Tuesday 4 February 2014

JIKA KAMU PUNYA SEGUDANG UANG?


'JIKA KAMU PUNYA UANG SEGINI BANYAK, KIRA KIRA UANGNYA AKAN KAMU GUNAKAN UNTUK APA SOB? JAWAB JUJUR SOB...." KP NORMAN PANGERANNORMAN




Jika Kamu Punya Uang Segini Banyak, Kira kira uangnya akan kamu gunakan untuk apa sob ??

Jawab jujur sob...

Kalau anda punya uang sebanyak ini, mau digunakan untuk apa ??
Kalau anda punya uang sebanyak ini, mau digunakan untuk apa ??
  • You and 3 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara JIKA AKU PUNYA SEGUDANG UANG

    JIKA AKU PUNYA SEGUDANG UANG
    AKU AKAN MEMBELI SEMUA KASIH SAYANG YANG TERLARA AKIBAT 
    KEMISKINAN
    PEPERANGAN
    MUSIBAH BENCANA ALAM
    PENGANGURAN
    KEZALIMAN MANUSIA
    KETIDAKADILAN PEMERINTAH KEPADA RAKYAT

    KARENA AKU MISKIN TAK PUNYA APA
    AKU DIPANDANG SEBELAH MATA
    AKU TERSISIH DARI KASIH SAYANG
    SUNGGUH PUN BEGITU
    TUHANKU MASIH TIDAK SISIHKAN AKU
    SEKALIPUN AKU MISKIN
    DIA KAYAKAN AKU 
    DENGAN ILHAM DAN IDE
    YANG TERLALU BANYAK TAK TERKIRA
    ANDAI ILHAM YANG KUTULIS 
    BISA BOLEH MENJADI SEGUDANG UANG ATAS IZIN-NYA
    BERJAYALAH AKU MEMBELI KASIH SAYANG 
    SEMUA YANG TERLARA DALAM GUBUK DERITA 
    IN SHAA ALLAH AAMIIN

    TIADA DAYA UPAYAKU MENDAPAT REJEKI UANG DAN ILHAM
    MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA 
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    2 Rabiulakhir 1435H
    2 Febuari 2014M
  • Adi Mesir Copy Nasaktion jika aku punya uang
    kamu pun akan beruang
  • Ratu Rimba Niagara Kehidupanmu kehidupanku berbeda lho...hehehe
    kamu punya uang aku punya ide
    kalo gitu kamu aja beli ideku baru aku punya uang
    gimana setuju? hehehe
  • Adi Mesir Copy Nasaktion bila kamu ber ide maka ber uang
    maka setuju lah iya
  • Ratu Rimba Niagara JIKA BENER SETUJU MOU MELIBATKAN UANG DAN IDE SAKSINYA ADALAH ALLAH TAALA GIMANA JIKA ALLAH TAALA JADI SAKSI NGGAK AKAN ADA ARTI KECEWA DIKECEWAKAN KARENA UDAH FAHAM BAHAWA BUKAN UANG MATLAMAT SEBENARNYA BERURUSAN BISNES, INI MELIBATKAN BISNES DUNIA UNTUK DIJADIKAN SAHAM AKHIRATMU AKU DAN SEMUA YANG BERMINAT BISNES UNTUK MELABUR SAHAM ALKHIRAT. 
    DI DUNIA KITA BERBISNES KEUNTUNGAN DUNIA DIJADIKAN SAHAM AKHIRAT. GIMANA PENDAPATMU.
  • Rangga Geni Uang dan kertas itu adalah sama,,kalau kubawah berenang tentu aku tenggelam, kalau kubawah terbang tentu aku jatu,kalau ku panggul tentu aku akan mati tertindi...jadi kalau aku punya uang sebanyak ini tentu aku letakan pada tempatnya, yaitu di gudang penyimpanan barang biarhabis sedikit demi sedikit di makan tikus karna hanya tikus yang suka makan kertas.
    20 hours ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara BIARIN TIKUS MAKAN UANG KERTAS JANGAN DIBIARIN TIKUS MAKAN HATIMU HATIKU DAN HATI SEMUA YANG SEJUJURNYA MAHU MATI DALAM FITRAH-NYA AAMIIN.
    14 hours ago · Like · 1
  • Rangga Geni Ialah tu, loncat dan melompat adalah perbuatan yang sama. yang berbeda adalah satu, kalau masuk syurga terasa sangat indah amin.
    14 hours ago · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara ALLAH AZZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA 
    MAKA KITA BERPRASANGKA YANG BAIK SAJA
    BARU BISA AMAN ROH DAN JASAD KITA AAMIIN
    14 hours ago · Like · 1
  • Rangga Geni Gunung-gunung,laut-laut,angin-angin,hujan-hujan..Tak bisa tidur dengan prasangka,,,sedangkan mata kita mampu melihatnya ,,Benarkah ada jaminan untuk kita masuk syurga walaupaun kita mendambanya...?
    14 hours ago · Like · 1
  • Ratu Siti kalau (=lamun - sunda) ak punya uang sebanyak itu, ak akan simpen di trotoar aj deeh, semua, siapapun yang perlu boleh ambil sesukanya, nanti ak mah ngelamun lagi aj.. hiihihi
    maaf, just #kidding
    14 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara SYURGA ITU SELUAS LANGIT DAN BUMI MALAH LEBIH LUAS DARI ITU. JIKA SEMUA MAKHLUK TUHAN DIMASUKKAN KE SYURGA MASIH ADA RUANG LAGI MAHA LUAS-NYA SYURGA
    BEGITU MAHA PEMURAH-NYA ALLAH MAHA KAYA-NYA ALLAH SWT KEPADA SEMUA MAKHLUK CIPTAAN-NYA.
    SELAGI KITA BER
    HIDUP SELAGI ITU KITA MASIH DIBERI PELUANG UNTUK MENDAPATKAN SYURGA. TAPI HARUS DIINGAT JIKA KITA BERAMAL KARENA MAHUKAN SYURGA ITU ADALAH SATU KEKHILAFAN . SYURGA ADALAH RAHSIA ALLAH YANG TIDAK SIAPAPUN TAHU WAIMA DIRI SENDIRI. YANG PENTING BERAMAL SETULUS IKHLAS KARENA ALLAH TAALA . JIKA ALLAH TERIMA AMALAN KITA SYURGA PUN SEDIA MENANTI IN SHAA ALLAH AAMIIN.
    (SETIAP APA YANG DIKATA ADALAH MUHASABAH UNTUK DIRI SENDIRI BUKAN BERTUJUAN MENGAJAR SESIAPA YANG LEBIH ARIF)
    14 hours ago · Like · 1
  • Rangga Geni Ia itu memang benar dalam hidup mesti ikhlas'' anda pun tau itu baca'anya .jadi..amin Alhamdulilah.
    13 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Buang keegoan dan sentiasa sadar diri bahawa apa pun status kita..kita adalah hamba-Nya milik-Nya bila bila masa dipanggil pulang bertemu-Nya. Moga kau , aku dan semua diterima sebagai roh-roh yang ditempatkan di kalangan roh-roh para solihin. Aamiin.



