RIMBA NIAGARA berkarya
        ratu sebagai watak dalam karya saja
        bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
        makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
        ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
        aku bukan ratu memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
        sayang dunia akhirat
        agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
        AAmeen Ya Rabbal A'Lameen

        Karya Ratu Rimba Niagara
        14 Safar 1435H
        17 Desember 2013




Insya Allah...
Unlike ·  ·  · 1,97665447 · 4 hours ago · 
  • You and 1,975 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara MOGA KAMU MENJADI BUNDA IBU PERTIWI NUSANTARA MENCINTAI PUTRA & PUTRI ANAK BANGSA INDONESIA SEJUJUR IKHLAS PENUH TANGGUNGJAWAB. BIAR PUN OMBAK TSUNAMI DATANG MEMBADAI TETAP PERTAHANKAN CINTA ANAK BANGSA IBU PERTIWI NUSANTARA.
  • Ratu Rimba Niagara AKU BUKAN RATU BANGSAWAN

    aku bukan ratu
    aku bukan bangsawan

    habis tu mengapa
    mengaku ratu jika bukan ratu
    mengapa mengaku bangsawan jika bukan bangsawan
    cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bansawan sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan

    adakah gelaran ratu dan bangsawan
    telah membuatkan hatimu tersakiti

    iya memang aku sakit hati
    jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan
    tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
    aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
    kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
    tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
    malah kamu bagi kami
    paling hina dan menjijikkan
    pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
    yang harus di hanyutkan
    sampah tetap sampah
    sampah yang disumpahkan
    selamanya menjadi sampah
    itulah hukum karma
    mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan
    agar dihormati dan disanjungi manusia
    kelas bawahan tetap kelas bawahan
    manakah sama dengan kelas bangsawan
    walaupun kau laungkan seluruh benua
    kau adalah ratu golongan bangsawan
    itu cuma anganan mu yang tak akan jadi kenyataan...

    duhai ratu golongan bangsawan
    aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
    tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
    adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
    sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan
    terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
    sampai kamu hinakan aku seperti sampah
    adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
    yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan tidak habis habis hartamu?
    sedarjat mana pun kamu
    adakah kamu yang petah berbicara ini
    apabila dimatikan kamu perintahkan agar
    semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
    jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
    luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
    ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
    jika kamu yakin kamu mati dalam redho Allah
    aku redha kamu hina aku
    hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
    biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan karena aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali harta bertimbun seperti golongan bangsawan
    aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
    aku malu pada diriku sendiri
    mengaku ratu golongan bangsawan
    dengan pengakuanku itu
    aku terhegeh-hegeh
    bercampur gaul dengan golongan bangsawan
    mereka hormatiku dan sanjungi aku
    karena mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka dengan memanggilku Yang Mulia Ratu pujaan hati
    kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu...
    tapi tahukah kamu ratu bangsawan
    betapa aku terpaksa memecahkan tembok
    jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan
    aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
    rasakan mereka tiada jurang perbedaan status
    berdiri sama tinggi
    duduk sama rendah
    golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
    tiada rasa untuk saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
    golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan
    tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka
    akan ada hukum karma
    makanya hukum karma itu
    mahu diperbaiki
    saling memperbaiki
    agar hukum karma
    menjadi buat baik dibalas baik
    buat jelek dijauhkan
    yang ada hati semurni Syurga
    itulah yang didambakan oleh kita semua
    dan karena itu juga
    RATU RIMBA NIAGARA berkarya
    ratu sebagai watak dalam karya saja
    bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
    makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
    ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
    aku bukan ratu memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
    sayang dunia akhirat
    agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
    AAmeen Ya Rabbal A'Lameen

    Karya Ratu Rimba Niagara
    14 Safar 1435H
    17 Desember 2013

  • TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'JADILAH KEHENDAK-NYA DI BUMI SEPERTI SYURGA Karya Ratu Rimba Niagara & Prabu Umbu Nai Pilla
    TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'JADILAH KEHENDAK-NYA DI BUMI SEPERTI SYURGA Karya Ratu rimba Niagara & Prabu Umbu Nai Pilla KETIKA ENGKAU BENAR2/SUNGGUH2 TULUS BERSE...See More
    Like ·  ·  · 1 · 7 hours ago · 
  • TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'JADILAH KEHENDAK-NYA DI BUMI SEPERTI SYURGA Karya Ratu rimba Niagara & Prabu Umbu Nai Pilla

