Tuesday 4 February 2014

YA ALLAH BERILAH AKU KETABAHAN DALAM MENEBARKAN KASIH SAYANG KEPADA SEMUA KERANA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN


Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............

Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............
Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............

'KAMILAH PENCINTA PERDAMAIAN DUNIA'

Photo: Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara

      • Penulis at Perkhidmatan Minda Kreatif · 900 Followers

        Like ·  · about a minute ago ·
        CINTA RUBY



        cintamu
        cintaku

        bersemadi 
        dalam jiwa
        anak merdeka

        kasihmu
        kasihku
        hidup selamanya
        selagi ada purnama dan mentari

        sayangmu
        sayangku
        sejujur sayang
        lahir dari lubuk hati yang dalam
        sayang selamanya sayang

        rindumu
        rinduku
        sentiasa membara
        walaupun ombak tsunami
        datang membadai

        cinta kasih sayang rindu kita
        tak kan terpisah
        sentiasa hidup
        biarpun zaman berganti zaman
        diwariskan cinta kasih sayang rindu
        sehinga dunia belum qiamat

        hiduplah....hiduplah ...hiduplah
        cinta kasih sayang rindu
        dalam darahmu
        dalam jiwamu
        dalam ingatanmu
        bahawa darahmu darahku darah anak cucu nusantara
        bersemadi di jiwa kita serumpun melayu nusantara
        ALLAHU AKBAR
        indahnya cinta kasih sayang rindu kita
        seindah Permata Ruby gugur dari Syurga
        Kurniaan Ilahi
        yang sama kita syukuri
        Syukur Ya Allah
        Kurniakan kami
        CINTA RUBY
        Semurni Syurga

        Karya Ratu Rimba Niagara
        Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        10 Safar 1435H
        13 Desember 2013M
        (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAJA,, KESATRIA,
        PEMIMPIN DAN RAKYAT NUSANTARA SEMPENA SAMBUTAN
        HARI NUSANTARA 13 DESEMBER 2013 ,'SAYANG KALIAN SAMPAI SYURGA')

Penulis at Perkhidmatan Minda Kreatif · 800 Followers


KASIHAN AKU

kasihan aku
siarkan karya tiada yang sudi
nak like dan beri komen
panjang berjela-jela
disiarkan setiap hari
sudahlah tak like
sudahlah tak beri komentar
kena kutuk ada lagi
yang lagi sedih tu
aku like PAGE mereka
entah di mana khilaf aku
aku tidak dibenarkan
beri komen di PAGE mereka
apa mereka ingat aku like
PAGE mereka tu suka suka je ke
pasti aku mahukan informasi
apa yang ada di PAGE mereka
aku like PAGE mereka kerana aku minat
kerana PAGE mereka itu
termasuk dalam
tema sastra yang bakal kutulis
bukan PAGE mereka saja
aku beri komentar
di mana-mana group dan PAGE
aku beri komentar
bukanlah nak berlagak pandai dari mereka
tapi dah aku minat
nak buat macam mana
daripada aku disekat daripada beri komen
aku rela mereka removekan aku saja
buat apa aku nak baca PAGE mereka
tapi aku tak boleh nak komentar
aku rasakan seolah mereka itu macam
nak seksa aku
aku rela mereka removekan aku
daripada mereka sekat aku memberi komentar
tapi selagi aku tahan dengan seksaan mereka itu
aku sabar ajelah
kalau aku tak tahan
aku undurkan diri
buat apa terhegeh hegeh
pada yang tak sudi
aku pun ada perasaan
sekali terguris
akn kucoba balut dengan penawar iman
moga penawar iman
membuatkan aku tabah
dalam merawat kelukaan yang dalam
terlalu parah membarah
moga kelukaan berkarya di alammaya
tidak menjadikan aku seorang yang pendendam
malah redho jika mereka tak sudi dengan karya karyaku
Ya Allah berilah aku kekuatan
dalam menebarkan kasih sayang kepada semua kerana-Mu.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

Karya Ratu Rimba Niagara
5 Rabiulakhir 1435H
5 Februari 2014M
Like ·  ·  · a few seconds ago ·