Namaku : UANG (suka di panggil DUIT)

Wajahku biasa saja, fisikku juga lemah, namun aku mampu merombak tatanan dunia.
Aku juga "bisa" merubah Perilaku, bahkan sifat Manusia' karena manusia mengidolakan aku.
Banyak orang merubah kepribadiannya, mengkhianati teman, menjual tubuh, bahkan meninggalkan keyakinan imannya, demi aku!

Aku tdk mengerti perbedaan orang saleh & bejat, tapi manusia memakai aku menjadi patokan derajat, menentukan kaya miskin & terhormat atau terhina.

Aku bukan iblis, tapi sering orang melakukan kekejian demi aku.

Aku juga bukan org ketiga, tapi banyak suami istri pisah gara2 aku.
Anak dan orangtua berselisih gara2 aku.

Sangat jelas juga aku bukan Tuhan, tapi manusia menyembah aku spt Tuhan, bahkan kerap kali hamba2 Tuhan lebih menghormati aku, padahal Tuhan sudah pesan jgn jadi hamba uang..

Seharusnya aku melayani manusia, tapi kenapa malah manusia mau jadi budakku?

Aku tdk pernah mengorbankan diriku untuk siapa pun, tapi banyak orang rela mati demi aku.

Perlu aku ingatkan, aku hanya bisa menjadi alat bayar resep obat anda, tapi tdk mampu memperpanjang hidup anda.

Kalau suatu hari anda dipanggil Tuhan, aku tdk akan bisa menemani anda, apalagi menjadi penebus dosa2 anda, anda harus menghadap sendiri kpd sang Pencipta lalu menerima penghakimanNYA.

Saat itu, Tuhan pasti akan hitung2an dgn anda, APAKAH SELAMA HIDUP ANDA MENGGUNAKAN aku dgn baik, atau sebaliknya MENJADIKAN aku sebagai TUHAN?

Ini informasi terakhirku:
Aku TIDAK ADA DI SURGA,
Jadi jangan cari aku disana.