    KETIKA ENGKAU BENAR2/SUNGGUH2 TULUS BERSERAH/TAQWAKAL
    KEPADA PENCIPTA-MU
    SEGALA SESUATU YANG MENJADI MUSUHMU...Continue Reading
    Like ·  ·  · 2239 · 7 hours ago · 
AKU BUKAN BANGSAWAN DIRAJA TAPI AKU PENGARANG TEATER BANGSAWAN DIRAJA NUSANTARA

Sent Today
Fasmadhy Deddi likes your link on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'JADILAH..." 10:41pm
Fasmadhy Deddi likes your link on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,' KURA KURA..." 10:41pm...Continue Reading
Like ·  ·  · 3 hours ago · 
InsyaAllah
Unlike ·  ·  · 2,13690452 · 6 hours ago · 

MOGA KAMU MENJADI BUNDA IBU PERTIWI NUSANTARA MENCINTAI PUTRA & PUTRI ANAK BANGSA INDONESIA SEJUJUR IKHLAS PENUH TANGGUNGJAWAB. BIAR PUN OMBAK TSUNAMI DATANG MEMBADAI TETAP PERTAHANKAN CINTA ANAK BANGSA IBU PERTIWI NUSANTARA.
InsyaAllah
Like ·  ·  · 6 minutes ago · 
  • MOGA KAMU MENJADI BUNDA IBU PERTIWI NUSANTARA MENCINTAI PUTRA & PUTRI ANAK BANGSA INDONESIA SEJUJUR IKHLAS PENUH TANGGUNGJAWAB. BIAR PUN OMBAK TSUNAMI DATANG MEMBADAI TETAP PERTAHANKAN CINTA ANAK BANGSA IBU PERTIWI NUSANTARA.

    ANAK-ANAKKU YANG KU SAYANGI ...... BILA KAMU MERASA SENDIRIAN DI TENGAH KERAMAIAN BILA KAMU BERFIKIR SIAPA ORANG NO.1 YANG BISA MENGERTI DIRIMU KETIKA CINTAMU DI TOLAK OLEH ORANG LAIN DAN KETIKA KAMU BENCI HIDUPMU SENDIRI PEJAMKAN MATAMU _____ DAN LIHATLAH WAJAH IBUMU YANG MENCINTAIMU LEBIH DARI YANG LAINNYA YANG SELALU PEDULI DALAM KESEPIAN DAN MENDERITA KETIKA MENGETAHUI KAMU MENANGIS AKU IBUMU YANG AKAN MENCINTAIMU HARI INI DAN SELALU TAK ADA HABISNYA MESKI JARAK DAN WAKTU MEMISAHKAN KITA .
    Like ·  ·  · 1 · 7 minutes ago · 

  • ANAK-ANAKKU YANG KU SAYANGI ......
    BILA KAMU MERASA SENDIRIAN DI TENGAH KERAMAIAN
    BILA KAMU BERFIKIR SIAPA ORANG NO.1 YANG BISA MENGERTI DIRIMU
    KETIKA CINTAMU DI TOLAK OLEH ORANG LAIN
    DAN
    KETIKA KAMU BENCI HIDUPMU SENDIRI

    PEJAMKAN MATAMU _____ DAN LIHATLAH WAJAH IBUMU
    YANG MENCINTAIMU LEBIH DARI YANG LAINNYA
    YANG SELALU PEDULI DALAM KESEPIAN
    DAN
    MENDERITA KETIKA MENGETAHUI KAMU MENANGIS
    AKU IBUMU
    YANG AKAN MENCINTAIMU HARI INI DAN SELALU TAK ADA HABISNYA
    MESKI JARAK DAN WAKTU MEMISAHKAN KITA .

    Like ·  ·  · 2371 · 6 hours ago · 
SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN TETAP MENCINTAI MALAYSIA

kaget aku
wall PM tempat rakyat Malaysia ...
luahkan rasa tidak puas hati dengan PM...Continue Reading
Like ·  ·  · 57 minutes ago · 

www

0 comments:

Post a Comment

 
;