FIKIR YANG TENANG KETENANGAN JUGA JAWAPANNYA

bila kita susah akan ada kesenangan menanti
bila kita senang akan ada kesusahan dilalui
bila kita muda akan tua
bila kita tua akan muda kembali
karena di Syurga penghuninya muda
makanya semua ada jawapan yang membuatkan kita tenang
moga apapun keadaan kita...
kita sentiasa tenang di kala hidup tenang di kala mati
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

RATU RIMBA NIAGARA
5 Rabiulakhir 1435H
5 Februari 2014M
Like ·  ·  · 22 minutes ago ·
  1. KERAJAAN RIMBA NIAGARA

    Kerajaan Rimba Niagara
    kerajaan imaginasi
    buat pencetus ilham
    Pujangga Ratu Rimba Niagara berkarya
    bertemakan Raja, Pemimpin dan Rakyat
    di Lima Benua
    MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI, SINGAPURA DAN THAILAND
    moga pantun, gurindam, syair dan puisi yang dikarangkan boleh diterima oleh mereka di alam maya dan alam realiti menerima sebagai penglipurlara yang berkesan dan terkesan di hati pembaca karya-karya Ratu Rimba Niagara.

    Kerajaan Rimba Niagara yang diwujudkan di dalam karya hanyalah untuk berbakti kepada kerajaan di Lima Benua melalui karya pujangga yang dikarangkan secara tidak langsung memartabatkan KESUSASTERAAN BAHASA MELAYU.

    Andai ada kekhilafan fakta , bahasa dan apa saja yang tidak menyenangi pembaca boleh memberi tunjuk ajar dan amatlah dialu-alukan jika ada yang sudi memberi komen yang membina bagi memantapkan hasil karya yang ditulis.

    Moga satu saat nanti karya sastera yang dikarangkan Ratu Rimba Niagara mendapat tempat di hati seluruh rakyat di Lima Benua dan di seluruh dunia In Shaa Allah Aameen.

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    30 Muharram 1435H
    4 Disember 2013
    731Like ·  · 
  2. DUHAI RAJAKU DUHAI RAKYATKU

    BANGKITLAH RAJA MELAYU DARI LENAMU
    RAKYAT SEDANG MENUNGGUMU
    UNTUK MENDAULATKANMU
    SUDAH LAMA BERADUMU
    DALAM DERITA DI KALBU
    RAKYAT MEMAHAMIMU
    RAKYAT MENGASIHIMU
    JASA KSATRIA DIRAJA MENGALIR DI SETIAP PERJUANGANKU
    DARAH KSATRIA DIRAJA MENYATU DI BUMI PERTIWIKU
    DEMI KEMERDEKAAN IBU PERTIWIKU
    MASIH MENGALIR PEKAT DI URAT NADIKU
    BERGELORA MEMBARA-BARA MAHU MENGHARGAIMU
    MAHU MEMARTABATKAN MENDAULATKAN ISTITUSI DIRAJAKU
    DI SETIAP BENUA NUSANTARA KU
    TANPA JEMU
    AGAR BERGEMA SATU SUARA DAULAT TUANKU!
    SELURUH RAKYAT MENDAUALATKAN TUANKU!
    MAKA BERGEMALAH DAULAT TUANKU!
    DI SELURUH NUSANTARAKU
    BERBANGGANYA AKU
    MEMILIKIMU
    SEBAGAI RAJAKU
    TAAT SETIAKU
    PADAMU RAJAKU
    SAMPAI NAFAS TERAKHIRKU
    BAGAIMANA SAMPAI NAPAS TERAKHIRNYA TUANKU
    MENGASIHI DAN MENYAYANGI RAKYATMU
    HINGGA RELA PERTARUHKAN NYAWA UNTUK RAKYAT TUANKU
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    MOGA KASIH SAYANG RAJA & RAKYAT DAPAT BERSATU
    DI SYURGAWI BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
    ITULAH MATLAMAT PERJUANGANMU PERJUANGANKU
    DUHAI RAJAKU DUHAI RAKYATKU
    MOGA ALLAH MENGAKABULKAN NIAT SUCIMU NIAT SUCIKU
    AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    'RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA'

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    14 Syawal 1434H
    21 Agustus 2013M
    71Like ·  · 
  3. Kawan sejati dinanti-nanti,
    Dalam doa Allah kabulkan,
    Kawan sejati sampai mati,
    Syukur akhirnya Allah Kurniakan.
    621Like ·  · 
  4. Bismillahirahmanirahim. .....