Salam sayang,

Ttd
.̷̸ ̷̷̸̸̷̸̐̐ ̸̷̸̐ ̸̷ ̷̸
UANG

THR SAKING GEDE NYA GAK MUAT DI DOMPET..hiiiiiiiii
THR SAKING GEDE NYA GAK MUAT DI DOMPET..hiiiiiiiii
  • You and 6 others like this.

  • Ida Zaheeda Biar nilai bsr jgn duit bsr huhu bsr pnye

  • HerLynda Rambu Sangat tersentuh ..
    benar sekali  ..
  • Ratu Rimba Niagara ALLAH BENARLAH ENGKAU MAHA MEMAHAMI

    DEFINASI UANG BAGIKU


    aku bukan sembah uang
    tapi dengan adanya uang 
    membuatkan aku lebih dekat dengan Tuhan
    aku dapat membeli kasih sayang 
    bukan seorang tapi semua ciptaan 
    makhluk Ciptaan Tuhan
    di muka bumi-Nya ini
    kenapa aku kata begitu
    mana ada manusia yang tak perlukan uang
    walaupun dia sudah kaya raya 
    mahu juga tambah uang
    tambah...tambah...tambah
    tapi masih tak puas
    kalau boleh sampai mati
    mendambakan diri mencari uang
    simpan...simpan...simpan...
    simpan sampai mati
    bila dah mati
    menjadi rebutan warisnya yang hidup
    sebagaimana dia tamak semasa hidup 
    pada dirinya sendiri pun dia tak mahu
    belanjakan uang
    baginya semuanya membazir
    karena dia sukar mencari uang
    mana mungkin dia mahu belanjakan
    itu dirinya sendiri
    dia belanja uang jika
    menampakkan dia seorang 
    yang berkelas atasan
    biar orang tahu dia jutawan
    memakai jenama yang mahal 
    yang tiada orang lain mampu membeli
    selain dari itu dia tidak akan 
    membelanjakan uangnya
    sekarang bila udah mati
    anak yang ditinggalkannya 
    bukan ramai dua orang saja
    mati aja si bapa
    anak bergaduh mahu lebih tak mahu kurang
    sanggup buang saudara
    gara-gara tika hidup bapa tidak meninggalkan wasiat
    hartanya yang banyak itu
    begitulah hebatnya kuasa uang
    yang mati tetap mati
    yang hidup bercakaran karena harta
    bukan kasihan dengan bapa yang meninggal
    tapi menyeksakan bapa di alam kubur 
    di mana alam kubur
    uang sudah tidak ada maknanya lagi
    kecuali uang yang digunakan semasa hidup
    untuk didermakan ke Jalan Allah swt
    di alam kubur 
    amat bernilai uang yang diinfakkan
    tapi malang penyesalan tak bermakna lagi
    penyesal sepanjang berada di Akhirat
    tika di dunia disanjung 
    di akhirat dihinakan Allah swt sehina-hina nauzubillah

    Begitulah amat berartinya uang bagi
    yang punya mata hati tentang 
    kehidupan setelah mati
    BUKAN SEMBAH UANG
    TAPI UANG MEMBUATKAN KITA 
    LEBIH DEKAT PADA TUHAN

    Itu bagi mereka yang punya uang
    yang tak punya uang macam aku gimana
    boleh ke aku menginfakkan hartaku
    ke jalan-Nya
    sedangkan aku nggak punya uang
    jauh sekali harta
    tak akanlah aku mahu cemburu dengan orang 
    yang punya uang yang banyak?
    oh! tidak sama sekali
    mereka Allah swt uji dengan uang yang banyak
    aku diuji Allah swt tak punya uang dan harta

    Habis tu gimana aku berjuang tanpa uang?
    sedangkan kehidupan semua perlukan uang
    sedangkan sehingga sekarang Allah swt
    izinkan aku bersiaran karya 
    semahu aku sedaya aku 
    tanpa dibiayai oleh mana-mana pihak
    pernah juga aku meminta teman rapatku
    membiayai agar aku dapat meneruskan 
    perjuangan aku dalam berkarya sastra
    mereka berjanji akan membantu
    tapi janji tinggal janji
    dan karena aku tidak mahu menyusahkan 
    mereka untuk menunaikan janji
    aku undurkan diri daripada mereka
    bukan kecewa
    tapi benarlah janji Allah
    jika aku ke jalan-Nya
    setiap langkah perjuanganku
    DIA pasti akan membantu 
    walaupun di kala aku buntu
    SUBHANALLAH 
    Maha Pemurah-Nya DIA tidak pernah kecewakan aku
    dalam apa keadaan sekalipun
    sehinggakan aku malu dengan Allah...
    malu sangat-sangat...
    amalanku bukanlah banyak mana
    tapi DIA sentiasa memahami 
    apapun keadaan aku...
    mengingatkan kasih sayang Allah 
    tanpa batas padaku
    serasa setiap denyutan nadiku
    mahu mengingati DIA saja
    mahu beramal dalam kebajikan saja
    tak mahu fikirkan pesona duniawi 
    yang membuatkan Allah swt murka padaku
    yang aku mahu hidup matiku 
    dalam Redho Allah...
    itu yang aku mahu di saat ini
    tapi aku manusia biasa
    ada saja pendengki hianat
    dengan niat baikku ini
    sepanjang aku berhidup di muka bumi Allah...
    dengki hianat manusia apabila dia mendengki
    yang lebih parah lagi dengki hianat 
    iblis dan syaitan
    yang akan sedaya upaya
    mencantas niat dan amal ku
    aku buat baik 
    syaitan pasti menghasut
    iblis pasti menghalang
    manusia yang punya kebusukan kebathinan
    pasti mencantas
    adakah aku mampu melawan itu semua
    YA ALLAH HANYA KEPADA-MU AKU SANDARKAN HARAPAN
    BANTULAH AKU
    LINDUNGILAH AKU
    DARIPADA SEGALA KEJAHATAN TIPU DAYA
    MANUSIA, SYAITAN DAN IBLIS
    YANG MAHU MERUSAKKAN PERJUANGAN
    DUNIA AKHIRATKU DALAM MENUJU 
    CINTA-MU REDHO-MU SEHINGGA AKHIR HAYATKU
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    "BIARLAH AKU TAK PUNYA APA-APA DI DUNIA INI ASALKAN 
    AKU MILIKI CINTA-MU REDHO-MU AAMIIN"

    ......................................................
    Sampai Kapan Pun Kumilik-Mu Allah
    29 Rabiulawal 1435H
    31 Januari 2014M


JIKA AKU PUNYA SEGUDANG UANG

JIKA AKU PUNYA SEGUDANG UANG
AKU AKAN MEMBELI SEMUA KASIH SAYANG YANG TERLARA AKIBAT
KEMISKINAN
PEPERANGAN
MUSIBAH BENCANA ALAM
PENGANGURAN
KEZALIMAN MANUSIA
KETIDAKADILAN PEMERINTAH KEPADA RAKYAT

KARENA AKU MISKIN TAK PUNYA APA
AKU DIPANDANG SEBELAH MATA
AKU TERSISIH DARI KASIH SAYANG
SUNGGUH PUN BEGITU
TUHANKU MASIH TIDAK SISIHKAN AKU
SEKALIPUN AKU MISKIN
DIA KAYAKAN AKU
DENGAN ILHAM DAN IDE
YANG TERLALU BANYAK TAK TERKIRA
ANDAI ILHAM YANG KUTULIS
BISA BOLEH MENJADI SEGUDANG UANG ATAS IZIN-NYA
BERJAYALAH AKU MEMBELI KASIH SAYANG
SEMUA YANG TERLARA DALAM GUBUK DERITA
IN SHAA ALLAH AAMIIN

TIADA DAYA UPAYAKU MENDAPAT REJEKI UANG DAN ILHAM
MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
2 Rabiulakhir 1435H
2 Febuari 2014M
Kalau anda punya uang sebanyak ini, mau digunakan untuk apa ??
Ratu Siti
Penampakan asli Rumah Limas yang ada di lembaran uang Rp 10.000

Penampakan asli Rumah Limas yang ada di lembaran uang Rp 10.000

RASAILAH PUSINGAN TAWAF DI TANGAN ANDA

Kejadian Alam Ciptaan-Nya
amat indah
terlalu indah
tiada yang tidak indah
melainkan indah
waima tumbuh tumbuhan yang menjalar
semuanya berputar arah lawan jam kanan ke kiri
begitu indah-Nya Ciptaan Tuhan pada tumbuhan di bumi
di planet begitu juga
semua berputar arah kanan ke kiri mengikut orbit masing-masing
begitulah semua yang ada di langit dan di bumi
mengikut Perintah Pencipta-Nya Allah Azzawajallah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