    Kuasa allah kuasa yang kekal..
    Memberi kita minda dan akal...
    Kuasa manusia cerdik pandai..
    Agar bangsa tidak tergadai...

    Bangkitlah bangsa membawa nama...
    Agar terpuji membela agama...
    Bangkitlah bangsa dari terlena..
    Jangan kita di buai leka....

    Saya lahir bukan berharta...
    Tetapi berusaha sepenuh daya..
    Setelah berjaya saya tak lupa...
    Dari allah jua lahirnya saya...

    Harta di cari miliknya allah..
    Agar hidup sentiasa barokah...
    Kekayaan diri jangan di megah..
    Biarlah hidup banyak sedekah..

    AYUH BANGSA... SERTAILAH
    KELAB KEBAJIKAN DAN SOSIAL MALAYSIA....
    BERSAMA MEMBINA UMMAH BERJAYA.
    33Unlike · 
  5. SENYUMLAH BIARPUN TERLUKA

    SENYUM JANGAN TAK SENYUM
    SENYUM TAK PERLU APA-APA
    SENYUM SATU SEDEKAH
    SENYUM DAPAT PAHALA
    SENYUM MEMADAMKAN MARAH
    SENYUM MENGUNDANG RAHMAT
    SENYUM MEMANJANG SILATURAHIM
    SENYUM ALLAH SUKA
    SENYUM BAGAIKAN PENGHUNI SYURGA
    SENYUM DI KALA HIDUP DI KALA MATI TANDA KITA REDHO
    APA YANG ALLAH TAKDIRKAN PADA KITA
    MOGA KITA SEMUA DAPAT BERSAMA BERKUMPUL
    DI SYURGAWI MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
    BERKAT SENYUM MEMANJANGKAN SILATURAHMI SESAMA KITA
    BIARPUN HATI TERCALAR LUKA
    APALAH ADA LUKA DI DUNIA INI JIKA HENDAK DIBANDINGKAN
    LUKA DI AKHIRAT YANG TAK BISA DIOBATI LAGI...
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    RATU RIMBA NIAGARA
    12 Zulkaedah 1434H
    18 September 2013M




























  1. Buktinya, di surau-surau tua di pelosok Sumbar, naskah-naskah tua itu masih dipelajari oleh penganut paham tarikat. “Selain itu, setelah mempelajari berbagai naskah, kami menemukan, ternyata masuknya Islam ke Minangkabau bukan saja dari pesisir barat Sumbar, namun juga dari pantai timur di Riau,” ungkapnya. (MELAYU TINGGI KAMPUNG DALAM KERAJAAN USALI KESULTANAN INDERAPURA) — with Maharaja Kutai Mulawarman and 15 others.
  2. Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara






Jika kamu sentiasa baik sangka dengan-Nya
Itulah takdir mu. Redho setelah usaha dan tawakal pasrah penenang jiwa abadi.
























  1. baru belajar membela monyet comel ini
    122Unlike ·  · 
  2. KITA BELUM KETEMU
    TAPI KENAPA BATHIN KITA MERASA DEKAT
    SEBABNYA KITA PERNAH DIKETEMUKAN SEJAK DI AZALI
    KETIKA KITA DI ALAM ROH-ROH
    DI MANA JIKA ROH-ROH KITA SERASI BERSAMA
    MAKANYA SERASILAH TIKA DI DUNIA INI
    WALAUPUN CUMA DI ALAM MAYA
    HANYA ALLAH YANG TAHU AKAN HAL INI
    724Like · 















(PETIKAN WALL  RATU RIMBA NIAGARA)
5 Rabiulakhir 1435H
5 Februari 2014M

0 comments:

Post a Comment

 
;