Sejak 1200 tahun dahulu
para pemikir Islam
memikirkan
KEBIJAKSANAAN TUHAN YANG TIADA TANDINGAN-NYA
setiap yang diciptakan-Nya
pasti ada hikmah-Nya
maka pemikir Islam
mereka cipta
jam mengikut aura alam
SUBHANALLAH aura alam yang luar biasa hebat-Nya
dirasai
di denyutan nadi
menjadi aura positif
orang-orang Islam di zaman itu
cemerlang dunia akhirat
menghargai setiap detik masa
tanpa dibazirkan
terlalulah mereka menghargai masa
dengan falsafah hidup mereka
HARI INI LEBIH BAIK DARIPADA SEMALAM
DAN HARI BERIKUTNYA ADALAH LEBIH BAIK BERTAMBAH BAIK
SEHINGGA KE NAFAS TERAKHIR
sehinggakan semua generasi Islam ketika itu
CEMERLANG GEMILANG TERBILANG
kerana mereka semua telah
diajar menghargai masa
masa menentukan
KEJAYAAN DUNIA DAN AKHIRAT
tapi malangnya
jam rekaan pemikir Islam
telah dimanipulasikan
oleh mereka yang anti Islam
lalu mencipta jam
pusingan bermula  kiri ke kanan 

Masa berlalu begitu pantas
jam rekaan pemikir Islam
dilupakan oleh masa dan peredaran zaman
zaman terus berganti zaman
KUASA ALLAH AZZAWAJALLAH MENGATASI SEGALA-NYA
atas inisiatif pemikir Islam di abad ke-21
jam yang dulunya cuba dipadamkan
sejarah kegemilangan Islam
telah berjaya dijenamakan,
JAM YANG TERLARIS DI DUNIA
JAM TAWAF
"RASAILAH PUSINGAN TAWAF DI TANGAN ANDA"
pasti demensi baru akan membuatkan anda
menghargai masa setiap detik
MASA TERLALU BERHARGA LEBIH BERHARGA DARIPADA EMAS
semakin pusingan arah jarum jam
setiap masa, usia makin mendekat
menuju detik penamat
moga setiap detik yang ditinggalkan
mengingatkan kita kepada Tuhan
yang menciptakan kita
makin jauh kita tinggalkan masa
makin dekat kita bertemu TUHAN
saat indah di kala itu
PERTEMUAN yang indah
yang kita nanti-nantikan
di saat akhir kita meninggalkan dunia ini
kita sempat menamatkan masa
dengan lafaz Kalimah Syurga-Nya
bersama bekalan yang kita bawa
semasa kita berhidup di muka bumi-Nya
LAAILLAAHAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH
tamatlah pusingan tawaf di tangan kita
roh keluar dari jasad
membawa senyuman sampai Ke Syurga
In Sha Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

JAM TAWAF
DENYUTAN NADI
SEIRING ZIKIR PADA-NYA
SYUKUR SEBANYAK-BANYAK-NYA
RASAILAH PUSINGAN TAWAF DI TANGAN ANDA
DUNIA DEMENSI JAM TAWAF DI ABAD KE-21

DETIK TERAKHIR JARUM JAM TAWAF BERPUSING
BERHENTILAH TUGAS KITA SEBAGAI KHALIFAH-NYA
TUTUP SUDAH BUKU CATATAN AMALAN KITA
MOGA PUSINGAN JARUM JAM TAWAF DI TANGAN KITA
YANG DIJAGA SETIAP MASA
DITAMATKAN DENGAN HUSNUL KHOTIMAH
ROH KELUAR TINGGALKAN JASAD
DENGAN TENANG LAGI DIREDHOI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

"DUNIA DEMENSI TAWAF DI TANGAN ANDA
MENARIK DAYA POSITIF
AURA BUMI UNTUK KITA
SENTIASA MENGINGATI SAAT BERTEMU DENGAN-NYA
PERTEMUAN NAN INDAH ANTARA HAMBA DENGAN TUHAN-NYA
ALLAH AZZAWAJALLAH
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
29 Rabiulawal 1435H
31 Januari 2014M

"ANDAI ANDA BERMINAT MEMILIKI JAM TAWAF BOLEHLAH HUBUNGI PEGAWAI PEMASARAN JAM TAWAF KAMI CIK ZANA 014 - 2214128"

CIK ZANA ADALAH SPONSOR UTAMA YANG MEMBERI SOKONGAN KEPADA RATU RIMBA NIAGARA BERKARYA TANPA SOKONGANNYA DUNIA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA MALAP TIDAK BERGEMERLAPAN . MEMBERI SOKONGAN KEPADANYA BERERTI MEMBERI SOKONGAN KEPADA RATU RIMBA NIAGARA BERKARYA.


(PETIKAN WALL GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING, KOMUNITAS KEAGUNGAN CINTA BUDAYA & GALERI PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & 202 NEGARA DUNIA)
5 Rabiulakhir 1435H
5 Februari 2014M

0 comments:

Post a Comment

 
;